abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:15:33 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_122354921
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:16:50 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_122354981
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:38 schreef Brighteyes het volgende:
Ik doe het wel.
Als ze na drie-vier-vijf keer vragen of ze komen niet mee gaan (waar dan ook, winkel, kdv etc.etc.) dan zeg ik iets van 'oh, ik begrijp dat jullie liever hier blijven? Nou, ze zijn vast heel aardig hier, ik zal vragen of je af en toe een beetje eten en drinken krijgt?') en dan komen ze altijd wel meteen achter me aan.
Voor mij een duidelijk teken dat het voor hen net zo goed een 'spelletje' is (dat niet komen als ik vraag of ze mee gaan) als dat het voor mij met een knipoog bedoeld is.
Ik ga wel gewoon zeg maar (of zeg dat ik ga en maak aanstalten), maar zeg er nooit wat bij over het eten en drinken. Zeker bij Jochem zou dat betekenen dat hij juist zou willen blijven :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122358666
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:05 schreef Meimeltje het volgende:
Leuk KJ! Zal ze vast leuk vinden :)
Dyon wilde er ook graag naartoe, maar broer wilde niet naar Nijntje... Misschien dat ik het weekend met hm kan gaan.
Edit: Dyon vroeg wie dat meisje met kreukeltjes in het haar was :D

We hebben hier al een paar dagen een logee, Bobbi de logeerbeer van het kdv.
[ afbeelding ]
:D haha Wij hadden een tijdje terug het zusje van Bobbi ... Lisa de logeerbeer..
Bij O. was hij 1 nachtje.. maar begreep idd bij 3+ dat ze wat langer zouden blijven.. Leuk hoor!

Het 'ok dan gaan we' is hier voornamelijk met naar bed brengen..
Wanneer alle vaste rituelen van tijdrekken gehad heeft dan gaan dus ook..
Dan roept ze ons ook eigenlijk altijd weer terug omdat ze toch wel ingestopt wil worden...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zaterdag 2 februari 2013 @ 20:53:14 #4
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122391575
Nathan heeft afgelopen nacht weer bij zn oma gelogeerd! Het ging goed! Is heel kort wakker geweest om half 5 en half 7 en verder uitgeslapen tot half 9!!! Zo n succes, hij mocht wel weer komen logeren. Ze waren vanochtend bij ouder en kind zwemmen geweest, Nathan vond het heerlijk. Zo trots op mn ventje O+

De bloederige bovenlip die hij zich gisteren viel lijkt een schaafwond tezijn. We mogen er ook niet aankomen van hem. Verder lijkt hij er geen last van te hebben, hoop dat het snel heelt, het ziet erzo sneu uit -O-
pi_122392755
Amy heeft buikgriep -O- normaal zou ik me er weinig zorgen om maken, maar ze heeft peuterhypoglycemie en heeft wel eens om minder een hypo gehad. Toen kreeg ik haar in de ochtend niet meer wakker. Ze spuugt alles uit wat er in gaat en wil ook niets eten. Was blij met een paar hapjes kwark die erin zaten, maar dat heeft ze ook al uitgespuugd. Dus nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik zou de HAP kunnen bellen, maar volgens mij kunnen zij ook niet zo veel. Ik ben niet bang dat ze uitdroogt ofzo, ik ben wel bang dat haar bloedsuiker zo ver daalt dat ze niet meer aanspreekbaar is.
pi_122392849
vervelend zeg, kan je de HAP niet bellen voor advies?
*poef* nu is het weg
pi_122392938
Nou Sola, ik zou zeker de HAP bellen en de situatie voorleggen.
Wellicht verwijzen ze je wel naar het ziekenhuis? Daar is alle reden toe lijkt me!
pi_122394133
Gewoon bellen sola. Mijn ervaring om even te overleggen is positief.

Wat fijn dat het goed ging Pessie!!!
pi_122394171
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:18 schreef Solagratia het volgende:
Amy heeft buikgriep -O- normaal zou ik me er weinig zorgen om maken, maar ze heeft peuterhypoglycemie en heeft wel eens om minder een hypo gehad. Toen kreeg ik haar in de ochtend niet meer wakker. Ze spuugt alles uit wat er in gaat en wil ook niets eten. Was blij met een paar hapjes kwark die erin zaten, maar dat heeft ze ook al uitgespuugd. Dus nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik zou de HAP kunnen bellen, maar volgens mij kunnen zij ook niet zo veel. Ik ben niet bang dat ze uitdroogt ofzo, ik ben wel bang dat haar bloedsuiker zo ver daalt dat ze niet meer aanspreekbaar is.
Hap bellen en vragen om advies.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122394392
Als je je zorgen maakt altijd bellen. Solagratia.
pi_122394540
Conversatie met een drie jarige:

Welke pyama wil je aan?
De groene of die met bloemetjes?
Die groene zeker niet!
Nou, dan die andere.
Nee!
Ik wil die (wijst naar nachthemd met korte mouwen)
nee... dat is een zomerpyama.

De groene of die met bloemetjes.
Niet die groene!

ok, dat die met bloemetjes.
Nee! Die (het nachthemd).

Nou, goed. Dan het nachthemd maar met roze legging erbij ( haar favo dus ik dacht; dat kan niet stuk)

hmmm, denk denk...

Nee

toch niet

Na, wat heen er weer gedoe, werd het toch de groene
Schiet mij maar lek.

Oh, en vanochtend, we hadden geen voetval vandaag, dus vrij, en konden uitslapen.
Om 8.45 werd ik wakker.
Het hele huis nog in rust.
Ik doe onze deur open (wij slapen op zolder) hoor ik de deur van Leah open gaan.
Maaaam... waar blijf je nou?
Het is al lang vroeg!!!!
verwijtende toon.

haha schatje is het
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:00:13 #12
259886 pessie
pi_122394564
Ik zou ook bellen sola! Het is een heel naar virusje en Nathan heeft 3 dagen geleefd op water en lange vingers. Roosvicee spuugde hij na 10 min ook weer uit.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:01:05 #13
259886 pessie
pi_122394597
Lily wat een schatje! En heerlijk zo een keer uitslapen.
pi_122394725
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:01 schreef pessie het volgende:
Lily wat een schatje! En heerlijk zo een keer uitslapen.
nou, ik heb drie kinderen..
maar slaapproblemen, bij alle drie, heb ik nooit gekend
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:07:16 #15
259886 pessie
pi_122394936
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:03 schreef lily het volgende:

[..]

nou, ik heb drie kinderen..
maar slaapproblemen, bij alle drie, heb ik nooit gekend
Wow, dat is wel echt *O* . Fijn dat je kids zo goed slapen!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:08:42 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122394999
Wat schattig Lily! En ik ben jaloers! :Y Hier is het over het algemeen toch echt 6 uur voor Oscar. 07.00 bij hoge uitzondering.

Maar ze kunnen al wle heel lief samen beneden zijn en dus ben ik vanmorgen om kwart voor 7 nog even terug naar boven gegaan en ik heb gewoon een uurtje geslapen zonder dat ik ze hoorde! O+

Sola, ik sluit me aan bij de anderen, gewoon even bellen om te overleggen. :Y
pi_122395304
Hier is 6 uur ook echt begin van de dag. Ik kijk uit naar het moment dat ze samen even beneden tv kunnen kijken.
pi_122395403
Ik lees het hier vaak op OUD.
De slaapproblemen.

Ik ken dat echt niet. We hebben dat nooit gehad. Met alledrie niet.

Nooit op hoeven staan 's nachts.
Nooit problemen met inslapen
Nooit een kind in bed gehad.
En met nooit bedoel ik ook nooit.

Ze gaan naar bed en slapen totdat wij opstaan (of liggen in hun bed, blijven op hun kamer). Echt.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar het is gewoon zo.
pi_122395530
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:13 schreef Ticootje het volgende:
Hier is 6 uur ook echt begin van de dag. Ik kijk uit naar het moment dat ze samen even beneden tv kunnen kijken.
de ene keer gaat het hier goed, de andere keer is het binnen 5 minuten oorlog.

Heerlijk Lily! Hier gaat nu ook weer goed. *afklopt* Beide weer een eigen kamer. Tess is wel erg aan het dromen momenteel..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_122395703
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:16 schreef Vicky het volgende:

[..]

de ene keer gaat het hier goed, de andere keer is het binnen 5 minuten oorlog.

Heerlijk Lily! Hier gaat nu ook weer goed. *afklopt* Beide weer een eigen kamer. Tess is wel erg aan het dromen momenteel..
Hier gaat het nooit goed zonder begeleiding. Helaas.
pi_122395943
Heerlijk Lily!!
Dyon valt moeilijk in slaap, althans in zijn eigen bed. Uitslapen kan hij wel. Oudste valt juist makkelijk in slaap, maar is wel redelijk vroeg (meestal tussen half 7 en 7 uur) wakker. Soms gaat hij uit zichzelf wel even DS'en of lezen voordat hij ons wakker maakt.
pi_122396071
Uitslapen? Het is hier standaard tussen 5.30-6.00..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_122396411
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:23 schreef Vicky het volgende:
Uitslapen? Het is hier standaard tussen 5.30-6.00..
Dyon zou weer in slaap vallen als hij zo vroeg wakker zou zijn, wel bij ons op bed denk ik ;)
Kyllian kan ik wel zeggen dat het nog nacht is en hij toch echt nog even moet slapen (alhoewel hij zelden voor half 7 wakker is). Ik ga echt niet om 5.30 mn bed uit :P
pi_122396577
Ik ook niet hoor... gooi de tv in de slaapkamer aan of geef ee van de tablets...
Ik doe ook wel eens poging om dr te laten slpen maar dat lukt vaker niet dan wel.
Maar ik mag ook niet klagen hoor... ze liggen hier lke avond tussen 18.30 en 19.15 in bed waarbij 19.15 vaak een uitzonderingis..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_122396726
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:08 schreef Brighteyes het volgende:

Maar ze kunnen al wle heel lief samen beneden zijn en dus ben ik vanmorgen om kwart voor 7 nog even terug naar boven gegaan en ik heb gewoon een uurtje geslapen zonder dat ik ze hoorde! O+

Je hoorde ze niet omdat je sliep :-P
God weet wat ze gedaan hebben ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')