abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123111015
Pessie, waterijsje zo nu en dan... ? Koud drinken, veel blijven aanbieden.
Bij de drogist is vast wel iets te krijgen van vsm ofzo?
Fake it till you make it...
pi_123114009
Simmu van harte met Ravi en kiro! Hoe vind Ravi het? En wat heeft hij gekregen?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_123114426
er was een heus feestje met ballonnen en andere kindjes! dus ons spul was door het dolle heen. van ons heeft hij het hema keukentje gehad, verder playmobiel, een racebaan, verkleedkleertjes, jongenskleren voor de babyborn, doeboeken, een tractor met lichtjes en lawaai + aanhanger en een pizza met snijgebeuren. zo ff 1-2-3 uit mijn hoofd :P

sangdrax heeft op feestboek filmpje + foto's. die zet ik niet hier (ivm andermans kindjes), wie me nog niet heeft moet maar ff peemmen ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123114869
Klinkt als heel geslaagd :D
pi_123131902
Simmu van harte. *O*
Zo te lezen is hij Ravi verwend!
pi_123132234
Simmu *O* klinkt gezellig!
pi_123132257
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Simmu van harte. *O*
Zo te lezen is hij Ravi verwend!
tot op het bot........
pi_123132526
Gefeliciteerd Simmu!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123136578
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:18 schreef simmu het volgende:

tot op het bot........
Zo hoort het toch ook ;)

Over een kleine twee maanden is onze dame ook weer aan de beurt... Zelf heb ik kaartjes gekocht voor de theatershow van Bobo, vindt ons beppie vast helemaal leuk. :)

Maar grote dingen heeft ze dus verder echt niet nodig, we hebben een wheelybug, fiets, driewieler, loopfiets, trampoline, skippykoe, popje+wandelwagen, keukentje, zandbak, glijbaantje, waterbaan, tafeltent en bergen duplo als "groot" speelgoed. Verder nog wat muziekinstrumenten, puzzels, krijtbord, bambino en mini loco, boekjes, een paar spelletjes en knutselspullen. Echt een overkill aan speelgoed dus, Lisa is van beide kanten enigst kleinkind/nichtje en wordt dus enorm verwend door iedereen (mezelf inclusief). Ik zou daarom ook echt niet weten wat ik nog voor haar verjaardag kan vragen. Iemand nog gouden tips?
  donderdag 21 februari 2013 @ 10:21:56 #260
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123152139
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:28 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Zo hoort het toch ook ;)

Over een kleine twee maanden is onze dame ook weer aan de beurt... Zelf heb ik kaartjes gekocht voor de theatershow van Bobo, vindt ons beppie vast helemaal leuk. :)

Maar grote dingen heeft ze dus verder echt niet nodig, we hebben een wheelybug, fiets, driewieler, loopfiets, trampoline, skippykoe, popje+wandelwagen, keukentje, zandbak, glijbaantje, waterbaan, tafeltent en bergen duplo als "groot" speelgoed. Verder nog wat muziekinstrumenten, puzzels, krijtbord, bambino en mini loco, boekjes, een paar spelletjes en knutselspullen. Echt een overkill aan speelgoed dus, Lisa is van beide kanten enigst kleinkind/nichtje en wordt dus enorm verwend door iedereen (mezelf inclusief). Ik zou daarom ook echt niet weten wat ik nog voor haar verjaardag kan vragen. Iemand nog gouden tips?
Nog meer dluplo! Volgens Harry hier heb je dat écht nodig. Want nadat hij de brandweerkazerne, brandweerauto, reddingshelikopter en transporttruck had gekregen voor zijn verjaardag, wees hij in het boekje aan dat hij de paarden met de paardenstaj nodig had ;)
die overigens samen met zijn broer ook schromelijk verwend is/wordt
pi_123152211
Ja, echt wel. Hier ook duplo nummer zoveel binnengerold en weer een groot succes :D
pi_123153382
Spelletjes? Misschien nog pyamaatje of ondergoed/sokken nodig?
Knutselspulletjes, klei, verf, papier, kleurboek en dan houdt mijn inspiratie ook wel zo'n beetje op.
Fake it till you make it...
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:19:42 #263
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123153670
Simmu tof! Gefeliciteerd met je jongens!

Nikki, ik zou het echt niet weten.
pi_123161316
Iets voor op haar kamer?
Pyama,bonnen voor bepaalde winkels.
Lastig hoor.
pi_123163459
Niki hier geef ik als ik het gevoel heb dat ze alles al hebben vaak wat nuttigs dat dan wat duurder mag zijn. Leuke dekbedovertrek voor haar kamertje bijvoorbeeld. Of een leuk lampje voor op het nachtkastje. Een slaapzak en trolleykoffertje voor het logeren?

Verder doen dingen als klei en viltstiften het hier altijd goed.

O ja en onze peuter wil een digitale camera voor haar verjaardag (in september al :') ) want die heeft grote zus ook
  donderdag 21 februari 2013 @ 19:33:43 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123172482
Lieve mama's,

misschien hebben jullie nog ideeën of tips.
Ik zit met het volgende:
Harry is erg bezig met 'als of'. Zo hebben we een tijd lang een hele kinderboerderij (incl olifanten en tijgers ;) ) in onze slaapkamer gehad.
Dit was allemaal gewoon leuk en gezellig. Maar nu verzint hij ook bijv krabben/slakken/schildpadden in bed of bad en reageert dan panisch. Hij springt zo wat uit bad en 's nachts ligt hij soms in bed te gillen en wil niet meer in zijn eigen bed die nacht.
Wegjagen of uitzetten helpt niet. Platstampen ook niet. Zeggen dat er niks is, helpt niet. Boos worden (op de dieren of op hem) helpt ook niet.

Op dit moment weiger ik in elk geval om mee te fantaseren. Zodra hij begint over fantasiedieren, zeg ik dat er niks is, dat ik die beesten niet in huis wil hebben. Dit om te voorkomen dat het nog meer uit de hand gaat lopen.

Iemand nog ideeën wat te doen?
pi_123174478
lastig asy. ik zou idd niet meegaan met de fantasie dan. ravi wordt hysterisch van vliegjes en mugjes enzo. van de week begon hij weer dus nu heb ik hem zn eigen vliegenmepper gegeven :@ *)
pi_123179485
Thanks voor de tips ladies. Nog meer duplo is echt niet nodig want we hebben: de trein, brandweer, politie, ziekenhuis, dierentuin en heel veel blokjes en poppetjes. Ik vind het wel genoeg. ;) Ze bouwt er inmiddels wel echt mee, dat is wel O+
Ik heb dus aan bonnen nog 70 euro aan hema pasjes van vorig jaar, ik vergeet die dingen altijd in te leveren. :(

Maar ik las ook een pyjama, daar had ik nog niet aan gedacht. En zomerjurkjes. O+

Verder ook een goede tip, een kabouterlamp, ze is zindelijk, dus dan kan ze straks ook zelf naar de wc en zo'n kabouterlampje is sowieso schattig. En ik las 'voor op het nachtkastje', kijk, die heeft ze niet maar zou wel handig zijn. Die gaat ook op het lijstje, of in ieder geval ikea kadobonnen bijvoorbeeld.

Asy, onze peuter begint er ook een beetje mee, maar geen enge dingen of panisch gedrag tot nu toe. Ik vind het erg lastig in ieder geval. Persoknlijk zou ik er denk ik wel enigszins in meegaan, als in, erkennen dat je kind bang is, dus zijn gevoelens benoemen. En vragen waarom/waarvoor hij bang is, hopen dat je dan uit kunt leggen dat er geen reden is om bang te zijn omdat de beestjes lief zijn en met hem willen spelen, zoiets?
pi_123194187
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:33 schreef Asyniur het volgende:
Lieve mama's,

misschien hebben jullie nog ideeën of tips.
Ik zit met het volgende:
Harry is erg bezig met 'als of'. Zo hebben we een tijd lang een hele kinderboerderij (incl olifanten en tijgers ;) ) in onze slaapkamer gehad.
Dit was allemaal gewoon leuk en gezellig. Maar nu verzint hij ook bijv krabben/slakken/schildpadden in bed of bad en reageert dan panisch. Hij springt zo wat uit bad en 's nachts ligt hij soms in bed te gillen en wil niet meer in zijn eigen bed die nacht.
Wegjagen of uitzetten helpt niet. Platstampen ook niet. Zeggen dat er niks is, helpt niet. Boos worden (op de dieren of op hem) helpt ook niet.

Op dit moment weiger ik in elk geval om mee te fantaseren. Zodra hij begint over fantasiedieren, zeg ik dat er niks is, dat ik die beesten niet in huis wil hebben. Dit om te voorkomen dat het nog meer uit de hand gaat lopen.

Iemand nog ideeën wat te doen?

Asyniur het lastige is dat het voor je peuter wel heel echt kan zijn. Kinderen van 3 kunnen namelijk nog geen onderscheid maken tussen fantasie en werkelijkheid.

We hebben een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad met onze peuter die bang was voor Spongebob en Koekiemonster :') die 's nachts haar kamer binnenkwamen. We zijn toen in haar angst meegegaan en dat gaf haar veel rust. Ook hebben we een briefje op de deur gedaan met 'verboden voor...' Na een paar weken ging het vanzelf voorbij.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:14:25 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123194738
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:45 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Asyniur het lastige is dat het voor je peuter wel heel echt kan zijn. Kinderen van 3 kunnen namelijk nog geen onderscheid maken tussen fantasie en werkelijkheid.

We hebben een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad met onze peuter die bang was voor Spongebob en Koekiemonster :') die 's nachts haar kamer binnenkwamen. We zijn toen in haar angst meegegaan en dat gaf haar veel rust. Ook hebben we een briefje op de deur gedaan met 'verboden voor...' Na een paar weken ging het vanzelf voorbij.
Het lastige is dat hij ze ter plekke erbij bedenkt of iets anders verzint.
Zo zat hij van de week in bad: mama mama hellup, er zit een rode krab. Ik de rode krab weggejaagd. Hij: mama mama hellup. Ik: wat is er? de rode krab is weg. Hij: uhm, ff denken (terwijl hij gewoon ontspannen is) er zit een zwarte dolfijn! (springt bijna uit bad :X ).
En ik krijg ook ook niet uit wat er nou zo spannend aan is, want ze doen niks. Wij hebben nooit dingen gezegd als 'die bijten in je teen' ofzoiets.

Vanmorgen bedenkt hij weer een hele dierentuin bij elkaar in onze slaapkamer en dat doet hem dan niks. Als je hem zegt 'hier heb je een stukje brood voor de olifant' dan eet hij het zelf op en 's middags vertelt hij dan dat hij het broodje van de olifant heeft opgegeten.

Ik vind het maar moeilijk.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:24:32 #271
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123194957
Asy,

Wij hadden last van poema's, ijsberen en krokodillen. :+
We hebben ze met z'n drieën naar buiten gejaagd, 'ksssst' roepend en wel en verteld dat ze naar hun moeder in Afrika moesten gaan. :+

Dat hielp een week maar er bleken er toch een paar achtergebleven te zijn... ;(
Daar is een duplohuis voor gebouwd. De achterblijvers zijn er in gestopt en daarna is het huis vakkundig gesloopt door de peuter.
Vast niet pedagogisch verantwoord maar het werkt wel. :D

We hebben nu alleen nog last van 1 ossepikker. Onze ladder is niet lang genoeg om die te vangen maar gelukkig is Ossepikker lief en niet eng. :+

Sterkte. :D
A grand adventure has begun.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:44:12 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_123195430
Ossepikker _O-
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:52:13 #273
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123195642
Haha wat is een ossepikker? Ik vind de oplossing van het duplohuis geniaal trouwens.
Hier geen peuter met dit soort angsten al merken we wel dat hij af en toe eng droomt. Heel sneu.
pi_123199873
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het lastige is dat hij ze ter plekke erbij bedenkt of iets anders verzint.
Zo zat hij van de week in bad: mama mama hellup, er zit een rode krab. Ik de rode krab weggejaagd. Hij: mama mama hellup. Ik: wat is er? de rode krab is weg. Hij: uhm, ff denken (terwijl hij gewoon ontspannen is) er zit een zwarte dolfijn! (springt bijna uit bad :X ).
En ik krijg ook ook niet uit wat er nou zo spannend aan is, want ze doen niks. Wij hebben nooit dingen gezegd als 'die bijten in je teen' ofzoiets.

Vanmorgen bedenkt hij weer een hele dierentuin bij elkaar in onze slaapkamer en dat doet hem dan niks. Als je hem zegt 'hier heb je een stukje brood voor de olifant' dan eet hij het zelf op en 's middags vertelt hij dan dat hij het broodje van de olifant heeft opgegeten.

Ik vind het maar moeilijk.
Is hij misschien bang voor iets anders in bad waardoor hij graag jouw aandacht wil? mijn peuter was bang dat ze door het putje zou verdwijnen :') Dus nu doet ze haar armen wijd als het water wegloopt *)
pi_123200018
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:52 schreef pessie het volgende:
Haha wat is een ossepikker? Ik vind de oplossing van het duplohuis geniaal trouwens.
Hier geen peuter met dit soort angsten al merken we wel dat hij af en toe eng droomt. Heel sneu.
Dit

Al gok ik dat ze m.hiervan heeft :P

En nu heb ik symbiose in mn hoofd :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')