tot op het bot........quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Simmu van harte.
Zo te lezen is hij Ravi verwend!
Zo hoort het toch ookquote:
Nog meer dluplo! Volgens Harry hier heb je dat écht nodig. Want nadat hij de brandweerkazerne, brandweerauto, reddingshelikopter en transporttruck had gekregen voor zijn verjaardag, wees hij in het boekje aan dat hij de paarden met de paardenstaj nodig hadquote:Op woensdag 20 februari 2013 21:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Zo hoort het toch ook
Over een kleine twee maanden is onze dame ook weer aan de beurt... Zelf heb ik kaartjes gekocht voor de theatershow van Bobo, vindt ons beppie vast helemaal leuk.
Maar grote dingen heeft ze dus verder echt niet nodig, we hebben een wheelybug, fiets, driewieler, loopfiets, trampoline, skippykoe, popje+wandelwagen, keukentje, zandbak, glijbaantje, waterbaan, tafeltent en bergen duplo als "groot" speelgoed. Verder nog wat muziekinstrumenten, puzzels, krijtbord, bambino en mini loco, boekjes, een paar spelletjes en knutselspullen. Echt een overkill aan speelgoed dus, Lisa is van beide kanten enigst kleinkind/nichtje en wordt dus enorm verwend door iedereen (mezelf inclusief). Ik zou daarom ook echt niet weten wat ik nog voor haar verjaardag kan vragen. Iemand nog gouden tips?
Asyniur het lastige is dat het voor je peuter wel heel echt kan zijn. Kinderen van 3 kunnen namelijk nog geen onderscheid maken tussen fantasie en werkelijkheid.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:33 schreef Asyniur het volgende:
Lieve mama's,
misschien hebben jullie nog ideeën of tips.
Ik zit met het volgende:
Harry is erg bezig met 'als of'. Zo hebben we een tijd lang een hele kinderboerderij (incl olifanten en tijgers) in onze slaapkamer gehad.
Dit was allemaal gewoon leuk en gezellig. Maar nu verzint hij ook bijv krabben/slakken/schildpadden in bed of bad en reageert dan panisch. Hij springt zo wat uit bad en 's nachts ligt hij soms in bed te gillen en wil niet meer in zijn eigen bed die nacht.
Wegjagen of uitzetten helpt niet. Platstampen ook niet. Zeggen dat er niks is, helpt niet. Boos worden (op de dieren of op hem) helpt ook niet.
Op dit moment weiger ik in elk geval om mee te fantaseren. Zodra hij begint over fantasiedieren, zeg ik dat er niks is, dat ik die beesten niet in huis wil hebben. Dit om te voorkomen dat het nog meer uit de hand gaat lopen.
Iemand nog ideeën wat te doen?
Het lastige is dat hij ze ter plekke erbij bedenkt of iets anders verzint.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:45 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Asyniur het lastige is dat het voor je peuter wel heel echt kan zijn. Kinderen van 3 kunnen namelijk nog geen onderscheid maken tussen fantasie en werkelijkheid.
We hebben een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad met onze peuter die bang was voor Spongebob en Koekiemonsterdie 's nachts haar kamer binnenkwamen. We zijn toen in haar angst meegegaan en dat gaf haar veel rust. Ook hebben we een briefje op de deur gedaan met 'verboden voor...' Na een paar weken ging het vanzelf voorbij.
Is hij misschien bang voor iets anders in bad waardoor hij graag jouw aandacht wil? mijn peuter was bang dat ze door het putje zou verdwijnenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Het lastige is dat hij ze ter plekke erbij bedenkt of iets anders verzint.
Zo zat hij van de week in bad: mama mama hellup, er zit een rode krab. Ik de rode krab weggejaagd. Hij: mama mama hellup. Ik: wat is er? de rode krab is weg. Hij: uhm, ff denken (terwijl hij gewoon ontspannen is) er zit een zwarte dolfijn! (springt bijna uit bad).
En ik krijg ook ook niet uit wat er nou zo spannend aan is, want ze doen niks. Wij hebben nooit dingen gezegd als 'die bijten in je teen' ofzoiets.
Vanmorgen bedenkt hij weer een hele dierentuin bij elkaar in onze slaapkamer en dat doet hem dan niks. Als je hem zegt 'hier heb je een stukje brood voor de olifant' dan eet hij het zelf op en 's middags vertelt hij dan dat hij het broodje van de olifant heeft opgegeten.
Ik vind het maar moeilijk.
Ditquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:52 schreef pessie het volgende:
Haha wat is een ossepikker? Ik vind de oplossing van het duplohuis geniaal trouwens.
Hier geen peuter met dit soort angsten al merken we wel dat hij af en toe eng droomt. Heel sneu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |