abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122337122
quote:
AMSTERDAM - Voor de Amerikaanse ambassade in de Turkse hoofdstad Ankara heeft zich vrijdag een explosie voorgedaan

Dat meldt persbureau Reuters op basis van Turkse media.

Diverse ambulances zouden zich naar de ambassade spoeden. Er is volgens de eerste berichten sprake van diverse gewonden.
nu.nl
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:43:24 #2
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_122337268
sjit, ik open net hetzelfde :'( .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_122337300
Nope, ik was eerder.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:45:07 #6
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_122337324
Toeval?

quote:
'Turkije pakt schoonzoon Osama bin Laden op'
01/02/13, 11:08 − bron: ANP, DPA
De Turkse geheime dienst heeft een schoonzoon opgepakt van Osama bin Laden, de leider van de terreurbeweging al-Qaeda die in 2011 in Pakistan door Amerikaanse commando's werd geliquideerd. Dat meldde de Turkse krant Milliyet vrijdag.

De schoonzoon van de voormalige leider van de islamistische terreurbeweging al-Qaeda, door de krant aangeduid als Suleiman M., was met een vals paspoort van Iran naar Turkije gereisd. Hij werd aangehouden in een hotel in Ankara na een tip uit de Verenigde Staten.

De VS zouden om zijn uitlevering hebben gevraagd, maar Turkije wil de man uitzetten naar Iran.
http://www.volkskrant.nl/(...)a-bin-Laden-op.dhtml
pi_122337348
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:44 schreef Disorder het volgende:
Zelf denk ik aan smurfen.
:?
pi_122337401
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik lul maar wat omdat mensen altijd zo snel gaan speculeren zonder eerst de feiten af te wachten.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:52:12 #9
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_122337585
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:47 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik lul maar wat omdat mensen altijd zo snel gaan speculeren zonder eerst de feiten af te wachten.
Lees zelfs al ergens over dat Moslims de dader zouden zijn :? :P
pi_122337620
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:52 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Nou ja, de kans is erg groot natuurlijk.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:54:32 #11
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_122337679
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar er is nog heel weinig over bekend, dus ook dat valt onder speculatie :{ .
We wachten af, lees ook bij rtl nieuws dat er in elk geval twee doden zijn geteld.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:12:43 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_122338294
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:52 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Ik had gehoord dat het mogelijk een aardbewoner kon zijn. Ben benieuwd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:13:01 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_122338303
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het was in ieder geval geen autochtone Nederlander daar durf ik een krat Hollandia om te verwedden
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_122339174
Ben benieuwd naar de dader. Mainly of het een eenmansactie was, of iets georganiseerd door een terreurnetwerk. Voor een aanslag op een ambassade is het wel relatief klein, vergeleken bijvoorbeeld met de aanslagen in Nairobi en Dar Es Salaam.
pi_122339686
Goede beveiliging daar.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_122339808
Hm waarschijnlijk een zelfmoordaanslag dus.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_122340115
Iran?
pi_122340140
Of heeft het iets te maken met de schoonzoon van Osama Bin Laden?
pi_122340300
1 dode en 2 gewonden aldus CNN. Ze melden ook dat iemand zichzelf buiten de ambassade heeft opgeblazen.
Ich hock in meinem Bonker
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:06:18 #20
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_122340432
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik had gehoord dat het mogelijk een aardbewoner kon zijn. Ben benieuwd.
Nou ja, kan ook nog best een niet aardbewoner geweest zijn.
pi_122343051
PKK word kennelijk ook nu genoemd als mogelijke daders.
pi_122345332
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:58 schreef De_Guidance het volgende:
Iran?
pi_122345440
Wat zinloos weer.
pi_122345604
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 15:58 schreef Peunage het volgende:

[..]

Werd over gespeculeerd op een Turkse zender, vanwege de Israëlische aanval op Syrië en de patriots zeg maar.
pi_122361470
Even laten zien dat ze nog bestaan, opmerkelijk dat iemand met een bom zo dichtbij kan komen... Mag die Turkse veiligheidsdienst wel eens iets aan doen.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:38:16 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_122362064
Zal wel een Syriër zijn, zodat ze een excuus hebben.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_122365131
Dader is bekend.

Hij was lid van een extreem-linkse/leninstische terreurgroep.

http://www.washingtonpost(...)kpc-terrorist-group/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Revolutionair_Volksbevrijdingsleger.

Dus geen PKK of radicale moslims of Syrië/Iran.
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 23:48:46 #28
8781 crew  Frutsel
pi_122365287
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:44 schreef De_Guidance het volgende:
Dader is bekend.

Hij was lid van een extreem-linkse/leninstische terreurgroep.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Revolutionair_Volksbevrijdingsleger.

Dus geen PKK of radicale moslims of Syrië/Iran.
Ik meende direct na de aanslag ergens al te lezen dat ze die kant op dachten?
Ik zag ergens een plaatje voorbij komen maar veel schade aan de ambassade is er niet toch? kleine bijgebouw wel wat meer, maar niet dat grote met al die tralies/hekken enzo?
Is die tweede dode een voorbijganger of bewaker of is dat nog niet bekend?
pi_122365366
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:48 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik meende direct na de aanslag ergens al te lezen dat ze die kant op dachten?
Ik zag ergens een plaatje voorbij komen maar veel schade aan de ambassade is er niet toch? kleine bijgebouw wel wat meer, maar niet dat grote met al die tralies/hekken enzo?
Is die tweede dode een voorbijganger of bewaker of is dat nog niet bekend?
Nee de schade aan het gebouw viel volgens mij mee. Maar die is ook heel zwaar beveiligd blijkbaar.

De twee doden zijn hijzelf en een Turkse beveiliger en er is een zwaargewonde Turkse vrouw die een visum kwam ophalen.

Verder geeft Washington Post wel een goede uitleg volgens mij in die link.
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 23:52:20 #30
8781 crew  Frutsel
pi_122365448
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:50 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee de schade aan het gebouw viel volgens mij mee. Maar die is ook heel zwaar beveiligd blijkbaar.

De twee doden zijn beveiligingsmedewerkers en er is een zwaargewonde Turkse vrouw die een visum kwam ophalen.
Ow ik dacht dat één van de doden de dader was en er nog één iemand omgekomen was :{

Ik las toevallig een paar uur eerder iets van de Amerikanen dat ze waarschuwden voor een op handen zijnde aanslag op ambassade in Kabul... misschien verkeerd ontcijferd... en had het Istanbul moeten zijn :{
pi_122365491
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ow ik dacht dat één van de doden de dader was en er nog één iemand omgekomen was :{

Ik las toevallig een paar uur eerder iets van de Amerikanen dat ze waarschuwden voor een op handen zijnde aanslag op ambassade in Kabul... misschien verkeerd ontcijferd... en had het Istanbul moeten zijn :{
Wat jij had gelezen klopt trouwens, ik heb het veranderd.

En het was Ankara :P

Nu ga ik écht slapen.
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 23:54:03 #32
8781 crew  Frutsel
pi_122365579
Wow. Ik zat net Seinfeld te kijken.

Het ging over dat George zijn pincode niet aan zou vriendin wou vertellen. Jerry vond dat nogal abnormaal en kwam met voorbeelden als "Stel, je was in een gevangenis in Turkije, en ik had je bankpas en ik heb je pincode nodig om je vrij te kopen, zou je het dan nog geven?". Gewoon naar de Amerikaanse ambassade zijn George. Jerry: niet mogelijk, bommelding!

En toen dacht ik echt van, dat is niet meer zo in Turkije. 5 minuutjes later lees ik dit :')
pi_122376293
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Het zal niet de eerste keer zijn dat Amerikaanse overheidsdiensten compleet de plank misslaan inzake op handen zijnde aanslagen.
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 11:45:17 #35
8781 crew  Frutsel
pi_122545850
quote:
'Opdracht aanslag ambassade VS Ankara kwam uit Nederland'
AMSTERDAM - De zelfmoordaanslag die vrijdag de Amerikaanse ambassade in de Turkse hoofdstad Ankara trof zou zijn uitgevoerd na een opdracht vanuit Nederland.

Dat meldt de Turkse krant Bugün dinsdag. De krant baseert zich op een rapport van de Turkse inlichtingendienst.

Het extreemlinkse DHKP-C eiste de aanslag eerder op. De groep verzet zich tegen het Turkse lidmaatschap van de NAVO en eist dat de in Turkije gestationeerde Nederlandse Patriot-installaties het land verlaten. Maandag lieten twee leden van DHKP-C aan het NRC weten dat acties 'gerechtvaardigd' worden geacht.

De leider van DHKP-C is Mussa Assaoglu, die volgens Bugün in Nederland verblijft. De Turkse inlichtingendienst zou dat hebben laten weten aan de Nederlandse inlichtingdienst AIVD. Assaoglu heeft de opdracht gegeven voor de aanslag in Ankara, zo concludeert de krant.

Voormalig DHKP-C leider Dursun Karatas verbleef tot zijn sterven ook in Nederland. Hij overleed in 2008 aan de gevolgen van kanker in Etten-Leur. In totaal zouden enkele tientallen leden van DHKP-C in Nederland verblijven.

Volgens Bugün is er sprake van zeven DHKP-C militanten die bereid zijn om "zichelf op te offeren". De Turkse politie verrichtte in navolging van de zelfmoordaanslag van vrijdag enkele arrestaties, nadat eerder dit jaar al 55 vermeende leden van DHKP-C werden opgepakt.

Niet veilig

Volgens de twee DHKP-C leden die werden geïnterviewd door het NRC zijn de Nederlandse troepen die mee zijn met de Patriot-missie in het Turkse 'niet veilig'. "Ze moeten terug naar hun eigen land."

In een reactie liet de Nederlandse commandant in Andana kolonel Buis dinsdag weten zich 'volkomen veilig'te voelen na de aanslag in Ankara.

"Wij monitoren dat soort zaken nauwgezet. De Turkse autoriteiten zijn verantwoordelijk voor de beveiliging van ons en dat doen ze op een zeer kundige wijze", aldus Buis.
pi_122546750
Het zijn in ieder geval lui met een hele aparte denkwijze.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_122546990
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]

En de NLe militairen in Turkije worden nu ook al bedreigd.

En die Turken hier maar janken over hoe intolerant Europa voor ze is :') De extreme hypocrisie is echt bizar.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:25:06 #38
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_122547063
Wat willen die lui nou, dat er Turken gewond kunnen raken door een eventueel rondvliegende raket uit Syrië?
Say what?
pi_122547232
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:25 schreef UpsideDown het volgende:
Wat willen die lui nou, dat er Turken gewond kunnen raken door een eventueel rondvliegende raket uit Syrië?
Wij zijn indringers die op moeten rotten: http://nos.nl/artikel/470(...)S+Journaal+Nieuws%29

quote:
Nederlandse militairen die in Turkije langs de Syrische grens gestationeerd zijn voor de Patriot-missie, zijn daar niet veilig. Dat zegt een lid van de Jonge Revolutionairen, een Turkse linkse actiegroep. Correspondent Bram Vermeulen sprak met hem.

Nederland is samen met Duitsland en de Verenigde Staten in Turkije om het land met Patriot-afweerraketten te beschermen tegen aanvallen uit Syrië. Turkije zelf vroeg de NAVO in december om de raketinstallaties te sturen. Veel linkse groepen zijn er tegen, zij vinden de Patriot-missie 'westers imperialisme'.
Gevaar

Twee weken geleden werd een groepje Duitse Patriot-militairen in de Turkse havenstad Iskenderun op straat belaagd door tientallen linkse activisten. Nationaliteit maakt volgens de leden van actiegroep echter geen verschil. "Of je nu Nederlander of Duitser bent, iedereen die het imperialisme steunt, loopt gevaar. Wij hebben het recht onszelf te verdedigen."

Hoe serieus de dreiging voor de Patriot-militairen is, wordt uit het gesprek niet duidelijk.
Indringers

Het lid van de Jonge Revolutionairen ziet de buitenlandse militairen als indringers. "Je moet het je voorstellen alsof iemand je huis binnenkomt. Wij worden bedreigd, er is hier een invasie gaande. En iedereen die zich daar, legaal of illegaal, tegen verzet, is gerechtvaardigd bezig."

Met de zelfmoordaanslag op de Amerikaanse ambassade in Ankara is de jongen het dan ook volkomen eens. Afgelopen vrijdag blies een zelfmoordterrorist zich op bij de ambassade in de Turkse hoofdstad. Een Turkse bewaker kwam om het leven en twee mensen raakten gewond.
Gerechtigheid

"Het was een slag tegen het imperialisme. Iedere handeling die zich richt tegen het imperialisme is gerechtvaardigd", zegt de jongen. De dader van de aanslag was lid van de DHKP/C, een verboden beweging. De Jonge Revolutionairen is een jeugdafdeling van deze beweging.

Op de vraag van Vermeulen of de jongen zelf ook bereid is zich op te blazen, antwoordt hij: "Absoluut, je moet bereid zijn zover mogelijk te gaan". Hij is voorlopig niet van plan de strijd op te geven. "Ik wil gerechtigheid, mensen vechten voor het behoud van hun cultuur. Dit is de manier waarop ik dat doe en ook zal blijven doen."
En die Erdogan dan zo'n grote bek hebben in Duitsland dat Duits leren al een misdaad is :') , wat een eenzijdig zooitje is het toch ook :N
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:33:38 #40
241662 Jian
Well, well, well
pi_122547279
DHKP-C dat is toch net zoiets als de SP in Nederland .....
pi_122547395
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wij zijn indringers die op moeten rotten: http://nos.nl/artikel/470(...)S+Journaal+Nieuws%29

[..]

En die Erdogan dan zo'n grote bek hebben in Duitsland dat Duits leren al een misdaad is :') , wat een eenzijdig zooitje is het toch ook :N
Godver wat ben jij een triest zeg. Dingen die niets met elkaar te maken hebben met geweld aan elkaar relateren.

Erdogan wilde juist wel die militairen in Turkije. De Jonge revolutionairen zijn juist tegen. Dat jij die twee aan elkaar relateert is dom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 06-02-2013 13:26:33 ]
pi_122547414
Op zich ben ik het wel met ze eens dat ze zich verzetten tegen deelname aan de NAVO van Turkije.

Ik denk dat ze op een hoop sympathie kunnen rekenen wat dat aangaat :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_122547788
Dat DHKPC krijgt sowieso iets te veel speelruimte in Europa.

Is in het verleden regelmatig over geklaagd door Turkse regeringen.

Verder zijn ze wel behoorlijk marginaal inmiddels, maar nog steeds niet ongevaarlijk, blijkt weer eens.
pi_122547826
DHKPC is tegen Erdogan, die ze een marionet van de USA en Westerse kapitalistische belangen vinden. En het feit dat hij religieus is vinden die extreme Leninisten ook niets.

Ik begrijp dat dit ingewikkeld is voor D_H, die een simpel wereldbeeld heeft waar de moslims het altijd hebben gedaan en de moslims altijd tegen de VS zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')