abonnement Unibet Coolblue
pi_122939906
Ik vind dit maar een apart topic.. vraag me af of al die bedragen die worden opgegeven kloppen. Met name de verhouding bruto/netto lijkt mij in veel gevallen onzinnig
pi_122940046
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:45 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind dit maar een apart topic.. vraag me af of al die bedragen die worden opgegeven kloppen. Met name de verhouding bruto/netto lijkt mij in veel gevallen onzinnig
Je moet ook 9 van de 10x niks geloven van wat ze hier op Fok posten. Daar ben ik ook wel achter gekomen, toen ik ook net op dit forum zat. ;)

Zeker wat betreft deze topics.
pi_122941887
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:45 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind dit maar een apart topic.. vraag me af of al die bedragen die worden opgegeven kloppen. Met name de verhouding bruto/netto lijkt mij in veel gevallen onzinnig
Precies, ik krijg ook het idee dat ik veel te veel belasting betaal...
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_122942712
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 03:40 schreef ssebass het volgende:

[..]

Precies, ik krijg ook het idee dat ik veel te veel belasting betaal...
Zit daar niet vaak ORT en overwerken enzo in?
Ik kan schrijven dat ik van 3380 bruto 2750 netto overhou, maar daar zit dan reiskostenvergoeding bij en voor bruto 600 aan ORT (nachtweek, avondweek is dat bv). Als je dat erafhaalt zit je op 2200, stuk realistischer.
pi_122974887
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 18:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Nope. Wel bij de werkgever waar ik zat toen ik begon, maar ben tussentijds van werkgever verandert. Daar doen ze er niets mee, je moet het op de werkvloer verdienen en niet obv je papiertjes :)

Overigens is de functie op HBO niveau en wordt als zodanig al ingeschaald.
Heb gezegd dat ik binnenkort mijn HBO heb, dus wat meer erbij mag. Helaas, werkt niet, bleef gewoon idd op de functie ingeschaald, maar ik dacht kan het altijd proberen ;).
Krijg er 6,2% bij dit jaar.
pi_122975409
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:45 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind dit maar een apart topic.. vraag me af of al die bedragen die worden opgegeven kloppen. Met name de verhouding bruto/netto lijkt mij in veel gevallen onzinnig
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zit daar niet vaak ORT en overwerken enzo in?
Ik heb ook zo`n groot verschil tussen bruto(basis)loon en mijn uiteindelijk nettoloon.
En inderdaad dit komt door toeslagen en bonussen.
Als ik kijk op de jaaropgave van mijn werkgever over 2012 naar wat mijn bruto jaarsalaris was, dan is dat ongeveer 85% hoger dan mijn bruto "basis"jaarsalaris.
Gunstig voor de belastingdienst, maar minder gunstig als je een hypotheek wilt hebben -O-
  zondag 17 februari 2013 @ 08:58:33 #132
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122978214
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 01:02 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Heb gezegd dat ik binnenkort mijn HBO heb, dus wat meer erbij mag. Helaas, werkt niet, bleef gewoon idd op de functie ingeschaald, maar ik dacht kan het altijd proberen ;).
Krijg er 6,2% bij dit jaar.
Eigenlijk was een afgerond HBO-diploma al een functie eis. En het is dan ook besproken :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_122981256
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:53 schreef klubikwapperdam het volgende:
In 2009;

1 : Bedrijfstak: Chemie
2 : Functie: Assistant Teamleader /Procesoperator
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 33,6 in ploegendienst
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand en vakantiegeld: Yup!
7 : Bruto maand salaris: 3925
8 : Netto maand salaris: 2400
9 : Overuren betaald: Yup!
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Bonus van min. 2500 euro (bruto) ieder jaar, opleidingen/cursussen worden betaald, fietsplan en fitnessvergoeding (is dat een goodie? )
12: Opleiding: Vapro B (MBO) bijna Vapro C afgerond.
13. Tevreden?! Mag niet klagen voor me leeftijd

situatie nu bij nieuwe werkgever :)

1 : Bedrijfstak: Olie/Chemie
2 : Functie: Procesoperator
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 33,6 in ploegendienst
5 : Aantal vakantiedagen: 33
6 : 13e maand en vakantiegeld: Yup!
7 : Bruto maand salaris: ongeveer 4400
8 : Netto maand salaris: ongeveer 2950
9 : Overuren betaald: Yup!
10: Werkervaring: 7 jaar
11: Goodies : Bonus van min. 1 maand salaris netto, opleidingen/cursussen worden betaald, fietsplan, bijna premievrij pensioen, tegemoetkoming ziektekostenpremie.
12: Opleiding: Vapro C
13. Tevreden?! Ja :) Ongelooflijk wat je salaris doet met eigenlijk alleen maar betere secundaire arbeidsvoorwaarden, aangezien me jaarsalaris niet zo gek omhoog is gegaan met het wisselen van baan. Wel nog verdere doorgroei mogelijk, wat bij mijn oude werkgever eigenlijk haast niet meer mogelijk was.
Heb je Vapro C naast je werk gedaan? Was de opleiding zwaar? Zit er zelf ook over te denken om Vapro C te gaan doen. Welk bedrijf zit je nu als ik vragen mag?
pi_122989348
Wat een geld voor het aantal uren. :o Heb het wel vaker gehoord dat het best goed betaald, maar dat het zo goed zou betalen voor die aantal uren.
pi_122997368
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 15:33 schreef Vault-Boy het volgende:
Wat een geld voor het aantal uren. :o Heb het wel vaker gehoord dat het best goed betaald, maar dat het zo goed zou betalen voor die aantal uren.
Dat is wel ploegendienst he. Dus weekenden en n8 werken.
pi_122997689
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Heb je Vapro C naast je werk gedaan? Was de opleiding zwaar? Zit er zelf ook over te denken om Vapro C te gaan doen. Welk bedrijf zit je nu als ik vragen mag?
Ja, heb vapro C naast mijn werk gedaan, ik vond de opleiding wel meevallen, goed opletten in de les was voor mij genoeg, moet wel zeggen dat vapro B totaal niet vergelijkbaar is met C. Vapro C is meer theoretisch geneuzel. Als je het kan doen raad ik het je zeker aan, met deze opleiding zet je jezelf stukken beter in de markt.
pi_122997805
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 15:33 schreef Vault-Boy het volgende:
Wat een geld voor het aantal uren. :o Heb het wel vaker gehoord dat het best goed betaald, maar dat het zo goed zou betalen voor die aantal uren.
euhm, het word zeker goed betaald voor het aantal uren dat je maakt, vergeet niet dat er ploegendienst gewerkt word en je dus vaak in de weekenden moet werken en ook nachtdiensten draait.

qua salaris zit ik nog niet eens zo heel hoog kijkende naar andere collega's, bruto salaris van 5500 per maand is goed mogelijk zonder leidinggevend te zijn.
pi_122998801
Lekeer betaald inderdaad, en onregelmatige uren vind ik zelf dan juist wel weer prettig. Liever dat, dan 36 standaard uren... Sterker nog, liever nog 50 onregelmatig dan 36 regelmatig.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_123002529
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:10 schreef klubikwapperdam het volgende:

[..]

Ja, heb vapro C naast mijn werk gedaan, ik vond de opleiding wel meevallen, goed opletten in de les was voor mij genoeg, moet wel zeggen dat vapro B totaal niet vergelijkbaar is met C. Vapro C is meer theoretisch geneuzel. Als je het kan doen raad ik het je zeker aan, met deze opleiding zet je jezelf stukken beter in de markt.
Heb zelf B gedaan, dat was al aardig wat theorie vond ik. Ik kan C doen via mn werk, 1 dag in de week naar school. Ga je nog D doen? Zit jij bij Shell ofzo?
  zondag 17 februari 2013 @ 23:18:38 #140
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_123014400
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:41 schreef Bajskorv het volgende:
Lekeer betaald inderdaad, en onregelmatige uren vind ik zelf dan juist wel weer prettig. Liever dat, dan 36 standaard uren... Sterker nog, liever nog 50 onregelmatig dan 36 regelmatig.
Toch lijkt dat iedereen daar vroeg of laat op terugkomt. Moeite met kinderen, sociale contacten etc.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_123014747
Is meer een persoonlijke keuze, vind ik.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_123020390
Is natuurlijk net hoe je privé leven in elkaar zit.
pi_123020838
Hmm..
Ik werk 2 weken en ben vervolgens (in theorie) 4 weken vrij..
In praktijk is daar meestl nog een week cursus bij. .
Ik vind het soms best lastig te combinerenmet een druk sociaal leven..
En helaas hebben niet alle "vrienden" daar begrip voor.
Gelukkig heeft mijn man er geen moeite mee en we hebben (nog) geen kinderen.. Datscheelt.
Hoe of wat dan.. Pfoe!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_123020964
Da's wel een aparte, maar "vrienden" die daar niet mee om kunnen gaan?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 18 februari 2013 @ 11:50:03 #145
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_123025085
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 08:43 schreef Bajskorv het volgende:
Da's wel een aparte, maar "vrienden" die daar niet mee om kunnen gaan?
Uit mijn vriendenkring weet ik dat er dan inderdaad weleens gemort wordt als iedereen de afspraken moeten verzetten omdat het die ene persoon beter uitkomt :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 18 februari 2013 @ 12:46:12 #146
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_123026903
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Uit mijn vriendenkring weet ik dat er dan inderdaad weleens gemort wordt als iedereen de afspraken moeten verzetten omdat het die ene persoon beter uitkomt :P
Ja maar klagen komt natuurlijk ook wel veel voor (tis ook zo lekker makkelijk). Ik zie het zelf ook wel. Klagen dat we nooit overdag thuis zijn (ja gek he, ik werk nagenoeg fulltime + studie waardoor ik 1 middag en avond in de week ook nog weg ben en manlief werkt sindskort ook nagenoeg fulltime, beiden tijdens kantoortijden). Want ja 's avonds is het vroeg donker, of het is slecht weer of het is te koud of het waait te hard. En ondertussen zelf niet eens werken. :{

Ja sorry, daar heb ik dan verder geen boodschap aan.
klerkje
pi_123027514
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 08:43 schreef Bajskorv het volgende:
Da's wel een aparte, maar "vrienden" die daar niet mee om kunnen gaan?
Die heb ik ook hoor. Mensen hebben geen enkel idee hoe het is om 5 ploegen te draaien.

Het verdient leuk, maar zeker op sociaal vlak ga je er flink op achteruit.
Na een ochtenddienst heb ik geen zin om nog bij mensen op bezoek te gaan ''s avonds.
En voor een middagdienst heb ik die behoefte ook niet. Daar komt dan nog bij dat als mijn weekend door de week valt (wat vaak het geval is) dat ik ook niet echt aan trek om op bezoek te gaan bij mensen die me om 22:00 uur buiten zetten omdat ze daags erna weer moeten werken.

En dan heb je nog dat je bij dat je bij de ene gelegenheid er wel bij kan zijn en bij de ander niet. Bijvoorbeeld de verjaardag van de een wel en de ander niet.

Jamaar dan kun je toch vrij pakken? Ja leuk, maar zoveel vrije dagen heb je doorgaans niet in een 5 ploegenrooster. Als ik voor al die dingen vrij moet pakken dan hou ik geen vakantie meer over }:|

Dus ja, onbegrip is er zeker. In elk geval in mijn situatie
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_123034555
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:45 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind dit maar een apart topic.. vraag me af of al die bedragen die worden opgegeven kloppen. Met name de verhouding bruto/netto lijkt mij in veel gevallen onzinnig
Bij ieder lijstje een foto van de loonstrook. *O*
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_123035221
Wisselt nogal, dus maar even van meest recente maand.

01: Bedrijfstak: Bankieren
02: Functie: Adviseur
03: Opleiding: HBO + WO buitenland, International Business.
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 36 (contract), kan oplopen tot 45.
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ~2600
09: Netto maand salaris: ~1900
10: Overuren betaald: Ja, zowel tijd voor tijd als extra loon.
11: Werkervaring: Weinig relevants, na de studie begonnen.
12: Goodies: Optie voor lease-auto, telefoon, laptop, noem de zooi maar op, maak er geen gebruik van.
13: Tevreden?: Mwoh, er zijn uitdagendere functies en salarissen me dunkt, maar goed voor een starter kan ik wel tevreden zijn, geld gaat er alleen makkelijker uit dan dat het erin komt.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_123035442
quote:
7s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Die heb ik ook hoor. Mensen hebben geen enkel idee hoe het is om 5 ploegen te draaien.

Het verdient leuk, maar zeker op sociaal vlak ga je er flink op achteruit.
Na een ochtenddienst heb ik geen zin om nog bij mensen op bezoek te gaan ''s avonds.
En voor een middagdienst heb ik die behoefte ook niet. Daar komt dan nog bij dat als mijn weekend door de week valt (wat vaak het geval is) dat ik ook niet echt aan trek om op bezoek te gaan bij mensen die me om 22:00 uur buiten zetten omdat ze daags erna weer moeten werken.

En dan heb je nog dat je bij dat je bij de ene gelegenheid er wel bij kan zijn en bij de ander niet. Bijvoorbeeld de verjaardag van de een wel en de ander niet.

Jamaar dan kun je toch vrij pakken? Ja leuk, maar zoveel vrije dagen heb je doorgaans niet in een 5 ploegenrooster. Als ik voor al die dingen vrij moet pakken dan hou ik geen vakantie meer over }:|

Dus ja, onbegrip is er zeker. In elk geval in mijn situatie
dit jah.. er wordt altijd maar verwacht dat je er bij bent.. en als je ipv bij de een bij de ander zit krijg je scheve gezichten..

en ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen het leuk vind dat je altijd met die ene rekening moet houden...

en in mijn geval wil mijn man me ook wel eens zien.. dus als ik een wedstrijd afzeg of niet naar iemands verjaardag kom omdat ik graag een weekendje weg ben met mijn man ( ik zie hem immers 2 weken lang niet) dan wordt dat ook niet echt begrepen..

ik vind dat wel eens lastig.. maar denk dan ook dat je echte vrienden het belangrijker vinden om je wel te zien ipv er om te mopperen...

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')