ok thanksquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nergens, ligt aan je situatie. Maar reken op zo'n 2400 ex eventuele bijtelling.
Uh nee!quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:55 schreef krokdown het volgende:
[..]
ok, je hebt wel een beetje gelijk
maar denk je nu wel dat het haalbaar is die 4200 bruto?
Jammer is dat zeg. Gelukkig doen ze in het VK daar wat minder moeilijk over. Maar als je liberalisering van de arbeidsmarkt in NL voorstelt vallen er veel mensen over je heen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:13 schreef mirannie het volgende:
Gezien mijn opleiding ook geen mogelijkheid om ook maar in de buurt te komen van dit salaris bij een andere werkgever.
Je bent niet de enige die in salaris achterloopt naar FOK!-maatstaven. Ik heb in het verleden inderdaad iets niet goed gedaan, waardoor ik alleen inkomsten had uit een bijbaantje. Qua opleiding zit ik prima, heb alleen een zogenaamde modediagnose. Twee jaar geleden ben ik pas echt met werken gestart. Ben inmiddels dik tevredenquote:Op woensdag 28 september 2011 22:54 schreef rsnel het volgende:
Vol verbazing zit ik dit topic te lezen.
Als ik zie wat voor leeftijd mensen hebben, en welk salaris hier tegenover staat sta ik paf
Ik heb diverse baantjes gedaan, werk sinds mijn 18e, maar heb altijd een minimumloon salaris gehad (soms ietsie meer)
Voor mij is het dan ook de normaalste zaak van de wereld om zo rond het minimumloon te zitten, ik ben simpelweg niks anders gewent maar als ik zie wat mensen hier op het topic verdienen, heb ik blijkbaar ergens in mijn leven iets niet goed gedaan
Onderhandelingsruimte voor salaris is altijd 0,0 geweest.
Als ik een nieuwe baan gevonden had, dan was het altijd "Dit is het salaris, en daar moet je het mee doen" Tsja kiezen of delen.
Ik heb keihard moeten werken om mijn MBO electrotechnische detailhandel diploma te halen, maar ben helaas niet in staat om HBO of universitair te doen.
Snap der geen bal van dat iemand van 24 +- 3000 ex verdient ?
Kan me niet voorstellen dat je op die leeftijd wit zoveel verdient
Ik zit in de buurt van jouw leeftijd en moet eerlijk zeggen dat ik verbaasd ben dat jij genoegen neemt met wat je krijgt. Andere bedrijfstak al geprobeerd?quote:Op woensdag 28 september 2011 22:54 schreef rsnel het volgende:
Vol verbazing zit ik dit topic te lezen.
Als ik zie wat voor leeftijd mensen hebben, en welk salaris hier tegenover staat sta ik paf
Ik heb diverse baantjes gedaan, werk sinds mijn 18e, maar heb altijd een minimumloon salaris gehad (soms ietsie meer)
Voor mij is het dan ook de normaalste zaak van de wereld om zo rond het minimumloon te zitten, ik ben simpelweg niks anders gewent maar als ik zie wat mensen hier op het topic verdienen, heb ik blijkbaar ergens in mijn leven iets niet goed gedaan
Wat doet een proces operator en waarom betaald het zo goed voor mbo?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:53 schreef klubikwapperdam het volgende:
In 2009;
1 : Bedrijfstak: Chemie
2 : Functie: Assistant Teamleader /Procesoperator
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 33,6 in ploegendienst
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand en vakantiegeld: Yup!
7 : Bruto maand salaris: 3925
8 : Netto maand salaris: 2400
9 : Overuren betaald: Yup!
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Bonus van min. 2500 euro (bruto) ieder jaar, opleidingen/cursussen worden betaald, fietsplan en fitnessvergoeding (is dat een goodie? )
12: Opleiding: Vapro B (MBO) bijna Vapro C afgerond.
13. Tevreden?! Mag niet klagen voor me leeftijd
situatie nu bij nieuwe werkgever
1 : Bedrijfstak: Olie/Chemie
2 : Functie: Procesoperator
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 33,6 in ploegendienst
5 : Aantal vakantiedagen: 33
6 : 13e maand en vakantiegeld: Yup!
7 : Bruto maand salaris: ongeveer 4400
8 : Netto maand salaris: ongeveer 2950
9 : Overuren betaald: Yup!
10: Werkervaring: 7 jaar
11: Goodies : Bonus van min. 1 maand salaris netto, opleidingen/cursussen worden betaald, fietsplan, bijna premievrij pensioen, tegemoetkoming ziektekostenpremie.
12: Opleiding: Vapro C
13. Tevreden?! JaOngelooflijk wat je salaris doet met eigenlijk alleen maar betere secundaire arbeidsvoorwaarden, aangezien me jaarsalaris niet zo gek omhoog is gegaan met het wisselen van baan. Wel nog verdere doorgroei mogelijk, wat bij mijn oude werkgever eigenlijk haast niet meer mogelijk was.
Is er een reden voor dat het niet gewild is?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:28 schreef VanishedEntity het volgende:
omdat het:
a.) in de technische /bèta-sector zit.
b.) operator blijkbaar een niet heel erg gewild baantje is bij de beroepsbevolking.
c.) de bedrijven, tenminste in de botlek, doorgaans wel om operators zitten te springen, zeker nu de vergrijzing in die sector eraan komt.
d.) het soms zwaar en gevaarlijk werk kan zijn.
e.) je vaak in de ploegendienst terechtkomt (ploegen- en onregelmatigheidstoeslagen FTFW)
Denk toch wel de ploegenroosters; schema's als 2 ochtenden, 2 middagen en 1 of 2 nachten, of achtereenvolgens 1 week de ochtend, 1 week middag en 1 week nacht moet je wel liggen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:41 schreef kwaliteit. het volgende:
Is er een reden voor dat het niet gewild is?
Is het zo dat je de hele dag tegen een beeld scherm kijkt?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:49 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Denk toch wel de ploegenroosters; schema's als 2 ochtenden, 2 middagen en 1 of 2 nachten, of achtereenvolgens 1 week de ochtend, 1 week middag en 1 week nacht moet je wel liggen.
Als je eenmaal bent opgeklommen tot paneloperator dan voor het leeuwendeel wel ja, maar dat duurt wel even voordat je op dat niveau bent aangekomen. Zeker bij de grote jongens als de olieboeren moet je denken in termen van minimaal 5 jaar ervaring in het veld van de desbetreffende locatie.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:58 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Is het zo dat je de hele dag tegen een beeld scherm kijkt?
Indien je in een complexe fabriek werkt (vb lyondell/BP/Shell/Exxon mobile etc) liggen de salarissen inderdaad behoorlijk hoog (voor MBO richtlijnen), de mensen die er werken hebben vaak Vapro C of D (vergelijkbaar met eerste 2 tot 3 jaar HBO).quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:28 schreef VanishedEntity het volgende:
omdat het:
a.) in de technische /bèta-sector zit.
b.) operator blijkbaar een niet heel erg gewild baantje is bij de beroepsbevolking.
c.) de bedrijven, tenminste in de botlek, doorgaans wel om operators zitten te springen, zeker nu de vergrijzing in die sector eraan komt.
d.) het soms zwaar en gevaarlijk werk kan zijn.
e.) je vaak in de ploegendienst terechtkomt (ploegen- en onregelmatigheidstoeslagen FTFW)
En wat zijn de doorgroei mogelijkheden? Want ik neem aan dat je na 5 jaar niet aan het einde van je loopbaan bent.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:03 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Als je eenmaal bent opgeklommen tot paneloperator dan voor het leeuwendeel wel ja, maar dat duurt wel even voordat je op dat niveau bent aangekomen. Zeker bij de grote jongens als de olieboeren moet je denken in termen van minimaal 5 jaar ervaring in het veld van de desbetreffende locatie.
Men kan vaak indien men de capaciteiten heeft, doorgroeien naar assistant teamleader of teamleader zelf, daarna indien je de roeping heb kan men vaak in een dagdienst baan doorgroeien.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:06 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
En wat zijn de doorgroei mogelijkheden? Want ik neem aan dat je na 5 jaar niet aan het einde van je loopbaan bent.
Och ik kan het operatorwerk tijdens mn dienst met eigen ogen bekijken hoorquote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:05 schreef klubikwapperdam het volgende:
...
Als je wil weten wat een procesoperator echt doet, tik het eens in op google
Ik heb ook al diverse site's via Google bezocht, maar is het niet veel "handiger" om het te vragen aan mensen die er (in)direct in aanraking komen met het werk als proces operator?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:12 schreef klubikwapperdam het volgende:
[..]
Men kan vaak indien men de capaciteiten heeft, doorgroeien naar assistant teamleader of teamleader zelf, daarna indien je de roeping heb kan men vaak in een dagdienst baan doorgroeien.
Vergis je niet dat een Teamleader leiding geeft over 5 tot 25 man (afhankelijk waar je werkt natuurlijk) en salarissen kunnen oplopen in dat soort functies tot ruim over een ton bruto. (owjah dit was/is een salaris topic)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |