abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122311270
Een vraag over een turbo rotonde, omdat ik denk dat ik het nog niet helemaal snap.

Hoe zit het als je de rotonde driekwart (3e afslag) wilt nemen, maar je niet er af kan als het ware. Want de mensen die de buitenste baan nemen vanaf voor mij de 2e afslag die kunnen naast de eerste afslag ook rechtdoor willen. Als ik bij de 3e afslag eraf wilt, moet ik de auto die rechtdoor wilt en bij de 2e afslag erop is gekomen, kruisen. Moet ik net na de 2e afslag alvast naar de buitenste baan of 'gaat het allemaal vanzelf'?

Hoe gaat dit? Ik heb met me rijlessen al 100 keer de turborotonde gereden, maar nu ik me zit voor te bereiden om me praktijk van morgen ben ik hier wel een beetje bang voor namelijk.
pi_122311436
Kun je er een paint van maken? Ik snap het niet.
pi_122311447
Die kunnen niet rechtdoor, er zitten van die verhogingen in de weg, waardoor iemand van de "2e" afslag alleen maar ook eraf kan op de 3e afslag. Zij kunnen alleen rechtsaf.
.
pi_122311497
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:52 schreef Fer het volgende:
Die kunnen niet rechtdoor, er zitten van die verhogingen in de weg, waardoor iemand van de "2e" afslag alleen maar ook eraf kan op de 3e afslag. Zij kunnen alleen rechtsaf.
Maar de buitenste baan is er toch ook voor om rechtdoor te rijden?
pi_122311510


met plaatjes gaat het duidelijker.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_122311544


Turborotonde heeft maar 3 afslagen, dacht ik.
.
pi_122311813
Oh nee, toch niet. Maar hier is het zo dat er niet 2 complete ringen zijn, slechts 2 kanten zijn dubbel uitgevoerd. Waardoor de situatie niet kan voorkomen.

Maar in principe zijn turborotondes zo gaaf omdat je niet teveel over de voorang hoeeft na te denken en je volgas erover kan scheuren.

.
pi_122311822
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
[ afbeelding ]

met plaatjes gaat het duidelijker.
Ja. Als je deze rotonde driekwart neemt dan rij je op de binnenste baan. Een auto die de rotonde opkomt recht tegenover jouw(2e afslag) en die rechtdoor wilt, die zal je kruisen als jij de 3e afslag eraf gaat en hij niet..
pi_122311879
[quote]0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:59 schreef Fer het volgende:
Oh nee, toch niet. Maar hier is het zo dat er niet 2 complete ringen zijn, slechts 2 kanten zijn dubbel uitgevoerd. Waardoor de situatie niet kan voorkomen.

Maar in principe zijn turborotondes zo gaaf omdat je niet teveel over de voorang hoeeft na te denken en je volgas erover kan scheuren.


Haha precies. Maar ik moet wel het overzicht hebben als ik morgen ga afrijden in de spits!
pi_122311955
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:59 schreef Niek... het volgende:

[..]

Ja. Als je deze rotonde driekwart neemt dan rij je op de binnenste baan. Een auto die de rotonde opkomt recht tegenover jouw(2e afslag) en die rechtdoor wilt, die zal je kruisen als jij de 3e afslag eraf gaat en hij niet..
Hij heeft haaientanden en jij niet. Jij hebt dus voorrang. Als hij de voor hem rechterbaan neemt heeft ie ook haaientanden.

Werkt heel goed dus zo een truborotonde en van situaties zoals jij schetst is geen sprake.

Er is dus wel degelijk goed over nagedacht :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_122312148
Oh nee ik zie het al...

Als jij bij de 2e afslag komt, die dus tegenover de afslag waar jij de rotonde op rijdt. Ga je al VOOR de 2e afslag naar de buitenste baan. De binnenste ring, kun je alleen op als vanaf die 2e afslag komt.

Op de 2e afslag zijn haaientanden, het verkeer moet dus al wachten met de rotonde oprijden als jij eraan komt.



Hier dus de witte vrachtwagen, waar de gele vrachtwagens moeten wachten.
.
pi_122312863
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Hij heeft haaientanden en jij niet. Jij hebt dus voorrang. Als hij de voor hem rechterbaan neemt heeft ie ook haaientanden.

Werkt heel goed dus zo een truborotonde en van situaties zoals jij schetst is geen sprake.

Er is dus wel degelijk goed over nagedacht :)
Aha. Ik denk dat ik het snap. Je komt dus 'automatisch' op de buitenste baan terecht, waardoor het verkeer moet wachten dat bij de 2e afslag er op wilt komen.
pi_122313098
Ja. Zie ook het duidelijke plaatje van Captain_Ghost eerder in dit topic :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_122314938
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:17 schreef Niek... het volgende:

[..]

Aha. Ik denk dat ik het snap. Je komt dus 'automatisch' op de buitenste baan terecht, waardoor het verkeer moet wachten dat bij de 2e afslag er op wilt komen.
ja je gaat inderdaad automatisch steeds naar de buitenste baan.
pi_122316505
ik vind al die extra bedacht rotonde achtige dingen vooral onhandig :R
pi_122318725
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik vind al die extra bedacht rotonde achtige dingen vooral onhandig :R
Dat snap ik niet, je kan er bijna zonder na te denken volgas op afrijden.
.
pi_122319040
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:56 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat snap ik niet, je kan er bijna zonder na te denken volgas op afrijden.
ik hou van overal hetzelfde. als je ergens rijdt waar je niet bekend bent is dat veel plezieriger.
pi_122319754
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik hou van overal hetzelfde. als je ergens rijdt waar je niet bekend bent is dat veel plezieriger.
Je moet overal gewoon op dezelfde manier de pijlen die op het wegdek staan volgen, hoe moeilijk kan het zijn? Als je pas gaat kijken als je er op zit gaat het mis, maar vooraf staat ook duidelijk aangegeven welke baan je moet hebben.
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:25:12 #19
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_122320852
Turbo rotonde is juist zo makkelijk, als je goed voorsorteer kan het niet mis gaan. Word pas wat lastiger als je een 2 baans rotonde hebt of een verkeersplein zonder belijning zoals in Nijmegen.
pi_122321021
hier een twin turbo
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:31:39 #21
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_122321241
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:27 schreef densmee het volgende:
hier een twin turbo
[ afbeelding ]
das kanaal bij someren helmond :+
Die rotonde steek ik meestal rechtdoor over als ik alleen ben, deze baanafscheiding is niet zo hoog.
pi_122321280
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:31 schreef blup het volgende:

[..]

das kanaal bij someren helmond :+
Die rotonde steek ik meestal rechtdoor over als ik alleen ben, deze baanafscheiding is niet zo hoog.
klopt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_122323681
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:25 schreef blup het volgende:
[..]een verkeersplein zonder belijning zoals in Nijmegen.
Ach, en ook dat went :P
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:34:08 #24
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_122324781
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:14 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ach, en ook dat went :P
Ja, maar de eerste keer als je er onbewust op rijdt heb je wel even een wtf momentje.
pi_122325151
quote:
16s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:34 schreef blup het volgende:

[..]

Ja, maar de eerste keer als je er onbewust op rijdt heb je wel even een wtf momentje.
Klopt, ik had bovendien mijn rijbewijs een maand daarvoor behaald in een klein dorpje. :P
pi_122330408
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:25 schreef blup het volgende:
Turbo rotonde is juist zo makkelijk, als je goed voorsorteer kan het niet mis gaan. Word pas wat lastiger als je een 2 baans rotonde hebt of een verkeersplein zonder belijning zoals in Nijmegen.
Een rotonde met twee rijstroken is juist simpel, gewoon de rechter strook pakken en er geen fuck om geven.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:33:46 #27
182073 invine
blablabla etc.
pi_122331159
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:00 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Een rotonde met twee rijstroken is juist simpel, gewoon de rechter strook pakken en er geen fuck om geven.
Lever je rijbewijs in aub :')
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_122331189
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:33 schreef invine het volgende:

[..]

Lever je rijbewijs in aub :')
Omdat? Als ik op de linker baan rij kom ik er echt niet meer af, dan moet ik dwars door het andere verkeer heen. Nee, ik negeer het gewoon. Bouw maar een fatsoenlijke rotonde.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:35:59 #29
182073 invine
blablabla etc.
pi_122331215
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:34 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Omdat? Als ik op de linker baan rij kom ik er echt niet meer af, dan moet ik dwars door het andere verkeer heen. Nee, ik negeer het gewoon. Bouw maar een fatsoenlijke rotonde.
Vandaar dus de turbo rotondes.. Maar je komt er niet door omdat idioten zoals jij rechts blijven rijden.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_122331313
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:35 schreef invine het volgende:

[..]

Vandaar dus de turbo rotondes.. Maar je komt er niet door omdat idioten zoals jij rechts blijven rijden.
Och gut, ben je driftig? Ik blijf rechts rijden omdat ik, als ik links rij, er niet meer doorheen kom. Dan kan ik me wel mooi aanpassen maar als de rest dat niet doet schiet je er nog niks mee op. Aso zijn in het verkeer levert je een stuk meer op dan netjes de regeltjes volgen, dan ben je altijd de lul.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:41:09 #31
182073 invine
blablabla etc.
pi_122331368
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:39 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Och gut, ben je driftig? Ik blijf rechts rijden omdat ik, als ik links rij, er niet meer doorheen kom. Dan kan ik me wel mooi aanpassen maar als de rest dat niet doet schiet je er nog niks mee op. Aso zijn in het verkeer levert je een stuk meer op dan netjes de regeltjes volgen, dan ben je altijd de lul.
Hoezo driftig? Nee verre van, maar ik ga hier niet verder op in aangezien je echt een blad voor je kop hebt.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_122331436
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:41 schreef invine het volgende:

[..]

Hoezo driftig? Nee verre van, maar ik ga hier niet verder op in aangezien je echt een blad voor je kop hebt.
Of omdat je geen enkele inhoudelijke argumenten hebt en enkel kan schreeuwen? Wat gebeurt er als ik op de linker strook zit, gaan mensen mij er dan tussen laten of blijven ze bumper aan bumper doorrijden waardoor ik de afslag mis omdat ik er niet tussendoor kan?
Wanneer het niet druk is kom je er makkelijk tussen maar is er ook geen reden om links te rijden en wanneer het wel druk is kom je er nooit tussen en kan je beter rechts blijven rijden.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:44:26 #33
182073 invine
blablabla etc.
pi_122331470
:')
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_122331551
Wat een zwaktebod...
pi_122342176
Een rotonde met 2 stroken is super simpel:
Ga je rechtsaf, pak je de rechter strook, en ga je er ook gelijk af. Doordat je dat doet, rijd er op dat moment NIEMAND meer op de rechter strook.
Ga je rechtdoor, of driekwart, pak je de linker strook. Nadat je de laatste afslag gehad hebt die je NIET moet hebben is er ruimte rechts van je, want die zijn er net af gegaan, en dus kan je naar de rechter strook.
Zo moeilijk is het niet..

Alleen die in nijmegen is een uitzondering want dan moet je wachten op verkeer van rechts terwijl je zelf op de rotonde zit.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_122344453
Het is eigenlijk eenvoudig: kies vóór de turborotonde de juiste rijstrook op basis van de pijlen op de weg en de borden. Volg die rijstrook en je komt vanzelf bij de juiste 'afrit' uit. Dus niet van rijstrook wisselen maar gewoon blijven volgen. Komt het altijd goed.

[ Bericht 31% gewijzigd door blup op 01-02-2013 20:30:52 ]
pi_122344633
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:48 schreef delano.888 het volgende:
Een rotonde met 2 stroken is super simpel:
Ga je rechtsaf, pak je de rechter strook, en ga je er ook gelijk af. Doordat je dat doet, rijd er op dat moment NIEMAND meer op de rechter strook.
Ga je rechtdoor, of driekwart, pak je de linker strook. Nadat je de laatste afslag gehad hebt die je NIET moet hebben is er ruimte rechts van je, want die zijn er net af gegaan, en dus kan je naar de rechter strook.
Zo moeilijk is het niet..

Alleen die in nijmegen is een uitzondering want dan moet je wachten op verkeer van rechts terwijl je zelf op de rotonde zit.
De theorie is niet moeilijk, de praktijk is vreselijk omdat mensen dat dus niet doen en jij dus vast komt te zitten. Je wilt rechtdoor, daarna komt iemand erbij op de rechter baan die gewoon drie kwart rond gaat en jou hindert.
pi_122345033
quote:
Super sites voor de mensen die het niet snappen.
Ik zie wel 1 groot nadeel van deze rotondes. Het is bijna onmogelijk ze te gebruiken om rechtsomkeert te gaan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_122348448


pas als ze dit aanleggen in nederland wordt t ingewikkeld :')
pi_122357655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:00 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Een rotonde met twee rijstroken is juist simpel, gewoon de rechter strook pakken en er geen fuck om geven.
En dan rijd ik achter je diezelfde rotonde op en pak ik wel de binnenbaan. Vervolgens komen we samen bij de afslag, sla ik af en rijd ik je voorkant eraf omdat je daar in de weg rijdt
.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 februari 2013 @ 21:24:29 #41
145146 Andyy
pi_122358330
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]

pas als ze dit aanleggen in nederland wordt t ingewikkeld :')
Wtf :')
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:50:54 #42
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_122359605
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]

pas als ze dit aanleggen in nederland wordt t ingewikkeld :')
Overmatig gebruik van rotondes :') .
pi_122360711
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]

pas als ze dit aanleggen in nederland wordt t ingewikkeld :')
Zo heel moeilijk is dat nou ook weer niet.

Je moet alleen wel onthouden als niet-Engelse dat je aan de "verkeerde" kant moet rijden. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_122363905
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:11 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Zo heel moeilijk is dat nou ook weer niet.

Je moet alleen wel onthouden als niet-Engelse dat je aan de "verkeerde" kant moet rijden. :+
Och tja, dat is dan in dit geval wel even relevant ;)

maar verder... wordt je gek :P
pi_122364501
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]

pas als ze dit aanleggen in nederland wordt t ingewikkeld :')
Magic roundabout in Swindon. :)
pi_122364520
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:30 schreef Light het volgende:

[..]

Magic roundabout in Swindon. :)
Geheel Correct *O* u mag door naar de volgende ronde ;)
pi_122364739
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Geheel Correct *O* u mag door naar de volgende ronde ;)
:)
En de magic is vooral dat je het gewoon als vijf losse rotondes moet zien. Dan is het niet zo spannend meer.
pi_122365471
T kan erger:

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_122365709
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:52 schreef delano.888 het volgende:
T kan erger:

[ afbeelding ]
kwestie van voorrangs bordjes ;)
pi_122365727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kwestie van voorrangs bordjes ;)
Juist ja, het gaat allemaal vloeiend daar.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')