Maar de buitenste baan is er toch ook voor om rechtdoor te rijden?quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:52 schreef Fer het volgende:
Die kunnen niet rechtdoor, er zitten van die verhogingen in de weg, waardoor iemand van de "2e" afslag alleen maar ook eraf kan op de 3e afslag. Zij kunnen alleen rechtsaf.
Ja. Als je deze rotonde driekwart neemt dan rij je op de binnenste baan. Een auto die de rotonde opkomt recht tegenover jouw(2e afslag) en die rechtdoor wilt, die zal je kruisen als jij de 3e afslag eraf gaat en hij niet..quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
[ afbeelding ]
met plaatjes gaat het duidelijker.
Hij heeft haaientanden en jij niet. Jij hebt dus voorrang. Als hij de voor hem rechterbaan neemt heeft ie ook haaientanden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:59 schreef Niek... het volgende:
[..]
Ja. Als je deze rotonde driekwart neemt dan rij je op de binnenste baan. Een auto die de rotonde opkomt recht tegenover jouw(2e afslag) en die rechtdoor wilt, die zal je kruisen als jij de 3e afslag eraf gaat en hij niet..
Aha. Ik denk dat ik het snap. Je komt dus 'automatisch' op de buitenste baan terecht, waardoor het verkeer moet wachten dat bij de 2e afslag er op wilt komen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij heeft haaientanden en jij niet. Jij hebt dus voorrang. Als hij de voor hem rechterbaan neemt heeft ie ook haaientanden.
Werkt heel goed dus zo een truborotonde en van situaties zoals jij schetst is geen sprake.
Er is dus wel degelijk goed over nagedacht
ja je gaat inderdaad automatisch steeds naar de buitenste baan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:17 schreef Niek... het volgende:
[..]
Aha. Ik denk dat ik het snap. Je komt dus 'automatisch' op de buitenste baan terecht, waardoor het verkeer moet wachten dat bij de 2e afslag er op wilt komen.
Dat snap ik niet, je kan er bijna zonder na te denken volgas op afrijden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik vind al die extra bedacht rotonde achtige dingen vooral onhandig
ik hou van overal hetzelfde. als je ergens rijdt waar je niet bekend bent is dat veel plezieriger.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, je kan er bijna zonder na te denken volgas op afrijden.
Je moet overal gewoon op dezelfde manier de pijlen die op het wegdek staan volgen, hoe moeilijk kan het zijn? Als je pas gaat kijken als je er op zit gaat het mis, maar vooraf staat ook duidelijk aangegeven welke baan je moet hebben.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik hou van overal hetzelfde. als je ergens rijdt waar je niet bekend bent is dat veel plezieriger.
das kanaal bij someren helmondquote:
kloptquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:31 schreef blup het volgende:
[..]
das kanaal bij someren helmond
Die rotonde steek ik meestal rechtdoor over als ik alleen ben, deze baanafscheiding is niet zo hoog.
Ach, en ook dat wentquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:25 schreef blup het volgende:
[..]een verkeersplein zonder belijning zoals in Nijmegen.
Klopt, ik had bovendien mijn rijbewijs een maand daarvoor behaald in een klein dorpje.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:34 schreef blup het volgende:
[..]
Ja, maar de eerste keer als je er onbewust op rijdt heb je wel even een wtf momentje.
Een rotonde met twee rijstroken is juist simpel, gewoon de rechter strook pakken en er geen fuck om geven.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:25 schreef blup het volgende:
Turbo rotonde is juist zo makkelijk, als je goed voorsorteer kan het niet mis gaan. Word pas wat lastiger als je een 2 baans rotonde hebt of een verkeersplein zonder belijning zoals in Nijmegen.
Lever je rijbewijs in aubquote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:00 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Een rotonde met twee rijstroken is juist simpel, gewoon de rechter strook pakken en er geen fuck om geven.
Omdat? Als ik op de linker baan rij kom ik er echt niet meer af, dan moet ik dwars door het andere verkeer heen. Nee, ik negeer het gewoon. Bouw maar een fatsoenlijke rotonde.quote:
Vandaar dus de turbo rotondes.. Maar je komt er niet door omdat idioten zoals jij rechts blijven rijden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:34 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Omdat? Als ik op de linker baan rij kom ik er echt niet meer af, dan moet ik dwars door het andere verkeer heen. Nee, ik negeer het gewoon. Bouw maar een fatsoenlijke rotonde.
Och gut, ben je driftig? Ik blijf rechts rijden omdat ik, als ik links rij, er niet meer doorheen kom. Dan kan ik me wel mooi aanpassen maar als de rest dat niet doet schiet je er nog niks mee op. Aso zijn in het verkeer levert je een stuk meer op dan netjes de regeltjes volgen, dan ben je altijd de lul.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:35 schreef invine het volgende:
[..]
Vandaar dus de turbo rotondes.. Maar je komt er niet door omdat idioten zoals jij rechts blijven rijden.
Hoezo driftig? Nee verre van, maar ik ga hier niet verder op in aangezien je echt een blad voor je kop hebt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:39 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Och gut, ben je driftig? Ik blijf rechts rijden omdat ik, als ik links rij, er niet meer doorheen kom. Dan kan ik me wel mooi aanpassen maar als de rest dat niet doet schiet je er nog niks mee op. Aso zijn in het verkeer levert je een stuk meer op dan netjes de regeltjes volgen, dan ben je altijd de lul.
Of omdat je geen enkele inhoudelijke argumenten hebt en enkel kan schreeuwen? Wat gebeurt er als ik op de linker strook zit, gaan mensen mij er dan tussen laten of blijven ze bumper aan bumper doorrijden waardoor ik de afslag mis omdat ik er niet tussendoor kan?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:41 schreef invine het volgende:
[..]
Hoezo driftig? Nee verre van, maar ik ga hier niet verder op in aangezien je echt een blad voor je kop hebt.
De theorie is niet moeilijk, de praktijk is vreselijk omdat mensen dat dus niet doen en jij dus vast komt te zitten. Je wilt rechtdoor, daarna komt iemand erbij op de rechter baan die gewoon drie kwart rond gaat en jou hindert.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:48 schreef delano.888 het volgende:
Een rotonde met 2 stroken is super simpel:
Ga je rechtsaf, pak je de rechter strook, en ga je er ook gelijk af. Doordat je dat doet, rijd er op dat moment NIEMAND meer op de rechter strook.
Ga je rechtdoor, of driekwart, pak je de linker strook. Nadat je de laatste afslag gehad hebt die je NIET moet hebben is er ruimte rechts van je, want die zijn er net af gegaan, en dus kan je naar de rechter strook.
Zo moeilijk is het niet..
Alleen die in nijmegen is een uitzondering want dan moet je wachten op verkeer van rechts terwijl je zelf op de rotonde zit.
Super sites voor de mensen die het niet snappen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:36 schreef debaanverkeer het volgende:
Zie ook: www.dirkdebaan.nl/hoe-moet-ik-op-een-turborotonde-rijden.html
en www.turborotonde.nl
En dan rijd ik achter je diezelfde rotonde op en pak ik wel de binnenbaan. Vervolgens komen we samen bij de afslag, sla ik af en rijd ik je voorkant eraf omdat je daar in de weg rijdtquote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:00 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Een rotonde met twee rijstroken is juist simpel, gewoon de rechter strook pakken en er geen fuck om geven.
Wtfquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
pas als ze dit aanleggen in nederland wordt t ingewikkeld
Overmatig gebruik van rotondesquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
Zo heel moeilijk is dat nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
Och tja, dat is dan in dit geval wel even relevantquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:11 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Zo heel moeilijk is dat nou ook weer niet.
Je moet alleen wel onthouden als niet-Engelse dat je aan de "verkeerde" kant moet rijden.
Magic roundabout in Swindon.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Geheel Correctu mag door naar de volgende ronde
Juist ja, het gaat allemaal vloeiend daar.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |