abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122295228
Onlangs een mailtje ontvangen met uitnodiging voor de jaarlijkse personeelsvergadering. Dit wordt eigenlijk altijd na werktijd, in een restaurant c/q vergaderzaal gehouden, welke daarvoor wordt afgehuurd. Zo ook deze keer dus. Buiten het feit dat er voor het personeel een warme maaltijd klaar staat, is natuurlijk het belangrijkste van de bijeenkomst de uitleg van de directie over de te varen koers, visie en na te streven doelstellingen voor het komende jaar.

Goed, ik heb er verder niet zo'n probleem mee dat het buiten werktijd is, ik snap dat dit niet even in 5 minuten op de werkvloer kan worden behandeld, maar waar ik me wel een beetje aan stoor is het feit dat er altijd expliciet bij vermeld wordt dat aanwezigheid verplicht is en men alleen met een gegronde reden kan afmelden. Ik zelf word er altijd een beetje recalcitrant van, als het op deze manier gebracht wordt, maar goed, dat ligt waarschijnlijk meer aan mij. Dat ik me irriteer aan de toon van de boodschap zeg maar.

Maar wat ik me af vraag, is het eigenlijk wel verplicht? Kan een werkgever zijn personeel verplichten om naar een personeelsbijeenkomst te komen? Of is het meer om ervoor te zorgen dat de zaal zo goed mogelijk gevuld is? Nou weet ik dat een werkgever zijn personeel dingen contractueel kan verplichten, maar het enige wat ik in mijn contract hierover kan vinden is een opmerking dat de werkgever mij opdracht kan geven arbeid te verrichten in een ander deel van de onderneming, of op een andere plaats dan waar het bedrijf is gevestigd. Aangezien we maar 1 vestiging hebben is dit niet echt van toepassing volgens mij. Maar over verdere "verplichtingen" staat niets in mijn contract.

Nou is het niet dat ik allerlei uitvluchten probeer te vinden om er maar niet naar toe te gaan, eerlijk is eerlijk, ik ga er met frisse tegenzin naartoe, maar dat is eigenlijk omdat het achteraf altijd een beetje teleurstellend is. Dat je zo'n gevoel hebt van goh, was dat nou alles, of had dat nou niet in een mailtje gekund. Dat het zeg maar een beetje zonde van je tijd is. Ook is het leuk dat er een warme maaltijd beschikbaar is, maar stel dat de boodschap is dat er bezuinigd moet worden, dan denk ik bij mezelf van, joh, huur dan geen dure zaal, en doe het gewoon op de zaak zelf.

Maar goed, waar het om gaat is dat de werkgever op een bepaalde manier de indruk wekt dat het een verplichte bijeenkomst is, maar waar contractueel niets van op papier staat. Toevallig kon ik er zelf de vorige keer niet bij zijn, daar heb ik verder ook niets over gehoord, maar ik heb wel begrepen dat er wel eens mensen op aangesproken zijn. Is dat terecht, of kan de werkgever dit eigenlijk niet maken? Ik ben hier wel benieuwd naar en ook hoe het bij andere bedrijven gaat, is het daar ook een "verplichting", of gaat men er daar wat soepeler mee om? En wat vinden andere werknemers ervan, leuk en interessant, of saai en zonde van de tijd?
pi_122295290
Betaald je baas je voor het komen?
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:49:11 #3
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_122295541
Veel bedrijven doen dergelijke dingen ook op de zaak zelf. Over het algemeen doet het een bedrijf goed om iedereen af en toe bij elkaar te hebben, ook al is het onderwerp van de meeting niet heel interessant. Maar als werknemer kan je verschillende houdingen aannemen, een is ongeinteresseerd en onflexibel, de andere is geinteresseerd en flexibel.

Je bent zelf vrij om de keuze te maken welke houding je aanneemt. Verder is het een bedrijf die de regels maakt, en als deze zeggen dat je verplicht op de meeting moet zijn, en jij je gaat verzetten omdat het geen wettelijke verplichting is, dan weet je wat voor beeld je voor jezelf creeert.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:49:23 #4
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122295547
Ik heb geen ervaring met zulke situaties maar ik begrijp je standpunt volkomen en ben het eigenlijk ook wel 100% met jou eens. Ben benieuwd naar de reacties :).
2000 light years from home
pi_122295598
Zover ik weet is het absoluut niet verplicht, het wordt alleen wel van je verwacht. Iets met inzet voor het bedrijf....
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_122295618
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Dat is ook mijn eerste gedachte, als hij niet betaald zou ik ook niet gaan. Ik doe namelijk niet aan vrijwilligers werk.

Het is natuurlijk heel makkelijk van een werkgever om te zeggen dat je maar je vrije tijd moet opofferen voor hem. Maar hij had de meeting ook gewoon onder werktijd kunnen doen zodat iedereen er daadwerkelijk bij kon zijn.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:52:16 #7
381517 Zapata
held op sokken
pi_122295680
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
pi_122295688
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:50 schreef RPG het volgende:

[..]

Dat is ook mijn eerste gedachte, als hij niet betaald zou ik ook niet gaan. Ik doe namelijk niet aan vrijwilligers werk.

Het is natuurlijk heel makkelijk van een werkgever om te zeggen dat je maar je vrije tijd moet opofferen voor hem. Maar hij had de meeting ook gewoon onder werktijd kunnen doen zodat iedereen er daadwerkelijk bij kon zijn.
Oh, dat was niet eens de achterliggende gedachte, maar onbetaald is werk per definitie vrijwillig.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122295695
quote:
5s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:40 schreef Kper_Norci het volgende:
Goed, ik heb er verder niet zo'n probleem mee dat het buiten werktijd is, ik snap dat dit niet even in 5 minuten op de werkvloer kan worden behandeld, maar waar ik me wel een beetje aan stoor is het feit dat er altijd expliciet bij vermeld wordt dat aanwezigheid verplicht is en men alleen met een gegronde reden kan afmelden. Ik zelf word er altijd een beetje recalcitrant van, als het op deze manier gebracht wordt, maar goed, dat ligt waarschijnlijk meer aan mij. Dat ik me irriteer aan de toon van de boodschap zeg maar.
Gegronde reden is ook een rekbaar begrip en wie bepaald dat dan, zeker omdat het buiten werktijd is. Misschien is het niet willen missen van de voetbaltraining (niet trainen = niet spelen) een gegronde reden voor jou.

Voor mij persoonlijk ligt het eraan hoe lang van te voren ze dit aangeven, bij een week of minder heb je gewoon pech anders wil ik er wel rekening mee houden. Hier doen ze het gewoon onder werktijd.
Get it and Bet it
pi_122295828
quote:
Kort en krachtig, nee.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:49 schreef B-FliP het volgende:
Veel bedrijven doen dergelijke dingen ook op de zaak zelf. Over het algemeen doet het een bedrijf goed om iedereen af en toe bij elkaar te hebben, ook al is het onderwerp van de meeting niet heel interessant. Maar als werknemer kan je verschillende houdingen aannemen, een is ongeinteresseerd en onflexibel, de andere is geinteresseerd en flexibel.

Je bent zelf vrij om de keuze te maken welke houding je aanneemt. Verder is het een bedrijf die de regels maakt, en als deze zeggen dat je verplicht op de meeting moet zijn, en jij je gaat verzetten omdat het geen wettelijke verplichting is, dan weet je wat voor beeld je voor jezelf creeert.
Mijn houding wordt natuurlijk deels wel veroorzaakt door de toon van de melding. Het had wat vriendelijker gemogen zeg maar.
pi_122295901
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:55 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Kort en krachtig, nee.

[..]

Mijn houding wordt natuurlijk deels wel veroorzaakt door de toon van de melding. Het had wat vriendelijker gemogen zeg maar.
Als je baas er dan zo over doet, gewoon alleen al uit principe niet gaan, lijkt mij.
pi_122295954
Onder werktijd iedereen bij elkaar roepen is lastig, er zijn altijd werknemers die met klanten bezig zijn, de telefoon moeten beantwoorden, weggeroepen worden enz. Daarom wordt het vaak na werktijd gedaan. Als het niet te vaak is maakt het toch niet zo veel uit?
Some weasel took the cork out of my lunch...
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:00:44 #13
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_122296110
quote:
Over het algemeen zijn bedrijven wat dit betrefd vrij zakelijk. Dat is ook vaak nodig omdat mensen het anders niet serieus nemen. Met hoe het op jou persoonlijk overkomt kunnen ze echt geen rekening houden, dat zou ook een btje raar zijn als je dat zou verwachten.
B-FliP Youtube Channel
pi_122296121
quote:

[..]

Wat ik begrepen heb van degene die er wel eens op aangesproken zijn, is dat die te horen kregen dat het voor degene die het organiseert, de werkgever dus, het dan teleurstellend is dat een werknemer dan niet bereid is om één keer in de zoveel tijd wat privé tijd op te offeren. Dat het een beetje een wisselwerking is. De werkgever investeert tijd en geld in het organiseren van zo'n bijeenkomst, dan is het dus jammer dat er dan werknemers zijn die er niet bij aanwezig wensen te zijn.

Ik zelf vind het een beetje emotionele chantage, alhoewel dat ook weer zwaarder klinkt dan dat het is. Aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat de werkgever het niet onder werktijd doet, omdat het de zaak dan nog meer kost. Winkel moet dan dicht, engineers kunnen niet naar klanten toe, enzovoort.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:08:50 #15
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_122296544
Toevallig heb ik vandaag ook weer een mail gekregen.
Hier zeggen ze: "We rekenen op eenieders aanwezigheid".
Ook een soort verkapte verplichting eigenlijk.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:13:35 #16
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_122296784
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:00 schreef Kper_Norci het volgende:
Aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat de werkgever het niet onder werktijd doet, omdat het de zaak dan nog meer kost. Winkel moet dan dicht, engineers kunnen niet naar klanten toe, enzovoort.
quote:
5s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:40 schreef Kper_Norci het volgende:
is natuurlijk het belangrijkste van de bijeenkomst de uitleg van de directie over de te varen koers, visie en na te streven doelstellingen voor het komende jaar.
Dan sturen ze dat lekker via de mail, is nog goedkoper.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:17:45 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_122296984
De vraag of ze je kunnen verplichten in je vrije tijd te komen kun je denk ik voor jezelf wel beantwoorden. De enige relevante vraag is, welk signaal je afgeeft als je niet komt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_122297059
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:08 schreef Luxuria het volgende:
Toevallig heb ik vandaag ook weer een mail gekregen.
Hier zeggen ze: "We rekenen op eenieders aanwezigheid".
Ook een soort verkapte verplichting eigenlijk.
Het is iets minder zakelijk dan "aanwezigheid is verplicht, afmelding alleen met gegronde reden", maar het geeft idd wel een beetje hetzelfde gevoel.

quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:13 schreef mstx het volgende:

[..]

[..]

Dan sturen ze dat lekker via de mail, is nog goedkoper.
Nou, 9 van de 10 keer is dat wel het gevoel wat je aan zo'n bijeenkomst overhoud idd, er wordt ook altijd de indruk gewekt dat het allemaal heel wat is, maar meer dan wat cijfertjes en grafiekjes van de resultaten van het jaar ervoor en de verwachtingen voor het komend jaar is het niet. Niet geheel toevallig dat er ook nooit iemand zijn hand op steekt wanneer men op het eind vraagt of er nog vragen zijn. Je ziet dan ook echt iedereen verwachtingsvol naar de deur kijken zeg maar :')
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:22:03 #19
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_122297190
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:19 schreef Kper_Norci het volgende:
Nou, 9 van de 10 keer is dat wel het gevoel wat je aan zo'n bijeenkomst overhoud idd, er wordt ook altijd de indruk gewekt dat het allemaal heel wat is, maar meer dan wat cijfertjes en grafiekjes van de resultaten van het jaar ervoor en de verwachtingen voor het komend jaar is het niet. Niet geheel toevallig dat er ook nooit iemand zijn hand op steekt wanneer men op het eind vraagt of er nog vragen zijn. Je ziet dan ook echt iedereen verwachtingsvol naar de deur kijken zeg maar :')
Zoals eerder gezegd gaat het vaak ook niet zozeer om de boodschap alswel als iedereen om de zoveel tijd eens bij elkaar te hebben en persoonlijk toe te spreken. Dat jij en een hoop van je collegae daar het nut niet van inzien doet daar niets aan af.
B-FliP Youtube Channel
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:24:49 #20
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_122297317
Bij mijn vorige werk ook zoiets gehad. Wordt zaal gehuurd en uitgebreid buffet + nabieren :9
Kost je dan een uurtje een praatje aanhoren. Als dat nou zo erg is.
pi_122297563
Ik word altijd een beetje triest als ik de moraal van sommige mensen zie. Deze mensen bieden jou een baan waarmee je je leven kan opbouwen. Zonder dit bedrijf had je geen dak boven je hoofd, liep je rond in lompen, had je niks te eten en kon je al helemaal geen kinderen onderhouden. Is het zoveel gevraagd van een werknemer om één keer per jaar iedereen bij elkaar te roepen om een soort groepsgevoel te creëeren, de directie hoopt op die manier het bedrijf tot een groter succes te maken zodat jij - en je collega's - je baan kunnen behouden.
pi_122297933
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:30 schreef Clemenza het volgende:
Ik word altijd een beetje triest als ik de moraal van sommige mensen zie. Deze mensen bieden jou een baan waarmee je je leven kan opbouwen. Zonder dit bedrijf had je geen dak boven je hoofd, liep je rond in lompen, had je niks te eten en kon je al helemaal geen kinderen onderhouden. Is het zoveel gevraagd van een werknemer om één keer per jaar iedereen bij elkaar te roepen om een soort groepsgevoel te creëeren, de directie hoopt op die manier het bedrijf tot een groter succes te maken zodat jij - en je collega's - je baan kunnen behouden.
You've got to be fucking kidding me :')
pi_122298027
quote:
Kut-kapitalist :')

Als je baas een klootzak is die je verplicht je vrije tijd in te leveren steek je je middel vinger naar 'm op in plaats van te kwispelen.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:43:33 #24
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_122298131
quote:
TS z'n baas leest ook mee zo te zien.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:43:53 #25
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122298147
quote:
Are you for real _O-? Een werkgever is geen liefdadigheidsinstelling hoor. Ze nemen je niet aan omdat ze je zo aardig vinden, ze nemen je aan omdat ze verwachten een rendement over jouw inspanningen te kunnen behalen. Ze hopen aan jou als werknemer geld te verdienen. Daar is helemaal niets mis mee, maar het is wel belangrijk om dat niet te vergeten.
pi_122298267
Sjongejonge. Wat een arbeidsethos toch bij de gemiddelde fokker.

Gelukkig maar dat ik blijkbaar nooit zo'n "kutbaas" heb gehad, altijd kwestie van beetje geven en nemen. Zo'n strijd met je werkgever lijkt mij niks, vermoeiend. Zonde van je energie ook. Maar goed, tis blijkbaar nodig ofzo.
pi_122298301
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:41 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Als je baas een klootzak is die je verplicht je vrije tijd in te leveren steek je je middel vinger naar 'm op in plaats van te kwispelen.
Als je baas een klootzak is en je hebt de neiging om een middelvinger naar hem omhoog te steken ben je hypocriet. De man is vervelend? Wegwezen en lekker genieten van een uitkering. Genoeg mensen die graag werk willen hebben en het nog met plezier zouden doen ook.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:47:38 #28
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_122298327
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:41 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Of je zoekt gewoon een baan waar je het wel naar je zin hebt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:48:32 #29
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_122298355
quote:

De hand bijten die je voed.. Erg verstandig.. :') Hoe vaak heb jij al je spreekwoordelijke middelvinger opgestoken naar je baas?

Als je t niet kan vinden met je baas, of als je het niet kan vinden in de manier waarop ze met hun personeel communiceren zoek dan ander werk.

Veel mensen praten hier alsof ze uniek zijn, alsof ze onvervangbaar zijn en een speciale behandeling mogen verwachten opdat zij zich niet gekrenkt hoeven te voelen.

Punt is, als onbetaald overwerk structureel is is dat zeker reden om te klagen. Maar eens in de zoveel tijd een meeting zou echt geen punt hoeven te zijn. Dan toch staat de Nederlandse werknemer over het algemeen bekend als een 9 tot 5 werker die weinig flexibel is.
B-FliP Youtube Channel
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:51:09 #30
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122298471
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:48 schreef B-FliP het volgende:

[..]

De hand bijten die je voed.. Erg verstandig.. :') Hoe vaak heb jij al je spreekwoordelijke middelvinger opgestoken naar je baas?

Als je t niet kan vinden met je baas, of als je het niet kan vinden in de manier waarop ze met hun personeel communiceren zoek dan ander werk.

Veel mensen praten hier alsof ze uniek zijn, alsof ze onvervangbaar zijn en een speciale behandeling mogen verwachten opdat zij zich niet gekrenkt hoeven te voelen.

Punt is, als onbetaald overwerk structureel is is dat zeker reden om te klagen. Maar eens in de zoveel tijd een meeting zou echt geen punt hoeven te zijn. Dan toch staat de Nederlandse werknemer over het algemeen bekend als een 9 tot 5 werker die weinig flexibel is.
Volgens mij klaagt TS over de manier waarop gecommuniceerd wordt. Je kunt van werknemers verwachten dat ze doen wat de werkgever zegt binnen werktijden, maar buiten de werktijden is iedereen gelijkwaardig en moet je niet communiceren alsof je een schoolmeester bent die een basisschoolklasje aanspreekt. Ik vind het vooral bijzonder raar dat je een gegronde reden moet hebben als je niet komt. Dan ken je je plaats gewoon niet als werkgever.
pi_122298517
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:46 schreef Clemenza het volgende:

[..]

Als je baas een klootzak is en je hebt de neiging om een middelvinger naar hem omhoog te steken ben je hypocriet. De man is vervelend? Wegwezen en lekker genieten van een uitkering. Genoeg mensen die graag werk willen hebben en het nog met plezier zouden doen ook.
Gast, je doet net alsof een werkgever gelijk ook de enige werkgever ter wereld is. Geloof mij, zeker voor het personeel op de werkvloer, voor mij tien anderen. Ik werk al bijna 8 jaar voor dezelfde werkgever, als het zo kut zou zijn zou ik allang weg zijn.

Ik geloof wel dat wij anders in het leven staan m.b.t. werk. Ik werk om te kunnen leven, en niet andersom. Ik heb ook totaal niet de ambitie om maar zo hoog mogelijk te komen en zoveel mogelijk geld verdienen interesseert mij ook niet. Denk dat daar het verschil zit.
pi_122298546
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:48 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Bij alle werkgevers die ik ooit heb gehad.u
quote:
Juist, ander werk ligt er ook voor het oprapen.
quote:
Als de baas zich als een lul gedraagt en het op die manier stelt, dat je verplicht moet komen; ipv, het is erg belangrijk dat je komt. Vind ik niet dat je respect voor die man hoeft te tonen, of je kan hem er in ieder geval op wijzen dat het niet de juiste manier is.
quote:
Ik ben erg flexibel over het algemeen, zeker voor werk, maar dan moet dat wel met een beetje respect van mijn werkgever gebeuren.

quote:

[..]

Ik moet ook overleven weetje, dus je baan ben je nodig, dan kan je moeilijk zeggen dat je wel ff onder een brug gaat wonen. Dat is een beetje inhumaan richting zelf.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:57:22 #33
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_122298801
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:52 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik geloof wel dat wij anders in het leven staan m.b.t. werk. Ik werk om te kunnen leven, en niet andersom. Ik heb ook totaal niet de ambitie om maar zo hoog mogelijk te komen en zoveel mogelijk geld verdienen interesseert mij ook niet. Denk dat daar het verschil zit.
Dat kan zeker zo zijn, maar zonder mensen die wel die ambitie hebben zou het triest gesteld zijn met de meeste bedrijven, en zou er weldegelijk minder werk zijn voor mensen die gewoon hun maandelijkse loon willen ontvangen voor het werk dat ze leveren in de gestelde tijd en het verder niet echt kan boeien.

Ik zou gewoon accepteren dat je eens in de zoveel tijd naar een dergelijke meeting moet, als dat het enige wat er van je verwacht wordt lijkt me dat toch geen probleem? Het is gewoon goed om de hele club af en toe bij elkaar te hebben, ook al zullen er genoeg mensen zijn die dat nut niet inzien.
B-FliP Youtube Channel
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:04:36 #34
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_122299126
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:51 schreef Merkie het volgende:
Maar buiten de werktijden is iedereen gelijkwaardig en moet je niet communiceren alsof je een schoolmeester bent die een basisschoolklasje aanspreekt. Ik vind het vooral bijzonder raar dat je een gegronde reden moet hebben als je niet komt. Dan ken je je plaats gewoon niet als werkgever.
Met als gevolg dat het een boel mensen die het geen reet kan interesseren niet op komen dagen en je daar met een paar mensen zit. "Het is erg belangrijk dat je komt" is bij veel werknemers echt niet genoeg motivatie om te komen. Er zal dan gevraagd worden "is het verplicht? Nee? Dan sla ik over".

En zo heeft zo'n bijeeenkomst natuurlijk helemaal geen zin. Ik heb in genoeg bedrijven gewerkt waar mensen een dergelijke houding hadden en weldegelijk verplicht moesten worden om enigszins deel te nemen aan een dergelijke meeting.
B-FliP Youtube Channel
pi_122299396
quote:

[..]

Je kunt én plezier hebben in je werk én een hekel hebben aan je werkgever.

moet je tegen je werkgever zeggen dat je vandaag even twee uur eerder weggaat om te trainen, vinden ze ook niet goed.
ik ga nooit naar die meetings, in de eerste jaren wel en daarna vroeg ik mij altijd af waarom ik er ook alweer zat.
doe het gewoon onder werktijd als je het zo belangrijk vind dat iedereen er is.
pi_122299570
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:52 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Gast, je doet net alsof een werkgever gelijk ook de enige werkgever ter wereld is. Geloof mij, zeker voor het personeel op de werkvloer, voor mij tien anderen. Ik werk al bijna 8 jaar voor dezelfde werkgever, als het zo kut zou zijn zou ik allang weg zijn.

Het is wel jouw werkgever. Degene die zorgt dat jij kan 'werken om te leven'. Bovendien is het feit dat jij geen ambitie hebt geen reden om onwelwillend tegenover je werkgever te staan.
pi_122299771
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:52 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ik moet ook overleven weetje, dus je baan ben je nodig, dan kan je moeilijk zeggen dat je wel ff onder een brug gaat wonen. Dat is een beetje inhumaan richting zelf.
Het feit dat je zo'n afweging kan maken is de enige manier waarop wij van andere diersoorten verschillen. Het feit dat je die beslissing kunt maken is dus juist humaan. Dat je niet onder een brug wilt slapen is dus een totaal andere redenering en zou totaal los moeten staan van je bedenkingen over je werk.
pi_122299804
Mensen die zulk soort bijeenkomsten niet komen als niet letterlijk staat aangegeven dat het verplicht, zijn vaak ook dezelfde kneuzen die een kwartiertje overwerk laten opschrijven, exact om 17.00 uur weggaan, etc.

Mensen met weinig hart voor de zaak dus.
pi_122299906
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Mensen die zulk soort bijeenkomsten niet komen als niet letterlijk staat aangegeven dat het verplicht, zijn vaak ook dezelfde kneuzen die een kwartiertje overwerk laten opschrijven, exact om 17.00 uur weggaan, etc.

Het feit dat het word verplicht is nu juist het probleem.
pi_122300001
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:04 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Met als gevolg dat het een boel mensen die het geen reet kan interesseren niet op komen dagen en je daar met een paar mensen zit. "Het is erg belangrijk dat je komt" is bij veel werknemers echt niet genoeg motivatie om te komen. Er zal dan gevraagd worden "is het verplicht? Nee? Dan sla ik over".

En zo heeft zo'n bijeeenkomst natuurlijk helemaal geen zin. Ik heb in genoeg bedrijven gewerkt waar mensen een dergelijke houding hadden en weldegelijk verplicht moesten worden om enigszins deel te nemen aan een dergelijke meeting.
Jij hebt het erover dat het goed is als werknemers eens in de zoveel tijd bij elkaar zitten, dat kan hoor, maar dan vraag ik me af of het nog net zoveel nut heeft wanneer iedereen daar met tegenzin aanwezig is. Het is natuurlijk ook niet gek hè, dat er weinig mensen zin in hebben. Want laten we eerlijk zijn, het zijn saaie bijeenkomsten, en eerlijk gezegd heb ik het voor mijn werkzaamheden binnen het bedrijf niet bepaald nodig om te weten wat de jaarcijfers van het bedrijf zijn. In dat opzicht denk ik dat je met een leuk personeelsuitje veel meer goodwill en bereidheid om een tandje bij te zetten onder het personeel kweekt, dan met een "verplichte", zakelijke bijeenkomst.

Om nou zo'n personeelsbijeenkomst te doen met teambuilding als doel, dan heb je het volgens mij ook niet echt begrepen. Het gaat toch altijd om hetzelfde, het is ook eigenlijk altijd in dezelfde periode, die soort informatie kan volgens mij ook makkelijk per mail gegeven worden. Tuurlijk is het geen ramp om een keer een avondje op te offeren, mits ik er dan ook iets aan heb. Nu wordt ik verplicht gesteld om wat cijfertjes aan te horen, en waarschijnlijk ook weer net zoals vorig jaar de mededeling dat lonen bevroren worden, i.v.m. de crisis. Van zoiets ga ik echt niet harder lopen op mijn werk hoor.
pi_122300131
quote:

Mensen die zulk soort bijeenkomsten altijd in vrije tijd regelijk zodat ze hun zaak niet eerder dicht hoeven te doen, zijn vaak ook dezelfde kneuzen die verwachten dat je elke dag kwartier eerder aanwezig bent en half uur overwerkt zonder je daarvoor te betalen, etc.

Het werkt namelijk 2 kanten op. Je kan niet tegen iemand zeggen dat hij zijn vrije tijd moet opgeven, afspraken moet verzetten om verplicht bij een meeting te zijn. Maar daar tegenover staat dan geen betaling van je werkgever terwijl je er wel voor werk moet zijn.
pi_122300252
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:13 schreef Clemenza het volgende:

[..]

Het is wel jouw werkgever. Degene die zorgt dat jij kan 'werken om te leven'. Bovendien is het feit dat jij geen ambitie hebt geen reden om onwelwillend tegenover je werkgever te staan.
Ik kan zo op zoek gaan naar een andere werkgever. Dan is die degene die ervoor zorgt dat ik kan werken om te leven. Ik geef toe, het zal in deze tijd iets lastiger zijn om een baan te vinden, maar laten we nou niet doen alsof de werkgever heilig is.
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:27:30 #43
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_122300299
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:21 schreef Kper_Norci het volgende:
Jij hebt het erover dat het goed is als werknemers eens in de zoveel tijd bij elkaar zitten, dat kan hoor, maar dan vraag ik me af of het nog net zoveel nut heeft wanneer iedereen daar met tegenzin aanwezig is. Het is natuurlijk ook niet gek hè, dat er weinig mensen zin in hebben.
Ik denk dat je leidinggevenden van het bedrijf ook wel iets beters te doen hebben en er zin voor vrij moeten maken. Dat jij het nut niet inziet van persoonlijk als groep aangesproken te worden kan zijn, maar dat betekent niet dat het nut er niet is. En teambuilding is toch echt iets anders.
B-FliP Youtube Channel
pi_122300357
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:56 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Als je baas er dan zo over doet, gewoon alleen al uit principe niet gaan, lijkt mij.
Dat kan je doen maar dan zal de werkgever ook gaan zoeken naar dingen om je slecht te beoordelen.

Wat een stel kleine kinderen slingeren er tegenwoordig toch rond in het bedrijfsleven. Dat ze niet snappen dat het een kwestie van geven en nemen is ook tussen werkgever en werknemer.

Om dan maar meteen ook een gewetensvraag aan TS te stellen heb je deze post tijdens werktijd gemaakt?
pi_122300388
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat kan je doen maar dan zal de werkgever ook gaan zoeken naar dingen om je slecht te beoordelen.

Wat een stel kleine kinderen slingeren er tegenwoordig toch rond in het bedrijfsleven. Dat ze niet snappen dat het een kwestie van geven en nemen is ook tussen werkgever en werknemer.

Om dan maar meteen ook een gewetensvraag aan TS te stellen heb je deze post tijdens werktijd gemaakt?
Ja, idd en dat snappen werkgevers dus niet.
pi_122300452
quote:

Ik weet niet goed welke smiley ik moet gebruiken, :') of ;( Maar in ieder geval, als ik voor niks wil gaan werken ga ik wel vrijwilligerswerk doen.
pi_122300745
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:29 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ja, idd en dat snappen werkgevers dus niet.
Nou ik heb eerder het idee dat sommige werknemers het niet snappen. Zoals deze user het ook al zo mooi verwoord.

WGR / Personeelsbijeenkomst, verplicht of niet?

Spreekwoorden hebben vaak een waarheid erin zitten en deze wil ik graag even aanhalen: Je bijt niet in de hand die je voedt.

Maar als TS lekker recalcitrant wil doen gaat hij dat toch gewoon doen. Ik houd hem niet tegen, als we over een jaar een vage vraag van TS krijgen waarom zijn contract niet verlengd werd, of hij een slechte beoordeling krijgt weten we tenminste al een achterliggende reden.
pi_122301089
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou ik heb eerder het idee dat sommige werknemers het niet snappen. Zoals deze user het ook al zo mooi verwoord.

WGR / Personeelsbijeenkomst, verplicht of niet?

Spreekwoorden hebben vaak een waarheid erin zitten en deze wil ik graag even aanhalen: Je bijt niet in de hand die je voedt.

Maar als TS lekker recalcitrant wil doen gaat hij dat toch gewoon doen. Ik houd hem niet tegen, als we over een jaar een vage vraag van TS krijgen waarom zijn contract niet verlengd werd, of hij een slechte beoordeling krijgt weten we tenminste al een achterliggende reden.
In dat geval zou ik eerder een topic openen over onbekwaamheid van P&O om een objectieve beoordeling te geven, want als een werknemer wordt afgerekend op het feit dat hij/zij niet bij een personeelsbijeenkomst is, maar wel altijd naar tevredenheid zijn/haar werk doet dan klopt er ook iets niet volgens mij. Verder werk ik hier nu inmiddels bijna 8 jaar, dus van een tijdelijk contract is ook allang niet meer sprake.
pi_122301435
Verplicht? Wellicht niet. Maar je baas is ook niet verplicht je soms eens 5 minuten eerder te laten gaan, of ee privetelefoontje te laten doen tijdens werktijd. Op de letter heb je wellicht gelijk, maar reken er wel op dat commitment belangrijk is wanneer er beslisingen worden genomen over promoties, de indeling van werktijden, of het verdelen van de leuke klusjes.
pi_122301491
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:42 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

In dat geval zou ik eerder een topic openen over onbekwaamheid van P&O om een objectieve beoordeling te geven, want als een werknemer wordt afgerekend op het feit dat hij/zij niet bij een personeelsbijeenkomst is, maar wel altijd naar tevredenheid zijn/haar werk doet dan klopt er ook iets niet volgens mij. Verder werk ik hier nu inmiddels bijna 8 jaar, dus van een tijdelijk contract is ook allang niet meer sprake.
Als P&O de beoordelingen doet en niet je leidinggevende is er al heel vele mis in het bedrijf waar je werkzaam bent. ;)

Ik vind het gewoon een beetje verwend gedrag dat je nogal moeilijk zit te doen over een verwoording van het bedrijf over een avondgedeelte waarbij je van een natje en een droogje op kosten van de baas voorzien wordt.
pi_122301689
Ik heb zoiets tijdens mijn bijbaan gehad. Circa drie verplichte meetings per jaar. Kreeg die uren wel gewoon uitbetaald, maar het was elke keer wel tijdverspilling.
pi_122301696
Als je een echte kerel bent dan ga je lekker naar die bij eenkomst, stelt een paar kut vragen, waarom de omzet toch zo tegenvalt, en zuipt lekker veel tijdens het eten, als kers op de taart natuurlijk deze avond wel als overuren in de urenlijst in vullen.

Oja niet klagen over een matige beoordeling, want dat is zeker niet objectief en gewoon bedrijfs politiek. Werken is zoveel meer dan alleen van 9 tot 5 je kunstje doen......
pi_122302331
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als P&O de beoordelingen doet en niet je leidinggevende is er al heel vele mis in het bedrijf waar je werkzaam bent. ;)

Ik vind het gewoon een beetje verwend gedrag dat je nogal moeilijk zit te doen over een verwoording van het bedrijf over een avondgedeelte waarbij je van een natje en een droogje op kosten van de baas voorzien wordt.
Ik heb in de OP al aangeven gewoon te gaan, dus zo moeilijk doe ik niet. En als discussieren over dit onderwerp als verwend gedrag wordt gezien, tja, dat mag je vinden, maar niet alles hoeft altijd maar van 1 kant te komen.
pi_122302497
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:09 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik heb in de OP al aangeven gewoon te gaan, dus zo moeilijk doe ik niet. En als discussieren over dit onderwerp als verwend gedrag wordt gezien, tja, dat mag je vinden, maar niet alles hoeft altijd maar van 1 kant te komen.
Maar alles komt niet van 1 kant aangezien je wel op kosten van de baas van eem hapje en een drankje voorzien wordt. Maar dat is blijkbaar nog niet genoeg van zijn kant uit en de baas zou eigenlijk ook nog je uren als overwerk moeten uitbetalen.

Kijk als dit wekelijks zou zijn zou je een punt hebben maar omdat het maar zo sporadisch is zou ik me daar echt niet meer zo druk over maken.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:25:56 #55
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122303136
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

TS wordt gevoed door zichzelf hoor, en niemand anders. Ongelofelijk. Alsof de werkgever TS een gunst verleent door hem in dienst te houden. Als er een dag komt dat de werkgever ¤1 meer winst kan maken door TS te ontslaan dan zullen ze niet aarzelen om dat te doen hoor :') . Ik snap dat niet dat mensen zoals jij dat niet snappen.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:55 schreef Leslie.Chow het volgende:
Ik heb zoiets tijdens mijn bijbaan gehad. Circa drie verplichte meetings per jaar. Kreeg die uren wel gewoon uitbetaald, maar het was elke keer wel tijdverspilling.
Dan heb je dus niet iets soortgelijks meegemaakt.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:28:21 #56
346939 Janneke141
pi_122303245
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:25 schreef Merkie het volgende:
TS wordt gevoed door zichzelf hoor, en niemand anders. Ongelofelijk. Alsof de werkgever TS een gunst verleent door hem in dienst te houden. Als er een dag komt dat de werkgever ¤1 meer winst kan maken door TS te ontslaan dan zullen ze niet aarzelen om dat te doen hoor . Ik snap dat niet dat mensen zoals jij dat niet snappen.
Zo lang je als werknemer meer oplevert dan je kost zal je dat nooit gebeuren.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:29:17 #57
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122303299
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:04 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Dan moet de werkgever van TS daar maar iets op verzinnen. Zoals bijv. een halfuurtje eerder dicht gaan, iedereen vragen een halfuur langer te blijven (en dat halve uur uit te betalen), en de bijeenkomst lekker in de kantine van het bedrijf zelf te houden. Ik noem maar wat. Allemaal problemen van de werkgever. De werkgever schuift de verantwoordelijk voor een geslaagde personeelsbijeenkomst af op de werknemers door hen te verplichten ergens in hun vrije tijd heen te gaan.

De vraag is of je hier een punt van moet maken. Ik zou er zelf denk ik wel gewoon heengaan, maar dat mag niet betekenen dat ik de gang van zaken niet belachelijk mag vinden.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:31:28 #58
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122303400
quote:

Mensen met "hart voor de zaak" zijn:
- Niet de beste werknemers
- De mensen die het hardste janken als ze ontslagen worden

Hart voor de zaak is een niet kwantificeerbare prestatie-index die enkel in je nadeel gebruikt kan (en zal) gaan worden. Er zal niemand klagen dat je geen hart voor de zaak hebt als je je werk goed doet, goed in het team past, geen problemen maakt, etc. Walgelijke term.
pi_122303491
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar alles komt niet van 1 kant aangezien je wel op kosten van de baas van eem hapje en een drankje voorzien wordt. Maar dat is blijkbaar nog niet genoeg van zijn kant uit en de baas zou eigenlijk ook nog je uren als overwerk moeten uitbetalen.

Kijk als dit wekelijks zou zijn zou je een punt hebben maar omdat het maar zo sporadisch is zou ik me daar echt niet meer zo druk over maken.
Nou ja, gezien het tijdstip van de bijeenkomst lijkt het mij niet meer dan normaal dat er een hapje en een drankje klaar staat. Overigens wordt het eten tijdens overwerk altijd door het bedrijf betaald, ik heb ook nooit anders meegemaakt eerlijk gezegd. Ik ga er daarom ook vanuit dat dit bij andere bedrijven ook zo is.

Waar het mij om gaat is de boodschap m.b.t. het doel van de avond. Het doel is gewoon dat de directie hun verhaaltje doet over de resultaten, niet meer en niet minder. Geen informatie die niet op een andere manier gedeeld kan worden, via een interne nieuwsbrief of dat soort dingen. En zeker geen informatie waardoor ik ineens meer waardering of wat dan ook voor de zaak of mijn collega's krijg en 2 keer zo hard ga werken.
pi_122303774
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:29 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dan moet de werkgever van TS daar maar iets op verzinnen. Zoals bijv. een halfuurtje eerder dicht gaan, iedereen vragen een halfuur langer te blijven (en dat halve uur uit te betalen), en de bijeenkomst lekker in de kantine van het bedrijf zelf te houden. Ik noem maar wat. Allemaal problemen van de werkgever. De werkgever schuift de verantwoordelijk voor een geslaagde personeelsbijeenkomst af op de werknemers door hen te verplichten ergens in hun vrije tijd heen te gaan.

De vraag is of je hier een punt van moet maken. Ik zou er zelf denk ik wel gewoon heengaan, maar dat mag niet betekenen dat ik de gang van zaken niet belachelijk mag vinden.
Ik ga ook gewoon, daar gaat het verder niet om. Maar ik zou het bijvoorbeeld dan wel belachelijk vinden als er wederom wordt medegedeeld dat de lonen bevroren worden en er geen personeel bij komt, terwijl om die boodschap te brengen wel een dure zaal wordt afgehuurd. Het is geen simpel cafézaaltje, dat kan ik je wel vertellen. Nou kan je natuurlijk niet alle verhalen in de wandelgangen geloven, maar ik zal er maar niet van uit gaan dat ik dit jaar kan aankloppen voor salarisverhoging.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:43:43 #61
294141 tarantism
hups in die kont
pi_122303973
quote:

[..]

Kort en krachtig, nee.

[..]

Het is allang duidelijk dat je al hebt besloten dat je niet gaat. Als je mijn goedkeuring nodig hebt om deze keuze te rechtvaardigen dan heb je die bij deze kerel.
pi_122304050
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:43 schreef tarantism het volgende:

[..]

Het is allang duidelijk dat je al hebt besloten dat je niet gaat. Als je mijn goedkeuring nodig hebt om deze keuze te rechtvaardigen dan heb je die bij deze kerel.
Ik heb volgens mij al 3x gezegd dat ik wel zou gaan, maar goed :')
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:46:27 #63
294141 tarantism
hups in die kont
pi_122304110
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:45 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij al 3x gezegd dat ik wel zou gaan, maar goed :')
ik post altijd zonder te lezen
pi_122304307
Bijeenkomsten zijn ook een soort van teambuilding, samenzijn met collegae buiten de uren, over andere dingen dan werken praten enzo verder. Je werkgever kleedt dit aan in een zaal en opkadert het geheel met een hapje en een drankje, en gebruikt de gelegenheid om de plannen voor dit jaar uit de doeken te doen...de dwingende toon heeft waarschijnlijk meer te maken dat ze iedereen erbi willen hebben.

Wij hebben elk jaar een nette party met lekker eten, vette live band en op een speciale locatie waar we met bussen heen worden gebracht. Wel onbetaald maar who cares want het is wel leuk. En in juli wordt dit nog eens ergens anders overgedaan maar dan met je familie (vrouw en kinderen) erbij.
Ook bij ons wordt er op ieders aanwezigheid gerekend....alleen maar omdat het veel geld en moeite kost om alles te organiseren.
pi_122304316
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:33 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Nou ja, gezien het tijdstip van de bijeenkomst lijkt het mij niet meer dan normaal dat er een hapje en een drankje klaar staat. Overigens wordt het eten tijdens overwerk altijd door het bedrijf betaald, ik heb ook nooit anders meegemaakt eerlijk gezegd. Ik ga er daarom ook vanuit dat dit bij andere bedrijven ook zo is.

Eten tijdens overwerk, dat is bedrijfsafhankelijk waar ik werk pas bij minimaal 2.5 uur overwerk.

Overwerk betaald krijgen afhankelijk van je functie, in principe krijg ik met mijn functie overwerk niet eens betaald, maar als ik voor projecten bezig ben wel. Wanneer ik een dag naar een beurs ga en met reizen op en neer een dag van 16 uur maak dan heb ik gewoon pech. Ja de entree wordt betaald mijn vervoer en mijn hapjes en drankjes maar de extra uren voor reizen bijvoorbeeld niet.
pi_122306052
quote:

[..]

Als je zo over je werkgever denkt kan je eigenlijk alleen maar een dom onderbetaald baantje hebben.

Laat me raden, een uurtje eerder weg vind je wel nodig op kosten van de baas neem ik aan?

Dit soort dingen hoort bij het werk, wees blij dat je geïnformeerd wordt en een lekker happie eten krijgt. Die paar uurtjes ga je niet dood van. Als je zelf een keer wat hebt dan verwacht je ook coulance van je werkgever, dat mag ook best andersom.
pi_122306270
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:31 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als je zo over je werkgever denkt kan je eigenlijk alleen maar een dom onderbetaald baantje hebben.

Laat me raden, een uurtje eerder weg vind je wel nodig op kosten van de baas neem ik aan?
Nee hoor uurtje eerder weg haal ik op andere dag gewoon in of gebruik gewoon mijn vakantie uren zoals het hoort.

En onderbetaald zou ik mijn baan niet willen noemen. Gelukkig zijn opslagen en bonussen bij mijn baan niet afhankelijk van het feit of ik mijn vrije tijd nutteloos op een meeting doorbreng maar gewoon gebasseerd op hoe ik mijn werk doe.
pi_122306374
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:36 schreef RPG het volgende:

[..]

Nee hoor uurtje eerder weg haal ik op andere dag gewoon in of gebruik gewoon mijn vakantie uren zoals het hoort.
Wat dat allemaal wel niet kost aan administratie. Ben ik even blij dat ik het fijn zelf kan bepalen.

quote:
En onderbetaald zou ik mijn baan niet willen noemen. Gelukkig zijn opslagen en bonussen bij mijn baan niet afhankelijk van het feit of ik mijn vrije tijd nutteloos op een meeting doorbreng maar gewoon gebasseerd op hoe ik mijn werk doe.
Alleen al het feit dat je een meeting nutteloos vindt zegt genoeg. Maar dat zal de maatschappij van tegenwoordig wel zijn, ikke ikke ikke.

Ben blij dat het hier goed geregeld is, belangrijke management meetings houden we op een mooie locatie met een goede lunch en diner. Daarna nog een afzakkertje en als je wilt kun je blijven overnachten. Ik offer graag een paar uur vrije tijd op.
pi_122306540
Ik kijk er echt van op hoe veel van jullie een halve avond met een hapje en een drankje en collega's waar je 8 uur per dag mee samenwerkt als een opgave zien.
pi_122306597
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:38 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat dat allemaal wel niet kost aan administratie. Ben ik even blij dat ik het fijn zelf kan bepalen.
Helemaal niks. Zolang ik netjes mijn uren doe in de maand boeit het niemand of ik 1 dag 7 en de volgende dag 9 gedaan heb.

quote:
Alleen al het feit dat je een meeting nutteloos vindt zegt genoeg. Maar dat zal de maatschappij van tegenwoordig wel zijn, ikke ikke ikke.

Ben blij dat het hier goed geregeld is, belangrijke management meetings houden we op een mooie locatie met een goede lunch en diner. Daarna nog een afzakkertje en als je wilt kun je blijven overnachten. Ik offer graag een paar uur vrije tijd op.
Werkgerelateerde meetings zijn altijd nutteloos in mijn vrije tijd. Kan namelijk veel betere dingen doen met mijn vrije tijd.

Mijn werkgever doet dus ook gewoon alle meetings tijdens werk tijd aangezien ze vinden dat het werkgerelateerd is en dus ook gewoon tijdens het werk hoort te gebeuren.

Drankjes en eten met zijn alle gebeurt gewoon op de enorme bedrijfsfeesten. Waar ze ook voor bedoeld zijn en dan is iedereen vrij om wel of niet te komen. Er zullen daar dan ook nooit bedrijfsmeetings gehouden worden omdat het is om gewoon iets leuks met collega's te doen.
pi_122306599
wederkerigheid: als jij onder werktijd naar de tandarts wil/ vrij wil krijgen wanneer dat jou uitkomt dan gaat dat makkelijker als je ook naar zo'n bijeenkomst gaat.

Het is niet verplicht, maar niet gaan kan dingen moeilijker maken dan nodig.
pi_122307254
Wat ik uit het verhaal van TS opmaak is dat de manier waarop het is aangekondigd hem stoort.

Ik vraag me af hoe TS dit zelf zou verwoorden?

En het bedrijf steekt geld in de zaalhuur etc, het zou pas zonde zijn als dit allemaal voor niks zou zijn omdat de werknemers niet komen opdagen.

Ik wacht ook nog steeds op het antwoord op de gewetensvraag die eerder is gesteld: of TS dit topic onder werktijd heeft gemaakt?
Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
  donderdag 31 januari 2013 @ 18:16:20 #73
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_122307695
Bij het bedrijf waar ik werk is het niet verplicht maar word het wel van je verwacht. En er word wel op gelet wie er wel en niet zijn, want de mensen die er niet waren krijgen de volgende dag wel allerlei opmerkingen.

Ach, zolang het niet te vaak is, er eten en drinken is en ik af en toe ook eens wat prive mag doen of regelen, vind ik het niet zo erg.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_122317285
Bij ons worden overleggen ook vaak na werktijd of deels na werktijd gepland. Ieders aanwezigheid wordt ook dan ook verwacht maar wij mogen daar wel uren voor schrijven + een uur voor reistijd. Ik vind dat niet meer dan normaal eigenlijk, ik ga daar ook niet voor mijn lol in mijn vrije tijd naar dat gezwets luisteren.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:14:46 #75
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_122320085
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:34 schreef geppie het volgende:
Bij ons worden overleggen ook vaak na werktijd of deels na werktijd gepland. Ieders aanwezigheid wordt ook dan ook verwacht maar wij mogen daar wel uren voor schrijven + een uur voor reistijd. Ik vind dat niet meer dan normaal eigenlijk, ik ga daar ook niet voor mijn lol in mijn vrije tijd naar dat gezwets luisteren.
Dus je baas mag de tijd dat je staat te kletsen bij de koffieautomaat, te roken of prive te bellen ook in mindering brengen op je salaris?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_122321382
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus je baas mag de tijd dat je staat te kletsen bij de koffieautomaat, te roken of prive te bellen ook in mindering brengen op je salaris?
Privé bel ik altijd in mijn pauze, roken idem dito en kletsen bij de koffieautomaat hoef ik niet want ik heb gedurende mijn dienst genoeg tijd om bij te kletsen met de collega's. Maar op zich zou ik er geen moeite mee hebben als ze me korten op mijn salaris als ik dan tijdens mijn dienst een sigaret zou mogen roken :)
pi_122321464
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:44 schreef GForceT1 het volgende:
wederkerigheid: als jij onder werktijd naar de tandarts wil/ vrij wil krijgen wanneer dat jou uitkomt dan gaat dat makkelijker als je ook naar zo'n bijeenkomst gaat.

Het is niet verplicht, maar niet gaan kan dingen moeilijker maken dan nodig.
Dingen als tandarts, wat voor mij ook hooguit 1x per jaar is probeer ik altijd zo vroeg of zo laat mogelijk op de dag zelf te doen, zodat mijn werk er het minst last van heeft. En ook wil ik daar een andere dag best een uurtje eerder of later voor beginnen. Ik ben ook altijd al vroeg op het werk, vaak een half uur eerder dan ik moet beginnen, vind ik zelf wat fijner. Start wat lekkerder op vind ik.

quote:
12s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:03 schreef Groenalsgras het volgende:
Wat ik uit het verhaal van TS opmaak is dat de manier waarop het is aangekondigd hem stoort.

En het bedrijf steekt geld in de zaalhuur etc, het zou pas zonde zijn als dit allemaal voor niks zou zijn omdat de werknemers niet komen opdagen.

Ik wacht ook nog steeds op het antwoord op de gewetensvraag die eerder is gesteld: of TS dit topic onder werktijd heeft gemaakt?
Ik zou het op een vriendelijkere, minder strenge, belerende toon brengen. Een vriendelijke toon wekt bij mij meer goodwill, dan een soort dwingende mededeling met het vingertje omhoog. Maar goed, dat is misschien ook persoonlijk hoor, beetje puberaal recalcitrant ofzo. Het is niet dat ik niet tegen autoriteit kan, maar het moet niet te geforceerd zijn.

Ik vind de zaalhuur eerder zonde, omdat het goedkoper kan. We hebben er in het bedrijf ook ruimte zat voor. De boodschap die het bedrijf brengt is in deze tijd nou niet bepaald heel positief. Bij ons valt het nog mee, maar we moeten wel met de markt meegaan, anders gaat het ook de verkeerde kant op.

En ja, het was onder werktijd, nu niet. Zo lang het werk er niet onder leidt, en er tijd voor is, kan ik af en toe ff mee posten.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Van mij mag ie dat, aangezien geen van de drie opties vaak voorkomen bij mij, dus heel veel zou ik daar niet van merken. :)
pi_122322873
Ik heb maandag trouwens een hoog ziekteverzuim gesprek met mijn leidinggevende plus directeur...omdat ik 3x ziek ben geweest in een jaar :')
Het is ná mijn dienst gepland door mijn leidinggevende, mooi dat ik dat uur ( :') ) ga schrijven. Waar moet ie het in godsnaam een uur lang over hebben?
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:05:33 #79
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_122323163
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:50 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Zover ik weet is het absoluut niet verplicht, het wordt alleen wel van je verwacht. Iets met inzet voor het bedrijf....
Nee, de baas toont lekker veel inzet door zijn personeel onbetaald dingen te verplichten.

Inzet komt van twee kanten.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:07:29 #80
53267 TC03
pi_122323260
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:46 schreef heyhallodaar het volgende:
Sjongejonge. Wat een arbeidsethos toch bij de gemiddelde fokker.

Gelukkig maar dat ik blijkbaar nooit zo'n "kutbaas" heb gehad, altijd kwestie van beetje geven en nemen. Zo'n strijd met je werkgever lijkt mij niks, vermoeiend. Zonde van je energie ook. Maar goed, tis blijkbaar nodig ofzo.
Omg. :')

De werkgever maakt er een strijd van door aanwezigheid te verplichten en niet te betalen! Niet andersom! |:(

Je kan kiezen:

- Onbetaald en onverplicht
- Betaald en verplicht

Simpel.

[ Bericht 5% gewijzigd door TC03 op 31-01-2013 23:15:53 ]
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:11:57 #81
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122323535
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:42 schreef mrPanerai het volgende:
Ik kijk er echt van op hoe veel van jullie een halve avond met een hapje en een drankje en collega's waar je 8 uur per dag mee samenwerkt als een opgave zien.
Ik zie het helemaal niet als een opgave, het gaat om het principe dat een werkgever werknemers iets verplicht zonder daar een vergoeding tegenover te zetten.
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:15:11 #82
53267 TC03
pi_122323711
quote:
12s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:03 schreef Groenalsgras het volgende:

Nou, gewoon dingen niet verplicht stellen? :')

Mijn nekharen gaan overeind staan als men in mijn vrije tijd mij dingen gaat verplichten. Ik ben volwassen, capabel genoeg om überhaupt aangenomen te worden. Als zij willen dat ik kom zodat ik kan laten zien dat ik het bedrijf waardeer, kan ik dat heus zelf wel aanvoelen. Net zoals ik snap dat ik op tijd moet komen en dat ik niet elke dag 10 minuten voor het einde al met mijn jas aan ga zitten. Dat soort dingen voel je uit jezelf wel aan. Maar je moet niemand iets verplichten!

Ik denk dat elk weldenkend mens wel zou gaan zolang er niks verplicht wordt. Want: het bedrijf doet zijn best, je kan ook eens iets gezelligs doen met collega's i.p.v. alleen maar werken, etc. Dat fatsoen hebben de meeste mensen wel en daar moet je vanuit gaan. Het feit dat je denkt dat het nodig is om erbij te zetten dat het verplicht is, geeft al aan dat je van je werknemers verwacht dat ze er tussenuit gaan piepen als kleine kinderen. Dat slaat nergens op.
pi_122324777
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:49 schreef B-FliP het volgende:

Kijk jou hebben ze tenminste behoorlijk in de tang. Zo mag ik het horen. Spring! Hoe hoog?
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:43:22 #84
53267 TC03
pi_122325257
quote:
12s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:34 schreef cracktor het volgende:

[..]

Kijk jou hebben ze tenminste behoorlijk in de tang. Zo mag ik het horen. Spring! Hoe hoog?
Echt hè? :') Zo scheef hoe mensen soms denken. Het is gewoon heel simpel. Niet betalen = niet verplichten. Mocht je denken dat iedereen massaal afzegt als het niet verplicht is, dan zit er iets goed fout in je bedrijf, want in een normaal bedrijf waarin men goed elkaar omgaat zullen de meesten gewoon komen. :)

Vervolgens noemt hij ook nog jouw houding verkeerd als je hier kritisch over bent. :')

Normale mensen die veel met elkaar samenwerken (al dan niet professioneel) verplichten elkaar niks, laten elkaar vrij en zien elkaars als gelijke en gaan uit van het goede van de mens. Als je niet van het goede van de mens uit kan gaan, heb je de verkeerde mensen om je heen verzameld.
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:52:56 #85
53267 TC03
pi_122325757
Vraag me af of de 'voorstanders' van het bedrijf ook alleen afmeldingen met goede reden accepteren op hun verjaardag. Want je vrienden en familie moeten wel een beetje inzet tonen! :')

Ik kan er gewoon niet over uit hoe verknipt de relatie is tussen werkgever en werknemers als je denkt dat dit normaal is. :')
  vrijdag 1 februari 2013 @ 00:01:44 #86
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_122326126
quote:
12s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:34 schreef cracktor het volgende:
Haha, persoonlijk zie ik het meer als een wederzijdse belangen, ookwel samenwerking genoemd. Ik laat me niet misbruiken hoor, tenminste in mijn ogen niet. Je maakt samen een bedrijf.

En persoonlijk vind ik t gewoon fijn als mensen er voor elkaar zijn en van elkaar op aan kunnen, en is t ook vaak zo dat mensen die elkaar anders nooit zien, maar wel qua werk van elkaar afhankelijk zijn elkaars gezicht even zien tijdens zo'n meeting.

Maar op het moment dat ik me onjuist behandeld voel ga ik opzoek naar iets anders. Idem als de beloning niet naar behoren is. Maar een btje gaan bitchen over een paar uurtjes vergadering per zoveel tijd vind ik gewoon zeuren over niets.. *zet tang stukje strakker* ;)
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 1 februari 2013 @ 00:03:45 #87
53267 TC03
pi_122326234
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:01 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Haha, persoonlijk zie ik het meer als een wederzijdse belangen, ookwel samenwerking genoemd. Ik laat me niet misbruiken hoor, tenminste in mijn ogen niet. Je maakt samen een bedrijf.

En persoonlijk vind ik t gewoon fijn als mensen er voor elkaar zijn en van elkaar op aan kunnen, en is t ook vaak zo dat mensen die elkaar anders nooit zien, maar wel qua werk van elkaar afhankelijk zijn elkaars gezicht even zien tijdens zo'n meeting.
Als mensen er voor elkaar zijn, dan zijn ze er voor elkaar. Dat hoef je niet af te dwingen toch? Of denk je dat mensen die er niet voor elkaar zijn er ineens wel voor elkaar zijn als de werkgever dat een avondje verplicht?
pi_122326622
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:01 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Maar op het moment dat ik me onjuist behandeld voel ga ik opzoek naar iets anders. Idem als de beloning niet naar behoren is. Maar een btje gaan bitchen over een paar uurtjes vergadering per zoveel tijd vind ik gewoon zeuren over niets.. *zet tang stukje strakker* ;)
zorg dan voor een leuke meeting dan kom ik ook wel. Gratis bier! (owja en een lulverhaal over cijfers, boeie toch niet mijn geld)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 00:15:29 #89
308024 BundyChen
It's Al Chen, not Bundy
pi_122326691
Ik werk nu niet full-time, dus kan het niet helemaal vergelijken, maar mijn werkgever organiseerde laatst een etentje voor iedereen die op hetzelfde project zat (30 man) op een woensdag aan het begin van de avond, en het werd ook min of meer verplicht gezien.

Nou is om 5 uur ergens in Utrecht zijn doordeweeks voor mij al kut, en kent niemand elkaar. Ja 1x gezien op een inwerkdag maar de meesten vond ik niet zo interessant mee te babbelen.

Dus niet gegaan. En dat dachten er meer dus 't ging uiteindelijk niet eens door.

Op mijn vorige werk (full-time, verzekeraar) gingen we ook zo nu en dan casual met een paar collega's wat eten / drinken en 1x in het jaar vergelijkbaar met dit wat je benoemt. Nou boeit het echt niemand een zak als jij er niet bent, althans, ik ga ervan uit dat je niet de popiejopiemanager bent of daadwerkelijk wat zinnigs gaat zeggen op de bijeenkomst, gezien je houding t.o.v. je werkgever. Maar meestal als je een beetje relaxte baan hebt en dito collega's moet het toch niet zo een probleem zijn met wat bier en lekker eten..

Je baas kan je heus niet verplichten, en ik denk ook niet dat ie anders over je gaat denken, hij weet zelf ook wel dat iedereen weleens geen zin heeft of wat beters te doen heeft. Ergo, beslis het voor jezelf. Wij kunnen dat echt niet inschatten, en nee, hij kan je niet verplichten.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 00:18:11 #90
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_122326787
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:03 schreef TC03 het volgende:
Als mensen er voor elkaar zijn, dan zijn ze er voor elkaar. Dat hoef je niet af te dwingen toch? Of denk je dat mensen die er niet voor elkaar zijn er ineens wel voor elkaar zijn als de werkgever dat een avondje verplicht?
Over het algemeen zijn mensen binnen afdeling er meer voor elkaar, en hoe groter het bedrijf, hoe groter de afstand tussen de verschillende afdelingen. Op zo'n meeting maak je die afstand kleiner, en ja ik denk wel dat het uitmaakt dat mensen er af en toe met zijn allen op gewezen worden dat ze er ook met zijn allen voor staan. Helaas is het zo dat waarschijnlijk het merendeel zijn reet kan roesten, maar ook meer omdat ze het nut er niet van inzien, en dat zou een reden tot verplichte aanwezigheid kunnen zijn. Maar het is maar net hoe je ermee omgaat.

Ik moet zeggen dat het bedrijf waar ik werk wel alles stil legt om een vergadering in bijvoorbeeld de kantine of een andere grote ruimte te geven. Maar daar kan dan ook de tijd voor gemaakt worden.

Daarnaast snap ik best dat er bedrijven zijn die het niet zo 1 2 3 stil kunnen leggen, en het daarom in de avonduren doen. Eventueel met borrel en een hapje. Zo lang als het maar af en toe is zou ik daar niet mee zitten.
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 1 februari 2013 @ 00:19:01 #91
53267 TC03
pi_122326825
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:18 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn mensen binnen afdeling er meer voor elkaar, en hoe groter het bedrijf, hoe groter de afstand tussen de verschillende afdelingen. Op zo'n meeting maak je die afstand kleiner, en ja ik denk wel dat het uitmaakt dat mensen er af en toe met zijn allen op gewezen worden dat ze er ook met zijn allen voor staan. Helaas is het zo dat waarschijnlijk het merendeel zijn reet kan roesten, maar ook meer omdat ze het nut er niet van inzien, en dat zou een reden tot verplichte aanwezigheid kunnen zijn. Maar het is maar net hoe je ermee omgaat.

Ik moet zeggen dat het bedrijf waar ik werk wel alles stil legt om een vergadering in bijvoorbeeld de kantine of een andere grote ruimte te geven. Maar daar kan dan ook de tijd voor gemaakt worden.

Daarnaast snap ik best dat er bedrijven zijn die het niet zo 1 2 3 stil kunnen leggen, en het daarom in de avonduren doen. Eventueel met borrel en een hapje. Zo lang als het maar af en toe is zou ik daar niet mee zitten.
Ik kan me dat niet voorstellen. Ik heb weliswaar niet zoveel werkervaring, maar waar ik gewerkt heb ging iedereen met plezier naar dat soort avondjes.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 00:20:28 #92
308024 BundyChen
It's Al Chen, not Bundy
pi_122326866
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:43 schreef TC03 het volgende:

[..]

Echt hè? :') Zo scheef hoe mensen soms denken. Het is gewoon heel simpel. Niet betalen = niet verplichten. Mocht je denken dat iedereen massaal afzegt als het niet verplicht is, dan zit er iets goed fout in je bedrijf, want in een normaal bedrijf waarin men goed elkaar omgaat zullen de meesten gewoon komen. :)

Vervolgens noemt hij ook nog jouw houding verkeerd als je hier kritisch over bent. :')

Normale mensen die veel met elkaar samenwerken (al dan niet professioneel) verplichten elkaar niks, laten elkaar vrij en zien elkaars als gelijke en gaan uit van het goede van de mens. Als je niet van het goede van de mens uit kan gaan, heb je de verkeerde mensen om je heen verzameld.
Mwa, tuurlijk kan zijn werkgever hem niet verplichten, maar Nederlanders zijn over het algemeen wel heel erg van dat ze om 5 uur alweer in de auto terug naar hun vrouw in de Vinex-wijk moeten. Soms een beetje sneu vind ik dat, nooit eigen tijd opofferen om wat leuks te doen. Zijn ook meestal de stakkers die blijven steken in hun carrière...
pi_122326968
Ik heb geen zin of tijd lijkt me prima reden.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 00:26:35 #94
53267 TC03
pi_122327051
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:20 schreef BundyChen het volgende:

[..]

Mwa, tuurlijk kan zijn werkgever hem niet verplichten, maar Nederlanders zijn over het algemeen wel heel erg van dat ze om 5 uur alweer in de auto terug naar hun vrouw in de Vinex-wijk moeten. Soms een beetje sneu vind ik dat, nooit eigen tijd opofferen om wat leuks te doen. Zijn ook meestal de stakkers die blijven steken in hun carrière...
Als die mensen niet willen, dan laat je ze lekker. Als zij gelukkig worden van hun gezin en VINEX-wijk, laat ze. Waarom iets organiseren voor mensen die het toch niet leuk vinden? :) Het is niet eens cynisch bedoeld, als iemand oprecht meer geluk haalt uit vroeg thuis zijn in de VINEX-wijk, dan moet je daar gewoon respect voor hebben.

Hoe dan ook, nooit wat verplichten. Tenminste, niet aan mij dan, klaarblijkelijk hebben andere mensen hier minder moeite mee.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 03:10:37 #95
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_122329047
Ik snap het gefoeter op de TS niet helemaal. Of juist helemaal niet.
Het is een correcte vraag, goed geformuleerd en het enige antwoord is:
"Nee, ze kunnen je niet verplichten om te komen".
Het is alleen aan de TS zelf om het wel of niet te doen (en geeft zelf al aan wel te gaan).
De toon staat hem niet aan (aanwezigheid verplicht) en dat zou mij ook storen.
Een "we zouden het prettig vinden als iedereen aanwezig is", klinkt al een stuk aangenamer.
Ce le ton qui fait la musique.

quote:
Amehoela en me naad rechts, zoals we dat dan zeggen.
Werkgevers bieden geen baan omdat ze het beste met je voorhebben, werkgevers bieden je een baan omdat ze aan je kunnen vedienen. De werknemer mag dan wel in lompen rondlopen zonder werk, dat doet een werkgever zonder zijn werknemers ook. Echt een kulredenatie eerste klas.

quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:21 schreef Kper_Norci het volgende:

Om nou zo'n personeelsbijeenkomst te doen met teambuilding als doel, dan heb je het volgens mij ook niet echt begrepen. Het gaat toch altijd om hetzelfde, het is ook eigenlijk altijd in dezelfde periode, die soort informatie kan volgens mij ook makkelijk per mail gegeven worden. Tuurlijk is het geen ramp om een keer een avondje op te offeren, mits ik er dan ook iets aan heb. Nu wordt ik verplicht gesteld om wat cijfertjes aan te horen, en waarschijnlijk ook weer net zoals vorig jaar de mededeling dat lonen bevroren worden, i.v.m. de crisis. Van zoiets ga ik echt niet harder lopen op mijn werk hoor.
Dit vind ik gewoon perfect verwoord.
Het is vooral bij grote bedrijven een standaard verhaal wat je gaat horen.
Met vooral veel "wij", "jullie", "maar" en "ALLEN".
Meestal verloopt het zo:
Je krijgt eerst een lulverhaaltje over de jaarcijfers. Liefst in Jip en Janneke taal alsof de werknemer een beetje dom is.
En dan volgt het:
"MAAR zoals JULLIE wel weten, gaat het met de economie nu niet goed. Dus om het hoofd boven tafel te houden moeten WE maatregelen treffen. Dit vinden WIJ niet leuk, maar het kan niet anders. WE moeten nu met zijn ALLEN even de broeksriem aantrekken zodat we LATER daar met zijn ALLEN profijt van hebben. Hierdoor hebben WE besloten dat de voorgestelde loonsverhogingen niet door kunnen gaan, maar JULLIE begrijpen wel dat het niet anders kan"
etc...etc...
Vragen mag je niet stellen en als je dat al wel doet, zet je jezelf helemaal in de kijkert als moeilijk persoon.
Dus nogaals, volledig met TS eens, stuur je samenvatting maar op de mail, of doe hem op de post. Want het enige wat ze doen is uitleggen waarom de salarissen bevroren worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:42 schreef mrPanerai het volgende:
Mijn collega's waren mijn vrienden niet. Met vrienden ga ik wat eten of drinken. Met collega's werk je en dan kan 8 uur meer dan zat zijn.
EEN EGOÏST IS IEMAND DIE NIET AAN MIJ DENKT!
pi_122330168
Dit had dus het hele topic kunnen voorkomen:
quote:
Beste werknemer,
Op x-dag van 17.00-19.00 uur wil de directie jullie informeren over de te varen koers, visie en na te streven doelstellingen voor het komende jaar. Voor de aanwezigen staat er een warm buffet klaar.
Bekijk zelf maar of je komt of niet.
Groet,
Secretariaat
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_122330798
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:18 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Nou, geloof me, met een personeelsvergadering waar de jaarcijfers worden besproken maak je de afstand tussen de diverse werknemers en afdelingen echt niet kleiner, sterker nog, die wordt op die manier misschien alleen maar groter. Iedereen gaat toch bij zijn eigen kliekje staan, zijn eigen afdeling, en het is nog steeds zo dat het hogere personeel, de managers, dat soort figuren nog altijd neerkijken op de simpele werkvloermedewerker, dus ga je een keer bij mensen die je weinig ziet aan tafel staan, wordt je alsnog weg gekeken.

Een sterkere band tussen het personeel krijg je als je ze samen laat werken, dat kan tijdens een actief personeelsuitje zijn, dat kan ook als de eilandjes binnen een bedrijf verdwijnen. Het zijn allemaal aparte afdelingen, met aparte kantoren, als je wilt dat het personeel dichter tot mekaar komt doe je daar wat aan. En niet met een opgewezen vingertje mensen "verplichten" om buiten werktijd naar een bijeenkomst te komen. Het gaat er mij nog niet eens zo om dat het onbetaald is hoor. Tuurlijk krijg ik het liever doorbetaald, maar door het dwingende toontje wordt mijn bereidwilligheid iets extra voor het bedrijf te doen natuurlijk een stuk kleiner.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:20 schreef BundyChen het volgende:

[..]

Ik geef toe, ik moet tot half 6 werken, en sta meestal ook rond die tijd buiten. Maar aan de andere kant ben ik er wel iedere dag ongeveer een half uur eerder dan dat ik eigenlijk moet beginnen, dat wordt ook niet extra betaald. Maar ik ben er wel. Ik vind het ook heel tof voor je dat jij de jaarlijkse vergadering, waar onder het genot van lauwe bami en een laf sateetje de jaarcijfers worden besproken wel leuk vind, ik vind er geen flikker aan, en ik neem die informatie net zo lief via de mail tot me. Maar goed, je laat al wel merken hoe je denkt over mensen die niet dezelfde doelen nastreven als jezelf, dus op dat punt zijn we sowieso snel uitgepraat.
pi_122331659
quote:
Ja want als je niet naar die bullshit komt ben je een stakker in een vinex wijk? Jij klinkt echt als zo'n assistent hoerenloper. Dat jij nou niets leukers in je leven hebt dan werken betekent niet dat iedereen zo denkt! En als je tijd moet opofferen voor zo'n werk bijeenkomst zorg er dan gewoon voor dat het echt leuk is.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:30:29 #99
308024 BundyChen
It's Al Chen, not Bundy
pi_122334805
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:52 schreef cracktor het volgende:

[..]

Ja want als je niet naar die bullshit komt ben je een stakker in een vinex wijk? Jij klinkt echt als zo'n assistent hoerenloper. Dat jij nou niets leukers in je leven hebt dan werken betekent niet dat iedereen zo denkt! En als je tijd moet opofferen voor zo'n werk bijeenkomst zorg er dan gewoon voor dat het echt leuk is.
Niet snappen dat ik niet enkel op deze specifieke aanwezigheid doel maar op de instelling van de persoon.
Niet snappen dat je niet bepaald hogerop komt in het (grotere) bedrijfsleven als je jezelf niet goed genoef profileert.
Niet snappen dat een vinexwijk kut is.
:')

Als je dat allemaal niks vind moet je of voor jezelf beginnen of tevreden zijn met modaal inkomen. Er is namelijk altijd wel iemand op de afdeling die met jou te vergelijken is en wel een kontenlikker is. Als er een mogelijkheid tot doorgroeien is, zal die beperkt zijn tot 1 persoon en niet 2. En ra-ra waar die manager dan voor kiest? Juist.

Overigens heb ik allang de balans voor mezelf opgemaakt dat ik niet mijzelf laat uitzuigen door een kantoorbaan in de hoop mezelf omhoog te slijmen. Dus assistent hoerenloper, nee. Beseffende dat je keihard wordt genaaid door de grotere bedrijven, in ieder geval tot je bent doorgegroeid (en dit soort bijeenkomsten juist lachen zijn), ja.
pi_122335376
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:15 schreef BundyChen het volgende:
Ik werk nu niet full-time, dus kan het niet helemaal vergelijken, maar mijn werkgever organiseerde laatst een etentje voor iedereen die op hetzelfde project zat (30 man) op een woensdag aan het begin van de avond, en het werd ook min of meer verplicht gezien.

Nou is om 5 uur ergens in Utrecht zijn doordeweeks voor mij al kut, en kent niemand elkaar. Ja 1x gezien op een inwerkdag maar de meesten vond ik niet zo interessant mee te babbelen.

Dus niet gegaan. En dat dachten er meer dus 't ging uiteindelijk niet eens door.
Raar hè dat niemand elkaar kent..... Daar zijn dat soort uitjes juist voor bedoeld.

Overigens ook bijzonder, op hetzelfde project zitten en elkaar niet kennen.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 15:12:53 #101
308024 BundyChen
It's Al Chen, not Bundy
pi_122343309
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:48 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Raar hè dat niemand elkaar kent..... Daar zijn dat soort uitjes juist voor bedoeld.

Overigens ook bijzonder, op hetzelfde project zitten en elkaar niet kennen.
We doen allemaal exact hetzelfde, en hoeven hiervoor niet samen te werken. Is dat nieuw :') ?

Tsja ondanks dat ik niet erg geinteresseerd was in hen was ik wel voornemens te gaan als het niet op zo een belachelijk tijdstip was (sommigen moesten ook vanuit groningen of ergens limburg komen. Ja utrecht is dan wel centraal maar 5 uur is ook vroeg).
pi_122345668
één woord: verantwoordelijkheidsgevoel
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:13:29 #103
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122345992
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:05 schreef PatriotOnline het volgende:
één woord: verantwoordelijkheidsgevoel
Is iets wat de werkgever niet heeft.
pi_122346114
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:13 schreef Merkie het volgende:

[..]

Is iets wat de werkgever niet heeft.
Die moet je toch echt even toelichten. De werkgever doet moeite om zijn personeel onder het mom van een verzorgde avond zijn missie/visie voor 2013 te vertellen. Dat zorgt voor betrokkenheid onder het personeel. Weet je ook weer waar je je werk voor doet. Als je baan zo weinig voor je betekent, dat je die moeite niet eens wil nemen, dan moet je denk ik erg snel ander werk gaan zoeken.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:19:00 #105
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122346244
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:16 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

Die moet je toch echt even toelichten. De werkgever doet moeite om zijn personeel onder het mom van een verzorgde avond zijn missie/visie voor 2013 te vertellen. Dat zorgt voor betrokkenheid onder het personeel. Weet je ook weer waar je je werk voor doet. Als je baan zo weinig voor je betekent, dat je die moeite niet eens wil nemen, dan moet je denk ik erg snel ander werk gaan zoeken.
De werkgever schuift de verantwoordelijkheid voor een geslaagde personeelsbijeenkomst af op de werknemers door hen te verplichten te gaan. Het is vreemd dat het nodig is om zoiets te verplichten.

Kennelijk zijn er een hoop werknemers die obstakels zien waardoor ze liever niet naar die personeelsbijeenkomst gaan, want anders zou het niet nodig zijn om zo'n bijeenkomst te verplichten. Een betere oplossing zou zijn dat het bedrijf zichzelf afvraagt waarom het überhaupt nodig is om zoiets te verplichten. En dat is verantwoordelijkheid nemen.

Zoals al vaker gezegd is in dit topic, er zijn echt 1001 manieren om het personeel een boodschap mee te geven, en ik kan me niet voorstellen dat er geen enkele manier te vinden is waarbij zoiets vrijblijvend en succesvol medegedeeld kan worden. Sluit een halfuurtje eerder, zorg dat er een buffet klaar staat in de kantine, betaal een halfuurtje extra uit, zorg dat er een borrel achteraf klaarstaat, ik noem maar wat. Het hoeft niet eens duurder te zijn. Het enige wat er verwacht wordt van de leidinggevenden is dat ze hun werknemers wat minder als loonslaven bekijken, en wat meer als gelijkwaardige individuen. Veel meer is het niet.

Echt, bekijk het eens vanuit een wat breder perspectief.
pi_122346344
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:16 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

Een personeelsbijeenkomst gehouden in een dure zaal i.p.v. goedkoop op het bedrijf zelf met alleen maar woorden als crisis, bevriezen van lonen, bonussen die worden stopgezet zorgt ook echt voor betrokkenheid ja :')
pi_122346468
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:19 schreef Merkie het volgende:

[..]

De werkgever schuift de verantwoordelijkheid voor een geslaagde personeelsbijeenkomst af op de werknemers door hen te verplichten te gaan. Het is vreemd dat het nodig is om zoiets te verplichten.

Kennelijk zijn er een hoop werknemers die obstakels zien waardoor ze liever niet naar die personeelsbijeenkomst gaan, want anders zou het niet nodig zijn om zo'n bijeenkomst te verplichten. Een betere oplossing zou zijn dat het bedrijf zichzelf afvraagt waarom het überhaupt nodig is om zoiets te verplichten. En dat is verantwoordelijkheid nemen.
Het lijkt erop dat er een cultuurprobleem in de organisatie schuilgaat, waardoor de werknemers zich niet betrokken voelen....en daarmee geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben. De schuld daarvoor is niet bij werkgeven of werknemer te vinden denk ik, maar moet door de hele organisatie worden opgepikt/begeleid. Als mensen het leuk vinden om ergens te werken, dan vinden ze het ook leuk om naar zo'n meeting te gaan om te horen hoe het met het bedrijf gaat en dan ook nog onder het genot van een hapje en een drankje!
Een verplichting is nooit goed denk ik, want dat geeft alleen maar aan hoe diep het probleem is, maar ik vindt wel dat je als werkgever om betrokkenheid mag vragen bij je werknemers. E.e.a. is uiteraard wel afhankelijk van het type bedrijf, grootte, functie, etc.

Aanvullend op je edit: het brede perspectief moet je inderdaad bekijken, maar de werkgever moet je hierin ook meenemen. Mijn ervaring bij verschillende werkgevers is erg positief. Er is nooit sprake geweest van verplichtingen, maar wel de wens geuit dat het fijn zou zijn als iedereen er is. Dat zorgt ook voor betrokkenheid.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:25:46 #108
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122346525
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:24 schreef PatriotOnline het volgende:
Het lijkt erop dat er een cultuurprobleem in de organisatie schuilgaat, waardoor de werknemers zich niet betrokken voelen....en daarmee geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben. De schuld daarvoor is niet bij werkgeven of werknemer te vinden denk ik, maar moet door de hele organisatie worden opgepikt/begeleid. Als mensen het leuk vinden om ergens te werken, dan vinden ze het ook leuk om naar zo'n meeting te gaan om te horen hoe het met het bedrijf gaat en dan ook nog onder het genot van een hapje en een drankje!

Betrokkenheid vragen mag, verplichten niet. Betrokkenheid moet ook van twee kanten komen. Het is een simpele situatie die simpel opgelost kan worden door het bedrijf door gewoon even normaal te doen.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:27:08 #109
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122346588
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:24 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

Aanvullend op je edit: het brede perspectief moet je inderdaad bekijken, maar de werkgever moet je hierin ook meenemen. Mijn ervaring bij verschillende werkgevers is erg positief. Er is nooit sprake geweest van verplichtingen, maar wel de wens geuit dat het fijn zou zijn als iedereen er is. Dat zorgt ook voor betrokkenheid.
Dat is toch al een vele malen volwassenere manier van communicatie.
pi_122346646
quote:

Het enige wat er verwacht wordt van de leidinggevenden is dat ze hun werknemers wat minder als loonslaven bekijken, en wat meer als gelijkwaardige individuen. Veel meer is het niet.

Maar die 'loonslaven' verwachten dan wel voor iets als een personeelsbijeenkomst een bijdrage in het 'loon'. Logisch natuurlijk.... :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_122346665
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:25 schreef Merkie het volgende:

[..]

Betrokkenheid vragen mag, verplichten niet. Betrokkenheid moet ook van twee kanten komen. Het is een simpele situatie die simpel opgelost kan worden door het bedrijf door gewoon even normaal te doen.
Ik denk dat we het niet eens gaan worden. :)

Net zoals SP en VVD het nooit eens gaan worden...maar dat kleurt de samenleving zullen we dan maar zeggen...
pi_122346666
quote:
Het enige wat er verwacht wordt van de leidinggevenden is dat ze hun werknemers wat minder als loonslaven bekijken, en wat meer als gelijkwaardige individuen. Veel meer is het niet.
Dit vind ik een hele goeie opmerking, die misschien wel de kern van het probleem is.
pi_122346705
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:28 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar die 'loonslaven' verwachten dan wel voor iets als een personeelsbijeenkomst een bijdrage in het 'loon'. Logisch natuurlijk.... :')
Ik denk dat dat reuze mee valt hoor. Ik irriteerde me meer aan het feit dat het " verplicht" was dan dat het onbetaald was.
pi_122346712
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:29 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Dit vind ik een hele goeie opmerking, die misschien wel de kern van het probleem is.
Ik heb me nooit een loonslaaf gevoeld, dus dat hangt dan misschien samen met je ervaringen in deze organisatie. Als je je niet prettig voelt in die cultuur wordt het misschien eens tijd om om je heen te kijken?
pi_122346771
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:30 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik denk dat dat reuze mee valt hoor. Ik irriteerde me meer aan het feit dat het " verplicht" was dan dat het onbetaald was.
Blijkbaar is dat nodig. Als je je aangesproken voelt, dan is dat blijkbaar terecht. Als het niet voor jou geldt, dan stap je daar toch gewoon overheen? Alsof een werkgever het iedereen naar de zin kan maken.....

Je werkgever wil dat je komt. Dan ga jij lopen zeuren dat je werkgever dat weleens netjes moet gaan vragen. Alsof z'n woorden maken wat hij over je denkt.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:33:10 #116
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122346838
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat nodig. Als je je aangesproken voelt, dan is dat blijkbaar terecht. Als het niet voor jou geldt, dan stap je daar toch gewoon overheen? Alsof een werkgever het iedereen naar de zin kan maken.....
En wiens schuld is het nou dat het nodig is om zoiets verplicht te stellen? Tenzij je er vanuit gaat dat er alleen maar egoïstische en asociale mensen in je organisatie rondlopen denk ik dat dit probleem enkel bij het bedrijf zelf gezocht kan worden.
pi_122346890
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:33 schreef Merkie het volgende:

[..]

En wiens schuld is het nou dat het nodig is om zoiets verplicht te stellen? Tenzij je er vanuit gaat dat er alleen maar egoïstische en asociale mensen in je organisatie rondlopen denk ik dat dit probleem enkel bij het bedrijf zelf gezocht kan worden.
En toch bespeur ik een probleem met autoriteit...?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:35:21 #118
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122346935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:34 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

En toch bespeur ik een probleem met autoriteit...?
Absoluut niet. Alleen buiten werktijd om is er niemand die de baas over mij is, ook niet mijn werkgever. Dat is een feit trouwens, geen mening.
pi_122346949
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:33 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nope. Blijkbaar zijn er zat mensen die hun werk alleen zien als een locatie waar ze zijn op het moment dat ze ervoor betaald worden. Betrokkenheid hoeft echt niet alleen van het bedrijf af te komen, hoor.

Als jij totaal niet betrokken bent bij je werkgever, dan begrijp ik niet dat je er blijft zitten. Alsof het feit dat je werkgever het magische woordje 'alsjeblieft' gebruikt, ineens wil zeggen dat 'ie je waardeert.
pi_122346966
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:35 schreef Merkie het volgende:

[..]

Absoluut niet. Alleen buiten werktijd om is er niemand die de baas over mij is, ook niet mijn werkgever. Dat is een feit trouwens, geen mening.
Als jij je baas ook als 'baas' ziet, dan zie ik wel degelijk een probleem....
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:36:55 #121
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122346995
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als jij je baas ook als 'baas' ziet, dan zie ik wel degelijk een probleem....
Hoezo? Geef het een ander woord (werkgever), maar ik snap het probleem niet.
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nope. Blijkbaar zijn er zat mensen die hun werk alleen zien als een locatie waar ze zijn op het moment dat ze ervoor betaald worden. Betrokkenheid hoeft echt niet alleen van het bedrijf af te komen, hoor.

Als jij totaal niet betrokken bent bij je werkgever, dan begrijp ik niet dat je er blijft zitten. Alsof het feit dat je werkgever het magische woordje 'alsjeblieft' gebruikt, ineens wil zeggen dat 'ie je waardeert.
Het gaat niet om het wel of niet bijwonen van zo'n bijeenkomst, het gaat om de manier waarop. Als een werkgever tegen mij zegt:
• Doe <insert willekeurig iets>.
• Je krijgt er geen beloning voor.
• Er staat niks over in je arbeidsovereenkomst.
• Het is verplicht.

Dan is mijn initiële reactie "nee". Terwijl als iemand mij het gewoon zou vragen de kans groot is dat ik "ja" zeg. Ik ben namelijk de moeilijkste niet.
pi_122347076
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je werkgever wil dat je komt. Dan ga jij lopen zeuren dat je werkgever dat weleens netjes moet gaan vragen. Alsof z'n woorden maken wat hij over je denkt.
Je kan als werkgever je personeel ook op een normale manier aanspreken, i.p.v. kinderachtig gedrag zoals het verplichten om aanwezig te zijn op een bijeenkomst buiten werktijd.
pi_122347115
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:36 schreef Merkie het volgende:

[..]

De hand bijten die je voed...dat soort teksten

Je zou voor de fun eens een vergelijking moeten maken met America. Als het daar nodig is dat je tot middernacht werkt, dan is dat zo...geen discussie.
Als je werkgever je een klootzak vind en je maakt een foutje...dag baan...
10 vakantiedagen in een jaar
etc
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:39:48 #124
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122347127
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:39 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

De hand bijten die je voed...dat soort teksten

Je zou voor de fun eens een vergelijking moeten maken met America. Als het daar nodig is dat je tot middernacht werkt, dan is dat zo...geen discussie.
Als je werkgever je een klootzak vind en je maakt een foutje...dag baan...
10 vakantiedagen in een jaar
etc
Ik voed mezelf.
pi_122347160
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:39 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik voed mezelf.
Hoe doe je dat financieel?
pi_122347172
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:38 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Je kan als werkgever je personeel ook op een normale manier aanspreken, i.p.v. kinderachtig gedrag zoals het verplichten om aanwezig te zijn op een bijeenkomst buiten werktijd.
Nogmaals: blijkbaar is het nodig. :)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:41:02 #127
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122347182
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:40 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

Hoe doe je dat financieel?
Naar de supermarkt gaan en voedsel kopen, hoezo?
pi_122347218
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:36 schreef Merkie het volgende:

[..]

Jij ziet vooral hiërarchie. Daar gaat het echt mis. :)
pi_122347221
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:41 schreef Merkie het volgende:

[..]

Naar de supermarkt gaan en voedsel kopen, hoezo?
financieel...als in salaris...waar krijg je dat van? daar staat meestal een bedrijf/instelling/overheid voor?
pi_122347233
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

:) de definitie van samen-werken
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:42:24 #131
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122347242
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nogmaals: blijkbaar is het nodig. :)
Waarom doet het bedrijf dan geen enkele moeite om uit te vinden waarom het nodig is, en geen enkele moeite om de obstakels (die voor de werknemers kennelijk bestaan om zo'n bijeenkomst bij te wonen) weg te nemen? Ik zie geen enkel argument waaruit blijkt dat het écht nodig is.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:42:53 #132
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122347257
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik vind het niet meer dan normaal dat ik mijn werk uitvoer op de manier waarop de werkgever dat wenst.
pi_122347261
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom doet het bedrijf dan geen enkele moeite om uit te vinden waarom het nodig is, en geen enkele moeite om de obstakels (die voor de werknemers kennelijk bestaan om zo'n bijeenkomst bij te wonen) weg te nemen?
omdat het onmogelijk is om het iedereen naar de zin te maken?

maar wel moeite doet om er een leuke avond van te maken
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:44:15 #134
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122347307
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:43 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

omdat het onmogelijk is om het iedereen naar de zin te maken?

maar wel moeite doet om er een leuke avond van te maken
Hoezo? Er zijn toch al vele voorbeelden genoemd in dit topic waarop het ook zou kunnen. Maar er wordt bij voorbaat vanuit gegaan dat de situatie niet meer te redden valt en er echt geen enkele andere oplossing is dan zo'n bijeenkomst verplicht te stellen? Apart.

En ik betwijfel of de werkgever er moeite voor doet om er een leuke avond van te maken. Ik ken namelijk niemand die niet houdt van een leuke avond. Dus is de avond wel zo leuk? Zo nee, waarom niet?
pi_122347316
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik vind het niet meer dan normaal dat ik mijn werk uitvoer op de manier waarop de werkgever dat wenst.
Wat dat met hiërarchie te maken heeft, weet ik niet.

Zie ook de reactie van PatriotOnline over samenwerken. :)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:45:47 #136
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122347368
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat dat met hiërarchie te maken heeft, weet ik niet.

Zie ook de reactie van PatriotOnline over samenwerken. :)
Ik snap niet zo goed waar je het over hebt.
pi_122347373
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:44 schreef Merkie het volgende:

[..]

Hoezo? Er zijn toch al vele voorbeelden genoemd in dit topic waarop het ook zou kunnen. Maar er wordt bij voorbaat vanuit gegaan dat de situatie niet meer te redden valt en er echt geen enkele andere oplossing is dan zo'n bijeenkomst verplicht te stellen? Apart.
Elke optie die genoemd is, werp drempels op voor een deel van de werknemers. Je zult nooit 100% tevreden stellen. Er zijn altijd 'zeikerds" in de ogen van de werkgever en vice versa natuurlijk :)
pi_122347382
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:24 schreef ursel het volgende:
Bij mijn vorige werk ook zoiets gehad. Wordt zaal gehuurd en uitgebreid buffet + nabieren :9
Kost je dan een uurtje een praatje aanhoren. Als dat nou zo erg is.
Dit. Plus, ik zou persoonlijk geen zin hebben om negatief in beeld te komen omdat ik geen zin had om niet langer te blijven.
pi_122347394
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat vind ik altijd van dat slap gelul, over betrokkenheid. Ik vind dat ik prima betrokken ben bij het werk, ik heb hier in de loop van de jaren ook al diverse veranderingen kunnen doorvoeren, waar zowel het bedrijf als de klant bij gebaat is, ik probeer op mijn werk ook zoveel mogelijk in het voordeel van de zaak te werken, je kan veel zeggen, maar dat ik niet betrokken ben is onzin.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:47:00 #140
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122347425
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:45 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

Elke optie die genoemd is, werp drempels op voor een deel van de werknemers. Je zult nooit 100% tevreden stellen. Er zijn altijd 'zeikerds" in de ogen van de werkgever en vice versa natuurlijk :)
Noem de opties en de drempels eens op dan. Je kunt niet 100% van de werknemers tevreden stellen, maar dat hoeft toch ook niet. Je zou wel kunnen proberen om 70% in plaats van 20% tevreden te stellen. Het is echt niet zo'n moeilijke situatie hoor.

Ik snap niet hoe wat voor problemen jullie allemaal zien om zoiets niet te verplichten.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:48:08 #141
346939 Janneke141
pi_122347469
Eigenlijk is dit gewoon weer een typisch WGR-topic waar TS van 50 anderen wil horen dat'ie gelijk heeft.
pi_122347471
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:46 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat vind ik altijd van dat slap gelul, over betrokkenheid. Ik vind dat ik prima betrokken ben bij het werk, ik heb hier in de loop van de jaren ook al diverse veranderingen kunnen doorvoeren, waar zowel het bedrijf als de klant bij gebaat is, ik probeer op mijn werk ook zoveel mogelijk in het voordeel van de zaak te werken, je kan veel zeggen, maar dat ik niet betrokken ben is onzin.
Maar als je enige probleem ligt bij het woordje "verplicht", dan is dat toch eerder een probleem bij jezelf dan bij de werkgever? Wat zorgt ervoor dat je daardoor zo geagiteerd raakt?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:48:32 #143
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122347487
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:48 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

Maar als je enige probleem ligt bij het woordje "verplicht", dan is dat toch eerder een probleem bij jezelf dan bij de werkgever? Wat zorgt ervoor dat je daardoor zo geagiteerd raakt?
Je moet van mij dit topic nu verlaten.
pi_122347501
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:48 schreef Janneke141 het volgende:
Eigenlijk is dit gewoon weer een typisch WGR-topic waar TS van 50 anderen wil horen dat'ie gelijk heeft.
he...nou verraad je de ontknoping! :(
pi_122347518
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waar je het over hebt.
Het feit dat jij je werk uitvoert op de manier dat je baas dat wenst, heeft niets met hiërarchie te maken. Ik mag aannemen dat jij ook invloed hebt op dat proces? Je werkt dus met je baas samen? Of sta je aan de lopende band en ren je om vijf uur naar de kleedkamer om je ketelpak uit te trekken?
pi_122347536
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:48 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je moet van mij dit topic nu verlaten.
ik verwijs je naar de post van janneke141
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:50:21 #147
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122347562
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het feit dat jij je werk uitvoert op de manier dat je baas dat wenst, heeft niets met hiërarchie te maken. Ik mag aannemen dat jij ook invloed hebt op dat proces? Je werkt dus met je baas samen? Of sta je aan de lopende band en ren je om vijf uur naar de kleedkamer om je ketelpak uit te trekken?
Nogmaals, waar heb je het over? Dit topic gaat over een verplichting buiten werktijd.
pi_122347593
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:46 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Zo betrokken, dat je valt over een werkgever die roept dat iets verplicht is, omdat dat blijkbaar nodig is. Dat is niet voor jou bestemd, maar je blijft er toch over vallen.

Misschien wat aan je lange tenen doen?
pi_122347626
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nogmaals, waar heb je het over? Dit topic gaat over een verplichting buiten werktijd.
Als je de link en de voorgaande discussie niet snapt, dan houdt het inderdaad op. :)
pi_122347668
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als je de link en de voorgaande discussie niet snapt, dan houdt het inderdaad op. :)
slotje? Lijkt me voor iedereen bevredigend... :)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:54:24 #151
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122347704
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je erbij komt dat iemand die vraagtekens zet bij deze manier van communiceren van de werkgever geen betrokken werknemer zou zijn. Dat staat echt compleet los van elkaar. Ik ben helemaal niet iemand die van 9 tot 5 werkt en geen stap extra zet, absoluut niet. Maar dat heeft er echt helemaal niks mee te maken, want dat is binnen werktijd (en misschien iets buiten werktijd, maar dan is dat alsnog een eigen keuze en geen verplichting).
pi_122347781
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:48 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jullie de indruk vandaan halen dat ik me er heel erg druk om maak, ik vroeg me in de OP alleen af wat anderen ervan denken en wat voor ervaringen anderen daarmee hebben. Maar ik vind het fijner als ik op een normale manier aangesproken wordt en niet op een kinderachtige, dwingende manier. Maar om nou te zeggen dat ik me er zo druk om maak dat ik nu per direct op zoek ga naar ander werk, nah, daarvoor heb ik samen met mijn directe collega's het nog teveel naar mijn zin hoor.
pi_122347800
Ik krijg altijd een enorm slappe zak van de houding die ook in dit topic breed gedragen wordt.

De mooiste situatie die ik meemaakte was bij een organisatie waar de borrel al eventjes aan de gang was en de directeur zijn speech hield. Vervolgens zag ik verschillende collega's hun jas zachtjes aantrekken en hun halve biertje op tafel zetten. Ik keek op mijn horloge: 16:30.

Volgens hun contract werkten zij tot 16:30. :')
pi_122347866
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:56 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jullie de indruk vandaan halen dat ik me er heel erg druk om maak, ik vroeg me in de OP alleen af wat anderen ervan denken en wat voor ervaringen anderen daarmee hebben. Maar ik vind het fijner als ik op een normale manier aangesproken wordt en niet op een kinderachtige, dwingende manier. Maar om nou te zeggen dat ik me er zo druk om maak dat ik nu per direct op zoek ga naar ander werk, nah, daarvoor heb ik samen met mijn directe collega's het nog teveel naar mijn zin hoor.
^O^
pi_122347942
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:58 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

^O^
Ik vraag me ook af hè, waarom zou ik iedere dag een half uur eerder op de zaak zijn dan mijn dienst begint, als ik niet betrokken zou zijn. Betrokkenheid is volgens mij toch iets breder dan alleen tot je oksel bij je baas erin te zitten.
pi_122348052
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:00 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af hè, waarom zou ik iedere dag een half uur eerder op de zaak zijn dan mijn dienst begint, als ik niet betrokken zou zijn. Betrokkenheid is volgens mij toch iets breder dan alleen tot je oksel bij je baas erin te zitten.
likken is voor lassie, helemaal mee eens. Bij een jaarlijkse bijeenkomst aanwezig zijn is (wat mij betreft) een verwachting die je als werkgever mag hebben. Het is jammer als dit verplicht gesteld moet worden.
pi_122348311
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:00 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Je moet je niet zo aangesproken voelen.
Er zijn simpelweg veel idioten die overal en altijd hun snor proberen te drukken die moet je er soms gewoon bij hebben.
pi_122362658
quote:
Als je dat allemaal niks vind moet je of voor jezelf beginnen of tevreden zijn met modaal inkomen
Ik ben eigenlijk met een combinatie van bovenstaande best tevreden. Maar soms geef ik een personeelsbijeenkomst voor mezelf, en dan ga ik met een biertje erbij de cijfers doornemen. moet je niet moeilijk over doen, hoort er gewoon bij. Vind ik. Anders ga je maar een baan zoeken waar je de hielen van je baas kan likken voor een dikke leasebak.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 23:04:03 #159
53267 TC03
pi_122363349
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:10 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Je moet je niet zo aangesproken voelen.
Er zijn simpelweg veel idioten die overal en altijd hun snor proberen te drukken die moet je er soms gewoon bij hebben.
Omg. Ik ga het nooit eens worden met jou denk ik, de manier waarop jij mensen dingen wil gaan verplichten enkel omdat zij andere interesses hebben getuigt bijna van een facistische denkwijze. :') Als die idioten hun snor willen drukken, dan is dat helemaal hun eigen keuze. Vrijheid, blijheid.

Je moet NOOIT de baas spelen over mensen wanneer je dat niet bent. Zoals buiten werktijd. Dan behandel je elkaar als gelijke.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 23:08:09 #160
53267 TC03
pi_122363527
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zo betrokken, dat je valt over een werkgever die roept dat iets verplicht is, omdat dat blijkbaar nodig is. Dat is niet voor jou bestemd, maar je blijft er toch over vallen.

Misschien wat aan je lange tenen doen?
Het feit dat een werkgever denkt dat dat nodig is, geeft al aan dat hij in WW2 prima een baantje had kunnen vinden. Betrokkenheid kan je niet afdwingen hè, dat is er of dat is er niet.

Bij mijn voorgaande werkgevers werd nooit iets verplicht gesteld en toch kwam bijna iedereen, simpelweg omdat ik menselijke werkgevers had en geen Mugabe of Jong-un. :)

Als ze zo graag betrokken personeel willen, waarom niet gewoon een uurtje extra uit betalen? Oh wacht, nee dat kan niet, want dan kost het geld. Dus zo belangrijk is die betrokkenheid ook weer niet. Hypocriet.

Ik vind die houding extreem arrogant, egoistisch en gierig.
pi_122364680
Die Godwins :') _O-
  vrijdag 1 februari 2013 @ 23:40:15 #162
53267 TC03
pi_122364949
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Je ontkomt er niet aan. "Er zijn simpelweg veel idioten die overal en altijd hun snor proberen te drukken die moet je er soms gewoon bij hebben." :') :') :')
pi_122369960
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik kende de term niet, nu wel, weer wat geleerd. Intelligente vent die Godwin. Thanks :)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_122413027
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:04 schreef TC03 het volgende:

Omg. Ik ga het nooit eens worden met jou denk ik, de manier waarop jij mensen dingen wil gaan verplichten enkel omdat zij andere interesses
Ik verwacht minstens van werknemers dat ze geïnteresseerd zijn in hun werk.
quote:
hebben getuigt bijna van een facistische denkwijze. :')
Deze man. :')
quote:
Als die idioten hun snor willen drukken, dan is dat helemaal hun eigen keuze. Vrijheid, blijheid.
Dan is het ook de keuze van de werkgever om ze er zsm uit te trappen. Maar nu vanuit de werknemer: waarom wil je niet bij dat soort gelegenheden aanwezig zijn? en waarom doe je zo moeilijk over de toon van zo'n mail als je je niet aangesproken voelt?
quote:
Je moet NOOIT de baas spelen over mensen wanneer je dat niet bent.
Trek een uniform aan en je mag de baas spelen. Over fascistisch gesproken. :')

quote:
Zoals buiten werktijd. Dan behandel je elkaar als gelijke.
Ik behandel iedereen altijd als gelijke.

Sterk staaltje projectie deze post van jou.
  zondag 3 februari 2013 @ 12:50:22 #165
53267 TC03
pi_122413312
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:42 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik verwacht minstens van werknemers dat ze geïnteresseerd zijn in hun werk.
Geïnteresseerd zijn is iets anders dan vrije tijd verplicht opofferen.
quote:
Dan is het ook de keuze van de werkgever om ze er zsm uit te trappen. Maar nu vanuit de werknemer: waarom wil je niet bij dat soort gelegenheden aanwezig zijn? en waarom doe je zo moeilijk over de toon van zo'n mail als je je niet aangesproken voelt?
Het gaat er niet om waarom je er niet zou willen zijn, ik ga altijd mee met dit soort dingen omdat ik het belangrijk vind. Bij dit soort situaties moet je echter niet je eigen mening gaan gebruiken, je moet het vanuit principes bekijken.

Ik wil gewoon niet dat een werkgever denkt dat hij mij dingen kan verplichten buiten werktijd. Het moet duidelijk zijn wat de verhouding is tussen werkgever en werknemer. Als ik in mijn eigen tijd naar een bedrijfsfeestje ga, dan moet de werkgever daar blij mij zijn. In feite verleen ik hem een gunst! Net zoals ik blij men wanneer mensen op mijn verjaardagsfeestje komen. Enerzijds wordt het verwacht dat je vrienden op komen dagen, anderzijds kan je hen niks verplichten. Zelfde principe.
quote:
Trek een uniform aan en je mag de baas spelen. Over fascistisch gesproken. :')
Onder werktijd mag een werkgever inderdaad de baas spelen, of liever gezegd: opdrachten geven. Dat lijkt me heel normaal.
quote:
Ik behandel iedereen altijd als gelijke.
Dat is simpelweg niet waar, want als mensen 'hun snor willen drukken' (oftewel, ze hebben een andere mening dan jij), vind je ze idioten. Je hebt dus geen enkel respect voor de andersdenkende medemens en je vindt ze minderwaardig omdat ze het niet met jou eens zijn. Daar is een woord voor: egoïsme.
pi_122413416
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:50 schreef TC03 het volgende:
Het gaat er niet om waarom je er niet zou willen zijn, ik ga altijd mee met dit soort dingen omdat ik het belangrijk vind. Bij dit soort situaties moet je echter niet je eigen mening gaan gebruiken, je moet het vanuit principes bekijken.
Exact.
quote:
Ik wil gewoon niet dat een werkgever denkt dat hij mij dingen kan verplichten buiten werktijd. Het moet duidelijk zijn wat de verhouding is tussen werkgever en werknemer. Als ik in mijn eigen tijd naar een bedrijfsfeestje ga, dan moet de werkgever daar blij mij zijn. In feite verleen ik hem een gunst! Net zoals ik blij men wanneer mensen op mijn verjaardagsfeestje komen. Enerzijds wordt het verwacht dat je vrienden op komen dagen, anderzijds kan je hen niks verplichten. Zelfde principe.
Als jij het zo bekijkt verleent de werkgever vooral de werknemer een gunst. Gezien de huidige arbeidsmarkt.
quote:
Dat is simpelweg niet waar, want als mensen 'hun snor willen drukken' (oftewel, ze hebben een andere mening dan jij), vind je ze idioten. Je hebt dus geen enkel respect voor de andersdenkende medemens. Daar is een woord voor: egoïsme.
Deze logica. _O-
  zondag 3 februari 2013 @ 12:55:49 #167
53267 TC03
pi_122413518
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:52 schreef Cracka-ass het volgende:

Als jij het zo bekijkt verleent de werkgever vooral de werknemer een gunst. Gezien de huidige arbeidsmarkt.
Dus de conjunctuur bepaalt in hoeverre een werkgever mensen kan gaan verplichten dingen te doen in hun vrije tijd? :') Dat slaat nergens op. Wat een zeer enge gedachte! Waarom wil jij zo graag macht over anderen hebben?

Allereerst kan je mensen niet zomaar ontslaan omdat ze niet mee willen op bedrijfsfeestjes. Ten tweede is het heel goed mogelijk dat iemand uitstekend functioneert en alsnog niet mee gaat naar bedrijfsfeestjes. Ten derde neemt een werkgever mensen niet uit liefdadigheid in dienst, hij neemt ze in dienst omdat het nodig is om een zo goed mogelijk bedrijfsresultaat te verkrijgen.

Ik begrijp dat de conjunctuur een machtsverschuiving terweeg brengt, logisch. Maar om die conjunctuur ook echt te gebruiken als argument om mensen dingen te gaan verplichten vind ik simpelweg een idioot machtswellustig principe. De drang naar macht en hierarchie i.p.v. mensen als gelijke te zien vind ik echt ontzettend naar.
quote:
Deze logica. _O-
Wat klopt er niet aan dan?

Jij noemt iemand een idioot omdat hij een andere mening is toegedaan, en vervolgens zeg je dat je iedereen als gelijke behandelt. Dat is toch simpelweg niet waar?

[ Bericht 8% gewijzigd door TC03 op 03-02-2013 13:03:17 ]
pi_122416754
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:55 schreef TC03 het volgende:
Dus de conjunctuur bepaalt in hoeverre een werkgever mensen kan gaan verplichten dingen te doen in hun vrije tijd? :') Dat slaat nergens op. Wat een zeer enge gedachte! Waarom wil jij zo graag macht over anderen hebben?
Ik zeg alleen dat een werkgever jou een gunst verleent als hij de mogelijkheid heeft om uit 10 anderen te kiezen. Dat vind ik een stuk logischer klinken dan wanneer ik een avondje gratis ga zuipen op kosten van de baas hij mij eigenlijk op zijn blote knietjes moet bedanken.
Het zou verstandig zijn om je dat als werknemer af en toe te realiseren.
quote:
Allereerst kan je mensen niet zomaar ontslaan omdat ze niet mee willen op bedrijfsfeestjes.
Exact. Dus wat is het probleem? Dan ga je toch gewoon niet. Zo'n mail is er alleen maar voor om je er later op aan te kunnen spreken en eventueel mee te nemen in een functioneringsgesprek. Dat staat de werkgever vrij.
quote:
Ten tweede is het heel goed mogelijk dat iemand uitstekend functioneert en alsnog niet mee gaat naar bedrijfsfeestjes.
Dat kan. Maar het kan ook wel degelijk een probleem zijn/worden weet ik uit ervaring.
quote:
Ten derde neemt een werkgever mensen niet uit liefdadigheid in dienst, hij neemt ze in dienst omdat het nodig is om een zo goed mogelijk bedrijfsresultaat te verkrijgen.
En nu?
quote:
Ik begrijp dat de conjunctuur een machtsverschuiving terweeg brengt, logisch. Maar om die conjunctuur ook echt te gebruiken als argument om mensen dingen te gaan verplichten vind ik simpelweg een idioot machtswellustig principe. De drang naar macht en hierarchie i.p.v. mensen als gelijke te zien vind ik echt ontzettend naar.
Wat heb jij toch met macht? Je krijgt heus geen stokslagen als je niet gaat ofzo. Kijk alleen niet raar op als het wel negatieve gevolgen heeft voor de perceptie van jouw werkgever over jouw functioneren, bewust of onbewust. En ook dat staat de werkgever vrij.

Verder vind ik het angstvallig aan uurtjes vastklampen en schreeuwen om rechten meer iets weg hebben van een (treurige) machtsbehoefte.
quote:
Wat klopt er niet aan dan?

Jij noemt iemand een idioot omdat hij een andere mening is toegedaan, en vervolgens zeg je dat je iedereen als gelijke behandelt. Dat is toch simpelweg niet waar?
Dus als je iedereen als gelijke behandelt mag je over niemand meer een mening hebben. _O-

Jouw logica. :')
  zondag 3 februari 2013 @ 14:21:43 #169
53267 TC03
pi_122416996
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 14:16 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat een werkgever jou een gunst verleent als hij de mogelijkheid heeft om uit 10 anderen te kiezen. Dat vind ik een stuk logischer klinken dan wanneer ik een avondje gratis ga zuipen op kosten van de baas hij mij eigenlijk op zijn blote knietjes moet bedanken.
Het zou verstandig zijn om je dat als werknemer af en toe te realiseren.
Dat is puur een zakelijke relatie. Die hoef je op het persoonlijke vlak niet door te voeren door werknemers voor je te laten kruipen (want zo zie ik het wel een beetje). Uiteraard mag je je werkgever ook dankbaar zijn op persoonlijk vlak (terecht), maar dat wil niet zeggen dat hij je dingen kan verplichten.
quote:
Exact. Dus wat is het probleem? Dan ga je toch gewoon niet. Zo'n mail is er alleen maar voor om je er later op aan te kunnen spreken en eventueel mee te nemen in een functioneringsgesprek. Dat staat de werkgever vrij.
Denk niet dat de rechter denkt dat dat een gegronde reden is.[/quote]
quote:
Wat heb jij toch met macht? Je krijgt heus geen stokslagen als je niet gaat ofzo. Kijk alleen niet raar op als het wel negatieve gevolgen heeft voor de perceptie van jouw werkgever over jouw functioneren, bewust of onbewust. En ook dat staat de werkgever vrij.
Geen stokslagen, maar ik vind het gewoon ongelofelijk asociaal dat een werkgever een werknemer dingen gaat verplichten buiten werktijd en ik heb een hekel aan asociale mensen (wie niet).
quote:
Verder vind ik het angstvallig aan uurtjes vastklampen en schreeuwen om rechten meer iets weg hebben van een (treurige) machtsbehoefte.
Helemaal niet, wederom: ik heb gewoon een hekel aan arrogante mensen die denken dat ze de baas kunnen spelen. Enge types zijn dat.
quote:
Dus als je iedereen als gelijke behandelt mag je over niemand meer een mening hebben. _O-

Jouw logica. :')
Hoho, een mening hebben mag wel, maar jij wil ook acties verbinden aan die mening! Omdat iemand een andere mening heeft, wil jij ze dingen gaan opleggen en verplichten! Dat is toch bizar?

Het is echt heel simpel:

- Als je mensen iets verplicht, betaal je ze
- Als je mensen niet wil betalen, verplicht je ze niks

Als je je hier niet aanhoudt, overschrijd je gewoon fatsoensnormen. Nooit de baas spelen over anderen als je niet in die positie bent! Dat is mijn punt. Ik vind het werkelijk waar ongelofelijk dat je mij belachelijk maakt terwijl jij gewoon de baas wil spelen over anderen zonder dat je in die positie bent. Echt te weird voor woorden. :?
pi_122421277
Jongen ik speel over helemaal niemand de baas. Ik begrijp echter dat sommige werkgevers er voor kiezen om in zo'n mailtje te vermelden dat het wel verplicht is. In sommige bedrijfsculturen komt er anders gewoon geen hond.
Als je daarom vindt dat je baas Hitler is of je denkt dat het geen negatieve gevolgen heeft voor jouw positie binnen het bedrijf door niet te gaan, ga je gewoon niet. De wet staat immers aan jouw zijde!

Ik zou zelf nooit zo'n mail sturen trouwens. Ik zou liever hebben dat mijn medewerkers structureel niet op komen dagen als ze niet geinteresseerd zijn naar de toekomst van het bedrijf. Dan trek ik als werkgever wel mijn eigen conclusies.

Nu kun je roepen over nazi's en onderdrukking, macht en huilie doen over rechten. Zo werkt het gewoon in de grote mensen wereld.
pi_122422069
Als men mij zoiets zou verplichten zou ik juist om die reden expres niet gaan. Gewoon om kenbaar te maken dat het mijn eigen vrije tijd is. Als ze me daarom zouden willen ontslaan dan doen ze dat toch lekker. Voor hun 10 anderen, zo werkt dat bij mij. Mafferts.
pi_122434918
Bij ons beginnen zulk soort bijeenkomsten om 16:00 uur en duren tot ong. 18:00 uur. Dan is het een uur in werktijd en andere uur eigen tijd. Lijkt me een prima compromis. Al heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand een probleem maakt van de 'eigen tijd' (zelf ook nooit bij stilgestaan). Iedereen blijft ook gewoon. Er wordt vanuit de werkgever overigens ook niet gemeld dat het verplicht is. Als ze dat bij ons in die woorden verplicht gaan stellen dan vind ik het prima, maar meld ik mn manager wel dat ik de volgende ochtend een uur later kom :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')