abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122294228
Ontwikkelaar Level-5 en animatiestudio Studio Ghibli zijn een samenwerking aangegaan om een spel te maken. Ghibli is bekend van tekenfilms als Tonari no Totoro, Princess Mononoke, Ponyo, Howl's Moving Castle en Spirited Away. De laatstgenoemde won zelfs een Oscar. Level-5 is vooral onder het grote publiek bekend van Professor Layton, maar gooit in Japan ook hoge ogen met Inazumen 11 een voetbal-RPG en White Knight Chronicles, een RPG voor PlayStation 3. En nu dus een samenwerking tussen deze twee Japanse bedrijven.

Het verhaal gaat over een kleine jongen, Oliver, die zijn moeder verloren heeft, wat ook nog zijn schuld is. Oliver maakte namelijk samen met zijn beste vriend Mark in het geheim een auto. Als die eindelijk klaar is, moet deze natuurlijk getest worden. Maar de test gaat verkeerd en Oliver belandt in het water. Zijn moeder redt hem, maar krijgt daarna een hartaanval en sterft. Verdrietig als hij is, sluit Oliver zich op in huis. Van een vrouw krijgt hij een handgemaakte pop die door zijn moeder ooit is gemaakt. Wanneer hij weer moet huilen, komen er tranen op de pop. Dan gebeurt er iets wonderlijks, de pop komt tot leven en vertelt dat hij Shizuku heet. Hij leeft in een andere wereld, die verbonden is met deze wereld. De andere wereld is in gevaar en Oliver gaat de wereld van Shizuku redden en proberen zijn moeder te vinden in de andere wereld.

Europese releasedatum: 1 februari 2013
Platform: PlayStation 3

[ Bericht 46% gewijzigd door Pheno op 01-02-2013 07:36:03 ]
pi_122294328
Leuk.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_122294858
http://www.nl.namcobandai(...)the-white-witch/2961

Nagenoeg dezelfde text, zelfs een hele zin overgekopieerd.

Reclame?
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_122313794
Ik wacht al een tijd sinds Mass Effect 3 voor een te gekke RPG! Ik heb high hopes :)
Lol.
pi_122329496
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:31 schreef Darkangle het volgende:
http://www.nl.namcobandai(...)the-white-witch/2961

Nagenoeg dezelfde text, zelfs een hele zin overgekopieerd.

Reclame?
Of luiheid. Namco Bandai is in Nederland zo goed als weg namelijk (helaas). Ik pas de OP nog even aan, want TS gaat niet veel meer doen lees ik net.
Fuck it, gewoon een waardige OP gemaakt.

Ik heb in Tokio een paar jaar geleden de rijen mogen zien op de gamebeurs want Japanners en Ghibli zijn natuurlijk een instant-buy. En die aankondiging was dus best het nieuws van de beurs. Maar vooral dat boek trok mijn aandacht, en sindsdien heb ik het spel gevolgd, hopend op een Westerse release. En gelukkig _O_ Later nog eens op de TGS en E3 mogen spelen, maar ja, het hele spel hebben, inclusief het boek, is natuurlijk helemaal anders.

Ik heb mijn Limited-Edition bestelling ondertussen binnen en ben bezig ermee. De tekenfilmstiijl van Ghibli zit er helemaal in, zeker in de cutscenes. Het was het wachten waard. Vrouw blij met de meerdere saveslots, ik gok dat deze disc nog een hele tijd in de ps3 blijft.

Voor de mensen die de extra DLC willen hebben, omdat we moesten wachten in Europa: in de PS3-store staan twee gratis familiars en er is voor PS Plus-leden een gratis dynamic theme.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pheno op 01-02-2013 07:36:26 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_122332348
is hij vandaag in de winkels? Ik kan niet wachten! :)
pi_122332684
Vandaag uitgekomen, dus ik ga er wel vanuit. De limited edition is wel lastig te krijgen.
pi_122343063
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:24 schreef Pheno het volgende:
Vandaag uitgekomen, dus ik ga er wel vanuit. De limited edition is wel lastig te krijgen.
Als je 2 maanden geleden had ge-preordered (voordat de hype op gang kwam), heb je hem makkelijk kunnen krijgen. Mijn enige spijt nu is dat ik niet meer dan 1 exemplaar heb besteld van de Wizard's Edition, want je kan er makkelijk 3x de winkelwaarde voor krijgen. Maar ik heb mijn exemplaar in ieder geval. :)
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 15:23:35 #9
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_122343775
Geweldig spel, nog niet echt ver kunnen komen (anderhalf uur), maar daar moet dit weekend wel verandering in komen. :)
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_122352545
Morgen maar even aanschaffen.
pi_122352915
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 15:07 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Als je 2 maanden geleden had ge-preordered (voordat de hype op gang kwam), heb je hem makkelijk kunnen krijgen.
Klopt, maar nu is het wel anders.
pi_122355391
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

Klopt, maar nu is het wel anders.
Ik zit nu ontzettend te balen omdat ik mijn Ni No Kuni Wizard's Edition eigenlijk niet uit de seal wil halen nu ik zie dat er gekken er 250 euro of meer voor bieden.
pi_122355738
Ik wil het zelf heel graag, dus ik heb het gewoon gedaan. Ik heb jaren mogen wachten op deze game en het boek, daar kan zelfs 250 euro niet tegenop.

iets te veel Ghibli-fan, vrees ik :@
pi_122356119
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:33 schreef Pheno het volgende:
Ik wil het zelf heel graag, dus ik heb het gewoon gedaan. Ik heb jaren mogen wachten op deze game en het boek, daar kan zelfs 250 euro niet tegenop.

iets te veel Ghibli-fan, vrees ik :@
Ik heb halverwege November 2012 bij Bol.com ge-preorderd, ik dacht toen dat het niet zo'n storm zou lopen met de Wizard's Edition, als ik wist dat het ZO populair zou worden, had ik er destijds 2 besteld. Balen dus, dan had ik gewoon 1 zelf kunnen houden en 1 verkopen zodat ik met de winst een gratis spel zou hebben gehad.
pi_122356243
Ja, dat had ik ook niet verwacht. Wie wel :@
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:19:57 #16
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_122358115
meld *O*

Gisteren een uur gespeeld en ik moest mezelf dwingen om de controller weg te leggen (want vandaag was een werkdag) :D

Beste jRPG op de PS3. En ik heb er al aardig wat gespeeld :D

Oogstrelende beelden. Echt een genot om naar te kijken. Zelfs de cutscenes storen niet (ik had zelfs momenten waarop ik me verheugde dat een cutscene kwam) :D

PHENO: dank voor het melden van de DLC. Zometeen meteen maar even downloaden.

Planning dit weekend: vanavond gamen en dan probeer ik de 10 uur vol te maken. Morgen NNK en zondag NNK. Ik kom het huis niet meer uit *O*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_122361634
Ik speel hem ook *O*

Geweldige game en enorm lang naar uit gekeken. Heerlijk!
pi_122362647
Heeft iemand de Griffy DLC? Hij schijnt veruit de sterkste Familiar te zijn in het spel voor het begin-fase.
pi_122362744
Hier is de volledige Companion's Guide in PDF.

https://docs.google.com/file/d/0B3ujZL_T7iOQMWh1R1c4QTZVS1U/edit
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:54:32 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_122362934
Ik wil stiekem meelezen met dit topic maar ben bang voor spoilers :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:17:01 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_122372915
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:50 schreef Asskicker14 het volgende:
Hier is de volledige Companion's Guide in PDF.

https://docs.google.com/file/d/0B3ujZL_T7iOQMWh1R1c4QTZVS1U/edit
Neato >:)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_122373295
Gezwicht ben ik. Kon het spel niet laten liggen, Bart Smit had nog 3 exemplaren. Ik betaal nooit volle mep voor een game, maar ik ben gezwicht!

Dalijk spelen, heb de hele dag geen reet te doen dus dat komt goed uit.
pi_122375016
Inmiddels 3.5 uur gameplay erop zitten (non stop 3 uur)

Ik vind et tof! Gevechten worden ook iets moeilijker. Veel healen en zo.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:44:17 #24
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_122377851
Ik heb de Griffy DLC en Flutterby(?) DLC ook inmiddels, maar heb weingi tijd om te spelen. Vanavond na het werk ga ik er eens goed voor zitten, ik ben van plan minstens een sessie van 6 uur te doen. :P
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_122378738
Alsik me niet vergis is hij in Japan toch al een jaar op de markt ofzo? Kan me herinneren dat hij toen niet zo denderend werd ontvangen. Hebben ze de game nog zodanig aangepast voor het westen of zijn wij gewoon simpelweg een veel ander publiek?
Zelf zou ik hem als Ghiblifan overigens ook graag spelen maar ik heb geen PS3, helaas. Ga hem ooit nog wel een keer ergens scoren en spelen denk ik.
I'm the motherfucking baboon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')