Als je nou eens begint met begrijpend lezen? Of ergens een D of T achter moet is niet zo interessant, maar das weer mijn meningquote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:31 schreef Jian het volgende:
[..]
ja dag, "man en paard", met naam en toenaam noemen dus en "bij naam noemen" de naam van de persoon noemen, ik zeg tautologie! 2 x hetzelfde, Een contaminatie is een verbastering!
Je haalt twee zegswijzen door elkaar, daaruit volgt een foute uitdrukking: een contaminatie dus.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:31 schreef Jian het volgende:
[..]
ja dag, "man en paard", met naam en toenaam noemen dus en "bij naam noemen" de naam van de persoon noemen, ik zeg tautologie! 2 x hetzelfde, Een contaminatie is een verbastering!
Ik ben altijd de pot!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik zou iets met pot en ketel willen zeggen maar dien daarbij te vermelden dat dit keer PB niet de pot is.
Vertel eens iets nieuws?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik zou iets met pot en ketel willen zeggen maar dien daarbij te vermelden dat dit keer PB niet de pot is.
Ik zou man en paard noemen, dat maakt het een stuk duidelijker!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Jij bent de ketel. Dat was je toch wel duidelijk?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zou man en paard noemen, dat maakt het een stuk duidelijker!
De deksel op de pot zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jij bent de ketel. Dat was je toch wel duidelijk?
Dit slaat binnen deze context volgens mij nergens op.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:44 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Je haalt twee zegswijzen door elkaar, daaruit volgt een foute uitdrukking: een contaminatie dus.
Pleonasmen en tautologieën zijn stijlfiguren, een contaminatie is een stijlfout.
Jij slaat inderdaad wel vaker de plank mis.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:49 schreef Margo37 het volgende:
[..]
De deksel op de pot zou ik zeggen.
Wederzijds.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jij slaat inderdaad wel vaker de plank mis.
Ja, maar ik vond mij reactie met "man en paard" noemen zo passend, dus ik moest hem wel plaatsen, ik kon niet andersquote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jij bent de ketel. Dat was je toch wel duidelijk?
Mijnquote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar ik vond mij reactie met "man en paard" noemen zo passend, dus ik moest hem wel plaatsen, ik kon niet anders
Tja, soms moet dat even. Dat begrijp ik wel, het overkomt mij ook wel eens.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar ik vond mij reactie met "man en paard" noemen zo passend, dus ik moest hem wel plaatsen, ik kon niet anders
Tsja, het verschil is alleen dat ik hier gewoon een n vergeet door snelheid en ... slordigheid, jouw grammatica en verdere kennis van de Nederlandse taal is gewoon om te janken.quote:
Ow ja typefoutje, die lui ken ik alquote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Tsja, het verschil is alleen dat ik hier gewoon een n vergeet door snelheid en ... slordigheid, jouw grammatica en verdere kennis van de Nederlandse taal is gewoon om te janken.
Is dat nou kut, als iedereen altijd maar denkt, ik wilde dat, dat vreselijke tokkiewijf een keer oppleurde? Ik vraag het me gewoon af hoor, meer nietquote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:58 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Ow ja typefoutje, die lui ken ik al
Iedereen, altijdquote:Op vrijdag 1 februari 2013 01:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Is dat nou kut, als iedereen altijd maar denkt, ik wilde dat, dat vreselijke tokkiewijf een keer oppleurde? Ik vraag het me gewoon af hoor, meer niet
Nou zeg, ik denk helemaal niet dat iedereen dat denkt. Er zullen best ook mensen zijn die hopen dat van sommige mensen de stront tot leven komt en ze vol op de mond zal zoenen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 01:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Is dat nou kut, als iedereen altijd maar denkt, ik wilde dat, dat vreselijke tokkiewijf een keer oppleurde? Ik vraag het me gewoon af hoor, meer niet
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 01:03 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nou zeg, ik denk helemaal niet dat iedereen dat denkt. Er zullen best ook mensen zijn die hopen dat van sommige mensen de stront tot leven komt en ze vol op de mond zal zoenen.
Ik rust mijn koffer.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:50 schreef Jian het volgende:
[..]
Dit slaat binnen deze context volgens mij nergens op.
Bij een tautologie wordt het gehele begrip met andere woorden herhaald en dat is hier in mijn optiek het geval!
Ja, je wordt best een beetje onheus behandeld hoor, ik zou het in de FB melden als ik jou wasquote:Op vrijdag 1 februari 2013 01:04 schreef Margo37 het volgende:
Zoals verwacht, geen tegenspraak dulden, meehuilen en lachen, dan ben je oke
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |