Dat dusquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:59 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben echt blij dat er hier zo helder beschreven wordt wat me allemaal te wachten staat!Volle maagzuur monden, beelddenken met gaviscon, griesmeelpudding. Heerlijk!
Wat goed bezig!quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:48 schreef Spirit82 het volgende:
Zo, goed bezig, al zeg ik het zelf. Wel fijn dat de nesteldrang zich niet beperkt tot schoonmaakwoede maar ook tot administratieve opruimdrangUitvaartverzekering geinformeerd over zwangerschap, infopakket voor vriend aangevraagd want die is nog niet verzekerd
zorgverzekering gebeld om door te geven dat ik zwanger ben (blijkbaar gaat die info niet automatisch over van de oude zorgverzekeraar
) en een som geld aangevraagd van mn openstaande levensloopverzekering.
Nu ga ik maar weer eens aan het werk denk ik![]()
Thuiswerken
Bij inwendige echo zien ze het sowieso welquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:19 schreef ymme het volgende:
Hier is de nesteldrang nooit helemaal verdwenen ná de eerste.
En nu lijkt het alweer op zijn top te zijn! OMG.
Manlief is er dan ook echt niet blij mee. Helemaal doordat ik het door de vermoeidheid, pijn in mijn onderrug (kwaaltje v zwangerschap?) en dat virusje nu (keelpijn zulks, bespaar jullie de ranzige details) niet zelf gedaan krijg wat ik wel allemaal wil doen.
Dus ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelend aankomende maanden.
Is het trouwens gek dat ik de verloskundige nog niet gebeld heb?
Wil niet te vroeg bellen, ik heb nogal wat overgewicht, dus als ik een echo krijg wil ik wel graag meteen wat zien, anders onzeker etc. Ben morgen 6 weken.
Vriend wilde to-dolijsten omdat hij het overzicht kwijt was. Heb gister 2 uur lang 4 lijsten gemaakt (wat moeten we nog regelen, wat moeten we nog kopen, wat hebben we al, wat moet in een vluchttas) en die drol heeft er niet eens naar gekeken gisteravondquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:21 schreef L-E het volgende:
To-do-lijsten zijn de bom. Helpen mij het leven door.
Ik heb ook zulke lijsten!quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Vriend wilde to-dolijsten omdat hij het overzicht kwijt was. Heb gister 2 uur lang 4 lijsten gemaakt (wat moeten we nog regelen, wat moeten we nog kopen, wat hebben we al, wat moet in een vluchttas) en die drol heeft er niet eens naar gekeken gisteravond
Owja die moet ook nog...quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:27 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb ook zulke lijsten!
Behalve dan die van de vluchttas. Daar ben ik zó niet aan toe.![]()
Wel mijn bevalplan af, nog doorspreken met Vriendje maar ik ben er content mee.
Bellen kan toch wel?! 't is toch niet zo dat je nu belt en meteen moet komen ofzo?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:19 schreef ymme het volgende:
Wil niet te vroeg bellen, ik heb nogal wat overgewicht, dus als ik een echo krijg wil ik wel graag meteen wat zien, anders onzeker etc. Ben morgen 6 weken.
Zou gewoon lekker bellen meid. Des te eerder kunnen ze bv de prenatale screening doen, informatie geven en ben je iig onder 'behandeling'quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:19 schreef ymme het volgende:
Hier is de nesteldrang nooit helemaal verdwenen ná de eerste.
En nu lijkt het alweer op zijn top te zijn! OMG.
Manlief is er dan ook echt niet blij mee. Helemaal doordat ik het door de vermoeidheid, pijn in mijn onderrug (kwaaltje v zwangerschap?) en dat virusje nu (keelpijn zulks, bespaar jullie de ranzige details) niet zelf gedaan krijg wat ik wel allemaal wil doen.
Dus ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelend aankomende maanden.
Ik heb gebeld toen de zwangerschapstest net droog wasquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:35 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Bellen kan toch wel?! 't is toch niet zo dat je nu belt en meteen moet komen ofzo?
Staat niet op mn kalender. Maar ik ben zo doe-erig vandaag... wil meteen alles aanpakken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef L-E het volgende:
Je hebt nog de tijd hoor. Of ga je komend weekend al bevallen?
Bij de eerste keer heb ik ook vrijwel gelijk gebeld. De tweede keer heb ik een mail gestuurd (toen was ik nl op vakantie) en de derde keer heb ik iets langer gewacht vanwege de voorgaande miskramen, maar toen kon ik in het zkh al terecht met precies 6 weken en met iets meer dan 7 weken bij de vk! Dat was dan het voordeel van de miskramen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:44 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik heb gebeld toen de zwangerschapstest net droog was. Met 4w1dag geloof ik al. En had de eerste echo met 8 weken. Eerder laten ze je toch niet komen
.
Over het algemeen zijn het dan de voetjes of zelfs billen bij grotere muppies maar alles kanquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:13 schreef Spirit82 het volgende:
Vraagje, als je je kindje bovenin je buik voelt bewegen, betekent dat dan dat ze met haar kopje naar beneden ligt en beentjes omhoog? Of zouden dat ook haar armen/handjes kunnen zijn?
De meest common houding is dan billen onder je linkerborst zeg maar, en dan beentjes en voetjes in je rechterzijquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:19 schreef LadyBlack het volgende:
De verloskundige vertelde mij dat mn kind netjes headfirst lag, maar ik heb echt geen idee wat ik dan allemaal voelsoms steekt er een enorme bult uit mn zij, dan weer voel ik volgens mij een kont onder mn middenrif.... ik probeer me dan voor te stellen hoe ze ligt, maar ik kom er niet uit!
Heej, zo ligt buikbeeb ook! Nathan lag aan het einde gespiegeld zeg maar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:25 schreef Incantrix het volgende:
[..]
De meest common houding is dan billen onder je linkerborst zeg maar, en dan beentjes en voetjes in je rechterzijzo lagen Stef en Isabel ook allebei.
Mensen zijn stom. Punt. Ik weet niet, maar als het over zwangerschap gaat komen er ineens de stomste en meest kwetsende dingen uit. Gewoon zeggen dat het niet helemaal gepland was, maar je er wel erg blij mee bent en je dan omdraaien en weglopen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:34 schreef covie het volgende:
Hmm ik zit een beetje met de vragen over mijn zw. schap.
Op het werk ben ik officieel onderwerp van het roddelcircuit want een enkeling durft het nu te vragen.
En ze zeggen dan ook gelijk zo ben je alweer zwanger? Wat dacht je gewoon snel achter elkaar dan ben ik er vanaf? (ja serieus)
En dan zeg ik nou het was niet helemaal gepland.
Eigenlijk vind ik gewoon dat het ze niks aan gaat. Maar wat moet ik dan zeggen, het klinkt zo alsof ik er niet blij mee ben. Wat ik juist heel erg wel ben...
Ow dat voel ik dus helemaal nietquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:25 schreef Incantrix het volgende:
[..]
De meest common houding is dan billen onder je linkerborst zeg maar, en dan beentjes en voetjes in je rechterzijzo lagen Stef en Isabel ook allebei.
Bizar dat mensen dat zo op deze manier durven te vragenquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:34 schreef covie het volgende:
Op het werk ben ik officieel onderwerp van het roddelcircuit want een enkeling durft het nu te vragen.
En ze zeggen dan ook gelijk zo ben je alweer zwanger? Wat dacht je gewoon snel achter elkaar dan ben ik er vanaf? (ja serieus)
Eigenlijk vind ik gewoon dat het ze niks aan gaat. Maar wat moet ik dan zeggen, het klinkt zo alsof ik er niet blij mee ben. Wat ik juist heel erg wel ben...
Haha bedankt!! Mijn humeur is alweer wat beter, want ik zag even het moment voor me van daarnet...quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:37 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mensen zijn stom. Punt. Ik weet niet, maar als het over zwangerschap gaat komen er ineens de stomste en meest kwetsende dingen uit. Gewoon zeggen dat het niet helemaal gepland was, maar je er wel erg blij mee bent en je dan omdraaien en weglopen.
Ik heb het gevraagd en ze zei dat dat de houding is die het meest voorkomtquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:31 schreef pessie het volgende:
[..]
Heej, zo ligt buikbeeb ook! Nathan lag aan het einde gespiegeld zeg maar.
Milka, je zit al een week of 5 in je derde trimester![]()
Hier wel nesteldrang maar heb een bepaalde max aan wat ik kan op een dag. Dus probeer tochvte doen wat ik kan en overtuig mezelf ervan dat de kraam vast ook kan schoonmaken
. Gisteren de was gedaan, en vanmiddag maar weer even bezig in de keuken den k ik. Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik fysiek niet in staat ben toilet en badkamer schoon te maken, dat is echt een frustratiepunt momenteel.
Beweeglijke babyquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:39 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ow dat voel ik dus helemaal niet![]()
Ik voel haar "rommelen" rond mn navel. Geen harde trappen ofzo, maar beetje schuiven en ploppen. Als ik zit, voel ik haar boven in mn buik ook in het midden goed duwen/trappen. Als ik op mn rug lig verschuiven die trappen weer naar rechtsIk snap geen biet van dit kind!
Goed voorbeeld doet goed volgen hequote:Op donderdag 31 januari 2013 13:07 schreef Hilzillah het volgende:
Over lulla's gesproken. Totaal off topic. Bij oude baas werd ik ervan beschuldigd door collega dat ik dmv kroelen met de baas mijn functie wel verkregen zou hebben.
3 maanden later betrapte ik die betreffende collega tijdens kroelen met baas
Wtfquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:07 schreef Hilzillah het volgende:
Over lulla's gesproken. Totaal off topic. Bij oude baas werd ik ervan beschuldigd door collega dat ik dmv kroelen met de baas mijn functie wel verkregen zou hebben.
Spannend Lot!!!quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef L0t.. het volgende:
[..]
WtfMaar bedoel je nu echt seks?
Wat een onbeschofte reacties covie, laat mensen hun ongevraagde mening lekker voor zich houden. Niks van aantrekken, als jullie er maar gelukkig mee zijn.
Ik heb net een 3D-echo gepland voor komende woensdag, zo'n zin in!
Wat tof!! Mijn vriend wil niet, die vind die 3D babietjes op zombies lijken...quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik heb net een 3D-echo gepland voor komende woensdag, zo'n zin in!
Hehe, ja dat snap ik ook wel een beetjequote:Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat tof!! Mijn vriend wil niet, die vind die 3D babietjes op zombies lijken...
Leuk! Hebben jullie dat bij je dochter ook gedaan?quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:26 schreef twentemeisje het volgende:
Jezus, hoe triest is het als je zo lomp uit de hoek kunt komen? Ook al wil je je er niets van aantrekken, toch kwetst het je natuurlijk zulke opmerkingen.
Hier staat ook de 3D-echo voor volgende week vrijdag. Redelijk vroeg (27w1d), maar als de plaatjes tegenvallen dan mogen we twee weken later opnieuw,. Heel leuk mens die dat doet, ze wilde me graag op die datum inplannen omdat ze dan ook een stagiaire had die dan ook wat plaatjes mocht maken. Vond ze wel leuk om dat bij mij te doen (we hadden ook een hele gezellige geslachtsbepalingsecho bij haar gehad). Toen riep ze dus ook gelijk dat we later terug mogen komen als de kleine man niet lekker in beeld is. Nou prima dan!
Ja, ik vond het erg leuk die sneak preview van je kind! Ik vind het ook wel zo leuk als ze later allebei naar zichzelf kunnen kijken terwijl ze nog in mij woonden :-).quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:30 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Leuk! Hebben jullie dat bij je dochter ook gedaan?
Foto!quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:39 schreef danic het volgende:
Net in de kleedkamer kreeg ik een compliment dat ik een mooie buik heb, zo lief! Daarna de vraag hoe lang ik nog moest.....toen ik zie "tot half april" vielen er twee monden open hahaha.
Dat idee had ik ook, maar was niet zo bij ons.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat tof!! Mijn vriend wil niet, die vind die 3D babietjes op zombies lijken...
Je had ook 'mwah, een minuut of tien van begin tot eind' kunnen antwoordenquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:41 schreef Mineola het volgende:
Jeetje covie, waar bemoeien ze zich mee... Gepland of niet, maar ook of je er wel of niet blij mee bent, dat gaat m.i. niemand wat aan. Ik zou zelf iets zeggen als dat de vaart er wel moet zitten als je voor je 40ste een elftal wil hebben.Geen serieus antwoord in elk geval.
Ik kreeg zelf een paar keer de vraag of het lang duurde voor ik zwanger was. Oa van een (mannelijke!) collega en van de buurvrouw. Wtf?! Daar gaf ik dus geen antwoord op...
lijkt me gewoon een belangstellende vraag, is dat zo raar?quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:41 schreef Mineola het volgende:
Ik kreeg zelf een paar keer de vraag of het lang duurde voor ik zwanger was. Oa van een (mannelijke!) collega en van de buurvrouw. Wtf?! Daar gaf ik dus geen antwoord op...
Ja, ik weet het. Zodra we weer thuis zijn, goed? Ik maak ze nl wel, maar ben gewoon te lui om ze op de computer te zetten.quote:
Nou vooruitquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:47 schreef danic het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Zodra we weer thuis zijn, goed? Ik maak ze nl wel, maar ben gewoon te lui om ze op de computer te zetten.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:07 schreef Hilzillah het volgende:
Dat zei mijn lief ook altijdquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:44 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Je had ook 'mwah, een minuut of tien van begin tot eind' kunnen antwoorden. De brutaliteit van mensen
Danic wat fijn dat je heupen weer teruggeplopt zijn in hun kommen! Hopelijk blijft het nu een stuk beter gaan.
Ik duim voor mooie plaatjes L0t!
Ik vind het best een hele persoonlijke vraag Truitje. Ik zou dat niet zomaar vragen als ik iemand niet goed ken. Er kunnen hele pijnlijke verhalen achter zitten, waarvan je niet de behoefte hebt ze te delen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:46 schreef trui het volgende:
[..]
lijkt me gewoon een belangstellende vraag, is dat zo raar?
quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:51 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat zei mijn lief ook altijd'nee hoor, minuutje of 5'
Ik vind het nogal een persoonlijke vraag, belangstellend of niet. Ik zou dat zelf iig nóóit aan iemand vragen. Maar goed, ik ben daar zelf nogal voorzichtig in en vraag bv ook niet naar iemands inkomen, dus misschien ligt het aan mij.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:46 schreef trui het volgende:
[..]
lijkt me gewoon een belangstellende vraag, is dat zo raar?
maar misschien juist ook wel. ik bedoel, het is toch altijd nog je eigen keuze hoe eerlijk je er antwoord op geeft.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:53 schreef twentemeisje het volgende:
Ik vind het best een hele persoonlijke vraag Truitje. Ik zou dat niet zomaar vragen als ik iemand niet goed ken. Er kunnen hele pijnlijke verhalen achter zitten, waarvan je niet de behoefte hebt ze te delen.
ja, maar dan moet je je misschien in bochten gaan wringen om te kijken wat je wel en niet wilt vertellen. lijkt me ook vrij ongemakkelijk.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:55 schreef trui het volgende:
[..]
maar misschien juist ook wel. ik bedoel, het is toch altijd nog je eigen keuze hoe eerlijk je er antwoord op geeft.
Bij ons wist iedereen het antwoord op die vraag wel, dus wmb is het niet heel privé ofzo. Wat ik wel grappig vind is dat bij ons nu veel mensen hoogst verbaasd zijn dat we niet meer voor nog een kindje willen doorgaan, terwijl de algemene opinie was dat men het 'bijzonder' vond dat we na Gabriël nog een zwangerschap aandurfden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:54 schreef trui het volgende:
haha ja, da's wel een goede!maar nogmaals, ik kan me best voorstellen dat mensen dat vragen, gewoon uit oprechte belangstelling en meelevendheid.
Tuurlijk, maar je wordt wel een beetje voor het blok gezet met zo'n vraag. Je kunt het ook wat voorzichtiger stellen zodat je de ruimte hebt om er niet op te antwoorden ('mag ik vragen hoe lang het duurde').quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:55 schreef trui het volgende:
[..]
maar misschien juist ook wel. ik bedoel, het is toch altijd nog je eigen keuze hoe eerlijk je er antwoord op geeft.
ik vind inkomen iets heel anders. daar kom je ook niet zomaar op.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:55 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een persoonlijke vraag, belangstellend of niet. Ik zou dat zelf iig nóóit aan iemand vragen. Maar goed, ik vraag ook niet naar iemands inkomen dus misschien ligt het aan mij.
Eens, die vraag stel ik dus ook niet.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:57 schreef L-E het volgende:
Ik vind het ook een te persoonlijke vraag. Maar ik ben daar een beetje overdreven in denk ik, ik vind de vraag 'Wanneer komt de tweede?' ook echt al te ver gaan.
Voor mij zijn dat zulke persoonlijke intieme keuzes, daar hoeft niemand naar te vragen. Zeker niet iemand die ik oppervlakkig ken. Het raakt te veel de grens van wat ik voor ons als gezin wil houden, en daar word ik kriegel van.
Ik kreeg die vraag bij Leah ook vaker.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
maar wat ik wél heel vervelend vond was de vraag of Lena een ongelukje was. En die kreeg ik héél vaak.
Ik vind dat helemaal niet eigenlijk. Ik heb nog nooit een vervelende reactie gehad op wat voor vraag dan ook, omtrent een zwangerschap.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:13 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens vind ik ook dat in het algemeen wel heel veel aanstoot wordt genomen aan vragen. Ik durf een pas-zwangere bijna niks meer te vragen.
Ik ook niet, maar als ik hier zo meelees...quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:19 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet eigenlijk. Ik heb nog nooit een vervelende reactie gehad op wat voor vraag dan ook, omtrent een zwangerschap.
Ik ookquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef Juud79 het volgende:
Ik hou enorm van warme lunch en van warm ontbijt en van warm avondeten....
Ik hou van koude pannenkoeken als ontbijtquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ook
Ik ben altijd blij als we kliekjes over hebben van het avondeten, dat is dan mijn ontbijt voor de volgende dag![]()
Dan zeg je dat toch gewoon? 'Het lag niet helemaal zo in de planning maar we zijn er wel reuze blij mee!'quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:34 schreef covie het volgende:
Ohh heerlijk jaquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:28 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik hou van koude pannenkoeken als ontbijt
Niet leuk, maar soms zijn mensen zo. Kost energie, levert niets op. Loslaten & verder gaan!quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:42 schreef covie het volgende:
De wanneer de tweede komt vraag, kreeg ik volgens mij al bij het kraambezoek. Maar dan meer met een knipoog bedoeld.
Vragen mag van mij altijd, maar het gaat om de manier waarop.
Ik krijg ook wel opmerkingen van vrienden zoals "stelletje konijnen!!" en "Zo dat hebben jullie snel gedaan". vind ik leuk en ook grappig.
Maar van die reacties van vanmorgen wordt ik stront beroerd omdat ik ze normaal niet spreek, maar als er iets te roddelen valt zijn ze helemaal in shock dat je alwéér zwanger bent.
Precies. Mensen zullen altijd commentaar hebben. Hoevaak ík al niet ongevraagd ben geadviseerd om vooral niet te lang te wachten met een tweede, maar daar direct voor te gaan!quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:29 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Dan zeg je dat toch gewoon? 'Het lag niet helemaal zo in de planning maar we zijn er wel reuze blij mee!'
Het is toch nooit goed, maar lekker boeiend, het is jouw leven, maak er wat van
Die vind ik ook wel grappig jaquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:00 schreef Kyara het volgende:
Toen mijn man de tweeling ging aangeven bekeek de ambtenaar de gebooortedata en zei tot volgend jaar dan maar. Die vond ik dan wel weer grappig.
Creme brulee wordt toch verhit in de oven of gekookt bij bereiding? Dan mag je het wel hebben volgens mij.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:29 schreef Fieder het volgende:
Even tussendoor: Mag ik creme brulee van c1000 huismerk eten? Er staat niks op over rauwe eieren ofzo...
Creme brulee is ook heel gemakkelijk zelf te maken...quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:47 schreef Fieder het volgende:
Heb inmiddels even gebeld met de klantenservice maar zij adviseren het niet te eten.![]()
Zouden ze toch minstens even op de verpakking kunnen zetten... Het is dat een vriendin me erop wees, ik had geen idee!
Oei blokje dat wordt een uitdaging. Ken je de kaart goed? Anders vooraf thuis wat gerechtjes opzoeken?
Ik heb met sinterklaas per ongeluk creme brulee gegeten, staat idd niet duidelijk aangegeven dat er rauw ei in zit.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:29 schreef Fieder het volgende:
Even tussendoor: Mag ik creme brulee van c1000 huismerk eten? Er staat niks op over rauwe eieren ofzo...
Ook raar dat ze dat niet erop zettenquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:47 schreef Fieder het volgende:
Heb inmiddels even gebeld met de klantenservice maar zij adviseren het niet te eten.![]()
Zouden ze toch minstens even op de verpakking kunnen zetten... Het is dat een vriendin me erop wees, ik had geen idee!
Oei blokje dat wordt een uitdaging. Ken je de kaart goed? Anders vooraf thuis wat gerechtjes opzoeken?
Nee vanmorgen nog even aan de slag gegaan met de vakantie. Toch wat anders geworden en die staat nu in optie.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:52 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik heb met sinterklaas per ongeluk creme brulee gegeten, staat idd niet duidelijk aangegeven dat er rauw ei in zit.
As, heb je nog kunnen slapen?
Ik zou niet meer zover gaan omdat ik niet meer zolang kan zitten zonder pijn te krijgen. Vorige zwangerschap heb ik tot het einde toe gefietst, ging prima, nu ben ik meer van autorijdenquote:Op donderdag 31 januari 2013 16:27 schreef As1981 het volgende:
Dat vind ik dus ook. Vorige keer liep ik met 38,5week nog in de dierentuin. Ik heb altijd zo iets dat een zh in de buurt is. Oke ik zou geen twee uur meer van huis gaan zonder man. Maar dat is meer omdat als het echt veel sneller gaat hij dan niet op tijd zou zijn. Maar als hij mee is waarom niet.
Las meer meiden die niet lang kunnen zitten. Gelukkig alleen last van op de keukenstoel. Dus na het eten moet ik mezelf eerst recht krakenquote:Op donderdag 31 januari 2013 16:29 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik zou niet meer zover gaan omdat ik niet meer zolang kan zitten zonder pijn te krijgen. Vorige zwangerschap heb ik tot het einde toe gefietst, ging prima, nu ben ik meer van autorijden
Iets met surimi? Of mag dat ook niet?quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:53 schreef Blokje. het volgende:
[..]
Ook raar dat ze dat niet erop zettenSlordig!
Ik ken zelfs de nummers bij de gerechtenKomt goed!
Surimi is toch gekookte krab?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:38 schreef Zoya83 het volgende:
[..]
Iets met surimi? Of mag dat ook niet?
Heb voor Mart ook een miskraam gehad en daardoor bij Mart met 6 weken de eerste echo al, klopte hartje gezien (uitwending) en met 7 weken en met 9 en met 12 en met 15 etc etc. Ook het voordeel met van een verloskundige die een echoapparaat heeft en echo's kan maken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:51 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Bij de eerste keer heb ik ook vrijwel gelijk gebeld. De tweede keer heb ik een mail gestuurd (toen was ik nl op vakantie) en de derde keer heb ik iets langer gewacht vanwege de voorgaande miskramen, maar toen kon ik in het zkh al terecht met precies 6 weken en met iets meer dan 7 weken bij de vk! Dat was dan het voordeel van de miskramen.
Nou ben ik helemaal benieuwd hoe lang nog!!quote:
Ah, dat laatste is iig fijn om te weten!quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:57 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik herken het wel lb, ik vond het heel irritant. Het hield op na de bevalling.
+1!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:01 schreef L-E het volgende:
Babbel welkom! Spannend allemaal zeg.
Logi en Fieder!
En L-E: 22 weken![]()
Nog maar 35 te gaan!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:17 schreef Blokje. het volgende:
Oh ik heb ook m'n 1e mijlpaal5 weken zwanger!
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:46 schreef bellelena het volgende:
Alle mijlpalen op een rijtje:
Gefeliciteerd en welkom Babbel!
5 weken voor Blokje!
6 weken voor Ymme!
22 weken voor L-E!
26 weken voor Shandaly! En veel beterschap daar thuis
37 weken voor Fieder!
37 weken voor Logician!
En As, wat gaaf om de kaartjes te borduren!
Ik vond het fijner om samen op een kleedje op de grond te zitten/spelen. Maar inmiddels hebben we een Kleuter en een kat, de baby is veiliger in de box.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:40 schreef LadyBlack het volgende:
Echt? Ik vond het altijd heel gezellig om mn oppaskindje lekker in de box te laten spelen, en dan zat ik er op de bank naastKon ik zo meedoen als ie iets leuks had ontdekt.
Zijn ouders gooiden alleen de box steeds voller met speelgoed, zodat ie op het laatst alleen nog maar erin kon zitten
Superleuk! En volgens mij geniet jij er ook vanquote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:40 schreef L-E het volgende:
Oh LB, leuk! Aan de slag met beddegoed enzo vind ik ook erg leuk.
Mijn schoonmoeder is los aan het gaan. Ze willen van alles voor ons kopen, waaronder de maxicosi, het dure Hoppop-badje, nieuw wiegmatras en bijbehorend beddegoed, en ze wil ons meenemen voor een 3d-echo. En er volgt nog meer, dat weten we nu alEcht zo superlief allemaal, ik geloof dat ik de verwennerij van een aanstaande opa en oma wel heb gemist tijdens de eerste zwangerschap. We laten ze maar lekker, ze worden er heel gelukkig van.
Ohja As, ik bedoelde natuurlijk niet dat ik ook kaartjes ga borduren, maar ik vind zo'n geboorteborduursel wel heel leukquote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:46 schreef bellelena het volgende:
En As, wat gaaf om de kaartjes te borduren!
Ik heb je stiekem nog aan m'n lijst toegevoegdquote:
Ik druk bij elk berichtje dat ik lees en wil onthouden op de quote knop! En dan als ik bij het einde ben, staan alle berichtjes in het reageer vakje en kan ik er zo op reageren en gooi ik de 'quote' reactie weer wegquote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Superleuk! En volgens mij geniet jij er ook van.
Belle, wow, dat je dat bij kunt houden!
Ja, super relaxed he?! Werkt ideaal! Ook als je naar de volgende pagina gaat, blijven alle berichtjes in het reageervakje staan!quote:
Wat slimquote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:58 schreef bellelena het volgende:
[..]
Ik druk bij elk berichtje dat ik lees en wil onthouden op de quote knop! En dan als ik bij het einde ben, staan alle berichtjes in het reageer vakje en kan ik er zo op reageren en gooi ik de 'quote' reactie weer wegModerne kladblok versie
Want zoveel onthouden.... Ik ben 2 berichten verder alweer vergeten wat iemand had geschreven!
Erg is dat hequote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:08 schreef Blokje. het volgende:
[..]
Wat slim
Ik ben ook in zwangerschapsdementie-modus. Ging net m'n handen wassen: Deed wat zeep in m'n handen en droogde m'n handen af. Ehm..ik mis wat!
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:08 schreef Blokje. het volgende:
[..]
Wat slim
Ik ben ook in zwangerschapsdementie-modus. Ging net m'n handen wassen: Deed wat zeep in m'n handen en droogde m'n handen af. Ehm..ik mis wat!
In dat geval heeft Spen ook zwangerschapdementiequote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:10 schreef L-E het volgende:
[..]Zo herkenbaar!
Dat je aan je Vriendje vraagt of hij iets wil drinken, naar de keuken loopt om dat voor hem in te schenken, het mee terug naar de bank neemt en achterover leunt terwijl je aan je glaasje cola nipt wat dus eigenlijk voor hem was bedoeld. En hij zit dan zo:te kijken.
Haha! Hier vraag ik iets en dan na 5 minuten kan ik hetzelfde weer vragen zonder me te realiseren dat ik dat net gevraagd hebquote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:10 schreef L-E het volgende:
[..]Zo herkenbaar!
Dat je aan je Vriendje vraagt of hij iets wil drinken, naar de keuken loopt om dat voor hem in te schenken, het mee terug naar de bank neemt en achterover leunt terwijl je aan je glaasje cola nipt wat dus eigenlijk voor hem was bedoeld. En hij zit dan zo:te kijken.
Hahahaquote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:10 schreef L-E het volgende:
[..]Zo herkenbaar!
Ik maak me er even makkelijk vanaf: +1quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:46 schreef bellelena het volgende:
Alle mijlpalen op een rijtje:
Gefeliciteerd en welkom Babbel!
5 weken voor Blokje!
6 weken voor Ymme!
11 weken voor Covie!
22 weken voor L-E!
26 weken voor Shandaly! En veel beterschap daar thuis
37 weken voor Fieder!
37 weken voor Logician!
Ok, het enige wat kan helpen is kopenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het is wel vrijdag mijlpalendag ja!
Ik heb mn eerste echte onrust-aanval. Zo van. Help. Hoe weet ik wat ik allemaal nodig heb. HOE DOEN MENSEN DIT?!
En ik ben freakin' 23 weken en ik vind het nog steeds eng om dingen te kopen, uit angst het te jinxen.
Denk ik, ik ga zo maar gewoon wat halen, want gemoedsrust, maar dan denk ik weer.. ja en dan krijg ik vast maandag op controle te horen dat babbie niet goed gaat, vandaar dat ik niks voel.
Echt![]()
Misschien even meelezen in het kinderkleertjes topic?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik doe aan zwangersschapsyoga sinds 2 weken LE... Heb inmiddels op de website van de kraamzorg een lijst gevonden.
Heb nog niks aan kleertjes gekocht, wel al eea gekregen. Ik vind zelf kopen gewoon eng![]()
.
Ik heb idd tot het eind wel eens van die onzekere gedachten gehad. Niet vaak hoor, en hoe verder in de zwangerschap, hoe minder. Maar denk dat het niet vreselijk raar is om incidenteel zo'n vervelende gedachte door je hoofd te hebben schieten.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:01 schreef bellelena het volgende:
Nee tuurlijk niet, maar ik ben soms zelf ook nog wel onzeker daarover. En ik ben al 30 weken!
Nee, heel zelden zelfs. Maar weet je, áls het fout gaat, gaat het fout. Het zal niet fout gaan omdat jij het gore lef hebt te genieten van deze zwangerschap, of omdat jij je leven ernaar gaat inrichten. Je hebt er geen invloed op, dus dan kun je het maar beter leuk hebben for the time being. Zou toch zonde zijn als jij in mei een prachtig gezond kindje in je armen hebt, en je geen moment hebt genoten van toen hij/zij nog in je buik zat. Het is nu al je kindje he, dat verdient ook nu al een plek in je leven.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar het gaat bij 23 weken toch niet meer zo vaak fout, toch?
De alcohol en de watten zaten bij mij in het kraampakket.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dit is het lijstje vd kraamzorg. Staan er onzindingen op of mis ik nog essentiele zaken?
Voor de baby:
• 50 cc gedenaturaliseerde alcohol 70%, een pak zigzag watten
• 2 pakjes steriele gaasjes 16x16
• 6 rompertjes maat 56/62.
• 4 setjes kleding vanaf maat 56/62.
• 6 spuugdoekjes
• Hard plastic badje met standaard (hoogte 100/105 cm), tummy tub
• Zeepvrije wasgel
• 2 babycapes
• 2 naadloze ijzeren kruiken met rubber binnenplaatje en voorzien van een keurmerk logo
Afhankelijk van de verwachting, is het tevens aan te raden rompertjes / een set
kleding van maat 50/56 in huis te hebben.
• 12 hydrofiele luiers om de baby mee af te drogen
• 6 hydrofiele washandjes
• 1 pak wegwerpluiers
- 1 emmer met deksel
Voor het wiegje of ledikantje:
• Wieg of ledikantje met spijltjes met maximaal 7 cm afstand
• 1 molton om het matras te beschermen
• 1 stevig matrasje van 8 - 10 cm dik
• 3 onderlakentjes of hoeslakens
• 3 bovenlakentjes
• 2 wollen of katoenen dekentjes
• 2 kruikenzakken van katoen of flanel
Bij borstvoeding:
• Zoogkompressen
• Voedingsbeha’s
Saartje is aan het mopperen, dus even snel, kijk ik daarna nog eensquote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dit is het lijstje vd kraamzorg. Staan er onzindingen op of mis ik nog essentiele zaken?
Voor de baby:
• 6 spuugdoekjes
• Zeepvrije wasgel
• 2 babycapes
• 2 naadloze ijzeren kruiken met rubber binnenplaatje en voorzien van een keurmerk logo
• 1 pak wegwerpluiers
- 1 emmer met deksel
• 3 bovenlakentjes
Bij borstvoeding:
• Zoogkompressen
• Voedingsbeha’s
Babylotionquote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Voor de baby:
• 50 cc gedenaturaliseerde alcohol 70%, een pak zigzag watten . Zit in kraampakket
• 2 pakjes steriele gaasjes 16x16 . Zit in kraampakket
• 6 rompertjes maat 56/62. Ga maar uit van 50/56, 56/62 is echt groot voor een baby, ook voor een 8 ponder
• 4 setjes kleding vanaf maat 56/62. Idem
• 6 spuugdoekjes
• Hard plastic badje met standaard (hoogte 100/105 cm), tummy tub . Tt niet echt nodig
• Zeepvrije wasgel
• 2 babycapes
• 12 hydrofiele luiers om de baby mee af te drogen . Ik zou 18 doen, 12 ben je zo doorheen
• 1 pak wegwerpluiers
- 1 emmer met deksel
• 1 molton om het matras te beschermen . Ik had er 2 of 3 per bedje, maar ik hou van genoeg
• 3 bovenlakentjes
Bij borstvoeding:
• Zoogkompressen
• Voedingsbeha’s
Billendoekjes, badolie, huidolie, Bepanthen (voor droge plekjes en zere tepels), vitamine D (en K bij borstvoeding), 2 thermometers (voor jou en voor de baby), zacht haarborsteltje. En je hebt _nooit_ te veel hydrofielenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Voor de baby:
• 6 spuugdoekjes
• Zeepvrije wasgel
• 2 babycapes
• 1 pak wegwerpluiers
- 1 emmer met deksel
• 3 bovenlakentjes
Bij borstvoeding:
• Zoogkompressen
• Voedingsbeha’s
Ik had maar 1 thermometer, vond de kraamhulp geen probleem. Wij gebruiken ook bepanthen voor de billen ipv zinkzalf want de bepanthen zit in een tube en dat vind ik handigerquote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Billendoekjes, badolie, huidolie, Bepanthen (voor droge plekjes en zere tepels), vitamine D (en K bij borstvoeding), 2 thermometers (voor jou en voor de baby), zacht haarborsteltje. En je hebt _nooit_ te veel hydrofielen
Dat dus jaquote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee, heel zelden zelfs. Maar weet je, áls het fout gaat, gaat het fout. Het zal niet fout gaan omdat jij het gore lef hebt te genieten van deze zwangerschap, of omdat jij je leven ernaar gaat inrichten. Je hebt er geen invloed op, dus dan kun je het maar beter leuk hebben for the time being. Zou toch zonde zijn als jij in mei een prachtig gezond kindje in je armen hebt, en je geen moment hebt genoten van toen hij/zij nog in je buik zat. Het is nu al je kindje he, dat verdient ook nu al een plek in je leven.
Je bent 5 weken zwanger geweest en gaat nu de 6e week in?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:30 schreef Blokje. het volgende:
Even een domme vraag: Als ik op zoek hoeveel weken ik zwanger ben, staat er: U bent nu week 6 van de zwangerschap.
Ja maar..ik ben 5 weken zwanger
Iemand die m'n lichtje weer aan kan zetten dmv uitleg?
En als je iemand die nog nooit zwanger is geweest vertelt dat je zoveel weken zwanger bent, dan zie je ze ook even denken...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:34 schreef Fieder het volgende:
En o wee als iemand vraagt hoeveel maanden je bent ipv weken.. euh![]()
Die leg je vanaf 37 weken in je bed om vrluchtwater op te vangen als je vliezen spontaan breken. Of je koopt een skydda hogt bij ikea.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:54 schreef Suikertante het volgende:
Ohja, ik kreeg gisteren het kraampakket van de FBTO.
Wat zijn onderleggers?
Dat zijn een soort matjes met plastic onderkant, die je op je bed kan leggen als de kraamzorg of vk je doosch gaat inspecteren. Wordt je beddengoed niet roodquote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:54 schreef Suikertante het volgende:
Ohja, ik kreeg gisteren het kraampakket van de FBTO.
Wat zijn onderleggers?
Ja! Lekker zwijmelen kun je beter alleen. En anders met een medezwangere gaan?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:56 schreef bellelena het volgende:
Al voordat ik zwanger was wilde ik zo graag naar babywinkels. En nu nog steeds, maar het is er nog niet heel erg van gekomen, want ik durf niet zo goed iemand mee te vragen. Ik heb het idee dat m'n vriend het niet heel erg boeiend vindt bijvoorbeeld en dat ie dan halverwege eigenlijk al wel weer naar huis wil. Zelfde geldt voor m'n zusje. M'n moeder misschien, maar die is weer zo praktisch, dus dan voel ik me niet vrij genoeg om overal bij te zwijmelen. Zal ik zometeen gewoon in m'n eentje gaan?
Die heb ik er net op gedaanquote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Die leg je vanaf 37 weken in je bed om vrluchtwater op te vangen als je vliezen spontaan breken. Of je koopt een skydda hogt bij ikea.
Lang leve de skydda hogt, die knispert nietquote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:59 schreef Logician het volgende:
[..]
Die heb ik er net op gedaan![]()
Knisper knasper
Ja! Nathan heeft de 1-persoons onder zn hoeslaken. Hema schijnt hetzelfde idee ook te hebben, misschien beter bereikbaar voor jou?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:03 schreef Logician het volgende:
Zal hem eens opzoeken, zijn die er ook 1pers? ivm boxspring.
Awwwquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:14 schreef bellelena het volgende:
Ohh en toen vertelde ik het huilend aan mijn lief en toen zei hij dat ie heus wel mee wilDus nu gaat ie mee
Ja die zit hier in het wkc, thanks!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:09 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja! Nathan heeft de 1-persoons onder zn hoeslaken. Hema schijnt hetzelfde idee ook te hebben, misschien beter bereikbaar voor jou?
Wat schattig! Veel plezier samen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:14 schreef bellelena het volgende:
Ohh en toen vertelde ik het huilend aan mijn lief en toen zei hij dat ie heus wel mee wilDus nu gaat ie mee
Net alsof je op een gigantisch maandverband slaaptquote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:59 schreef Logician het volgende:
[..]
Die heb ik er net op gedaan![]()
Knisper knasper
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |