abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2013 @ 09:51:09 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122288658
Zwangerschap & geboorte

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

***06 april: Knetterkrankjorum & JJH***
08 april: dananana (jongetjestweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
14 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
18 april: _Wolk82_ (meisje)
18 april: Piekie81 (jongetje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
04 mei: Spirit82 (meisje)
05 mei: Vencodark (jongetje)
06 mei: -mandy- & Djeez
09 mei: twentemeisje (jongetje)
10 mei: Shandaly (meisje)
***30 mei XcUZ_Me & Duvel ***

01 juni: .Sparkling. (meisje)
***07 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76 (meisje)

31 juli: Suusz

***05 augustus: Juud & Dementor***
17 augustus: Cwen
17 augustus: Hilzillah
17 augustus: Laiveneertiekje
18 augustus: Hilliebillie
21 augustus: Sull
23 augustus: covie

05 september: Musique
16 september: Kleurdoos
30 september: Zoya83

04 oktober: Blokje.
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
  donderdag 31 januari 2013 @ 09:51:40 #2
259886 pessie
pi_122288667
En ik ga het laatste onderwerp niet herhalen }:|
pi_122288773
Thanks Wup, het is maar tijdelijk om de zuurtegraad down under wat op te krikken, dus dan komt het wel goed. Ik kan altijd afbouwen met tabletjes.

Blokje en Zoya, misselijkheid is ruk :(. Hier ook continu eten en ik word echt beroerd van de toast, niet het ei ;).
Home is where the O+ is...
pi_122288825
Ik ben echt blij dat er hier zo helder beschreven wordt wat me allemaal te wachten staat! :D Volle maagzuur monden, beelddenken met gaviscon, griesmeelpudding. Heerlijk! :D
pi_122288880
ehm oeps... Sorry pessie... Ik typte in oude deel maar poste in nieuw. Ik heb er spijt van :'(
pi_122289010
Foei hilzillah :D
E.
pi_122289040
Volgens mij ben ik niet normaal, want ondanks de kristalheldere beeldvorming krijg ik toch zin in Monatoetjes! O+
pi_122289102
Ik kan me een paar topics geleden het 'item' kaastosti's nog levendig voor de geest halen ;)
pi_122289344
Waar ik ook meteen zin in kreeg, inderdaad :Y)
  donderdag 31 januari 2013 @ 10:24:00 #10
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122289389
ik ben niet eens zwanger (denk ik :+ ) Maar nu heb ik dus zin in een tosti :')
pi_122289606
Ik heb net het tostiapparaat aan gezet. :D
pi_122289846
Wel zwanger maar geen zin in tosti!
Kaas :r
pi_122290037
Zo, goed bezig, al zeg ik het zelf. Wel fijn dat de nesteldrang zich niet beperkt tot schoonmaakwoede maar ook tot administratieve opruimdrang O+ Uitvaartverzekering geinformeerd over zwangerschap, infopakket voor vriend aangevraagd want die is nog niet verzekerd :( zorgverzekering gebeld om door te geven dat ik zwanger ben (blijkbaar gaat die info niet automatisch over van de oude zorgverzekeraar :( ) en een som geld aangevraagd van mn openstaande levensloopverzekering.

Nu ga ik maar weer eens aan het werk denk ik :')
Thuiswerken O+
Sarcasme. Herken het.
pi_122290931
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:59 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben echt blij dat er hier zo helder beschreven wordt wat me allemaal te wachten staat! :D Volle maagzuur monden, beelddenken met gaviscon, griesmeelpudding. Heerlijk! :D
Dat dus :D

En ik ga idd maar constant eten. Die tip gaf de verloskundige ook gisteren, is ook beter voor de bloedsuikerspiegel :Y)
pi_122290968
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:48 schreef Spirit82 het volgende:
Zo, goed bezig, al zeg ik het zelf. Wel fijn dat de nesteldrang zich niet beperkt tot schoonmaakwoede maar ook tot administratieve opruimdrang O+ Uitvaartverzekering geinformeerd over zwangerschap, infopakket voor vriend aangevraagd want die is nog niet verzekerd :( zorgverzekering gebeld om door te geven dat ik zwanger ben (blijkbaar gaat die info niet automatisch over van de oude zorgverzekeraar :( ) en een som geld aangevraagd van mn openstaande levensloopverzekering.

Nu ga ik maar weer eens aan het werk denk ik :')
Thuiswerken O+
Wat goed bezig! _O_

Zijn wel een hoop dingen waarmee ik ook iets moet eigenlijk. Even een to-do-lijst opstellen maar!
pi_122290979
Hier is de nesteldrang nooit helemaal verdwenen ná de eerste.
En nu lijkt het alweer op zijn top te zijn! OMG.
Manlief is er dan ook echt niet blij mee. Helemaal doordat ik het door de vermoeidheid, pijn in mijn onderrug (kwaaltje v zwangerschap?) en dat virusje nu (keelpijn zulks, bespaar jullie de ranzige details) niet zelf gedaan krijg wat ik wel allemaal wil doen.

Dus ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelend aankomende maanden.

Is het trouwens gek dat ik de verloskundige nog niet gebeld heb?
Wil niet te vroeg bellen, ik heb nogal wat overgewicht, dus als ik een echo krijg wil ik wel graag meteen wat zien, anders onzeker etc. Ben morgen 6 weken.
pi_122291023
Dat maakt niet uit de echo is meestal toch pas bij 8-10 weken.
pi_122291035
To-do-lijsten zijn de bom. Helpen mij het leven door. O+
pi_122291044
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:19 schreef ymme het volgende:
Manlief is er dan ook echt niet blij mee. Helemaal doordat ik het door de vermoeidheid, pijn in mijn onderrug (kwaaltje v zwangerschap?) en dat virusje nu (keelpijn zulks, bespaar jullie de ranzige details) niet zelf gedaan krijg wat ik wel allemaal wil doen.

Wil niet te vroeg bellen, ik heb nogal wat overgewicht, dus als ik een echo krijg wil ik wel graag meteen wat zien, anders onzeker etc. Ben morgen 6 weken.
Bij inwendige echo zien ze het sowieso wel :) Verloskundige bellen zou ik wel zsm doen, dan heb je dat geregeld.
Sarcasme. Herken het.
pi_122291049
Ymme, eerste echo is toch inwendig als ze niet voldoende kunnen zien? Dan maakt overgewicht denk ik weinig uit. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt!

Nesteldrang, waar? Ik zou willen dat ik er wat meer last van had.
E.
pi_122291061
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:21 schreef L-E het volgende:
To-do-lijsten zijn de bom. Helpen mij het leven door. O+
Vriend wilde to-dolijsten omdat hij het overzicht kwijt was. Heb gister 2 uur lang 4 lijsten gemaakt (wat moeten we nog regelen, wat moeten we nog kopen, wat hebben we al, wat moet in een vluchttas) en die drol heeft er niet eens naar gekeken gisteravond :(
Sarcasme. Herken het.
pi_122291072
Hoe kan hij :(

[ Bericht 1% gewijzigd door .Sparkling. op 31-01-2013 11:33:08 ]
E.
pi_122291159
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:23 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Vriend wilde to-dolijsten omdat hij het overzicht kwijt was. Heb gister 2 uur lang 4 lijsten gemaakt (wat moeten we nog regelen, wat moeten we nog kopen, wat hebben we al, wat moet in een vluchttas) en die drol heeft er niet eens naar gekeken gisteravond :(
Ik heb ook zulke lijsten! O+

Behalve dan die van de vluchttas. Daar ben ik zó niet aan toe. :{w

Wel mijn bevalplan af, nog doorspreken met Vriendje maar ik ben er content mee.
pi_122291250
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:27 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik heb ook zulke lijsten! O+

Behalve dan die van de vluchttas. Daar ben ik zó niet aan toe. :{w

Wel mijn bevalplan af, nog doorspreken met Vriendje maar ik ben er content mee.
Owja die moet ook nog... -O- Moet je daar nu echt over beginnen? Ik moet echt even wat werken nu ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_122291308
Je hebt nog de tijd hoor. Of ga je komend weekend al bevallen?
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:35:30 #26
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122291402
quote:
Bellen kan toch wel?! 't is toch niet zo dat je nu belt en meteen moet komen ofzo?
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_122291547
quote:

Zou gewoon lekker bellen meid. Des te eerder kunnen ze bv de prenatale screening doen, informatie geven en ben je iig onder 'behandeling' :) Ik kreeg gisteren gewoon netjes de aanvragen mee voor de 10 weken echo en de 20 weken echo. Daarvoor/daartussen geen echo.
pi_122291696
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:35 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Bellen kan toch wel?! 't is toch niet zo dat je nu belt en meteen moet komen ofzo?
Ik heb gebeld toen de zwangerschapstest net droog was :'). Met 4w1dag geloof ik al. En had de eerste echo met 8 weken. Eerder laten ze je toch niet komen ;).
pi_122291913
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef L-E het volgende:
Je hebt nog de tijd hoor. Of ga je komend weekend al bevallen?
Staat niet op mn kalender. Maar ik ben zo doe-erig vandaag... wil meteen alles aanpakken.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:51:52 #30
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122291951
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:44 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Ik heb gebeld toen de zwangerschapstest net droog was :'). Met 4w1dag geloof ik al. En had de eerste echo met 8 weken. Eerder laten ze je toch niet komen ;).
Bij de eerste keer heb ik ook vrijwel gelijk gebeld. De tweede keer heb ik een mail gestuurd (toen was ik nl op vakantie) en de derde keer heb ik iets langer gewacht vanwege de voorgaande miskramen, maar toen kon ik in het zkh al terecht met precies 6 weken en met iets meer dan 7 weken bij de vk! Dat was dan het voordeel van de miskramen. :')
pi_122291963
Ernstige aanval van nesteldrang, check! Vanochtend was de container geleegd, mooi dat ik hem weer wilde vullen. Kasten uitgeplozen, zelfs mijn nachtkastje was niet veilig.
Oja, ook maar even de kraamzorg gebeld want ik had nog niets gehoord of gekregen. Ik had me rond de twaalf weken al ingeschreven, ben nu 33 weken en ik werd toch een beetje zenuwachtig ( vooral wanneer ik over vijf weken al beval...). Maar goed dat ik gebeld had, er bleek niets bekend bij hen?! Lekker dan, nu een spoed inschrijving.

Vanmiddag weer naar de verloskundige, over drie weken een afspraak bij de gyn, laatste trimester, kom maar door!
pi_122292550
Ik hou ook zoooo van lijstjes. Mijn telefoon memo blokje staat stampvol met lijstjes. Zo niet, vergeet ik wat ik moet doen..
pi_122292574
Ook goed bezig Milka! En maar goed dat je gebeld hebt idd. Het valt me toch op hoe vaak je zelf achter dingen aan moet zitten omdat het fout gaat... beetje jammer, maarja, hoort er blijkbaar bij :)
Sarcasme. Herken het.
pi_122292621
Vraagje, als je je kindje bovenin je buik voelt bewegen, betekent dat dan dat ze met haar kopje naar beneden ligt en beentjes omhoog? Of zouden dat ook haar armen/handjes kunnen zijn?
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:15:51 #35
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_122292681
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:13 schreef Spirit82 het volgende:
Vraagje, als je je kindje bovenin je buik voelt bewegen, betekent dat dan dat ze met haar kopje naar beneden ligt en beentjes omhoog? Of zouden dat ook haar armen/handjes kunnen zijn?
Over het algemeen zijn het dan de voetjes of zelfs billen bij grotere muppies maar alles kan
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:19:06 #36
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122292757
De verloskundige vertelde mij dat mn kind netjes headfirst lag, maar ik heb echt geen idee wat ik dan allemaal voel :') soms steekt er een enorme bult uit mn zij, dan weer voel ik volgens mij een kont onder mn middenrif.... ik probeer me dan voor te stellen hoe ze ligt, maar ik kom er niet uit! :D
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:25:25 #37
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122292875
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:19 schreef LadyBlack het volgende:
De verloskundige vertelde mij dat mn kind netjes headfirst lag, maar ik heb echt geen idee wat ik dan allemaal voel :') soms steekt er een enorme bult uit mn zij, dan weer voel ik volgens mij een kont onder mn middenrif.... ik probeer me dan voor te stellen hoe ze ligt, maar ik kom er niet uit! :D
De meest common houding is dan billen onder je linkerborst zeg maar, en dan beentjes en voetjes in je rechterzij :) zo lagen Stef en Isabel ook allebei.
3!
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:31:58 #38
259886 pessie
pi_122293025
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:25 schreef Incantrix het volgende:

[..]

De meest common houding is dan billen onder je linkerborst zeg maar, en dan beentjes en voetjes in je rechterzij :) zo lagen Stef en Isabel ook allebei.
Heej, zo ligt buikbeeb ook! Nathan lag aan het einde gespiegeld zeg maar.

Milka, je zit al een week of 5 in je derde trimester :+

Hier wel nesteldrang maar heb een bepaalde max aan wat ik kan op een dag -O- . Dus probeer tochvte doen wat ik kan en overtuig mezelf ervan dat de kraam vast ook kan schoonmaken :P . Gisteren de was gedaan, en vanmiddag maar weer even bezig in de keuken den k ik. Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik fysiek niet in staat ben toilet en badkamer schoon te maken, dat is echt een frustratiepunt momenteel.
pi_122293092
Hmm ik zit een beetje met de vragen over mijn zw. schap.
Op het werk ben ik officieel onderwerp van het roddelcircuit want een enkeling durft het nu te vragen.
En ze zeggen dan ook gelijk zo ben je alweer zwanger? Wat dacht je gewoon snel achter elkaar dan ben ik er vanaf? (ja serieus)

En dan zeg ik nou het was niet helemaal gepland.

Eigenlijk vind ik gewoon dat het ze niks aan gaat. Maar wat moet ik dan zeggen, het klinkt zo alsof ik er niet blij mee ben. Wat ik juist heel erg wel ben...
pi_122293177
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:34 schreef covie het volgende:
Op het werk ben ik officieel onderwerp van het roddelcircuit want een enkeling durft het nu te vragen.
En ze zeggen dan ook gelijk zo ben je alweer zwanger? Wat dacht je gewoon snel achter elkaar dan ben ik er vanaf? (ja serieus)

Eigenlijk vind ik gewoon dat het ze niks aan gaat. Maar wat moet ik dan zeggen, het klinkt zo alsof ik er niet blij mee ben. Wat ik juist heel erg wel ben...
Mensen zijn stom. Punt. Ik weet niet, maar als het over zwangerschap gaat komen er ineens de stomste en meest kwetsende dingen uit. Gewoon zeggen dat het niet helemaal gepland was, maar je er wel erg blij mee bent en je dan omdraaien en weglopen.
Sarcasme. Herken het.
pi_122293220
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:25 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ow dat voel ik dus helemaal niet :D

Ik voel haar "rommelen" rond mn navel. Geen harde trappen ofzo, maar beetje schuiven en ploppen. Als ik zit, voel ik haar boven in mn buik ook in het midden goed duwen/trappen. Als ik op mn rug lig verschuiven die trappen weer naar rechts :') Ik snap geen biet van dit kind!
Sarcasme. Herken het.
pi_122293221
quote:

Bizar dat mensen dat zo op deze manier durven te vragen :{ Vooral benadrukken dat je er erg blij mee bent en het kindje enorm welkom is. Wat zij ervan vinden, is hun probleem :*
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:47:14 #43
259886 pessie
pi_122293434
Covie, je hoeft je helemaal niet te verdedigen vind ik. Gewoon "ja, leuk he" en dan klaar. Als mensen dan nog durven vragen of het je plan was kun je zelf kijken wat je wilt vertellen.

Spirit, bij mij is het ook vooral geschuif hoor.
pi_122293441
Al wilde je een heel f*cking elftal kweken Covie, dat gaat mensen toch niets aan? Ik kan daar zo moe van worden.... Bij ons werd een derde 'geaccepteerd ' want we wilden vast voor een jongetje gaan ( nou nee, we wilden gewoon een derde kindje) maar ik weet nog heel goed toen ik vroeger mijn derde ( en dus vierde kindje voor mijn ouders) broertje kreeg...dat was echt ongehoord, moesten we nu nu nog meer kinderen? E nee, we zijn niet katholiek.
pi_122293458
Wat kunnen mensen stom zijn zeg! Nou en dat je 'alweer' zwanger bent. Waar bemoeien ze zich mee.
Het zou never nooit niet in mijn hoofd opkomen om zo'n stomme opmerking te maken.

Lekker laten lullen en achter de rug om tong uitsteken!

Hoevaak ik al niet te horen heb gekregen 'was zeker een ongelukje' omdat vriend en ik nog niet 100 jaar bij elkaar zijn.
pi_122293509
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:37 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Mensen zijn stom. Punt. Ik weet niet, maar als het over zwangerschap gaat komen er ineens de stomste en meest kwetsende dingen uit. Gewoon zeggen dat het niet helemaal gepland was, maar je er wel erg blij mee bent en je dan omdraaien en weglopen.
Haha bedankt!! Mijn humeur is alweer wat beter, want ik zag even het moment voor me van daarnet...

Dan had ik me met mijn bureaustoel om moeten draaien en naar een kale hoek moeten staren namelijk :') :D
En dan daarna dan ook voorzichtig achterom kijken of ze al weg is.
pi_122293549
Idd Pessie, al een tijdje in mijn derde trimester, ik moet zeggen dat ik het allemaal wel snel vind gaan... Komt misschien ook omdat er nog twee rondscharrelen en ik nog een beetje aan het werk ben.
Na mijn nestelaanval van vanochtend ben ik nu ook kapot hoor, ik slinger straks mini op bed, midi naar school en ga dan even heerlijk op de bank liggen onder een foeilelijk maar ow zo lekker warm en zacht poezenfleecedekentje. Het meest lelijke ding wat we de vorige keer hebben gekregen bij de geboorte van mini ( van schoonoma) en nu grap ik steeds dat we vast een bijpassend kussentje krijgen, hahahah.
pi_122293634
Erg ook inderdaad dat mensen al bepalen voor je dat het een ongelukje was of dat je een jongetje wilde.
Dat begrijp ik niet hoor :{w
pi_122293791
covie trek je niks aan van wat anderen denken. zolang jij er blij mee bent is het goed en of het wel of niet in de planning zat gaat niemand iets aan. weet dat het moeilijk is als je dat soort vragen krijgt maar zeg gewoon dat je er zelf erg blij mee bent en meer niet. iedereen heeft . zo zn eigen gezinsplanning en jij vraagt ook niet aan je collega's waarom ze niet eerder aan kinderen begonnen zijn of waarom ze niet dichter bij elkaar zitten..
ik kan daar zo geïrriteerd van raken van dat soort mensen..

ik hoor hier ook dat er achter mn rug om wat dingen gezegd zijn (bv in combinatie met nog een langdurig zieke medewerker en de vakantieplanning.. of dat ik daarna heel leuk wat goe dat te maken heb qua uren... tja jammer en dan reageer ik met een grapje, maarstiekum vind ik het eigenlijk gegewoon triest en erg jammer die reacties vooral die achter mn rug om zijn..)
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:00:03 #50
95408 Incantrix
pi_122293798
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:31 schreef pessie het volgende:

[..]

Heej, zo ligt buikbeeb ook! Nathan lag aan het einde gespiegeld zeg maar.

Milka, je zit al een week of 5 in je derde trimester :+

Hier wel nesteldrang maar heb een bepaalde max aan wat ik kan op een dag -O- . Dus probeer tochvte doen wat ik kan en overtuig mezelf ervan dat de kraam vast ook kan schoonmaken :P . Gisteren de was gedaan, en vanmiddag maar weer even bezig in de keuken den k ik. Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik fysiek niet in staat ben toilet en badkamer schoon te maken, dat is echt een frustratiepunt momenteel.
Ik heb het gevraagd en ze zei dat dat de houding is die het meest voorkomt :Y

En :* , herkenbare frustratie!
3!
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:03:56 #51
95408 Incantrix
pi_122293898
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:39 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ow dat voel ik dus helemaal niet :D

Ik voel haar "rommelen" rond mn navel. Geen harde trappen ofzo, maar beetje schuiven en ploppen. Als ik zit, voel ik haar boven in mn buik ook in het midden goed duwen/trappen. Als ik op mn rug lig verschuiven die trappen weer naar rechts :') Ik snap geen biet van dit kind!
Beweeglijke baby O+

En Covie, wat onbeschoft! Mijn ervaring is ook dat mensen soms echt heel ver kunnen gaan qua vragen en opmerkingen en wat je ermee moet.. Ik weet het niet.
3!
pi_122293983
Over lulla's gesproken. Totaal off topic. Bij oude baas werd ik ervan beschuldigd door collega dat ik dmv kroelen met de baas mijn functie wel verkregen zou hebben.

3 maanden later betrapte ik die betreffende collega tijdens kroelen met baas :')
pi_122294266
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:07 schreef Hilzillah het volgende:
Over lulla's gesproken. Totaal off topic. Bij oude baas werd ik ervan beschuldigd door collega dat ik dmv kroelen met de baas mijn functie wel verkregen zou hebben.

3 maanden later betrapte ik die betreffende collega tijdens kroelen met baas :')
Goed voorbeeld doet goed volgen he :P

*duikt weg*
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:16:40 #54
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122294282
Mensen zijn heel onbeschoft.

De reacties op mijn zwangerschap van collega's waren ook niet allemaal positief, Eerste reactie was vaak: een verbaasde oh? en dan pas daarna gefeliciteerd.
Ik heb in die periode wel heel snel geleerd aan welke collega's ik wel en niet wat heb, zolang werkte ik op dat moment nog niet op mijn huidige werkplek.

Hilliebillie, sneu dat mensen zo reageren, en het niet in je gezicht durven zeggen.
Op de locatie waar ik werk is er nu door bezuinigingen ook personeelskrapte (waar niet?), dat in combinatie met een paar langdurig zieken, lichamelijk geen licht werk, en mijn komende zwangerschapsverlof maken dat ik me niet druk kan maken over hoe ze het gaan redden met nog een man minder.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_122294412
quote:

Wtf :') Maar bedoel je nu echt seks? :D

Wat een onbeschofte reacties covie, laat mensen hun ongevraagde mening lekker voor zich houden. Niks van aantrekken, als jullie er maar gelukkig mee zijn :).

Ik heb net een 3D-echo gepland voor komende woensdag, zo'n zin in! O+
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:20:39 #56
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122294429
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Wtf :') Maar bedoel je nu echt seks? :D

Wat een onbeschofte reacties covie, laat mensen hun ongevraagde mening lekker voor zich houden. Niks van aantrekken, als jullie er maar gelukkig mee zijn :).

Spannend Lot!!!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_122294437
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Wat tof!! Mijn vriend wil niet, die vind die 3D babietjes op zombies lijken...
Sarcasme. Herken het.
pi_122294591
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hehe, ja dat snap ik ook wel een beetje :P Maar denk dat het van je eigen kind toch wel heel tof is. Wil gewoon zo graag haar gezichtje eens zien O+ En ben benieuwd hoe ze ligt, kan er idd ook zeer weinig van maken..
pi_122294684
Jezus, hoe triest is het als je zo lomp uit de hoek kunt komen? Ook al wil je je er niets van aantrekken, toch kwetst het je natuurlijk zulke opmerkingen.

Hier staat ook de 3D-echo voor volgende week vrijdag O+. Redelijk vroeg (27w1d), maar als de plaatjes tegenvallen dan mogen we twee weken later opnieuw,. Heel leuk mens die dat doet, ze wilde me graag op die datum inplannen omdat ze dan ook een stagiaire had die dan ook wat plaatjes mocht maken. Vond ze wel leuk om dat bij mij te doen (we hadden ook een hele gezellige geslachtsbepalingsecho bij haar gehad). Toen riep ze dus ook gelijk dat we later terug mogen komen als de kleine man niet lekker in beeld is. Nou prima dan!
pi_122294821
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:26 schreef twentemeisje het volgende:
Jezus, hoe triest is het als je zo lomp uit de hoek kunt komen? Ook al wil je je er niets van aantrekken, toch kwetst het je natuurlijk zulke opmerkingen.

Hier staat ook de 3D-echo voor volgende week vrijdag O+. Redelijk vroeg (27w1d), maar als de plaatjes tegenvallen dan mogen we twee weken later opnieuw,. Heel leuk mens die dat doet, ze wilde me graag op die datum inplannen omdat ze dan ook een stagiaire had die dan ook wat plaatjes mocht maken. Vond ze wel leuk om dat bij mij te doen (we hadden ook een hele gezellige geslachtsbepalingsecho bij haar gehad). Toen riep ze dus ook gelijk dat we later terug mogen komen als de kleine man niet lekker in beeld is. Nou prima dan!
Leuk! Hebben jullie dat bij je dochter ook gedaan? :)
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:30:16 #61
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122294822
Wat een horken zeg. Sommige mensen beseffen echt niet wat ze er zomaar uitflappen.

TM, wat gaaf dat je binnenkort een 3D echo hebt!! O+
Maar vind het niet echt vroeg ofzo. Wij hadden 'm bij T. met 21 weken en een beetje.Was ze tenminste nog mooi duidelijk in beeld!!
Nu gaan we ook weer een 3D laten doen, wrs met een week of 24/25. dan heb ik het weer wat verdeeld met de echo's! ;)
pi_122294907
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:30 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Leuk! Hebben jullie dat bij je dochter ook gedaan? :)
Ja, ik vond het erg leuk die sneak preview van je kind! Ik vind het ook wel zo leuk als ze later allebei naar zichzelf kunnen kijken terwijl ze nog in mij woonden :-).

Elmo ze zeggen altijd dat de beste tijd zo rond 28 weken is, dan hebben ze ook wat meer spek zeg maar. Dus 27 is idd niet heel erg vroeg. Tot een week of 30 is het een goede tijd. Dan hebben ze ook nog wat ruimte.
pi_122295019
Ja, ik kreeg net aan de telefoon te horen 'oh, dan moeten we opschieten' toen hij mijn termijn hoorde (29 weken). Dus nu maar hopen dat ze direct goed in beeld ligt.

Lijkt me idd ook leuk voor je kind om het later terug te kunnen zien!
pi_122295187
Echt hè, mensen kunnen zó lomp uit de hoek komen!
Waar bemoeien ze zich mee?

Leuk TM, een 3d echo. Wij hebben hem een paar dagen later, op maandag. De dag erna de groeiecho, beetje rot gepland zo, maar het was niet anders.

Slapen en vooral draaien gaat trouwens weer iets beter. We gaan hier iedere ochtend zwemmen en gisteren had mijn vriend eva vast, waardoor ik echt een paar gewone zwemslagen kon maken. Mijn heupen hebben een keer of 5 *pok* en *krak* gezegd en sindsdien is het beter, alleen nog stijf.
Denk dat kop nu weer goed in zijn kom zit, de bekkenbodemfysio gaf al aan dat dat het grootste probleem was.

Net in de kleedkamer kreeg ik een compliment dat ik een mooie buik heb, zo lief! Daarna de vraag hoe lang ik nog moest.....toen ik zie "tot half april" vielen er twee monden open hahaha.
pi_122295252
Jeetje covie, waar bemoeien ze zich mee... Gepland of niet, maar ook of je er wel of niet blij mee bent, dat gaat m.i. niemand wat aan. Ik zou zelf iets zeggen als dat de vaart er wel moet zitten als je voor je 40ste een elftal wil hebben. :+ Geen serieus antwoord in elk geval.
Ik kreeg zelf een paar keer de vraag of het lang duurde voor ik zwanger was. Oa van een (mannelijke!) collega en van de buurvrouw. Wtf?! Daar gaf ik dus geen antwoord op...
pi_122295348
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:39 schreef danic het volgende:
Net in de kleedkamer kreeg ik een compliment dat ik een mooie buik heb, zo lief! Daarna de vraag hoe lang ik nog moest.....toen ik zie "tot half april" vielen er twee monden open hahaha.
Foto! ;)
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:44:29 #67
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122295359
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook, maar was niet zo bij ons.

Je moet je vriend gewoon meenemen, of hij nu wil of niet ... :P

Mini had bij de SEO al duidelijke gezichtstrekjes van vriendlief.

Maandag 3d-echo :)
pi_122295380
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:41 schreef Mineola het volgende:
Jeetje covie, waar bemoeien ze zich mee... Gepland of niet, maar ook of je er wel of niet blij mee bent, dat gaat m.i. niemand wat aan. Ik zou zelf iets zeggen als dat de vaart er wel moet zitten als je voor je 40ste een elftal wil hebben. :+ Geen serieus antwoord in elk geval.
Ik kreeg zelf een paar keer de vraag of het lang duurde voor ik zwanger was. Oa van een (mannelijke!) collega en van de buurvrouw. Wtf?! Daar gaf ik dus geen antwoord op...
Je had ook 'mwah, een minuut of tien van begin tot eind' kunnen antwoorden :P. De brutaliteit van mensen :'(

Danic wat fijn dat je heupen weer teruggeplopt zijn in hun kommen! Hopelijk blijft het nu een stuk beter gaan.

Ik duim voor mooie plaatjes L0t!
pi_122295439
Haha TM, idd, maar ik was op dat moment even niet zo witty :)
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:46:57 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122295450
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:41 schreef Mineola het volgende:
lijkt me gewoon een belangstellende vraag, is dat zo raar?
in de haak.
pi_122295462
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:44 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Foto! ;)
Ja, ik weet het. Zodra we weer thuis zijn, goed? Ik maak ze nl wel, maar ben gewoon te lui om ze op de computer te zetten.
pi_122295488
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:47 schreef danic het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Zodra we weer thuis zijn, goed? Ik maak ze nl wel, maar ben gewoon te lui om ze op de computer te zetten.
Nou vooruit ;) Vind het leuk om buiken te zien van anderen van mijn termijn :).
pi_122295548
quote:

:D En? Heeft ze ondertussen al een betere functie gekregen? _O-

Over 3D echo's hoor ik vaker dat ze het om zombies vinden lijken, maar volgens mij ligt dat ook een beetje aan de apparatuur en ook aan je vruchtwater.
Wij gaan zeker weer een 3D echo maken :Y
pi_122295558
Ik vrees dat je me wel moet helpen herinneren hoor, mijn geheugen heeft echt een dikke fail :')
pi_122295632
Mensen. :')

Meer heb ik er niet over te zeggen. Spaghetti met pesto en parmezaanse kaas als late lunch is tof trouwens. Mijn buikbaby agrees.
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:51:24 #76
95408 Incantrix
pi_122295641
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:44 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Je had ook 'mwah, een minuut of tien van begin tot eind' kunnen antwoorden :P. De brutaliteit van mensen :'(

Danic wat fijn dat je heupen weer teruggeplopt zijn in hun kommen! Hopelijk blijft het nu een stuk beter gaan.

Ik duim voor mooie plaatjes L0t!
Dat zei mijn lief ook altijd :') 'nee hoor, minuutje of 5' :')
3!
pi_122295762
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:46 schreef trui het volgende:

[..]

Ik vind het best een hele persoonlijke vraag Truitje. Ik zou dat niet zomaar vragen als ik iemand niet goed ken. Er kunnen hele pijnlijke verhalen achter zitten, waarvan je niet de behoefte hebt ze te delen.
pi_122295786
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:51 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat zei mijn lief ook altijd :') 'nee hoor, minuutje of 5' :')
:D
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:54:39 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122295794
haha ja, da's wel een goede! :) maar nogmaals, ik kan me best voorstellen dat mensen dat vragen, gewoon uit oprechte belangstelling en meelevendheid.
in de haak.
pi_122295814
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:46 schreef trui het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een persoonlijke vraag, belangstellend of niet. Ik zou dat zelf iig nóóit aan iemand vragen. Maar goed, ik ben daar zelf nogal voorzichtig in en vraag bv ook niet naar iemands inkomen, dus misschien ligt het aan mij.
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:55:26 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122295834
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:53 schreef twentemeisje het volgende:
Ik vind het best een hele persoonlijke vraag Truitje. Ik zou dat niet zomaar vragen als ik iemand niet goed ken. Er kunnen hele pijnlijke verhalen achter zitten, waarvan je niet de behoefte hebt ze te delen.
maar misschien juist ook wel. ik bedoel, het is toch altijd nog je eigen keuze hoe eerlijk je er antwoord op geeft.
in de haak.
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:56:31 #82
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122295883
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:55 schreef trui het volgende:

[..]

maar misschien juist ook wel. ik bedoel, het is toch altijd nog je eigen keuze hoe eerlijk je er antwoord op geeft.
ja, maar dan moet je je misschien in bochten gaan wringen om te kijken wat je wel en niet wilt vertellen. lijkt me ook vrij ongemakkelijk.
pi_122295921
Ik vind het ook een te persoonlijke vraag. Maar ik ben daar een beetje overdreven in denk ik, ik vind de vraag 'Wanneer komt de tweede?' ook echt al te ver gaan.

Voor mij zijn dat zulke persoonlijke intieme keuzes, daar hoeft niemand naar te vragen. Zeker niet iemand die ik oppervlakkig ken. Het raakt te veel de grens van wat ik voor ons als gezin wil houden, en daar word ik kriegel van. :)
pi_122296038
Echte heuse keiharde piemel in vagina steek sex. Saillant detail dat ze alle twee 'in' relatie waren :D
Ben vrij snel daarna weggegaan. Weet niet of ze er ooit wat mee bereikt heeft.
pi_122296071
L-E, dat is ook een stomme vraag. Misschien willen jullie wel helemaal geen tweede. Echt nogmaals, waar bemoeien mensen zich mee.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:00:23 #86
95408 Incantrix
pi_122296088
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:54 schreef trui het volgende:
haha ja, da's wel een goede! :) maar nogmaals, ik kan me best voorstellen dat mensen dat vragen, gewoon uit oprechte belangstelling en meelevendheid.
Bij ons wist iedereen het antwoord op die vraag wel, dus wmb is het niet heel privé ofzo. Wat ik wel grappig vind is dat bij ons nu veel mensen hoogst verbaasd zijn dat we niet meer voor nog een kindje willen doorgaan, terwijl de algemene opinie was dat men het 'bijzonder' vond dat we na Gabriël nog een zwangerschap aandurfden.
3!
pi_122296115
Ach, ik was alleenstaand bij de eerste, de dingen die je dan hoort.. :') Daar zou eens een topic voor moeten komen. :7
pi_122296185
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:55 schreef trui het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar je wordt wel een beetje voor het blok gezet met zo'n vraag. Je kunt het ook wat voorzichtiger stellen zodat je de ruimte hebt om er niet op te antwoorden ('mag ik vragen hoe lang het duurde').
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:03:41 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122296283
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:55 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een persoonlijke vraag, belangstellend of niet. Ik zou dat zelf iig nóóit aan iemand vragen. Maar goed, ik vraag ook niet naar iemands inkomen dus misschien ligt het aan mij.
ik vind inkomen iets heel anders. daar kom je ook niet zomaar op.

maar als iemand je net blij vertelt dat ze zwanger is (zoiets stel ik me er dan bij voor althans), dan kan dit (lijkt mij) gewoon tot de onderwerpen behoren waar je over kunt doorpraten. net als hoe spannend het is of alles goed zal gaan, en hoe de zwangere zich voelt, of je wil weten wat het wordt, etc. als ik zou merken dat de ander er niet zoveel over kwijt wil zou ik er ook niet op doorzagen, maar het verbaast me dat het blijkbaar als zo'n taboe wordt beschouwd.

maar goed, het ligt natuurlijk wel aan je band met de persoon die 't vraagt. ik vind collega's en buren, (zeker als ze blijkbaar belangstelling tonen), best 'dichtbij'. maar dat kan natuurlijk ook heel anders zijn voor iedereen.
in de haak.
pi_122296439
Ik kon en kan vrij veel hebben qua vragen omdat ik geneigd ben het als oprechte belangstelling te zien, maar wat ik wél heel vervelend vond was de vraag of Lena een ongelukje was. En die kreeg ik héél vaak.

Ik herken de reacties die je krijgt erg, covie. En ik vond het heel erg naar. De blijdschap was zo groot toen we de komst van Ivan aankondigden, en bij Lena leek bijna niemand het echt leuk of spannend te vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:08:15 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122296522
huh, dat is inderdaad niet leuk.
in de haak.
pi_122296576
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:57 schreef L-E het volgende:
Ik vind het ook een te persoonlijke vraag. Maar ik ben daar een beetje overdreven in denk ik, ik vind de vraag 'Wanneer komt de tweede?' ook echt al te ver gaan.

Voor mij zijn dat zulke persoonlijke intieme keuzes, daar hoeft niemand naar te vragen. Zeker niet iemand die ik oppervlakkig ken. Het raakt te veel de grens van wat ik voor ons als gezin wil houden, en daar word ik kriegel van. :)
Eens, die vraag stel ik dus ook niet.
Wil niet zeggen dat ik daar zelf niet over praat hoor, maar mijn baby is pas drie maanden. Denk dat weinig mensen zich nu al afvragen wanneer die tweede eens komt :+
pi_122296717
Ik zag telkens eenzelfde gedachteproces bij mensen plaatsvinden:

- verbaasd zijn dat ik alweer zwanger was;
- zich afvragen hoe dat dan allemaal moest, met twee kindjes zo kort op elkaar;
- het aandragen van oplossingen op problemen die ik niet zag.

Ik heb nooit goed geweten hoe erop te reageren, zo verbouwereerd was ik.
pi_122296760
Overigens vind ik ook dat in het algemeen wel heel veel aanstoot wordt genomen aan vragen. Ik durf een pas-zwangere bijna niks meer te vragen. :Y)
pi_122296796
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
maar wat ik wél heel vervelend vond was de vraag of Lena een ongelukje was. En die kreeg ik héél vaak.
Ik kreeg die vraag bij Leah ook vaker.
Of een (jonge) moeder op het schoolplein: maar jij bent toch al 38?

Op mijn werk stuurde ik, om het nieuws te vertellen, een echo foto naar collega's en toen zei er een: Dit is toch zeker wel een oude foto heh!

En toen ik laatst een foto van onze pup doorstuurde met in het onderwerp: gezinsuitbreiding, riep hij meteen: OH, NEE HEH!
>:)
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:15:22 #96
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122296874
hahaha lily!
in de haak.
pi_122296885
Inkomen was ook geen goed voorbeeld trui, de vraag of het gepland was of wanneer een tweede komt was beter geweest. Ik begrijp je wel hoor, maar voor mij is het gewoon een te persoonlijke vraag, hoe goed bedoeld ook. Niet dat ik daar niet over wil praten, maar dan wel op mijn eigen initiatief.
pi_122296978
Pessie *O* 37 weken!!!! Meldplicht

Verder grof bijgelezen door vermoeidheid blijft niet alles hangen :D

Ik ben zelf niet moeilijk met dat soort vragen. Ikgeloof ook in oprechte belangstelling. Ligt alleen wel wie/waar het gevraagd word. Ben ik er niet van gediend krijgen ze een gevat antwoord :D

Ik moet zeggen dat ik het laatst ook gevraagd heb. Niet bewust dat het kwetsend zou zijn. Diegene overwege een derde kindje en ik vroeg oprecht belangstellend of het bij de eerste twee lang duurde of niet. Volgens mij vraag ik niets raars en ook niet dat het iemand zou kwetsen.
Althans dat hoop ik niet.
pi_122297065
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:13 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens vind ik ook dat in het algemeen wel heel veel aanstoot wordt genomen aan vragen. Ik durf een pas-zwangere bijna niks meer te vragen. :Y)
Ik vind dat helemaal niet eigenlijk. Ik heb nog nooit een vervelende reactie gehad op wat voor vraag dan ook, omtrent een zwangerschap.
pi_122297112
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:19 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik vind dat helemaal niet eigenlijk. Ik heb nog nooit een vervelende reactie gehad op wat voor vraag dan ook, omtrent een zwangerschap.
Ik ook niet, maar als ik hier zo meelees...
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:22:34 #101
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122297217
Ik hou enorm van warme lunch en van warm ontbijt en van warm avondeten.... O+
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:23:16 #102
259886 pessie
pi_122297242
Bij ons werd er door sommigen wel gehint op een 2de. Vooral door mensen die zelf kids hadden die perfect sliepen. En sommige mensen zijn gewoon bot. Mensen in onze directe omgeving wisten wel beter hoe het zat.

Hilz :o das ernstig!
pi_122297310
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef Juud79 het volgende:
Ik hou enorm van warme lunch en van warm ontbijt en van warm avondeten.... O+
Ik ook O+

Ik ben altijd blij als we kliekjes over hebben van het avondeten, dat is dan mijn ontbijt voor de volgende dag :@ O+
pi_122297388
Ik krijg de vraag wanneer komt de tweede ook heel vaak }:| mijn kind is net 14 maanden!

Trouwens die vraag is alleen in Nederland..in Frankrijk vraagt niemand mij dat. Misschien dat mensen hier meer gewend zijn dat kinderen kort na elkaar worden geboren?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:26:28 #105
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122297392
@L-E, Ow, dat doe ik dan nooit, maar wel brinta of havermout, alleen in de zomerperiode yoghurt met fruit en muesli.

Maar kliekjes als lunch lust ik wel en ML heeft een hekel aan kliekjes. :)
pi_122297442
Wij hebben eigenlijk alleen maar hele leuke reacties gekregen op de zwangerschap, leek of iedereen het ook wel verwacht had. Alleen onze ouders waren verbaasd :').
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:28:21 #107
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122297465
Bij ons eerste kind was er echt niemand verbaasd dat ik zwanger was, dat was nu wel anders gelukkig en dat zorgt toch voor leukere reacties heb ik gemerkt.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:28:36 #108
259886 pessie
pi_122297478
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:24 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik ook O+

Ik ben altijd blij als we kliekjes over hebben van het avondeten, dat is dan mijn ontbijt voor de volgende dag :@ O+
Ik hou van koude pannenkoeken als ontbijt :Y)
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:29:11 #109
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_122297503
quote:

Dan zeg je dat toch gewoon? 'Het lag niet helemaal zo in de planning maar we zijn er wel reuze blij mee!'
Het is toch nooit goed, maar lekker boeiend, het is jouw leven, maak er wat van :)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_122297517
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:28 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik hou van koude pannenkoeken als ontbijt :Y)
Ohh heerlijk ja :9~ Nog lekkerder dan warme pannenkoeken!
pi_122298091
De wanneer de tweede komt vraag, kreeg ik volgens mij al bij het kraambezoek. Maar dan meer met een knipoog bedoeld.

Vragen mag van mij altijd, maar het gaat om de manier waarop.
Ik krijg ook wel opmerkingen van vrienden zoals "stelletje konijnen!!" en "Zo dat hebben jullie snel gedaan". vind ik leuk en ook grappig.
Maar van die reacties van vanmorgen wordt ik stront beroerd omdat ik ze normaal niet spreek, maar als er iets te roddelen valt zijn ze helemaal in shock dat je alwéér zwanger bent.
pi_122298128
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:42 schreef covie het volgende:
De wanneer de tweede komt vraag, kreeg ik volgens mij al bij het kraambezoek. Maar dan meer met een knipoog bedoeld.

Vragen mag van mij altijd, maar het gaat om de manier waarop.
Ik krijg ook wel opmerkingen van vrienden zoals "stelletje konijnen!!" en "Zo dat hebben jullie snel gedaan". vind ik leuk en ook grappig.
Maar van die reacties van vanmorgen wordt ik stront beroerd omdat ik ze normaal niet spreek, maar als er iets te roddelen valt zijn ze helemaal in shock dat je alwéér zwanger bent.
Niet leuk, maar soms zijn mensen zo. Kost energie, levert niets op. Loslaten & verder gaan!
pi_122298946
covie, heel herkenbaar idd. Zeker de reacties die kwamen toen het een tweeling bleek waren bijna misselijkmakend. Maar het gaat vanzelf over.... Tot die tijd negeren....

Toen mijn man de tweeling ging aangeven bekeek de ambtenaar de gebooortedata en zei tot volgend jaar dan maar. Die vond ik dan wel weer grappig.

Want ja, hier zit dus eineindelijk maar 12,5 maand tussen M en de dames. Slingers kunnen we volgend jaar dus wwel laten hangen....
pi_122299408
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:29 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Dan zeg je dat toch gewoon? 'Het lag niet helemaal zo in de planning maar we zijn er wel reuze blij mee!'
Het is toch nooit goed, maar lekker boeiend, het is jouw leven, maak er wat van :)
Precies. Mensen zullen altijd commentaar hebben. Hoevaak ík al niet ongevraagd ben geadviseerd om vooral niet te lang te wachten met een tweede, maar daar direct voor te gaan! :') Want anders ben je weer helemaal terug bij af, zit je weer in de luiers, kun je met de oudse niks ondernemen want ligt de jongste altijd te slapen, sluiten hun belevingswerelden niet op elkaar en zullen ze nooit een band hebben... You name it.

Lekker laten lullen. Als jíj nou jóuw leven op de manier inricht waar jíj je het prettigst bij voelt, doen zij dat lekker voor hun eigen leven. Toedeledokie.
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:25:51 #115
259886 pessie
pi_122300220
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:00 schreef Kyara het volgende:

Toen mijn man de tweeling ging aangeven bekeek de ambtenaar de gebooortedata en zei tot volgend jaar dan maar. Die vond ik dan wel weer grappig.

Die vind ik ook wel grappig ja :D
pi_122300423
Even tussendoor: Mag ik creme brulee van c1000 huismerk eten? Er staat niks op over rauwe eieren ofzo...
pi_122300894
Fieder, er zitten verse eieren in..maar rauw? Geen idee..

Nu we het toch over eten hebben.. Vanavond gaat interessant worden. Ik ga met 2 vrienden uit eten en we gaan naar een sushi tent. Nu staat die afspraak al maanden en we eten altijd sushi samen. Nu moet ik dus, onopvallend, allemaal vegetarische sushi/warme gerechten bestellen :+ Wish me luck..
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:46:36 #118
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122301274
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:29 schreef Fieder het volgende:
Even tussendoor: Mag ik creme brulee van c1000 huismerk eten? Er staat niks op over rauwe eieren ofzo...
Creme brulee wordt toch verhit in de oven of gekookt bij bereiding? Dan mag je het wel hebben volgens mij.
pi_122301296
Heb inmiddels even gebeld met de klantenservice maar zij adviseren het niet te eten. :{
Zouden ze toch minstens even op de verpakking kunnen zetten... Het is dat een vriendin me erop wees, ik had geen idee!

Oei blokje dat wordt een uitdaging. Ken je de kaart goed? Anders vooraf thuis wat gerechtjes opzoeken?
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:50:34 #120
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122301475
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:47 schreef Fieder het volgende:
Heb inmiddels even gebeld met de klantenservice maar zij adviseren het niet te eten. :{
Zouden ze toch minstens even op de verpakking kunnen zetten... Het is dat een vriendin me erop wees, ik had geen idee!

Oei blokje dat wordt een uitdaging. Ken je de kaart goed? Anders vooraf thuis wat gerechtjes opzoeken?
Creme brulee is ook heel gemakkelijk zelf te maken...
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:52:45 #121
259886 pessie
pi_122301575
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:29 schreef Fieder het volgende:
Ik heb met sinterklaas per ongeluk creme brulee gegeten, staat idd niet duidelijk aangegeven dat er rauw ei in zit.

As, heb je nog kunnen slapen?
pi_122301598
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:47 schreef Fieder het volgende:

Ook raar dat ze dat niet erop zetten :{ Slordig!

Ik ken zelfs de nummers bij de gerechten :@ Komt goed!
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:53:33 #123
259886 pessie
pi_122301613
Vegetarische sushi vond ik niet heel denderend, echte heb ik nog nooit gehad :P
pi_122302033
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:52 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb met sinterklaas per ongeluk creme brulee gegeten, staat idd niet duidelijk aangegeven dat er rauw ei in zit.

As, heb je nog kunnen slapen?
Nee vanmorgen nog even aan de slag gegaan met de vakantie. Toch wat anders geworden en die staat nu in optie.
Moet zeggen dat ik het aardig trek. Hoef niet ingewikkeld te koken (soep). Vanavond op tijd naar bed. Morgen mag ik los dan is het feb.

Ik lus helemaal geen sushi dus dat probleem zou ik niet hebben.
Succes met verbergen.
pi_122302148
Vond het vandaag maar raar. Was even met peuter op man zijn werk. En kreeg dapper dat je nog durft te komen en sterkte wensen om mijn oren.
Ik vind dat zo raar. Ik zie niet op tegen de bevalling. Het is de aanloop naar de kennismaking met onze tweede zoon. Dat is een feestje!
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:17:27 #126
259886 pessie
pi_122302708
Dapper? Is het een uur rijden ofzo? Je kunt je toch ook niet tot de bevalling begint opsluiten in huis denk ik zo. Met een beetje pe c h zit je er dan over 2 weken nog en ikzelf zou d a n tegen de muren omhoog vliegen.
pi_122302951
Nou dat dus. Het is een kwartier rijden. Vond het ook echt onzin. Ga niet heel de dag binnen zitten. Het is dat het slecht weer is/is geweest maar anders had ik er nog meer met peuter uitgeweest.

Ik kan slecht tegen binnen zitten. Zo gaat de dag een stuk sneller.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:23:37 #128
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122303011
Zo lang je je goed voelt hoef je toch niet als een kasplantje thuis te zitten?

Wat een malle reacties van mensen.
pi_122303198
Dat vind ik dus ook. Vorige keer liep ik met 38,5week nog in de dierentuin. Ik heb altijd zo iets dat een zh in de buurt is. Oke ik zou geen twee uur meer van huis gaan zonder man. Maar dat is meer omdat als het echt veel sneller gaat hij dan niet op tijd zou zijn. Maar als hij mee is waarom niet.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:28:11 #130
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122303235
Ik ging nog gewoon even twee uurtjes winkelen en ergens lunchen met 40 en 41 weken, of even op bezoek oid, alleen niet verder dan 30 minuten rijden van huis, dat vond ik geen fijn idee.
En vanaf 39 weken een zeiltje in de auto.... :')

Ik vond het na 39 weken ook saai om thuis te zitten, niet meer werken, maar ook nog geen baby.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:29:12 #131
259886 pessie
pi_122303296
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:27 schreef As1981 het volgende:
Dat vind ik dus ook. Vorige keer liep ik met 38,5week nog in de dierentuin. Ik heb altijd zo iets dat een zh in de buurt is. Oke ik zou geen twee uur meer van huis gaan zonder man. Maar dat is meer omdat als het echt veel sneller gaat hij dan niet op tijd zou zijn. Maar als hij mee is waarom niet.
Ik zou niet meer zover gaan omdat ik niet meer zolang kan zitten zonder pijn te krijgen. Vorige zwangerschap heb ik tot het einde toe gefietst, ging prima, nu ben ik meer van autorijden :+
pi_122303334
Zeiltje in de auto heb ik idd ook maar neergelegd. Zou zonde zijn van onze nieuwe auto.
pi_122303431
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:29 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik zou niet meer zover gaan omdat ik niet meer zolang kan zitten zonder pijn te krijgen. Vorige zwangerschap heb ik tot het einde toe gefietst, ging prima, nu ben ik meer van autorijden :+
Las meer meiden die niet lang kunnen zitten. Gelukkig alleen last van op de keukenstoel. Dus na het eten moet ik mezelf eerst recht kraken :D
Maar auto rijden, bios en theater enzo gaat nog prima.
Fietsen geen idee dat doe ik echt te weinig.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:32:25 #134
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122303455
Nou, idd, daar moest ik dus ook niet aan denken. Gelukkig braken mijn vliezen uiteindelijk 's nachts op het toilet. ^O^
pi_122303566
Dat is een goede plek. Hier hebben ze, ze gebroken. En gelukkig in het ziekenhuis want er kwam maar een waterval. Wat vond ik dat smerig. En zij maar zeggen "prettig he net een warm bad". Ik vond het echt heel vies.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:38:14 #136
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122303709
Bij mij bleef het stromen, ik had veel vruchtwater. Kraamverband hielp niets, dus toen de VK even kwam kijken na 2 uurtjes zei ze, doe maar een babyluier in je onderbroek, dat neemt veel op. :D
Ik vond de geur zo vreemd, toen ik na een paar dagen thuis kwam rook ik het nog op de badkamer, terwijl er al lang gepoetst was, maar het zat in mijn geheugen ofzo, nu nog kan ik het oproepen.
pi_122303730
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:53 schreef Blokje. het volgende:

[..]

Ook raar dat ze dat niet erop zetten :{ Slordig!

Ik ken zelfs de nummers bij de gerechten :@ Komt goed!
Iets met surimi? Of mag dat ook niet?
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:40:03 #138
259886 pessie
pi_122303805
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:38 schreef Zoya83 het volgende:

[..]

Iets met surimi? Of mag dat ook niet?
Surimi is toch gekookte krab?
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:41:36 #139
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122303879
En sushi, nomnom..... dat heb ik de vorige keer echt gemist, de dag na de KS had ik verse sushi in het ziekenhuis als lunch, gehaald door ML. O+
pi_122303881
De geur zegt me niets. Maar ik had ook veel vruchtwater idd. Ze bleven matjes wisselen. :D
pi_122304143
Succes met verbergen Blokje!

Ik heb weer zulke buikkrampen, mijn baarmoeder voelt keihard. In combinatie met het geen leven meer voelen raak ik toch aardig in paniek.
Ik zocht net het hartje even en die vond ik heel snel, ze doet het dus nog prima. Wat kan zwanger zijn een stress geven zeg ;(
E.
pi_122305443
Ow Spark dat zijn rotmomenten. Ik heb het ook nog steeds wel eens. Ik dacht altijd; als ik maar zoveel weken ben zal het wel overgaan, maar blijf me af en toe zorgen maken.
Nu denk ik: als de kleine er is zal het wel beter gaan, maar dan wordt het vast juist nog spannender. :*
pi_122305966
Ze zeggen dat het nooit meer minder wordt inderdaad, alleen maar meer. Ik dacht ook steeds dat het na 12 weken minder zou worden, toen na 20 en toen als ik bewegingen zou voelen. Fout! ;)
Het hartje zo snel kunnen vinden stelde wel wat gerust. Ze ligt blijkbaar zo anders nu dat ze weer tegen de placenta of de achterkant schopt.
E.
pi_122306511
Er is best veel sushi die je gewoon kunt eten toch? Genoeg dingen met niet rauwe tonijn, gefrituurde garnaal, surimi etc. En heel verse zalm mag je ook gewoon eten, gezond juist! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door L0t.. op 31-01-2013 17:50:24 ]
  donderdag 31 januari 2013 @ 18:08:02 #145
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122307433
Wat een rare reacties kunnen mensen toch geven -O-. Hier gelukkig alleen maar leuke reacties.

Spark, mijn babbie heeft zich vandaag ook nog niet gemeld. Komt vast door het weer ;)

Zag ook wat 3D-echo's in het verschiet voorbij komen, leuk! Wij gaan het niet doen denk ik. Beetje kaarsvet/zombie idee :+.

En ik heb weekend!! En holymoly, wat ben ik daar aan toe! Morgen lekker naar de schoonheidsspecialiste en 's avonds pizza eten bij vrienden. Prima dagje. Zaterdag wel wat verplichtingen en zondag wil ik een eind opschieten qua verven vh kamertje.

Nu lig ik in oncharmante kleding op de bank. Onder een dekentje. :z.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122309330
Ik reed zo min mogelijk want vanaf een week of 32 bleek ik een gevaar op de weg. Ik zag van alles over het hoofd. :@

Surimi is dat geen nepkrab?

Spark dat is niet fijn... :* en anders gewoon bellen.

Xcuz lekker hoor zit me een beetje jaloers te mAken hier potverdorie. ;)
  donderdag 31 januari 2013 @ 19:07:46 #147
259886 pessie
pi_122309364
Xm je hebt je weekend ook wel echt verdiend!

Vanavond baby knuffelen O+ . Nogmaals, NIET mijn baby.
  donderdag 31 januari 2013 @ 19:13:20 #148
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122309567
Ik kon net m'n kommetje soep op m'n buik zetten :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122309790
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:51 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Bij de eerste keer heb ik ook vrijwel gelijk gebeld. De tweede keer heb ik een mail gestuurd (toen was ik nl op vakantie) en de derde keer heb ik iets langer gewacht vanwege de voorgaande miskramen, maar toen kon ik in het zkh al terecht met precies 6 weken en met iets meer dan 7 weken bij de vk! Dat was dan het voordeel van de miskramen. :')
Heb voor Mart ook een miskraam gehad en daardoor bij Mart met 6 weken de eerste echo al, klopte hartje gezien (uitwending) en met 7 weken en met 9 en met 12 en met 15 etc etc. Ook het voordeel met van een verloskundige die een echoapparaat heeft en echo's kan maken.

Voor Mart had ik een miskraam met ongeveer 6 weken. A.s vrijdag ben ik 6 weken, het voelt helemaal goed dit keer weer (misselijk, heel moe etc), maar toch wacht ik nog even tot ná het weekend. En dan ga ik maandag bellen voor een afspraak. Vind dat zo spannend weer.
pi_122309871
In onze vriendenploeg, gisteren een baby geboren en vandaag weer.
Ik wil het ook zo graag van de dagen schreeuwen, maar moet nog even volhouden.
pi_122311230
Blokje, ik heb laatst sushi gegeten en er was een speciale lijst met wat ik wel en niet mocht, ik lust zelf geen vis, maar er was best veel wat je wel mag. Dat is natuurlijk niet zo handig als je stiekem wil doen, maar je kunt het misschien wel telefonisch even doornemen. Ze waren hier echt super meedenkend (Shabu shabu Amersfoort echt een aanrader!)
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:18:00 #152
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122312942
Moeilijk is dat he! Je bent zo blij en je straalt en niemand mag weten waarom.
pi_122313027
Excuus, even wat verder lezen dan mijn neus lang is. o|O
pi_122316178
Weer een stempel gekregen van de verloskundige en tot over twee weken, dan mag ik voor de laatste keer komen bij hen. Krijg ik dan de formulieren voor de overdracht naar de gyn mee. Meneer lag keurig met zijn hoofd naar beneden.
pi_122316484
Waarom moet je naar de gyn milka?
pi_122317266
Bedankt voor het meedenken allemaal O+ ging allemaal goed, zit propvol :9
pi_122317706
Jeetje, even goed geschrokken vandaag! Gingen met mijn schoonzus en haar kinderen winkelen. Was haar zoontje van 7 beetje met de rest aan het stoeien, geeft hij mij ook ineens een aardige duw tegen mijn buik! :o
Hij besefte niet goed wat ie deed maar ik zei wel dat ie dat nooooit meer moest doen. :(
Het voelde als een lichte stomp in de maag en gelukkig niet heel zwaar maar ik schrok wel even zeg.
;(
pi_122318302
Oeh dat was schrikken Venco! Gelukkig zit je beeb goed verpakt.

L-E, ik krijg mijn derde keizersnede dus ik ga vanaf 36 weken naar de gyn... Ze halen de baby tussen de 38ste en de 39ste week. Nu weet ik niet of dat met 37 weken al 'in' gaat ( want dan begint immers je 38 ste week) of met 38 weken, ik ga zelf van 38 weken uit, nog een kleine 5 weken dus.
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:15:11 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122320122
Oei Venco, kan me voorstellen dat je ff flink schrikt als je dat gebeurt! En nee, je neefje snapt er natuurlijk niks van, maar hij zal het nu iig niet meer doen denk ik!
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:17:03 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122320261
En ik begin toch iets ongemakkelijks te krijgen; ik heb constant een soort vervelend doof gevoel op het punt waar mijn buik ophoudt en mijn borst begint, vooral rechts. Dit heb ik de hele zwangerschap al als ik 's avonds op mn zij in bed lig, maar nu komt het steeds vaker voor, als ik zit. Het enige dat dan helpt is helemaal rechtop blijven zitten (onmogelijk op de bank :') ) of mn hand erop leggen.

Herkent iemand dit :?
pi_122320562
Bah.. ziekenboeg hier... zowel man als peuter door griep/verkoudheid geveld... en ik ben zelf al minstens 3 weken snipverkouden, maar nooit zo beroerd dat ik me ook echt ziek kan melden. Gelukkig liggen ze nu beiden te slapen en is het even lekker rustig, maar geen idee hoe lang dat duurt... elk peuterhoestje kan nu aanleiding zijn voor een flinke huilbui, en vervolgens gemopper van manlief dat er zo'n herrie is en dat z'n hoofd zo'n pijn doet... pff...
Zal morgen maar een dagje vrij nemen om de verpleegster uit te hangen. Denk niet dat ik die twee nu met z'n 2en durf te laten, en het kinderdagverblijf is waarschijnlijk ook niet zo'n goeie optie.

Qua zwanger zijn gaat het hier allemaal prima. Gister m'n "nog-100-dagen-te-gaan"-mijlpaaltje, en morgen 26 weken! Een half jaar!
Deze week wel regelmatig last van pijntjes rondom m'n buik... zal wel een groeispurtje zijn ofzo. And as I type, wurmt mijn kleine meisje lekker in het rond, gezellig :)

Schrikken idd Venco, maar waarschijnlijk kan het niet zoveel kwaad. Babietjes zitten goed verpakt!

Sorry LB, ik herken het niet. Zou er iets afgekneld kunnen worden in die houding? Soort slapend gevoel wat je ook wel in je voeten kunt hebben als je fout zit ofzo? Denk dat je er dan idd weinig meer aan kunt doen dat toch rechtop gaan zitten...
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:27:30 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122321001
Boh, zieke mannen....... ben je mooi klaar mee shandaly!! Sterkte ;)
Maar wel een halfjaar zwanger morgen! *O* dat is wel tof!

En ja, ik denk inderdaad dat er iets afgekneld wordt, maar ik vind het zo vreemd dat dat alleen rechts is :')
pi_122321269
Venco :*

LB Misschien dat je huid daar erg trekt?

Shandaly sterkte :*

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2013 22:33:49 ]
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:52:55 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122322498
Logi :W nog immer zonder baby? Ik hoop elke keer dat er ineens een update komt!! Maar dat komt vast snel :Y

Huid zou ook nog kunnen, die staat daar wel strak inderdaad :X
pi_122322867
Nog steeds zonder baby :7

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2013 22:59:57 ]
pi_122322882
LB, Bedoel je het gevoel alsof je buik aan je huid hangt ? ik had altijd het gevoel dat hij er af zou vallen ofzo een heel erg trekkent gevoel. idd wanneer ik mijn hand er op duwde werd het wat minder. Denk oprekken van de huid of afhankelijk van hoever jebent het zakken van je kleintje ?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:03:13 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122323055
quote:
17s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:59 schreef Logician het volgende:
Nog steeds zonder baby :7
Nou ben ik helemaal benieuwd hoe lang nog!! :o

Sam, ik heb het eigenlijk vooral als ik zit, of lig... dus ik denk toch dat er iets bekneld zit ofzo. Zou alleen fijn zijn om te weten wat precies :')
pi_122325943
Ik herken het wel lb, ik vond het heel irritant. Het hield op na de bevalling.
*poef* nu is het weg
pi_122328084
Ik herken het niet LB..

Even een egopost. Het lijkt off topic maar dat is het niet! Ken je dat je in een parkeergarage het uitrijkaartje bij gebrek aan handen even tussen je lippen doet?
Dat doe ik dus ook met dat folietje dat je van de tena haalt voor je hem in je onderbroek plakt. Geen aanrader!! Heb met het folietje de halve huid van mijn onderlip meegetrokken, muuu :'( :')

And on that bombshell ga ik lekker slapen, een fijne nacht gewenst!! :W
pi_122328867
Auw Suiker, misschien beter tussen je tanden houden dan tussen je lippen...
Ik wist niet dat die folie nog zo kleefde trouwens, ik hou het nog bij gewone inlegkruisjes.
Zieke mannen zijn zielig trouwens. Denk dat ik morgen voor de kleine maar eens de huisarts ga bellen, wil zo niet het weekend in...
  vrijdag 1 februari 2013 @ 05:34:01 #171
259886 pessie
pi_122329218
Yay, fieder en logi vanaf vandaag meldplicht! *O*

Meld, beeb binnensbuiks.

Shandaly stervendezwanebn zijn niet tof nee, had er vorige week ook 2. Daarom vanavond peuter uit logeren en manlief envik gaan uit eten en naarV ode film! (Met pauze gelukkig, 3 uur stilzitten oid wordt ik echtniet blij van).

Venco, beeb zit goed verpakt gelukkig maar blijft schrikken.

Blok, fijn dat het goed ging!

Oh, baby knuffelen was zo leuk! Een 8-ponder is toch wel echt heel anders dan een 5 -ponder zeg!! Verder echt een relaxte beeb. O, en een mooie :P
pi_122329472
Stervende zwanen zijn op zich nog wel te hebben, als ik zelf tenminste 100% fit was geweest... Maar goed, niets aan te doen en ik zal het wel overleven.
Straks eerst maar eens de dokter bellen, en met mijn werk overleggen of ik niet toch een deel thuis mag werken of zoiets. Heb niet zo'n zin om er een volle vakantiedag aan kwijt te zijn.
pi_122329548
Meld! :7

Fieder en ik alweer 37wk *O*

Suiker :D ouch!

Pessie klinkt heerlijk: baby knuffelen O+

Shan pfff sterkte er mee, hopelijk gaat het vandaag wat beter met man en kind, en met jou natuurlijk. Rustig aan :*

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2013 07:26:04 ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:21:50 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122329941
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:57 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik herken het wel lb, ik vond het heel irritant. Het hield op na de bevalling.
Ah, dat laatste is iig fijn om te weten!

Suiker :X pijnlijk!!

En Logi + Fieder meldplicht! *O*
pi_122329977
Au suiker ;(

Pessie wat was jij er vroeg bij. Alvast veel plezier bij de film.

Fieder en logi meldplicht. Nu gelukkig weer met meer. En je hebt het gehaald logi.

Beterschap voor de ziekenboeg bij Shandaly.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:35:57 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122330053
Ook nog geen baby dus As?
pi_122330098
Yay, Logi LLM! You did it! :D

Yay ook voor Fieder!

Suiker, auw! Hoop dat het inmiddels is weggetrokken...

LB, ken het niet maar klinkt naar. Sterkte ermee.
Home is where the O+ is...
pi_122330174
Nope. Maar het mag pas nu. Ik ga zo lekker aan de borduur. Peuter word door oma naar de psz gebracht.
pi_122330256
Wat ga je borduren?

Wat blijft dat ziek zijn toch lang heersen! Hopelijk is binnenkort iedereen beter :*

En mijn onderlip ziet er nu niet uit, en ik moest er ook wel om lachen, maar ik moest gister wel even een traantje wegpinken! Het is niet dat dat folietje nog plakt, het zuigt het vocht uit je lip op, als je begrijpt wat ik bedoel!

En Logi en Fieder, nu mag het!! *O*
pi_122330280
Yay! Meldplicht voor Logi en Fieder! LLMmetjes! *O*

en 26 weken voor mij, en er waren er nog een paar met vrijdag-mijlpaaldag toch?

Net een aanvaring met de huisartsassistente gehad :( vreselijk ontmoedigingsbeleid hebben ze hier. Zit met een snipverkouden peuter die niets kan, niets wil, niets eet etc. Knalrode wangen die lijken alsof er een extra laag rood spul op zit, en volgens mij een dreigende oorontsteking. Koortsige man met knallende koppijn die alleen maar kreunend in bed ligt en water en paracetamolletjes slikt, en zelf niet fit en zwanger enzo... maar gewoon een afspraak mogen maken... ho maar! Verdomd zeg, mijn schoonzusje staat bij elke scheve scheet bij de HAP op de stoep, en ik mag niet eens advies hoe ik in hemelsnaam deze dag/dit weekend doorkom.... zucht.. Alles wat ik geleerd had bij die assertiviteitscursus vorig jaar was ook op slag verdwenen :(
pi_122330295
* Babbel1 schuifelt voorzichtig dit topic in... :W

Afgelopen weekend had ik weer een positieve test, maar het streepje was nog heel licht, dus ik was nog niet echt overtuigd (heb vorige maand een vroege miskraam gehad met 6 weken). Afgelopen donderdag was het streepje een stuk donkerder (donkerder dan alle testen die tijdens de vorige keer had gedaan) en vandaag was zelfs de test van Moeders voor Moeders positief...

Ik vind het allemaal wel nog erg spannend; heb weinig symptomen, de eerste dagen veel bruinverlies gehad en gisteren had ik ineens erg buikpijn (maar avond ervoor patat gegeten, dus kwam van darmen, bleek later op de wc)...Mja, wil er toch van genieten, want wie weet gaat het nu wel goed en dan is deze periode voorbij, voordat ik er erg in heb! Ik ben zwanger geworden dmv Clomid, dus heb 15 febr al een echo in het ziekenhuis O+
pi_122330310
Yay! Welkom Babbel!!
pi_122330354
Jeetje shandaly dat ben ik hier totaal niet gewend. Even op een rijtje zetten wat je wil en terug bellen?

Welkom en gefeliciteerd babbel.

Ik kan nu de maand op de geboortekaartjes borduren suiker. Mag er nu vanuit gaan dat hij deze maand komt.
Dan hoef ik na de bevalling alleen nog maar de dag te borduren.
pi_122330417
Heh.. zoiets heb ik ook gedaan As. Heb half jankend gemompeld "laat ook maar", en 'de hoorn erop gegooid'/gesprek weggeduwd. (Dat was vroeger met ouderwetse telefoons wel leuker ;) ) en een pot zitten janken en toen teruggebeld. Heb een afspraak om half elf nu. Beetje minder assertief dan ik zou willen, maar goed, mag iig langskomen
pi_122330420
Babbel welkom! Spannend allemaal zeg. :)

Logi en Fieder! *O*

En L-E: 22 weken *O* :7
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:01:46 #186
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122330430
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:01 schreef L-E het volgende:
Babbel welkom! Spannend allemaal zeg. :)

Logi en Fieder! *O*

En L-E: 22 weken *O* :7
+1!

En goedemorgen :).
pi_122330437
Hier trouwens ook al vanaf zondag een zieke Kleuter. Er gaat iets rond wat echt erg lang blijft hangen.. :(
pi_122330565
Meldplicht voor Logi en Fieder! *O* L-E 22 weken! O+

Babbel, welkom meid :* Fijn dat je hier komt posten *O*
pi_122330567
Welkom Babbel *O*

*O* voor de LLM's en Mijlpalen *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_122330616
Gisteren klossen gehaald, die mag (8> vanavond onder het bed doen, ben benieuwd!
denk dat ik die extra hoogte erg fijn ga vinden O+

en gisteren ook de box opgezet, schrok wel een beetje van hoe groot hij is :o
maar dan heeft de kleine straks lekker de ruimte O+ en kan ze lekker met Luc in de box spelen O+
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:14:59 #191
259886 pessie
pi_122330701
Babbel tof dat je weer aansluit *O* welkom!

Shan, 26 weken! En ook *O* voor overige mijlpalen.

Inderdaad vroeg vanochtend, maar ben later weer naar bed gegaan en werd p a s om 8 uur wakker gemaakt.

As, klinkt tof, geborduurde geboortekaartjes!

Wat betreft het virusje, peuter knapte na een week pas echt op en nu na anderhalve week begint hij weer normaal te doen.
pi_122330767
Oh ik heb ook m'n 1e mijlpaal :o 5 weken zwanger! :o
pi_122330786
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:17 schreef Blokje. het volgende:
Oh ik heb ook m'n 1e mijlpaal :o 5 weken zwanger! :o
Nog maar 35 te gaan! *O*
pi_122330906
Wat slim As! Dat heb ik straks natuurlijk ook (de 2e uitgerekend), maar wel pas laat in het LLM stadium.. Maar april en mei zijn allebei niet zo lang dus kan wel rekening houden met een korte maandnaam. Waar heb je het patroon vandaan? Lijkt me ook leuk om te doen! Ik ga ook eens op Pinterest kijken.

XM en L-E

*O*
Waarom denk ik telkens dat jullie een maand verder zijn? Misschien omdat jullie me eindelijk opvolgden in de lijst :)

Shandaly :* goed hoor dat je nog eens hebt gebeld! Vind ik best assertief ;) ze zullen wel platgebeld worden, maar ze zijn er wel om mensen beter te laten voelen!

En daar is ze: Babbel!!!! Welkom *O* Deze keer blijf je hopelijk nog hier als ik alláng weer weg ben! :* (je bent trouwens wel heel vruchtbaar lijkt het dus!)
pi_122331022
Nog meer mooie mijlpalen *O*

Babbel welkom! *O*

HA assistente van Shan slecht karma toewens >:)

En ga weer lekker een beetje meeposten, maar ditmaal wat oppervlakkiger ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2013 09:31:58 ]
pi_122331025
Mijlpalen, ik doe mee.
Vandaag 6 weken zwanger ;) :D
Nu denk ik vast nog, zo kort maar en over een aantal weken, zo ver al!
Ik ben ook echt zwanger hoor, misselijk en beroerd de hele dag door, moe (val zelfs in slaap terwijl peuter aan het spelen is).

Babbel welkom!

*O* Voor alle andere mijlpalen.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:28:37 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122331051
Welkom Babbel! *O*

Shandaly goed dat je hebt teruggebeld! Je belde tenslotte niet voor niets op.

Klums, het bed ook al op klossen, dan wordt t wel heel echt he? :D Jij gaat ook al hard richting meldplicht!!

De box staat hier al heel lang eigenlijk :@ We hadden m via marktplaats gekocht en wilden m even zien staan, of het zou passen enzo. Nou, hij staat dus niet in de weg :')!

[ Bericht 6% gewijzigd door LadyBlack op 01-02-2013 09:34:47 ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:33:40 #198
259886 pessie
pi_122331156
Haha, box zetten eij pas neer als beeb meer wakker is. Tot die tijd een wieg in de woonkamer.
pi_122331185
Meld :D :o En Logi ook, yes!

Babbel, welkom :* dat je deze keer maar mag blijven

Voor alle ziek/ zwak en misselijken :*

Vandaag verder met de babywasjes. Ik mis toch een gen of bepaalde hormonen geloof ik, vind er niks aan. :@
pi_122331190
Welkom Babbel *O* *O*

En gefeli voor alle mijlpalen *O*
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:37:37 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122331255
Oeh, ik kan me wel heel erg verheugen op alle lakentjes enzo die we dit weekend gaan kopen, helemaal omdat we dan ook een ledikantje gaan ophalen bij een collega. Dus ik kan gelijk al een beetje los :9

De wieg komt helaas pas later, daar is mn moeder nog mee bezig. Maar die wordt wel heel mooi O+
pi_122331257
De box vind ik een onding. Ik zie de noodzaak er wel van in hoor, dus we hebben er een, maar ik hang de vlag uit de dag dat we zonder dat ding kunnen.
pi_122331291
Ja woensdag gewoon al 37 weken!

Wij hadden de box nog in de doos staan, maar omdat ik maandag een draaipoging krijg
En ik geen idee heb hoe het verder loopt, wilde ik hem vast hebben staan zodat de katten kunnen wennen... Maar die kijken er niet naar om :') ze gaan er lekker onder liggen ipv erop :P

Hij staat hier ook niet in de weg hoor, maar wij hebben een tweelingox en die zijn toch best wel wat groter dan ik dacht :+
pi_122331342
Oh LB, leuk! Aan de slag met beddegoed enzo vind ik ook erg leuk. O+

Mijn schoonmoeder is los aan het gaan. Ze willen van alles voor ons kopen, waaronder de maxicosi, het dure Hoppop-badje, nieuw wiegmatras en bijbehorend beddegoed, en ze wil ons meenemen voor een 3d-echo. En er volgt nog meer, dat weten we nu al :') Echt zo superlief allemaal, ik geloof dat ik de verwennerij van een aanstaande opa en oma wel heb gemist tijdens de eerste zwangerschap. We laten ze maar lekker, ze worden er heel gelukkig van. O+
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:40:41 #205
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122331353
Echt? Ik vond het altijd heel gezellig om mn oppaskindje lekker in de box te laten spelen, en dan zat ik er op de bank naast :) Kon ik zo meedoen als ie iets leuks had ontdekt.

Zijn ouders gooiden alleen de box steeds voller met speelgoed, zodat ie op het laatst alleen nog maar erin kon zitten :')
pi_122331529
Alle mijlpalen op een rijtje:

*O* Gefeliciteerd en welkom Babbel!

*O* 5 weken voor Blokje!

*O* 6 weken voor Ymme!

*O* 11 weken voor Covie!

*O* 22 weken voor L-E!

*O* 26 weken voor Shandaly! En veel beterschap daar thuis :*

*O* 37 weken voor Fieder!

*O* 37 weken voor Logician!

En As, wat gaaf om de kaartjes te borduren!

[ Bericht 5% gewijzigd door bellelena op 01-02-2013 09:52:31 ]
pi_122331576
Ow ja een box, dat word nog tricky hier. We vinden wel een plekje :+
pi_122331656
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:46 schreef bellelena het volgende:

*O* 5 weken voor Blokje!

*O* 6 weken voor Ymme!

*O* 22 weken voor L-E!

*O* 11 weken voor covie!

De box vind ik wel prettig maar bij ons staat hij ook niet in de weg.
Het is alleen opeens zo vol hier met de box, speelgoedkast en de parkeerplaats vd loopwagen, poppenwagen, mobiel.

[ Bericht 5% gewijzigd door covie op 01-02-2013 09:57:57 ]
pi_122331674
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:40 schreef LadyBlack het volgende:
Echt? Ik vond het altijd heel gezellig om mn oppaskindje lekker in de box te laten spelen, en dan zat ik er op de bank naast :) Kon ik zo meedoen als ie iets leuks had ontdekt.

Zijn ouders gooiden alleen de box steeds voller met speelgoed, zodat ie op het laatst alleen nog maar erin kon zitten :')
Ik vond het fijner om samen op een kleedje op de grond te zitten/spelen. Maar inmiddels hebben we een Kleuter en een kat, de baby is veiliger in de box. :')
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:56:04 #210
259886 pessie
pi_122331777
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:40 schreef L-E het volgende:
Oh LB, leuk! Aan de slag met beddegoed enzo vind ik ook erg leuk. O+

Mijn schoonmoeder is los aan het gaan. Ze willen van alles voor ons kopen, waaronder de maxicosi, het dure Hoppop-badje, nieuw wiegmatras en bijbehorend beddegoed, en ze wil ons meenemen voor een 3d-echo. En er volgt nog meer, dat weten we nu al :') Echt zo superlief allemaal, ik geloof dat ik de verwennerij van een aanstaande opa en oma wel heb gemist tijdens de eerste zwangerschap. We laten ze maar lekker, ze worden er heel gelukkig van. O+
Superleuk! En volgens mij geniet jij er ook van :+ .

Belle, wow, dat je dat bij kunt houden!
pi_122331778
quote:
Ohja As, ik bedoelde natuurlijk niet dat ik ook kaartjes ga borduren, maar ik vind zo'n geboorteborduursel wel heel leuk O+
Mijn vriend vindt het afschuwelijk, zei hij net :+
pi_122331797
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:51 schreef covie het volgende:

[..]

*O* 11 weken voor covie!

Ik heb je stiekem nog aan m'n lijst toegevoegd :D

De box staat hier nu uit elkaar, we moeten hem eerst verven! En dus ook bedenken in welke kleur(en) enzo! Geen idee of we hem veel zullen gebruiken, zo niet, dan is ie natuurlijk ook zo weer weggehaald :)
pi_122331829
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:56 schreef pessie het volgende:

[..]

Superleuk! En volgens mij geniet jij er ook van :+ .

Belle, wow, dat je dat bij kunt houden!
Ik druk bij elk berichtje dat ik lees en wil onthouden op de quote knop! En dan als ik bij het einde ben, staan alle berichtjes in het reageer vakje en kan ik er zo op reageren en gooi ik de 'quote' reactie weer weg :D Moderne kladblok versie ;) Want zoveel onthouden.... Ik ben 2 berichten verder alweer vergeten wat iemand had geschreven!
pi_122331834
Wij hebben een zwarte box. Dat staat mooi bij de inrichting van ons huis namelijk. 8-)
pi_122331880
Whahaha Belle dat doe ik ook!
pi_122331919
Ja die functie met control ontdekte ik pas eergister :')
Maar is wel superhandig! *O*
pi_122331930
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:59 schreef Fieder het volgende:
Whahaha Belle dat doe ik ook!
Ja, super relaxed he?! Werkt ideaal! Ook als je naar de volgende pagina gaat, blijven alle berichtjes in het reageervakje staan!
pi_122331973
Ik zet ook altijd alles op één pagina :P
pi_122332016
Helaas lukt dat niet op gsm, laptop nog steeds kapoet }:|
pi_122332178
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:58 schreef bellelena het volgende:

[..]

Ik druk bij elk berichtje dat ik lees en wil onthouden op de quote knop! En dan als ik bij het einde ben, staan alle berichtjes in het reageer vakje en kan ik er zo op reageren en gooi ik de 'quote' reactie weer weg :D Moderne kladblok versie ;) Want zoveel onthouden.... Ik ben 2 berichten verder alweer vergeten wat iemand had geschreven!
Wat slim :D

Ik ben ook in zwangerschapsdementie-modus. Ging net m'n handen wassen: Deed wat zeep in m'n handen en droogde m'n handen af. Ehm..ik mis wat! :+
pi_122332217
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:08 schreef Blokje. het volgende:

[..]

Ik ben ook in zwangerschapsdementie-modus. Ging net m'n handen wassen: Deed wat zeep in m'n handen en droogde m'n handen af. Ehm..ik mis wat! :+
Erg is dat he _O- ik had niet verwacht dat, dat zo snel was :@
pi_122332259
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:08 schreef Blokje. het volgende:

[..]

:D Zo herkenbaar!

Dat je aan je Vriendje vraagt of hij iets wil drinken, naar de keuken loopt om dat voor hem in te schenken, het mee terug naar de bank neemt en achterover leunt terwijl je aan je glaasje cola nipt wat dus eigenlijk voor hem was bedoeld. En hij zit dan zo: :') te kijken. :D
pi_122332378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:10 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat je aan je Vriendje vraagt of hij iets wil drinken, naar de keuken loopt om dat voor hem in te schenken, het mee terug naar de bank neemt en achterover leunt terwijl je aan je glaasje cola nipt wat dus eigenlijk voor hem was bedoeld. En hij zit dan zo: :') te kijken. :D
In dat geval heeft Spen ook zwangerschapdementie :')
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:20:20 #224
259886 pessie
pi_122332561
quote:

[..]

Haha! Hier vraag ik iets en dan na 5 minuten kan ik hetzelfde weer vragen zonder me te realiseren dat ik dat net gevraagd heb :P of 3x checken of ik wel een pad in de senseo heb gestopt :') . Ahhh, nog max een week of4!
pi_122332566
quote:

[..]

Hahaha :D Ook herkenbaar dat stuk!

Ik vergeet simpelweg alles. Heel raar om mee te maken :D Gek genoeg ben ik niet m'n splinternieuwe pincode vergeten..

Oh en heb me zojuist aangemeld voor MvM. De verhalen over de geurtjes deden me twijfelen..maarja, ik gun het mensen zo erg om ook zwanger te raken O+
pi_122332607
quote:

*O* 5 weken voor Blokje!

*O* 6 weken voor Ymme!

*O* 11 weken voor Covie!

*O* 22 weken voor L-E!

Ik maak me er even makkelijk vanaf: +1 :P Wat een mijlpalen op vrijdag :D
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:24:16 #227
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122332681
Het is wel vrijdag mijlpalendag ja! *O*

Ik heb mn eerste echte onrust-aanval. Zo van. Help. Hoe weet ik wat ik allemaal nodig heb. HOE DOEN MENSEN DIT?! :')

En ik ben freakin' 23 weken en ik vind het nog steeds eng om dingen te kopen, uit angst het te jinxen.

Denk ik, ik ga zo maar gewoon wat halen, want gemoedsrust, maar dan denk ik weer.. ja en dan krijg ik vast maandag op controle te horen dat babbie niet goed gaat, vandaar dat ik niks voel.

Echt o|O 8)7
pi_122332706
Gelukkig, heb ik die post niet voor niets gemaakt!

Zwangerschapsdementie valt hier nog best mee, aan het begin had ik er ook wel eens wat last van. Maar nu alleen soms, laatst was ik bijvoorbeeld een afspraak vergeten die ik net 1 uur daarvoor had gemaakt :') Maar gelukkig wist m'n vriend het nog.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:27:44 #229
259886 pessie
pi_122332773
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het is wel vrijdag mijlpalendag ja! *O*

Ik heb mn eerste echte onrust-aanval. Zo van. Help. Hoe weet ik wat ik allemaal nodig heb. HOE DOEN MENSEN DIT?! :')

En ik ben freakin' 23 weken en ik vind het nog steeds eng om dingen te kopen, uit angst het te jinxen.

Denk ik, ik ga zo maar gewoon wat halen, want gemoedsrust, maar dan denk ik weer.. ja en dan krijg ik vast maandag op controle te horen dat babbie niet goed gaat, vandaar dat ik niks voel.

Echt o|O 8)7
Ok, het enige wat kan helpen is kopen :+ . Begin met de kleine dingen : 18 hydrofielen en 6 washandjes. Kost niets en heb je iig iets in huis :+ . Jij houdt mp toch ook in de gaten voor een babbiekamer? Doe je dus ook al! En kleertjes shoppen :9~

Oh ja, van de kraamzorg heb je als het goed is een lijst gekregen: dat dus.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:29:57 #230
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122332826
Nee, heb nog niks van de kraamzorg gehoord. Alleen dat ze in week ?? contact opnemen voor een intakegesprek. Heb dus geen lijst oid.
pi_122333037
Niet leuk die onzekerheid XM, maar probeer er wel van te genieten, de kans is gewoon veel groter dat alles nu goed zit dan dat het niet zo is :*

En kleertjes kopen is gewoon zó leuk :9~ Net weer een megabestelling geplaatst bij GAP en gisteren al bij de Zara :@ Ik mag nu echt niets meer kopen tot aan m'n verlof :').
pi_122333202
Lijsten zijn all over tha interwebz te vinden natuurlijk, maar ik vraag me af of dat jouw voortdurende onrust en onzekerheid weg kan nemen XM. Had je al gekeken naar een zwangerschapscursus of yoga oid?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:44:35 #233
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122333280
Ik doe aan zwangersschapsyoga sinds 2 weken LE... Heb inmiddels op de website van de kraamzorg een lijst gevonden.

Heb nog niks aan kleertjes gekocht, wel al eea gekregen. Ik vind zelf kopen gewoon eng :') :@.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:45:24 #234
259886 pessie
pi_122333308
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik doe aan zwangersschapsyoga sinds 2 weken LE... Heb inmiddels op de website van de kraamzorg een lijst gevonden.

Heb nog niks aan kleertjes gekocht, wel al eea gekregen. Ik vind zelf kopen gewoon eng :') :@.
Misschien even meelezen in het kinderkleertjes topic?
pi_122333381
Xcuz_Me, die onzekerheid is naar. Misschien helpt om te bedenken dat dit kindje wel heel gewenst is bij jullie en dat je kindje het ook verdient om deze aandacht al te krijgen O+ En mocht het fout gaan, dan alsnog was het kindje toch heel gewenst en had het deze aandacht ook verdient, toch? Dat hielp bij mij heel erg, ook met het enige kleertje dat ik de vorige keer kocht. :*
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:00:06 #236
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122333810
Maar het gaat bij 23 weken toch niet meer zo vaak fout, toch? ;(
pi_122333838
Nee tuurlijk niet, maar ik ben soms zelf ook nog wel onzeker daarover. En ik ben al 30 weken!

:*
pi_122333862
XM :*
pi_122333926
Belle, al die mijlpalen :D

*O* voor iedereen op mijlpalendag!

XM, wat rot die onzekerheid. Jullie kindje komt echt hoor! De onzekerheid blijft altijd wel denk ik, ik herken het ook heel erg. Zo'n gevoel van: waarom zou het nu goed gaan? :{
Ik hoop dat je binnenkort heel duidelijk en heel vaak jullie kleintje zal voelen en daardoor wat minder onzeker zal zijn. En spullen kopen hoor! Dat helpt echt :*
E.
pi_122333961
XM het enige wat helpt is gewoon gaan shoppen! Begin met wat kleine dingetjes, sokjes ofzo.
Ik vind het nog steeds spannend maar het moet toch allemaal klaarliggen.
pi_122334035
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:01 schreef bellelena het volgende:
Nee tuurlijk niet, maar ik ben soms zelf ook nog wel onzeker daarover. En ik ben al 30 weken!

:*
Ik heb idd tot het eind wel eens van die onzekere gedachten gehad. Niet vaak hoor, en hoe verder in de zwangerschap, hoe minder. Maar denk dat het niet vreselijk raar is om incidenteel zo'n vervelende gedachte door je hoofd te hebben schieten.

Maar XM, het is natuurlijk wel klote als je daardoor minder kunt genieten, of niet durft te genieten. Anders met jezelf afspreken dat je na de controle van volgende week op een shopping spree gaat? ;)

Oh, en ook na de geboorte ben je niet ineens 100% zorgenvrij :+ Ik plats bijna van geluk uit elkaar, zo awesome vind ik Saartje, maar het is soms een heel eng idee dat je dat geluk kwijt zou kunnen raken. En ja, dat kan. Alleen word je steeds beter in dat nare idee aan de kant schuiven. Hopelijk werkt dat voor jou ook zo, zeker als je maandag tijdens de controle je zorgen hebt kunnen bespreken :* ).
pi_122334055
Bij mij schiet ook vaak door mijn hoofd dat ik helemaal niet weet of dit kindje gezond ter wereld komt maar ze zit toch al 23 weken in mijn buik. Ze hoort er nu al bij, ze verdient het om speciaal te zijn! Zelfs als het mis zou gaan beval ik nu van een echt kindje :o
E.
pi_122334775
En dan zeggen ze toch ook altijd nog "Kleine kindjes, kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen"? Echt... hier komen we nooit meer van af ;)

Net terug van de huisarts, precies zoals ik verwacht had "Virusje mevrouw, daar kunnen we niets aan doen, dat moet ie zelf uitzieken". Maar toch vind ik het fijn om te weten. Vanwege Lars' knalrode wangen was de huisarts-in-opleiding namelijk nog wel aan het overleggen met z'n mentor of het niet de vijfde ziekte kon zijn, en of dat dat voor mij en buikbaby kwaad kon, dus het was nog wel even spannend.
Laten we hopen dat het virusje snel overwonnen wordt. Volgend weekend gaan we namelijk een weekendje weg, en Lars logeren bij opa en oma. Op zich goede timing om er even uit te zijn na een periode als dit, maar dan moet die periode wel afgesloten zijn, want ik wil geen ziekig peutertje bij opa en oma achter moeten laten...

Hier heb ik ook nog niets geshopt trouwens. Wilde eigenlijk morgen eens een dagje de stad in, maar lijkt me nu beter van niet. Volgens mij hadden we 3 jaar geleden alles nu al zo ongeveer klaar liggen...
pi_122334956
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar het gaat bij 23 weken toch niet meer zo vaak fout, toch? ;(
Nee, heel zelden zelfs. Maar weet je, áls het fout gaat, gaat het fout. Het zal niet fout gaan omdat jij het gore lef hebt te genieten van deze zwangerschap, of omdat jij je leven ernaar gaat inrichten. Je hebt er geen invloed op, dus dan kun je het maar beter leuk hebben for the time being. Zou toch zonde zijn als jij in mei een prachtig gezond kindje in je armen hebt, en je geen moment hebt genoten van toen hij/zij nog in je buik zat. Het is nu al je kindje he, dat verdient ook nu al een plek in je leven.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:39:04 #245
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122335056
Dit is het lijstje vd kraamzorg. Staan er onzindingen op of mis ik nog essentiele zaken?

Voor de baby:
• 50 cc gedenaturaliseerde alcohol 70%, een pak zigzag watten
• 2 pakjes steriele gaasjes 16x16
• 6 rompertjes maat 56/62.
• 4 setjes kleding vanaf maat 56/62.
• 6 spuugdoekjes
• Hard plastic badje met standaard (hoogte 100/105 cm), tummy tub
• Zeepvrije wasgel
• 2 babycapes
• 2 naadloze ijzeren kruiken met rubber binnenplaatje en voorzien van een keurmerk logo

Afhankelijk van de verwachting, is het tevens aan te raden rompertjes / een set
kleding van maat 50/56 in huis te hebben.

• 12 hydrofiele luiers om de baby mee af te drogen
• 6 hydrofiele washandjes
• 1 pak wegwerpluiers
- 1 emmer met deksel

Voor het wiegje of ledikantje:
• Wieg of ledikantje met spijltjes met maximaal 7 cm afstand
• 1 molton om het matras te beschermen
• 1 stevig matrasje van 8 - 10 cm dik
• 3 onderlakentjes of hoeslakens
• 3 bovenlakentjes
• 2 wollen of katoenen dekentjes
• 2 kruikenzakken van katoen of flanel

Bij borstvoeding:
• Zoogkompressen
• Voedingsbeha’s
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:53:20 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122335562
Ik kom hier even afscheid nemen. Heel erg raar. Probeerde wat bij te lezen (niet gelukt overigens) en las ergens iets over een bevalplan. Dan schiet er toch nog door mijn hoofd "oh ja, dat moet ik ook nog".

De meisjes zijn nu een week oud en doen het goed. Ze zijn prematuur en hebben de daarbijhorende probleempjes maar ze zijn niet ziek en ze maken stapjes. Zo zijn we gestart met het zelf drinken aan de borst en uit de fles en zijn de infuusjes al niet meer nodig. Kleine stapjes maar wel belangrijk en in elk geval in de goede richting van naar huis gaan.

Ik ben sinds gisteravond ook weer thuis. Vandaag gaat alle aandacht even naar M want die is ook redelijk van slag (geweest). De komende weken zal een logistieke uitdaging worden met heen- en weer naar het ziekenhuis, melk afleveren, oppas voor Midas etc.

De damen krijgen inmiddels 100% moedermelk. Het is hard werken om ze bij te houden want zodra mijn productie omhoog gaat, krijgen zij ook weer meer. Maar ik ben er wel trots op dat ik ze dat maar mooi kan geven.

Ik blijf hier met een half oog meelezen, ben natuurlijk ontzettend voorgekropen ;)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:56:36 #247
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122335674
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dit is het lijstje vd kraamzorg. Staan er onzindingen op of mis ik nog essentiele zaken?

Voor de baby:
• 6 spuugdoekjes
• Zeepvrije wasgel
• 2 babycapes
• 2 naadloze ijzeren kruiken met rubber binnenplaatje en voorzien van een keurmerk logo

• 1 pak wegwerpluiers
- 1 emmer met deksel

• 3 bovenlakentjes

Bij borstvoeding:
• Zoogkompressen
• Voedingsbeha’s
De alcohol en de watten zaten bij mij in het kraampakket.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_122335694
quote:

Voor de baby:
• 6 spuugdoekjes
• Zeepvrije wasgel
• 2 babycapes

• 1 pak wegwerpluiers
- 1 emmer met deksel

• 3 bovenlakentjes

Bij borstvoeding:
• Zoogkompressen
• Voedingsbeha’s
Saartje is aan het mopperen, dus even snel, kijk ik daarna nog eens :+

Ik zou zelf veel meer spuugdoekjes in huis halen. Heb er zeker 20 gekregen van een vriendin (had er zelf geen gekocht), en ik vind het zo handig! gebruik er 3 ofzo per dag, zeker nu ze vrij veel zevert :+

Verder vond ik 't op de babykamer erg handig om nog een apart wastrommeltje neer te zetten. Kan ik daar haar vuile was verzamelen. Absoluut niet nodig, maar ik ben er zelf blij mee. Idem voor een klein prullenbakje (wij hebben zo'n sangenic luieremmer, dus kleine dingetjes gooi je daar niet zo handig in).

Voor de zekerheid idd een setje in mt 50. Saartje werd geschat op een zware baby (p95), maar heeft de eerste week of twee weken nog 50 gedragen.

Sokjes van bambino (kruidvat), die dingen zakken niet af namelijk :P

Wij hebben zelf iets van 3 of 4 aankleedkussenhoezen. Als ze een keer een goede poepdag heeft, is dat erg handig.

Saar heeft nu echt honger, geloof ik :+ Dus ik ga mijn baby even knuffelen en de fles geven O+
pi_122336089
Ik heb spuugdoekjes dus amper gebruikt, ik zou er niet veel meer kopen hoor. Dat is toch snel nog aangeschaft na de geboorte?

Op onze lijst staat alle kleding overigens in maat 50/56. 56/62 vind ik aardig groot voor een pasgeborene.
pi_122336103
Wij leggen altijd een hydrofieldoek op het aankleedkussen (1x dubbelgevouwen), als je dan een klein poepongelukje hebt, hoef je de aankleedkussenhoes (3x woordwaarde :+) niet gelijk in de was te doen.

Molton is wel handig om er 2 of 3 van te hebben. Als de mini spuugt dan is namelijk de molton wel nat en dan kan je het verschonen. Is ons wel gebeurd dat we 2 moltons op een dag vies hadden. Als ik geen extra had gehad, was het matrasje behoorlijk nat geweest!

Deken had ik maar 1, die werd eigenlijk nooit vies (want laken zit er nog tussen, met omslag aan de bovenkant). Oma heeft wel nog een dekentje gebreid, die heb ik er de eerste week nog wel eens extra opgelegd. Maar dat zou je ook met een omslagdoek kunnen doen ofzo. Ligt ook aan het seizoen en of je mini goed temperatuur kan houden.

Zeepvrije wasgel heb ik nooit gebruikt, wij doen altijd olie in het badje. Is de eerste weken ook handig omdat dan de huid heel droog kan worden / vervelt. Wij hadden daar geen last van, de kraamhulp dacht dat dat ook kwam door de olie.

Gaasjes, alcohol en watten zaten in het kraampakket van de zorgverzekering.

Wij hadden maar 1 kruik (ik zou er nog een lenen of kopen, maar toen was de mini er opeens al) en eigenlijk heb ik de 2e nooit gemist. Het was misschien handig geweest om tegelijkertijd zowel kleertjes als bedje te kunnen voorverwarmen, maar om en om ging het ook best prima. Ik vond een kruik ook eigenlijk best veel geld voor de korte tijd dat je 'm nodig hebt.

Hydrofielluiers heb je nooit genoeg ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:08:21 #251
259886 pessie
pi_122336122
quote:

Voor de baby:
• 50 cc gedenaturaliseerde alcohol 70%, een pak zigzag watten . Zit in kraampakket
• 2 pakjes steriele gaasjes 16x16 . Zit in kraampakket
• 6 rompertjes maat 56/62. Ga maar uit van 50/56, 56/62 is echt groot voor een baby, ook voor een 8 ponder
• 4 setjes kleding vanaf maat 56/62. Idem
• 6 spuugdoekjes
• Hard plastic badje met standaard (hoogte 100/105 cm), tummy tub . Tt niet echt nodig
• Zeepvrije wasgel
• 2 babycapes

• 12 hydrofiele luiers om de baby mee af te drogen . Ik zou 18 doen, 12 ben je zo doorheen
• 1 pak wegwerpluiers
- 1 emmer met deksel

• 1 molton om het matras te beschermen . Ik had er 2 of 3 per bedje, maar ik hou van genoeg
• 3 bovenlakentjes

Bij borstvoeding:
• Zoogkompressen
• Voedingsbeha’s
Babylotion
Haarlotion
Borsteltje
Luierdoekjes
Luierdoekjes dispenser vond ik mega handig

Ah, peuter is thuis, denk straks verder
pi_122336177
quote:

Voor de baby:
• 6 spuugdoekjes
• Zeepvrije wasgel
• 2 babycapes

• 1 pak wegwerpluiers
- 1 emmer met deksel

• 3 bovenlakentjes

Bij borstvoeding:
• Zoogkompressen
• Voedingsbeha’s
Billendoekjes, badolie, huidolie, Bepanthen (voor droge plekjes en zere tepels), vitamine D (en K bij borstvoeding), 2 thermometers (voor jou en voor de baby), zacht haarborsteltje. En je hebt _nooit_ te veel hydrofielen ;) En wij hebben een dun dekmatrasje van de Ikea, ook ideaal bij spugen en plassen.

Ook als je borstvoeding gaat geven zou ik je aanraden om een fles in huis te hebben en kunstmelk (je hebt hele kleine verpakkingen) voor je-weet-maar-nooit.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122336245
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Billendoekjes, badolie, huidolie, Bepanthen (voor droge plekjes en zere tepels), vitamine D (en K bij borstvoeding), 2 thermometers (voor jou en voor de baby), zacht haarborsteltje. En je hebt _nooit_ te veel hydrofielen ;)
Ik had maar 1 thermometer, vond de kraamhulp geen probleem. Wij gebruiken ook bepanthen voor de billen ipv zinkzalf want de bepanthen zit in een tube en dat vind ik handiger :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122336360
Die van mij wilde wel graag twee geloof ik. Nou ja, met goed schoonmaken kan eentje natuurlijk ook prima. Mijn mini kreeg pas last van luieruitslag bij tandenpoep en preventief heb ik nooit gesmeerd. Nu gebruik ik ook bepanthen daarvoor inderdaad of Weleda billencrème, met daaroverheen nog wat sudocrème.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122336485
Kyara wat fijn om van je te horen en dat je meisjes het goed doen! O+

Knap dat je de borstvoeding zo mooi op gang hebt gekregen en goed gaat *O*

Succes met de logistieke drempels en verder lekker genieten van je gezinnetje! :*

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2013 12:18:22 ]
pi_122336512
Omen O+ Saar
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:49:59 #257
259886 pessie
pi_122337508
Oh ja, was in mn vorige post kyara ekven vergeten :@

Wat fijn dat het goed gaat met je meiden en dat ze volledig op bv zitten ^O^

Xm ik had trouwens binnen de quote aangevuld.
Oh, en je krijgt een flesje in de babydoos, niet nodig om er 1 te kopen. Als je thuis bevalt en beeb moet bijgevoed heeft de vk spullen bij zich.
pi_122338001
Wow Kyara wat een prestatie *O*
Veel succes de komende tijd :* zoveel mogelijk proberen te genieten

Ik moest van de kraam 2 dekentjes op het bedje leggen. Maar dat ligt er waarschijnlijk aan wanneer je kindje komt.

En in de maxicosi/ kinderwagen is iets van een voetenzak/ dekentje ook handig. Maar dat is weer n hele andere lijst :+
pi_122338036
Kyara wat fijn dat het goed gaat met de meiden. Met babystapjes vooruit dus *O* Het lijkt me idd raar voor je, omdat je een aantal stappen hebt 'gemist' die je bij een 'normale' bevalling wel zou doen. Maar wat heerlijk dat het goed gaat O+ Geniet ervan vrouw!
pi_122338048
*O* Kyara, wat fijn om te horen dat het goed gaat met je meisjes! Wat super dat ze al helemaal op moedermelk zitten! En wat stoer dat je het toch maar voor elkaar bokst. Succes nu de komende weken, logistiek, maar ook mentaal en fysiek :* Wees maar trots op jezelf en je meisjes en ik hoop dat ze spoedig met jullie mee naar huis zullen mogen!

Wat handig die lijst en de aanvullingen! Ik wilde precies vandaag ook een lijst maken met alles wat er nog moet komen, dus dit komt meteen mooi uit zo!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee, heel zelden zelfs. Maar weet je, áls het fout gaat, gaat het fout. Het zal niet fout gaan omdat jij het gore lef hebt te genieten van deze zwangerschap, of omdat jij je leven ernaar gaat inrichten. Je hebt er geen invloed op, dus dan kun je het maar beter leuk hebben for the time being. Zou toch zonde zijn als jij in mei een prachtig gezond kindje in je armen hebt, en je geen moment hebt genoten van toen hij/zij nog in je buik zat. Het is nu al je kindje he, dat verdient ook nu al een plek in je leven.
Dat dus ja O+
pi_122338963
Even een domme vraag: Als ik op zoek hoeveel weken ik zwanger ben, staat er: U bent nu week 6 van de zwangerschap.
Ja maar..ik ben 5 weken zwanger :?

Iemand die m'n lichtje weer aan kan zetten dmv uitleg?
pi_122339023
je zit in de 6e zwangerschapsweek, net als ik in mijn 30e levensjaar zit, ik ben 29.
pi_122339039
Hihi Blokje verwarrend he?

Op de dag van je NOD ben je 4 weken zwanger. Je 5e week begint dan.
Jij hebt er nu 5 weken opzitten, maar je 6e week is bezig.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:32:06 #264
30252 Soempie
Procreating
pi_122339047
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:30 schreef Blokje. het volgende:
Even een domme vraag: Als ik op zoek hoeveel weken ik zwanger ben, staat er: U bent nu week 6 van de zwangerschap.
Ja maar..ik ben 5 weken zwanger :?

Iemand die m'n lichtje weer aan kan zetten dmv uitleg?
Je bent 5 weken zwanger geweest en gaat nu de 6e week in?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_122339098
Dank allen! Ik dacht dat ook al, maar met een huidig concentratievermogen van een appel begon ik te twijfelen aan mezelf :)
pi_122339133
Wat de rest zegt, 5 weken en (bijv) 3 dagen zwanger = de 6e week van de zwangerschap.
Ik vind het zelf ook verwarrend, ik houd altijd de eerste manier van vertellen aan als iemand het vraagt ;)
pi_122339154
En o wee als iemand vraagt hoeveel maanden je bent ipv weken.. euh :? :')
pi_122339184
:') whehehe inderdaad, daar kom ik amper uit joh! En dan ook meestal 'Hoeveel maanden moet je nog?', veeg me maar op dan....
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:35:35 #269
30252 Soempie
Procreating
pi_122339187
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:34 schreef Fieder het volgende:
En o wee als iemand vraagt hoeveel maanden je bent ipv weken.. euh :? :')
En als je iemand die nog nooit zwanger is geweest vertelt dat je zoveel weken zwanger bent, dan zie je ze ook even denken... :? :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_122339253
Ik snapte dat vroegah ook nooit idd. 9 maanden, 40 weken, hoe kan dat? :P

Ik had Neutral gekocht voor de babywas, omdat mijn man erg last heeft van eczeem. Maar nu ruiken mn kleertjes niet lekker :'( Kan ik gewoon sensitive wasmiddel halen?
pi_122339274
Dat weken vs maanden gebeuren brak m'n hoofd ook bijna paar jaar geleden :') Ja maar...40 weken zwanger...9 maanden.. Hoe! :'(!
pi_122339404
Ik kom er ook echt niet uit dan... Aan het rekenen, hmm volgens mij is dit 6 maanden en 2 weken, dus de 7e maand :? Of moet ik dan zeggen, 6 en halve maand?
En dan nog proberen te berekenen hoeveel ik er dan nog moet :P

Fieder, ik vind Neutral zelf vies ruiken, ik heb nu een Ecover wasmiddel die ik wel lekker vond ruiken (aan alle flessen gesnuffeld) dat is volledig van natuurlijke ingrediënten en natuurlijk afbreekbaar. En ik heb ook een Persil Eco gehaald gisteren, voor lakentjes enzo, geldt hetzelfde voor. Maar hier geen eczeem oid dus ik weet niet of daar nog iets inzit wat iets zou kunnen triggeren?
Anders misschien een beetje etherische olie bij de was of een geurzakje in de kast? Of ik las laatst over Zwitsal geurbuiltjes voor in de kast! Die wil ik zelf ook nog scoren. Dan gaat je was alsnog wel lekker ruiken daarvan!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:44:31 #273
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122339524
Dank voor de tips en aanvullingen!

Ga de lijst ff plakken in word en jullie opmerkingen daarin verwerken :).
pi_122339878
Nou, ik ben ook blij met het lijstje XM en ook met jullie aanvullingen! Staat nu allemaal onder elkaar in een kladblokje. Voor-koop-pret.
Wat erg he, alsof het boeiend is om een zacht haarborsteltje te kopen :')
pi_122339959
Ohja, ik kreeg gisteren het kraampakket van de FBTO.
Wat zijn onderleggers? :@
pi_122339982
De helft van wat hier wordt aangeraden heb ik nooit gebruikt. Misschien ben ik te minimalistisch, maar wasgel, huidolie, haarborstel en bepanthen zitten niet in de standaard uitzet hier..

Een pak kv als je bv wil geven al helemaal niet.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:56:15 #277
259886 pessie
pi_122340025
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:54 schreef Suikertante het volgende:
Die leg je vanaf 37 weken in je bed om vrluchtwater op te vangen als je vliezen spontaan breken. Of je koopt een skydda hogt bij ikea.
pi_122340037
Al voordat ik zwanger was wilde ik zo graag naar babywinkels. En nu nog steeds, maar het is er nog niet heel erg van gekomen, want ik durf niet zo goed iemand mee te vragen. Ik heb het idee dat m'n vriend het niet heel erg boeiend vindt bijvoorbeeld en dat ie dan halverwege eigenlijk al wel weer naar huis wil. Zelfde geldt voor m'n zusje. M'n moeder misschien, maar die is weer zo praktisch, dus dan voel ik me niet vrij genoeg om overal bij te zwijmelen. Zal ik zometeen gewoon in m'n eentje gaan?
pi_122340057
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:54 schreef Suikertante het volgende:
Dat zijn een soort matjes met plastic onderkant, die je op je bed kan leggen als de kraamzorg of vk je doosch gaat inspecteren. Wordt je beddengoed niet rood :+ :Y)

edit: en wat pessie zegt. Maar daar zijn ook matrasbeschermers voor, die zijn wat groter dan de onderleggers.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:57:56 #280
259886 pessie
pi_122340103
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:56 schreef bellelena het volgende:
Al voordat ik zwanger was wilde ik zo graag naar babywinkels. En nu nog steeds, maar het is er nog niet heel erg van gekomen, want ik durf niet zo goed iemand mee te vragen. Ik heb het idee dat m'n vriend het niet heel erg boeiend vindt bijvoorbeeld en dat ie dan halverwege eigenlijk al wel weer naar huis wil. Zelfde geldt voor m'n zusje. M'n moeder misschien, maar die is weer zo praktisch, dus dan voel ik me niet vrij genoeg om overal bij te zwijmelen. Zal ik zometeen gewoon in m'n eentje gaan?
Ja! Lekker zwijmelen kun je beter alleen. En anders met een medezwangere gaan?
pi_122340148
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:56 schreef pessie het volgende:

[..]

Die leg je vanaf 37 weken in je bed om vrluchtwater op te vangen als je vliezen spontaan breken. Of je koopt een skydda hogt bij ikea.
Die heb ik er net op gedaan :D
Knisper knasper :')
pi_122340189
Belle gewoon lekker alleen gaan, en vergeet als je dan in de stad bent niet zo'n heerlijke smoothie van de la place te halen :9~
pi_122340206
Een medezwangere zou helemaal leuk zijn ja, maar die ken ik niet! In m'n eentje dan dus, ik moet vandaag gewoon bijna huilen bij het idee dat ik dan ben bevallen en helemaal niet bij echte grote babywinkel ben geweest... :') Vandaar dat ik ook maar bezig ging met een lijstje, dan heb ik een goede reden om te gaan :P Aan de andere kant, ik wil gewoon zwijmelen, reden genoeg toch?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:00:57 #284
259886 pessie
pi_122340215
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:59 schreef Logician het volgende:

[..]

Lang leve de skydda hogt, die knispert niet :+ . Ook praktisch in de kraamtijd en daarna alse er zieke, spugende kindjes bij je in bed liggen.
pi_122340312
Zal hem eens opzoeken, zijn die er ook 1pers? ivm boxspring.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2013 14:03:22 ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:09:05 #286
259886 pessie
pi_122340536
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:03 schreef Logician het volgende:
Zal hem eens opzoeken, zijn die er ook 1pers? ivm boxspring.
Ja! Nathan heeft de 1-persoons onder zn hoeslaken. Hema schijnt hetzelfde idee ook te hebben, misschien beter bereikbaar voor jou?
pi_122340724
Ohh en toen vertelde ik het huilend aan mijn lief en toen zei hij dat ie heus wel mee wil O+ Dus nu gaat ie mee *;
pi_122340761
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:14 schreef bellelena het volgende:
Ohh en toen vertelde ik het huilend aan mijn lief en toen zei hij dat ie heus wel mee wil O+ Dus nu gaat ie mee *;
Awww *;
pi_122340882
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:09 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja! Nathan heeft de 1-persoons onder zn hoeslaken. Hema schijnt hetzelfde idee ook te hebben, misschien beter bereikbaar voor jou?
Ja die zit hier in het wkc, thanks!

Belle Awwwww O+
pi_122341341
Belle gezellig!! O+

En ik heb óók zo'n matrasbeschermer gekregen. Maar die onderleggers klinken nu ineens ook best logisch ja ;)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:55:44 #291
259886 pessie
pi_122342501
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:14 schreef bellelena het volgende:
Wat schattig! Veel plezier samen.
pi_122342508
Aww belle O+ Geniet ervan!
pi_122342693
En wel laten zien wat je mee naar huis neemt he ;)
pi_122342764
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:59 schreef Logician het volgende:

[..]

Net alsof je op een gigantisch maandverband slaapt :D :D Vond ik tenminste :+

Sowieso was ik heel snugger toen. Legde het onder mijn matras. M keek me echt aan van :|W
pi_122342908
Hahaha coco :D
pi_122343460
Lol Coco! Nou ja.. dan was je lattenbodem in ieder geval goed beschermd! :)
Wij hebben ook dat ding van Ikea... twee stuks... sinds vorige zwangerschap eigenlijk standaard op ons bed; ook handig met andere ongelukjes enzo.

Hier liggen momenteel beide mannen te slapen, de wasmachine draait (met beddegoed uiteraard) en ik heb zojuist m'n collega's op afstand op weg kunnen helpen. Ik word hier nog goed in ;)
pi_122343672
Coco :D

Ik heb net geprobeerd om de zelfstandigenuitkering aan te vragen, maar ik vind het niet echt simpel. Waarom zijn de vragen nooit eenduidig? En het online invulsysteem werkt ook voor geen meter, dus ik ga hem nu uitprinten en er zondag eens rustig voor zitten.

En ik ben verslaafd geraakt aan mineola's *O* Gezond!!
Krijg er wel maagzuur van.

Shandaly in Amerika wordt er goud geld verdiend door gezinsmanagers, misschien ligt er een carriere voor je!
pi_122343827
Ik denk ga even bijlezen nu ik toch moet wachten tot mijn controle afspraak. Maar dat is niet te doen. Is best veel getypt.

Ben voorbereid en wil met een controle afspraak de deur uit en niet met een inleiddatum. Ben benieuwd!
pi_122344205
Succes As! :*
pi_122344403
Ja zet hem op, je weet wat je wilt! En dat is genoeg tijd voor je kruisborduursels! ^O^
pi_122344411
En... sluit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')