Dat dusquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:59 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben echt blij dat er hier zo helder beschreven wordt wat me allemaal te wachten staat!Volle maagzuur monden, beelddenken met gaviscon, griesmeelpudding. Heerlijk!
Wat goed bezig!quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:48 schreef Spirit82 het volgende:
Zo, goed bezig, al zeg ik het zelf. Wel fijn dat de nesteldrang zich niet beperkt tot schoonmaakwoede maar ook tot administratieve opruimdrangUitvaartverzekering geinformeerd over zwangerschap, infopakket voor vriend aangevraagd want die is nog niet verzekerd
zorgverzekering gebeld om door te geven dat ik zwanger ben (blijkbaar gaat die info niet automatisch over van de oude zorgverzekeraar
) en een som geld aangevraagd van mn openstaande levensloopverzekering.
Nu ga ik maar weer eens aan het werk denk ik![]()
Thuiswerken
Bij inwendige echo zien ze het sowieso welquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:19 schreef ymme het volgende:
Hier is de nesteldrang nooit helemaal verdwenen ná de eerste.
En nu lijkt het alweer op zijn top te zijn! OMG.
Manlief is er dan ook echt niet blij mee. Helemaal doordat ik het door de vermoeidheid, pijn in mijn onderrug (kwaaltje v zwangerschap?) en dat virusje nu (keelpijn zulks, bespaar jullie de ranzige details) niet zelf gedaan krijg wat ik wel allemaal wil doen.
Dus ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelend aankomende maanden.
Is het trouwens gek dat ik de verloskundige nog niet gebeld heb?
Wil niet te vroeg bellen, ik heb nogal wat overgewicht, dus als ik een echo krijg wil ik wel graag meteen wat zien, anders onzeker etc. Ben morgen 6 weken.
Vriend wilde to-dolijsten omdat hij het overzicht kwijt was. Heb gister 2 uur lang 4 lijsten gemaakt (wat moeten we nog regelen, wat moeten we nog kopen, wat hebben we al, wat moet in een vluchttas) en die drol heeft er niet eens naar gekeken gisteravondquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:21 schreef L-E het volgende:
To-do-lijsten zijn de bom. Helpen mij het leven door.
Ik heb ook zulke lijsten!quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Vriend wilde to-dolijsten omdat hij het overzicht kwijt was. Heb gister 2 uur lang 4 lijsten gemaakt (wat moeten we nog regelen, wat moeten we nog kopen, wat hebben we al, wat moet in een vluchttas) en die drol heeft er niet eens naar gekeken gisteravond
Owja die moet ook nog...quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:27 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb ook zulke lijsten!
Behalve dan die van de vluchttas. Daar ben ik zó niet aan toe.![]()
Wel mijn bevalplan af, nog doorspreken met Vriendje maar ik ben er content mee.
Bellen kan toch wel?! 't is toch niet zo dat je nu belt en meteen moet komen ofzo?quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:19 schreef ymme het volgende:
Wil niet te vroeg bellen, ik heb nogal wat overgewicht, dus als ik een echo krijg wil ik wel graag meteen wat zien, anders onzeker etc. Ben morgen 6 weken.
Zou gewoon lekker bellen meid. Des te eerder kunnen ze bv de prenatale screening doen, informatie geven en ben je iig onder 'behandeling'quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:19 schreef ymme het volgende:
Hier is de nesteldrang nooit helemaal verdwenen ná de eerste.
En nu lijkt het alweer op zijn top te zijn! OMG.
Manlief is er dan ook echt niet blij mee. Helemaal doordat ik het door de vermoeidheid, pijn in mijn onderrug (kwaaltje v zwangerschap?) en dat virusje nu (keelpijn zulks, bespaar jullie de ranzige details) niet zelf gedaan krijg wat ik wel allemaal wil doen.
Dus ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelend aankomende maanden.
Ik heb gebeld toen de zwangerschapstest net droog wasquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:35 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Bellen kan toch wel?! 't is toch niet zo dat je nu belt en meteen moet komen ofzo?
Staat niet op mn kalender. Maar ik ben zo doe-erig vandaag... wil meteen alles aanpakken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:32 schreef L-E het volgende:
Je hebt nog de tijd hoor. Of ga je komend weekend al bevallen?
Bij de eerste keer heb ik ook vrijwel gelijk gebeld. De tweede keer heb ik een mail gestuurd (toen was ik nl op vakantie) en de derde keer heb ik iets langer gewacht vanwege de voorgaande miskramen, maar toen kon ik in het zkh al terecht met precies 6 weken en met iets meer dan 7 weken bij de vk! Dat was dan het voordeel van de miskramen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:44 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik heb gebeld toen de zwangerschapstest net droog was. Met 4w1dag geloof ik al. En had de eerste echo met 8 weken. Eerder laten ze je toch niet komen
.
Over het algemeen zijn het dan de voetjes of zelfs billen bij grotere muppies maar alles kanquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:13 schreef Spirit82 het volgende:
Vraagje, als je je kindje bovenin je buik voelt bewegen, betekent dat dan dat ze met haar kopje naar beneden ligt en beentjes omhoog? Of zouden dat ook haar armen/handjes kunnen zijn?
De meest common houding is dan billen onder je linkerborst zeg maar, en dan beentjes en voetjes in je rechterzijquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:19 schreef LadyBlack het volgende:
De verloskundige vertelde mij dat mn kind netjes headfirst lag, maar ik heb echt geen idee wat ik dan allemaal voelsoms steekt er een enorme bult uit mn zij, dan weer voel ik volgens mij een kont onder mn middenrif.... ik probeer me dan voor te stellen hoe ze ligt, maar ik kom er niet uit!
Heej, zo ligt buikbeeb ook! Nathan lag aan het einde gespiegeld zeg maar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:25 schreef Incantrix het volgende:
[..]
De meest common houding is dan billen onder je linkerborst zeg maar, en dan beentjes en voetjes in je rechterzijzo lagen Stef en Isabel ook allebei.
Mensen zijn stom. Punt. Ik weet niet, maar als het over zwangerschap gaat komen er ineens de stomste en meest kwetsende dingen uit. Gewoon zeggen dat het niet helemaal gepland was, maar je er wel erg blij mee bent en je dan omdraaien en weglopen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:34 schreef covie het volgende:
Hmm ik zit een beetje met de vragen over mijn zw. schap.
Op het werk ben ik officieel onderwerp van het roddelcircuit want een enkeling durft het nu te vragen.
En ze zeggen dan ook gelijk zo ben je alweer zwanger? Wat dacht je gewoon snel achter elkaar dan ben ik er vanaf? (ja serieus)
En dan zeg ik nou het was niet helemaal gepland.
Eigenlijk vind ik gewoon dat het ze niks aan gaat. Maar wat moet ik dan zeggen, het klinkt zo alsof ik er niet blij mee ben. Wat ik juist heel erg wel ben...
Ow dat voel ik dus helemaal nietquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:25 schreef Incantrix het volgende:
[..]
De meest common houding is dan billen onder je linkerborst zeg maar, en dan beentjes en voetjes in je rechterzijzo lagen Stef en Isabel ook allebei.
Bizar dat mensen dat zo op deze manier durven te vragenquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:34 schreef covie het volgende:
Hmm ik zit een beetje met de vragen over mijn zw. schap.
Op het werk ben ik officieel onderwerp van het roddelcircuit want een enkeling durft het nu te vragen.
En ze zeggen dan ook gelijk zo ben je alweer zwanger? Wat dacht je gewoon snel achter elkaar dan ben ik er vanaf? (ja serieus)
En dan zeg ik nou het was niet helemaal gepland.
Eigenlijk vind ik gewoon dat het ze niks aan gaat. Maar wat moet ik dan zeggen, het klinkt zo alsof ik er niet blij mee ben. Wat ik juist heel erg wel ben...
Haha bedankt!! Mijn humeur is alweer wat beter, want ik zag even het moment voor me van daarnet...quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:37 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mensen zijn stom. Punt. Ik weet niet, maar als het over zwangerschap gaat komen er ineens de stomste en meest kwetsende dingen uit. Gewoon zeggen dat het niet helemaal gepland was, maar je er wel erg blij mee bent en je dan omdraaien en weglopen.
Ik heb het gevraagd en ze zei dat dat de houding is die het meest voorkomtquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:31 schreef pessie het volgende:
[..]
Heej, zo ligt buikbeeb ook! Nathan lag aan het einde gespiegeld zeg maar.
Milka, je zit al een week of 5 in je derde trimester![]()
Hier wel nesteldrang maar heb een bepaalde max aan wat ik kan op een dag. Dus probeer tochvte doen wat ik kan en overtuig mezelf ervan dat de kraam vast ook kan schoonmaken
. Gisteren de was gedaan, en vanmiddag maar weer even bezig in de keuken den k ik. Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik fysiek niet in staat ben toilet en badkamer schoon te maken, dat is echt een frustratiepunt momenteel.
Beweeglijke babyquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:39 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ow dat voel ik dus helemaal niet![]()
Ik voel haar "rommelen" rond mn navel. Geen harde trappen ofzo, maar beetje schuiven en ploppen. Als ik zit, voel ik haar boven in mn buik ook in het midden goed duwen/trappen. Als ik op mn rug lig verschuiven die trappen weer naar rechtsIk snap geen biet van dit kind!
Goed voorbeeld doet goed volgen hequote:Op donderdag 31 januari 2013 13:07 schreef Hilzillah het volgende:
Over lulla's gesproken. Totaal off topic. Bij oude baas werd ik ervan beschuldigd door collega dat ik dmv kroelen met de baas mijn functie wel verkregen zou hebben.
3 maanden later betrapte ik die betreffende collega tijdens kroelen met baas
Wtfquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:07 schreef Hilzillah het volgende:
Over lulla's gesproken. Totaal off topic. Bij oude baas werd ik ervan beschuldigd door collega dat ik dmv kroelen met de baas mijn functie wel verkregen zou hebben.
Spannend Lot!!!quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef L0t.. het volgende:
[..]
WtfMaar bedoel je nu echt seks?
Wat een onbeschofte reacties covie, laat mensen hun ongevraagde mening lekker voor zich houden. Niks van aantrekken, als jullie er maar gelukkig mee zijn.
Ik heb net een 3D-echo gepland voor komende woensdag, zo'n zin in!
Wat tof!! Mijn vriend wil niet, die vind die 3D babietjes op zombies lijken...quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik heb net een 3D-echo gepland voor komende woensdag, zo'n zin in!
Hehe, ja dat snap ik ook wel een beetjequote:Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat tof!! Mijn vriend wil niet, die vind die 3D babietjes op zombies lijken...
Leuk! Hebben jullie dat bij je dochter ook gedaan?quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:26 schreef twentemeisje het volgende:
Jezus, hoe triest is het als je zo lomp uit de hoek kunt komen? Ook al wil je je er niets van aantrekken, toch kwetst het je natuurlijk zulke opmerkingen.
Hier staat ook de 3D-echo voor volgende week vrijdag. Redelijk vroeg (27w1d), maar als de plaatjes tegenvallen dan mogen we twee weken later opnieuw,. Heel leuk mens die dat doet, ze wilde me graag op die datum inplannen omdat ze dan ook een stagiaire had die dan ook wat plaatjes mocht maken. Vond ze wel leuk om dat bij mij te doen (we hadden ook een hele gezellige geslachtsbepalingsecho bij haar gehad). Toen riep ze dus ook gelijk dat we later terug mogen komen als de kleine man niet lekker in beeld is. Nou prima dan!
Ja, ik vond het erg leuk die sneak preview van je kind! Ik vind het ook wel zo leuk als ze later allebei naar zichzelf kunnen kijken terwijl ze nog in mij woonden :-).quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:30 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Leuk! Hebben jullie dat bij je dochter ook gedaan?
Foto!quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:39 schreef danic het volgende:
Net in de kleedkamer kreeg ik een compliment dat ik een mooie buik heb, zo lief! Daarna de vraag hoe lang ik nog moest.....toen ik zie "tot half april" vielen er twee monden open hahaha.
Dat idee had ik ook, maar was niet zo bij ons.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat tof!! Mijn vriend wil niet, die vind die 3D babietjes op zombies lijken...
Je had ook 'mwah, een minuut of tien van begin tot eind' kunnen antwoordenquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:41 schreef Mineola het volgende:
Jeetje covie, waar bemoeien ze zich mee... Gepland of niet, maar ook of je er wel of niet blij mee bent, dat gaat m.i. niemand wat aan. Ik zou zelf iets zeggen als dat de vaart er wel moet zitten als je voor je 40ste een elftal wil hebben.Geen serieus antwoord in elk geval.
Ik kreeg zelf een paar keer de vraag of het lang duurde voor ik zwanger was. Oa van een (mannelijke!) collega en van de buurvrouw. Wtf?! Daar gaf ik dus geen antwoord op...
lijkt me gewoon een belangstellende vraag, is dat zo raar?quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:41 schreef Mineola het volgende:
Ik kreeg zelf een paar keer de vraag of het lang duurde voor ik zwanger was. Oa van een (mannelijke!) collega en van de buurvrouw. Wtf?! Daar gaf ik dus geen antwoord op...
Ja, ik weet het. Zodra we weer thuis zijn, goed? Ik maak ze nl wel, maar ben gewoon te lui om ze op de computer te zetten.quote:
Nou vooruitquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:47 schreef danic het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Zodra we weer thuis zijn, goed? Ik maak ze nl wel, maar ben gewoon te lui om ze op de computer te zetten.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:07 schreef Hilzillah het volgende:
Dat zei mijn lief ook altijdquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:44 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Je had ook 'mwah, een minuut of tien van begin tot eind' kunnen antwoorden. De brutaliteit van mensen
Danic wat fijn dat je heupen weer teruggeplopt zijn in hun kommen! Hopelijk blijft het nu een stuk beter gaan.
Ik duim voor mooie plaatjes L0t!
Ik vind het best een hele persoonlijke vraag Truitje. Ik zou dat niet zomaar vragen als ik iemand niet goed ken. Er kunnen hele pijnlijke verhalen achter zitten, waarvan je niet de behoefte hebt ze te delen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:46 schreef trui het volgende:
[..]
lijkt me gewoon een belangstellende vraag, is dat zo raar?
quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:51 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat zei mijn lief ook altijd'nee hoor, minuutje of 5'
Ik vind het nogal een persoonlijke vraag, belangstellend of niet. Ik zou dat zelf iig nóóit aan iemand vragen. Maar goed, ik ben daar zelf nogal voorzichtig in en vraag bv ook niet naar iemands inkomen, dus misschien ligt het aan mij.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:46 schreef trui het volgende:
[..]
lijkt me gewoon een belangstellende vraag, is dat zo raar?
maar misschien juist ook wel. ik bedoel, het is toch altijd nog je eigen keuze hoe eerlijk je er antwoord op geeft.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:53 schreef twentemeisje het volgende:
Ik vind het best een hele persoonlijke vraag Truitje. Ik zou dat niet zomaar vragen als ik iemand niet goed ken. Er kunnen hele pijnlijke verhalen achter zitten, waarvan je niet de behoefte hebt ze te delen.
ja, maar dan moet je je misschien in bochten gaan wringen om te kijken wat je wel en niet wilt vertellen. lijkt me ook vrij ongemakkelijk.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:55 schreef trui het volgende:
[..]
maar misschien juist ook wel. ik bedoel, het is toch altijd nog je eigen keuze hoe eerlijk je er antwoord op geeft.
Bij ons wist iedereen het antwoord op die vraag wel, dus wmb is het niet heel privé ofzo. Wat ik wel grappig vind is dat bij ons nu veel mensen hoogst verbaasd zijn dat we niet meer voor nog een kindje willen doorgaan, terwijl de algemene opinie was dat men het 'bijzonder' vond dat we na Gabriël nog een zwangerschap aandurfden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:54 schreef trui het volgende:
haha ja, da's wel een goede!maar nogmaals, ik kan me best voorstellen dat mensen dat vragen, gewoon uit oprechte belangstelling en meelevendheid.
Tuurlijk, maar je wordt wel een beetje voor het blok gezet met zo'n vraag. Je kunt het ook wat voorzichtiger stellen zodat je de ruimte hebt om er niet op te antwoorden ('mag ik vragen hoe lang het duurde').quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:55 schreef trui het volgende:
[..]
maar misschien juist ook wel. ik bedoel, het is toch altijd nog je eigen keuze hoe eerlijk je er antwoord op geeft.
ik vind inkomen iets heel anders. daar kom je ook niet zomaar op.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:55 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een persoonlijke vraag, belangstellend of niet. Ik zou dat zelf iig nóóit aan iemand vragen. Maar goed, ik vraag ook niet naar iemands inkomen dus misschien ligt het aan mij.
Eens, die vraag stel ik dus ook niet.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:57 schreef L-E het volgende:
Ik vind het ook een te persoonlijke vraag. Maar ik ben daar een beetje overdreven in denk ik, ik vind de vraag 'Wanneer komt de tweede?' ook echt al te ver gaan.
Voor mij zijn dat zulke persoonlijke intieme keuzes, daar hoeft niemand naar te vragen. Zeker niet iemand die ik oppervlakkig ken. Het raakt te veel de grens van wat ik voor ons als gezin wil houden, en daar word ik kriegel van.
Ik kreeg die vraag bij Leah ook vaker.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
maar wat ik wél heel vervelend vond was de vraag of Lena een ongelukje was. En die kreeg ik héél vaak.
Ik vind dat helemaal niet eigenlijk. Ik heb nog nooit een vervelende reactie gehad op wat voor vraag dan ook, omtrent een zwangerschap.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:13 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens vind ik ook dat in het algemeen wel heel veel aanstoot wordt genomen aan vragen. Ik durf een pas-zwangere bijna niks meer te vragen.
Ik ook niet, maar als ik hier zo meelees...quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:19 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet eigenlijk. Ik heb nog nooit een vervelende reactie gehad op wat voor vraag dan ook, omtrent een zwangerschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |