abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 januari 2013 @ 23:45:32 #1
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_122281894
Het leek me wel een leuk idee om hier wat recepten uit te wisselen! Je kunt ze dan denk ik ook makkelijker terugvinden dat in het 'slowchat' topic terug te bladeren.

In ieder geval post ik deze week nog de recepten voor de '21 burger' en de 'moederschipsalade' op deze plaats! *)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  woensdag 30 januari 2013 @ 23:58:20 #2
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_122282374
Had dit topic dan ergens deze week geopend met recepten ipv nu... :7

O wacht, trut recepten :{w

[ Bericht 28% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 31-01-2013 09:17:18 ]
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
pi_122286356
3 zegels lsd en meer hebben ze hier niet nodig

[ Bericht % gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 31-01-2013 09:17:20 ]
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_122288018
Goed idee! Ik ga zo eens een paar recepten in de OH opzoeken.

Misschien dat het inspirerend werkt onder de koks onder ons. 'Vrijmetselaar stoofpot', 'Grey aan het spit' en 'kristalsuikerbol' en dat soort dingen klinkt best grappig.
pi_122288188
Hier is er alvast één:

quote:
Sambalsoep van Gray:

Pan water (liter), bouillonblokjes naar smaak toevoegen.

100g gehakt toevoegen en rullen in de pan ('losmaken')

1 a 2 rode uien in groffe stukken toevoegen

2 a 3 teentjes knoflook versnipperen en toevoegen

Wanneer het gehakt bruingekleurd is groenten naar keuze toevoegen (let op de bereidingstijden van elke groente!). Zo kan je bijvoorbeeld een handje sperziebonen enkele minuten laten garen tot het beetgaar is, en eventueel later een handje (diepvries)spinazie toevoegen.

Voeg net voordat de laatste groente klaar is 2 a 3 eetlepels sambal oelek toe, laat het nog een minuutje borrelen en voila!

Prima te combineren met mie, dat je 2 a 3 minuten voor het einde toevoegt, zodat het lekker zacht is en je een maaltijdsoep hebt. Zet er wat kroepoek naturel naast.

Ook kan je het serveren met geroosterd stokbrood ernaast en een schaaltje droge witte rijst, om de pittige smaak van sambal te blussen en wat extra vulling mee te geven.
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:10:07 #6
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_122292543
Leuk!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_122450408
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 14:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Pics gaat al niet meer :9, maar ik zal je wel even lekker maken met de beschrijving. ;)

De eerste zag er ongeveer uit als volgt:
[ afbeelding ]
Grays Gold Sandwich - Twee sneetjes vers tijgerbrood wit, beiden besmeerd met een dunne gemixte laag van Zaanse mayonaise en milde Franse mosterd. Een van de sneetjes beleg je achtereenvolgens met een blad kropsla, dunne plakjes tomaat, komkommer, afgetopt met 2 à 3 plakjes mosterdrollade, gevolgd door een tweede blad kropsla. Leg de tweede snee, met de mayomosterdzijde naar beneden, om de sandwich af te maken en snij het geheel in twee driehoekige delen. Als versiering is een prikkertje met een groene olijf erop leuk. Bon apentiet!

Het volgende broodje had veel weg van:
[ afbeelding ]
The Fat Vegetarian - Beleg een verse snee tijgerbrood wit met een blad kropsla, gevolgd door twee plakken zachte cheddar, plakjes zoetzure augurk, afgemaakt met een enkele laag naturelchips (ik gebruikte ribbel). Leg een tweede snee, besmeerd met Zaanse mayonaise, bovenop het geheel en druk goed aan, zodat de chips verkruimelt en daardoor de sandwich eenvoudiger te eten is. De sla is optioneel.
Voeg dikke plakken vlees toe om de sandwich om te toveren tot The Bad Fatitarian.

Nu eens kijken wat ik kan maken met makreelfilet in zonnebloemolie, boerencamembert, schouderham, romige kruidenkaas, jong belegen Goudse kaas en één of meerdere ingrediënten van hierboven... :Y)
pi_122454339
Ik weet er ook nog wel een paar :Y

quote:
Liefdesdrank

Ingrediënten: salaterie, agrimonie, rode dubbele rozen en coelne het sap in gelijke hoeveelheden. Nog even zoveel rode en witte wijn erbij goed mengen.

In de middeleeuwen waren gingen recepten voor liefdesdrank kennelijk al warme broodjes over de toonbank, want er staan er nog véél meer. Deze komt uit Hattem en is in begin jaren daar gevonden. Men weet echter niet wat hij (of zij) met alle ingrediënten bedoelt. Wat is bijv. salaterie? Zou salie kunnen zijn, want dat vinden we wel vaker in dit soort 'liefdesdrankjes'. Coelne kan cunnella zijn, maar dat is niet zeker. Agrimonie is een kruid. Wat dubbele rozen zijn, who knows.

(Bron: Quest Historie, nr 4, 2009)


[ Bericht 36% gewijzigd door Celestien op 04-02-2013 14:15:27 ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122758341
Order van de Phoenix Sandwich - Neem twee sneetjes Pain de Madeleine (maisbrood) en gril ze goudbruin in de pan met kruidenboter. Beleg er één met gegrilde kalkoenfilet en besprenkel het naaar smaak met pittige chilisaus of sambal oelek, als je durft. Plaats daarop grove repen gegrilde paprika. Bestrooi het geheel met verse geraspte parmesan. Aftoppen met nog een laag kalkoenfilet, de tweede snee erop en eet smakelijk!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:51:29 #10
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_123649618
Ik wist dat dit topic ergens moest zijn hier .....en gevonden .
Mijn bijdrage aan dit topic,
deze recepten komen van Margriet.nl maar vond ze erg leuk en simpel dat ik ze copy past hiernaartoe (voor later)
Ik heb ze nog niet gemaakt maar ga dat zeker spoedig doen :Y)

De nieuwste trend in de kookwereld is koken… in een mok! De heerlijkste muffins, bananenbrood of zelfs een quiche presenteer je op een gezellige manier door grootmoeders mokken uit de kast te trekken. Het is simpel en dankzij de magnetron hartstikke snel klaar. Lees de lekkerste recepten om mee op de bank te kruipen:

Quiche in een mok

Ingrediënten (voor één grote mok)
1 ei
1,5 eetlepel melk
zout
peper
1 sneetje brood
2 theelepels roomkaas
½ plak prosciutto of ham
verse tijm of bieslook
dijon mosterd

Bereidingswijze
1. Klop het ei en de melk met een vork in een mok. Voeg zout en peper naar smaak toe. Trek het brood in kleine stukjes en roer het door het eimengsel. Roer vervolgens de roomkaas erdoorheen. Snij of trek de ham in kleine stukjes en voeg toe. Bestrooi de mok met tijm of bieslook.

2. Zet de mok in de magnetron op een hoge stand. Het duurt ongeveer 70 seconden voor de quiche klaar is. Bestrooi eventueel met nog meer kruiden en serveer met mosterd.


Bananenbrood in een mok

Ingrediënten (voor één grote mok)
boter, om de mok in te vetten
3 eetlepels bloem
1 eetlepel en 1 theelepel suiker
2 eetlepels bruine suiker
snufje zout
snufje bakpoeder
snufje zuiveringszout
1 ei
halve theelepel vanille-extract
1 eetlepel zonnebloemolie
1 eetlepel melk
1 rijpe banaan, geprakt

Bereidingswijze
Vet de mok in met boter. Meng in een kom de bloem, suiker, zout, bakpoeder en baking soda. Voeg het ei toe en roer totdat het met de droge ingrediënten gemixt is. Voeg het vanille-extract, de olie, melk en banaan toe.

Zet de mok maximaal 3 minuten in de magnetron. Na 1,5 minuut kun je al kijken of het klaar is. Laat de mok enkele minuten afkoelen voor je het bananenbrood serveert.
There is only one religion
pi_124141731
Zelfgemaakte instantsoep!

Nodig:
-250 gram aardappelpuree à la minute
-2 zakjes magere melkpoeder*
-2 flinke eetlepels bouillonpoeder
-2 flinke theelepels gedroogde uisnippers
- flinke theelepel peterselie
-1/2 theelepel peper
-1/2 theelepel tijm
-1/2 theelepel kerrie
-1 theelepel zout
Van alle ingrediënten kun je iets meer of iets minder nemen, andere kruiden toevoegen kan ook, net zoals je smaak is.
Alles in een grote bak door elkaar roeren is het enige wat je hoeft te doen!

3 theelepels (of meer als je graag een wat pittiger bakkie hebt :P ) in een mok, aanlengen met heet water, roeren en klaar is je soep. Ik maak het zelf regelmatig :)

Lekker als tussendoortje en net zo lekker als de instantsoep die je in de winkel koopt, maar wel veel goedkoper.

Hier heb ik het vandaan. Recepten mogen gekopieerd en verder verspreid worden van de eigenaresse: http://de-gulle-aarde.blo(...)soup-zelf-maken.html

Hier staat nog een recept over hoe je kruidenpastilles zelf maakt. Makkelijker dan het lijkt. Ik ga het beslist een keer proberen: http://de-gulle-aarde.blo(...)lles-zelf-maken.html
pi_124143222
Nog makkelijkere instant soep:

Dit heb je nodig:
- pot zuur/zure saus (Uncle Bens, huismerk, anything will do)
- 2 tot drie zakjes cup a soup tomaat

Gooi dit alles in een soeppan, warm het op, doe er een mok of 1 a 1,5 water bij en breng het aan de kook, en tada.... heerlijk pittige tomatensoep.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_124144688
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:26 schreef Natalie het volgende:
Nog makkelijkere instant soep:

Dit heb je nodig:
- pot zuur/zure saus (Uncle Bens, huismerk, anything will do)
- 2 tot drie zakjes cup a soup tomaat

Gooi dit alles in een soeppan, warm het op, doe er een mok of 1 a 1,5 water bij en breng het aan de kook, en tada.... heerlijk pittige tomatensoep.
Met instantsoep bedoelde ik eigenlijk poeder, zoals cup-a-soup...
Maar dit is ook een leuk recept. Ik meen dat je het er wel eens over gehad hebt.
pi_124144826
- theeblaadjes
- veel heet water

Giet het water op de theeblaadjes en laat het een minuutje trekken voor een heerlijke kop slappe groene thee.

Maar ff zonder gekheid:

Turkse Thee

ff zo'n theepot systeem kopen



Onderste met water vullen, de bovenste met 3 scheppen zwarte thee. Water koken terwijl de thee erboven in droge toestand iets wordt verhit. Als 't water kookt deels overgieten in de bovenste, water toevoegen in de onderste en opnieuw koken. Vervolgens een een ruime bodem in een theeglas gieten met de bovenste en het water tot de verhouding bij voorkeur toevoegen. Resultaat: Echte thee

[ Bericht 33% gewijzigd door Beathoven op 16-03-2013 22:39:30 ]
  zondag 17 maart 2013 @ 17:29:07 #15
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_124170599
Dat ziet er leuk uit! Ik moest vorig jaar optreden bij een multicultureel festival en daar liet men zien hoe je zelf muntthee kon maken. Daarbij werd ook zo'n soort theepot gebruikt, maar dan een Marokkaanse variant.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_124329568
Roerbak groente met spekjes en aardappels:

-Groene kool
-Wortel
-Broccoli of bloemkool (beide mag ook)
-Gerookte spekreepjes

Kool in reepjes snijden
Bloemkool kleine roosjes maken
beide even 5 min blancheren
De wortel grof raspen
Daarna koekenpan op t vuur scheut olijf olie en roerbakken maar.
Voeg ook de spekjes toe.
Voeg klein beetje peper toe , vaak hoeft zout niet doordat de spekjes al zout zijn)

Kook de aardappels en maak ook even een jus.

(vaak maken we dan gehaktballen zodat we jus hebben en de volgende dag eten we dan die ballen)
Het leven is soms als een berg , maar als je eenmaal op de top zit kan je lekker naar beneden roetsjen.
  † In Memoriam † vrijdag 22 maart 2013 @ 09:53:42 #17
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124365535
5de Dimensie-soep:

- Beker met water
- kwart bouillon blokje

2 minuten in de magentron, roeren. Klaar.

Ja, de 5de dimensie is karig en shit. Daar wil je ook niet wezen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_124365776
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:29 schreef Atmosphere82 het volgende:
Dat ziet er leuk uit! Ik moest vorig jaar optreden bij een multicultureel festival en daar liet men zien hoe je zelf muntthee kon maken. Daarbij werd ook zo'n soort theepot gebruikt, maar dan een Marokkaanse variant.
Dat valt ook wel te proberen. :)

Pure zwarte thee (uit het zwarte zee gebied) verdunt met water smaakt anders dan dat uit theezakjes, meer smaak en veel sterker. Men noemt het hier een "medicijn" als je 't onverdund drinkt, maar dan is 't echt sterk spul.



  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:25:45 #19
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_124369558
:9~
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_124374076
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat valt ook wel te proberen. :)

Pure zwarte thee (uit het zwarte zee gebied) verdunt met water smaakt anders dan dat uit theezakjes, meer smaak en veel sterker. Men noemt het hier een "medicijn" als je 't onverdund drinkt, maar dan is 't echt sterk spul.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zet graag thee op de Engelse manier. Veel losse thee dus en veel melk en suiker. Heerlijk :P
pi_124435077
Kabouterkussen

Op een ontdooid vierkantje bladerdeeg plaats je een knuistje vol rauwe kipfilet in blokjes. Daaraan voeg je een hoeveelheid kruidenkaas naar keuze toe, met wat groente, bijvoorbeeld spinazie. Of bereid zelf een heerlijk mengsel van ricottakaas met verse kruiden en groenten. Vouw de punten van het deeg over het mengsel in het midden, zodat de punten blijven kleven aan elkaar. Nu lijkt het hapje op een kussentje. :)

Stop dit 10 minuten in een oven die is voorverwarmd op 180-200 graden en eet smakelijk! Heerlijk met nog wat roerbakgroente ernaast.
pi_124435644
Even gebezemd.
pi_124438350
Drakenei

Ofwel pikante gevulde paprika's. De paprika snij je aan de bovenkant open zodat het een dekseltje wordt. De paprika haal je uiteraard leeg van pitjes en kern. De vulling bestaat uit reeds gekookte tagliatelle of spaghetti, gemengd met een theelepel pesto (groen of rood), een theelepel creme fraiche, champignons, knoflook, gekruimelde cashewnoten, kleine garnaaltjes of stukjes kip, en uiteraard wat drakenvuur in de vorm van rode pepertjes (of jalapenos).

De garnaaltjes kan je bakken in een pan, samen met de knoflook en de pepertjes, zodat deze smaken goed mengen. Als je de pasta en de andere ingredienten erdoor roert, dan kan je het later eenvoudig in de paprika's scheppen. 30 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden Celsius en opdienen met wat strooikaas, dat lekker over de paprika smelt.

Indien pepertjes te pittig zijn, gebruik dan een beetje chilisaus. :)
pi_124438446
:{
  zondag 24 maart 2013 @ 22:31:36 #25
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_124465123
Dat lijkt me heel lekker Gray! Ik houd echt van pittige dingen qua eten! :9~
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')