abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124639845
Waarom vind ik dit topic nu pas :o.

Ons huis staat sinds november 2012 te koop, gisteravond (mondeling) verkocht onder voorbehoud. Wij hebben in totaal 15 bezichtigingen gehad en zijn 6k onder onze vraagprijs geeindigd.

Nu op zoek naar een tijdelijke huurwoning :X en we zijn ons aan het orienteren op andere koopwoningen.

Edit: wij zijn geen Fok! klussers, dat hopen we te worden in ons nieuwe huis :7

[ Bericht 14% gewijzigd door Arizona op 29-03-2013 11:53:43 ]
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:45:55 #52
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_127932474
Mijn lieve bouwjaar-1895-en-slecht-onderhouden-klassieke-binnenstads-hutje is dus vandaag verkocht, na twee jaar in de verkoop. Gedonder met echtscheiding, ex is een enorme VREK en daarom heeft eea 'eventjes' geduurd.

Destijds (23 jaar geleden) gekocht voor 45K, nu 150K voor gevangen, ondanks 2012-WOZ-taxatie van 190K. Tsja. :{
Dus geen verlies geleden, geen restschuld, eerder het tegendeel - tent is volledig afbetaald, maar desondanks voel ik me toch een beetje :'(

Dat was dus ooit mijn zo geliefde huisje, waar ik 20 jaar in heb doorgebracht... ik denk niet dat ik bij de overdracht aanwezig zal willen zijn, ik vul wel een volmacht in voor de makelaar.... :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:51:49 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127932606
Gefeliciteerd Klus, fijn dat het rond is en je nu de boel finaal kunt afronden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:55:59 #54
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_127932670
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:51 schreef Leandra het volgende:
Gefeliciteerd Klus, fijn dat het rond is en je nu de boel finaal kunt afronden.
Dank je Leandra!

Nou inderdaad, het is toch wel een kwestie van "de boel afronden" en ik besef dat ik inderdaad deze "boel" achter me moet laten en een 'nieuw' leven moet opstarten.

Doet toch pijn. Dat hutje was 20 jaar lang mijn geliefde binnenstadshuisje. Ik vrees dat ik niet wil/kan aanzien hoe de kopers binnenkort alles gaan slopen en mijn geliefde originele details er uit gaan smijten...
Hebben ze al aangekondigd. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:57:52 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127932702
Ja, dat zal pijnlijk zijn, maar waarom ben je er niet gewoon blijven wonen dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:58:05 #56
251975 kissaa
fka: kissa
pi_127932707
@het kluskonijn: Gefeliciteerd EN sterkte gewenst!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:00:32 #57
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_127932744
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:57 schreef Leandra het volgende:
Ja, dat zal pijnlijk zijn, maar waarom ben je er niet gewoon blijven wonen dan?
Ex wilde er vanaf. Uitkopen was geen optie. Ernstig achterstallig onderhoud e.d., kon ik niet opbrengen.
Ik, SUKKEL, ging er mee akkoord destijds, toen ik nog dacht dat hij toch nog steeds wel een aardige vent/voor rede vatbaar/geen enorme VREK was/is.

Shit happens. Pijnlijk. ;(

Dag, mijn lief huuske...! O+ ;(
Als ik binnenkort (morgen) het koopcontract moet ondertekenen dan zorg ik ervoor dat ik stomdronken ben. O~)

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 18-06-2013 01:16:52 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:01:23 #58
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_127932756
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:58 schreef kissaa het volgende:
@het kluskonijn: Gefeliciteerd EN sterkte gewenst!
Dank! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:03:26 #59
251975 kissaa
fka: kissa
pi_127932794
Mannen }:|
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:05:12 #60
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_127932817
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:03 schreef kissaa het volgende:
Mannen }:|
Je hebt ook krengen van wijven, hoor. ;)
Maar ik snap wat je bedoelt. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator dinsdag 18 juni 2013 @ 20:10:20 #61
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_127959845
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Je hebt ook krengen van wijven, hoor. ;)
Maar ik snap wat je bedoelt. :)
Jammer, dat zoiets op zo'n manier moet verlopen :{
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:04:08 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127962191
Hier ook onder voorbehoud verkocht trouwens....
Wilde ik gisteren alleen nog niet posten want toen liep de bedenktijd nog :')

31 augustus te koop gezet, 31 mei prijs overeengekomen (maar door omstandigheden kon er pas vorige week getekend worden), ergens tussen 22 juli en 15 augustus de overdracht.

Oh, en in het kader van het "mannen zijn eikels en vrouwen zijn bitches" deel van dit topic kan ik jullie mededelen dat we ook nog gaan trouwen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127962866
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Doet toch pijn. Dat hutje was 20 jaar lang mijn geliefde binnenstadshuisje. Ik vrees dat ik niet wil/kan aanzien hoe de kopers binnenkort alles gaan slopen en mijn geliefde originele details er uit gaan smijten...
Hebben ze al aangekondigd. :{
Ik snap/voel wel wat je bedoelt. Maar leven begint ook bij loslaten van het oude & vertrouwde. Dat begint al met het doorknippen van de navelstreng. En dus ook met het loslaten van je oude vertrouwde omgeving/huis/"relatie" etc. Dat doet pijn, maar geeft ook de mogelijkheid opnieuw te beginnen en zonder ballast, iets nieuws op te bouwen.

Wat blijft, zijn ook de "goede" herinneringen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_127966841
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:04 schreef Leandra het volgende:
Hier ook onder voorbehoud verkocht trouwens....
Wilde ik gisteren alleen nog niet posten want toen liep de bedenktijd nog :')

31 augustus te koop gezet, 31 mei prijs overeengekomen (maar door omstandigheden kon er pas vorige week getekend worden), ergens tussen 22 juli en 15 augustus de overdracht.

Oh, en in het kader van het "mannen zijn eikels en vrouwen zijn bitches" deel van dit topic kan ik jullie mededelen dat we ook nog gaan trouwen :D
Feli! *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_127977107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:04 schreef Leandra het volgende:
Hier ook onder voorbehoud verkocht trouwens....
Wilde ik gisteren alleen nog niet posten want toen liep de bedenktijd nog :')

31 augustus te koop gezet, 31 mei prijs overeengekomen (maar door omstandigheden kon er pas vorige week getekend worden), ergens tussen 22 juli en 15 augustus de overdracht.

Oh, en in het kader van het "mannen zijn eikels en vrouwen zijn bitches" deel van dit topic kan ik jullie mededelen dat we ook nog gaan trouwen :D
Gefeliciteerd *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dank je Leandra!

Nou inderdaad, het is toch wel een kwestie van "de boel afronden" en ik besef dat ik inderdaad deze "boel" achter me moet laten en een 'nieuw' leven moet opstarten.

Doet toch pijn. Dat hutje was 20 jaar lang mijn geliefde binnenstadshuisje. Ik vrees dat ik niet wil/kan aanzien hoe de kopers binnenkort alles gaan slopen en mijn geliefde originele details er uit gaan smijten...
Hebben ze al aangekondigd. :{
Gefeliciteerd en sterkte ;( , succes met een nieuwe start!
pi_128008360
Hetkuskonijn hoe is het vandaag gegaan?
Leandra 2x gefeliciteerd. En nu op zoek naar iets nieuws samen?
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:08:05 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128008565
Thnx voor de felicitaties O+
Nee, we kopen het huis van mijn ouders, die hebben gisteren een (huur)appartement gevonden wat ze bevalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:59:01 #68
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128016472
Dank jullie allemaal voor jullie lieve woorden! O+ :)

Leandra, gefeliciteerd, vooral ook met je aankomende huwelijk!!! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:18 schreef blomke het volgende:
Ik snap/voel wel wat je bedoelt. Maar leven begint ook bij loslaten van het oude & vertrouwde. Dat begint al met het doorknippen van de navelstreng. En dus ook met het loslaten van je oude vertrouwde omgeving/huis/"relatie" etc. Dat doet pijn, maar geeft ook de mogelijkheid opnieuw te beginnen en zonder ballast, iets nieuws op te bouwen.

Wat blijft, zijn ook de "goede" herinneringen.
Ja, je drukt het uitstekend uit. O+

Het was emotioneel voor mij, zat eventjes te janken bij de makelaar bij het ondertekenen van het (ver)koopcontract.
Maar ik besef ook dat dit toch echt de beste beslissing is. De dingen zijn nou eenmaal gegaan zoals ze gegaan zijn, en aangezien het mij tot dusverre nog niet gelukt is om weer een fatsoenlijk betaalde baan te vinden, is het gewoon realistisch om me te realiseren dat ik niet in staat zal/zou zijn om het noodzakelijke achterstallige onderhoud aan mijn voormalige woning te realiseren.

Een pijnlijke beslissing, maar de makelaar - overigens een behoorlijk vriendelijke ;) - vertelde mij dat zij op dit moment nauwelijks huizen verkochten, en de huizen die verkocht worden, gaan weg dik onder de WOZ-waarde.
Sommige verkopers hebben zich al aangemeld bij de schuldhulpverlening vanwege een enorme restschuld. Dat heb ik in ieder geval niet, aangezien ik ("wij" :{ ) de hut ouderwetsch heb(ben) afbetaald. De helft van de koopsom gaat dus in ieder geval linea recta naar mijn bankrekening.
Best fijn als je je afvraagt hoe je tzt ooit weer aan een fatsoenlijk inkomen zal komen als 50+-er in deze crisistijd... in ieder geval weer heb ik straks weer een jaartje of drie, vier te vreten uit de opbrengst! :')

Geen ontbindende voorwaarden in het koopcontract en de overdracht is op 7 augustus a.s.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_128031399
En vraag van een geheel andere orde die misschien ook wel aardig is ter afleiding:

Komt het nu ook voor dat al die klussers die een huis hebben opgeknapt plotseling besluiten deze woning gewoon zelf te houden i.p.v. deze in de verkoop te gooien?
  donderdag 20 juni 2013 @ 13:36:01 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128031997
Volgens mij zijn er in deze reeks niet heel veel klussers die een huis kopen met als doel snel winst te halen door te kopen, klussen en weer verkopen.

De meesten hebben juist een heleboel tijd en liefde in hun huis gestopt, en hebben vaak voor kwalitatief goede materialen gekozen, wat mensen die puur voor de snelle winst kopen/klussen/verkopen niet altijd doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128042808
Eigenlijk heb ik gewoon helemaal geen zin meer om een ander huis te gaan bekijken, te bieden en te kopen, de financiering te regelen, te verhuizen, te klussen, te settelen....en als dat nou besmettelijk is voor andere klussers....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:47:09 #72
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128061971
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:36 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij zijn er in deze reeks niet heel veel klussers die een huis kopen met als doel snel winst te halen door te kopen, klussen en weer verkopen.

De meesten hebben juist een heleboel tijd en liefde in hun huis gestopt, en hebben vaak voor kwalitatief goede materialen gekozen, wat mensen die puur voor de snelle winst kopen/klussen/verkopen niet altijd doen.
Klopt volgens mij als een zwerende vinger.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:58:55 #73
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129170845
Eventjes een schopje, nog andere Fok!kers met een huisje in de verkoop? En hoe gaat het inmiddels?

De overdracht van mijn lieve hutje is wegens vakantie aangepast naar 14 augustus a.s.
Ik denk dat ik maar een machtiging uitvaardig want heb eigenlijk niet zoveel zin om persoonlijk bij de overdracht bij de notaris te zitten...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:10:56 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129300567
Vanmiddag overdracht gehad, het is dus definitief niet meer van ons *O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_129300965
gefeliciteerd!
ons huis staat dan nog wel in de verkoop maar inmiddels zijn we er eigenlijk niet meer zo mee bezig en is het meer een stukje data geworden.
in die prijsklasse wordt simpelweg niets verkocht, het zal onderin moeten starten en dan volgen we wel weer dus we hebben ons erbij neergelegd dat het nog wel een paar jaar duurt.
ondertussen leven we gewoon maar verder, we moeten er niet vanaf, we wíllen er vanaf en de realiteit is dat dit nu even niet lukt.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')