quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:57 schreef President. het volgende:
[..]
Op die manier kun je de iPad natuurlijk ook ridiculiseren door te stellen dat het gewoon een grote iPod Touch is.
Bovendien slaat het nergens op om aan de hand van de verkoopcijfers te stellen dat er niets bijzonders is aan een bepaald product, het marktaandeel van Mac OS is na bijna 3 decennia nog steeds verwaarloosbaar, helemaal als je kijkt naar de zakelijke markt. Toch zie ik dat jij in verschillende topics Mac OS (X) verdedigd.
Je hebt een punt wat betreft het aantal apps voor Windows RT, dat is op dit moment relatief gezien nog weinig, al zijn bepaalde apps zoals Microsoft Office RT naar mijn mening wel degelijk beter dan alternatieven zoals iWorks. Microsoft Office komt ook naar iOS maar de kans is zeer groot dat de iOS versie niet kan tippen aan de Windows RT versie aangezien Office for Mac niet in de buurt komt van de standaard Windows-versie van Microsoft Office.
Het aantal apps is bovendien alleen een issue (voor sommige mensen) bij Windows RT, bij Windows 8 heb je juist weer veel meer keuze wat betreft programma's dan iOS heeft op dit moment.
Ik vind het ook vreemd dat jij blijkbaar het nut niet ziet van de vele aansluitmogelijkheden die een Surface wel heeft en een iPad niet en natuurlijk een goed filesystem, dit zijn zaken die de productiviteit wel degelijk ten goede kunnen komen.
iOS is inderdaad vernieuwender dan Windows Mobile destijds was. iOS staat echter sinds de release van de eerste iPhone stil terwijl Microsoft met Windows Phone een compleet nieuw mobiel OS op de markt heeft gebracht dat echt innoverend is en compleet anders dan ieder ander mobiel OS dat op dit moment op de markt is waaronder iOS maar ook Android, Blackberry OS, Bada en Symbian.
Steve Wozniak heeft niet voor niets aangegeven op z'n zachtst gezegd gecharmeerd te zijn van Windows Phone en dat ook volgens hem de iPhone 5 niet de gewenste veranderingen brengt.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:04 schreef President. het volgende:
[..]
Ik vind dat de iPad en iPhone tot de top van de markt behoren, dat betekend echter niet dat ze de top van de markt zijn.
Bovendien zijn de over het algemeen goede prestaties van de iPhone en iPad bewerkstelligd door de optimalisatie van de software voor de hardware en zeker niet omdat er hele dikke hardware in zit, dat is simpelweg niet waar.
Ook vraag ik me af of je het nou daadwerkelijk zelf gelooft dat de iPhone 5 een uitstekende camera heeft gezien de vele issues die erover bekend zijn.
Suggesties voor de OP zijn welkom.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:18 schreef President. het volgende:
[..]
Dat ben ik volledig met je eens, sterker nog Arnoud Wokke, de persoon die een groot deel van de reviews doet voor Tweakers.net heeft zelfs een keer in de comments aangegeven dat het hele punt van een review is dat een reviewer zijn mening over een bepaald product geeft.
Dat vind ik ook jammer aangezien Tweakers vroeger bekend stond als een goede objectieve site.
Kan.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:57 schreef President. het volgende:
[..]
Op die manier kun je de iPad natuurlijk ook ridiculiseren door te stellen dat het gewoon een grote iPod Touch is.
Lijkt me stug want ik heb geen Mac omdat ik Windows 7 fijner vind dan OS X. Desalniettemin snijdt jouw argument geen hout, aangezien de omzetgroei van Macs veel hoger ligt dan de omzetgroei van PC's. Marktaandeel van Macs neemt dus in rap tempo toe, zeker als je je bedenkt dat een gemiddelde Mac $1500 is en een gemiddelde PC $500. In de high-end market heeft Apple gignatisch veel marktaandeel.quote:Bovendien slaat het nergens op om aan de hand van de verkoopcijfers te stellen dat er niets bijzonders is aan een bepaald product, het marktaandeel van Mac OS is na bijna 3 decennia nog steeds verwaarloosbaar, helemaal als je kijkt naar de zakelijke markt. Toch zie ik dat jij in verschillende topics Mac OS (X) verdedigd.
100% mee eens.quote:Je hebt een punt wat betreft het aantal apps voor Windows RT, dat is op dit moment relatief gezien nog weinig, al zijn bepaalde apps zoals Microsoft Office RT naar mijn mening wel degelijk beter dan alternatieven zoals iWorks. Microsoft Office komt ook naar iOS maar de kans is zeer groot dat de iOS versie niet kan tippen aan de Windows RT versie aangezien Office for Mac niet in de buurt komt van de standaard Windows-versie van Microsoft Office.
Maar wat voor programma's? Op een tablet wil je tablet apps, al het andere is bagger omdat je het niet fijn kan bedienen.quote:Het aantal apps is bovendien alleen een issue (voor sommige mensen) bij Windows RT, bij Windows 8 heb je juist weer veel meer keuze wat betreft programma's dan iOS heeft op dit moment.
Wie zegt dat ik het nut niet zie?quote:Ik vind het ook vreemd dat jij blijkbaar het nut niet ziet van de vele aansluitmogelijkheden die een Surface wel heeft en een iPad niet en natuurlijk een goed filesystem, dit zijn zaken die de productiviteit wel degelijk ten goede kunnen komen.
iOS staat niet stil sinds het begin. Ik ben het met je eens dat iOS 6 niet baanbrekend is, maar iOS 1 t/m iOS 5 hebben genoeg radicale veranderingen gezien.quote:iOS is inderdaad vernieuwender dan Windows Mobile destijds was. iOS staat echter sinds de release van de eerste iPhone stil terwijl Microsoft met Windows Phone een compleet nieuw mobiel OS op de markt heeft gebracht dat echt innoverend is en compleet anders dan ieder ander mobiel OS dat op dit moment op de markt is waaronder iOS maar ook Android, Blackberry OS, Bada en Symbian.
Steve Wozniak heeft niet voor niets aangegeven op z'n zachtst gezegd gecharmeerd te zijn van Windows Phone en dat ook volgens hem de iPhone 5 niet de gewenste veranderingen brengt.
Tomatos, tomatos. iPad en iPhone hebben beide tophardware. Topschermen, supersnel, goede bouwkwaliteit, etc. Dat is gewoon zo. Nee, geen feit, maar zo zijn er ook mensen die beweren dat Noord-Korea een democratie is. Je kan met 100 linkjes aankomen over een iPhone 5 die snel krast ofzo, dat doet niets af aan het feit dat de hardware en bouwkwaliteit top is (maar niet perfect).quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:04 schreef President. het volgende:
[..]
Ik vind dat de iPad en iPhone tot de top van de markt behoren, dat betekend echter niet dat ze de top van de markt zijn.
Bovendien zijn de over het algemeen goede prestaties van de iPhone en iPad bewerkstelligd door de optimalisatie van de software voor de hardware en zeker niet omdat er hele dikke hardware in zit, dat is simpelweg niet waar.
Ook vraag ik me af of je het nou daadwerkelijk zelf gelooft dat de iPhone 5 een uitstekende camera heeft gezien de vele issues die erover bekend zijn.
Nee, maar beter een betrouwbare bron dan geen bron. Ik kom tenminste met bronnen, mijn discussiepartners komen vaak met standpunten die feitelijk niet juist zijn omdat ze geen bronnen checken.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:22 schreef President. het volgende:
[..]
Jij neemt alles wat in reviews word verteld voor waar aan?
[..]quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:38 schreef TC03 het volgende:
Voor wat betreft de Surface, iOS is 10x volwassener dan Windows RT. Er zijn simpelweg veel meer apps voor de iPad. Ik snap niet hoe je kan zeggen dat je productiever bent op een Surface.
Laat ik voorop stellen dat mijn posts in deze topicreeks niet bedoeld zijn als een persoonlijke aanval op jou, ik ben hier gewoon om een goede discussie te houden.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, maar beter een betrouwbare bron dan geen bron. Ik kom tenminste met bronnen, mijn discussiepartners komen vaak met standpunten die feitelijk niet juist zijn omdat ze geen bronnen checken.
Ik ben het volledig met je eens dat je bronnen kritisch moet bekijken, maar ik zit/zat in een discussie waarin mensen gewoon alles roepen wat ze maar horen zonder dat ze weten waar ze over praten, wees blij dat er dan tenminste iemand is die zich op feiten wil baseren. Dat jij die feiten dan in twijfel trekt is je goed recht, maar het is niet redelijk om mij aan te vallen op mijn bron (terwijl dat Tweakers is, een zeer respectabele site) terwijl de rest alles uit hun dikke duim zuigt. Ga hen quoten en aanvallen.
Margins zijn 6 procentpunt lager dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Als de marges hetzelfde waren gebleven had AAPL nu op 600+ gestaan.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik snap het eigenlijk niet waarom Apple zo hard aan het dalen is.
Iphone verkopen stijgen
Ipad verkopen stijgen
Ipad Mini is een succes.
Er is geen ecosysteem zo winstgevend als de Appstore.
Hun producten behoren technisch gezien tot de top.
Ze hebben een P/E waarde van 10/11 ofzo op dit moment, zowel mijn vader als ik overwegen op dit moment om onze positie in Apple te vergroten omdat we dit een goede prijs vinden voor dit aandeel.
O.a. hierdoor: http://www.idownloadblog.com/2013/01/28/asia-iphone-fatigue/quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Iphone verkopen stijgen
Ipad verkopen stijgen
Ipad Mini is een succes.
Ze hebben een P/E waarde van 10/11 ofzo op dit moment, zowel mijn vader als ik overwegen op dit moment om onze positie in Apple te vergroten omdat we dit een goede prijs vinden voor dit aandeel.
hoevelen dachten hetzelfde bij Nokia,quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Geruchten en een lagere marge. Beurskoersen zijn zelden rationeel, als een gerucht dat voorraden blijven liggen en dat de inkoop van onderdelen afneemt dan zal de koers van het aandeel daarop reageren.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Iphone verkopen stijgen
Ipad verkopen stijgen
Ipad Mini is een succes.
Voor de koers van een aandeel maakt dit geen bal uit.quote:Hun producten behoren technisch gezien tot de top.
als je al niet begrijpt waarom het koers lager staat dan zou ik geen aandelen kopen als ik jou was.quote:Ze hebben een P/E waarde van 10/11 ofzo op dit moment, zowel mijn vader als ik overwegen op dit moment om onze positie in Apple te vergroten omdat we dit een goede prijs vinden voor dit aandeel.
Daar staat dit dan weer tegenover:quote:Op donderdag 31 januari 2013 01:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
O.a. hierdoor: http://www.idownloadblog.com/2013/01/28/asia-iphone-fatigue/
Alle telefoons van Samsung, dus smart en dumbphones?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:21 schreef Merkie het volgende:
[..]
Daar staat dit dan weer tegenover:
[ afbeelding ]
En:
Verkoop iPhones in Nederland stijgt met bijna de helft
Zie trouwens alle Android-fanboys weer helemaal schuimbekken. Wat een apart volkje is dat toch.
Ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alle telefoons van Samsung, dus smart en dumbphones?
Bijna net zo apart als de isheeps?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:21 schreef Merkie het volgende:
Zie trouwens alle Android-fanboys weer helemaal schuimbekken. Wat een apart volkje is dat toch.
Klopt, maar daarom is het toch nog steeds interessant Apple-nieuws? Als je hier alleen maar berichten mag plaatsen die direct de koers beïnvloeden of verklaren, kan je maar 4x per jaar iets posten, namelijk als Apple de kwartaalcijfers bekend maakt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bijna net zo apart als de isheeps?
Die statistieken zeggen toch ook vrij weinig over de koers? Het geeft alleen maar aan dat de smartphonemarkt nog steeds groeit en dat Samsung en Apple op het moment de 2 grootste spelers zijn. De koersval komt doordat de verwachtingen hoger waren en de vooruitzichten als is dat misschien door geruchten slechter zijn.
Ik vind dit echt het slechtste discussiedodende argument ooit, maar dat heb ik al zo vaak gezegd.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:21 schreef Wootism het volgende:
Ben eerlijk gezegd best blij dat het zo slecht gaat met de koers van Apple.
Misschien gieten ze dan weer wat benzine in hun innovatiemachine aangezien die de laatste tijd ook aardig stil ligt.
Wat betreft desktops en laptops zijn ze wel nog steeds de top.
De beurskoers word dagelijks beïnvloed en is niet alleen afhankelijk van nieuws van Apple, zie de geruchten over verminderde inkoop en oplopende voorraden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom is het toch nog steeds interessant Apple-nieuws? Als je hier alleen maar berichten mag plaatsen die direct de koers beïnvloeden of verklaren, kan je maar 4x per jaar iets posten, namelijk als Apple de kwartaalcijfers bekend maakt.
Waar baseer je op dat je de koers van Apple hoog vindt? De P/E van Microsoft is anderhalf keer die van Apple.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
De beurskoers word dagelijks beïnvloed en is niet alleen afhankelijk van nieuws van Apple, zie de geruchten over verminderde inkoop en oplopende voorraden.
Zat net nog naar de global 500 van Fortune over 2012 te kijken en dan vind ik de koers van Apple nog steeds absurd hoog eigenlijk, volgens deze lijst heeft Apple fors meer omzet nodig om iets meer winst te behalen (absoluut gezien) dan Microsoft (en waarom Google op de beurs meer waard zou moeten zijn dan MS ontgaat me al helemaal gezien de global 500, die komt qua omzet en winst al helemaal niet in de buurt ).
http://money.cnn.com/maga(...)full_list/index.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |