abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122259796

Deel 3 alweer over het aandeel Apple.

Ik had zelf in het vorige deel enkele vragen gesteld die niet beantwoord werden dus die zet ik even hier neer.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:57 schreef President. het volgende:

[..]

Op die manier kun je de iPad natuurlijk ook ridiculiseren door te stellen dat het gewoon een grote iPod Touch is.

Bovendien slaat het nergens op om aan de hand van de verkoopcijfers te stellen dat er niets bijzonders is aan een bepaald product, het marktaandeel van Mac OS is na bijna 3 decennia nog steeds verwaarloosbaar, helemaal als je kijkt naar de zakelijke markt. Toch zie ik dat jij in verschillende topics Mac OS (X) verdedigd.

Je hebt een punt wat betreft het aantal apps voor Windows RT, dat is op dit moment relatief gezien nog weinig, al zijn bepaalde apps zoals Microsoft Office RT naar mijn mening wel degelijk beter dan alternatieven zoals iWorks. Microsoft Office komt ook naar iOS maar de kans is zeer groot dat de iOS versie niet kan tippen aan de Windows RT versie aangezien Office for Mac niet in de buurt komt van de standaard Windows-versie van Microsoft Office.

Het aantal apps is bovendien alleen een issue (voor sommige mensen) bij Windows RT, bij Windows 8 heb je juist weer veel meer keuze wat betreft programma's dan iOS heeft op dit moment.

Ik vind het ook vreemd dat jij blijkbaar het nut niet ziet van de vele aansluitmogelijkheden die een Surface wel heeft en een iPad niet en natuurlijk een goed filesystem, dit zijn zaken die de productiviteit wel degelijk ten goede kunnen komen.

iOS is inderdaad vernieuwender dan Windows Mobile destijds was. iOS staat echter sinds de release van de eerste iPhone stil terwijl Microsoft met Windows Phone een compleet nieuw mobiel OS op de markt heeft gebracht dat echt innoverend is en compleet anders dan ieder ander mobiel OS dat op dit moment op de markt is waaronder iOS maar ook Android, Blackberry OS, Bada en Symbian.
Steve Wozniak heeft niet voor niets aangegeven op z'n zachtst gezegd gecharmeerd te zijn van Windows Phone en dat ook volgens hem de iPhone 5 niet de gewenste veranderingen brengt.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:04 schreef President. het volgende:

[..]

Ik vind dat de iPad en iPhone tot de top van de markt behoren, dat betekend echter niet dat ze de top van de markt zijn.

Bovendien zijn de over het algemeen goede prestaties van de iPhone en iPad bewerkstelligd door de optimalisatie van de software voor de hardware en zeker niet omdat er hele dikke hardware in zit, dat is simpelweg niet waar.

Ook vraag ik me af of je het nou daadwerkelijk zelf gelooft dat de iPhone 5 een uitstekende camera heeft gezien de vele issues die erover bekend zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:18 schreef President. het volgende:

[..]

Dat ben ik volledig met je eens, sterker nog Arnoud Wokke, de persoon die een groot deel van de reviews doet voor Tweakers.net heeft zelfs een keer in de comments aangegeven dat het hele punt van een review is dat een reviewer zijn mening over een bepaald product geeft.
Dat vind ik ook jammer aangezien Tweakers vroeger bekend stond als een goede objectieve site.
Suggesties voor de OP zijn welkom.

Game on.

[ Bericht 47% gewijzigd door President. op 30-01-2013 17:03:32 ]
pi_122259816
Waar zijn de vragen?
pi_122259868
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:51 schreef Scorpie het volgende:
Waar zijn de vragen?
Heb geduld jochie
pi_122260081
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Heb geduld jochie
Inderdaad, de desbetreffende vragen heb ik inmiddels in de OP gezet.
  woensdag 30 januari 2013 @ 19:39:36 #5
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_122267595
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:57 schreef President. het volgende:

[..]

Op die manier kun je de iPad natuurlijk ook ridiculiseren door te stellen dat het gewoon een grote iPod Touch is.
Kan. :)
quote:
Bovendien slaat het nergens op om aan de hand van de verkoopcijfers te stellen dat er niets bijzonders is aan een bepaald product, het marktaandeel van Mac OS is na bijna 3 decennia nog steeds verwaarloosbaar, helemaal als je kijkt naar de zakelijke markt. Toch zie ik dat jij in verschillende topics Mac OS (X) verdedigd.
Lijkt me stug want ik heb geen Mac omdat ik Windows 7 fijner vind dan OS X. Desalniettemin snijdt jouw argument geen hout, aangezien de omzetgroei van Macs veel hoger ligt dan de omzetgroei van PC's. Marktaandeel van Macs neemt dus in rap tempo toe, zeker als je je bedenkt dat een gemiddelde Mac $1500 is en een gemiddelde PC $500. In de high-end market heeft Apple gignatisch veel marktaandeel.

Zie hier bijvoorbeeld de sales van een jaar geleden:

Macs doen het best goed hoor. :)

quote:
Je hebt een punt wat betreft het aantal apps voor Windows RT, dat is op dit moment relatief gezien nog weinig, al zijn bepaalde apps zoals Microsoft Office RT naar mijn mening wel degelijk beter dan alternatieven zoals iWorks. Microsoft Office komt ook naar iOS maar de kans is zeer groot dat de iOS versie niet kan tippen aan de Windows RT versie aangezien Office for Mac niet in de buurt komt van de standaard Windows-versie van Microsoft Office.
100% mee eens.
quote:
Het aantal apps is bovendien alleen een issue (voor sommige mensen) bij Windows RT, bij Windows 8 heb je juist weer veel meer keuze wat betreft programma's dan iOS heeft op dit moment.
Maar wat voor programma's? Op een tablet wil je tablet apps, al het andere is bagger omdat je het niet fijn kan bedienen.
quote:
Ik vind het ook vreemd dat jij blijkbaar het nut niet ziet van de vele aansluitmogelijkheden die een Surface wel heeft en een iPad niet en natuurlijk een goed filesystem, dit zijn zaken die de productiviteit wel degelijk ten goede kunnen komen.
Wie zegt dat ik het nut niet zie? :? Tuurlijk zie ik het nut wel. Alleen dat maakt het nog geen betere tablet. En ja, de iPad mist dingen die het productief maken. Het feit dat een iPad onbruikbaar is zonder Dropbox, zegt genoeg. Dus ik ben het eigenlijk weer met je eens.
quote:
iOS is inderdaad vernieuwender dan Windows Mobile destijds was. iOS staat echter sinds de release van de eerste iPhone stil terwijl Microsoft met Windows Phone een compleet nieuw mobiel OS op de markt heeft gebracht dat echt innoverend is en compleet anders dan ieder ander mobiel OS dat op dit moment op de markt is waaronder iOS maar ook Android, Blackberry OS, Bada en Symbian.
Steve Wozniak heeft niet voor niets aangegeven op z'n zachtst gezegd gecharmeerd te zijn van Windows Phone en dat ook volgens hem de iPhone 5 niet de gewenste veranderingen brengt.
iOS staat niet stil sinds het begin. Ik ben het met je eens dat iOS 6 niet baanbrekend is, maar iOS 1 t/m iOS 5 hebben genoeg radicale veranderingen gezien.

Windows Phone is compleet nieuw en innovatief, maar zoals ik al vaker zei: is innovativiteit een doel op zich? Een opvouwbare magnetron is leuk, maar wat heb je eraan en is het echt beter? Zo denk ik over Windows Phone.

Windows Phone in een notendop: tiles en hubs. Ik vind beide bagger of weinig toevoegen. Tiles nemen veel ruimte in en tonen weinig informatie. Android en iOS zijn veel 'efficiënter' dankzij push notificaties. Hubs, tja, leuk, maar in welke hub past mijn ING app? Of in welke hub moet Dropbox? In welke hub moet Pocket? Ik schat dat maar 10% van de apps echt in een hub thuis kan, waardoor het nut van hubs meteen vervlogen is omdat 90% nog gewoon op de ouderwetse manier werkt. Waarom denk dat je dat WP8 de mogelijkheid tot het verkleinen van tiles heeft...? Omdat 'de app-geörientieerde manier' vaak nog gewoon handiger of de enige mogelijkheid is!

Daarnaast is WP dermate inflexibel dat grote IM-clients als Facebook Messenger (dus berichten kunnen versturen naar mensen die niet online zijn) en Whatsapp niet eens in de peoples hub zitten. Dus ja, het idee is geinig, het nut is discutabel en de uitvoering ronduit matig.

Windows Phone is innovatief, ok. Maar is het beter? Dat is subjectief. Laten we het objectief maken: is het sneller? Kan je dingen doen die je op andere telefoons niet kan? Ben je met een iOS of Android-apparaat gemankeerd in vergelijking met Windows Phone? Nog steeds een sterke drang naar subjectiviteit, maar met een iets objectievere ondertoon.

Mijn mening is dat je als WP-gebruiker gemankeerd bent en met Android en iOS niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door TC03 op 30-01-2013 20:00:17 ]
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 30 januari 2013 @ 19:44:11 #6
53267 TC03
pi_122267820
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:04 schreef President. het volgende:

[..]

Ik vind dat de iPad en iPhone tot de top van de markt behoren, dat betekend echter niet dat ze de top van de markt zijn.

Bovendien zijn de over het algemeen goede prestaties van de iPhone en iPad bewerkstelligd door de optimalisatie van de software voor de hardware en zeker niet omdat er hele dikke hardware in zit, dat is simpelweg niet waar.

Ook vraag ik me af of je het nou daadwerkelijk zelf gelooft dat de iPhone 5 een uitstekende camera heeft gezien de vele issues die erover bekend zijn.
Tomatos, tomatos. iPad en iPhone hebben beide tophardware. Topschermen, supersnel, goede bouwkwaliteit, etc. Dat is gewoon zo. Nee, geen feit, maar zo zijn er ook mensen die beweren dat Noord-Korea een democratie is. Je kan met 100 linkjes aankomen over een iPhone 5 die snel krast ofzo, dat doet niets af aan het feit dat de hardware en bouwkwaliteit top is (maar niet perfect).

iPad en iPhone zijn 100% zeker de top van de markt aangezien er nauwelijks toestellen zijn met betere hardware. Daarnaast is de software bij beide ook top. Zeker de retina iPad is echt op alle maar dan ook alle fronten superieur.

En ja, de iPhone 5 heeft een uitstekende camera. Elke review toont het aan. Er zijn niet 'vele issues', er is een paarse flare waar elke camera in meer of mindere mate last van heeft, niks boeiends aan.

Je bent inhoudelijk niet zwak, maar je mist de nuance en relativeringsvermogen. Is het echt zo boeiend dat de iPhone 5 een lens flare heeft als hij verder in 99% van de gevallen gewoon zonder iets in te stellen supermooie plaatjes schiet? Get real.

We hebben het hier over Apple in het perspectief van de beurs/aandelen, dan zijn dat soort dingen zo ontzettend niet boeiend (zijn ze sowieso niet). Wat wel boeiend is, is de strategie. Moet Apple een goedkopere iPhone uitbrengen is? Is een iPad mini met lagere marges verstandig als het je eigen winst op eet? Moet Apple een iPhone met groter scherm maken om bij te blijven? Etc. Vind ik veel belangrijker.

[ Bericht 10% gewijzigd door TC03 op 30-01-2013 19:51:01 ]
  woensdag 30 januari 2013 @ 19:46:09 #7
53267 TC03
pi_122267952
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:22 schreef President. het volgende:

[..]

Jij neemt alles wat in reviews word verteld voor waar aan?
Nee, maar beter een betrouwbare bron dan geen bron. Ik kom tenminste met bronnen, mijn discussiepartners komen vaak met standpunten die feitelijk niet juist zijn omdat ze geen bronnen checken.

Ik ben het volledig met je eens dat je bronnen kritisch moet bekijken, maar ik zit/zat in een discussie waarin mensen gewoon alles roepen wat ze maar horen zonder dat ze weten waar ze over praten, wees blij dat er dan tenminste iemand is die zich op feiten wil baseren. Dat jij die feiten dan in twijfel trekt is je goed recht, maar het is niet redelijk om mij aan te vallen op mijn bron (terwijl dat Tweakers is, een zeer respectabele site) terwijl de rest alles uit hun dikke duim zuigt. Ga hen quoten en aanvallen.
pi_122268208
News of today:

"New iPhone Rumored to be Low-Cost"

http://thediplomat.com/pa(...)ored-to-be-low-cost/
pi_122273339
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kan. :)

Waarom ridiculiseer je de Microsoft Tablet-PC dan op een dusdanige manier?

[..]

Lijkt me stug want ik heb geen Mac omdat ik Windows 7 fijner vind dan OS X.

Met enkele seconden Googlen heb ik onder andere dit topic gevonden.

Laat ik voorop stellen dat een groot deel van jouw posts in dat topic waarin je het opneemt voor Macs naar mijn mening terecht zijn, het punt is echter dat je het opneemt voor producten die na bijna 3 decennia nog steeds een verwaarloosbaar marktaandeel hebben terwijl je in het vorig deel van deze topicreeks tegen mensen die het opnamen voor de Microsoft Tablet-PC zei dat ze moesten kappen met het hebben over de Microsoft Tablet-PC omdat dat product geen groot commercieel succes was.

[..]

100% mee eens.

Fijn dat je het wat dat betreft wel eens bent met mij.

[..]

Maar wat voor programma's? Op een tablet wil je tablet apps, al het andere is bagger omdat je het niet fijn kan bedienen.

Wat betreft de geschiktheid van Windows 8 programma's voor tablets heb je een punt, lang niet alle Windows 8 programma's werken fijn in combinatie met een touchscreen, dit is echter het grote verschil en naar mijn mening ook het grote voordeel van Windows 8 tablets ten opzichte van iPads :

Het zijn twee-in-een apparaten, enerzijds een tablet die je kunt gebruiken om te browsen, een filmpje te kijken op te bank en dergelijke, wat prima werkt door de combinatie van de Modern-interface, het touchscreen en de apps die op dit moment al beschikbaar zijn.

Anderzijds zijn het netbooks waarmee productief gewerkt kan worden door de beschikbaarheid van onder andere Microsoft Office en de vele aansluitmogelijkheden zoals een usb-poort wat naar mijn mening een groot gemis is op iPads.

Het klopt, niet alle Windows 8 programma's zullen lekker werken in combinatie met een touchscreen, maar het is niet zonder reden dat bij vrijwel alle Windows 8 tablets die op dit moment verkrijgbaar zijn een toetsenbord word meegeleverd : De programma's die niet fijn werken met enkel een touchscreen zijn bedoeld om bediend te worden met een toetsenbord en dat soort programma's werken wel fijn op Windows 8 en niet op iOS naar mijn mening.

[..]

Wie zegt dat ik het nut niet zie? :? Tuurlijk zie ik het nut wel. En ja, de iPad mist dingen die het productief maken. Het feit dat een iPad onbruikbaar is zonder Dropbox, zegt genoeg. Dus ik ben het eigenlijk weer met je eens.

Onderstaande post van jouw wekte bij mij die indruk, niet geheel onterecht vind je niet?
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 19:38 schreef TC03 het volgende:
Voor wat betreft de Surface, iOS is 10x volwassener dan Windows RT. Er zijn simpelweg veel meer apps voor de iPad. Ik snap niet hoe je kan zeggen dat je productiever bent op een Surface.
[..]

Windows Phone is innovatief, ok. Maar is het beter? Dat is subjectief. Laten we het objectief maken:

Graag.

is het sneller?

Ligt eraan hoe je ernaar kijkt, de Windows Phone smartphones die op dit moment verkrijgbaar zijn zijn geen snelheidsmonsters, echter draait hardware met Windows Phone vele malen soepeler dan dezelfde hardware zal draaien met Android als besturingssysteem en in (veel) mindere maten geld hetzelfde voor Windows Phone ten opzichte van iOS.

Kan je dingen doen die je op andere telefoons niet kan?

Niet echt noemenswaardige dingen tot zo ver.

Ben je met een iOS of Android-apparaat gemankeerd in vergelijking met Windows Phone?

Naar mijn mening niet, Windows Phone is op dit moment wel minder gevoelig dan Android voor malware, maar Android heeft ook zo zijn voordelen ten opzichte van Windows Phone.

Nog steeds een sterke drang naar subjectiviteit, maar met een iets objectievere ondertoon.

Mijn mening is dat je als WP-gebruiker gemankeerd bent en met Android en iOS niet.

Dat mag jij vinden, maar zoals je zelf al aangaf is dat een mening en geen feit.
pi_122274292
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, maar beter een betrouwbare bron dan geen bron. Ik kom tenminste met bronnen, mijn discussiepartners komen vaak met standpunten die feitelijk niet juist zijn omdat ze geen bronnen checken.

Ik ben het volledig met je eens dat je bronnen kritisch moet bekijken, maar ik zit/zat in een discussie waarin mensen gewoon alles roepen wat ze maar horen zonder dat ze weten waar ze over praten, wees blij dat er dan tenminste iemand is die zich op feiten wil baseren. Dat jij die feiten dan in twijfel trekt is je goed recht, maar het is niet redelijk om mij aan te vallen op mijn bron (terwijl dat Tweakers is, een zeer respectabele site) terwijl de rest alles uit hun dikke duim zuigt. Ga hen quoten en aanvallen.
Laat ik voorop stellen dat mijn posts in deze topicreeks niet bedoeld zijn als een persoonlijke aanval op jou, ik ben hier gewoon om een goede discussie te houden.

Verder ben ik het met je eens dat jij je standpunten tot nu toe beter hebt onderbouwt met bronnen dan een heleboel andere in deze topicreeks tot nu toe hebben gedaan, echter is het niet waar dat ik feiten in twijfel trek maar de manier waarop de feiten door Tweakers.net de laatste tijd worden gepresenteerd vooral door Arnoud Wokke. Tweakers.net stond vroeger inderdaad bekend als een zeer respectabele en objectieve techsite, dat is de laatste tijd echter een stuk minder geworden en dat word ook niet ontkent door Arnoud Wokke, sterker nog hij beweert dat het hele punt van een review is dat de reviewer zijn mening geeft over een product, wat dus subjectief is. Desalniettemin doet Tweakers.net het nog altijd een stuk beter qua objectiviteit dan een heleboel andere techtsites, dat geef ik wel toe.
pi_122277685
Ik snap het eigenlijk niet waarom Apple zo hard aan het dalen is.

Iphone verkopen stijgen
Ipad verkopen stijgen
Ipad Mini is een succes.
Er is geen ecosysteem zo winstgevend als de Appstore.

Hun producten behoren technisch gezien tot de top.

Ze hebben een P/E waarde van 10/11 ofzo op dit moment, zowel mijn vader als ik overwegen op dit moment om onze positie in Apple te vergroten omdat we dit een goede prijs vinden voor dit aandeel.
pi_122279511
Heb je al eens gelet op de outlooks van Apple zelf?
  woensdag 30 januari 2013 @ 23:03:41 #13
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122279952
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:27 schreef Kandijfijn het volgende:

Iphone verkopen stijgen
Ipad verkopen stijgen
Ipad Mini is een succes.

Ze hebben een P/E waarde van 10/11 ofzo op dit moment, zowel mijn vader als ik overwegen op dit moment om onze positie in Apple te vergroten omdat we dit een goede prijs vinden voor dit aandeel.
Margins zijn 6 procentpunt lager dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Als de marges hetzelfde waren gebleven had AAPL nu op 600+ gestaan.
2000 light years from home
pi_122285118
quote:

Iphone verkopen stijgen
Ipad verkopen stijgen
Ipad Mini is een succes.

O.a. hierdoor: http://www.idownloadblog.com/2013/01/28/asia-iphone-fatigue/
  donderdag 31 januari 2013 @ 08:17:39 #15
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122287110
quote:

hoevelen dachten hetzelfde bij Nokia,
Ik zie meer in Samsung, maar ook HTC zal met hele bijzonder zaken komen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122333564
quote:

Iphone verkopen stijgen
Ipad verkopen stijgen
Ipad Mini is een succes.
Geruchten en een lagere marge. Beurskoersen zijn zelden rationeel, als een gerucht dat voorraden blijven liggen en dat de inkoop van onderdelen afneemt dan zal de koers van het aandeel daarop reageren.

quote:
Voor de koers van een aandeel maakt dit geen bal uit.

quote:
als je al niet begrijpt waarom het koers lager staat dan zou ik geen aandelen kopen als ik jou was.

Ik zou altijd wat huiverig zijn bij een aandeel van een bedrijf met een redelijk beperkt assortiment, vooral gericht op markten die nogal afhankelijk zijn van de (mode) grillen van de consument (de consument is niet echt merkentrouw en verschuivingen op de smartphonemarkt gaan zeer snel en wat nu de grote jongens zijn hoeven dat zeker niet te zijn over 5 jaar).
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:21:01 #17
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122338598
quote:
Daar staat dit dan weer tegenover:

En:
Verkoop iPhones in Nederland stijgt met bijna de helft

Zie trouwens alle Android-fanboys weer helemaal schuimbekken _O-. Wat een apart volkje is dat toch.

[ Bericht 11% gewijzigd door Merkie op 01-02-2013 13:29:26 ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:46:03 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122339604
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:21 schreef Merkie het volgende:

[..]

Daar staat dit dan weer tegenover:
[ afbeelding ]

En:
Verkoop iPhones in Nederland stijgt met bijna de helft

Zie trouwens alle Android-fanboys weer helemaal schuimbekken _O-. Wat een apart volkje is dat toch.
Alle telefoons van Samsung, dus smart en dumbphones?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:54:02 #19
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122339936
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alle telefoons van Samsung, dus smart en dumbphones?
Ja.
pi_122340598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:21 schreef Merkie het volgende:

Bijna net zo apart als de isheeps?

Die statistieken zeggen toch ook vrij weinig over de koers? Het geeft alleen maar aan dat de smartphonemarkt nog steeds groeit en dat Samsung en Apple op het moment de 2 grootste spelers zijn. De koersval komt doordat de verwachtingen hoger waren en de vooruitzichten als is dat misschien door geruchten slechter zijn.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:17:09 #21
53267 TC03
pi_122340872
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bijna net zo apart als de isheeps?

Die statistieken zeggen toch ook vrij weinig over de koers? Het geeft alleen maar aan dat de smartphonemarkt nog steeds groeit en dat Samsung en Apple op het moment de 2 grootste spelers zijn. De koersval komt doordat de verwachtingen hoger waren en de vooruitzichten als is dat misschien door geruchten slechter zijn.
Klopt, maar daarom is het toch nog steeds interessant Apple-nieuws? Als je hier alleen maar berichten mag plaatsen die direct de koers beïnvloeden of verklaren, kan je maar 4x per jaar iets posten, namelijk als Apple de kwartaalcijfers bekend maakt.
pi_122341050
Ben eerlijk gezegd best blij dat het zo slecht gaat met de koers van Apple.
Misschien gieten ze dan weer wat benzine in hun innovatiemachine aangezien die de laatste tijd ook aardig stil ligt.
Wat betreft desktops en laptops zijn ze wel nog steeds de top.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:23:21 #23
53267 TC03
pi_122341144
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:21 schreef Wootism het volgende:
Ben eerlijk gezegd best blij dat het zo slecht gaat met de koers van Apple.
Misschien gieten ze dan weer wat benzine in hun innovatiemachine aangezien die de laatste tijd ook aardig stil ligt.
Wat betreft desktops en laptops zijn ze wel nog steeds de top.
Ik vind dit echt het slechtste discussiedodende argument ooit, maar dat heb ik al zo vaak gezegd.

'Apple moet iets nieuws gaan doen!'
- 'Wat dan?'
'Weet ik niet, als het maar innovatief is!'

:').
pi_122341516
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:17 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt, maar daarom is het toch nog steeds interessant Apple-nieuws? Als je hier alleen maar berichten mag plaatsen die direct de koers beïnvloeden of verklaren, kan je maar 4x per jaar iets posten, namelijk als Apple de kwartaalcijfers bekend maakt.
De beurskoers word dagelijks beïnvloed en is niet alleen afhankelijk van nieuws van Apple, zie de geruchten over verminderde inkoop en oplopende voorraden.

Zat net nog naar de global 500 van Fortune over 2012 te kijken en dan vind ik de koers van Apple nog steeds absurd hoog eigenlijk, volgens deze lijst heeft Apple fors meer omzet nodig om iets meer winst te behalen (absoluut gezien) dan Microsoft (en waarom Google op de beurs meer waard zou moeten zijn dan MS ontgaat me al helemaal gezien de global 500, die komt qua omzet en winst al helemaal niet in de buurt ).

http://money.cnn.com/maga(...)full_list/index.html
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:38:10 #25
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122341715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

De beurskoers word dagelijks beïnvloed en is niet alleen afhankelijk van nieuws van Apple, zie de geruchten over verminderde inkoop en oplopende voorraden.

Zat net nog naar de global 500 van Fortune over 2012 te kijken en dan vind ik de koers van Apple nog steeds absurd hoog eigenlijk, volgens deze lijst heeft Apple fors meer omzet nodig om iets meer winst te behalen (absoluut gezien) dan Microsoft (en waarom Google op de beurs meer waard zou moeten zijn dan MS ontgaat me al helemaal gezien de global 500, die komt qua omzet en winst al helemaal niet in de buurt ).

http://money.cnn.com/maga(...)full_list/index.html
Waar baseer je op dat je de koers van Apple hoog vindt? De P/E van Microsoft is anderhalf keer die van Apple.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')