Mijn ervaring is dat dat geen fuck uitmaakt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:
In de VS is het niet goed voor je carrière en aanzien als je bekennend atheïst bent. Maar hoe is dat als je Republikein bent in Nederland, als in voor de republiek? Mijn ervaring is dat liefhebbers van het koningshuis daar nogal schuimbekkend op reageren, en dat het niet verstandig is je voor te laten staan op een voorliefde voor de republiek.
Hahahaha, bevalt het, in je alternatieve universum ?quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:18 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat dat geen fuck uitmaakt.
Er wordt geselecteerd op capaciteiten.
Daarnaast maakt dat, met alle respect, voor een visitekaartjesdrukker ook niet zo heel veel uit natuurlijk.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:25 schreef Pikkebaas het volgende:
Maar koningsgezind dan wel republikeins, nee, daar selecteer ik niet op, dat maakt de gesprekken tijdens de koffie zo saai....
Leuk, dat je al gelijk verondersteld dat mensen die voor het afschaffen van het koningshuis zijn hun tegenstanders schofferen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:26 schreef 99.999 het volgende:
Zolang het koningshuis in Nederland zeer populair is je erg hard maken voor de afschaffing daarvan en het daarbij in toon en uitspraken schofferen van je discussiepartners wellicht niet heel verstandig inderdaad.
Kan, ik denk dat jij als visitekaartjesdrukker dat beter weet dan ik.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarnaast maakt dat, met alle respect, voor een visitekaartjesdrukker ook niet zo heel veel uit natuurlijk.
Dit was mijn reactie op het volgende:quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:27 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Leuk, dat je al gelijk verondersteld dat mensen die voor het afschaffen van het koningshuis zijn hun tegenstanders schofferen.
Actie <--> reactie. Als de discussie gewoon op een normale, beschaafde manier wordt gevoerd zal van schuimbekken ook weinig sprake zijn leert mijn ervaring.quote:Mijn ervaring is dat liefhebbers van het koningshuis daar nogal schuimbekkend op reageren,
Allicht.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:28 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Kan, ik denk dat jij als visitekaartjesdrukker dat beter weet dan ik.
En het is ook nog niet eens traditie aangezien we als Republiek begonnen zijn en de huidige Oranjes alleen op afstand verwant zijn aan de tak die de stadhouders leverde. Typisch voorbeeld van een 'invented tradition', in dit geval verzonnen door buitenlandse mogendheden als Oostenrijk-Hongarije, Pruisen, Engeland, Bourbon-Frankrijk en Rusland.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:29 schreef UpsideDown het volgende:
Mijn ervaring is dat bepleiters van de constitutionele monarchie nooit met goede argumenten komen, de argumenten die ze gebruiken zijn is dat het 'traditie' is en dat het goed is voor de buitenlandse relaties mbt handel. Daat laatste is zeker waar, maar een president hoeft dit natuurlijk niet minder te doen.
Kijk, dit kan ik beamen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:48 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
En het is ook nog niet eens traditie aangezien we als Republiek begonnen zijn en de huidige Oranjes alleen op afstand verwant zijn aan de tak die de stadhouders leverde. Typisch voorbeeld van een 'invented tradition', in dit geval verzonnen door buitenlandse mogendheden als Oostenrijk-Hongarije, Pruisen, Engeland, Bourbon-Frankrijk en Rusland.
Doet niks af aan het feit dat Beatrix een professional was en is, maar de basis voor het instituut als zodanig is gewoon erg wankel in historisch en politiek opzicht. Zolang 'waarom niet?' de boventoon blijft voeren boven 'waarom wel?' zal het wel blijven, maar er is geen sprake van dat het een zwaarwegend iets is zoals religie in de VS op dit moment.
Mensen reageren wel vaker op domme ideeën.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:
In de VS is het niet goed voor je carrière en aanzien als je bekennend atheïst bent. Maar hoe is dat als je Republikein bent in Nederland, als in voor de republiek? Mijn ervaring is dat liefhebbers van het koningshuis daar nogal schuimbekkend op reageren, en dat het niet verstandig is je voor te laten staan op een voorliefde voor de republiek.
Direct verwant aan de tak die in de 100 jaar voor we een koninkrijk werden de stadhouders leverde kan je ook zeggen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:48 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
En het is ook nog niet eens traditie aangezien we als Republiek begonnen zijn en de huidige Oranjes alleen op afstand verwant zijn aan de tak die de stadhouders leverde.
Wat jij hier neerpent, klinkt precies zoals mijn vader het zegt als voorstander van de monarchie. Ik ben een grote voorstander van een republiek. Ik vind de monarchie nogal achterhaald en niet passen bij deze tijd.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:29 schreef UpsideDown het volgende:
Mijn ervaring is dat bepleiters van de constitutionele monarchie nooit met goede argumenten komen, de argumenten die ze gebruiken zijn is dat het 'traditie' is en dat het goed is voor de buitenlandse relaties mbt handel. Daat laatste is zeker waar, maar een president hoeft dit natuurlijk niet minder te doen.
Dat komt hoofdzakelijk omdat de rol van de koningin constant afgestompt wordt. Een koningin kan zeer nuttig zijn als een check in onze democratie. Maar als je haar alle middelen uit handen neemt dan blijft er niet veel meer over om te verdedigen, naast haar symbolische functie.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:29 schreef UpsideDown het volgende:
Men vindt het 'oneerlijk' en 'niet van deze tijd'.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:49 schreef Sloggi het volgende:
Het huidige systeem werkt. Waarom zouden we er iets aan veranderen?
Zo is het leven. Wen er maar aan.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:55 schreef waht het volgende:
[..]
Men vindt het 'oneerlijk' en 'niet van deze tijd'.
En Maxima was een bankier. Een investment banker.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:55 schreef waht het volgende:
[..]
Men vindt het 'oneerlijk' en 'niet van deze tijd'.
Omdat het altijd beter kan.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:49 schreef Sloggi het volgende:
Het huidige systeem werkt. Waarom zouden we er iets aan veranderen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |