abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122217222

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_122217298
Mannen, sorry voor dit plaatje. Kon het niet laten :')
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 16:37:57 #3
70532 loveli
N
pi_122217324
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:12 schreef kwakz0r het volgende:
the 7 habits op highly effective people
Dat boek heb ik ook (niet gelezen).
quote:
interessant he, lief dagboek? sorry, dit is echt de meest onboeiende crap ooit, maar ik zie er nu echt als een berg tegenop :')
Denk aan het resultaat, hoofd leeg en druk weg. Vanavond weer skypen met Juul?
crap in = crap out
pi_122217332
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:20 schreef V1z0R het volgende:
:') ik was buiten adem bij het aandoen van m'n sokken, toen maar besloten om niet meer zo dik te willen zijn.
Vond het zo leuk om gespierder te worden met krachttraining en bulken. Bulk gone bad... twee trappen oplopen en dag hijgen. :')
pi_122217399
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mannen, sorry voor dit plaatje. Kon het niet laten :')
pi_122217468
Ik doe nu al een jaar aan krachttraning, maar de sportschoolkabouter kon gister toch nog steeds 20 kilo meer bankdrukken dan ik. Terwijl hij op zo'n schuin bankje lag met zn hoofd naar beneden.
Het joch is anderhalve kop kleiner dan ik en weegt volgens mij de helft. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122217510
Dat consequent 3x in de week fitnessen zie ik wel meer als een plicht dan een deugd :P
Maar het is iets wat even moet.

Het kitesurfen wat ik normaal doe is gewoon mijn sport waar ik plezier aan beleef :D
pi_122217513
Het is inderdaad wel even zoeken CotS, ik heb de mazzel dat ik fitness echt heel erg leuk vind.
Teamsporten/wedstrijdsporten daarentegen waren en zijn totaal niet aan mij besteed.
pi_122217528
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik doe nu al een jaar aan krachttraning, maar de sportschoolkabouter kon gister toch nog steeds 20 kilo meer bankdrukken dan ik. Terwijl hij op zo'n schuin bankje lag met zn hoofd naar beneden.
Hoeveel druk je nu ?
pi_122217540
Hij is bijna zo oud als het internet. :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dit is een heel ernstige WTF :P

En dan 2:36.
pi_122217558
Ik ben begonnen met gezond eten en bewegen, omdat ik geen dik, lui en zelfdestructief persoon meer wilde zijn.

Het stomme is dat ik wel beter wist en dat ik heel graag een sportief en fit persoon wilde zijn, maar iets hield me gewoon tegen, toch nog een paar jaar met mezelf geworsteld voordat de knop echt omging.

Met roken ben ik wel in 1 klap cold turkey gestopt na 10 jaar, maar eten was toch wat moeilijker af te zweren :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_122217565
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:43 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Hoeveel druk je nu ?
25 kilo. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_122217587
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:43 schreef MarMar het volgende:
Het is inderdaad wel even zoeken CotS, ik heb de mazzel dat ik fitness echt heel erg leuk vind.
Teamsporten/wedstrijdsporten daarentegen waren en zijn totaal niet aan mij besteed.
Ja... naja... alles naast vechtsport vind ik een beetje zozo. Ik mis de mentale rust die ik daarvan krijg.

Maar goed... fitness ga ik binnenkort uitproberen. Hardlopen brengt me wel in een fijne staat van zijn, Zumba doe ik wel eens vanaf een DVD en daar word ik energiek van. En als ik heel gestrest ben wil yoga wel eens lukken, maar dat is natuurlijk geen sport
pi_122217613
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja... naja... alles naast vechtsport vind ik een beetje zozo. Ik mis de mentale rust die ik daarvan krijg.

Maar goed... fitness ga ik binnenkort uitproberen. Hardlopen brengt me wel in een fijne staat van zijn, Zumba doe ik wel eens vanaf een DVD en daar word ik energiek van. En als ik heel gestrest ben wil yoga wel eens lukken, maar dat is natuurlijk geen sport
Waarom mag je geen vechtsporten meer doen dan? Door je ongeluk?

Misschien is yoga of tai chi wat voor je? Lichamelijke uitdaging, mentale rust, geen impact.

Edit: poweryoga of ashtanga yoga zijn echt wel sporten hoor :D Ga je lekker van zweten :9
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 16:45:35 #16
70532 loveli
N
pi_122217617
quote:
Gemiddelde man heeft 50% meer kracht dan de gemiddelde vrouw (of heeft de gemiddelde vrouw 50% van de kracht van de gemiddelde man?), dus leg je erbij neer of slik testosteron.
crap in = crap out
pi_122217635
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

25 kilo. B-)
Hmm dat is nog niet heel veel nee hehe :D
pi_122217668
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Gemiddelde man heeft 50% meer kracht dan de gemiddelde vrouw (of heeft de gemiddelde vrouw 50% van de kracht van de gemiddelde man?), dus leg je erbij neer of slik testosteron.
:N
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 16:47:38 #19
70532 loveli
N
pi_122217720
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:46 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

quote:

[..]

Gemiddelde man heeft 50% meer kracht dan de gemiddelde vrouw (of heeft de gemiddelde vrouw 50% van de kracht van de gemiddelde man?), dus leg je erbij neer of slik testosteron eet vis met broccoli en blijf trainen.
Beter zo?
crap in = crap out
pi_122217730
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:45 schreef Novem het volgende:

[..]

Ja, ik heb verschoven wervels in mijn nek en rug, waardoor het risico te groot is (en de pijn te heftig, maar dat heb ik met de meeste sporten wel). Daarbij is mijn linkerschouder een beetje misvormd geraakt, waardoor onverwachte bewegingen niet fijn zijn.
En daardoor zijn alle interessante sporten uitgeschakeld eigenlijk
pi_122217762
quote:

[..]

Ja, dat zal het wel zijn. Maar het zag er zo grappig uit. Ik zou het joch kunnen opeten als snack zeg maar. :D
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:45 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Hmm dat is nog niet heel veel nee hehe :D
Ach, ik hoef iig niet meer de kleinste gewichten voor aan mn halter te pakken. B-)
Er zit progressie is, maar dat gaat gewoon heel langzaam bij mij.
Het went.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:46 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Wat dan? :D
Ga ik priveles krijgen? :D
Doe wat je niet durft.
pi_122217770
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:45 schreef Novem het volgende:

[..]

Misschien is yoga of tai chi wat voor je? Lichamelijke uitdaging, mentale rust, geen impact.

Edit: poweryoga of ashtanga yoga zijn echt wel sporten hoor :D Ga je lekker van zweten :9
Tai chi heb ik geprobeerd en ik werd helemaal gestoord. Het gaat me te traag en nee...
Yoga doe ik met regelmaat, maar ik kan geen Poweryoga doen :') maar de trage is erg fijn.
pi_122217777
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:47 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Beter zo?
Vergeet de zilvervliesrijst niet. :Y
pi_122217893
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Lees ik het goed, je gaat een keer meetrainen? :P Preparez for delayed onset muscle soreness, oftewel DOMS. *GONG* :D
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 16:52:01 #25
70532 loveli
N
pi_122217913
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:51 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Lees ik het goed, je gaat een keer meetrainen? :P Preparez for delayed onset muscle soreness, oftewel DOMS. *GONG* :D
Mag ik kijken?
crap in = crap out
pi_122217951
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat boek heb ik ook (niet gelezen).

[..]

Denk aan het resultaat, hoofd leeg en druk weg. Vanavond weer skypen met Juul?
:Y ja, skypen vanavond of misschien straks al als hij opstaat... maar ik wil vandaag gewoon een beetje meer dan skype. maar goed, dat kan toch niet dus ik moet niet zeiken. ik weet echt niet hoe jij dit volhield Jägar... ik word nú al gek ervan...

ik ga maar eens nakijken, met een serietje aan op de achtergrond O+
Kwak
pi_122217952
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Mag ik kijken?
Daar hebben ze een naam voor.... ramptoerist. _O-
pi_122217960
quote:

[..]

Ja, dat zal het wel zijn. Maar het zag er zo grappig uit. Ik zou het joch kunnen opeten als snack zeg maar. :D

[..]

Ach, ik hoef iig niet meer de kleinste gewichten voor aan mn halter te pakken. B-)
Er zit progressie is, maar dat gaat gewoon heel langzaam bij mij.
Het went.

[..]

Komt vanzelf hoor :) niks overhaasten wat dat betreft, dat werkt je alleen maar tegen.
pi_122217965
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:51 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Als ik daarna aan een eiwitinfuus mag wel. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Mag ik kijken?
Gezellig! B-)
Doe wat je niet durft.
pi_122217996
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

[..]

Gezellig! B-)
Choco whey isolaat. :D
Anders nog vanille.
pi_122218010
oh, over dat boek Li: ik vind het ook nog niet echt om door te komen eerlijk gezged :@ maar het gaat over dingen die ik wel interessant vind in deze levensfase, dus ik worstel af en toe een hoofdstukje door...
Kwak
pi_122218019
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:Y ja, skypen vanavond of misschien straks al als hij opstaat... maar ik wil vandaag gewoon een beetje meer dan skype. maar goed, dat kan toch niet dus ik moet niet zeiken. ik weet echt niet hoe jij dit volhield Jägar... ik word nú al gek ervan...

Waar is je vriend dan Kwak? En hoelang? Echt vreselijk om elkaar zo te missen!
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 16:54:37 #33
70532 loveli
N
pi_122218040
Is er ook pralinesmaak? Dan doe ik mee.
crap in = crap out
pi_122218069
7 eigenschappen :r
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122218151
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:54 schreef loveli het volgende:

Is er wel, maar ik heb het niet. De alleen vanille heb ik wel!
pi_122218155
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:54 schreef loveli het volgende:
Ik heb hier banaan,bos aardbei. vanille, caffe latte, kokos, citroen, naturel, perzik, choco en zwarte bes.
Mocht dat je beter believen. :P
Doe wat je niet durft.
pi_122218175
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:54 schreef Novem het volgende:

[..]

Waar is je vriend dan Kwak? En hoelang? Echt vreselijk om elkaar zo te missen!
8 weken in Berkeley. Het is vast een peuleschil voor veel mensen, maar ik vind het afschuwelijk. Vorig jaar was hij een maand in Spanje, dat vond ik ook maar niks. Maar nu hebben we in elk geval wel beter contact dan toen, omdat overal WiFi is en dus Skype.

Gelukkig ga ik al over 25 dagen naar hem toe voor een weekje! En daarna komt hij alweer na een weekje ook naar huis.

Ik kan het best goed relativeren, maar soms heb ik zo'n dag dat ik hem gewoon vreselijk mis, de héle dag...
Kwak
pi_122218213
quote:
jij traint op duurvermogen he ;) Je kan wel meer gewicht wegdrukken maar dan moet je op 5 reps per set gaan oefenen, dan gaat het wel hard omhoog :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 16:58:35 #39
70532 loveli
N
pi_122218248
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik heb hier banaan,bos aardbei. vanille, caffe latte, kokos, citroen, naturel, perzik, choco en zwarte bes.
_O-
Even ontcrashen, was weer een drukke dag.
crap in = crap out
pi_122218274
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:58 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

jij traint op duurvermogen he ;) Je kan wel meer gewicht wegdrukken maar dan moet je op 5 reps per set gaan oefenen, dan gaat het wel hard omhoog :)
Wat DMAA d'r bij in en je drukt zo 100+ :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122218310
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

8 weken in Berkeley. Het is vast een peuleschil voor veel mensen, maar ik vind het afschuwelijk. Vorig jaar was hij een maand in Spanje, dat vond ik ook maar niks. Maar nu hebben we in elk geval wel beter contact dan toen, omdat overal WiFi is en dus Skype.

Gelukkig ga ik al over 25 dagen naar hem toe voor een weekje! En daarna komt hij alweer na een weekje ook naar huis.

Ik kan het best goed relativeren, maar soms heb ik zo'n dag dat ik hem gewoon vreselijk mis, de héle dag...
Dat mag echt hoor lieverd! Ik was laatst 1 nachtje niet thuis en ik vond mezelf al een klein kind zo erg miste ik mijn lief. :*
pi_122218339
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

[..]

Gezellig! B-)
ik houd de dubbele opmerkingen over het eiwitinfuus wel ff bij me :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_122218350
quote:

[..]

En ik was al sad na een weekje weg van mijn lief. :X

Hopelijk dat het skypen weer wat helpt. O+
pi_122218390
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:55 schreef V1z0R het volgende:
7 eigenschappen :r
je kan beter 48 laws of power lezen :P :D
pi_122218423
quote:

[..]

Ik snap het best, 2 weken zou ik al wat minder grappig vinden :') hoelang moet je nog? Skype is wel echt een uitvinding!
pi_122218446
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:00 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Why why why.... /facepalm
pi_122218455
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:01 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

je kan beter 48 laws of power lezen :P :D
dat is juist het tegenovergestelde van waar 7 habits over gaat. iets met persoonlijkheid tegenover karakter. ik zie er wel wat in: geen communicatie-trucs etc., maar dicht bij jezelf blijven en een "goed" mens zijn, er achter komen wat je wilt enzo...
Kwak
pi_122218471
Skype is idd een uitvinding! Ik snap niet hoe mensen het vroeger zonder deden, bellen deed je niet want het was superduur :X

Volgens mij zei je dan halloooooo ik mis je en hing je op :+
pi_122218503
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat is juist het tegenovergestelde van waar 7 habits over gaat. iets met persoonlijkheid tegenover karakter. ik zie er wel wat in: geen communicatie-trucs etc., maar dicht bij jezelf blijven en een "goed" mens zijn, er achter komen wat je wilt enzo...
oh haiz, ik maakte een grapje :P mevrouw die alles letterlijk neemt vandaag :D
pi_122218574
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:58 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Die 25 kilo gaat zonder geschreeuw, dus ik denk dat ik er 2,5 kilo extra aan hang volgende week. :P
De schuine benchpress red ik krap aan op 20, dus die hou ik nog wel even zo. :D
Doe wat je niet durft.
pi_122218599
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

wij woonden niet samen, en hadden geen tijdsverschil, dus konden altijd makkelijk bellen. Plus, we zagen elkaar elke 3-4 weken, dus dat viel ook wel mee!
pi_122218651
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:59 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Wat DMAA d'r bij in en je drukt zo 100+ :')
Als leek weet ik natuurlijk niet wat dat is, maar de eerste pagina google resultaten geven mij niet het idee dat ik het wil gaan proberen. :D
Doe wat je niet durft.
pi_122218661
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Die 25 kilo gaat zonder geschreeuw, dus ik denk dat ik er 2,5 kilo extra aan hang volgende week. :P
De schuine benchpress red ik krap aan op 20, dus die hou ik nog wel even zo. :D
Voor hoeveel reps?
pi_122218678
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:06 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Voor hoeveel reps?
10 tot 12.
Doe wat je niet durft.
pi_122218700
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Haha nog meer smaken dan de McDonalds aan milkshakes heeft denk :D ?

Is het voor mij ook handig om weer aan de whey te gaan nu ik een combi van kracht/cardio doe om af te vallen maar ook wat spieren aan te maken ?
pi_122218734
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:06 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Is het voor mij ook handig om weer aan de whey te gaan nu ik een combi van kracht/cardio doe om af te vallen maar ook wat spieren aan te maken ?
Ik moest pilletjes voor mn moeder bestellen dus heb een samplepack whey voor mezelf besteld.
Er staan hier echt geen 12 megapotten met whey in mn huis ofzo. :D
Doe wat je niet durft.
pi_122218793
Not yet!
pi_122218951
Wat is eigenlijk het voordeel van whey tov van kwark? Makkelijk opneembare eiwitten ofzo?
pi_122219064
In kwark zit een eiwit genaamd casseine, deze wordt langzaam door het lichaam verteerd. Whey is een eiwit die wat sneller wordt opgenomen, ongeveer zo rond de 30 minuten. En daarin heb je dan ook nog hydroisolaat, isolaat, etc.
pi_122219072
quote:

[..]

*mental image* _O- _O- _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122219195
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:14 schreef Ewelina het volgende:

[..]

*mental image* _O- _O- _O-
Jij bent nog langer dan het joch.
Ik denk zelfs dat Phaidra nog langer is. :o
Doe wat je niet durft.
pi_122219224
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:14 schreef Mufasa208 het volgende:
In kwark zit een eiwit genaamd casseine, deze wordt langzaam door het lichaam verteerd. Whey is een eiwit die wat sneller wordt opgenomen, ongeveer zo rond de 30 minuten. En daarin heb je dan ook nog hydroisolaat, isolaat, etc.
En dat snel verteren is gunstig? Dan zou je ook kwark voor je training kunnen eten, ben je klaar met trainen is je kwark ook net verteerd.
pi_122219241
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:03 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

oh haiz, ik maakte een grapje :P mevrouw die alles letterlijk neemt vandaag :D
:'( zo ben ik altijd :@
Kwak
pi_122219615
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Jij bent nog langer dan het joch.
Ik denk zelfs dat Phaidra nog langer is. :o
Liliputter? Hoe oud?
pi_122219676
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:25 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Liliputter? Hoe oud?
Hij ziet er uit als een klein uitgevallen 13 jarige. >:O
Doe wat je niet durft.
pi_122219819
Hahaha, dan is ie denk ik rond de 1.40m oid. Dat was ik toen namelijk. :D
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 17:32:57 #67
70532 loveli
N
pi_122219938
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:17 schreef the85mc het volgende:

[..]

En dat snel verteren is gunstig? Dan zou je ook kwark voor je training kunnen eten, ben je klaar met trainen is je kwark ook net verteerd.
Voor je lichaam is het handig om de juiste eiwitten/aminozuren binnen te krijgen. Caseine is een minder fijne, qua voedsel is ei het beste, daarna vlees/vis. Whey is een isolaat en volgens mij nog makkelijker op te nemen.
Muf, correct me if I'm wrong.
/wheynoob
crap in = crap out
pi_122220619
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:17 schreef the85mc het volgende:

[..]

Als je aan het timen van eiwitten doet wel. Voor spierbehoud op niveau van afvallen is het voldoende eiwitten nemen gedurende de dag voldoende. Heb je aanzienlijk meer spiermassa dan heeft het wel nut om whey te nemen voor het trainen, of als je bezig bent met spieropbouw.
pi_122220687
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:00 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

_O-
pi_122220734
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:06 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Eet eerst eens wat minder brood en meer zuivel/groente voordat je daaraan begint :?

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:11 schreef the85mc het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel van whey tov van kwark? Makkelijk opneembare eiwitten ofzo?
Omdat kwark niet te kanen is :D kokoswhey :9
pi_122220759
Eens.
pi_122220985
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:51 schreef Perruche het volgende:

[..]

Eet eerst eens wat minder brood en meer zuivel/groente voordat je daaraan begint :?

[..]

Omdat kwark niet te kanen is :D kokoswhey :9
Kwark met nutella.. Klein beetje dan he. Hoe meer je kwark 'gewoon' opeet. hoe zoeter de rest wordt ;)
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 17:59:46 #73
70532 loveli
N
pi_122221014
Nutella en klein beetje in 1 zin :')
crap in = crap out
pi_122221065
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:30 schreef Ewelina het volgende:
Hahaha, dan is ie denk ik rond de 1.40m oid. Dat was ik toen namelijk. :D
Naja... toen ik op de pabo zat waren ze vanaf groep zes tegenwoordig net zo groot als ik of langer... dus ik denk dat ze tegenwoordig groter zijn :P
pi_122221085
* MarMar vindt kwark veel lekkerder dan nutella.

Toevallig.
pi_122221095
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:59 schreef loveli het volgende:
Nutella en klein beetje in 1 zin :')
Teveel choco en ik word misselijk. Werkt prima voor mij ;)

Ik kwam er net achter op buikspierbankje dat mijn onderrug nog niet zo chill voelt na het vallen op ijs..
pi_122221113
Ik ben al sinds m'n 12de 1.65 :')
pi_122221175
Lijstje tot nu:
O: klein broodje kip, klein broodje jam, sinaasappel
T: bakje yoghurt (125 ml) en druiven
L: dubbele bth kaas, appel
T: noten/vruchtenreepje, caffe latte met sojamelk
D: zalm met gestoomde groenten
S: uurtje cardio
T: hopelijk hebben ze nog iets van yoghurt ofzo
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 18:04:17 #79
70532 loveli
N
pi_122221202
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:01 schreef the85mc het volgende:

[..]

Teveel choco en ik word misselijk. Werkt prima voor mij ;)

Ik kwam er net achter op buikspierbankje dat mijn onderrug nog niet zo chill voelt na het vallen op ijs..
Nutella is hazelnoot :+

Blauw of fysiowaardig?
crap in = crap out
pi_122221215
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:59 schreef the85mc het volgende:

[..]

Kwark met nutella.. Klein beetje dan he. Hoe meer je kwark 'gewoon' opeet. hoe zoeter de rest wordt ;)
:') kwark is gewoon ranzig. En ik ga niet nutella erin doen om het te kanen te maken, dan eet ik liever iets wat ik echt lekker vind!
pi_122221401
Kijk het een weekje aan... de meeste acute lage onderrugklachten gaan vaak vanzelf weer over na wat hersteltijd.

@Perruche, cocoswhey FTW! :9
pi_122221427
Neuh, gaat wel weer over. 2x op dezelfde plek vallen is gewoon stom.

_O- Perr :D Zonde van de nutella zeker.. Drink je koffie ook zwart dan? Beetje zelfde principe ;) Ik vind kwark niet vies. Beetje zoals pure yoghurt. Niet zo bijzonder qua smaak.

Net bandje 'ontdekt': the blue collars. Klinkt wel geinig, maar misschien iets teveel hetzelfde.

Ik ben er vandoor :W
pi_122221457
Ik heb brownies met stukjes koek en mini marshmellows erin in de oven staan.
Zouden ze net zo lekker zijn als het klinkt? :D

Heb er ook cheesecakebrownies bij staan, maar daarvan weet ik al dat ze lekker zijn. :D
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:11:03 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122221477
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Heb er ook cheesecakebrownies bij staan, maar daarvan weet ik al dat ze lekker zijn. :D
Dit spreekt me veel meer aan dan al die whey-verhalen :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122221481
Ik mix mn magere kwark nog wel eens met van die smaakjeskwark van Danio ofzo. Ook goed te doen. :)
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 18:12:06 #86
70532 loveli
N
pi_122221507
Kwark is vies, bier is vies, alsof er maar 1 soort is :N
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 18:13:50 #87
70532 loveli
N
pi_122221560
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dit spreekt me veel meer aan dan al die whey-verhalen :').
*Henk en brownies? even terugscrollen*

En er dan achterkomen dat je blijkbaar iemand geblocked hebt :')

Zelfbescherming ftw.
crap in = crap out
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:15:53 #88
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122221640
:D

Ik merk dat het hele slank-gebeuren hier op een erg laag pitje staat (duh :') ). Probeer gewoon normaal te eten enzo, maar ben totaal niet bezig met lijstjes o.i.d. Eet wel wat meer dan 'normaal'. Heb ook meer trek. Dus ik lurk/post hier voornamelijk om bij te houden hoe het met iedereen is. Lukt ook niet altijd, want druk op het werk.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 18:18:46 #89
70532 loveli
N
pi_122221782
Als je dat nou de komende 70 jaar blijft doen.. ;)
crap in = crap out
pi_122221885
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

_O- :9
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:22:03 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122221919
:P

Gemiddeld dagpatroon:

O: kwark (250 gr) met kersjes en muesli
T: fruit
L: 3 bth met div beleg
T: fruit en iets lekkers (koekje bij de thee oid)
D: gewoon normaal
T: soms nog wat kwark

Maar, als ik zoals vorige week, misbruik kan maken van een hotelbuffet, dan is het wel ff wat meer B-) . Maar goed, dan ben ik ook echt de hele dag meestal in touw en heb ik ook meer nodig dan wanneer ik achter mn bureau zit. Alleen bewegen is nu wel moeilijk. Doe wel zwangerschapsyoga nu, maar dat is niet erg intensief en wandelen was de afgelopen weken met die rotsneeuw ook niet echt een optie.
pi_122221996
Hoi slankies!

In het vorige topic mooie lijstjes gezien. En sportprestaties ^O^

Ik ben stom :') na mijn afspraak zwaar door mijn enkel gegaan. Gelukkig kon ik nog met de auto naar komen, maar nu zit ik dus fijn op mijn beurt te wachten bij de huisartsenpost. :+
pi_122222102
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:24 schreef An24 het volgende:
Hoi slankies!

Ik ben stom :') na mijn afspraak zwaar door mijn enkel gegaan. Gelukkig kon ik nog met de auto naar komen, maar nu zit ik dus fijn op mijn beurt te wachten bij de huisartsenpost. :+
Oef, niet al teveel last hopelijk?
pi_122222130
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:24 schreef An24 het volgende:
Hoi slankies!

O... wat naar! Sterkte
pi_122222179
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:09 schreef the85mc het volgende:
Neuh, gaat wel weer over. 2x op dezelfde plek vallen is gewoon stom.

_O- Perr :D Zonde van de nutella zeker.. Drink je koffie ook zwart dan? Beetje zelfde principe ;) Ik vind kwark niet vies. Beetje zoals pure yoghurt. Niet zo bijzonder qua smaak.

Net bandje 'ontdekt': the blue collars. Klinkt wel geinig, maar misschien iets teveel hetzelfde.

Ik ben er vandoor :W
Hoezo koffie zwart hetzelfde principe? Koffie is lekker!
pi_122222207
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:12 schreef loveli het volgende:
In verschillende mate van viesheid vind ik alle kwark vies.

Excusez moi :*
pi_122222230
Kwark mix ik ook met fruit of inderdaad met smaakjeskwark of yoghurt of appelmoes!
Vult vooral lekker.

En Henk wat doe je :9~ :9~ :9~
Be someone that makes you happy
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 18:31:49 #98
70532 loveli
N
pi_122222279
Door je enkel => zo lang mogelijk rust (6 weken rust is volgens onderzoek beter dan langzaam belasten, maar zo goed als onuitvoerbaar, naar vermogen belasten = protocol).
crap in = crap out
pi_122222378
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:30 schreef Nallie het volgende:
Kwark mix ik ook met fruit of inderdaad met smaakjeskwark of yoghurt of appelmoes!
Vult vooral lekker.
Eens! Ik had vanmiddag na een megabord met eten (zak wokgroente, noodles, extra prei en ui, kleine kipfilet, gebakken eitje en wat gebakken uitjes) nog steeds een onbevredigd gevoel. Maar na een bak kwark niet meer. B-)
quote:
En Henk wat doe je :9~ :9~ :9~
Waarom denk je dat ik zoveel sport? B-)
Doe wat je niet durft.
pi_122222420
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Eens! Ik had vanmiddag na een megabord met eten (zak wokgroente, noodles, extra prei en ui, kleine kipfilet, gebakken eitje en wat gebakken uitjes) nog steeds een onbevredigd gevoel. Maar na een bak kwark niet meer. B-)

[..]

Waarom denk je dat ik zoveel sport? B-)
Mijn hoofd denkt nu alleen maar: browniesmetstukjeskoekenmarshmellows...
Tot 5 minuten geleden wist ik nog niet dat het bestond }:|
  Moderator dinsdag 29 januari 2013 @ 18:35:21 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122222421
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:12 schreef loveli het volgende:
Dat heb ik met mensen die zeggen dat ze geen vis lusten, er zijn zoveel verschillende soorten, het kan toch bijna niet dat je die allemaal niet lekker vindt :?

Ik zit er even doorheen -O- Ik ben het dieet even helemaal zat, steeds maar na moeten denken over wat ik mag eten :X overdag gaat nog wel maar avondeten is een ramp, ik heb alle mogelijke variaties kip/vis met groenten wel gehad inmiddels :') ik heb gewoon zin in stamppot of brood ofzo. Maar goed, nog twee weekjes doorbijten dan mag ik weer meer...

Lijstje:
O: bak yoghurt met blauwe bessen, groene thee
T: appel
L: salade met zalm
T: 6 toastjes met filet American, gekookt ei
D: ?

We eten pas om 9 uur en ik heb nu al trek. Zo maar weer een appel wegstouwen -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_122222504
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat heb ik met mensen die zeggen dat ze geen vis lusten, er zijn zoveel verschillende soorten, het kan toch bijna niet dat je die allemaal niet lekker vindt :?

Ik zit er even doorheen -O- Ik ben het dieet even helemaal zat, steeds maar na moeten denken over wat ik mag eten :X overdag gaat nog wel maar avondeten is een ramp, ik heb alle mogelijke variaties kip/vis met groenten wel gehad inmiddels :') ik heb gewoon zin in stamppot of brood ofzo. Maar goed, nog twee weekjes doorbijten dan mag ik weer meer...

Lijstje:

We eten pas om 9 uur en ik heb nu al trek. Zo maar weer een appel wegstouwen -O-
Je kan ook stamppot maken met bijvoorbeeld andijvie en knolselderij ipv aardappel. Of mag dat ook niet? Snap wel dat je t zat ben, maar heel knap dat je zo doorzet ^O^
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 18:38:26 #103
70532 loveli
N
pi_122222525
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Lijstje:

Stamppot met knolselderij ipv aardappelen? Broccoli bolognese (saus over de in stokjes gesneden broc mikken ipv over de spaghetti)? Gefruitte venkel, stukjes gebakken zalm en tuinboontjes/snijbonen.
...

Mogelijkheden: eindeloos.
crap in = crap out
pi_122222571
Majo, mag je wel dingen zoals kikkererwten/bonen/knolselderij enzo?
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 18:39:47 #105
70532 loveli
N
pi_122222585
Tonijn, spekbokking, schar, schol, griet, haring, zeewolf, regenboogforel, kabeljauw......
crap in = crap out
pi_122222595
Pastinaakpuree ipv aardappel is ook erg lekker, bijvoorbeeld :)
pi_122222601
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:39 schreef loveli het volgende:
Tonijn, spekbokking, schar, schol, griet, haring, zeewolf, regenboogforel, kabeljauw......
Ja eindeloze mogelijkheden maar op een gegeven moment heb je geen zin meer in vis of kip en wil je misschien gewoon ff echt iets anders ;)
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 18:40:24 #108
70532 loveli
N
pi_122222603
Gerookte kalkoenreepjes of gerookte kip in de stamppot ipv spek.
crap in = crap out
pi_122222644
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:35 schreef Nallie het volgende:

[..]

Mijn hoofd denkt nu alleen maar: browniesmetstukjeskoekenmarshmellows...
Tot 5 minuten geleden wist ik nog niet dat het bestond }:|
Sorry, ik heb het net ter plekke verzonnen. :D
Je hoort wel hoe het smaakt. B-)
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:42:33 #110
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122222689
Lijstjeeee!

O: twee sneetjes speltbrood met pindakaas
T: yoghurt-blauwe-bes-aardbei-smoothie
L: twee sneetjes brood met rosbief
T: snee speltbrood met komijnekaas
T: wortel
D: chili con carne :9 Zonder rijst of iets
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 18:43:03 #111
70532 loveli
N
pi_122222714
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

"hóórt"??
crap in = crap out
pi_122222764
quote:
18s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:43 schreef loveli het volgende:

[..]

"hóórt"??
Nallie hoort, jij proeft. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_122222769
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

OMG het water loopt me gewoon in de mond van het idee :P
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 18:47:13 #114
70532 loveli
N
pi_122222868
crap in = crap out
pi_122222884
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:47 schreef loveli het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat brownies toch lekkerder zijn ;)
pi_122222891
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:47 schreef loveli het volgende:
[ afbeelding ]
:r :r :r :r :r :r
pi_122222964
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:31 schreef loveli het volgende:
Door je enkel => zo lang mogelijk rust (6 weken rust is volgens onderzoek beter dan langzaam belasten, maar zo goed als onuitvoerbaar, naar vermogen belasten = protocol).
Ik probeer morgen krukken te regelen :Y

Waarschijnlijk banden gescheurd, maar ze kunnen de test nog niet uitvoeren. Dus hopen dat get vrijdag niet blauw is, want dan is hij alleen verzwikt. Leuk, want donderdag opleidingdag in Utrecht |:(
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 18:54:26 #118
70532 loveli
N
pi_122223146
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:49 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik probeer morgen krukken te regelen :Y

Waarschijnlijk banden gescheurd, maar ze kunnen de test nog niet uitvoeren. Dus hopen dat get vrijdag niet blauw is, want dan is hij alleen verzwikt. Leuk, want donderdag opleidingdag in Utrecht |:(
Arnica, koelen tegen de zwelling (aan de late kant, maar alles wat de zwelling vermindert), voet omhoog, zo weinig mogelijk belasten, ondanks wat de dokter zegt. Er is maat een klein verschil tussen belasten en 6 wk niet belasten, maar niet belasten geeft een betere genezing. Vanwege het kleine verschil is het protocol "belasten naar eigen inschatting", schat zelf maar in of je dat kleine verschil in jouw voordeel wilt hebben.
crap in = crap out
pi_122223186
Vergeet niet die voet hoger dan je heup te houden. Schijnt beter te zijn om de zwelling af te laten nemen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_122223375
Dank dames, voor de tips. Koelen deed ik direct een half uur na de actie. Nu weer thuis met pack. Dit is al eens in Spanje gebeurd, toen idd veel te snel belast. Was toen ook gescheurd, 8 maanden lang last gehad. Viel wel mee zeisen ze daar, gewoon verzwikt :+

Nu lesje geleerd, dus nu ff op zoek naar betere oplossingen.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 19:01:52 #121
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122223488

:P
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 19:13:49 #123
70532 loveli
N
pi_122223966
Vaiz en Mc to the rescue?
crap in = crap out
pi_122224232
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:37 schreef Nallie het volgende:

[..]

Je kan ook stamppot maken met bijvoorbeeld andijvie en knolselderij ipv aardappel. Of mag dat ook niet? Snap wel dat je t zat ben, maar heel knap dat je zo doorzet ^O^
Wat Nallie zegt!
pi_122224333
Net naar kantoor gebeld. Ze hebben daar EHBO krukken tot ik ze zelf kan regelen. Ik kan gebracht worden, dus kan ik morgen in ieder geval naar kantoor *O*
pi_122225702
Lijst
• wat snelle krachtoefeningen
• -
• ons kokosnoot (van een groenteboer die nooit kokosnoten verkoopt. Duur en oud. Heel duur, heel oud)
• haringkoning
• 4 stukjes uitgebakken spek
• mix van wat gojibessen, pompoenpitten, zoete appel (dat is niet zoet trouwens, het de appelvariant van bakbanaan: melig en flauw) halve banaan, blauwe bessensap, water; 2 glazen
• half turks worstje
• 3 winterwortels
• halve mineolalala (of hoe zo'n hip citrusding heet)
• 1 mandarijn
• 1 appel
• 1 peer
• 1 komkommer
• avondeten: groentemix van winterwortel, pastinaak (die kan je tegenwoordig gewoon bij de supermarkt kopen hoor), bleekselderij, sjalot, knoflook. Gebakken stukje varkens (schnitsel, maar dan zonder paneer oid) en een derde bakbanaan (gebakken, jaja).
• toe: gedroogde pruimen-in-rum, kwark, granaatappelsiroop
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_122227185
Sigme wat een bijelkaargeraapt lijstje! :D Maarrrrr geen koekjes!

Ik heb Geen Dessert genomen net! Wel een yoghurtje nog, ga zo ff sporten en dan nog eeen yoghurtje lijkt me prima. Dan is de eindstand:

O: klein broodje kip, klein broodje jam, sinaasappel
T: bakje yoghurt (125 ml) en druiven
L: dubbele bth kaas, appel
T: noten/vruchtenreepje, caffe latte met sojamelk
D: gegrilde zalm met gestoomde groenten en aardappelpuree
S: uurtje cardio
T: bakje yoghurt (125 ml)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:23:28 #128
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122227926
Mwohhh lekkere chili con carne gemaakt! :9 Van Hairy Bikers! :D
pi_122228252
http://www.wimp.com/lennykravitz/ ook even hier, omdat dit een heel cool filmpje is!! _O_
pi_122228680
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:28 schreef MarMar het volgende:
http://www.wimp.com/lennykravitz/ ook even hier, omdat dit een heel cool filmpje is!! _O_
Lenny O+
pi_122231015
Ik ben echt super gestrest voor morgen :S Heb nu al spijt dat ik die afspraak heb gemaakt.

Maar goed, mensen, ik ga zo slapen want ik moet er vroeg uit morgen
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:25:16 #132
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122232098
Bah An, wat stom :( Heb je veel pijn?

Majo, kijk eens naar recepten.. met alleen al verschillende kruiden kan je vreselijk veel verschillende smaken maken.
Het is juist leuk om van groente iets heel lekkers te maken!

Vind het knap van je CotS! Slaap lekker

Lijst
O kwark/vla/basterdsuiker
T's: beker cup a soup snert, boterham ham, halve komkommer, 200 gr wortel, 2 cappuccino
L 2 boterhammen met 1 gekkookt ei/mayo/drupje maggi/curry, kom dikke romige bospaddenstoelsoep, beker melk, tomaat, halve paprika
T:; sinaasappel, peer, appel, paar dropjes, stuk witte choco, 4 lychees
D sperziebonen, gewokte witte kool/ui/bamboe/knoflook/spinazie/champignons met soja/kerrie/citroen en kruiden.
Met kippendijen uit de oven en rijst met zelfgemaakte satesaus
T: zoute stokjes
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122232599
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben echt super gestrest voor morgen :S Heb nu al spijt dat ik die afspraak heb gemaakt.

Het is een goeie stap Cots! Slaap lekker!
pi_122232661
Uniek jouw D :9
Net superlekker gebokst O+

Nu kwark, dan douchen/slapen, heerlijk!
pi_122233669
1800 kcals gegeten vandaag, 150 kcals vercrosstrained, 45 squats, 45 bicep/tricepcurls, buikspieren en gestreched. Ik ben tevreden! Nu lekker badderen en slapies doen O+
pi_122233917
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:45 schreef Perruche het volgende:
1800 kcals gegeten vandaag, 150 kcals vercrosstrained, 45 squats, 45 bicep/tricepcurls, buikspieren en gestreched. Ik ben tevreden! Nu lekker badderen en slapies doen O+
^O^ Goed bezig! Truste :)
pi_122234049
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

Succes en sterkte morgen ^O^

Uniek: wel pijn, maar minder erg dan vier jaar geleden. Ik denk dat de ernst wel mee valt. Opleiding is inmiddels ook geregeld, er blijkt een medestudent in de buurt te wonen. Moet alleen afspraken van vrijdag verzetten en daar baal ik nog het meeste van :(
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:51:53 #138
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122234140
Goed bezig Sporterts! *O*

Ik moet misschien maar een fohn en een stijltang kopen, mn haar was helemaal zacht na de kappert O+ Who am I kidding :+
pi_122234154
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:45 schreef Perruche het volgende:
Bad O+ geniet!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:55:31 #140
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122234386
Sporters!! Knap hoor!

Hopelijk is het morgenochtend droog, moet toch maar weer wat km maken.

D was ook erg lekker en ik pak nu een cola-berenburg gewoon omdat het kan.

Subsidie voor zonnepanelen is goedgekeurd, dus ze kunnen maar komen (en de zon ook trouwens)
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122236323
CotS voor wat het waard is, ik ben trots op je dat je de stap neemt!

An sterkte met je enkel en omdat je Lenny tof vindt: die ging ik net even sentimenteel luisteren, dat nummer lieten we draaien in het gemeentehuis toen lief en ik gingen trouwen O+
pi_122236406
Carrot cake in de oven :9
Worry is a misuse of imagination
pi_122236452
Goed zo cots! De eerste stap is het moeilijkst!
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 22:25:23 #144
70532 loveli
N
pi_122236479
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:22 schreef An24 het volgende:
Net naar kantoor gebeld. Ze hebben daar EHBO krukken tot ik ze zelf kan regelen. Ik kan gebracht worden, dus kan ik morgen in ieder geval naar kantoor *O*
Reken erop dat je minder kunt dan normaal en dat je dag inspannender is dan gewoonlijk.
crap in = crap out
pi_122236872
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Reken erop dat je minder kunt dan normaal en dat je dag inspannender is dan gewoonlijk.
:Y geen afspraken, moet aanwezig zijn voor anderen en typen.
pi_122238353
Lijstje
O havermout van sojamelk met bosbessen en frambozen
T peer
L boterham kaas en ei, bonensalade met feta en munt, kippensoep
T el pindakaas
D sperziebonen en zalm uit de oven met wortel, ui, tomaatjes en beetje zelfgemaakte walnoten pesto
T bakje kwark met banaan
T stukje pure chocola
B niets noemenswaardig, dat kan beter!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:01:36 #147
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122238717
Genoeg Anna?

Mijn lief heeft nachtdienst en ik ben morgen vrij.. En ik heb soezie meergranenmixpittenmeel voor brood... zal ik?
pi_122238931
An succes met je enkel :*

Pff wat een dag weer. Werken van 8:30 tot 17:45, snel langs KDV om Luc op te halen.
Door naar mijn ouders. Daar gegeten en Luc afgegeven. Terug naar huis. Spullen in een koffer pleuren. En nu zit ik dan eindelijk. En dan morgen om 4:40 in een taxi richting schiphol :O

Maja ik heb nog een low-carb kookboek pdf.
Geef me anders je mail adres, dan stuur ik het ff door.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 23:12:23 #149
70532 loveli
N
pi_122239332
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:31 schreef An24 het volgende:

[..]

:Y geen afspraken, moet aanwezig zijn voor anderen en typen.
Met je voet omhoog, mag ik hopen :+
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 23:15:20 #150
70532 loveli
N
pi_122239488
En $%^*() @karma. Ze mikken verkeerd.
crap in = crap out
  Moderator dinsdag 29 januari 2013 @ 23:23:26 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122239878
Thanks voor de tips allemaal :* uiteindelijk is het kip met spinazie en doperwten geworden. Toen ik bedacht dat ik nog 11 dagen moet kon ik het ook wel weer relativeren. En even drummen hielp ook wel *O*

Skoap ik ga je PMen :Y

CotS goed bezig! ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 01:27:36 #152
70532 loveli
N
pi_122243564
WTF.. Facebook - Pagina's die je misschien leuk vindt

crap in = crap out
  woensdag 30 januari 2013 @ 03:17:26 #153
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122244167
  woensdag 30 januari 2013 @ 07:22:49 #154
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122244649
Ik krijg reclame voor psychiatrie :o edit: en na posten een waterfiltersysteem..? O.o op fok trouwens, niet fb :+

murning! Vroeg en natgeregend maar in een rustige trein :7 win!
pi_122244785
Vandaag een ongezond dagje met het uitdelen van koeken op het werk en vanavond een paar biertjes drinken en taart eten :D fijn hoor jarig zijn :D

[ Bericht 1% gewijzigd door So_Surreal op 30-01-2013 07:46:07 ]
pi_122244847
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:40 schreef So_Surreal het volgende:
Vandaag een ongezond dagje met het uitdelen van koeken op het werk en vanavond een paar biertjes drinken en taart drinken :D fijn hoor jarig zijn :D
Gefeliciteerd! w/
pi_122244873
Morgen mensen..

Ik moest nu ff proesten om de TT! *havermoutshake van het toetsenbord veegt :+

Zo naar kantoor...fijne dag allemaal :W
pi_122244896
Gefeliciteerd SoS!

Nog 10 minuutjes prep en dan ontbijten en dan een heeeeeeeel lange meeting en dan naar huis *O*
pi_122244905
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:40 schreef So_Surreal het volgende:
Vandaag een ongezond dagje met het uitdelen van koeken op het werk en vanavond een paar biertjes drinken en taart eten :D fijn hoor jarig zijn :D
Gefelicteerd! *O*
pi_122244906
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:50 schreef Perruche het volgende:
Gefeliciteerd SoS!

Nog 10 minuutjes prep en dan ontbijten en dan een heeeeeeeel lange meeting en dan naar huis *O*
Succes! Ontbijtbuffet?? :9
Jij ook fijne dag An :)
pi_122244908
Bedankt dames :)
pi_122244944
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:52 schreef Nallie het volgende:

[..]

Succes! Ontbijtbuffet?? :9
Jij ook fijne dag An :)
Haha ja inderdaad! En gisteravond was ik aan het foodgawkeren en had ik zoooo'n honger, ik dacht "ik ga dat hele buffet opeten!". Maar nu valt het wel weer mee.

Overigens, lekker "genuanceerd" artikel:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)jdt-dieetfabels.html

"van water drinken van je af is niet waar" > nee, op zich niet, maar als je eerst 3 liter volle melk/ cola dronk per dag en dan water scheelt je zoveel calorieën dat je wellicht wel afvalt, toch?

"4 op de 10 Nederlanders denken dat je van te weinig eten dik kan worden" > initieel niet nee, maar als je dan weer normaal gaat eten (voedingscentrum normaal), dan kunnen mensen toch wel echt dik worden, als ze lang stelselmatig te weiing hebben gegeten?

Nou ja, aan de slag maar :D
pi_122244955
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:55 schreef Perruche het volgende:

[..]

Haha ja inderdaad! En gisteravond was ik aan het foodgawkeren en had ik zoooo'n honger, ik dacht "ik ga dat hele buffet opeten!". Maar nu valt het wel weer mee.

Overigens, lekker "genuanceerd" artikel:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)jdt-dieetfabels.html

"van water drinken van je af is niet waar" > nee, op zich niet, maar als je eerst 3 liter volle melk/ cola dronk per dag en dan water scheelt je zoveel calorieën dat je wellicht wel afvalt, toch?

"4 op de 10 Nederlanders denken dat je van te weinig eten dik kan worden" > initieel niet nee, maar als je dan weer normaal gaat eten (voedingscentrum normaal), dan kunnen mensen toch wel echt dik worden, als ze lang stelselmatig te weiing hebben gegeten?

Nou ja, aan de slag maar :D
Ik ben blij dat je zo scherp bent op de vroege ochtend. Altijd kritisch blijven :P
Ben t wel met je eens btw, maar zo'n kort artikel kan niet echt genuanceerd zijn denk ik. Schrijf dan niks he...
pi_122244971
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:57 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je zo scherp bent op de vroege ochtend. Altijd kritisch blijven :P
Ben t wel met je eens btw, maar zo'n kort artikel kan niet echt genuanceerd zijn denk ik. Schrijf dan niks he...
Ja dat.

En ik heb heerlijk geslapen, bam! knallen vandaag!

:')
pi_122245108
Succes Perr! *O*

Ik begin eens met een ontbijtje van havermout, 7 koren vlokken, melk en een (ongeschild) appeltje, een groot glas sap en een cappuccino.
Daarna eens verzinnen wat ik de rest van de dag ga eten. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_122245138
Vandaag:

O: 2 crackers, 1 met oude kaas 1 met Dora leverworst :')
T: Roze koek want jarig :D
L: 4 volkoren broodjes met makreelfileet.
T: Zelfgemaakt tonijnsalade tonijn (dus :') ) en pasta en mais en paprika en sla.
S: 45 minuten kracht (been) 45 minuten crosstrainer.
D: Zuurkool van mijn oma die blijft eten :D
T: Taart en bier :D
pi_122245209
Morgen! Gefeli SoS! En vind je roze koeken echt een traktatie? :D

Wat een spirit vandaag Perr! :D

Ik eet vandaag een grote maaltijdsalade met bieten en ga een uurtje yoga doen!

Wb artikel, volgens mij denken sommige mensen echt dat je door veel water drinken afvalt, dat je dan minder vet opneemt/de boel wegspoelt ofzo :P
pi_122245227
Planning is iets als:
O: 3 plakjes bacon, gekookt ei, tomaat, croissantje
T: 125 gr "no-fat" yoghurt met muesli en walnootjes
L: ?
T: appel en 6 gedroogde abrikozen
D: geinspireerd door novem bietjessalade met feta en appel, of als ik laat thuis ben een pre-made bonensoep uit le biowinkel
S: bodypump
T: yoghurt met een banaan (ik typte baneen :D )
pi_122245285
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:29 schreef Novem het volgende:
Als je ze zelf maakt zijn ze wel lekker!
quote:

Wb artikel, volgens mij denken sommige mensen echt dat je door veel water drinken afvalt, dat je dan minder vet opneemt/de boel wegspoelt ofzo :P
Hmmm... dat klinkt wel lekker zo'n maaltijd salade! Ik hou 'm ook in gedachten!
Wat gooi jij er allemaal in?
Doe wat je niet durft.
pi_122245338
brrrrrr bietjes!

Mijn lijstje vandaag:
O: havermout van sojamelk met banaan en kaneel
T: appeltje met schil :P
L: kijken wat de kantine heeft: denk een grote salade en 2 boterhammen
D: groentenstoof ( courgette, aubergine etc) met gegrillde kipfilet
B: rondje hardlopen
T: kwark met bosbessen

69,5 vanochtend, dat is 2 kilo meer dan in de zomer. }:|
pi_122245351
quote:

Heb ook cakerolletjes, kokos dingen, chocolade koek, appelkoeken en weet ik veel wat mee.
Maar ben met de trein, en heb al een volle tas mee door het sporten van vanavond, en geen auto voor handen om taart te halen of zo.
Werk ook een beetje in the middle of nowhere wat dat betreft, dus vind het wel prima zo.
Plus dat ik voor 40 man moet uitdelen of zo, kost me anders een vermogen :P
pi_122245357
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:42 schreef anna82 het volgende:
brrrrrr bietjes!

Mijn lijstje vandaag:
O: havermout van sojamelk met banaan en kaneel
T: appeltje met schil :P
L: kijken wat de kantine heeft: denk een grote salade en 2 boterhammen
D: groentenstoof ( courgette, aubergine etc) met gegrillde kipfilet
B: rondje hardlopen
T: kwark met bosbessen

69,5 vanochtend, dat is 2 kilo meer dan in de zomer. }:|
Wat is d'r mis met biertjes ;( ?
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 08:46:30 #173
70532 loveli
N
pi_122245386
mogge, baggerweer hier.
crap in = crap out
pi_122245400
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:46 schreef loveli het volgende:
mogge, baggerweer hier.
Het heeft hier de hele nacht geloeid, inclusief toen ik wakker werd.
Maar nu lijkt de wind wat te zijn gaan liggen. Gelukkig.
Toch ga ik mooi niet fietsen naar de sportschool. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_122245406
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:44 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Wat is d'r mis met biertjes ;( ?
Rrrrrr

Gefeliciteerd! :)

Bietjes! Bietjes smaakt naar grond.
pi_122245423
het regent hier. Dat heb ik al lang niet meer meegemaakt. Ook niet leuk, want straks gaat het weer vriezen en is alles een fijne laag ijs...
pi_122245466
quote:

Precies wat ik dacht bij de roze koeken :P (of eigenlijk dacht ik: gatver!) maar gefeliciteerd SoSurreal :)

En water helpt wel degelijk een beetje, het kost namelijk wel energie om water te verteren en houdt daardoor je spijsvertering ook op gang als je gedurende de hele dag water drinkt. Ook helpt het afvalstoffen afvoeren.
En idd, als je eerst meuk met suiker dronk en dat vervang met water, val je ook echt wel af.
pi_122245483
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:43 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Heb ook cakerolletjes, kokos dingen, chocolade koek, appelkoeken en weet ik veel wat mee.
Maar ben met de trein, en heb al een volle tas mee door het sporten van vanavond, en geen auto voor handen om taart te halen of zo.
Werk ook een beetje in the middle of nowhere wat dat betreft, dus vind het wel prima zo.
Plus dat ik voor 40 man moet uitdelen of zo, kost me anders een vermogen :P
Je kan makkelijk 100 koekjes bakken voor 2 euro :P
pi_122245494
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:48 schreef anna82 het volgende:

[..]

Rrrrrr

Gefeliciteerd! :)

Bietjes! Bietjes smaakt naar grond.
Misschien moet je ze even afspoelen voordat je ze kookt dan :P
pi_122245502
Met biertjes is niets mis :9
Feli SoS!

40man? :{w had ik gewoon zo'n doos sensations neer gepleurd en zie maar wie er wat krijgt.

Vandaag tegenovergestelde van Perr, gister pas laat thuis (kwart voor 1) en vanochtend om 6u al wakker :{
Fiets uit de buurt die dacht dat 'ie een vliegtuig was, maar landde tegen de buurman z'n auto :')
pi_122245523
Gefeliciteerd SoS! :*

Weer een spannend dagje/hoofdstuk in het huizenkoopproces! :')

Lijst:

O: yoghurt met banaan en bran flakes
S: 7 of 8km hardlopen
T: 2 gekookte eitjes
L: 2 toast met beleg
T: hand walnoten
D: fajiiiiitas :9
Ja doei.
pi_122245607
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:53 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn dan vet gare zandkoekjes :P die zijn niet te nassen.
pi_122245618
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:56 schreef motorbloempje het volgende:
Gefeliciteerd SoS! :*

Weer een spannend dagje/hoofdstuk in het huizenkoopproces! :')

Lijst:

O: yoghurt met banaan en bran flakes
S: 7 of 8km hardlopen
T: 2 gekookte eitjes
L: 2 toast met beleg
T: hand walnoten
D: fajiiiiitas :9
Thnx Mobo :)

Is dit spel misschien niet iets voor jou voor bij het hardlopen :D ?
GAM / Ingress
pi_122245628
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:00 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn dan vet gare zandkoekjes :P die zijn niet te nassen.
Als je niet kan bakken niet nee.. als je er een eidooier doorheen doet en wat vanille, of een snufje kaneel en een eetlepel honing, dan is het al een heel ander verhaal.
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 09:02:21 #185
70532 loveli
N
pi_122245631
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het heeft hier de hele nacht geloeid, inclusief toen ik wakker werd.
Maar nu lijkt de wind wat te zijn gaan liggen. Gelukkig.
Toch ga ik mooi niet fietsen naar de sportschool. B-)
Auto wegbrengen naar garage en naar huis lopen, yay :')
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 09:02:47 #186
70532 loveli
N
pi_122245634
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:53 schreef MarMar het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer dat ongezond erg goedkoop kan zijn.
crap in = crap out
pi_122245644
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:01 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Thnx Mobo :)

Is dit spel misschien niet iets voor jou voor bij het hardlopen :D ?
GAM / Ingress
Ik vrees van niet! :D
Ja doei.
pi_122245661
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:02 schreef MarMar het volgende:

[..]

Als je niet kan bakken niet nee.. als je er een eidooier doorheen doet en wat vanille, of een snufje kaneel en een eetlepel honing, dan is het al een heel ander verhaal.
Aah dat vind ik ook teveel gedoe, gisteren ook al tijd gehad door overwerken en het huis opruimen voor de visite van vanavond :P

Vind het wel prima zo hoor, niks mis met lekkere koeken toch ?
De meeste mensen hier delen niet eens uit :')
pi_122245668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer dat ongezond erg goedkoop kan zijn.
Valt nog mee, bloem, boter, ei, dat is niet per sé heeeeel ongezond :P minder dan die prefab meuk met allerlei conserveringsmiddelen iig. Alleen dat ze voor een kwart uit suiker bestaan is dan weer minder ;)
pi_122245684
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:04 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Aah dat vind ik ook teveel gedoe, gisteren ook al tijd gehad door overwerken en het huis opruimen voor de visite van vanavond :P

Vind het wel prima zo hoor, niks mis met lekkere koeken toch ?
De meeste mensen hier delen niet eens uit :')
Roze koeken zijn niet lekker :6
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 09:06:33 #191
70532 loveli
N
pi_122245687
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:05 schreef MarMar het volgende:

[..]

Valt nog mee, bloem, boter, ei, dat is niet per sé heeeeel ongezond :P minder dan die prefab meuk met allerlei conserveringsmiddelen iig. Alleen dat ze voor een kwart uit suiker bestaan is dan weer minder ;)
Jij doet geen suiker in je koekjes!?
lezen doos
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 09:07:26 #192
70532 loveli
N
pi_122245701
ff wakker worden tijdens m'n ochtendwandeling :')
crap in = crap out
pi_122245704
quote:
11s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij doet geen suiker in je koekjes!?
lezen doos
Ik zou net zeggen: koffie? :)
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 09:08:28 #194
70532 loveli
N
pi_122245719
Net 2 afzeggingen gehad voor vanmiddag voor iets wat we met z'n 4-en zouden doen.. gaat lekker.
crap in = crap out
pi_122245724
quote:
12s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:06 schreef MarMar het volgende:

[..]

Roze koeken zijn niet lekker :6
Daarom geef ik iedereen toch keus :D ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 09:09:01 #196
70532 loveli
N
pi_122245731
Spoiler, m'n ogen!
crap in = crap out
pi_122245739
Goed, lijstje dan:

O: brinta
T: cappuccino, appel
L: soepje, gekookt ei, 2 rijstwafels met kaas
T: cappuccino, banaan
D: eindelijk de schorseneren
T: kwark met een peer in stukjes
pi_122245747
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:09 schreef loveli het volgende:
Spoiler, m'n ogen!
Sorry vergeten in welke reeks ik postte :')
pi_122245772
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:08 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Daarom geef ik iedereen toch keus :D ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind die koeken allemaal vies :P dat is ook nog echt waar
pi_122245831
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:10 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik vind die koeken allemaal vies :P dat is ook nog echt waar
Ik eet zelf ook nooit koeken hoor, liever een keer wat dropjes of chocolade.
Vorige jaar met mijn verjaardag gewoon naar de bakker gereden en kaas en saucijzenbroodjes gehaald om uit te delen :)
Vandaag alleen niet meer de auto gegaan omdat ik ga sporten, en dat is handiger als ik met de trein ga.

Wel vandaag 7:30 begonnen met werken ipv 9:00 waardoor ik lekker vroeger naar huis kan :D
pi_122245837
mogguh!

Lijstje van gister:

O: havermoutsmoothie
T: rijstwafels en ei
S: klein rondje met lief gehobbeld
L: zelfgemaakte wraps, glutenvrij en ajvar,sla en kipfilet
T: rijstwafels en amandelen
D: zoete aardappels, broccoli en een tartaartje
T: 1,5 cheesecake brownie en een halve oreobrownie
pi_122245862
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:14 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ik eet zelf ook nooit koeken hoor, liever een keer wat dropjes of chocolade.
Vorige jaar met mijn verjaardag gewoon naar de bakker gereden en kaas en saucijzenbroodjes gehaald om uit te delen :)
Vandaag alleen niet meer de auto gegaan omdat ik ga sporten, en dat is handiger als ik met de trein ga.

Wel vandaag 7:30 begonnen met werken ipv 9:00 waardoor ik lekker vroeger naar huis kan :D
Ik doe altijd gewoon wat bakken, scheelt veel geld, is leuk en kan ik veel sneller dan heen en weer naar de winkel, oventijd reken ik niet mee want daar hoef je niets voor te doen.
Cakebeslagje brouwen kost niet meer dan 10 minuten.
pi_122245873
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:14 schreef _aurum_ het volgende:
mogguh!

Lijstje van gister:

O: havermoutsmoothie
T: rijstwafels en ei
S: klein rondje met lief gehobbeld
L: zelfgemaakte wraps, glutenvrij en ajvar,sla en kipfilet
T: rijstwafels en amandelen
D: zoete aardappels, broccoli en een tartaartje
T: 1,5 cheesecake brownie en een halve oreobrownie
Het was geen oreocookiebrownie, het was brownie met koekjes en marshmellows! :D
Doe wat je niet durft.
pi_122245967
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik doe altijd gewoon wat bakken, scheelt veel geld, is leuk en kan ik veel sneller dan heen en weer naar de winkel, oventijd reken ik niet mee want daar hoef je niets voor te doen.
Cakebeslagje brouwen kost niet meer dan 10 minuten.
Ik ga het onthouden voor de volgende keer, op zich wel idee ja :)

Heb voor het eerst dat sandwichspread op mijn brood en het is nog best lekker :D
Vond het er eerst uitzien alsof het al een keer gegeten was :')
Keek vanmorgen voor de grap even naar de pot pindakaas, en zag dat daar gewoon bijna 600kcals in zitten per 100gram :') dat is gewoon evenveel als M&M's :')
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:23:19 #205
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122245979
Roze koeken :9

Gefeliciteerd, SoS! *O*

En ach, we zijn niet allemaal koekebakkers :+ Lekker doen wat je fijn vindt!
pi_122246007
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:22 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Heb voor het eerst dat sandwichspread op mijn brood en het is nog best lekker :D
Keek vanmorgen voor de grap even naar de pot pindakaas, en zag dat daar gewoon bijna 600kcals in zitten per 100gram :') dat is gewoon evenveel als M&M's :')
Ja, maar je eet geen 100gr pindakaas op een of twee boterhammen :P
Ja doei.
pi_122246011
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:22 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

maar je smeert toch geen 100 gram op je boterham? :P
Niet alles waar veel kcals in zit is per sé ongezond. Noten bijvoorbeeld :)
pi_122246013
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
Roze koeken :9

Gefeliciteerd, SoS! *O*

En ach, we zijn niet allemaal koekebakkers :+ Lekker doen wat je fijn vindt!
Thnx :D

Was het trouwens een fabeltje dat dat roze glazuur op de bovenkant van luizenbloed gemaakt werd :o ?
pi_122246024
SOS, is het voor op je werk? Die collega's mogen blij zijn at ze wat krijgen :P

Verder; wat een gemiep weer om een paar koekjes :D. Niet iedereen heeft tijd/zin om zelf dingen te gaan bakken voor zijn jaardag, toch?

En allemaal om het hardst roepen hoe vies die roze koeken we'll niet zijn :D
pi_122246029
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:24 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Thnx :D

Was het trouwens een fabeltje dat dat roze glazuur op de bovenkant van luizenbloed gemaakt werd :o ?
Volgens mij van de velletjes van de luizen en niet van het bloed :P
pi_122246040
Henk, ik weet nog niet wat ik erin ga doen, maar gecarameliseerde pecannoten en bacon, of geitenkaas en balsamico/honing/tijmdressing, of met sperzieboontjes, rode ui en vinaigrette vind ik heel lekker! Om het meer te vullen doe ik er dan in de schil gekookte krieltjes doorheen, eventueel wat pijnboompitjes erbij, of geroosterde gehakte hazelnoten.

Ik heb nu trek :9
pi_122246046
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:24 schreef MarMar het volgende:

[..]

maar je smeert toch geen 100 gram op je boterham? :P
Niet alles waar veel kcals in zit is per sé ongezond. Noten bijvoorbeeld :)
Heeft zeker weer te maken met verzadigde en overzadigde vetten of zo ?
Daar moet ik me nog over inlezen eigenlijk.

Toch heeft die sandwichspread maar een derde van dat aantal kcal's, dat is dan toch altijd beter of zie ik het verkeerd ?
En voor de afwisseling zal ik het heus wel eens eten hoor.
pi_122246049
Een roze koek kan best lekker zijn, zeker als je ze al heel lang niet op hebt. Maar dan wel de 'gewone', je hebt ze volgens mij ook met wat jam erin ofzo? :?
Ja doei.
pi_122246065
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:25 schreef Perruche het volgende:

Verder; wat een gemiep weer om een paar koekjes :D. Niet iedereen heeft tijd/zin om zelf dingen te gaan bakken voor zijn jaardag, toch?

Mogen we niet zeggen dat we roze koeken vies vinden ofzo? :') Jij houdt je mening toch ook niet voor je over kwark :D
pi_122246088
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:25 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Toch heeft die sandwichspread maar een derde van dat aantal kcal's, dat is dan toch altijd beter of zie ik het verkeerd ?
Nee, dat is dan niet natuurlijk altijd beter. Probeer maar eens in leven te blijven op uitsluitend sandwichspread.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_122246093
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:25 schreef Novem het volgende:
Henk, ik weet nog niet wat ik erin ga doen, maar gecarameliseerde pecannoten en bacon, of geitenkaas en balsamico/honing/tijmdressing, of met sperzieboontjes, rode ui en vinaigrette vind ik heel lekker! Om het meer te vullen doe ik er dan in de schil gekookte krieltjes doorheen, eventueel wat pijnboompitjes erbij, of geroosterde gehakte hazelnoten.

Lekker! :D
Nu heb ik ook trek. :D
Doe wat je niet durft.
pi_122246111
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:25 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Nee dat is niet altijd beter :) pindakaas is heel prima.
Een suikerklontje bevat veel minder kcal's dan een walnoot, gezonder?
;)
Kwaliteit > kwantiteit.
pi_122246119
Ik ben net terug van de huisarts. Het was een vervanger die mij nog niet kende, sympathieke vrouw. Ik heb een doorverwijzing naar PsyQ en een naar een diëtist. Verder wordt er gecontroleerd of mijn schildklier het wel goed doet, omdat ik toch wel een beetje veel ben afgevallen (en ze het stom van zichzelf zou vinden als zou vinden als dit eventueel over het hoofd gezien zou worden).

Vanmiddag bel ik voor een afspraak bij de diëtist en van PsyQ krijg ik een brief als het goed is. Pffft... daar gaat alle zekerheid in mijn leven
pi_122246121
quote:

Zo is het :)

Heb gisteravond al voor mijn familie die vanavond een taart gemaakt, een kwarktaart dat wel haha :D
pi_122246136
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, dat is dan niet natuurlijk altijd beter. Probeer maar eens in leven te blijven op uitsluitend sandwichspread.
Hmm nee dankje zo lekker vind ik het ook niet haha
pi_122246152
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben net terug van de huisarts. Het was een vervanger die mij nog niet kende, sympathieke vrouw. Ik heb een doorverwijzing naar PsyQ en een naar een diëtist. Verder wordt er gecontroleerd of mijn schildklier het wel goed doet, omdat ik toch wel een beetje veel ben afgevallen (en ze het stom van zichzelf zou vinden als zou vinden als dit eventueel over het hoofd gezien zou worden).

Vanmiddag bel ik voor een afspraak bij de diëtist en van PsyQ krijg ik een brief als het goed is. Pffft... daar gaat alle zekerheid in mijn leven
Ehm nee, je gaat er juist zekerheid bij krijgen uiteindelijk :* Jezelf foppen heeft niet zoveel te maken met zekerheid.
pi_122246167
quote:

Waarom val je daar toch over? Ik vind McDonald vies. Patat en hamburgers zijn lekker, maar niet die kartonnen misvormingen die de Mac daarvan maakt. Roze koeken van de supermarkt zijn voor iemand met een beetje gevoel voor smaak ook geen traktatie.

Dat men dat niettemin vaak wel ziet als het toppunt van kinderfeestjespret (mac, roze koeken), is voornamelijk een gevolg van groepsdruk en gewenning. Het kan echt geen kwaad om met z'n allen te melden dat dat soort dingen in vergelijking met iets liefdevoller geproduceerde maar mogelijk even (on)gezonde patat en koek etc je geld en gezondheid veel meer waard is.
pi_122246170
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het was geen oreocookiebrownie, het was brownie met koekjes en marshmellows! :D
of had ik moet zeggen brownie met harde stukjes koek erin en niet te vinden marshmellows :D

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:25 schreef Novem het volgende:

dit klinkt lekker :Y)
pi_122246212
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

goed dat je gegaan bent.

En misschien voelt het alsof je zekerheid kwijt bent, maar je hebt geen echte zekerheden in het leven.

Ja, je gaat een keer dood :')

(ik snap dat het eng is, maar struisvogelen helpt niet en die mensen zijn er om je te helpen :) )
pi_122246245
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:25 schreef MarMar het volgende:

[..]

Volgens mij van de velletjes van de luizen en niet van het bloed :P
Jaaa klopt!

Toen ik dat hoorde als puber heb ik ze een Hele tijd niet gegeten :')

Maar luizen worden voor vanalles gebruikt, ook voor de "wax" op citroenen enzo geloof ik...
pi_122246246
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:31 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

of had ik moet zeggen brownie met harde stukjes koek erin en niet te vinden marshmellows :D
Volgende keer probeer ik normale marshmellows ipv mini marshmellows. Of gewoon 1 bak met brownies's in de oven doen. :P
Doe wat je niet durft.
pi_122246259
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:31 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ehm nee, je gaat er juist zekerheid bij krijgen uiteindelijk :* Jezelf foppen heeft niet zoveel te maken met zekerheid.
We zullen het zien. In ieder geval word ik nu op een wachtlijst geplaatst en mij rust de schone taak om ondertussen aan te komen :') met de hulp van een dietist (waarvan ik nu al vrees dat ik een dieet krijg die hier geen goedkeuring gaat krijgen)
pi_122246299
Jezus wat een discussie of een roze koek wel of geen goede traktatie is :D
pi_122246328
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:37 schreef So_Surreal het volgende:
Als het lekker is wel, toch ;)
pi_122246382
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:37 schreef So_Surreal het volgende:
^^

Ik vind ze best lekker op zn tijd.
Natuurlijk liever een brownie van Henk :Y)

En spannend CotS ^O^
pi_122246469
Sandwichspread, of zoals wij thuis zeiden: "Mag ik de pot kots even"

En 600 kcal in 100 gram pindakaas :o, ik ga mijn eetlepeltjes maar even skippen! :)
pi_122246484
SoS, zijn dat traktaties van de O+ Deen O+ ?
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 09:46:13 #233
70532 loveli
N
pi_122246503
quote:

Waar moet je anders je dagelijkse portie ergernis scoren?
crap in = crap out
pi_122246514
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:45 schreef anna82 het volgende:

En 600 kcal in 100 gram pindakaas :o, ik ga mijn eetlepeltjes maar even skippen! :)
en je eet al zo veel :')

Niks mis met pindakaas of andere goede vetten.
pi_122246519
quote:
SoS, zijn dat traktaties van de O+ Deen O+
Ja volgens mijn vriendin in de aanbieding haha :D
Vind het toch wel een fijne supermarkt met redelijk lage prijzen, ruim assortiment en goede service :)
pi_122246534
quote:

Pindakaas is hypergezond :)
pi_122246538
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:46 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik vind alleen pindakaas op brood ook niet echt lekker, doe er dan ook altijd wat chocoladehagels op :')
pi_122246562
vroeger toen ik nog een puberend Aurumpje was at ik nog weleens een dubbele boterham met aan 1 kant pindakaas en aan de andere kant nutella en dan een groot glas melk :9

Het is geen mysterie waar de dikke kont vandaan gekomen is he :+
pi_122246572
Ik vind pindakaas t lekkerst gewoon zo uit de pot, of op brood, of met banaan, of met chocola of natuurlijk op een rijstwafel *O* Pindakaas O+
pi_122246632
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

We zullen het zien. In ieder geval word ik nu op een wachtlijst geplaatst en mij rust de schone taak om ondertussen aan te komen :') met de hulp van een dietist (waarvan ik nu al vrees dat ik een dieet krijg die hier geen goedkeuring gaat krijgen)
Een goede diëtist maakt samen met jou een dieet die zijn werk doet en legt je geen dieet op.
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 09:52:28 #241
70532 loveli
N
pi_122246654
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:48 schreef _aurum_ het volgende:
vroeger toen ik nog een puberend Aurumpje was at ik nog weleens een dubbele boterham met aan 1 kant pindakaas en aan de andere kant nutella en dan een groot glas melk :9

*denkt aan alle nutella*
*kijkt naar kont*
crap in = crap out
pi_122246656
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Waar moet je anders je dagelijkse portie ergernis scoren?
Over kwark, dan mag het wel :P
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 09:53:24 #243
70532 loveli
N
pi_122246675
*squatten gaat*
crap in = crap out
pi_122246687
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:46 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik eet 's avonds even grote porties als de man des huizes, volgens mij gaat er genoeg in, maar true er is geen excuus om pindakaas uit te bannen!
pi_122246738
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:49 schreef Nallie het volgende:
Ik vind pindakaas t lekkerst gewoon zo uit de pot, of op brood, of met banaan, of met chocola of natuurlijk op een rijstwafel *O* Pindakaas O+
Pindakaaaaassss :9~ Every f*ckin' day baby 8-)

:@ :')
pi_122246763
Ik vind het toch ook wel vrij overdreven dat er een discussie van 2 pagina's komt omdat iemand het waagt om roze koeken uit te delen en geen zelfgebakken (gezonde) koekjes/taart... 'hoe durft ie, want roze koeken zijn vies'
Zo komt het wel een beetje over op mij in elk geval.
pi_122246771
:?

Het is een topic dat gaat over de voedingswaarde van eten en beweging.
Natuurlijk kun je dan een discussie verwachten over dat een roze koek in dat plaatje niet de beste keuze is.

Is een roze koek gezond? In essentie niet.

Is een roze koek lekker? Smaken verschillen...

Past een roze koek in gezond eetpatroon, ja dat pas best.

Past dagelijks een pak roze koeken in een gezond eetpatroon, nee.

Als er iemand is die denkt dat sandwichspread een 'goede' keuze is over pindakaas omdat het minder kcal's bevat mag er worden gezegd dat de vetten in pindakaas beter zijn dan de dikke lading suiker in sandwichspread.
Betekent niet dat het niet mag/kan, betekent dat je iemands visie bijstelt.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:48 schreef _aurum_ het volgende:

Geroosterd brood met op de ene plak nutella, de andere plak pindakaas met suiker en dan een banaan in stukjes er tussen :9
pi_122246816
Het is nog stommer dat er een discussie komt van 2 paginas over het al dan niet nuttig zijn van een discussie :P

Mijn bescheiden mening..
pi_122246820
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:56 schreef V1z0R het volgende:
:?

Het is een topic dat gaat over de voedingswaarde van eten en beweging.
Natuurlijk kun je dan een discussie verwachten over dat een roze koek in dat plaatje niet de beste keuze is.

Is een roze koek gezond? In essentie niet.

Is een roze koek lekker? Smaken verschillen...

Past een roze koek in gezond eetpatroon, ja dat pas best.

Past dagelijks een pak roze koeken in een gezond eetpatroon, nee.

Als er iemand is die denkt dat sandwichspread een 'goede' keuze is over pindakaas omdat het minder kcal's bevat mag er worden gezegd dat de vetten in pindakaas beter zijn dan de dikke lading suiker in sandwichspread.
Betekent niet dat het niet mag/kan, betekent dat je iemands visie bijstelt.

[..]

Geroosterd brood met op de ene plak nutella, de andere plak pindakaas met suiker en dan een banaan in stukjes er tussen :9
Ja maar hij pretendeert ook helemaal niet dat het gezond is! Hij noemt zelfs nog dat t niet zo is en nog moet het 'even' gezegd worden. Maar goed, nu hou ik de discussie op gang :')
pi_122246828
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:58 schreef MarMar het volgende:
Het is nog stommer dat er een discussie komt van 2 paginas over het al dan niet nuttig zijn van een discussie :P

Mijn bescheiden mening..
Het is er pas 1 hoor :)
pi_122246848
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:58 schreef Nallie het volgende:

[..]

Nog wel :P
pi_122246924
Dieet dat.

Mo, ik hoop dat er vandaag een heleboel op een positieve manier duidelijk wordt voor jullie! Hier is de overdrachtsdatum ook behoorlijk vervroegd, dus we zijn al hard bezig met documenten verzamelen (en met het hebben van een hoop voorpret - kan niet wachten tot ik een topic mag openen! :P).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_122247003
quote:

[..]

Ligt er aan of je 25 of 50 posts per pagina's hebt ingesteld :D
pi_122247020
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dieet dat.

Mo, ik hoop dat er vandaag een heleboel op een positieve manier duidelijk wordt voor jullie! Hier is de overdrachtsdatum ook behoorlijk vervroegd, dus we zijn al hard bezig met documenten verzamelen (en met het hebben van een hoop voorpret - kan niet wachten tot ik een topic mag openen! ).
Leuk DaD! Wanneer gaan jullie verhuizen?
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 10:06:43 #255
70532 loveli
N
pi_122247026
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:58 schreef MarMar het volgende:

Mijn bescheiden mening..
^^

Het regent niet *O*

Bijna bij auto, nog even doorlopen. Lang niet gedaan..
/sissy
crap in = crap out
pi_122247066
quote:

[..]

Ja maar hij pretendeert ook helemaal niet dat het gezond is! Hij noemt zelfs nog dat t niet zo is en nog moet het 'even' gezegd worden. Maar goed, nu hou ik de discussie op gang :')
Jij hebt je helemaal verdiept in de materie, So_Surreal niet, dan uitweiden in een topic dat er voor bedoeld is lijkt me niet verkeerd.

Bam, die voedingsleer erin stampen!
Erin hameren!
Frutsen, proppen, dauwen en wringen tot het de neus uitkomt! }:|

c_/
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 10:08:27 #257
70532 loveli
N
pi_122247075
En zo koekjes scoren, moet straks mensen paaien.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 10:09:28 #258
70532 loveli
N
pi_122247098
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Jij hebt je helemaal verdiept in de materie, So_Surreal niet, dan uitweiden in een topic dat er voor bedoeld is lijkt me niet verkeerd.

Bam, die voedingsleer erin stampen!
Erin hameren!
Frutsen, proppen, dauwen en wringen tot het de neus uitkomt! }:|

c_/
plofslankie?
crap in = crap out
pi_122247107
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:06 schreef anna82 het volgende:

[..]

Leuk DaD! Wanneer gaan jullie verhuizen?
Eerst was het juli, toen mei, en nu lijkt het erop dat we begin maart de sleutel gaan krijgen. Eind maart is dan de overdracht voor ons huidige huis.
pi_122247173
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:09 schreef loveli het volgende:

[..]

plofslankie?

:Y
Zo moet dat bij ons manspersonen gewoon, 1x zeggen dat we de sokken niet moeten laten rondslingeren en dan verwachten dat we het niet meer doen om vervolgens na meerdere overtredingen pissig te worden werkt niet. Constant hameren en na 20x het gezegd te hebben belanden ze hopelijk 70% van de tijd in de wasmand. :)
pi_122247200
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:12 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zo moet dat bij ons manspersonen gewoon, 1x zeggen dat we de sokken niet moeten laten rondslingeren en dan verwachten dat we het niet meer doen om vervolgens na meerdere overtredingen pissig te worden werkt niet. Constant hameren en na 20x het gezegd te hebben belanden ze hopelijk 70% van de tijd in de wasmand. :)
Mijn reactie op zo'n instelling van een man: Fuck dat, je bent m'n kind niet :P
pi_122247219
Wow, dat is inderdaad nog maar - een hele korte- maand. Leuk hoor! Ik zat gister nog even in je inspiratietopic te kijken en kreeg al zin om zelf te verhuizen :D

Als iemand Knocked Out van Trijntje op repeat heeft staan op zijn oortjes, zou hij dan marital issues hebben?
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:14:59 #263
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122247221
Ik ruim het meestal maar gewoon op. Kost minder energie en ergernis dan het constant 'hameren'.
pi_122247229
D
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:12 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik heb daarover wel een relevant stukje, ik citeer:

Volgens Van Cranenburgh zijn er ook een aantal manieren om het ziekte-inzicht te verbeteren. Vaak wordt beperkt ziekte-inzicht als een bijkomende factor die een hindernis vormt voor de revalidatie van een patiënt. Een beperkt inzicht in het eigen functioneren van de patiënt heeft om alle fronten gevolgen, het zal een zelfstandig en sociaal leven bijna onmogelijk maken en veel gevaren veroorzaken. Het bereiken van een realistisch inzicht in het eigen functioneren moet daarom een hoofddoel van de revalidatie zijn. (32)
1. Versimpel de verwachtingen zodat de patiënt niet gefrustreerd raakt. De persoonlijke en omgevingsstructuur kan veel simpeler aangepast. De therapeut kan het best de nadruk leggen op de goede kanten en moeilijke situaties en taken vermijden. (Prigatano 1999)
2. Een vertrouwensrelatie met de patiënt is een voorwaarden. Een gewantrouwde therapeut zal niet serieus genomen worden, wat de inzichten en houding van de patiënt niet zal doen veranderen.
3. Uitleg geven aan de sociale omgeving van de patiënt is belangrijk. De partner en familie moet begrijpen dat er sprake kan zijn van verminderde ziekte-inzicht als gevolg van stoornissen.
4. Uitleg en verklaring over de hersenbeschadigingen en de stoornissen op persoonlijk niveau.
5. De patiënt ervaring laten opdoen met concrete taken. Confrontatie laat de patiënt ook zelf ervaren wat de zwakke punten zijn.
6. Stappen en doelen van een taak concretiseren en nagaan of de taak na uitvoer gelukt is.
7. Drill en dram. Als de patiënt blijft volharden in zijn overtuigingen kan er door middel van inslijpen (procedureel leren) vaardigheden worden overgebracht.
8. Omgevingsaanpassingen zodat gevaarlijk gedrag verhinderd wordt.

Dan heb je het dus over de drill en dram. :Y
pi_122247249
De man als patient... dat is natuurlijk ook een manier van benaderen.

*grinnik*

Ben je daar nu blij mee Viz?
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 10:25:04 #266
70532 loveli
N
pi_122247331
lange post weg door brak fok, maar wat muf zegt, oefenen, repeat until habit.
crap in = crap out
pi_122247410
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:09 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Eerst was het juli, toen mei, en nu lijkt het erop dat we begin maart de sleutel gaan krijgen. Eind maart is dan de overdracht voor ons huidige huis.
van ons huidige huis

zo jammer dat gecorrigeer van mensen op een forum. We zijn hier toch niet aan het solliciteren of zakelijk aan het communiceren. Je wijzigt een post en vergeet een aanpassing.. soit!
pi_122247495
Ik doe ontopic nog even een lijstje dan

O: havermout, dadels, banaan
T: koffie verkeerd, kwark met diepvriesfruit
L: wrap met pompoen/hummus/pijnboompitjes, salade tomaat/komkommer/kikkererwt
T: wat stukjes pompoen nog, rijstwafel pindakaas
D: iets in de stad, Wok ofzo (ongezond, shoot me)
T: ?
B: half uurtje fietsen
pi_122247539
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:28 schreef happyme28 het volgende:

[..]

van ons huidige huis

zo jammer dat gecorrigeer van mensen op een forum. We zijn hier toch niet aan het solliciteren of zakelijk aan het communiceren. Je wijzigt een post en vergeet een aanpassing.. soit!
Dus omdat het op een forum is heeft taal geen waarde?

Bedankt dat je me op mijn fout wees. Ik kan wel gaan uitleggen waarom ik het woordje 'voor' heb gebruikt, maar ik had het beter gewoon direct goed kunnen formuleren.
pi_122247551
Ik hoorde laatst dat je zes weken nodig hebt om een goede gewoonte aan te leren.

Hoi happyme28.
pi_122247559
Voordeel van een paar dagen bijna niks kunnen eten en uit je kont plassen: alweer 3 kilo afgevallen *O*

:')
pi_122247599
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:14 schreef MarMar het volgende:

[..]

Mijn reactie op zo'n instelling van een man: Fuck dat, je bent m'n kind niet :P
Normaal moeten dat soort dingen er bij iemand als kind al zijn ingehamerd. :P
Mannen worden op latere leeftijd pas bewust van het zichzelf moeten verbeteren.

Die grote verschuiving in het onderwijs is daar een typisch voorbeeld van.
Waarom denk je dat er nu een overschot aan meisjes op de havo en vwo is? Wordt niet meer gehamerd op de jongens... Dus die nemen veel vaker een omweg (als ze die al willen nemen) MBO -> HBO (-> UNI).
pi_122247669
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Normaal moeten dat soort dingen er bij iemand als kind al zijn ingehamerd. :P
Mannen worden op latere leeftijd pas bewust van het zichzelf moeten verbeteren.

Die grote verschuiving in het onderwijs is daar een typisch voorbeeld van.
Waarom denk je dat er nu een overschot aan meisjes op de havo en vwo is? Wordt niet meer gehamerd op de jongens... Dus die nemen veel vaker een omweg (als ze die al willen nemen) MBO -> HBO (-> UNI).
Dit vind ik wel een beetje kort door de bocht... ik begeleid bijna alleen maar jongens namelijk en ik hamer er op los hoor :P
pi_122247708
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:32 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dus omdat het op een forum is heeft taal geen waarde?

Bedankt dat je me op mijn fout wees. Ik kan wel gaan uitleggen waarom ik het woordje 'voor' heb gebruikt, maar ik had het beter gewoon direct goed kunnen formuleren.
Of gewoon niet op ingaan, en accepteren dat je zelf ook een foutje hebt gemaakt terwijl je van tevoren nog iemand anders corrigeerde? :+

Ik dm soms iemand bij beschamemde taalfouten. Zie niet in waarom ik er zo in het openbaar op zou moeten wijzen. Vind ik wat lullig overkomen.

Publieke post als t een grappige fout is. Of als iemand dus zelf ook in t openbaar zoiets doet, zeg maar. Remember de zeldzame tikfoutjes van viking? O+
pi_122247737
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:52 schreef loveli het volgende:

[..]

*denkt aan alle nutella*
*kijkt naar kont*

Ik heb nog een 1kg pot staan O+
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:56 schreef V1z0R het volgende:

jij snapt mij :D
pi_122247773
even een sidestep van alle foute koeken discussies, maar wat ik vooral heb met die dingen is dat ze in mijn hoofd lekkerder zijn dan in het echt.

Dan denk ik ooooh een roze koek die waren zo lekker!!11! :9 :9~

En dan neem ik een hap en dan denk ik was dit het :? -O-

Mijn smaak is denk ik veranderd en dat is soms een beetje jammer :+
pi_122247803
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:39 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Of gewoon niet op ingaan, en accepteren dat je zelf ook een foutje hebt gemaakt terwijl je van tevoren nog iemand anders corrigeerde? :+

Ik dm soms iemand bij beschamemde taalfouten. Zie niet in waarom ik er zo in het openbaar op zou moeten wijzen. Vind ik wat lullig overkomen.

Publieke post als t een grappige fout is. Of als iemand dus zelf ook in t openbaar zoiets doet, zeg maar. Remember de zeldzame tikfoutjes van viking? O+
Ik bedank haar toch voor de correctie? :? .

Ik zal het nooit weer doen, goed? :*.
pi_122247876
God, PMS-dagje? :') :D Koeken, taalfouten, pindakaas.. ghehe.

:W hardlopen!
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 10:46:59 #279
70532 loveli
N
pi_122247897
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:40 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik heb nog een 1kg pot staan O+

[..]

jij snapt mij :D
Ook die verdwaalt op m'n buik ;)

karma/bitch, wil iemand lift aanbieden naar station, wil het raam niet meer dicht. why me???
crap in = crap out
pi_122247907
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:38 schreef Nallie het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een beetje kort door de bocht... ik begeleid bijna alleen maar jongens namelijk en ik hamer er op los hoor :P
Punt dat jij eigenlijk alleen maar jongens moet begeleiden is toch precies een voorbeeld van waarom ik gelijk heb?

Jongens tot hun 18e moet je niet in werkgroepjes drukken en opdrachten geven waarin ze hun creativiteit tot ontplooiing moeten laten komen als het op leren aankomt.
Gewoon in de banken drukken en opdrachten maken tot ze het snappen. Waarom denk je dat mijn taalbeheersing zo belabberd is? Zijn ze bij mij ook vergeten te doen :')
pi_122247981
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:47 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Punt dat jij eigenlijk alleen maar jongens moet begeleiden is toch precies een voorbeeld van waarom ik gelijk heb?

Jongens tot hun 18e moet je niet in werkgroepjes drukken en opdrachten geven waarin ze hun creativiteit tot ontplooiing moeten laten komen als het op leren aankomt.
Gewoon in de banken drukken en opdrachten maken tot ze het snappen. Waarom denk je dat mijn taalbeheersing zo belabberd is? Zijn ze bij mij ook vergeten te doen :')
Nou bij mijn doelgroep komt het omdat jongens veel vaker een stoornis hebben zoals autisme en ADHD dan meisjes. Dus dat is niet hetzelfde :P Maar merk op scholen wel dat meisjes vaker in het gareel blijven. Dat is inderdaad een duidelijk sekseverschil.
Maar denk niet dat het zo zwart wit is, plus taak voor ouders. Daarnaast is het onderwijs zich wel veel meer aan het aanpassen aan de behoefte van de individuele leerling, dus dat zal ook wel helpen.
pi_122248011
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
God, PMS-dagje? :') :D Koeken, taalfouten, pindakaas.. ghehe.

Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:52:08 #283
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122248022
Nee, valt hier wel mee met de PMS.
pi_122248066
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:43 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik bedank haar toch voor de correctie? :? .

Ik zal het nooit weer doen, goed? :*.
Ik dacht dat het sarcastisch was :+ En je leek in de verdediging te schieten, vandaar.

Maar goed. Misschien vond je mijn post niet leuk. Ik zal ook niet beweren dat die leuk was. Maar ik plaats in ieder geval geen stomme nep- :* in mijn berichtje waarvan iedereen weet dat ze compleet het tegenovergestelde betekenen.

Dus neem je :* & stick it where the sun dont shine.
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:54:11 #285
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122248074
Visa geregeld *O* stond met 5min buiten xD
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 10:54:49 #286
70532 loveli
N
pi_122248098
:o go coco!
crap in = crap out
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:55:37 #287
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122248114
Wat een warmte hier :')
pi_122248134
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
*O*

Laat de voorpret beginnen >:O
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 10:59:14 #289
70532 loveli
N
pi_122248195
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
@auto met open raam voelt het wat frisser :')
crap in = crap out
pi_122248210
Misschien is het het weer. Bij jullie is het niet zo best, hoorde ik. Hier schijnt de zon O+ stralend blauwe lucht! Dus zo maar 's m'n rondje rennen en dan naar de uni. M'n begeleider doet een seminar en moet natuurlijk wel even interesse tonen enzo :+
Ja doei.
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:59:37 #291
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122248211
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:56 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

*O*

Laat de voorpret beginnen >:O
haha was ie al hoor O+ al is het daar ook nie heul warm, schijnt :+
pi_122248216
ik heb echt het idee dat jouw auto bijeen gehouden wordt door ducttape, geen idee waarom :+
pi_122248313
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zwanger :Y Ik had het geen moment koud toen ik zwanger was.
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:04:38 #294
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122248326
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Zwanger :Y Ik had het geen moment koud toen ik zwanger was.
Oh ik ben juist erg kouwelijk nu :').
pi_122248399
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Oh ik ben juist erg kouwelijk nu :').
:D Ik had het serieus altijd Warm. Kan ook te maken hebben met de extra isolatie toen ;)
pi_122248461
quote:
6s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, valt hier wel mee met de PMS.
Say whut?

Of bedoel je je eigen persoontje? :7
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_122248469
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Spannonnnnnnd! *O*
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:11:01 #298
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122248475
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:10 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Say whut?

Of bedoel je je eigen persoontje? :7
Uhuh :D
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 11:11:34 #299
70532 loveli
N
pi_122248495
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:59 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb echt het idee dat jouw auto bijeen gehouden wordt door ducttape, geen idee waarom :+
Mijn auto staat bij de garage :')
Die van gisteren waar 'ie gisteren stond :')

Dit is een andere :')
crap in = crap out
pi_122248502
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:50 schreef Nallie het volgende:

[..]

Nou bij mijn doelgroep komt het omdat jongens veel vaker een stoornis hebben zoals autisme en ADHD dan meisjes. Dus dat is niet hetzelfde :P Maar merk op scholen wel dat meisjes vaker in het gareel blijven. Dat is inderdaad een duidelijk sekseverschil.
Maar denk niet dat het zo zwart wit is, plus taak voor ouders. Daarnaast is het onderwijs zich wel veel meer aan het aanpassen aan de behoefte van de individuele leerling, dus dat zal ook wel helpen.
Ik vind dus dat die diagnose tegenwoordig veel te snel wordt gegeven...

Druk een liter nepredbull in een 14-jarig joch die z'n aandacht de loop mag geven op school en ontneem de mogelijkheid tot z'n energie kwijtraken tijdens LO omdat alles nu gemengd moet en hij dus niet even 2uur lang z'n klasgenootjes mag lopen tackelen...
Laatst met m'n neefjes gepraat op de verjaardag van m'n oma, die komen niet meer thuis met een blauw oog of gekneusde ribben na het gymmen.

:') nu is dat misschien overdreven maar een autist blijft z'n leven lang een autist en een ADHDer z'n leven lang een ADHDer. En je ziet toch vaak dat het bij gevallen die nu volwassen worden veel minder is of geen van de symptomen meer vertoont. Dat komt niet door 6jr ritalin te hebben geslikt :P
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:13:13 #301
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122248547
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:10 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Spannonnnnnnd! *O*
Joaaa *O* Nu heb ik eindelijk een sticker/stempel in mn paspoort! :7

De mevroi in kwestie was volgens mij aan het meelezen, want ze was sjacho xD

"Moet u deze papieren *reisplanning, stond op formulier* niet ook hebben?"
"Neuh als jij denkt dat het goed gaat geloof ik het wel".

"Ik heb nu een stempeltje! Toch leuk :D *O*"
"Ja hangt er vanaf waar je heengaat he"

Eh ja dat snap ik, maar STEMPELTJE :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')