abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122217222

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_122217298
Mannen, sorry voor dit plaatje. Kon het niet laten :')
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 16:37:57 #3
70532 loveli
N
pi_122217324
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:12 schreef kwakz0r het volgende:
the 7 habits op highly effective people
Dat boek heb ik ook (niet gelezen).
quote:
interessant he, lief dagboek? sorry, dit is echt de meest onboeiende crap ooit, maar ik zie er nu echt als een berg tegenop :')
Denk aan het resultaat, hoofd leeg en druk weg. Vanavond weer skypen met Juul?
crap in = crap out
pi_122217332
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:20 schreef V1z0R het volgende:
:') ik was buiten adem bij het aandoen van m'n sokken, toen maar besloten om niet meer zo dik te willen zijn.
Vond het zo leuk om gespierder te worden met krachttraining en bulken. Bulk gone bad... twee trappen oplopen en dag hijgen. :')
pi_122217399
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mannen, sorry voor dit plaatje. Kon het niet laten :')
pi_122217468
Ik doe nu al een jaar aan krachttraning, maar de sportschoolkabouter kon gister toch nog steeds 20 kilo meer bankdrukken dan ik. Terwijl hij op zo'n schuin bankje lag met zn hoofd naar beneden.
Het joch is anderhalve kop kleiner dan ik en weegt volgens mij de helft. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122217510
Dat consequent 3x in de week fitnessen zie ik wel meer als een plicht dan een deugd :P
Maar het is iets wat even moet.

Het kitesurfen wat ik normaal doe is gewoon mijn sport waar ik plezier aan beleef :D
pi_122217513
Het is inderdaad wel even zoeken CotS, ik heb de mazzel dat ik fitness echt heel erg leuk vind.
Teamsporten/wedstrijdsporten daarentegen waren en zijn totaal niet aan mij besteed.
pi_122217528
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik doe nu al een jaar aan krachttraning, maar de sportschoolkabouter kon gister toch nog steeds 20 kilo meer bankdrukken dan ik. Terwijl hij op zo'n schuin bankje lag met zn hoofd naar beneden.
Hoeveel druk je nu ?
pi_122217540
Hij is bijna zo oud als het internet. :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dit is een heel ernstige WTF :P

En dan 2:36.
pi_122217558
Ik ben begonnen met gezond eten en bewegen, omdat ik geen dik, lui en zelfdestructief persoon meer wilde zijn.

Het stomme is dat ik wel beter wist en dat ik heel graag een sportief en fit persoon wilde zijn, maar iets hield me gewoon tegen, toch nog een paar jaar met mezelf geworsteld voordat de knop echt omging.

Met roken ben ik wel in 1 klap cold turkey gestopt na 10 jaar, maar eten was toch wat moeilijker af te zweren :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_122217565
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:43 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Hoeveel druk je nu ?
25 kilo. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_122217587
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:43 schreef MarMar het volgende:
Het is inderdaad wel even zoeken CotS, ik heb de mazzel dat ik fitness echt heel erg leuk vind.
Teamsporten/wedstrijdsporten daarentegen waren en zijn totaal niet aan mij besteed.
Ja... naja... alles naast vechtsport vind ik een beetje zozo. Ik mis de mentale rust die ik daarvan krijg.

Maar goed... fitness ga ik binnenkort uitproberen. Hardlopen brengt me wel in een fijne staat van zijn, Zumba doe ik wel eens vanaf een DVD en daar word ik energiek van. En als ik heel gestrest ben wil yoga wel eens lukken, maar dat is natuurlijk geen sport
pi_122217613
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja... naja... alles naast vechtsport vind ik een beetje zozo. Ik mis de mentale rust die ik daarvan krijg.

Maar goed... fitness ga ik binnenkort uitproberen. Hardlopen brengt me wel in een fijne staat van zijn, Zumba doe ik wel eens vanaf een DVD en daar word ik energiek van. En als ik heel gestrest ben wil yoga wel eens lukken, maar dat is natuurlijk geen sport
Waarom mag je geen vechtsporten meer doen dan? Door je ongeluk?

Misschien is yoga of tai chi wat voor je? Lichamelijke uitdaging, mentale rust, geen impact.

Edit: poweryoga of ashtanga yoga zijn echt wel sporten hoor :D Ga je lekker van zweten :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 16:45:35 #16
70532 loveli
N
pi_122217617
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Gemiddelde man heeft 50% meer kracht dan de gemiddelde vrouw (of heeft de gemiddelde vrouw 50% van de kracht van de gemiddelde man?), dus leg je erbij neer of slik testosteron.
crap in = crap out
pi_122217635
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

25 kilo. B-)
Hmm dat is nog niet heel veel nee hehe :D
pi_122217668
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Gemiddelde man heeft 50% meer kracht dan de gemiddelde vrouw (of heeft de gemiddelde vrouw 50% van de kracht van de gemiddelde man?), dus leg je erbij neer of slik testosteron.
:N
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 16:47:38 #19
70532 loveli
N
pi_122217720
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:46 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

quote:

[..]

Gemiddelde man heeft 50% meer kracht dan de gemiddelde vrouw (of heeft de gemiddelde vrouw 50% van de kracht van de gemiddelde man?), dus leg je erbij neer of slik testosteron eet vis met broccoli en blijf trainen.
Beter zo?
crap in = crap out
pi_122217730
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:45 schreef Novem het volgende:

[..]

Ja, ik heb verschoven wervels in mijn nek en rug, waardoor het risico te groot is (en de pijn te heftig, maar dat heb ik met de meeste sporten wel). Daarbij is mijn linkerschouder een beetje misvormd geraakt, waardoor onverwachte bewegingen niet fijn zijn.
En daardoor zijn alle interessante sporten uitgeschakeld eigenlijk
pi_122217762
quote:

[..]

Ja, dat zal het wel zijn. Maar het zag er zo grappig uit. Ik zou het joch kunnen opeten als snack zeg maar. :D
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:45 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Hmm dat is nog niet heel veel nee hehe :D
Ach, ik hoef iig niet meer de kleinste gewichten voor aan mn halter te pakken. B-)
Er zit progressie is, maar dat gaat gewoon heel langzaam bij mij.
Het went.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:46 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Wat dan? :D
Ga ik priveles krijgen? :D
Doe wat je niet durft.
pi_122217770
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:45 schreef Novem het volgende:

[..]

Misschien is yoga of tai chi wat voor je? Lichamelijke uitdaging, mentale rust, geen impact.

Edit: poweryoga of ashtanga yoga zijn echt wel sporten hoor :D Ga je lekker van zweten :9
Tai chi heb ik geprobeerd en ik werd helemaal gestoord. Het gaat me te traag en nee...
Yoga doe ik met regelmaat, maar ik kan geen Poweryoga doen :') maar de trage is erg fijn.
pi_122217777
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:47 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Beter zo?
Vergeet de zilvervliesrijst niet. :Y
pi_122217893
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Wat dan? :D
Ga ik priveles krijgen? :D
Lees ik het goed, je gaat een keer meetrainen? :P Preparez for delayed onset muscle soreness, oftewel DOMS. *GONG* :D
  Vis een optie? dinsdag 29 januari 2013 @ 16:52:01 #25
70532 loveli
N
pi_122217913
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:51 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Lees ik het goed, je gaat een keer meetrainen? :P Preparez for delayed onset muscle soreness, oftewel DOMS. *GONG* :D
Mag ik kijken?
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')