Hoi ik ben er ook nog. Lurk vooral, maar het seizoen is ook nog niet spannend genoeg om echt wat meer te gaan posten. Tevens zijn tijdzones ook niet ideaal icm werkleventjequote:Op donderdag 18 april 2013 01:00 schreef Frutsel het volgende:
We need more people![]()
Maar goed, de tijden zitten ook niet mee... ik moet er ook weer vroeg uit...
wat dat betreft jammer dat ik niet vrij ben morgen om het de hele nacht te volgen
Zuid-Afrikaans voor spammenquote:
Gelukkig wel. 7 reports voor gisteren, wel enkele huizen 'destroyed', telefoonpalen gesneuveld en schade aan de Goodyear fabriek in Lawton, OK.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:54 schreef Frutsel het volgende:
Vannacht is het zo te lezen/zien voor 100% meegevallen... slechts 1 tornado report
Buienlijn nog niet helemaal weg... o.a. Joplin ligt nu onder tornado warning.
twitter:reedtimmerTVN twitterde op donderdag 18-04-2013 om 23:34:20CONFIRMED damaging tornado on the ground near Chicot junction in AR. This tornado will be crossing into Avon, MS shortly! #arwx #mswx reageer retweet
Ja, en zo te zien blijft dat de rest van de week zo.quote:
Nice, getweetquote:Op woensdag 1 mei 2013 17:15 schreef Infection het volgende:
Hier een livestream van The Weather Channel waar ze een tornado nabootsen in de studio:
#TornadoWeek tweeten om de kracht op te voeren.
quote:Amazing Supercell Caught on Camera
For the second time in around two weeks, veteran storm chaser and photographer Roger Hill has captured an image of a spectacular supercell thunderstorm. The latest shot above is from near Sanford, Kan. on May 7, 2013. Several severe thunderstorms developed during the afternoon and evening across western Kansas and produced hailstones as large as quarters and golf balls.
In late April, Roger snapped photos of another amazing supercell thunderstorm over western Oklahoma.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:27 schreef Drassss het volgende:
Toch zijn er nu wat cellen zich aan het ontwikkelen in Oklahoma/Kansas. We praten nog over onweersbuien, maar de tornado kans zit op zo'n 5%.
Denk dat dat rijdend strijkijzer niet vlug van de grond zal komenquote:Op woensdag 8 mei 2013 14:08 schreef Ener-G het volgende:
Hoe hard zou ie opstijgen met die vleugeldeuren
[ afbeelding ]
Dominator 3, Reed Timmer z'n nieuwste speeltje.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:46 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Beide foto's afkomstig van dezelfde supercel nabij Buffalo, South Dakota
quote:BIG PROBLEMS! Latest computer model forecasts showing a major severe weather outbreak for at least Saturday and Sunday across the central and southern Great Plains...
NOW is the time to get a NOAA weather radio, and if you don't have a shelter find the closest neighbor who has one. It is vital to always be prepared for the worst case scenarios.
If I had a family I'd highly recommend an above-ground shelter like these from Dupont at http://stormroom.dupont.com/
Actually I might get one for my dog anyway.. I met the owner and he showed me a picture of one of their safe rooms still standing in the rubble of the Piedmont, OK EF5 tornado like it hadn't even been touched. Stay tuned for updates as more model runs become available.
quote:Doden en gewonden door tornado in Texas
Zeker enkele mensen zijn woensdagavond omgekomen en meer dan honderd gewond door een tornado in noord-Texas. Die zou vooral het stadje Granbury hebben getroffen. Dit melden CNN en CBS News.
Een woordvoerder van de sheriff van Granbury, een stadje met zo'n 8000 inwoners, spreekt van 'meerdere doden' als gevolg van de storm. Details ontbreken nog. De eerste foto's van de schade verschenen op de website van WFAA-TV.
Er zijn ook berichten over huizen die met de grond gelijk zijn gemaakt terwijl er nog mensen binnen waren.
Er zijn schoolbussen ingezet om mensen te evacueren naar andere gebieden.
De National Weather Service zegt dat 32 counties in Texas te maken krijgen met het extreme weer. Ook vier counties in Oklahoma worden nauwlettend in de gaten gehouden.
Granbury ligt ongeveer 80 kilometer ten zuidwesten van Dallas.
Zaterdag South Dakota, Zondag en Maandag lijken potentieel grotere kansen te hebben qua severe weather.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:51 schreef Drassss het volgende:
Jep, ongeveer 80km van Dallas vandaan. Ik zag wat radarbeelden van een behoorlijk sterk bowlijntje..
Voor dit weekend zal oa South Dakota wat gaan krijgen.
Mooi dat ik dan weekend hebquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zaterdag South Dakota, Zondag en Maandag lijken potentieel grotere kansen te hebben qua severe weather.
Ze komen wel vaker voor.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:14 schreef MaryMouse het volgende:
Ik las dat het een mile wide EF-4 was met windsnelheden tussen de 166mph en 200mph.
Inderdaad, maar vergeleken met Joplin valt het nog meequote:Op donderdag 16 mei 2013 23:16 schreef Adelante het volgende:
jeetje, daar staat echt niks meer fatsoenlijk overeind
De radar beelden zien niet echt tonado achtig uit.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:57 schreef MaryMouse het volgende:
Eerste tornado watches afgegeven voor west Kansas, west Nebraska en stukje NO Colorado.
Als ik naar de wind kijk dan zou het buienfront dat nu nog ten westen van Denver ligt zodra het ten oosten van Denver is hard in aanraking komen met de stroom de van de Golf van Mexico afkomt. Dus het gebied waar nu de watches voor afgegeven zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De radar beelden zien niet echt tonado achtig uit.
Lijkt me nog een saaie boel te zijn.
Gister 22 reports zelfs.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:19 schreef Drassss het volgende:
Even een dagje gemist, maar gister toch 14 tornado reports, voornamelijk in Kansas.
Vandaag weer een spannende dag met 10% kans op tornado's, supercells en flinke hagel. Eerste verwachtingen zijn dat in de in de middag al cellen gaan ontstaan in Noord-Oklahoma/Kansas en Zuid-Nebraska. Dus in de begin van de avond hier in Nederland.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 mei 2013 23:22 schreef Pino112 het volgende:
http://www.koco.com/news/(...)/g0okba/-/index.html
Live beelden vanuit een heli, dikke supercell + tornado.
Arcadia?quote:Op zondag 19 mei 2013 23:27 schreef Drassss het volgende:
Mijn god... daar heb ik 6 maanden gezeten.. op de meter nauwkeurig.
Er zitten daar genoeg steden, er hoeft er maar één getroffen te worden en de schade is enorm.quote:
Dorpjes ja. Niet zoals Edmond.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zitten daar genoeg steden, er hoeft er maar één getroffen te worden en de schade is enorm.
http://www.news9.com/quote:Op maandag 20 mei 2013 00:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ongelovelijk
Mijn stream geeft geen duidelijke beelden.
Ik volg dit voor het eerst, echt bizarquote:Op maandag 20 mei 2013 00:03 schreef Drassss het volgende:
[..]
Die je nu ziet komt zelden voor. Vaak 1 per jaar.
Ik hoor berichten over een zware tornadoquote:Op maandag 20 mei 2013 00:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik volg dit voor het eerst, echt bizar
Halve mile wijd, ongeveer 800m dus.quote:Op maandag 20 mei 2013 00:07 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik hoor berichten over een zware tornado
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |