Ga jij hem halen denk je?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:11 schreef Tchock het volgende:
Tien uur wekker, twaalf uur wakker.Goed dat mijn tentamen pas vanavond is
Komt vaker voor, kan mezelf er helemaal niet in vindenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Sorry maar 's morgens krijg ik bier gewoon niet weg. Bij mooi weer lukt het vanaf de lunch.
Ja kutregen man, vanmorgen ook allemaal wind enzoquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goed de regen maar weer in. Ik had net zo goed een zeehond kunnen nemen
Hockey toernooitje. Zonnetje erbij en uit de tent met een pitcher naar het veld toe rollen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Komt vaker voor, kan mezelf er helemaal niet in vinden
Was laatst ook dat iedereen brak uit bed rolt en dat ik dan naar de bar loop of ik een biertje mag, mensen kijken je gek aan als je met bier ontbijt. Maar zeker als je avond ervoor bier hebt gedronken is het heerlijk. Gewoon even in het zonnetje zitten met een pilsje, rustig wakker worden
jaa of 'vakantie' dat soort dingen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hockey toernooitje. Zonnetje erbij en uit de tent met een pitcher naar het veld toe rollen.
Soort van vakantie maar dan gewoon doordeweeks en onder de noemer 'sport en beweging'.
Volgens mij ken ik dat wel aardigquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:36 schreef Speedy_T het volgende:
De eerste vraag is vaak een pure kennisvraag. Vaak over jurisdictie en andere onderwerpen van de eerste paar hoofdstukken. Dus leer dat uit je hoofd
Dat soort details zou ik me niet echt op richten als ik jou was. Bij internationaal recht is het vooral zaak die arresten en verdragen goed te kennen. Als je in je bundel alles goed gemarkeerd hebt en van elk arrest ongeveer weet waar het over gaat kom je al een heel eind. Uiteraard zijn er ook een paar kennisvraagjes maar die zullen voornamelijk over belangrijke begrippen gaan, en niet zozeer over dat soort triviale zaken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij ken ik dat wel aardigIk vind het wel moeilijk om in te schatten hoe intensief je sommige dingen moet kennen. Bijvoorbeeld conflictbeslechting door een derde staat, daar zijn 6 vormen van die nauwelijks verschillen. Is het belangrijk die te kennen?
Daar kan een vraag over worden gesteld ja. Niet dat je ze alle zes moet noemen, maar bijvoorbeeld: welke vorm van geschilbeslechting raadt u aan in deze situatie en waarom?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij ken ik dat wel aardigIk vind het wel moeilijk om in te schatten hoe intensief je sommige dingen moet kennen. Bijvoorbeeld conflictbeslechting door een derde staat, daar zijn 6 vormen van die nauwelijks verschillen. Is het belangrijk die te kennen?
Hmm, okéquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:42 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dat soort details zou ik me niet echt op richten als ik jou was. Bij internationaal recht is het vooral zaak die arresten en verdragen goed te kennen. Als je in je bundel alles goed gemarkeerd hebt en van elk arrest ongeveer weet waar het over gaat kom je al een heel eind. Uiteraard zijn er ook een paar kennisvraagjes maar die zullen voornamelijk over belangrijke begrippen gaan, en niet zozeer over dat soort triviale zaken.
Darnquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:42 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Daar kan een vraag over worden gesteld ja. Niet dat je ze alle zes moet noemen, maar bijvoorbeeld: welke vorm van geschilbeslechting raadt u aan in deze situatie en waarom?
Ik weet toevallig dat die hoogleraar zich erg verdiept heeft in dat onderwerp.
Dat geldt in principe voor elk vak natuurlijkquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:45 schreef Speedy_T het volgende:
Eigenlijk moet je bij dat vak alles wat aan bod is gekomen en niet in de wet/verdrag of arrest staat uit je hoofd leren.
Bij internationaal recht is een relatief groot gedeelte van de stof pure kennis die je niet zo op kan zoeken. Dat is bij de meeste vakken wel anders.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:48 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dat geldt in principe voor elk vak natuurlijk
Er staat op studeersnel.nl een handig pdf-bestand waarin een duidelijk overzicht van alle arresten staat.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:49 schreef Tchock het volgende:
Iemand die ''...Dusko Tadic a/k/a Dule'' snel uit kan leggen?
Oh ja, dankquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:52 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Er staat op studeersnel.nl een handig pdf-bestand waarin een duidelijk overzicht van alle arresten staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |