Ja.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:01 schreef superworm het volgende:
Krijgt Lex ook zo'n kekke mantel omgehangen? Neem aan van wel?
[ afbeelding ]
Raar genoeg zal dat zijn naam niet worden.quote:
Uiteraard. Alle Nederlandse koningen en koninginnen droegen die bij hun inhuldiging.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:01 schreef superworm het volgende:
Krijgt Lex ook zo'n kekke mantel omgehangen? Neem aan van wel?
[ afbeelding ]
Bron?quote:Op maandag 28 januari 2013 23:03 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Raar genoeg zal dat zijn naam niet worden.
Willem III heette ook Willem Alexander.... maar blijkbaar moet zijn naam modern worden ofzo?
In ieder geval een boek vol met leuke verhaaltjesquote:Op maandag 28 januari 2013 23:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De Rijksappel, de kroon, het Rijkszwaard en een gebonden versie van Donald Duck pocket 32
Het is in de rede gezegd.... dat hij WA zijn naam gewoon Koning Willem Alexander zal worden.quote:
Voor The Jakarta Globe is het wel nieuws, maar zeker niet het belangrijkste. Ze doen een keurige opsomming van feiten, ook met de minder fraaie kantjes maar toch even een kleinigheidje:quote:Op maandag 28 januari 2013 22:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Op tv kondigde iemand Máxima from Orange aan.
quote:But when renovations were announced at Beatrix's distinctive octagonal-shaped Drankensteyn castle southeast of Amsterdam in 2006, some saw a herald of her abdication.
Ik kan het me niet voorstellen.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het is in de rede gezegd.... dat hij WA zijn naam gewoon Koning Willem Alexander zal worden.
En dus blijkbaar niet Willen IV
Komt omdat WillemIV op Twitter niet meer beschikbaar was, daardoor moest hij zijn plan dus herzien.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het is in de rede gezegd.... dat hij WA zijn naam gewoon Koning Willem Alexander zal worden.
En dus blijkbaar niet Willen IV
quote:Op maandag 28 januari 2013 22:38 schreef Prospera het volgende:
Krijgen we hier ook nog de discussie dat Willem-Alexander niet afstamt van Willem 3, omdat nr.3 onvruchtbaar was door syfillus en daardoor zijn vrouw het deed met de kamerheer?
Was het niet zo dat Wilhelmina via bloedlijn alsnog aanspraak kon maken op de troon? Ze was ergens familie van Willem III. Even een bron zoeken.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:59 schreef Prospera het volgende:
[..]
Er is geen DNA om mee te vergelijken, of je moet een bezoekje nemen in het koninklijke graf in Delft ffkes graven
We zijn toch ook een land vol boeren en prinsessen? Een land krijgt de koning en koningin die het verdientquote:Op maandag 28 januari 2013 23:03 schreef vencodark het volgende:
We krijgen tenminste een mooie koningin, ter compensatie van onze boerenkoning.
Klinkt totaal nietquote:
Ook nog niemand van Koningsdagquote:Op maandag 28 januari 2013 22:48 schreef Van_Poppel het volgende:
Tot vandaag had nog niemand van het woord abdicatie gehoord.
Ik denk dat het nog niet officieel is besloten.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:07 schreef Sloggi het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)a-abdicatie-prinses/
Rutte had het dus over koning Willem-Alexander. Ik mag hopen dat hij als vanouds stond te jokken...
Spreek voor jezelf, ongeletterde.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:48 schreef Van_Poppel het volgende:
Tot vandaag had nog niemand van het woord abdicatie gehoord.
Jawel maar een beetje Royal kop staat wel zo goed.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
We zijn toch ook een land vol boeren en prinsessen? Een land krijgt de koning en koningin die het verdient
Alsof Beatrix een fotomodel wasquote:Op maandag 28 januari 2013 23:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jawel maar een beetje Royal kop staat wel zo goed.
Weer een mening, dat vind ik dus absoluut niet. Beatrix zag eruit als een huismoederquote:Op maandag 28 januari 2013 23:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zeker niet, maar die zag er, mede door haar kapsel, wel statiger uit dan Willem Alexander.
Het Koninklijk Huis meldt dit:quote:Op maandag 28 januari 2013 23:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog niet officieel is besloten.
http://www.koninklijkhuis(...)ng-willem-alexander/quote:Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje is vanaf het moment van de abdicatie Koning Willem-Alexander.
Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Máxima der Nederlanden is vanaf dat moment Koningin Máxima. Hun beider aanspreektitel is Majesteit. Koningin Beatrix wordt na de abdicatie aangeduid als Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, etc. Zodra de Prins van Oranje de troon bestijgt is zijn oudste kind, Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Catharina-Amalia, de eerste in lijn en daarmee de troonopvolger. Zij is vanaf dat moment de Prinses van Oranje (ingevolge artikel 7 Wet Lidmaatschap Koninklijk Huis).
O wat gek, ik dacht dat allang besloten was dat hij Willem IV zou gaan heten. Jammer, vind ik wel statig.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:03 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Raar genoeg zal dat zijn naam niet worden.
Willem III heette ook Willem Alexander.... maar blijkbaar moet zijn naam modern worden ofzo?
Ja zeg, heb je iets tegen meningen ofzo.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Weer een mening, dat vind ik dus absoluut niet. Beatrix zag eruit als een huismoeder
Vergeleken met de Britse kroonjuwelen lijkt het haast alsof de Nederlandse bij de Wibra gekocht zijn.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |