Als je stomvervelende boeken serieus neemt, neem ik jou hierin niet serieus iigquote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:17 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Hij schrijft strontvervelend, het is een Fransman natuurlijk, maar na dat boek is het nogal moeilijk om nog serieus naar dit soort discussies te kijken.
The Elephant Vanishes heb ik dan weer wel gelezen, maar zijn korte verhalen doen me doorgaans minder, dus waarschijnlijk is het wat op de achtergrond verdwenen. Toch binnenkort dat boek weer eens openslaan voor een refresher.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:01 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Kwam vorig jaar uit als los verhaal, maar was al onderdeel van "The Elephant Vanishes" (die ik verder niet gelezen heb)
Ik kan moeilijk een boek weigeren te lezen voor een vak op de universiteit, omdat het droog geschreven is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:41 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als je stomvervelende boeken serieus neemt, neem ik jou hierin niet serieus iig(maar zeg nou zelf, een schaduwlijst? Kom op zeg...)
Als dit topic verlengt is, ga ik van mijn top 5 maar even een top 10 maken, zo.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dit vooral. We hebben de top 100 niet voor niets een week verlengd natuurlijk.
Het is niet zijn allerbeste werk, gewoon tof. Maar het is wel het eerste dat ik van hem gelezen heb, vandaarquote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:44 schreef Jabberwocky het volgende:
Toch is het moeilijk om te bepalen wat er wel en niet in zo'n schaduwlijst mee mag tellen. Tolkien, Brown en Rowling waarschijnlijk niet, maar waar trek je de grens? Als ik die lijst bekijk voor boekentips filter ik de fantasy en dergelijke er toch wel uit, daar hoeft geen aparte lijst voor gemaakt te worden.
Dat gezegd hebbende, vond ik The Hunger Games toch wel vermakelijk een jaar geleden. Heeft m'n lijst niet gehaald maar plezierig lezen was het wel, dus wie weet.
[..]
The Elephant Vanishes heb ik dan weer wel gelezen, maar zijn korte verhalen doen me doorgaans minder, dus waarschijnlijk is het wat op de achtergrond verdwenen. Toch binnenkort dat boek weer eens openslaan voor een refresher.
Thanks. Heb het idee dat het wel een redelijk uitgebalanceerd lijstje is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:53 schreef Gehenna het volgende:
[..]
mooi lijstje
Alleen zou Nietzsche niet mogen volgens de regels in de OP, toch?
edit, dat waren 2 anderen van hem.
Doen MP! Een schaduwlijst zonder Dan Brown, want dan kunnen we Jan, Jans en de Kinderen ook wel toelaten. Maar ook zonder al te pretentieuze kutboeken, die er enkel opgezet worden om te pronken. Gewoon een lijst met goede boeken.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:27 schreef Mainport het volgende:
Komt er ook een schaduwlijst voor de ontwikkelde lezer, zoals bij FTR? Lijstjes waar Dan Brown en Stephen King in staan zijn natuurlijk grappig, maar... laten we wel wezen.
Je hebt wel humor LXIV!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Doen MP! Een schaduwlijst zonder Dan Brown, want dan kunnen we Jan, Jans en de Kinderen ook wel toelaten. Maar ook zonder al te pretentieuze kutboeken, die er enkel opgezet worden om te pronken. Gewoon een lijst met goede boeken.
Je mag enkel op invitatie je lijstje posten. Staat er ook maar één kutboek in, wordt de hele bijdrage geschrapt.
Ah, zo ga ik mijn lijst ook nog nabewerken voor mezelfquote:
En als ik van mijn top 5 een top 10 of 25 ga maken, moet ik dat in de eerdere post doen, of in een nieuwe?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:04 schreef DaMart het volgende:
Alle lijsten die tot nu toe zijn gepost, heb ik verwerkt. Het zou mooi zijn als er de komende dagen nog wat nieuwe boekenlijst bij komen.
Ah, ik zie het al, ik moet hem quoten.quote:Op donderdag 21 februari 2013 00:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En als ik van mijn top 5 een top 10 of 25 ga maken, moet ik dat in de eerdere post doen, of in een nieuwe?
Leuk om te horenquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ah, zo ga ik mijn lijst ook nog nabewerken voor mezelf![]()
En ik zie er een paar boeken op staan die ik op mijn te lezen lijst ga zetten, cool!
Dat is ook wat makkelijker met het verwerken van de lijst. Scheelt weer zoeken voor mijquote:Op donderdag 21 februari 2013 07:39 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Leuk om te horen![]()
Zo doe ik het al sinds de allereerste keer dat de lijst er was (2007 ofzo) en is eigenlijk best ideaal.
Ik weet niet eens hoeveel lijsten ik gemaakt heb, ik denk dat dit mijn derde was, ik bewaar wel elke keer de laatste. Dus ik ga die van dit jaar nog even helemaal compleet maken ( ik had voornamelijk Engelse titels, ik had nu overal de Nederlandse titel van gezocht, maar beiden erbij ziet wel beter uit en zo weet je zelf ook zeker in welke taal je het gelezen hebt ). En dan wil ik jouw nummers 1,5, 9, 13,14,17 en 47 nog lezenquote:Op donderdag 21 februari 2013 07:39 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Leuk om te horen![]()
Zo doe ik het al sinds de allereerste keer dat de lijst er was (2007 ofzo) en is eigenlijk best ideaal.
Bij mij staan ze allemaal in 1 filetje, makkelijk naslagwerk zodoende.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoeveel lijsten ik gemaakt heb, ik denk dat dit mijn derde was, ik bewaar wel elke keer de laatste. Dus ik ga die van dit jaar nog even helemaal compleet maken ( ik had voornamelijk Engelse titels, ik had nu overal de Nederlandse titel van gezocht, maar beiden erbij ziet wel beter uit en zo weet je zelf ook zeker in welke taal je het gelezen hebt ). En dan wil ik jouw nummers 1,5, 9, 13,14,17 en 47 nog lezen
Jawel, ik kijk naar lijstjes waar veel boeken op staan die ik zelf graag las, en dan kijk ik naar wat ik daar niet van ken en zoek ik die even opquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:15 schreef Viking84 het volgende:
Ik word juist helemaal niet nieuwsgierig van dit topic! Wat heb je nu aan titels en auteursnamen? Dan haal ik meer inspiratie uit het Wat lees jij nu- of Welk boek heeft de Fokker gekocht-topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |