http://www.nu.nl/binnenland/3015293/koningin-beatrix-doet-afstand-van-troon.htmlquote:'Koningin Beatrix doet afstand van troon'
DEN HAAG - Koningin Beatrix maakt om 19.00 uur bekend dat zij afstand doet van de troon ten gunste van haar zoon kroonprins Willem-Alexander. Dat hebben kringen rondom het hof aan het ANP bevestigd.
De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) meldde maandag aan het einde van de dag alleen dat maandagavond een reeds opgenomen boodschap van de koningin wordt uitgezonden op radio en televisie. Het onderwerp van de speech is niet formeel bekendgemaakt.
Beatrix werd op 30 april 1980 gekroond tot koningin.
Dat dus.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:10 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Als Friso overleden is gaat ze dat heus niet zelf aan kondigen
Denk ook niet dat de RVD dat met een persbericht afhandeld.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:10 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Als Friso overleden is gaat ze dat heus niet zelf aan kondigen
Dat denk ik eigenlijk wel.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef alors het volgende:
Ik denk ook troonafstand hoor. Als Friso doodgaat wordt er gewoon een bericht uitgegeven en gaat ze heus niet zelf een praatje houden.
Zal wel dan.quote:Over de inhoud is nog niets bekendgemaakt, maar vermoedelijk maakt de koningin haar aftreden bekend.
Zoiets zou meteen ook uitlekken...quote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Denk ook niet dat de RVD dat met een persbericht afhandeld.
Ja inderdaadquote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef alors het volgende:
Ik denk ook troonafstand hoor. Als Friso doodgaat wordt er gewoon een bericht uitgegeven en gaat ze heus niet zelf een praatje houden.
watquote:Op maandag 28 januari 2013 17:12 schreef WEST het volgende:
Ik denk het aftreden op 30 april. 31 januari lijkt me wel kort dag daarvoor.
dit. wim-lex heeft een tijd geleden nog in de media gezegd, dat wanneer er nieuws is over zijn broer, dit via de rvd naar buiten gebracht zou worden.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef alors het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |