Pak nou gewoon de wet er eens bij. Wat is het voordeel uit eigen woning? Artikel 3.110.quote:Op maandag 28 januari 2013 00:42 schreef Aurelius. het volgende:
Bij bijna elke belasting weet ik hoe ik het aan moet pakken maar bij de IB kom ik altijd in de war met wat nou precies belast wordt
Eigenwoning forfait + voordeel uit kapitaalverzekering (is dit de hypotheekrente?) minus de aftrek van 3.120
3.120 ziet op aftrekbare kosten ja maar ik bedoelde nog daarvoorquote:Op maandag 28 januari 2013 00:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Pak nou gewoon de wet er eens bij. Wat is het voordeel uit eigen woning? Artikel 3.110.
Hoe kom je er toch bij dat het voordeel uit kapitaalverzekering de op de gegeven hypotheek betaalde rente zou zijn?
Artikel 3.120 lid 1 sub a: de renten van schulden.
Het is toch een rentevoordeel? Je krijgt een uitkering. Daarover ontvang je een vergoeding: rente op je uitkering. Je ontvangt rente.quote:Op maandag 28 januari 2013 00:49 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
3.120 ziet op aftrekbare kosten ja maar ik bedoelde nog daarvoor
3.116: de rente die is begrepen in een kapitaalsuitkering uit levensverzekering dient ter aflossing van de eigenwoningschuld
Dat voordeel dien je toch eerst mee te nemen voordat je aan aftrek toekomt?
Volgens mij staat verderop ook nog de definitie van rente voor dat artikel: alles wat je meer ontvangt dan je betaald hebt.quote:Op maandag 28 januari 2013 00:53 schreef Aurelius. het volgende:
Ik dacht aan voordeel als in hypotheekrenteaftrek ofzo
Ja ik heb de artikelen wel doorgelezen maar had dus niet door dat het een uitkeringuitkering was in 116
dochter-dochterquote:Op maandag 28 januari 2013 01:19 schreef eriksd het volgende:
Bedoel je nou moeder-dochter of dochter-dochter?
Oei, grutjes wat burgerlijkquote:Op maandag 28 januari 2013 01:23 schreef Tchock het volgende:
Zo. Hoofd leeggemaakt met een lange wandeling en nu slapen. Fijne nacht lieve mensen.
#lame #weakquote:Op maandag 28 januari 2013 02:37 schreef Aurelius. het volgende:
Ik ga ook proberen te slapen danmaar
Fris en fruitig.quote:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |