abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 februari 2013 @ 14:17:48 #31
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122463277
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:09 schreef bezemsteeltaart het volgende:
ja aan wat jij vindt kan ik niks veranderen...
Is gewoon praktijkervaring.
pi_122463674
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:08 schreef betyar het volgende:
Alsof er geen zwakbegaafde mensen in een winkel rondhuppelen........... GVD zeg, vraag je naar iets, kijken ze verbaasd en het standaard antwoord is " Hebben we niet".
In de winkel betaal je vooral voor die drie mensen die heel de dag rondhuppelen en geen zak te doen hebben om vervolgens als een stel strontvliegen op die ene klant af te vliegen. Nog maar te zwijgen over de tv's die heel de dag voor Jan-Lul aanstaan....
Zoiets. En vergeet de store-managers niet. Die moeten ook betaald worden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122463748
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef bezemsteeltaart het volgende:
ik weet dat internet echt stukken goedkoper is, maar zouden we er niet allemaal gewoon verstandiger aandoen om wat meer naar de gewone winkel te gaan? Lekker kopen op internet, en achteraf komen ze bij mij vragen hoe het werkt, of dat ik het kan repareren, omdat de internetwinkel niet thuis geeft.

Waar gaat het dan om?

quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef bezemsteeltaart het volgende:

Als we lekker doorgaan zo is er dalijk geen winkel meer open in de binnenstad en verdwijnt een deel van de charme van de stad, waar je vroeger nog een hele zaterdag kon rondlopen, kunnen we dadelijk alleen nog maar een bezoekje brengen aan de McD...
Winkelen :r .....charme van de stad ... een winkelstraat :r :r ......daar gaat m'n rikketik weer...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122464822
Jullie denken veel te groot, misschien had ik dat in mijn post moeten benadrukken dat ik het heb over zelfstandige winkels, geen franchiseonderneming of deel van een winkelketen, die hebben inderdaad geen charme. Ik heb het over winkels waar mensen verstand van zaken hebben en die je niet per sé iets willen verkopen, liever iets goeds verkopen dan het duurdere, waar als ze effe tijd hebben een reparatie voor je doen voor een prikkie of zelfs niks, die als je slecht ter been bent het kosteloos naar je toe brengen, geld terug zonder gezeik. Ik heb het niet over de BCC of de CoolCat, maar kleine winkeltjes waar soms zelfs gepensioneerden staan omdat ze het leuk vinden om te werken in zo'n niet-gepushte omgeving.

En Blomke dan heb ik het over bijvoorbeeld een koffiezetapparaat van een random internetwinkel die stuk is gegaan, en het volgens de winkel buiten de garantie valt. Dan komen ze bij mij om te vragen wat het eventueel kan zijn?? De thermostaat? De bedrading?? Ik ben dan niet de beroerdste om antwoord te geven, maar het is in mijn ogen toch best brutaal om alleen maar ergens binnen te lopen voor advies en verder niks. Als hij hem nou bij mij had gekocht valt het wel binnen de garantie, krijgt 'ie wel een nieuwe als we er nog eentje hebben staan zonder morren. Maar ja dat we vijf euro duurder zijn dan internet zal wel een dergelijke invloed hebben hé...

Nog een voorbeeld: jongen koopt een dimmer bij de Gamma en komt vervolgens bij mij om te vragen hoe hij aangesloten moet worden. Blijkt dat ze hem bij de Gamma een compleet verkeerde dimmer hebben meegegeven. Jongen zegt tegen mij: 'ja oke dan breng ik deze even terug en kom ik zo terug om bij jouw die ander te halen'. Nou verontschuldig je maar niet hoor kerel, want ik weet dat je nooit meer terugkomt en die andere gewoon netjes bij de Gamma gaat halen. Sommige mensen :'(
pi_122465671
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:06 schreef bezemsteeltaart het volgende:
En Blomke dan heb ik het over bijvoorbeeld een koffiezetapparaat van een random internetwinkel die stuk is gegaan, en het volgens de winkel buiten de garantie valt. Dan komen ze bij mij om te vragen wat het eventueel kan zijn?? De thermostaat? De bedrading?? Ik ben dan niet de beroerdste om antwoord te geven, maar het is in mijn ogen toch best brutaal om alleen maar ergens binnen te lopen voor advies en verder niks.
Ach brutaal.......je kan ook advieskosten in rekening brengen, alleen komt er dan waarschijnlijk niemand meer.

quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:06 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Nog een voorbeeld: jongen koopt een dimmer bij de Gamma en komt vervolgens bij mij om te vragen hoe hij aangesloten moet worden. Blijkt dat ze hem bij de Gamma een compleet verkeerde dimmer hebben meegegeven. Jongen zegt tegen mij: 'ja oke dan breng ik deze even terug en kom ik zo terug om bij jouw die ander te halen'. Nou verontschuldig je maar niet hoor kerel, want ik weet dat je nooit meer terugkomt en die andere gewoon netjes bij de Gamma gaat halen. Sommige mensen :'(
Tja, denk ik dan, zo'n jongen gaat het ook om de centen, net als een ondernemer.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122466143
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:27 schreef blomke het volgende:

[..]

Ach brutaal.......je kan ook advieskosten in rekening brengen, alleen komt er dan waarschijnlijk niemand meer.

[..]

Tja, denk ik dan, zo'n jongen gaat het ook om de centen, net als een ondernemer.
Het gaat uiteindelijk om de centen inderdaad, maar gelukkig zijn er mensen die liever een beetje meer betalen voor een beetje extra service. Ligt ook een beetje aan de opvoeding ed. van de mensen. Als die jongen gewoon eerlijk zegt dat diezelfde dimmer bij de Gamma 5 euro goedkoper is, doe ik er ter plekke 6 van de prijs af, maar blijkbaar vinden ze liegen de betere optie
pi_122468387
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:40 schreef bezemsteeltaart het volgende:

Het gaat uiteindelijk om de centen inderdaad, maar gelukkig zijn er mensen die liever een beetje meer betalen voor een beetje extra service. Ligt ook een beetje aan de opvoeding ed. van de mensen.
Dat klopt. En dat zie je op andere gebieden ook.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122469522
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:25 schreef IkWilbert het volgende:
Is goed te doen hoor, wij hebben ook alles bij één lokale zaak gehaald en een leuke korting gekregen. Was wel iets duurder dan alles online bestellen maar ga liever voor persoonlijk contact en normale garantie e.d. Men heeft ook alles voor ons uitgepakt en de troep weer meegenomen die service heb je niet als je online besteld.
echt wel?
pi_122470780
Had destijds voor een kleine 2500 euro spullen gehaald bij de MM. Koelkast, gasfornuis, Tv, stofzuiger, magnetron etc. Ongeveer 10 % korting gehad.
pi_122471137
als je online koopt (bijvoorbeeld bij Neckerman) kun je misschien extra garantie krijgen op alle apparatuur en/of gratis thuis bezorgen; heb je én goedkoop én extra garantie... bovendien bezorgen ze de dag na je bestelling, installeren ze het gratis en nemen ze dozen en dergelijke meteen weer mee terug... ik heb alleen maar goede ervaringen met online kopen; beter dan bij een overpriced offline winkel waar ze 3 modelletjes hebben staan en een verveelde, arrogante verkoper die direct krenterig reageert zodra je om een beetje extra service vraagt...
  maandag 4 februari 2013 @ 17:49:03 #41
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122471368
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:42 schreef JoPiDo het volgende:
beter dan bij een overpriced offline winkel waar ze 3 modelletjes hebben staan en een verveelde, arrogante verkoper die direct krenterig reageert zodra je om een beetje extra service vraagt...
Of als je voor een product komt -dat je hebt uitgezocht op internet- en je een duurdere willen aansmeren.
Nee, elektronicawinkels mogen wat mij betreft direct uit het straatbeeld verdwijnen, ze zijn bijna net zo erg als autoverkopers.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 17:06:26 #42
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_122514510
Ik doe het eigenlijk altijd. Laatste keer was een tv die ik kocht, mocht door de fabrikant geen korting op worden gegeven, maar ik nam wel gratis een nieuwe bosch wasmachine, en een bosch stofzuiger mee.
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_139063232
Nog altijd een relevante discussie, derhalve een kickje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:06 schreef zuigmarmot het volgende:
Ik doe het eigenlijk altijd. Laatste keer was een tv die ik kocht, mocht door de fabrikant geen korting op worden gegeven, maar ik nam wel gratis een nieuwe bosch wasmachine, en een bosch stofzuiger mee.
Dat was neem ik aan dan een TV van zeker 3000 euro?
  zondag 20 april 2014 @ 09:26:19 #44
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139065291
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:40 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]
diezelfde dimmer bij de Gamma 5 euro goedkoper is, doe ik er ter plekke 6 van de prijs af, maar blijkbaar vinden ze liegen de betere optie
Dus moet ik eerst naar de Gamma om te zien is wat daar de prijs is voor ik bij jou een eerlijke prijs krijg. :r

Dan liever gewoon vergelijken op internet en kopen bij de beste aanbieder. Hoeft niet perse de goedkoopste te zijn maar het moet wel kloppen natuurlijk.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  zondag 20 april 2014 @ 12:52:28 #45
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_139069664
quote:
7s.gif Op zondag 20 april 2014 02:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Nog altijd een relevante discussie, derhalve een kickje.

[..]

Dat was neem ik aan dan een TV van zeker 3000 euro?
Bijna, 2800
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  zondag 20 april 2014 @ 13:15:31 #46
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_139070246
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:40 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

Het gaat uiteindelijk om de centen inderdaad, maar gelukkig zijn er mensen die liever een beetje meer betalen voor een beetje extra service. Ligt ook een beetje aan de opvoeding ed. van de mensen. Als die jongen gewoon eerlijk zegt dat diezelfde dimmer bij de Gamma 5 euro goedkoper is, doe ik er ter plekke 6 van de prijs af, maar blijkbaar vinden ze liegen de betere optie
Vind je dat eerlijk ja?
Een willekeurig persoon die zo'n dimmer sowieso bij jou had gekocht, zonder af te dingen of iets had dus 5 euro teveel betaald. Maar een persoon die 'eerlijk' zegt dat 'ie de dimmer liever bij de Gamma koopt omdat het daar 5 euro goedkoper is zou je een korting geven.

Dat vind ik je reinste oplichting: de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet; jij liegt er net zo hard op los door er kennelijk gewoon 6 euro bij de prijs bij te liegen!

Oh en ik snap het wel hoor, maar ga dan niet zo lopen huilen. Jouw prijzen zijn per definitie ook niet eerlijk.
klerkje
pi_139073110
Blijft grappig om te zien hoe iedereen gelijk weer diverse postings van meer dan jaar oud quote alsof ze een uur geleden zijn gepost.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zondag 20 april 2014 @ 16:30:15 #48
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139075482
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:15 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Vind je dat eerlijk ja?
Een willekeurig persoon die zo'n dimmer sowieso bij jou had gekocht, zonder af te dingen of iets had dus 5 euro teveel betaald. Maar een persoon die 'eerlijk' zegt dat 'ie de dimmer liever bij de Gamma koopt omdat het daar 5 euro goedkoper is zou je een korting geven.

Dat vind ik je reinste oplichting: de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet; jij liegt er net zo hard op los door er kennelijk gewoon 6 euro bij de prijs bij te liegen!

Oh en ik snap het wel hoor, maar ga dan niet zo lopen huilen. Jouw prijzen zijn per definitie ook niet eerlijk.
Wat een onzinredenatie.

De gamma koopt ze in per 1000 stuks. De kleine winkelier per 100. Daar zit al een prijsverschil.
Dan moet er ook nog een beetje beleg voor de boterham verdiend worden. Dan mag ie best wel wat duurder zijn. Die 5 euro verschil is gewoon extra marge.

En soms is het voor een winkelier een keuze: gun ik het die klant en accepteer ik minder winst, of wil ik alles of niets.. Niets oneerlijks aan.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  zondag 20 april 2014 @ 16:47:01 #49
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_139076052
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 16:30 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Wat een onzinredenatie.

De gamma koopt ze in per 1000 stuks. De kleine winkelier per 100. Daar zit al een prijsverschil.
Dan moet er ook nog een beetje beleg voor de boterham verdiend worden. Dan mag ie best wel wat duurder zijn. Die 5 euro verschil is gewoon extra marge.

En soms is het voor een winkelier een keuze: gun ik het die klant en accepteer ik minder winst, of wil ik alles of niets.. Niets oneerlijks aan.
Plus het feit dat de Gamma en consorten verkoopfabrieken zijn: Koop het en redt u zelf. Dit is bij de kleine zelfstandige niet zo, daar wordt desgewenst een stuk advies gegeven. Persoonlijk is mij dat heel wat waard. Met dat soort grote zaken als een Mediamarkt, de GPK bouwmarken en internetwinkels heb ik werkelijk helemaal niets mee. Ze hebben geen verstand van de producten die ze verkopen ze zijn erg commercieel ingesteld. Weet wat je verkoopt...
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 20 april 2014 @ 16:50:40 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_139076167
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef Nico987 het volgende:
je hoeft voor korting niet perse alles bij 1 te kopen.
Bij mediamarkt en saturn kun je korting wel vergeten. Bij gewone electronica zaken kan het wel. Zij kopen immers voor het zelfde bedrag in als de internet winkel.

Maar ga vooral ook prijzen shoppen. Hier kan honderden euro's verschil in zitten.

Ik weet niet wat ze kunnen zakken, dat is per winkel en dag verschillend, volgens mij kijken ze ook naar de dag omzet, als die laag is, en het is een keten, zal er ze wel wat aan gelegen zijn om veel aan jou te verkopen.
Mediamarkt en saturn geven wel korting.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 20 april 2014 @ 17:19:50 #51
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139077031
Iedere winkel geeft korting, als het maar interessant genoeg is voor ze.

Ga nou maar eens praten en kijken wat je kunt regelen.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 20 april 2014 @ 17:30:59 #52
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_139077377
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 16:30 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Wat een onzinredenatie.

De gamma koopt ze in per 1000 stuks. De kleine winkelier per 100. Daar zit al een prijsverschil.
Dan moet er ook nog een beetje beleg voor de boterham verdiend worden. Dan mag ie best wel wat duurder zijn. Die 5 euro verschil is gewoon extra marge.

En soms is het voor een winkelier een keuze: gun ik het die klant en accepteer ik minder winst, of wil ik alles of niets.. Niets oneerlijks aan.
Oh ik snap wel hoe het werkt hoor. Maar de ene trouwe klant die niet mort of een opmerking maakt betaalt dus meer dan de persoon die erover begint te zeiken. Juist die laatste persoon zal doorgaans de volgende keer echt niet jouw winkel instappen omdat ' ie zo goed geholpen is hoor. Nee die denkt 'zo dat ga ik overal doen want kennelijk kan het dus wel goedkoper en betalen andere sukkels altijd te veel'.

Dat het zo werkt is kennelijk een gegeven, dat het m.i. niet eerlijk is ook.
klerkje
pi_139078727
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:30 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Oh ik snap wel hoe het werkt hoor. Maar de ene trouwe klant die niet mort of een opmerking maakt betaalt dus meer dan de persoon die erover begint te zeiken. Juist die laatste persoon zal doorgaans de volgende keer echt niet jouw winkel instappen omdat ' ie zo goed geholpen is hoor. Nee die denkt 'zo dat ga ik overal doen want kennelijk kan het dus wel goedkoper en betalen andere sukkels altijd te veel'.

Dat het zo werkt is kennelijk een gegeven, dat het m.i. niet eerlijk is ook.
Je denkt toch niet dat ik bij elk artikel wat van de prijs af ga lopen doen als ze dat gaan vragen?

Als iemand bij mij komt met een dimmer van de Gamma, waar ze hem de verkeerde hebben verkocht, komt vragen hoe die hem moet aansluiten, zeg ik gewoon dat ze hem de verkeerde hebben verkocht, laat ik diegene zien die hij wél moet hebben én hoe je hem aansluit, desnoods maak ik een tekeningetje voor 'm.

Als die dan gaat lopen lullen van 'ja, ik ga eerst deze ruilen bij de Gamma, en dan kom ik die ander bij jou halen'. Ja sorry maar dat hoor ik niet voor de eerste keer, ik weet dat je niet meer terugkomt :') Zeg gewoon eerlijk dat je naar de Gamma gaat omdat hij daar ¤5,- goedkoper is, kan ik wat aan de prijs doen voor 'm, hij blij ik blij.

Betekent niet dat ik Jan en alleman oplicht, gewoon klantenbinding. Je betaalt wel iets meer(op de dimmer deze keer na), maar advies etc is ook gewoon goed, ook al koop je niks krijg je goed advies. Iemand met een beetje fatsoen ziet dat ook gewoon in en is dan bereid om wat meer te betalen. Ik kan zo twintig redenen opnoemen waarom de Gamma goedkoper is, en jij waarschijnlijk ook wel. Betekent niet dat ik niet kan sjoemelen met de prijzen.

Als iemand binnenkomt die wat moet hebben, en hij zegt; 'bij de Gamma kost het dit of bij internet kost het dat', dan is mijn antwoord heel simpel, en dat van mij collega ook; Koop het lekker daar meneer of mevrouw. Dan doen wij niks met de prijs. Kom je wat vaker bij me en koop je af en toe een doosje van dit of een doosje van dat krijg je gewoon korting van me, zonder dat te hoeven vragen. En niemand van hun die zeikt dat we te duur zijn :)
  zondag 20 april 2014 @ 20:58:56 #54
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_139088372
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:09 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik bij elk artikel wat van de prijs af ga lopen doen als ze dat gaan vragen?
Dat weet ik niet en zeg ik ook niet.

quote:
Als iemand bij mij komt met een dimmer van de Gamma, waar ze hem de verkeerde hebben verkocht, komt vragen hoe die hem moet aansluiten, zeg ik gewoon dat ze hem de verkeerde hebben verkocht, laat ik diegene zien die hij wél moet hebben én hoe je hem aansluit, desnoods maak ik een tekeningetje voor 'm.
Dat siert je.

quote:
Als die dan gaat lopen lullen van 'ja, ik ga eerst deze ruilen bij de Gamma, en dan kom ik die ander bij jou halen'. Ja sorry maar dat hoor ik niet voor de eerste keer, ik weet dat je niet meer terugkomt :') Zeg gewoon eerlijk dat je naar de Gamma gaat omdat hij daar ¤5,- goedkoper is, kan ik wat aan de prijs doen voor 'm, hij blij ik blij.

Dat snap ik wel, dat soort lulverhalen zul je onnoemelijk vaak horen vermoed ik. Toch vind ik het raar dat zo'n pipo, wanneer hij eerlijk zou zeggen: 'joh, bedankt voor je uitleg en tekening maar ik ga toch naar de Gamma, want dat is goedkoper'. Hij dan wel een zodanige korting ontvangt dat hij goedkoper uit is.
In principale blijft ik dat raar vinden. Jouw extra inzet, kennis en services kosten ook geld. En terecht hoor, zeker! Maar op zo'n moment kennelijk niet? ...

quote:
Betekent niet dat ik Jan en alleman oplicht, gewoon klantenbinding. Je betaalt wel iets meer(op de dimmer deze keer na), maar advies etc is ook gewoon goed, ook al koop je niks krijg je goed advies. Iemand met een beetje fatsoen ziet dat ook gewoon in en is dan bereid om wat meer te betalen. Ik kan zo twintig redenen opnoemen waarom de Gamma goedkoper is, en jij waarschijnlijk ook wel. Betekent niet dat ik niet kan sjoemelen met de prijzen.
Oh, ik wil echt niet beweren dat je mensen oplicht. Het lijkt me al met al een hele lastige markt tegenover de grote ketens, je succesvol onderscheiden op kwaliteit is een kunst waar ik zeker respect voor heb en kan waarderen.
Maar het beginsel staat me tegen. Niet zozeer van jou hoor :) , maar in z'n algemeenheid. Met een grote smoel krijg je meer gedaan, meer korting, meer spullen, sneller dit, beter dat . Dat moet niet per definitie beloond worden vind ik.
En euhm... Je kan voor zulke mensen dus wel 'sjoemelen', hmmm. Ik vraag me overigens af of dit echt klantenbinding is hoor. komen zulke mensen regelmatig toch terug naar aanleiding van een vorig goed advies? (Oprechte vraag hoor)

quote:
Als iemand binnenkomt die wat moet hebben, en hij zegt; 'bij de Gamma kost het dit of bij internet kost het dat', dan is mijn antwoord heel simpel, en dat van mij collega ook; Koop het lekker daar meneer of mevrouw. Dan doen wij niks met de prijs. Kom je wat vaker bij me en koop je af en toe een doosje van dit of een doosje van dat krijg je gewoon korting van me, zonder dat te hoeven vragen. En niemand van hun die zeikt dat we te duur zijn :)
En terecht!

Ik geloof niet dat we ver uitelkaar liggen qua opvattingen hoor. :)
klerkje
  zondag 20 april 2014 @ 23:38:12 #55
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_139096309
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:58 schreef Spiegelei het volgende:
Dat snap ik wel, dat soort lulverhalen zul je onnoemelijk vaak horen vermoed ik. Toch vind ik het raar dat zo'n pipo, wanneer hij eerlijk zou zeggen: 'joh, bedankt voor je uitleg en tekening maar ik ga toch naar de Gamma, want dat is goedkoper'. Hij dan wel een zodanige korting ontvangt dat hij goedkoper uit is.
In principale blijft ik dat raar vinden. Jouw extra inzet, kennis en services kosten ook geld. En terecht hoor, zeker! Maar op zo'n moment kennelijk niet? ...
Zijn extra inzet kost zeker geld, maar dat is puur klantenbinding. Soms moet je minder winst voor lief nemen om een klant binnen te halen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 20 april 2014 @ 23:42:31 #56
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_139096496
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:09 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik bij elk artikel wat van de prijs af ga lopen doen als ze dat gaan vragen?

Als iemand bij mij komt met een dimmer van de Gamma, waar ze hem de verkeerde hebben verkocht, komt vragen hoe die hem moet aansluiten, zeg ik gewoon dat ze hem de verkeerde hebben verkocht, laat ik diegene zien die hij wél moet hebben én hoe je hem aansluit, desnoods maak ik een tekeningetje voor 'm.

Als die dan gaat lopen lullen van 'ja, ik ga eerst deze ruilen bij de Gamma, en dan kom ik die ander bij jou halen'. Ja sorry maar dat hoor ik niet voor de eerste keer, ik weet dat je niet meer terugkomt :') Zeg gewoon eerlijk dat je naar de Gamma gaat omdat hij daar ¤5,- goedkoper is, kan ik wat aan de prijs doen voor 'm, hij blij ik blij.

Betekent niet dat ik Jan en alleman oplicht, gewoon klantenbinding. Je betaalt wel iets meer(op de dimmer deze keer na), maar advies etc is ook gewoon goed, ook al koop je niks krijg je goed advies. Iemand met een beetje fatsoen ziet dat ook gewoon in en is dan bereid om wat meer te betalen. Ik kan zo twintig redenen opnoemen waarom de Gamma goedkoper is, en jij waarschijnlijk ook wel. Betekent niet dat ik niet kan sjoemelen met de prijzen.

Als iemand binnenkomt die wat moet hebben, en hij zegt; 'bij de Gamma kost het dit of bij internet kost het dat', dan is mijn antwoord heel simpel, en dat van mij collega ook; Koop het lekker daar meneer of mevrouw. Dan doen wij niks met de prijs. Kom je wat vaker bij me en koop je af en toe een doosje van dit of een doosje van dat krijg je gewoon korting van me, zonder dat te hoeven vragen. En niemand van hun die zeikt dat we te duur zijn :)
Helaas is dat wel een tendens geworden. Mensen kopen spullen bij de GPK of via internet en gaan voor advies naar de vakman. :') Die schappenvullers bij een bouwmarkt hebben te weinig parate kennis, slechte zaak, vind ik.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 20 april 2014 @ 23:48:16 #57
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_139096724
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:30 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Oh ik snap wel hoe het werkt hoor. Maar de ene trouwe klant die niet mort of een opmerking maakt betaalt dus meer dan de persoon die erover begint te zeiken. Juist die laatste persoon zal doorgaans de volgende keer echt niet jouw winkel instappen omdat ' ie zo goed geholpen is hoor. Nee die denkt 'zo dat ga ik overal doen want kennelijk kan het dus wel goedkoper en betalen andere sukkels altijd te veel'.

Dat het zo werkt is kennelijk een gegeven, dat het m.i. niet eerlijk is ook.
Niet iedereen denkt zo. Er zijn ook zat mensen die de service en vakkundigheid wel onthouden en terug komen. Mensen die standaard vragen om korting zijn zuinige krenten.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 21 april 2014 @ 00:24:09 #58
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_139098124
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2014 23:48 schreef cvboer het volgende:

[..]

Niet iedereen denkt zo. Er zijn ook zat mensen die de service en vakkundigheid wel onthouden en terug komen. Mensen die standaard vragen om korting zijn zuinige krenten.
Ik ben misschien te negatief. Ik hoop oprecht dat mensen die vakkundigheid op waarde schatten en daardoor terugkomen bij zo'n winkel, ik betwijfel het alleen (geheel gevoelsmatig overigens).
klerkje
pi_139098246
Zou nooit alles bij 1 zaak kopen, mijn ervaring met witgoed is dat het via internet een stuk goedkoper is dan MM/BCC etc. Tenminste dat was toen ik mijn wasmachine kocht een jaar of 5 geleden. En hij werd netjes bezorgd en voor de deur van het washok neergezet (paste niet door de deur 8)7).
En advies heb je met internet ook niet echt nodig, we zijn wel wat winkels afgegaan, maar dat was meer voor het uiterlijk e.d., wasmachine is heel simpel je hebt goede (Miele, AEG, etc > 400 euro) en slechte (Zanussi, Ikea, etc <400), wil je eentje die minimaal 10 jaar meegaat neem dan een wat duurdere en als je het niet interesseert neem je een Zanussi. Dat is allemaal super logisch, net als de opties (timer, toeren, e.d.) hoeft een verkoper je echt niet allemaal uit te leggen ;).
pi_139098487
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:09 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik geef je gelijk in dat de kleine zelfstandige gesteund moet worden maar de grote ketens als Mediamarkt weer niet. Want die verpesten net als internet het moraal van wat je vertelt.
En juist de kleine ondernemers zijn verdomd lastig met het geven van garantie. Logisch ook, een retour meer of minder maakt een keten niets uit kleine ondernemers bevinden zich niet in die positie.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')