Dat was bij ons in ieder geval niet het gevalquote:Op zondag 27 januari 2013 22:25 schreef Brembo het volgende:
Weeg het wel af ten opzichte van internetwinkels, als je koelkast bij de BCC 200 euro duurder is dan is een gratis stofzuiger van 50 euro natuurlijk niet het voordeel.
Iedere casus is uniekquote:Op zondag 27 januari 2013 22:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat was bij ons in ieder geval niet het geval
ik weet dat internet echt stukken goedkoper is, maar zouden we er niet allemaal gewoon verstandiger aandoen om wat meer naar de gewone winkel te gaan? Lekker kopen op internet, en achteraf komen ze bij mij vragen hoe het werkt, of dat ik het kan repareren, omdat de internetwinkel niet thuis geeft. Als we lekker doorgaan zo is er dalijk geen winkel meer open in de binnenstad en verdwijnt een deel van de charme van de stad, waar je vroeger nog een hele zaterdag kon rondlopen, kunnen we dadelijk alleen nog maar een bezoekje brengen aan de McD...quote:Op zondag 27 januari 2013 22:25 schreef Brembo het volgende:
Weeg het wel af ten opzichte van internetwinkels, als je koelkast bij de BCC 200 euro duurder is dan is een gratis stofzuiger van 50 euro natuurlijk niet het voordeel.
Ik geef je gelijk in dat de kleine zelfstandige gesteund moet worden maar de grote ketens als Mediamarkt weer niet. Want die verpesten net als internet het moraal van wat je vertelt.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
ik weet dat internet echt stukken goedkoper is, maar zouden we er niet allemaal gewoon verstandiger aandoen om wat meer naar de gewone winkel te gaan? Lekker kopen op internet, en achteraf komen ze bij mij vragen hoe het werkt, of dat ik het kan repareren, omdat de internetwinkel niet thuis geeft. Als we lekker doorgaan zo is er dalijk geen winkel meer open in de binnenstad en verdwijnt een deel van de charme van de stad, waar je vroeger nog een hele zaterdag kon rondlopen, kunnen we dadelijk alleen nog maar een bezoekje brengen aan de McD...
En ontopic voor TS. Ik werk bij een elektronicazaak, en wij zijn dan bereid om goeie kortingen te geven. Het moet nog wel rendabel blijven voor ons, maar een goede zaak geeft je zeker korting, dus gewoon proberen. En het is ook nog een kwestie van gunnen he, ook al is internet zonder korting nog steeds 5% goedkoper, weet dan dat je bij een goeie zaak altijd langs kan gaan voor gratis en goed advies, itt een zwakbegaafd persoon aan de andere kant van de lijn die niet weet hoe het lampje in de koelkast precies aan en uit gaat.
Ik denk niet dat de stad veel charme verliest als mediamarkt, BCC enzovoort lekker een eind optiefen. Niemand gaat voor de gezelligheid naar een wasmachinewinkel. Het zou juist veel charmanter zijn als je in de stad allemaal leuke winkels hadquote:Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef bezemsteeltaart het volgende:
ik weet dat internet echt stukken goedkoper is, maar zouden we er niet allemaal gewoon verstandiger aandoen om wat meer naar de gewone winkel te gaan? Lekker kopen op internet, en achteraf komen ze bij mij vragen hoe het werkt, of dat ik het kan repareren, omdat de internetwinkel niet thuis geeft. Als we lekker doorgaan zo is er dalijk geen winkel meer open in de binnenstad en verdwijnt een deel van de charme van de stad, waar je vroeger nog een hele zaterdag kon rondlopen, kunnen we dadelijk alleen nog maar een bezoekje brengen aan de McD...
Same herequote:Op maandag 28 januari 2013 11:25 schreef IkWilbert het volgende:
Is goed te doen hoor, wij hebben ook alles bij één lokale zaak gehaald en een leuke korting gekregen. Was wel iets duurder dan alles online bestellen maar ga liever voor persoonlijk contact en normale garantie e.d. Men heeft ook alles voor ons uitgepakt en de troep weer meegenomen die service heb je niet als je online besteld.
Hoezo kun je bij mediamarkt korting wel vergeten? Dan ligt het aan jou denk ik..quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef Nico987 het volgende:
je hoeft voor korting niet perse alles bij 1 te kopen.
Bij mediamarkt en saturn kun je korting wel vergeten. Bij gewone electronica zaken kan het wel. Zij kopen immers voor het zelfde bedrag in als de internet winkel.
Alsof er geen zwakbegaafde mensen in een winkel rondhuppelen........... GVD zeg, vraag je naar iets, kijken ze verbaasd en het standaard antwoord is " Hebben we niet".quote:Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
ik weet dat internet echt stukken goedkoper is, maar zouden we er niet allemaal gewoon verstandiger aandoen om wat meer naar de gewone winkel te gaan? Lekker kopen op internet, en achteraf komen ze bij mij vragen hoe het werkt, of dat ik het kan repareren, omdat de internetwinkel niet thuis geeft. Als we lekker doorgaan zo is er dalijk geen winkel meer open in de binnenstad en verdwijnt een deel van de charme van de stad, waar je vroeger nog een hele zaterdag kon rondlopen, kunnen we dadelijk alleen nog maar een bezoekje brengen aan de McD...
En ontopic voor TS. Ik werk bij een elektronicazaak, en wij zijn dan bereid om goeie kortingen te geven. Het moet nog wel rendabel blijven voor ons, maar een goede zaak geeft je zeker korting, dus gewoon proberen. En het is ook nog een kwestie van gunnen he, ook al is internet zonder korting nog steeds 5% goedkoper, weet dan dat je bij een goeie zaak altijd langs kan gaan voor gratis en goed advies, itt een zwakbegaafd persoon aan de andere kant van de lijn die niet weet hoe het lampje in de koelkast precies aan en uit gaat.
Nee ik zeg alleen dat er zwakbegaafde mensen in winkels kunnen staan en hun standaard antwoord "Hebben we niet" is. Welke winkels laat ik buiten schot. Hoewel de meeste in elektronicazaken ook iets teveel naar TelSell hebben gekeken of uit verveling met een ijzerdraadje in stopcontacten hebben staan wroeten.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:41 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Als jij altijd ´Hebben we niet´ als antwoord krijgt, ben je dan niet op zoek naar iets wat al lang van de markt is? Dat je je irriteert aan tv's die aanstaan, 't zou voor de potentiële kopers vervelend zijn als ze bij elke tv eerst even moeten vragen of die aan magik verkoop trouwens geen tv's, en we staan ook niet met z'n 3'en in de winkel
Hier hetzelfde. Diepvries, televisie en waterkoker gekocht en toch korting gekregen bij MM.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:36 schreef vigier het volgende:
[..]
Hoezo kun je bij mediamarkt korting wel vergeten? Dan ligt het aan jou denk ik..
Ik heb destijds een leuke korting kunnen krijgen op de wasmachine. Was daarmee amper duurder dan de goedkoopste webwinkel.
Is gewoon praktijkervaring.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:09 schreef bezemsteeltaart het volgende:
ja aan wat jij vindt kan ik niks veranderen...
Zoiets. En vergeet de store-managers niet. Die moeten ook betaald worden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:08 schreef betyar het volgende:
Alsof er geen zwakbegaafde mensen in een winkel rondhuppelen........... GVD zeg, vraag je naar iets, kijken ze verbaasd en het standaard antwoord is " Hebben we niet".
In de winkel betaal je vooral voor die drie mensen die heel de dag rondhuppelen en geen zak te doen hebben om vervolgens als een stel strontvliegen op die ene klant af te vliegen. Nog maar te zwijgen over de tv's die heel de dag voor Jan-Lul aanstaan....
Waar gaat het dan om?quote:Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef bezemsteeltaart het volgende:
ik weet dat internet echt stukken goedkoper is, maar zouden we er niet allemaal gewoon verstandiger aandoen om wat meer naar de gewone winkel te gaan? Lekker kopen op internet, en achteraf komen ze bij mij vragen hoe het werkt, of dat ik het kan repareren, omdat de internetwinkel niet thuis geeft.
Winkelenquote:Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Als we lekker doorgaan zo is er dalijk geen winkel meer open in de binnenstad en verdwijnt een deel van de charme van de stad, waar je vroeger nog een hele zaterdag kon rondlopen, kunnen we dadelijk alleen nog maar een bezoekje brengen aan de McD...
Ach brutaal.......je kan ook advieskosten in rekening brengen, alleen komt er dan waarschijnlijk niemand meer.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:06 schreef bezemsteeltaart het volgende:
En Blomke dan heb ik het over bijvoorbeeld een koffiezetapparaat van een random internetwinkel die stuk is gegaan, en het volgens de winkel buiten de garantie valt. Dan komen ze bij mij om te vragen wat het eventueel kan zijn?? De thermostaat? De bedrading?? Ik ben dan niet de beroerdste om antwoord te geven, maar het is in mijn ogen toch best brutaal om alleen maar ergens binnen te lopen voor advies en verder niks.
Tja, denk ik dan, zo'n jongen gaat het ook om de centen, net als een ondernemer.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:06 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Nog een voorbeeld: jongen koopt een dimmer bij de Gamma en komt vervolgens bij mij om te vragen hoe hij aangesloten moet worden. Blijkt dat ze hem bij de Gamma een compleet verkeerde dimmer hebben meegegeven. Jongen zegt tegen mij: 'ja oke dan breng ik deze even terug en kom ik zo terug om bij jouw die ander te halen'. Nou verontschuldig je maar niet hoor kerel, want ik weet dat je nooit meer terugkomt en die andere gewoon netjes bij de Gamma gaat halen. Sommige mensen
Het gaat uiteindelijk om de centen inderdaad, maar gelukkig zijn er mensen die liever een beetje meer betalen voor een beetje extra service. Ligt ook een beetje aan de opvoeding ed. van de mensen. Als die jongen gewoon eerlijk zegt dat diezelfde dimmer bij de Gamma 5 euro goedkoper is, doe ik er ter plekke 6 van de prijs af, maar blijkbaar vinden ze liegen de betere optiequote:Op maandag 4 februari 2013 15:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Ach brutaal.......je kan ook advieskosten in rekening brengen, alleen komt er dan waarschijnlijk niemand meer.
[..]
Tja, denk ik dan, zo'n jongen gaat het ook om de centen, net als een ondernemer.
Dat klopt. En dat zie je op andere gebieden ook.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:40 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Het gaat uiteindelijk om de centen inderdaad, maar gelukkig zijn er mensen die liever een beetje meer betalen voor een beetje extra service. Ligt ook een beetje aan de opvoeding ed. van de mensen.
echt wel?quote:Op maandag 28 januari 2013 11:25 schreef IkWilbert het volgende:
Is goed te doen hoor, wij hebben ook alles bij één lokale zaak gehaald en een leuke korting gekregen. Was wel iets duurder dan alles online bestellen maar ga liever voor persoonlijk contact en normale garantie e.d. Men heeft ook alles voor ons uitgepakt en de troep weer meegenomen die service heb je niet als je online besteld.
Of als je voor een product komt -dat je hebt uitgezocht op internet- en je een duurdere willen aansmeren.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:42 schreef JoPiDo het volgende:
beter dan bij een overpriced offline winkel waar ze 3 modelletjes hebben staan en een verveelde, arrogante verkoper die direct krenterig reageert zodra je om een beetje extra service vraagt...
Dat was neem ik aan dan een TV van zeker 3000 euro?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:06 schreef zuigmarmot het volgende:
Ik doe het eigenlijk altijd. Laatste keer was een tv die ik kocht, mocht door de fabrikant geen korting op worden gegeven, maar ik nam wel gratis een nieuwe bosch wasmachine, en een bosch stofzuiger mee.
Dus moet ik eerst naar de Gamma om te zien is wat daar de prijs is voor ik bij jou een eerlijke prijs krijg.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:40 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
diezelfde dimmer bij de Gamma 5 euro goedkoper is, doe ik er ter plekke 6 van de prijs af, maar blijkbaar vinden ze liegen de betere optie
Bijna, 2800quote:Op zondag 20 april 2014 02:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Nog altijd een relevante discussie, derhalve een kickje.
[..]
Dat was neem ik aan dan een TV van zeker 3000 euro?
Vind je dat eerlijk ja?quote:Op maandag 4 februari 2013 15:40 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Het gaat uiteindelijk om de centen inderdaad, maar gelukkig zijn er mensen die liever een beetje meer betalen voor een beetje extra service. Ligt ook een beetje aan de opvoeding ed. van de mensen. Als die jongen gewoon eerlijk zegt dat diezelfde dimmer bij de Gamma 5 euro goedkoper is, doe ik er ter plekke 6 van de prijs af, maar blijkbaar vinden ze liegen de betere optie
Wat een onzinredenatie.quote:Op zondag 20 april 2014 13:15 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Vind je dat eerlijk ja?
Een willekeurig persoon die zo'n dimmer sowieso bij jou had gekocht, zonder af te dingen of iets had dus 5 euro teveel betaald. Maar een persoon die 'eerlijk' zegt dat 'ie de dimmer liever bij de Gamma koopt omdat het daar 5 euro goedkoper is zou je een korting geven.
Dat vind ik je reinste oplichting: de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet; jij liegt er net zo hard op los door er kennelijk gewoon 6 euro bij de prijs bij te liegen!
Oh en ik snap het wel hoor, maar ga dan niet zo lopen huilen. Jouw prijzen zijn per definitie ook niet eerlijk.
Plus het feit dat de Gamma en consorten verkoopfabrieken zijn: Koop het en redt u zelf. Dit is bij de kleine zelfstandige niet zo, daar wordt desgewenst een stuk advies gegeven. Persoonlijk is mij dat heel wat waard. Met dat soort grote zaken als een Mediamarkt, de GPK bouwmarken en internetwinkels heb ik werkelijk helemaal niets mee. Ze hebben geen verstand van de producten die ze verkopen ze zijn erg commercieel ingesteld. Weet wat je verkoopt...quote:Op zondag 20 april 2014 16:30 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Wat een onzinredenatie.
De gamma koopt ze in per 1000 stuks. De kleine winkelier per 100. Daar zit al een prijsverschil.
Dan moet er ook nog een beetje beleg voor de boterham verdiend worden. Dan mag ie best wel wat duurder zijn. Die 5 euro verschil is gewoon extra marge.
En soms is het voor een winkelier een keuze: gun ik het die klant en accepteer ik minder winst, of wil ik alles of niets.. Niets oneerlijks aan.
Mediamarkt en saturn geven wel korting.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef Nico987 het volgende:
je hoeft voor korting niet perse alles bij 1 te kopen.
Bij mediamarkt en saturn kun je korting wel vergeten. Bij gewone electronica zaken kan het wel. Zij kopen immers voor het zelfde bedrag in als de internet winkel.
Maar ga vooral ook prijzen shoppen. Hier kan honderden euro's verschil in zitten.
Ik weet niet wat ze kunnen zakken, dat is per winkel en dag verschillend, volgens mij kijken ze ook naar de dag omzet, als die laag is, en het is een keten, zal er ze wel wat aan gelegen zijn om veel aan jou te verkopen.
Oh ik snap wel hoe het werkt hoor. Maar de ene trouwe klant die niet mort of een opmerking maakt betaalt dus meer dan de persoon die erover begint te zeiken. Juist die laatste persoon zal doorgaans de volgende keer echt niet jouw winkel instappen omdat ' ie zo goed geholpen is hoor. Nee die denkt 'zo dat ga ik overal doen want kennelijk kan het dus wel goedkoper en betalen andere sukkels altijd te veel'.quote:Op zondag 20 april 2014 16:30 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Wat een onzinredenatie.
De gamma koopt ze in per 1000 stuks. De kleine winkelier per 100. Daar zit al een prijsverschil.
Dan moet er ook nog een beetje beleg voor de boterham verdiend worden. Dan mag ie best wel wat duurder zijn. Die 5 euro verschil is gewoon extra marge.
En soms is het voor een winkelier een keuze: gun ik het die klant en accepteer ik minder winst, of wil ik alles of niets.. Niets oneerlijks aan.
Je denkt toch niet dat ik bij elk artikel wat van de prijs af ga lopen doen als ze dat gaan vragen?quote:Op zondag 20 april 2014 17:30 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Oh ik snap wel hoe het werkt hoor. Maar de ene trouwe klant die niet mort of een opmerking maakt betaalt dus meer dan de persoon die erover begint te zeiken. Juist die laatste persoon zal doorgaans de volgende keer echt niet jouw winkel instappen omdat ' ie zo goed geholpen is hoor. Nee die denkt 'zo dat ga ik overal doen want kennelijk kan het dus wel goedkoper en betalen andere sukkels altijd te veel'.
Dat het zo werkt is kennelijk een gegeven, dat het m.i. niet eerlijk is ook.
Dat weet ik niet en zeg ik ook niet.quote:Op zondag 20 april 2014 18:09 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik bij elk artikel wat van de prijs af ga lopen doen als ze dat gaan vragen?
Dat siert je.quote:Als iemand bij mij komt met een dimmer van de Gamma, waar ze hem de verkeerde hebben verkocht, komt vragen hoe die hem moet aansluiten, zeg ik gewoon dat ze hem de verkeerde hebben verkocht, laat ik diegene zien die hij wél moet hebben én hoe je hem aansluit, desnoods maak ik een tekeningetje voor 'm.
Dat snap ik wel, dat soort lulverhalen zul je onnoemelijk vaak horen vermoed ik. Toch vind ik het raar dat zo'n pipo, wanneer hij eerlijk zou zeggen: 'joh, bedankt voor je uitleg en tekening maar ik ga toch naar de Gamma, want dat is goedkoper'. Hij dan wel een zodanige korting ontvangt dat hij goedkoper uit is.quote:Als die dan gaat lopen lullen van 'ja, ik ga eerst deze ruilen bij de Gamma, en dan kom ik die ander bij jou halen'. Ja sorry maar dat hoor ik niet voor de eerste keer, ik weet dat je niet meer terugkomtZeg gewoon eerlijk dat je naar de Gamma gaat omdat hij daar ¤5,- goedkoper is, kan ik wat aan de prijs doen voor 'm, hij blij ik blij.
Oh, ik wil echt niet beweren dat je mensen oplicht. Het lijkt me al met al een hele lastige markt tegenover de grote ketens, je succesvol onderscheiden op kwaliteit is een kunst waar ik zeker respect voor heb en kan waarderen.quote:Betekent niet dat ik Jan en alleman oplicht, gewoon klantenbinding. Je betaalt wel iets meer(op de dimmer deze keer na), maar advies etc is ook gewoon goed, ook al koop je niks krijg je goed advies. Iemand met een beetje fatsoen ziet dat ook gewoon in en is dan bereid om wat meer te betalen. Ik kan zo twintig redenen opnoemen waarom de Gamma goedkoper is, en jij waarschijnlijk ook wel. Betekent niet dat ik niet kan sjoemelen met de prijzen.
En terecht!quote:Als iemand binnenkomt die wat moet hebben, en hij zegt; 'bij de Gamma kost het dit of bij internet kost het dat', dan is mijn antwoord heel simpel, en dat van mij collega ook; Koop het lekker daar meneer of mevrouw. Dan doen wij niks met de prijs. Kom je wat vaker bij me en koop je af en toe een doosje van dit of een doosje van dat krijg je gewoon korting van me, zonder dat te hoeven vragen. En niemand van hun die zeikt dat we te duur zijn
Zijn extra inzet kost zeker geld, maar dat is puur klantenbinding. Soms moet je minder winst voor lief nemen om een klant binnen te halen.quote:Op zondag 20 april 2014 20:58 schreef Spiegelei het volgende:
Dat snap ik wel, dat soort lulverhalen zul je onnoemelijk vaak horen vermoed ik. Toch vind ik het raar dat zo'n pipo, wanneer hij eerlijk zou zeggen: 'joh, bedankt voor je uitleg en tekening maar ik ga toch naar de Gamma, want dat is goedkoper'. Hij dan wel een zodanige korting ontvangt dat hij goedkoper uit is.
In principale blijft ik dat raar vinden. Jouw extra inzet, kennis en services kosten ook geld. En terecht hoor, zeker! Maar op zo'n moment kennelijk niet? ...
Helaas is dat wel een tendens geworden. Mensen kopen spullen bij de GPK of via internet en gaan voor advies naar de vakman.quote:Op zondag 20 april 2014 18:09 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik bij elk artikel wat van de prijs af ga lopen doen als ze dat gaan vragen?
Als iemand bij mij komt met een dimmer van de Gamma, waar ze hem de verkeerde hebben verkocht, komt vragen hoe die hem moet aansluiten, zeg ik gewoon dat ze hem de verkeerde hebben verkocht, laat ik diegene zien die hij wél moet hebben én hoe je hem aansluit, desnoods maak ik een tekeningetje voor 'm.
Als die dan gaat lopen lullen van 'ja, ik ga eerst deze ruilen bij de Gamma, en dan kom ik die ander bij jou halen'. Ja sorry maar dat hoor ik niet voor de eerste keer, ik weet dat je niet meer terugkomtZeg gewoon eerlijk dat je naar de Gamma gaat omdat hij daar ¤5,- goedkoper is, kan ik wat aan de prijs doen voor 'm, hij blij ik blij.
Betekent niet dat ik Jan en alleman oplicht, gewoon klantenbinding. Je betaalt wel iets meer(op de dimmer deze keer na), maar advies etc is ook gewoon goed, ook al koop je niks krijg je goed advies. Iemand met een beetje fatsoen ziet dat ook gewoon in en is dan bereid om wat meer te betalen. Ik kan zo twintig redenen opnoemen waarom de Gamma goedkoper is, en jij waarschijnlijk ook wel. Betekent niet dat ik niet kan sjoemelen met de prijzen.
Als iemand binnenkomt die wat moet hebben, en hij zegt; 'bij de Gamma kost het dit of bij internet kost het dat', dan is mijn antwoord heel simpel, en dat van mij collega ook; Koop het lekker daar meneer of mevrouw. Dan doen wij niks met de prijs. Kom je wat vaker bij me en koop je af en toe een doosje van dit of een doosje van dat krijg je gewoon korting van me, zonder dat te hoeven vragen. En niemand van hun die zeikt dat we te duur zijn
Niet iedereen denkt zo. Er zijn ook zat mensen die de service en vakkundigheid wel onthouden en terug komen. Mensen die standaard vragen om korting zijn zuinige krenten.quote:Op zondag 20 april 2014 17:30 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Oh ik snap wel hoe het werkt hoor. Maar de ene trouwe klant die niet mort of een opmerking maakt betaalt dus meer dan de persoon die erover begint te zeiken. Juist die laatste persoon zal doorgaans de volgende keer echt niet jouw winkel instappen omdat ' ie zo goed geholpen is hoor. Nee die denkt 'zo dat ga ik overal doen want kennelijk kan het dus wel goedkoper en betalen andere sukkels altijd te veel'.
Dat het zo werkt is kennelijk een gegeven, dat het m.i. niet eerlijk is ook.
Ik ben misschien te negatief. Ik hoop oprecht dat mensen die vakkundigheid op waarde schatten en daardoor terugkomen bij zo'n winkel, ik betwijfel het alleen (geheel gevoelsmatig overigens).quote:Op zondag 20 april 2014 23:48 schreef cvboer het volgende:
[..]
Niet iedereen denkt zo. Er zijn ook zat mensen die de service en vakkundigheid wel onthouden en terug komen. Mensen die standaard vragen om korting zijn zuinige krenten.
En juist de kleine ondernemers zijn verdomd lastig met het geven van garantie. Logisch ook, een retour meer of minder maakt een keten niets uit kleine ondernemers bevinden zich niet in die positie.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk in dat de kleine zelfstandige gesteund moet worden maar de grote ketens als Mediamarkt weer niet. Want die verpesten net als internet het moraal van wat je vertelt.
Service mag ook geld kosten, maar dan moet je de service ook wel leveren.quote:Op zondag 20 april 2014 18:09 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Betekent niet dat ik Jan en alleman oplicht, gewoon klantenbinding. Je betaalt wel iets meer(op de dimmer deze keer na), maar advies etc is ook gewoon goed, ook al koop je niks krijg je goed advies. Iemand met een beetje fatsoen ziet dat ook gewoon in en is dan bereid om wat meer te betalen. Ik kan zo twintig redenen opnoemen waarom de Gamma goedkoper is, en jij waarschijnlijk ook wel. Betekent niet dat ik niet kan sjoemelen met de prijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |