abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 april 2014 @ 17:19:50 #51
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139077031
Iedere winkel geeft korting, als het maar interessant genoeg is voor ze.

Ga nou maar eens praten en kijken wat je kunt regelen.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 20 april 2014 @ 17:30:59 #52
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_139077377
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 16:30 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Wat een onzinredenatie.

De gamma koopt ze in per 1000 stuks. De kleine winkelier per 100. Daar zit al een prijsverschil.
Dan moet er ook nog een beetje beleg voor de boterham verdiend worden. Dan mag ie best wel wat duurder zijn. Die 5 euro verschil is gewoon extra marge.

En soms is het voor een winkelier een keuze: gun ik het die klant en accepteer ik minder winst, of wil ik alles of niets.. Niets oneerlijks aan.
Oh ik snap wel hoe het werkt hoor. Maar de ene trouwe klant die niet mort of een opmerking maakt betaalt dus meer dan de persoon die erover begint te zeiken. Juist die laatste persoon zal doorgaans de volgende keer echt niet jouw winkel instappen omdat ' ie zo goed geholpen is hoor. Nee die denkt 'zo dat ga ik overal doen want kennelijk kan het dus wel goedkoper en betalen andere sukkels altijd te veel'.

Dat het zo werkt is kennelijk een gegeven, dat het m.i. niet eerlijk is ook.
klerkje
pi_139078727
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:30 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Oh ik snap wel hoe het werkt hoor. Maar de ene trouwe klant die niet mort of een opmerking maakt betaalt dus meer dan de persoon die erover begint te zeiken. Juist die laatste persoon zal doorgaans de volgende keer echt niet jouw winkel instappen omdat ' ie zo goed geholpen is hoor. Nee die denkt 'zo dat ga ik overal doen want kennelijk kan het dus wel goedkoper en betalen andere sukkels altijd te veel'.

Dat het zo werkt is kennelijk een gegeven, dat het m.i. niet eerlijk is ook.
Je denkt toch niet dat ik bij elk artikel wat van de prijs af ga lopen doen als ze dat gaan vragen?

Als iemand bij mij komt met een dimmer van de Gamma, waar ze hem de verkeerde hebben verkocht, komt vragen hoe die hem moet aansluiten, zeg ik gewoon dat ze hem de verkeerde hebben verkocht, laat ik diegene zien die hij wél moet hebben én hoe je hem aansluit, desnoods maak ik een tekeningetje voor 'm.

Als die dan gaat lopen lullen van 'ja, ik ga eerst deze ruilen bij de Gamma, en dan kom ik die ander bij jou halen'. Ja sorry maar dat hoor ik niet voor de eerste keer, ik weet dat je niet meer terugkomt :') Zeg gewoon eerlijk dat je naar de Gamma gaat omdat hij daar ¤5,- goedkoper is, kan ik wat aan de prijs doen voor 'm, hij blij ik blij.

Betekent niet dat ik Jan en alleman oplicht, gewoon klantenbinding. Je betaalt wel iets meer(op de dimmer deze keer na), maar advies etc is ook gewoon goed, ook al koop je niks krijg je goed advies. Iemand met een beetje fatsoen ziet dat ook gewoon in en is dan bereid om wat meer te betalen. Ik kan zo twintig redenen opnoemen waarom de Gamma goedkoper is, en jij waarschijnlijk ook wel. Betekent niet dat ik niet kan sjoemelen met de prijzen.

Als iemand binnenkomt die wat moet hebben, en hij zegt; 'bij de Gamma kost het dit of bij internet kost het dat', dan is mijn antwoord heel simpel, en dat van mij collega ook; Koop het lekker daar meneer of mevrouw. Dan doen wij niks met de prijs. Kom je wat vaker bij me en koop je af en toe een doosje van dit of een doosje van dat krijg je gewoon korting van me, zonder dat te hoeven vragen. En niemand van hun die zeikt dat we te duur zijn :)
  zondag 20 april 2014 @ 20:58:56 #54
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_139088372
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:09 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik bij elk artikel wat van de prijs af ga lopen doen als ze dat gaan vragen?
Dat weet ik niet en zeg ik ook niet.

quote:
Als iemand bij mij komt met een dimmer van de Gamma, waar ze hem de verkeerde hebben verkocht, komt vragen hoe die hem moet aansluiten, zeg ik gewoon dat ze hem de verkeerde hebben verkocht, laat ik diegene zien die hij wél moet hebben én hoe je hem aansluit, desnoods maak ik een tekeningetje voor 'm.
Dat siert je.

quote:
Als die dan gaat lopen lullen van 'ja, ik ga eerst deze ruilen bij de Gamma, en dan kom ik die ander bij jou halen'. Ja sorry maar dat hoor ik niet voor de eerste keer, ik weet dat je niet meer terugkomt :') Zeg gewoon eerlijk dat je naar de Gamma gaat omdat hij daar ¤5,- goedkoper is, kan ik wat aan de prijs doen voor 'm, hij blij ik blij.

Dat snap ik wel, dat soort lulverhalen zul je onnoemelijk vaak horen vermoed ik. Toch vind ik het raar dat zo'n pipo, wanneer hij eerlijk zou zeggen: 'joh, bedankt voor je uitleg en tekening maar ik ga toch naar de Gamma, want dat is goedkoper'. Hij dan wel een zodanige korting ontvangt dat hij goedkoper uit is.
In principale blijft ik dat raar vinden. Jouw extra inzet, kennis en services kosten ook geld. En terecht hoor, zeker! Maar op zo'n moment kennelijk niet? ...

quote:
Betekent niet dat ik Jan en alleman oplicht, gewoon klantenbinding. Je betaalt wel iets meer(op de dimmer deze keer na), maar advies etc is ook gewoon goed, ook al koop je niks krijg je goed advies. Iemand met een beetje fatsoen ziet dat ook gewoon in en is dan bereid om wat meer te betalen. Ik kan zo twintig redenen opnoemen waarom de Gamma goedkoper is, en jij waarschijnlijk ook wel. Betekent niet dat ik niet kan sjoemelen met de prijzen.
Oh, ik wil echt niet beweren dat je mensen oplicht. Het lijkt me al met al een hele lastige markt tegenover de grote ketens, je succesvol onderscheiden op kwaliteit is een kunst waar ik zeker respect voor heb en kan waarderen.
Maar het beginsel staat me tegen. Niet zozeer van jou hoor :) , maar in z'n algemeenheid. Met een grote smoel krijg je meer gedaan, meer korting, meer spullen, sneller dit, beter dat . Dat moet niet per definitie beloond worden vind ik.
En euhm... Je kan voor zulke mensen dus wel 'sjoemelen', hmmm. Ik vraag me overigens af of dit echt klantenbinding is hoor. komen zulke mensen regelmatig toch terug naar aanleiding van een vorig goed advies? (Oprechte vraag hoor)

quote:
Als iemand binnenkomt die wat moet hebben, en hij zegt; 'bij de Gamma kost het dit of bij internet kost het dat', dan is mijn antwoord heel simpel, en dat van mij collega ook; Koop het lekker daar meneer of mevrouw. Dan doen wij niks met de prijs. Kom je wat vaker bij me en koop je af en toe een doosje van dit of een doosje van dat krijg je gewoon korting van me, zonder dat te hoeven vragen. En niemand van hun die zeikt dat we te duur zijn :)
En terecht!

Ik geloof niet dat we ver uitelkaar liggen qua opvattingen hoor. :)
klerkje
  zondag 20 april 2014 @ 23:38:12 #55
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_139096309
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:58 schreef Spiegelei het volgende:
Dat snap ik wel, dat soort lulverhalen zul je onnoemelijk vaak horen vermoed ik. Toch vind ik het raar dat zo'n pipo, wanneer hij eerlijk zou zeggen: 'joh, bedankt voor je uitleg en tekening maar ik ga toch naar de Gamma, want dat is goedkoper'. Hij dan wel een zodanige korting ontvangt dat hij goedkoper uit is.
In principale blijft ik dat raar vinden. Jouw extra inzet, kennis en services kosten ook geld. En terecht hoor, zeker! Maar op zo'n moment kennelijk niet? ...
Zijn extra inzet kost zeker geld, maar dat is puur klantenbinding. Soms moet je minder winst voor lief nemen om een klant binnen te halen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 20 april 2014 @ 23:42:31 #56
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_139096496
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:09 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik bij elk artikel wat van de prijs af ga lopen doen als ze dat gaan vragen?

Als iemand bij mij komt met een dimmer van de Gamma, waar ze hem de verkeerde hebben verkocht, komt vragen hoe die hem moet aansluiten, zeg ik gewoon dat ze hem de verkeerde hebben verkocht, laat ik diegene zien die hij wél moet hebben én hoe je hem aansluit, desnoods maak ik een tekeningetje voor 'm.

Als die dan gaat lopen lullen van 'ja, ik ga eerst deze ruilen bij de Gamma, en dan kom ik die ander bij jou halen'. Ja sorry maar dat hoor ik niet voor de eerste keer, ik weet dat je niet meer terugkomt :') Zeg gewoon eerlijk dat je naar de Gamma gaat omdat hij daar ¤5,- goedkoper is, kan ik wat aan de prijs doen voor 'm, hij blij ik blij.

Betekent niet dat ik Jan en alleman oplicht, gewoon klantenbinding. Je betaalt wel iets meer(op de dimmer deze keer na), maar advies etc is ook gewoon goed, ook al koop je niks krijg je goed advies. Iemand met een beetje fatsoen ziet dat ook gewoon in en is dan bereid om wat meer te betalen. Ik kan zo twintig redenen opnoemen waarom de Gamma goedkoper is, en jij waarschijnlijk ook wel. Betekent niet dat ik niet kan sjoemelen met de prijzen.

Als iemand binnenkomt die wat moet hebben, en hij zegt; 'bij de Gamma kost het dit of bij internet kost het dat', dan is mijn antwoord heel simpel, en dat van mij collega ook; Koop het lekker daar meneer of mevrouw. Dan doen wij niks met de prijs. Kom je wat vaker bij me en koop je af en toe een doosje van dit of een doosje van dat krijg je gewoon korting van me, zonder dat te hoeven vragen. En niemand van hun die zeikt dat we te duur zijn :)
Helaas is dat wel een tendens geworden. Mensen kopen spullen bij de GPK of via internet en gaan voor advies naar de vakman. :') Die schappenvullers bij een bouwmarkt hebben te weinig parate kennis, slechte zaak, vind ik.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 20 april 2014 @ 23:48:16 #57
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_139096724
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:30 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Oh ik snap wel hoe het werkt hoor. Maar de ene trouwe klant die niet mort of een opmerking maakt betaalt dus meer dan de persoon die erover begint te zeiken. Juist die laatste persoon zal doorgaans de volgende keer echt niet jouw winkel instappen omdat ' ie zo goed geholpen is hoor. Nee die denkt 'zo dat ga ik overal doen want kennelijk kan het dus wel goedkoper en betalen andere sukkels altijd te veel'.

Dat het zo werkt is kennelijk een gegeven, dat het m.i. niet eerlijk is ook.
Niet iedereen denkt zo. Er zijn ook zat mensen die de service en vakkundigheid wel onthouden en terug komen. Mensen die standaard vragen om korting zijn zuinige krenten.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 21 april 2014 @ 00:24:09 #58
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_139098124
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2014 23:48 schreef cvboer het volgende:

[..]

Niet iedereen denkt zo. Er zijn ook zat mensen die de service en vakkundigheid wel onthouden en terug komen. Mensen die standaard vragen om korting zijn zuinige krenten.
Ik ben misschien te negatief. Ik hoop oprecht dat mensen die vakkundigheid op waarde schatten en daardoor terugkomen bij zo'n winkel, ik betwijfel het alleen (geheel gevoelsmatig overigens).
klerkje
pi_139098246
Zou nooit alles bij 1 zaak kopen, mijn ervaring met witgoed is dat het via internet een stuk goedkoper is dan MM/BCC etc. Tenminste dat was toen ik mijn wasmachine kocht een jaar of 5 geleden. En hij werd netjes bezorgd en voor de deur van het washok neergezet (paste niet door de deur 8)7).
En advies heb je met internet ook niet echt nodig, we zijn wel wat winkels afgegaan, maar dat was meer voor het uiterlijk e.d., wasmachine is heel simpel je hebt goede (Miele, AEG, etc > 400 euro) en slechte (Zanussi, Ikea, etc <400), wil je eentje die minimaal 10 jaar meegaat neem dan een wat duurdere en als je het niet interesseert neem je een Zanussi. Dat is allemaal super logisch, net als de opties (timer, toeren, e.d.) hoeft een verkoper je echt niet allemaal uit te leggen ;).
pi_139098487
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:09 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik geef je gelijk in dat de kleine zelfstandige gesteund moet worden maar de grote ketens als Mediamarkt weer niet. Want die verpesten net als internet het moraal van wat je vertelt.
En juist de kleine ondernemers zijn verdomd lastig met het geven van garantie. Logisch ook, een retour meer of minder maakt een keten niets uit kleine ondernemers bevinden zich niet in die positie.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  PR/Manusje van alles maandag 21 april 2014 @ 12:56:27 #61
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_139106916
Kocht bij de mediamarkt een samsung ecobubbel en een samsung droger. Een rubberen matje kon er niet gratis bij. Van 15 euro. Kutvolk in een kutwinkel.

Maarjaaaa had het die dag nodig ivm een ladderlift naar de 3e etage. :') ga voor advies naar FOK! Of naar de kleine zaakjes. Advies vragen bij de Gamma is zonde van je tijd.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:21:01 #62
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_139145761
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:09 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Betekent niet dat ik Jan en alleman oplicht, gewoon klantenbinding. Je betaalt wel iets meer(op de dimmer deze keer na), maar advies etc is ook gewoon goed, ook al koop je niks krijg je goed advies. Iemand met een beetje fatsoen ziet dat ook gewoon in en is dan bereid om wat meer te betalen. Ik kan zo twintig redenen opnoemen waarom de Gamma goedkoper is, en jij waarschijnlijk ook wel. Betekent niet dat ik niet kan sjoemelen met de prijzen.
Service mag ook geld kosten, maar dan moet je de service ook wel leveren.
Jij zult enthousiast een tekeningetje maken, uitleg geven, geduld opbrengen. En voor mij is dat geld waard. (paar euro is prima, prijs x2 gaat tever).

Zo kwam ik vroeger ook veel bij de lokale automaterialenzaak. Ja ik weet dat het internet vaak scheelt. Maar de service, mogen ruilen, meedenken is gewoon geld waard.
Kom er tegenwoordig alleen niet meer, elke keer als ik bel voor iets stelt hij zelf voor het op de route dezelfde middag nog even bij me af te gooien :+ winkel al 2 jaar niet meer van binnen gezien, geloof zelfs dat ze verhuisd zijn :+
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 22:51:09 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_139198780
Ik ben een keer in de MM geweest. Na 3 minuten weer weggegaan, bij zo'n verkoop fabriek wil ik niets kopen.

De zaak waar wij alles weghalen is ook een kleine. Eigenaar vertelde dat hij eens in de Saturn had gelopen en vergeleken: tv's waren daar vaak maximaal ¤20 goedkoper (vaak scheelde het ook niets). Voor dat geld brengen zij hem thuis met alle juiste kabels.
Oude wasmachines nemen ze zelf weer mee terug

Het is ook een kwestie van gunnen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_139209651
Overal waar een verkoper is om jou iets te verkopen kun je afdingen. Daarvoor hoef je echt niet alles in één keer daar te kopen. Dat maakt het wel makkelijker natuurlijk, ook qua aflevering.

Maar je moet het leuk vinden om een kwartier kwijt te zijn om een tientje voordeel te behalen. Je moet ook uitstralen dat je daarin zo eerzuchtig bent dat je het op dat ene tientje stuk laat gaan. Tegelijk moet je er andersom geen winnen/verliezen-spelletje van maken, je moet de verkoper het gevoel geven dat hij er toch nog een deal uitsleept. Hij moet het je ook een beetje gunnen omdat je op een leuke manier hard onderhandelt en goed voor je portemonnee opkomt.

Met zijn tweeen werkt ook altijd goed, dan moet de een als good cop samen met de verkoper de bad cop proberen over te halen. En onderhandel vooral op de prijs, pas eventueel op het allerlaatst op extraatjes (kabeltjes, extra garantie, bezorging etc.).
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')