abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122114145
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:47 schreef baggerbaas het volgende:
Aardig stuk op Hetiskoers over het verschil tussen de Vlaamse en Nederlandse media.

[..]

http://hetiskoers.nl/2013(...)dopingberichtgeving/
quote:
“Hoe de epo-Tour van 1995 de carrière van vijf Lotto-renners kraakte” met daarnaast oh ironie een foto van Mario De Clercq. De Clercq was één van de vijf renners die buiten tijd aankwam. Het eerste wat opvallend is, is de slachtofferrol waarin de krant de Vlaamse renners duwt.
_O-
pi_122114589
Vlaanderen wil graag hun fietsers op het voetstuk laten blijven, dus wordt er een mantel der liefde over hun eventuele doping gelegd.
Spanje wil graag hun voetballers op het voetstuk laten blijven, dus wordt er een mantel der liefde over hun eventuele doping gelegd.
Nederland wil graag de schaatssport blijven koesteren, dus wordt er een mantel der liefde over hun eventuele doping gelegd.

Was Marianne Timmer een wielrenner geweest, dan was haar schommelende bloedwaarde breed uitgemeten en al haar prestaties zwart gemaakt, maar het is schaatsen, dus is het een klein artikeltje, en een ongelukje. Zo wordt er in België de wielrenners in de luwte gehouden zodra er niet-positieve geluiden zijn
pi_122114844
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:03 schreef Alleskids het volgende:
SpanjeElk land wil graag hun voetballers op het voetstuk laten blijven, dus wordt er een mantel der liefde over hun eventuele doping gelegd.

Fixed :)
pi_122114978
TVM brengt natuurlijk wel de nodige dopingervaring in het schaatsen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_122115092
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:11 schreef danos het volgende:
TVM brengt natuurlijk wel de nodige dopingervaring in het schaatsen.
Wie van de TVM-wielerploeg is dan betrokken bij het TVM-schaatsteam?
pi_122115124
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Fixed :)
pi_122115195
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wie van de TVM-wielerploeg is dan betrokken bij het TVM-schaatsteam?
sponsor TVM :')
  zondag 27 januari 2013 @ 15:20:29 #33
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_122115446
De EPO die bij TVM in 1998 gevonden werd, was voor een Russisch kinderziekenhuis bedoeld. :7
pi_122115666
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 13:56 schreef Van_Poppel het volgende:
De BAM-ploeg met Anema vertrouw ik eerlijk gezegd ook niet.
Dat leek wel een beetje op een gewiss uitslag in de waalse pijl.
  zondag 27 januari 2013 @ 16:19:29 #35
394255 nabroer
De lange adem
pi_122118295
Ik ben blij dat we nu niet bezet worden door de Duitsers. Het zou met alle verdachtmakingen hierop het forum slecht aflopen met onze "topsporters". 8)7
pi_122118656
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_122119252
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:47 schreef baggerbaas het volgende:
Aardig stuk op Hetiskoers over het verschil tussen de Vlaamse en Nederlandse media.

[..]

http://hetiskoers.nl/2013(...)dopingberichtgeving/
Ik vind het maar heel matig. Zulke huilverhalen werden ook allemaal over Rabobank geschreven, totdat Rabobank zich terugtrok én er daadwerkelijk renners naar buiten kwamen met details. Die omslag is er in Nederland ook pas heel recent gekomen.

Lotto is nog gewoon als sponsor in het peloton actief en renners kunnen en/of willen nog niets zeggen. Zolang er voor de Belgische media geen harde feiten zijn om mee te werken kunnen er simpelweg geen gelijkaardige stukken komen als die nu in Nederland komen (of het dan verstandig is om in deze tijd nog van die huilverhalen zoals het artikel in De Morgen te produceren is dan weer wat anders overigens). Speculatie, aanwijzingen, voor handen zijnde puzzelstukjes en scorebordjournalistiek zijn allemaal leuk om in zo'n stukje aan te halen, maar vormen geen journalistieke basis om Lotto maar even neer te zetten als dopinggebruikers. Want dan krijg je waarschijnlijk inderdaad zo'n proces aan je broek, wat nota bene nog aangehaald wordt hier.
pi_122119886
quote:
2s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:40 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik vind het maar heel matig. Zulke huilverhalen werden ook allemaal over Rabobank geschreven, totdat Rabobank zich terugtrok én er daadwerkelijk renners naar buiten kwamen met details. Die omslag is er in Nederland ook pas heel recent gekomen.

Lotto is nog gewoon als sponsor in het peloton actief en renners kunnen en/of willen nog niets zeggen. Zolang er voor de Belgische media geen harde feiten zijn om mee te werken kunnen er simpelweg geen gelijkaardige stukken komen als die nu in Nederland komen (of het dan verstandig is om in deze tijd nog van die huilverhalen zoals het artikel in De Morgen te produceren is dan weer wat anders overigens). Speculatie, aanwijzingen, voor handen zijnde puzzelstukjes en scorebordjournalistiek zijn allemaal leuk om in zo'n stukje aan te halen, maar vormen geen journalistieke basis om Lotto maar even neer te zetten als dopinggebruikers. Want dan krijg je waarschijnlijk inderdaad zo'n proces aan je broek, wat nota bene nog aangehaald wordt hier.
Eens. En het was ook de intentie van Zonneveld om in dat NRC-stuk enig begrip te tonen voor de situatie waarin Rabobank zich in 1996 bevond. In die zin verschilt het niet veel met het stuk wat in De Morgen schijnbaar gepucliceerd is.
pi_122119946
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:20 schreef Van_Poppel het volgende:
De EPO die bij TVM in 1998 gevonden werd, was voor een Russisch kinderziekenhuis bedoeld. :7
Dat interview met Cees Priem en Smeets op youtube :D , ik kan het alleen niet vinden. :')

Laatst ook al tijden om lopen zoeken, toen vond ik hem wel maar ben hem weer kwijt. :{
  zondag 27 januari 2013 @ 17:00:11 #40
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_122120068
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:57 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Dat interview met Cees Priem en Smeets op youtube :D , ik kan het alleen niet vinden. :')

Laatst ook al tijden om lopen zoeken, toen vond ik hem wel maar ben hem weer kwijt. :{
Bedoel je dit filmpje:

http://nos.nl/video/19853-mart-en-priem-1998.html
pi_122120133
quote:
_O_ Hier heb ik het vorige week op bekeken zie ik in mijn geschiedenis. :')

Bedankt. :D
  zondag 27 januari 2013 @ 17:18:33 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_122120821
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 13:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat laatste voel ik ook zo. Natuurlijk is een sporter fitter, meer afgetraind et cetera dan de doorsnee mens. Maar ik zoek in sport nu juist parallellen met het gewone leven.
Het komt gewoon niet meer natuurlijk over op mij. Vroeger vergaapte ik me ook aan topsporters en teamsporters, dat ik dacht 'wow' maar op een gegeven moment lijkt het net alsof je naar een film zit te kijken. De grens tussen fictie en non-fictie wordt opeens flinterdun en daarmee verdwijnt ook de bewondering wmb

Vergelijk bijvoorbeeld Laudrup eens met welke flauwekul Iniesta allemaal uit zijn hoed tovert. Belachelijk. Zelfde met andere teamsporten. Lijkt nergens meer op.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_122123762
hendriksmj twitterde op zondag 27-01-2013 om 18:19:44 Wie is Fuentes? En wat heeft Giovanni van Bronckhorst met hem te maken? Over enkele ogenblikken in Studio Sport. reageer retweet
Spannond. Of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 27-01-2013 18:30:39 ]
pi_122123987
pi_122124360
Zeggen ze nou ook andere sporters buiten wielrenners ? :o
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_122124398
Voorlopig een opsomming van oude feiten over Fuentes.
pi_122124493
Gio vergeet voor het gemak zijn oranje ploeggenoten Edgar Davids, Jaap Stam en Frank de Boer :')
pi_122124518
Heerlijk naief uitspraakje weer van Gio. :D
pi_122124520
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:38 schreef franklop het volgende:
Gio vergeet voor het gemak zijn oranje ploeggenoten Edgar Davids, Jaap Stam en Frank de Boer :')
Barcelona heeft een rechtszaak aangespannen tegen de krant die het bracht. Zegt genoeg hoor.
pi_122124522
ow en moesten die beelden nou van de finale :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')