abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122198445
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 00:40 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja dit komt serieus voor :')
zie je zo'n rijtje malloten met telefoons en dan om de 4/5 min gaat het ineens 'hahah, goei berend, goeie'

en ik zit daar dan bij met :') hoofd
_O-
  dinsdag 29 januari 2013 @ 00:44:58 #77
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122198545
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 00:41 schreef Paxcon het volgende:

[..]

_O-
Maar serieus ook als je een bekende ziet in de trein, naar elkaar whatsappen. Op feestjes ook, discotheken. Echt fucking kansloos.

Of dat je uitgaat, sta je in de club. Iedereen 1 hand bier, andere hand telefoon. Gewoon god ganze tijd in je telefoon met je kop :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122198611
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 00:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Maar serieus ook als je een bekende ziet in de trein, naar elkaar whatsappen. Op feestjes ook, discotheken. Echt fucking kansloos.

Of dat je uitgaat, sta je in de club. Iedereen 1 hand bier, andere hand telefoon. Gewoon god ganze tijd in je telefoon met je kop :')
Ja das wel erg :{
pi_122198648
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 00:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Verstuurd vanaf mijn Iphone
  dinsdag 29 januari 2013 @ 00:54:40 #80
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122198836
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 00:48 schreef Trebo het volgende:

[..]

het is iPhone
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122198891
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 00:54 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

het is iPhone
Ow
pi_122199157
quote:
7s.gif Op zondag 27 januari 2013 02:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oneens.

Jij leest de klacht niet want jij bent dom.
Er staat zelfs klacht voor domme mensen en dat begrijp je niet eens. Ik leg uit:

klacht voor domme mensen: met zit teveel met telefoont te klooien waardoor niemand meer met elkaar praat
Terechte klacht wel. Maar schrijf je nu expres met taalfouten voor die domme mensen ? Ik erger me aan "met zit" en "telefoont". Maar dat is dan omdat ik dan misschien dom ben, of juist niet. :')
you tokkie to me?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 01:15:04 #83
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122199216
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:10 schreef schetterklep het volgende:

[..]

Terechte klacht wel. Maar schrijf je nu expres met taalfouten voor die domme mensen ? Ik erger me aan "met zit" en "telefoont". Maar dat is dan omdat ik dan misschien dom ben, of juist niet. :')
Ja in sociale kringen waar het intellectueel niveau beduidend lager ligt schrijft met woorden ook anders.. ik noem enkele voorbeelden met links het juiste en rechts het domme.

Ik loop zo even naar huis - ik loop zo is eve na huis
Mijn telefoon doet het niet meer goed - kk bb wil nie aan swa
Wil je mij misschien mijn biertje aangeven, gewaardeerde collega? - pass me effe me biertje, bro

In de wetenschap van academische vaardigheden poneert men veelal als hoofdregel voor het schrijven van teksten dat je moet schrijven voor je lezerspubliek en daar ook je toon/taalgebruik aan moet aanpassen.

Derhalve heb ik dat goed gedaan, ik verdien een pluim voor zo'n doordachte OP :D
pi_122199219
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 04:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De mensen in mijn omgeving praten nog genoeg met elkaar hoor. Ik ben het met je eens dat technologie ertoe heeft geleid dat sommige mensen vaker naar hun telefoontje kijken dan dat ze met hun omgeving bezig zijn. Maar in mijn ervaring is dit vooral het geval wanneer mensen de omgeving niet interessant genoeg vinden.
Maak ze dan interessant.
Wat is het grootste medicijn?
-Geen idee, mijn dick is op.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 01:19:12 #85
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122199291
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:15 schreef Rawberry het volgende:

[..]

Maak ze dan interessant.
Even los v/h feit dat ik het niet specifiek over mijn eigen gedrag had, maar meer gewoon om me heen zie dat mensen die het gezellig hebben niet snel hun telefoon pakken en mensen die geen onderlinge gesprekstof / raakvlakken, etc hebben, eerder naar hun telefoon grijpen, waarom zou je uberhaupt koste wat het koste mensen met wie je geen binding hebt interessant willen maken? Ik kan wel enkele situaties bedenken hoor, maar over het algemeen zie ik de meerwaarde er niet van in.
Krekker is de bom!
pi_122199375
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Even los v/h feit dat ik het niet specifiek over mijn eigen gedrag had, maar meer gewoon om me heen zie dat mensen die het gezellig hebben niet snel hun telefoon pakken en mensen die geen onderlinge gesprekstof / raakvlakken, etc hebben, eerder naar hun telefoon grijpen, waarom zou je uberhaupt koste wat het koste mensen met wie je geen binding hebt interessant willen maken? Ik kan wel enkele situaties bedenken hoor, maar over het algemeen zie ik de meerwaarde er niet van in.
Ga dan naar huis ofzo.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 01:27:26 #87
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122199439
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:23 schreef Rawberry het volgende:

[..]

Ga dan naar huis ofzo.
Iemand kan toch ook met meerdere mensen zijn en daarna even een tijdje met 1 persoon zitten met wij hij/zij niks heeft? Dit totdat de andere weer terug zijn?
Krekker is de bom!
pi_122199455
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Iemand kan toch ook met meerdere mensen zijn en daarna even een tijdje met 1 persoon zitten met wij hij/zij niks heeft? Dit totdat de andere weer terug zijn?
Mja, je geeft net de klacht van de TS weer, dat technologie de sociale interactie ondermijnt.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 01:32:36 #89
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122199524
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:29 schreef Rawberry het volgende:

[..]

Mja, je geeft net de klacht van de TS weer, dat technologie de sociale interactie ondermijnt.
Niet per se. Daarnaast is sociale interactie ook geen noodzaak. Vroeger zouden mensen in zo'n situatie of een beetje verveeld om zich heen kijken of beiden niet geinteresseerd een gesprek houden wat beide partijen totaal niet boeide.
Krekker is de bom!
pi_122199529
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:46 schreef Boterbartje het volgende:
Tegenwoordig is het zover; we leven in een maatschappij van pure idioterie. De menselijke interactie is volledig voorbij gegaan door technologische ontwikkeling. Gezellig praten op verjaardagen kan alleen als de gemiddelde leeftijd 50+ is want alles eronder heeft constant de telefoon in de hand, laptop op schoot of tablet erbij. Verjaardagen waar mensen niet met elkaar praten maar waar ieder voor zich op hun telefoontje kijkt, of zelfs de gastheer met laptop op de bank gaat zitten.

Het toppunt is nog wel dat mensen dan onderling in whatsappgroepen gaan. Dus je zit met z'n allen bij elkaar en dan ga je nog naar elkaar whatsappen. Het is toch van de zotte?

Vroeger had je nog wel eens een gesprekje in de trein ofzo. Nu zit ieder voor zich in z'n laptopje of telefoon verscholen. Afgesloten van de maatschappij. Zelfs op straat zie je ze lopen, helemaal verzonken in hun smartphone.

Klacht: de menselijke interactie is voorbij gegaan door technologische vooruitgang en we leven dus in een maatschappij vol idioten.

klacht voor domme mensen: met zit teveel met telefoont te klooien waardoor niemand meer met elkaar praat
Sjongejonge wat een decadentie
I'm so happy I could scream!
pi_122199542
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Niet per se. Daarnaast is sociale interactie ook geen noodzaak. Vroeger zouden mensen in zo'n situatie of een beetje verveeld om zich heen kijken of beiden niet geinteresseerd een gesprek houden wat beide partijen totaal niet boeide.
Het is een gemakkelijke uitweg.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 01:34:31 #92
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122199556
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:33 schreef Rawberry het volgende:

[..]

Het is een gemakkelijke uitweg.
En waarom zou je niet de gemakkelijke uitweg kiezen wanneer je even lekker ontspannend wil genieten van je vrije tijd?
Krekker is de bom!
pi_122199676
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En waarom zou je niet de gemakkelijke uitweg kiezen wanneer je even lekker ontspannend wil genieten van je vrije tijd?
Ik vind het weinig respectvol voor degene die bij je is.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 01:49:25 #94
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122199737
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:43 schreef Rawberry het volgende:

[..]

Ik vind het weinig respectvol voor degene die bij je is.
Wel wanneer die persoon tegen je begint te praten ja. Maar niet wanneer er toch geen boeiend gesprek op gang kwam.
Krekker is de bom!
pi_122199790
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wel wanneer die persoon tegen je begint te praten ja. Maar niet wanneer er toch geen boeiend gesprek op gang kwam.
Lijkt me dat je de schuld afschuift op die ander wanneer er geen boeiend gesprek op gang komt. Ipv te oefenen op je sociale vaardigheden, grijp je naar je mobiel.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 02:00:07 #96
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122199847
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:53 schreef Rawberry het volgende:

[..]

Lijkt me dat je de schuld afschuift op die ander wanneer er geen boeiend gesprek op gang komt. Ipv te oefenen op je sociale vaardigheden, grijp je naar je mobiel.
Lezen is moeilijk he.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik zal niet zeggen dat ik nooit mijn telefoon pak, maar in ieder geval vrij sporadisch. En daarnaast trek je allerlei onzinnige conclusies over de sociale vaardigheden van mensen, waarbij je niet lijkt te beseffen dat sommige mensen al genoeg vrienden hebben en simpelweg niet de behoefte hebben een allemansvriendje te zijn.

Er zijn nu eenmaal mensen met wie je verder niks hebt. En dat jij koste wat het kost toch een niet boeiend gesprek met die mensen wil hebben, prima. En aangezien ik mezelf meestal toch graag hoor maakt het mij verder ook niet zo veel uit. Maar genoeg mensen die die behoefte niet hebben, ik zie niet in waarom dat per se anders zou moeten.
Krekker is de bom!
pi_122199869
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 02:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk he.

[..]

Ik zal niet zeggen dat ik nooit mijn telefoon pak, maar in ieder geval vrij sporadisch. En daarnaast trek je allerlei onzinnige conclusies over de sociale vaardigheden van mensen, waarbij je niet lijkt te beseffen dat sommige mensen al genoeg vrienden hebben en simpelweg niet de behoefte hebben een allemansvriendje te zijn.

Er zijn nu eenmaal mensen met wie je verder niks hebt. En dat jij koste wat het kost toch een niet boeiend gesprek met die mensen wil hebben, prima. En aangezien ik mezelf meestal toch graag hoor maakt het mij verder ook niet zo veel uit. Maar genoeg mensen die die behoefte niet hebben, ik zie niet in waarom dat per se anders zou moeten.
Achja, er is nog niemand gestorven van een moment van stilte ook hé :)
pi_122199904
terechte klacht

het maskeren van onzekerheid in publieke ruimtes door dwangmatig op je telefoon te staren of te veinzen dat er enige activiteit op je telefoon is :')

er was laatst ook een topic van een snol hier die het maar eng vond dat er mensen in de trein voor zich uit aan het kijken waren, want hey, het is natuurlijk niet normaal als je niet naar de grond of je telefoon kijkt :{w
  dinsdag 29 januari 2013 @ 02:09:29 #99
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122199910
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 02:03 schreef Rawberry het volgende:

[..]

Achja, er is nog niemand gestorven van een moment van stilte ook hé :)
Exact :)

Wat niet wegneemt dat ik mensen die echt overal en altijd hun telefoon pakken erg ongezellig en dus triest vind. Maar goed, zoals ik eerder al aangaf heb ik dat soort mensen niet echt in mijn omgeving, dus dat ze bestaan baseer ik puur op wat hear say en vooral op de FOK!topics over het onderwerp :).
Krekker is de bom!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 02:11:36 #100
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122199921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 02:08 schreef Capi het volgende:
het maskeren van onzekerheid in publieke ruimtes door dwangmatig op je telefoon te staren of te veinzen dat er enige activiteit op je telefoon is :')
Mwoa. Ik reis niet echt vaak meer met het openbaarvervoer maar vroeger (voor de komst van de mobiel/smartphone) verveelde ik me rot in het ov. Dat is nu wel juist een plek waar ik snel naar mijn mobiel grijp, die keer dat ik ermee reis.

Ik zie ook niet in wat daar nu zo 'nep' aan is?
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')