Zeker.quote:Op zondag 27 januari 2013 01:18 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Oke laten we dan maar genieten van de muziek
Mooi slaapliedjequote:Op zondag 27 januari 2013 01:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zeker.
Edit: het begin klinkt overigens aardig.
Zeker. Tot weerziens, vriend.quote:Op zondag 27 januari 2013 01:36 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Mooi slaapliedjeOoit kruizen onze wegen elkaar weer!
Ik vind het niks die grote logge protsdingenquote:Op zondag 27 januari 2013 01:55 schreef Jellereppe het volgende:
Mezquita, gebouwd door de Moren (Berbers), tijdens de 7de eeuw. De bouw vond plaats van 784 tot 987. Werd later verfraaid en uitgebreid door de Christenen tijdens de Middeleeuwen. Was eerst een moskee, maar tegenwoordig wordt het gebruikt als Kathredraal. Cultureel erfgoed van Spanje. Heel indrukwekkend gebouw. Zowel Moorse als Christelijke kenmerken zijn herkenbaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mezquita
Zelfs daar zie je schotelsquote:Op zondag 27 januari 2013 02:50 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik vind het niks die grote logge protsdingen![]()
Dit vind ik dan wel weer schattig![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha, jij bent niet heel groot in je wensen.quote:Op zondag 27 januari 2013 02:50 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik vind het niks die grote logge protsdingen![]()
Dit vind ik dan wel weer schattig![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 januari 2013 02:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, jij bent niet heel groot in je wensen.
Ik snap het. Genoeg kleine gebouwen die prachtig zijn. Volgens mij worden aardig wat dorpen met kleine huisjes als cultureel waardevol beschouwd. Welterusten.quote:Op zondag 27 januari 2013 02:58 schreef Flow3r het volgende:
[..]![]()
Ik snap wel wat die grote gebouwen voor uitwerking hebben op mensen; rijkdom, macht, pracht en praal en ik vind ze ook verder wel prima hoor, maar als het aan mij ligt bevind ik me liever tussen de kleine marktjes, steegjes en poppenhuisjes in allerlei kleuren, daar word ik nou vrolijk van
(welterusten)
da's geen moskee jong!quote:Op zondag 27 januari 2013 02:46 schreef Jellereppe het volgende:
Taj, Mahal, Mausoleum in India. Gebouwd tussen 1631 en 1648 in opdracht van grootmogol Shah Jahan. Werelderfgoed van India.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is een rare vorm van logica. Het aantal Christenen neemt sterk af, terwijl Moslims toenemen. Van de bestaande Christenen gaat een meerderheid niet naar de kerk, terwijl dat bij Moslims andersom is.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:25 schreef ietjefietje het volgende:
Effe gekoekeld en er zijn 648 kerken in Nederland en 435 moskeeën, aangezien er toch beduidend minder moslims zijn als katholieken/hervormden, lijkt mij dat aanal meer dan genoeg....dus vanaf nu....geen moskeeën er bij bouwen.
genoeg is genoeg! we hoeven geen moslim cultuur in nederland.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is een rare vorm van logica. Het aantal Christenen neemt sterk af, terwijl Moslims toenemen. Van de bestaande Christenen gaat een meerderheid niet naar de kerk, terwijl dat bij Moslims andersom is.
Het bouwen van Kerken en Moskeeën is verder niet gerelateerd aan een quotum of zoiets, het is een kwestie van vraag en aanbod.
Hoeveel christenen zijn er en hoeveel moslims?quote:Op zondag 27 januari 2013 09:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is een rare vorm van logica. Het aantal Christenen neemt sterk af, terwijl Moslims toenemen. Van de bestaande Christenen gaat een meerderheid niet naar de kerk, terwijl dat bij Moslims andersom is.
Het bouwen van Kerken en Moskeeën is verder niet gerelateerd aan een quotum of zoiets, het is een kwestie van vraag en aanbod.
Dat is heel vervelend voor jullie, maar het is er al lang.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
genoeg is genoeg! we hoeven geen moslim cultuur in nederland.
Jullie, ook zoiets.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is heel vervelend voor jullie, maar het is er al lang.
ah dan wordt het tijd dat we dat democratisch de das om doenquote:Op zondag 27 januari 2013 09:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Is onderdeel van een moslimcultuur zijn niet ook heel vervelend voor moslims ?quote:Op zondag 27 januari 2013 09:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jullie zeggen dat de verhouding moskee/kerk niet klopt. Dus dan moet je zelf uitpluizen hoeveel moskee en hoeveel kerkgangers er zijn.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoeveel christenen zijn er en hoeveel moslims?
Als het een kwestie van vraag en aanbod zou zijn wordt er iets teveel vraag geclaimed.
En daar ook weer aan voldaan.
Die getallen kloppen niet hoor. Alleen al in het dorp van m'n ouders (7000 inwoners) staan 7 actieve kerken. Als je die verhouding even aanneemt (1 kerk per 1000 inwoners) dan zouden er in Nederland ongeveer 16000 kerken moeten zijn. Dat lijkt me een betere schatting qua ordegrootte.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:25 schreef ietjefietje het volgende:
Effe gekoekeld en er zijn 648 kerken in Nederland en 435 moskeeën, aangezien er toch beduidend minder moslims zijn als katholieken/hervormden, lijkt mij dat aanal meer dan genoeg....dus vanaf nu....geen moskeeën er bij bouwen.
Doe niet zo hysterisch, jullie = mensen die claimen dat er 'te veel' Moskeeën zijn. Verder kom ik nooit in een moskee.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat krijg je door die haatzaaiende moskees.
yeah right joh.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Doe niet zo hysterisch, jullie = mensen die claimen dat er 'te veel' Moskeeën zijn. Verder kom ik nooit in een moskee.
Zal voor iedereen verschillend zijn denk ik.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:01 schreef Grouch het volgende:
[..]
Is onderdeel van een moslimcultuur zijn niet ook heel vervelend voor moslims ?
Moslims:quote:Op zondag 27 januari 2013 09:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoeveel christenen zijn er en hoeveel moslims?
Nee we hebben immigranten en hun nazaten ervan, maar er is niets Nls aan. Sterker nog, de islam is sterk anti-nederlands.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op. In DH staan 50 moskeen.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:07 schreef Terecht het volgende:
[..]
Die getallen kloppen niet hoor. Alleen al in het dorp van m'n ouders (7000 inwoners) staan 7 actieve kerken. Als je die verhouding even aanneemt (1 kerk per 1000 inwoners) dan zouden er in Nederland ongeveer 16000 kerken moeten zijn. Dat lijkt me een betere schatting qua ordegrootte.
Blablala. Er is al een Islamitische cultuur in Nederland. Of jij het wel of niet Nederlands vind is jouw probleem. Dus tenzij jij ook de democratie wilt afschaffen moet je ophouden met die onzin en je mond houden.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee we hebben immigranten en hun nazaten ervan, maar er is niets Nls aan. Sterker nog, de islam is sterk anti-nederlands.
Dus?quote:Op zondag 27 januari 2013 10:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op. In DH staan 50 moskeen.
Hoezo? Wat weet jij nou weer over de islam, behalve wat je blonde imam je influitstert..?quote:Op zondag 27 januari 2013 10:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee we hebben immigranten en hun nazaten ervan, maar er is niets Nls aan. Sterker nog, de islam is sterk anti-nederlands.
Die verhouding trek je toch ook niet door!quote:
Genoeg. En ik ben geen mongool die naar een imam luistert en bang is voor djinns en het boze oogquote:Op zondag 27 januari 2013 10:27 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Hoezo? Wat weet jij nou weer over de islam, behalve wat je blonde imam je influitstert..?
Die islamitische cultuur in nl is sterk anti-nls en volledig gericht op de landen van herkomst. Dus hou lekker zelf je waffel want je snapt er overduidelijk niets van.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Blablala. Er is al een Islamitische cultuur in Nederland. Of jij het wel of niet Nederlands vind is jouw probleem. Dus tenzij jij ook de democratie wilt afschaffen moet je ophouden met die onzin en je mond houden.
quote:Op zondag 27 januari 2013 10:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Blablala. Er is al een Islamitische cultuur in Nederland. Of jij het wel of niet Nederlands vind is jouw probleem. Dus tenzij jij ook de democratie wilt afschaffen moet je ophouden met die onzin en je mond houden.
Wat een onzinquote:Op zondag 27 januari 2013 10:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die islamitische cultuur in nl is sterk anti-nls en volledig gericht op de landen van herkomst. Dus hou lekker zelf je waffel want je snapt er overduidelijk niets van.
Hoezo is dat onzin? Ze voelen zich vaak geen Nederlander, en dat is dan ook nog onze schuld.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat een onzinDat er een aantal religekken tussen zitten zal ik niet ontkennen, maar dat iedere moslim zwaar anti Nederland of anti westerse cultuur is, is pertinente bullcrap evenals dat ze zich alleen maar zouden richten op het land van herkomst.
Nee, dat is wat jij er van maakt. Dat id verder ook helemaal jouw probleem.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die islamitische cultuur in nl is sterk anti-nls en volledig gericht op de landen van herkomst. Dus hou lekker zelf je waffel want je snapt er overduidelijk niets van.
Dat doe ik dan ook niet. Nederland is van oudsher een christelijk land, het aantal kerken in een bepaalde dorps- of stadskern lijkt me dan een betere maatstaf voor het totaal aan kerken in NL dan het getal van 648 wat ietjefietje gevonden had. Minuutje googelen leverde me het volgende op:quote:Op zondag 27 januari 2013 10:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die verhouding trek je toch ook niet door!
Hoe je er tegenaankijkt, mijn schatting heeft een fout van orde 2 tot 4, terwijl het getal wat ietjefietje noemde er een factor 6 á 11 naast zit.quote:De heer J Sonneveld heeft een particuliere inventarisatie gemaakt van de kerkgebouwen in Nederland, die door de Vrije Universiteit digitaal toegankelijk is gemaakt. Volgens zijn onderzoek zijn er vanaf het jaar 1200 tot nu toe in Nederland in totaal 19.000 kerkgebouwen gebouwd, waarvan nog zo'n 7000 over zijn. Hier de Inventarisatie Kerkelijke Gebouwen in Nederland.
Ook de Kerkbalans geeft aan dat er nog ongeveer zevenduizend kerkgebouwen in Nederland zijn, waarvan circa vierduizend de status hebben van monument. In totaal hebben de Katholieke kerken en Protestantse kerken nog ongeveer 4000 kerkgebouwen in gebruik (cijfers www.kerkbalans.nl). Daarvan zijn ongeveer 2300 protestants en ongeveer 1700 rooms-katholiek.
http://www.toekomstkerkgebouwen.nl/NL/content/3-1-31/cijfers.htm
"Ze" en "ons" ook weer zoiets.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoezo is dat onzin? Ze voelen zich vaak geen Nederlander, en dat is dan ook nog onze schuld.
Tjah, dat 'ze' zich geen NL voelen maakt ze nog niet anti-NL.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoezo is dat onzin? Ze voelen zich vaak geen Nederlander, en dat is dan ook nog onze schuld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |