Ik heb net de artikelen er bij gepakt waarmee je het kan opzetten zodat je niet met groupon een contract sluit.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je gaat gewoon een overeenkomst aan met Groupon, hoe je het ook wendt of keert...
Jij koopt iets van een stapel papier bij de notaris van ahold? Dat is immers de AHquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Je koopt van de AH, niet van haar.
Zij is gemachtigd (rechts)handelingen te verrichten, net zoals de Groupon dat in dit geval is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Je koopt van de AH, niet van haar.
Waarom zegt Groupon dan zelf wel dat je een overeenkomst met hen aangaat:quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb net de artikelen er bij gepakt waarmee je het kan opzetten zodat je niet met groupon een contract sluit.
quote:Je leest een juridisch document dat de overeenkomst vormt tussen jou als Klant (hierna te noemen: "jij", "je", “jou”, “jouw” of de "Klant") en ons. Je gaat akkoord met de onderstaande Verkoopvoorwaarden, hierna te noemen de “Overeenkomst”.
Je hebt gelijk. Maar bij Groupon zit het anders.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Zij is gemachtigd (rechts)handelingen te verrichten, net zoals de Groupon dat in dit geval is.
Of dacht jij dat je van meneer Heijn iets kocht? Of van de aandeelhouders?
Dit gaat over de Algemene Voorwaarden grapjasquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom zegt Groupon dan zelf wel dat je een overeenkomst met hen aangaat:
http://www.groupon.nl/terms_and_conditions
[..]
Het contract dat jij moet groupon sluit is voor de levering van de bon op zichzelf. Lees maar verderquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom zegt Groupon dan zelf wel dat je een overeenkomst met hen aangaat:
http://www.groupon.nl/terms_and_conditions
[..]
We hebben inmiddels 3 juristen die het tegendeel claimen. Om mijn favoriete drogreden erin te gooien : Wat weet jij er nou van manquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar bij Groupin zit het anders.
Klopt, maar dat is toch geen volmacht, zoals jij beweerde? Groupon levert een bon, geen volmacht voor de diensten, maar puur een bon.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het contract dat jij moet groupon sluit is voor de levering van de bon op zichzelf. Lees maar verder
doe jij zo'n domme irritante kutartikel-uit-je-hoofd-leren-opleiding ofzo?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:24 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Dit gaat over de Algemene Voorwaarden grapjas
Hoe zouden wij de volmacht tussen een bedrijf en groupon moeten zien? Wij zien alleen het gevolg.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is toch geen volmacht, zoals jij beweerde?
Wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe zouden wij de volmacht tussen een bedrijf en groupon moeten zien? Wij zien alleen het gevolg.
De volmacht is gegeven van een bedrijf aan groupon. Hoe wil jij die zien? Volgens het wettelijke systeem is duidelijk dat groupon namens het bedrijf handelt.quote:
Denk nog even aan het kassameisje, stel de AH verkoopt waardebonnen zoals je zei, AH is het malefide bedrijf. De Groupon/het kassameisje is bevoegd die waardebonnen (van het bedrijf) te verkopen d.m.v. een volmacht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar bij Groupon zit het anders.
Welke dienst verleent Groupon namens het bedrijf dan? Niks, voor zover ik kan zien. Groupon verleent enkel de dienst tot het kopen van een bon bij Groupon.quote:In Nederland is de volmacht opgenomen in Titel 3 (artikel 3:60 t/m 3:79) van het Burgerlijk Wetboek. Zij definieert het volmacht als "de bevoegdheid die een volmachtgever verleent aan een ander, de gevolmachtigde, om in zijn naam rechtshandelingen te verrichten".
Groupon is de partij die de volmacht krijgt. Het bedrijf geeft de volmacht aan groupon om de rechtshandeling "aanbod" te doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Welke dienst verleent Groupon namens het bedrijf dan? Niks, voor zover ik kan zien. Groupon verleent enkel de dienst tot het kopen van een bon bij Groupon.
Dat is helemaal niet duidelijk. Waar blijkt dat uit? Groupon levert de bon en je betaalt aan Groupon, wat doen zij namens het bedrijf?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
De volmacht is gegeven van een bedrijf aan groupon. Hoe wil jij die zien? Volgens het wettelijke systeem is duidelijk dat groupon namens het bedrijf handelt.
Zij doen het aanbodquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet duidelijk. Waar blijkt dat uit? Groupon levert de bon en je betaalt aan Groupon, wat doen zij namens het bedrijf?
Troll je me nu gewoon?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet duidelijk. Waar blijkt dat uit? Groupon levert de bon en je betaalt aan Groupon, wat doen zij namens het bedrijf?
Nogmaals, waar blijkt dat uit?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Groupon is de partij die de volmacht krijgt. Het bedrijf geeft de volmacht aan groupon om de rechtshandeling "aanbod" te doen.
Nee, ik wil dat je zelf zorgvuldig formuleert zodat je mij overtuigt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |