Waarom zegt Groupon dan zelf wel dat je een overeenkomst met hen aangaat:quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb net de artikelen er bij gepakt waarmee je het kan opzetten zodat je niet met groupon een contract sluit.
quote:Je leest een juridisch document dat de overeenkomst vormt tussen jou als Klant (hierna te noemen: "jij", "je", “jou”, “jouw” of de "Klant") en ons. Je gaat akkoord met de onderstaande Verkoopvoorwaarden, hierna te noemen de “Overeenkomst”.
Je hebt gelijk. Maar bij Groupon zit het anders.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Zij is gemachtigd (rechts)handelingen te verrichten, net zoals de Groupon dat in dit geval is.
Of dacht jij dat je van meneer Heijn iets kocht? Of van de aandeelhouders?
Dit gaat over de Algemene Voorwaarden grapjasquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom zegt Groupon dan zelf wel dat je een overeenkomst met hen aangaat:
http://www.groupon.nl/terms_and_conditions
[..]
Het contract dat jij moet groupon sluit is voor de levering van de bon op zichzelf. Lees maar verderquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom zegt Groupon dan zelf wel dat je een overeenkomst met hen aangaat:
http://www.groupon.nl/terms_and_conditions
[..]
We hebben inmiddels 3 juristen die het tegendeel claimen. Om mijn favoriete drogreden erin te gooien : Wat weet jij er nou van manquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar bij Groupin zit het anders.
Klopt, maar dat is toch geen volmacht, zoals jij beweerde? Groupon levert een bon, geen volmacht voor de diensten, maar puur een bon.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het contract dat jij moet groupon sluit is voor de levering van de bon op zichzelf. Lees maar verder
doe jij zo'n domme irritante kutartikel-uit-je-hoofd-leren-opleiding ofzo?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:24 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Dit gaat over de Algemene Voorwaarden grapjas
Hoe zouden wij de volmacht tussen een bedrijf en groupon moeten zien? Wij zien alleen het gevolg.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is toch geen volmacht, zoals jij beweerde?
Wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe zouden wij de volmacht tussen een bedrijf en groupon moeten zien? Wij zien alleen het gevolg.
De volmacht is gegeven van een bedrijf aan groupon. Hoe wil jij die zien? Volgens het wettelijke systeem is duidelijk dat groupon namens het bedrijf handelt.quote:
Denk nog even aan het kassameisje, stel de AH verkoopt waardebonnen zoals je zei, AH is het malefide bedrijf. De Groupon/het kassameisje is bevoegd die waardebonnen (van het bedrijf) te verkopen d.m.v. een volmacht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar bij Groupon zit het anders.
Welke dienst verleent Groupon namens het bedrijf dan? Niks, voor zover ik kan zien. Groupon verleent enkel de dienst tot het kopen van een bon bij Groupon.quote:In Nederland is de volmacht opgenomen in Titel 3 (artikel 3:60 t/m 3:79) van het Burgerlijk Wetboek. Zij definieert het volmacht als "de bevoegdheid die een volmachtgever verleent aan een ander, de gevolmachtigde, om in zijn naam rechtshandelingen te verrichten".
Groupon is de partij die de volmacht krijgt. Het bedrijf geeft de volmacht aan groupon om de rechtshandeling "aanbod" te doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Welke dienst verleent Groupon namens het bedrijf dan? Niks, voor zover ik kan zien. Groupon verleent enkel de dienst tot het kopen van een bon bij Groupon.
Dat is helemaal niet duidelijk. Waar blijkt dat uit? Groupon levert de bon en je betaalt aan Groupon, wat doen zij namens het bedrijf?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
De volmacht is gegeven van een bedrijf aan groupon. Hoe wil jij die zien? Volgens het wettelijke systeem is duidelijk dat groupon namens het bedrijf handelt.
Zij doen het aanbodquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet duidelijk. Waar blijkt dat uit? Groupon levert de bon en je betaalt aan Groupon, wat doen zij namens het bedrijf?
Troll je me nu gewoon?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet duidelijk. Waar blijkt dat uit? Groupon levert de bon en je betaalt aan Groupon, wat doen zij namens het bedrijf?
Nogmaals, waar blijkt dat uit?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Groupon is de partij die de volmacht krijgt. Het bedrijf geeft de volmacht aan groupon om de rechtshandeling "aanbod" te doen.
Nee, ik wil dat je zelf zorgvuldig formuleert zodat je mij overtuigt.quote:
Uit het feit dat ze zeggen : Koop nu van bedrijf X dit toffe product. Ze laten blijken dat ze namens handelen en geven daarna in de av nog even aan : JE KOOPT VAN HET BEDRIJF.quote:
Ik heb het al in artikelen voor je uitgespeld manquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, ik wil dat je zelf zorgvuldig formuleert zodat je mij overtuigt.
Ja maar is die bon van Groupon? NEE zij nemen slechts jouw aanvaarding en betaling in ontvangstquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het aanbod om een bon bij Groupon te kopen ja...
De waardebon is van het bedrijfquote:Een volmacht wordt onder andere verleend om bepaalde beroepsactiviteiten te kunnen uitoefenen, zoals bijvoorbeeld een caissière die bevoegd is om namens haar werkgever betalingen in ontvangst te nemen
Ze kunnen van alles zeggen, maar ik zit op Groupon.nl en ik betaal aan Groupon, dan koop ik toch van Groupon? Ongeacht wat zij zeggen, waaruit blijkt dat ik iets van Groupon koop?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Uit het feit dat ze zeggen : Koop nu van bedrijf X dit toffe product. Ze laten blijken dat ze namens handelen en geven daarna in de av nog even aan : JE KOOPT VAN HET BEDRIJF.
Als je gebonden zou zijn aan groupon, had niet mogen blijken dat er nog een bedrijf achter groupon zat.
Ja.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:32 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja maar is die bon van Groupon? NEE
Dat is nou net de kern van het juridisch vakgebied. Alles benoemen en draaien zodat het binnen de wettelijke definities valt en je het beoogd resultaat bereikt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ze kunnen van alles zeggen, maar ik zit op Groupon.nl en ik betaal aan Groupon, dan koop ik toch van Groupon? Ongeacht wat zij zeggen, waaruit blijkt dat ik iets van Groupon koop?
quote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:58 schreef TC03 het volgende:
Zojuist bij Kassa. Groupon verkoopt waardebonnen van een malafide bedrijf, maar de directeur zegt glashard dat Groupon niet verantwoordelijk is voor eventuele schade, ondanks dat een jurist hem wijst op de wettelijke plichten van een tussenpersoon.
Er blijkt nergens uit dat het om een volmacht gaat.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb het al in artikelen voor je uitgespeld man
Wat ben jij eigenwijs manquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ze kunnen van alles zeggen, maar ik zit op Groupon.nl en ik betaal aan Groupon, dan koop ik toch van Groupon? Ongeacht wat zij zeggen, waaruit blijkt dat ik iets van Groupon koop?
http://www.groupon.nl/terms_and_conditionsquote:2.5.1 Het Bedrijf, niet Groupon, is de verkoper van de Producten.
2.5.2 Het Bedrijf, niet Groupon, gaat het contract aan met degene die de Kortingsbon inwisselt voor Producten. Naast het contract tussen het Bedrijf en de persoon die de Kortingsbon inwisselt, heeft de persoon die de Kortingsbon heeft gekocht een separaat contract met ons voor de Aankoop van de Kortingsbon. Dit laatste wordt geregeld in deze Overeenkomst.
2.5.3 Enkel het Bedrijf, niet Groupon, is ervoor verantwoordelijk dat de Producten aan jou worden geleverd.
2.5.4 Het Bedrijf, niet Groupon, is verantwoordelijk voor het inwisselen van de Kortingsbon die je hebt gekocht.
"Pietje verkoopt schoenen van Nike."quote:
Zoals de jurist op tv aangaf, dat Groupon het zo in de AV zet wil niet zeggen dat het zo is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wat ben jij eigenwijs man
[..]
Een volmacht kan uitdrukkelijk en stilzwijgend worden gegeven. Het hoeft dus ook niet ergens uit te blijkenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er blijkt nergens uit dat het om een volmacht gaat.
Zo werkt een contract. Je mag alles afspreken wat je wilt, zolang je de wet niet breekt. Er staat nergens in de wet dat dit niet mag, dus kan het.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
"Pietje verkoopt schoenen van Nike."
De schoenen zijn van Pietje, en hij verkoopt ze.
Zo moet je het lezen.
En dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:36 schreef Aurelius. het volgende:
Hahaha zo moet ik het lezen ja?
lees nog even die post boven je
Jij bent nog te dom om te poepen. For fucks sake zegquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zoals de jurist op tv aangaf, dat Groupon het zo in de AV zet wil niet zeggen dat het zo is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |