je hebt wel één voordeel en dat is dat je niet met schommelboten hoeft te reizenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
jij moet er straks wel aan gelovenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, vijf kwartier in een Amba, daar wordt je vrolijk van
Amba's zijn boven de 70 km/h echt niet comfortabel. Zelfs mat'64 rijdt beter.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jij moet er straks wel aan geloven
Van de 1700 waren erg veel foto's mislukt dus daar komt misschien nog een keer een vervolg van. De komende dagen hoor ik met welk materieel ik tijdens mijn volgende stagedag meega, dus zou inderdaad zomaar de ICMm kunnen zijnquote:Op zondag 27 januari 2013 18:42 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk al ervaring opgedaan met het rijden van ICMm? Daarvan zou ik namelijk ook graag een keer foto's van de cabine zien. De foto's die je hier eerder hebt geplaatst van VIRM en de 1700 loc waren al erg gaaf!![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Van maandag 28 januari t.e.m. vrijdag 1 februari In de richting België - Nederland Brussel-Z -> Antwerpen Antwerpen -> Roosendaal Roosendaal -> Amsterdam 5:33 6:24 6:38 7:07 7:13 9:02 7:33 8:24 8:38 9:07 9:13 11:02 9:33 10:24 10:38 11:07 11:13 13:02 11:33 12:24 12:38 13:07 13:13 15:02 13:33 14:24 14:38 15:07 15:13 17:02 15:33 16:24 16:38 17:07 17:13 19:02 17:33 18:24 18:38 19:07 19:13 21:02 19:31 20:35 20:38 21:07 21:13 23:02 In de richting Nederland - België Vertrek Amsterdam -> Roosendaal Roosendaal -> Antwerpen Antwerpen -> Brussel-Z 5:59 7:48 7:53 8:21 8:36 9:28 7:59 9:48 9:53 10:21 10:36 11:28 9:59 11:48 11:53 12:21 12:36 13:28 11:59 13:48 13:53 14:21 14:36 15:28 13:59 15:48 15:53 16:21 16:36 17:28 15:59 17:48 17:53 18:21 18:36 19:28 17:59 19:48 19:53 20:21 20:36 21:28 19:59 21:48 21:53 22:21 22:25 23:42 |
Wat een aanbodquote:Op zondag 27 januari 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Brussel - Amsterdam in slechts 3u29, boek nu!
[ code verwijderd ]
De typetoelating die de V250 had voor België was overigens slechts van tijdelijke aard, namelijk t/m 31 januari 2013. Hadden de winterproblemen niet zoveel roet in het eten gegooid, dan was de kans aanwezig dat de V250 op 1 februari van de sporen zou zijn gehaald als bepaalde wijzigingen niet zouden zijn doorgevoerd (zie ook de ES64F4).
Een jongere (student bijvoorbeeld) kan voor ¤ 8,50 naar Brussel. Nederland: Studenten-OV-kaart, grenskaartje Roosendaal - Essen, en dan Go Pass 1. Als je vaker in België bent is een Go Pass 10 (¤ 50) nog interessanter. Een dagretourtje komt dan op ¤ 14.quote:
Dat is een stuk minder dan b-europe me voorschrijft. Die geeft me gewoon ¤16 voor een enkeltje.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een jongere (student bijvoorbeeld) kan voor ¤ 8,50 naar Brussel. Nederland: Studenten-OV-kaart, grenskaartje Roosendaal - Essen, en dan Go Pass 1. Als je vaker in België bent is een Go Pass 10 (¤ 50) nog interessanter. Een dagretourtje komt dan op ¤ 14.
Het is echt een piseindje van niks hè?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Tijdens het nieuwjaarsrondje van gisteren heb ik tussen Brecht/Noorderkempen en vlak voor Antwerpen Luchtbal een kort cabinefilmpje gemaakt met uitzicht op de baan.
NMBS Europe houdt geen rekening met tarieven zoals de Go Pass (interessant voor jongeren) maar verkoopt je een normaal enkeltje.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is een stuk minder dan b-europe me voorschrijft. Die geeft me gewoon ¤16 voor een enkeltje.
Trein naar Antwerpen is trouwens maar 20 minuten langzamer vanaf Rotterdam.
Bijzonder dat ze een ontspoortong hebben ingebouwd op dat perronspoor, met werkende wisselverwarming!quote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Tijdens het nieuwjaarsrondje van gisteren heb ik tussen Brecht/Noorderkempen en vlak voor Antwerpen Luchtbal een kort cabinefilmpje gemaakt met uitzicht op de baan.
Het komt nog te vaak voor dat de schermen "Nu gratis internet, straks actuele reisinformatie" weergeven. Dan heb ik echt zoiets van: als er internet is, moet die actuele reisinformatie toch ook werken?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:13 schreef greavy het volgende:
[..]
De OBIS-schermen in de trein kunnen niet vanuit de trein worden beïnvloedt. Alleen de koersborden. OBIS-schermen gebeurt aan de hand van materiële omlopen. Wanneer het treinstel bijgestuurd wordt, kan het voorkomen dat er verkeerde informatie getoond wordt, tenzij het goed aangepast is in de systemen op de wal.
Het is een compleet wissel. Maar in Duitsland zijn er bij Limburg Süd ook veiligheidskopjes. (Korte kopspoortjes aansluitend op het eiswissel vlak voor de aansluiting op de hoofdbaan.)quote:Op zondag 27 januari 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Bijzonder dat ze een ontspoortong hebben ingebouwd op dat perronspoor, met werkende wisselverwarming!![]()
Gaaf om te zien
(Ook even inzoomen op datum, tijd en treinnummer, mooie schermpjes
)
80 ampere (en 27,5 kV). Ik denk dat het verstandig is om de bovenleiding daar niet aan te raken...quote:Op zondag 27 januari 2013 19:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is een compleet wissel. Maar in Duitsland zijn er bij Limburg Süd ook veiligheidskopjes. (Korte kopspoortjes aansluitend op het eiswissel vlak voor de aansluiting op de hoofdbaan.)
Je hebt helemaal gelijkquote:Op zondag 27 januari 2013 19:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is een compleet wissel. Maar in Duitsland zijn er bij Limburg Süd ook veiligheidskopjes. (Korte kopspoortjes aansluitend op het eiswissel vlak voor de aansluiting op de hoofdbaan.)
Waar reageer je eigenlijk op? Ik snap het niet!quote:Op zondag 27 januari 2013 19:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
80 ampere (en 27,5 kV). Ik denk dat het verstandig is om de bovenleiding daar niet aan te raken...
Korte termijn..quote:Op zondag 27 januari 2013 19:52 schreef greavy het volgende:
Op korte termijn gaan er opnieuw 3 stammen Prio-rijtuigen naar de Binckhorst voor de treindienst Den Haag HS-Brussel. Stammen gaan volgens de huidige plannen uit 7 rijtuigen bestaan.
Logisch. Een still uit mijn filmpje waar de status van de trein wordt weergegeven.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Waar reageer je eigenlijk op? Ik snap het niet!
Binnen nu en 2 weken. Doel is om 1 maart de vervangende trein gereed te hebben.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Korte termijn..
1 week? 2 weken? 1 maand? half jaar?
Sorry danquote:Op zondag 27 januari 2013 18:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Je had je post ge-edit. Ik zat nog met de oude tekst in gedachte
Ging beter dan het ludieke rondje van gisteren?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben 4 Kopstations afgejakkerd, Nergens een 2 Miljardfeestje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |