Ja het is een systeem met veel diepgang, he? Ik ben er behoorlijk door gefascineerd, inmiddels.quote:Op zondag 14 april 2013 21:05 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik ben me momenteel ook flink bezig om me in de tarot te verdiepen. Je leert steeds bij, echt interessant!
Het is heel verslavend. Ik heb toch nog even snel de kaarten voor Dancing Phoebe gelegd.. Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 14 april 2013 21:37 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ja mooi hè? Ik heb dat de laatste weken ook, het 'zuigt' me aan als het ware de laatste tijd!
Ik had toch nog wel zin om even met de kaarten aan de gang te gaan. Ik heb ze in een recordtempo gelegd en er een draai aan gegeven. Ik weet dus niet in hoeverre dat de uitslag beinvloedt.quote:
quote:Op zondag 14 april 2013 21:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik had toch nog wel zin om even met de kaarten aan de gang te gaan. Ik heb ze in een recordtempo gelegd en er een draai aan gegeven. Ik weet dus niet in hoeverre dat de uitslag beinvloedt.
Het is alleen vermaak, dus zo'n experiment moet kunnen.
Dit kwam eruit:
0: koningin van pentagrammen
1: munten 7
2: staven 10
3: koningin van staven, omgekeerd
4: arcana 14, gematigdheid
5: arcana 17, de ster, omgekeerd
6: de ridder van pentagrammen, omgekeerd
7: munten 6
8: arcana 15, de duivel
9: staven 8
10: de keizer, omgekeerd
Je bent een gevoelsmens. Je houdt van sfeer. Materiele voorspoed gebruik je om van het leven te genieten. Je bent dan ook praktisch en doelgericht bezig. Je bent gemotiveerd om je doel te bereiken en je weet je voordeel te doen met de mogelijkheden die tot je beschikking staan.
Je begint vol enthousiasme aan iets nieuws. Misschien een nieuwe verliefdheid? Of iets waarje heel enthousiast over bent. Het lijkt erop dat je nog weleens een beetje wil manipuleren om je zin te krijgen.
Je hebt zojuist een belangrijk conflict opgelost. Je bent nog wel een beetje een dromer.
Het lijkt erop dat je weleens wat onhebbelijk kunt zijn als anderen iets beter kunnen dan jij.
Je bent wel een heel sociaal persoon en je kunt belangeloos delen.
Je komt voor een dilemma te staan, maar je bent goed in staat om kibbelende partijen bij elkaar te brengen. Je kunt heel diplomatiek zijn, volgens de kaarten. Er lijkt een spanningsveld te zijn tussen wens en werkelijkheid. Je wilt graag je idealen/ je droom/je fantasie over de ideale wereld in de praktijk brengen. De vraag is hoe je dat gaat doen. Je zou een beetje last kunnen hebben van wat ze 'Weltschmerz' noemen.
Je kunt daarom een beetje star zijn in je opvattingen. Het is misschien niet makkelijk voor je om je niet aangevallen te voelen als anderen je mening niet delen.
Proost!quote:Op zondag 14 april 2013 21:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]Bedankt.
Ik ben nu een beetje tipsy, dus kan het niet helemaal goed beoordelen. Morgen ga ik aandachtig lezen
Nee haha, ik zat denk ik met iemand in de war ofzo!quote:Op zondag 14 april 2013 21:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou als je dat hebt gezien voor ik het postte, ben je beslist helderziend![]()
Domweg je voordeel willen doen met voorkennis zal je niet veel wijzer maken. Je moet de verantwoordelijkheid voor je leven ook niet buiten jezelf zoeken, en zo'n belangrijke beslissing zeker niet van een paar kaartjes laten afhangen.quote:Op maandag 15 april 2013 06:16 schreef katey001 het volgende:
Thanks!
Nou, weet niet goed hoe ik de vraag juist moet formuleren, maar het komt hierop neer:
Als ik de stap naar de ander zet, ga ik veel (en / of zware) problemen hebben en zal ik mijn dochtertje bij mij kunnen houden?
Hmm, ik moet eerlijk zeggen dat ik er maar minimaal dingen in herken... Ik heb ze vet gemaakt. Bij de rest heb ik niet LIKEOMGTHATSSOOOOOOOME!!quote:Op zondag 14 april 2013 21:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik had toch nog wel zin om even met de kaarten aan de gang te gaan. Ik heb ze in een recordtempo gelegd en er een draai aan gegeven. Ik weet dus niet in hoeverre dat de uitslag beinvloedt.
Het is alleen vermaak, dus zo'n experiment moet kunnen.
Dit kwam eruit:
0: koningin van pentagrammen
1: munten 7
2: staven 10
3: koningin van staven, omgekeerd
4: arcana 14, gematigdheid
5: arcana 17, de ster, omgekeerd
6: de ridder van pentagrammen, omgekeerd
7: munten 6
8: arcana 15, de duivel
9: staven 8
10: de keizer, omgekeerd
Je bent een gevoelsmens. Je houdt van sfeer. Materiele voorspoed gebruik je om van het leven te genieten. Je bent dan ook praktisch en doelgericht bezig. Je bent gemotiveerd om je doel te bereiken en je weet je voordeel te doen met de mogelijkheden die tot je beschikking staan.
Je begint vol enthousiasme aan iets nieuws. Misschien een nieuwe verliefdheid? Of iets waarje heel enthousiast over bent. Het lijkt erop dat je nog weleens een beetje wil manipuleren om je zin te krijgen.
Je hebt zojuist een belangrijk conflict opgelost. Je bent nog wel een beetje een dromer.
Het lijkt erop dat je weleens wat onhebbelijk kunt zijn als anderen iets beter kunnen dan jij.
Je bent wel een heel sociaal persoon en je kunt belangeloos delen.
Je komt voor een dilemma te staan, maar je bent goed in staat om kibbelende partijen bij elkaar te brengen. Je kunt heel diplomatiek zijn, volgens de kaarten. Er lijkt een spanningsveld te zijn tussen wens en werkelijkheid. Je wilt graag je idealen/ je droom/je fantasie over de ideale wereld in de praktijk brengen. De vraag is hoe je dat gaat doen. Je zou een beetje last kunnen hebben van wat ze 'Weltschmerz' noemen.
Je kunt daarom een beetje star zijn in je opvattingen. Het is misschien niet makkelijk voor je om je niet aangevallen te voelen als anderen je mening niet delen.
Mooi gezegd.quote:Op maandag 15 april 2013 21:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Domweg je voordeel willen doen met voorkennis zal je niet veel wijzer maken. Je moet de verantwoordelijkheid voor je leven ook niet buiten jezelf zoeken, en zo'n belangrijke beslissing zeker niet van een paar kaartjes laten afhangen.
Je zult zelf wijzer moeten worden zodat je het dilemma kunt overzien en de juiste beslissing kunt nemen. Anders kun je net zo goed kop of munt gooien...
quote:Op dinsdag 16 april 2013 06:38 schreef katey001 het volgende:
Is ook helemaal de bedoeling niet om het daarvan te laten afhangen. Was echt wel benieuwd wat daaruit ging komen, dus meer uit nieuwsgierigheid. Maar hoeft niet. Toch bedankt, vond het leuk.
Oh damn, het liefst wil je natuurlijk lezen dat het op een geheimzinnige manier allemaal klopt.. Maar ja, het is maar voor de gein.quote:Op maandag 15 april 2013 22:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hmm, ik moet eerlijk zeggen dat ik er maar minimaal dingen in herken... Ik heb ze vet gemaakt. Bij de rest heb ik niet LIKEOMGTHATSSOOOOOOOME!!
Bedankt, tof om te lezen!
Haha, tjah, ook dat klopt als een busquote:Op dinsdag 16 april 2013 06:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh ok, nou ik had de kaarten voor je gelegd, eigenlijk. Alleen daar kwam uit dat je in grote verwarring zou verkeren. Over je vraag kwam er niks uit.
[..]
Misschien moet je daar dan eerst mee aan de gang?quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:02 schreef katey001 het volgende:
[..]
Haha, tjah, ook dat klopt als een bus.
Ach ja, eigenlijk weet ik het wel hoor ('De kaarten zeggen vooral dat je voor een 'duivels dilemma' staat.. Ze zeggen niet duidelijk wat het beste is. Alleen dat je blindelings een keuze zult moeten maken en dat ie veel huiselijk geluk kan opleveren, als je het juiste kiest.'). Dat heb ik nu niet en dat zit er ook niet in, dat ben ik wel zeker. Vandaar dat ik weet dat de kaarten 'vermaak' zijn, maar het was wel raar om te lezen hoe dicht je er wel bij zit. Ik 'leg' soms ook kaarten (niet echt hoor, via site's en zo), maar daar kom ik toch veel op hetzelfde uit, hetzelfde zoals bij jou dusquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Misschien moet je daar dan eerst mee aan de gang?
Oh wat grappig! Nou ja, als je nu al weet dat je relatie op de klippen is, dan is het alleen nog maar een kwestie van besluiten of je met die vriend verder wilt, lijkt me.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:18 schreef katey001 het volgende:
[..]
Ach ja, eigenlijk weet ik het wel hoor ('De kaarten zeggen vooral dat je voor een 'duivels dilemma' staat.. Ze zeggen niet duidelijk wat het beste is. Alleen dat je blindelings een keuze zult moeten maken en dat ie veel huiselijk geluk kan opleveren, als je het juiste kiest.'). Dat heb ik nu niet en dat zit er ook niet in, dat ben ik wel zeker. Vandaar dat ik weet dat de kaarten 'vermaak' zijn, maar het was wel raar om te lezen hoe dicht je er wel bij zit. Ik 'leg' soms ook kaarten (niet echt hoor, via site's en zo), maar daar kom ik toch veel op hetzelfde uit, hetzelfde zoals bij jou dus
Wijze woorden Mazaru.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:16 schreef mazaru het volgende:
Het gras lijkt altijd groener bij de buren
Zodra ik tijd heb ga ik ermee aan de gangquote:Op woensdag 17 april 2013 23:36 schreef Maiar het volgende:
Ik zou het leuk vinden als iemand eens wil kijken wat er over mij te zien is.
Meerderen lezingen mag natuurlijk ook en is misschien leuk om te vergelijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |