Hier is alvast de trekking, de uitleg volgt zsmquote:
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de trekking, de uitleg volgt zsm
0: zwaarden 7, omgekeerd
1: pentagrammen 5, omgekeerd
2: pentagrammen 6
3: het aas van bekers
4: het aas van staven, omgekeerd
5: munten 2
6: zwaarden 4, omgekeerd
7: koningin van staven
8: koning van zwaarden
9: arcana 18, de maan
10: zwaarden 5, omgekeerd
Het is altijd spannend om te zien of er iets van klopt. Geen idee of het ergens op slaat, maar dit is wat eruit kwam:quote:
Bedankt! Zeker herkenbaar. Kom er via pm op terug.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is altijd spannend om te zien of er iets van klopt. Geen idee of het ergens op slaat, maar dit is wat eruit kwam:
Je voelt je alsof je wereld op drijfzand is gebouwd. Het lijkt alsof het wereldje waar je in zit een illusie is. Het lijkt dan ook alsof je je gefrustreerd voelt. Je bent wel met dingen bezig maar het leidt niet echt ergens toe. Het lijkt een beetje een uitzichtloze situatie en dat kan je gevoel van eigenwaarde uiteindelijk aantasten.
je vindt echter een oplossing en/of troost. Je deelt wat je hebt (of je komt iemand of meerdere mensen tegen waarmee je dat doet) en je merkt mss. wel dat het 'zaliger is te geven dan te nemen'.
Je weet maar al te goed dat het belangrijker is om je verbonden te voelen met anderen dan materieel gewin na te streven.
Tot nu toe streefde je altijd allerlei doelen na. Maar waarom eigenlijk? Zocht je compensatie (in materie of status) voor wat je echt wilde?
Je bent nu belangen en waarden aan het afwegen. Welke principes gooi je overboord en welke hou je en welke nieuwe adopteer je?
Je hebt vaak eigenlijk tegen je principes in gehandeld. Je steeds moeten bewijzen is erg vermoeiend. Moeten toestaan dat anderen je gebruiken/van je profiteren ook.
Je voelt heel goed aan wanneer mensen je iets op de mouw proberen te spelden. Voor anderen kan dat weleens confronterend zijn. Je lijkt heel gevoelig en mss. wel overgevoelig, maar in wezen hou je mensen een spiegel voor door ze de consequenties te laten zien van allerlei mooipraterij.
Wat je zou moeten leren is wat meer discipline en organisatievermogen. Of misschien heb je dat altijd nagestreefd en kun je het ook best goed maar zit het je nu in de weg omdat je altijd hard hebt gewerkt om je waar te maken, maar de schijn ophouden is erg vermoeiend.
het is tijd om de confrontatie aan de gaan met oude angsten en ervaringen te verwerken. Je zult daardoor anders in het leven komen te staan.
Je moet wel oppassen dat je jezelf geen schuld aanpraat of laat aanpraten of een hekel aan jezelf krijgt omdat je hebt moeten toestaan dat anderen van je hebben geprofiteerd, of omdat je altijd dingen hebt moeten doen die je helemaal niet leuk vond.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:55 schreef readingaddict het volgende:
Zou iemand kaarten voor mij kunnen leggen?
Hier is alvast de trekkng:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:55 schreef readingaddict het volgende:
Hier is ie danquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:55 schreef readingaddict het volgende:
quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Toch jammer als mensen niks meer laten horen nadat je moeite hebt gedaan om een legging te doen..
Ja hoor! Ik ga deze keer een uitgebreide lezing voor je doenquote:Op donderdag 20 juni 2013 20:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mag ik dan nog een keertje?
Je hebt mij al eens "gedaan"Maar je noemde dat zelf een beetje een snel tussendoortje, als test. Herkende er wel WAT in, maar niet heel veel. Ben benieuwd of dat voor jou verschilt als je het "voor het echie" doet.
Nu al leukquote:Op donderdag 20 juni 2013 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja hoor! Ik ga deze keer een uitgebreide lezing voor je doen
Hier is alvast de legging. De uitleg volgt nogquote:
Oh dat klinkt als een goede methode! Ik schud ze in de hand en coupeer en draai één stapelt om. Dat doe ik drie keer.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:26 schreef mazaru het volgende:
Schuffel jij de kaarten op de tafel door elkaar? Ik leg zelf ook wel eens Tarot, maar ik doe niet aan omgekeerde kaarten. Alle kaarten liggen recht in het pak en ik schud ze in de hand, dus ze kunnen ook niet omkeren.
Ohh, dus jij schudt ze in de hand, pakt er een stapeltje af wat je omdraait, dan schudt je ze opnieuw, pakt er weer een stapeltje af wat je omdraait en dat drie keer. Begrijp ik het goed?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh dat klinkt als een goede methode! Ik schud ze in de hand en coupeer en draai één stapelt om. Dat doe ik drie keer.
Ja. zo doe ik dat idd. Meestal krijg je dan dat 1/3 van de kaarten omgekeerd is.. Maar schudden op tafel, zodat je echt een willekeurig aantal gekeerde en recht geschikte kaarten krijgt klinkt ook als een goede methode.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ohh, dus jij schudt ze in de hand, pakt er een stapeltje af wat je omdraait, dan schudt je ze opnieuw, pakt er weer een stapeltje af wat je omdraait en dat drie keer. Begrijp ik het goed?
Ja, als je gewend bent om met omgekeerde kaarten te werken dan denk ik dat het op de tafel schudden een hele goede methode is. Een vriend van mij doet dat ook zo en haalt daar hele mooie resultaten mee.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja. zo doe ik dat idd. Meestal krijg je dan dat 1/3 van de kaarten omgekeerd is.. Maar schudden op tafel, zodat je echt een willekeurig aantal gekeerde en recht geschikte kaarten krijgt klinkt ook als een goede methode.
Die kaart staat wel voor doorbraak of zuivering. Als ie in de 2e positie valt, dan zou die kaart op dat moment tekenend moeten zijn voor je karakter of geestesgesteldheid. (Tenzij je geen significator gebruikt, dan staat ie voor wat je pad kruist) Die ervaring heb ik zelf niet, trouwens.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja, als je gewend bent om met omgekeerde kaarten te werken dan denk ik dat het op de tafel schudden een hele goede methode is. Een vriend van mij doet dat ook zo en haalt daar hele mooie resultaten mee.
Trouwens, nog een vraagje. Ik leg ook altijd het Keltische kruis, heb jij ook de ervaring dat als de staven 8 als 2e kaart gelegd wordt, dat je er dan op kunt rekenen dat er binnen enkele uren iets staat te gebeuren?
Dat heb ik al zo vaak gehad, zowel in leggingen voor mezelf als voor vrienden. Als staven 8 op een andere plek in de legging ligt dat zijn de dingen wel in beweging maar hoeft het niet perse die zelfde dag nog te gebeuren, maar ligt die op de 2e plek dan kun je alvast rechtop gaan zitten.
Ik telde de significator niet mee. Ik bedoelde dus de 2e kaart op de significator, de gekruiste kaart.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die kaart staat wel voor doorbraak of zuivering. Als ie in de 2e positie valt, dan zou die kaart op dat moment tekenend moeten zijn voor je karakter of geestesgesteldheid. (Tenzij je geen significator gebruikt, dan staat ie voor wat je pad kruist) Die ervaring heb ik zelf niet, trouwens.
Dan kan ik me er alles bij voorstellen, Die kaart staat voor katharsis en voor standvastigheid ook..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik telde de significator niet mee. Ik bedoelde dus de 2e kaart op de significator, de gekruiste kaart.
En hier is de uitleg:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de legging. De uitleg volgt nog
0: ridder van bokalen
1: staven 9
2: het aas van zwaarden.
3: koningin van zwaarden
4: zwaarden 3
5: arcana 9, de kluizenaar
6: :bekers 4
7: het aas van staven
8: munten 5, omgekeerd
9: arcana 11, omgekeerd
10: munten 9, omgekeerd
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Top, bedankt!
Wat grappig dat deze wel beter matcht dan de vorige
Meer herkenning bij
Vind het echt leuk dat je dit zo doet, dus nogmaals bedankt!
Dank je wel! Het is echt superleuk om te doen. En verslavend ook. Het is altijd een verrassing wat er uit zal komen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:45 schreef mazaru het volgende:
Je doet het heel leuk EO, en petje af dat je de kaarten zo mooi in een geheel verwerkt. Je steekt er ook echt de tijd in om het goed te doen. Leuk om dit zo te volgen.
Je bent beter geworden in de interpretatie. Erg leuk om te lezen dat dit topic nog steeds bestaat.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:45 schreef mazaru het volgende:
Je doet het heel leuk EO, en petje af dat je de kaarten zo mooi in een geheel verwerkt. Je steekt er ook echt de tijd in om het goed te doen. Leuk om dit zo te volgen.
0: ridder van zwaarden, omgekeerdquote:
Ben benieuwd..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: ridder van zwaarden, omgekeerd
1: staven 7, omgekeerd.
2: arcana 3, de keizerin, omgekeerd
3: zwaarden 7, omgekeerd
4: arcana 15, de duivel
5: het aas van staven
6: munten 8
7: het aas van zwaarden, omgekeerd.
8: de rechtvaardigheid, omgekeerd
9: arcana 13, de dood, omgekeerd
10: de ridder van pentagrammen
De uitleg volgt nog
Je gaat door roeien en ruiten! Je levenssfeer staat in het teken van drift, worsteling om maar gezien te worden. Je geeft ook weleens anderen de schuld.quote:
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:53 schreef EilandjeOnline het volgende:
Hoi E_O,
zou je voor mij deze legging willen analyseren. Het gaat om een persoon die ik dagelijks in de trein tegenkom en die ik jaren eerder ook al dagelijks zag in een andere stad. Ik vroeg me af waar het dit keer heen gaat.
Waar het om gaat ) Toren omgekeerd
Wat erbij komt kijken) Dwaas
Bewuste gedachten) De duivel
Onbewuste gedachten ) Bekers Schildknaap
Recent verleden ) Twee van zwaarden
Nabije toekomst) Gerechtigheid
Hoe ik tegen de vraag aankijk) vier van zwaarden omgekeerd
De omgeving / hij ) Vijf van bekers omgekeerd
Hoop/angst) Keizerin
Resultaat) Zegewagen omgekeerd
Zo hier is ie:quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:53 schreef EilandjeOnline het volgende:
Hoi E_O,
zou je voor mij deze legging willen analyseren. Het gaat om een persoon die ik dagelijks in de trein tegenkom en die ik jaren eerder ook al dagelijks zag in een andere stad. Ik vroeg me af waar het dit keer heen gaat.
Waar het om gaat ) Toren omgekeerd
Wat erbij komt kijken) Dwaas
Bewuste gedachten) De duivel
Onbewuste gedachten ) Bekers Schildknaap
Recent verleden ) Twee van zwaarden
Nabije toekomst) Gerechtigheid
Hoe ik tegen de vraag aankijk) vier van zwaarden omgekeerd
De omgeving / hij ) Vijf van bekers omgekeerd
Hoop/angst) Keizerin
Resultaat) Zegewagen omgekeerd
Eng, maar wel echt des TRU'squote:Op zondag 30 juni 2013 20:24 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik zat net te denken dat je mijn post ging quoten E_O. Enigzins eng wel dit!
Dank je wel E_O, ik herken alles! op het moment ben ik idd een irritante periode langzaam aan het afsluiten, we zijn er nog niet maar de stofwolken zijn nu idd aan het verdwijnen, gelukkig! knap dat je dat allemaal terug leest, Ik lees alleen niet zoveel over hoe het met mij en de persoon zal verlopen, ik lees alleen mijn verhaal wat wel klopt.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo hier is ie:
Er is sprake van een crisis. Je wereld stort in. Je zult veel moeten loslaten en je moet maar afwachten wat ervoor in de plaats komt.
Gelukkig heb je vertrouwen in de goede afloop. Voorheen woog je altijd de consequenties van je daden goed af. Ergens is er toch een kink in de kabel gekomen, zo lijkt het.
Je bent je maar al te goed bewust van een machtspositie waarin je verkeert, in die zin dat er van je keuze veel kan afhangen.Met macht komt verantwoordelijkheid. Het zou goed zijn om je intenties goed te ondezoeken alvorens je een keuze maakt.
Na deze bewogen tijd zul je je mild en vergevingsgezind kunnen opstellen.
Door je problemen heb je je mss. een hardvochtige mentaliteit aangemeten, maar door die verharding zie je mss. de goede bedoelingen van de ander over het hoofd. Bovendien ben je eigenlijk een zachtmoedig mens. En wie goed doet, goed ontmoet, natuurlijk.
Er zijn dingen misgegaan. je voelt je daar schuldig over. Toch lijkt dat niet echt verwijtbaar te zijn. Je bent tenslotte goed voorbereid te werk gegaan.
Hoewel je in de eerste instantie weinig in materiele zin aan dit hele avontuur zult overhouden, heb je een schat aan wijsheid en je zult volop mogelijkheden tot groei zien.
Je hebt het overzicht verloren en je moet jezelf beslist beter leren kennen, maar je zult ook leren mild te zijn voor jezelf en je je eigen onvolkomenheden te vergeven.
Hopelijk herken je er wat in.Het is wel lastig om een legging te interpreteren die een ander heeft gedaan. Tenslotte hoef je voor jezelf de situatie nietmeer proberen te 'vangen'. Dat maakt het anders.
Zes grote arcanakaarten is opvallend, trouwens.
Ik vind het wel een uitdaging als je zelf de kaarten trekt .quote:Op zondag 30 juni 2013 21:09 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
Dank je wel E_O, ik herken alles! op het moment ben ik idd een irritante periode langzaam aan het afsluiten, we zijn er nog niet maar de stofwolken zijn nu idd aan het verdwijnen, gelukkig! knap dat je dat allemaal terug leest, Ik lees alleen niet zoveel over hoe het met mij en de persoon zal verlopen, ik lees alleen mijn verhaal wat wel klopt.
Als je wil zou je ook zelf een legging kunnen doen als dat het makkelijker maakt ?
Ik bedacht me net dat we natuurlijk ook allebei de kaarten kunnen trekken. Kunnen we zien of er overeenkomsten zijn. Dat lijkt me wel een leuk experiment.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik vind het wel een uitdaging als je zelf de kaarten trekt .We weten gelijk wat de vraag is, van de week heb ik dan wel tijd om te kaarten te duiden.
En heel graag gedaan.
Ok, ik dacht dat je een vervolglegging wilde, maar nu met de vraag hoe het eea. gaat verlopen. Zal ik daarvoor de kaarten gaan leggen? Als je zou willen kun je hetzelfde doen.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:52 schreef EilandjeOnline het volgende:
Ik zou dat idd kunnen doen, met dezelfde vraag, een andere KK legging, als je dat wil doe ik dat vanavond , maar eigelijk heb ik dat met de bovenstaande legging al gedaan, al is deze wel al een maand oud.
Ja hoor, dat is prima! Het is en blijft heel erg fascinerend om te doen.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:40 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Mag ik ook weer eens in de rij aansluiten?
prima, ik leg het vanavondquote:Op maandag 1 juli 2013 14:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat je een vervolglegging wilde, maar nu met de vraag hoe het eea. gaat verlopen. Zal ik daarvoor de kaarten gaan leggen? Als je zou willen kun je hetzelfde doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |