abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124809518
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik sluit ook weer graag aan, ook al is het nog kort geleden (10 maart zag ik net). Er zijn wel wat kleine dingen veranderd in de tussentijd. Mochten er anderen eerst willen die nog niet zijn geweest, dan is dat natuurlijk ook prima. :)

Ben benieuwd wat er nu uitkomt, of het nog aanknopingspunten biedt bijv. of dat ik gewoon te ongeduldig ben :P.
Ik zal morgen de kaarten voor jou leggen :)
pi_124809592
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik zal morgen de kaarten voor jou leggen :)
Prima hoor, no hurry! :)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_124827917
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: koning van staven, omgekeerd
1: munten 5, omgekeerd
2: koningin van pentagrammen
3: koningin van bekers
4: bekers 6
5: arcane 19, de zon, omgekeerd
6: ridder van staven, omgekeerd
7: staven 5, omgekeerd
8: bekers 2
9: arcana 10
10 arcana 17, de ster, omgekeerd

De uitleg volgt zsm :)
ik ben benieuwd ...
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_124835417
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:29 schreef Tijger6 het volgende:

[..]

ik ben benieuwd ...
Nou, ik hoop dat het ergens op slaat en dat je mij er niet op aakijkt :D, maar dit kwam eruit:

Heb je te maken met manipulatie en emotionele druk/chantage? Of wellicht is er sprake van een lastige baas of manipulatieve collega op het werk van je partner, waar je het over had?
Je schijnt het gevoel te hebben dat je je in een doodlopende weg bevindt. Gelukkig ga je niet bij de pakken neerzetten en je weet slim om te gaan met de mogelijkheden die je hebt.
Om de moed inderdaad niet te verliezen heb je iemand nodig die veel begrip voor je heeft en bij wie je alles kwijt kan. Gelukkig had je ook altijd veel morele steun van mensen die je na staan. Je kunt jezelf weleens kleiner maken dan je eigenlijk bent. Het is ook niet makkelijk om je volwassen te blijven gedragen in een onzekere periode. Je moet ook oppassen in destructieve impulsen niet kapot te maken wat je liefhebt, als dingen niet gaan zoals je dat wenst.
Je bent een beetje een dwarsligger omdat je je zelf niet altijd even aardig vindt. In wezen zoek je dan gewoon wat troost.
Het is belangrijk dat je wat rust vindt. Gelukkig heb je goede vrienden (of een partner die veel steun geeft, je moeder, whatever)
Er breekt een nieuwe fase aan, nu is het de kunst om deze onbevangen tegemoet te treden.
Je blijft een beetje een dromer, vooralsnog.
pi_124837922
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Nou, ik hoop dat het ergens op slaat en dat je mij er niet op aakijkt :D, maar dit kwam eruit:

Nee hoor; ik ben al lang blij dat je dit wil doen voor mij :-)

meer uitleg in pb
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_124848429
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:18 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Hier is alvast de legging:

0: koningin van zwaarden, omgekeerd
1: bekers 6
2: koningin van bokalen
3: het aas van zwaarden
4: staven 10
5: staven 7, omgekeerd
6: munten 9, omgekeerd
7: Arcana 20, het oordeel
8: ridder van munten, omgekeerd
9 arana 2, de hogepriesteres
10: arcane 19, de zon
pi_124889388
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:18 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Goed hier is ie dan, deze lezing is wat abstract en niet helemaal coherent en eenduidig en ik hoop dat het ergens op slaat. :)
Nou ja, het is ook alleen maar als vermaak bedoeld :P

Deze lezing wordt bepaald door de negatief gerichte zwaardenkoningin. Dat betekent dat je opgelopen trauma's nog niet verwerkt hebt en dat je moet oppassen niet bitter te worden. Gelukkig heb je veel steun aan de mensen die je na staan. (bekers 6, je karakterkaart)
Je krijgt de rust en de mogelijkheid om je te herstellen, begrip te vinden en bij te tanken. (Je pad wordt gekruist door de koningin van bekers, het archetype van de moeder) Dit kan eventueel ook een persoon zijn of misschien wel je echte moeder.
Het is tijd om wat sterker in je schoenen te komen staan. Je stelt jezelf dan ook een nieuw doel waar je met veel elan aan begint. Je wordt wel een beetje gehinderd door het feit dat je ofwel niet gefocust bent op wat je nou eigenlijk wilt; Je bent alleen maar enthousiast zonder dat er wat uit je handen komt ofwel omdat je een lichtelijk verwijtende houding hebt. Het is zaak niet anderen de schuld te geven van je onbehagen. (staven 7 kan omgekeerd deze twee betekenissen hebben: ofwel de motieven zijn niet helemaal zuiver, of ze zijn dat wel maar je kunt je energie niet richten.)
Je weet niet helemaal wat je wilt, nog. (blijven werken of niet?) Ondanks dat je nieuwe kracht en motivatie hebt gevonden en je beter voelt. Je voelt je nog wat in de war en het wereldbeeld is een beetje wazig, lijkt het.

Het eerste deel van deze legging leent zich ook heel goed voor een andere uitleg:
ondanks dat je geen gemakkelijke jeugd had, wil je dolgraag een gezin en moeder worden. Je moet daarvoor wel doortastend leren optreden. Het lijkt allemaal heel geweldig. Het is wel lastig om je daarop te focussen in je huidige situatie en je vraagt je af of het geen bevlieging is.

Je zult je herstellen en er beter/sterker uitkomen dan je was. (of je wordt zwanger :') ) Je moet, als je je nieuw gevonden ideaal in de praktijk brengt wel rekening houden met de realiteit, anders blijf je met je hoofd tegen de muur lopen. :P
Je krijgt de kans om veel meer zelfkennis op te doen, als je vat krijgt op je rusteloosheid.
Je zult dan ook een voorbeeld kunnen zijn voor anderen, nadat je volledig hersteld bent.
pi_124889892
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Knip ;)

Pfoe, even rustig lezen :P

Reactie komt nog (via pm) ;)

[ Bericht 68% gewijzigd door myxomatosekonijn op 04-04-2013 21:12:48 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:12:09 #84
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_125195568
Ik zou ook wel een legging willen. Ben heel benieuwd

Tarot, I Ching of astrologie, ik hou me voor alles aanbevolen! :)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_125198456
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:12 schreef mazaru het volgende:

Hier is de trekking:

0: arcana 18, de maan, omgekeerd
1: arcana 1, de magier
2: munten 9
3: koningin van munten
4: arcana 16, de toren, omgekeerd
5: ridder van pentagrammen
6: schildknaap van bekers
7: staven 2, omgekeerd
8: arcana 14. gematigdheid
9: arcana 10, het rad, omgekeerd
10 staven 4, staven 4, omgekeerd

De duiding volgt zsm. :P
pi_125209443
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:12 schreef mazaru het volgende:

Nou dit is wat eruit kwam:

Het is wat abstract en het kan altijd zijn dat er niets van klopt. Het is tenslotte ook maar vermaak.

Je hebt last van angsten of mss. een angststoornis. Je hebt echter wel jezelf gevonden. En je weet je voordeel ermee te doen.
Je krijgt de kans om een nieuwe kijk te krijgen op allerlei zaken. Het is belangrijk dat je leert dat je er gewoon mag zijn en een waardevol mens bent. Je hebt een crisis meegemaakt die je wereld ogenschijnlijk deed instorten. Je weet echter je voordeel te doen met je talenten en je krijgt een ietwat filosofische kijk op de wereld. Je bent ontvankelijk, milder geworden en bereid om het goede in anderen te zien.
Je bent ietwat besluiteloos en je hebt te maken met innerlijke conflicten.
Door de crisis van van afgelopen tijd ben wijzer geworden en je stelt je vergevingsgezind op.
Je zult dingen over moeten doen, maar je hebt wel een kans het beter te doen met je vernieuwde inzicht.
Nu zul je moeten leren dat het belangrijkste in het leven niet het najagen van eigen voordeel is.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:26:54 #87
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_125211419
Dank je wel. Er zitten wat dingen tussen die kloppen, maar ook dingen waar ik niets van herken. Maar zoals je al zei, het is gewoon vermaak ;)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_125225546
Hey, ik weet dat het enkel vermaak is, maar wil je voor mij ook de kaarten eens leggen? Ben eens benieuwd wat eruit zal komen :)
pi_125248068
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 09:18 schreef katey001 het volgende:
Hey, ik weet dat het enkel vermaak is, maar wil je voor mij ook de kaarten eens leggen? Ben eens benieuwd wat eruit zal komen :)
0: het aas van staven, omgekeerd
1: staven 10, omgekeerd
2: aracana 15, de duivel
3: ridder van pentagrammen, omgekeerd
4: bekers 10
5: de koningin van staven, omgekeerd
6: arcana 13, de dood
7: aranca 0, de zot
8: arcana 19, de zon
9: staven 7, omgekeerd
10 schildknaap van zwaarden, omgekeerd

In je (werk?)omgeving krijg je nog weleens te maken met geldingsdrang. Of misschien wil je je wel graag waarmaken vanwege een soort minderwaardigheidsgevoel. Daarom is de verleiding groot om herhaaldelijk dingen te doen die je eigenlijk niet wilt.
Je komt dan ook voor een keuze te staan. Het lijkt belangrijk te zijn om wat minder te hechten aan bezit en aanzien en om wat minder naar anderen te kijken, wat dat betreft.
In je relatie (of in familieverband of je vriendenkring) kom je in een nieuwe fase. Je hebt je misschien vaak waar moeten maken (in je werk) of het gevoel gehad dat je hebt moeten overleven. Het lijkt erop dat je een wat competitieve houding hebt.
Zo onderhand krijg je wel door wat echt belangrijk is in het leven. Je probeert dan ook deze houding los te laten, maar dat kan best eng zijn, zeker als je gevoel had dat je het nodig had je te moeten bewijzen.
Je begint aan een nieuwe fase in je relatie, (of de familieverbanden worden beter) of misschien volgt er wel gezinsuitbreiding. Daarin ben je helemaal niet op jezelf gericht en het brengt je eigenlijk meer geluk dan het najagen van prestige. De mooiste dingen in het leven zijn wellicht gratis en bovendien is het associeren van materiele welvaart met geluk iets wat je zelf doet. In die zin kun je het belang van bezit zo groot of klein maken als je wilt en is het dus heel relatief. (tenzij het gaat om eerste levensbehoeften, natuurlijk. Sommige mensen schieten daarin door en willen voortdurend meer.) Omdat je weleens hard hebt moeten zijn, kun je een wat bittere houding hebben, soms.
Het is goed om te beseffen wat echt belangrijk is en daarom te proberen wat meer met beleid te handelen.
pi_125248851
:-O
Ok, effe kort mijn situatie schetsen (is misschien niet de bedoeling maar wil het nu wel effe doen, zodat je weet waarom ik je vroeg om kaarten te leggen):

In je (werk?)omgeving krijg je nog weleens te maken met geldingsdrang. Of misschien wil je je wel graag waarmaken vanwege een soort minderwaardigheidsgevoel. Daarom is de verleiding groot om herhaaldelijk dingen te doen die je eigenlijk niet wilt. Je komt dan ook voor een keuze te staan. Het lijkt belangrijk te zijn om wat minder te hechten aan bezit en aanzien en om wat minder naar anderen te kijken, wat dat betreft.

Ik werk bij mijn ouders, de bedoeling is dat ik samen met mijn broer (die er ook werkt) de zaak overneem, wat niet zo eenvoudig lijkt als het klinkt. Onze ouders hebben ons steeds het gevoel gegeven dat we 'minderwaardig' waren, omdat ze dachten dat we ons zo meer zouden inzetten. Ondertussen komen we (mijn broer en ik) daar tegen op, omdat we weten dat we lang niet minderwaardig zijn.

In je relatie (of in familieverband of je vriendenkring) kom je in een nieuwe fase. Je hebt je misschien vaak waar moeten maken (in je werk) of het gevoel gehad dat je hebt moeten overleven. Het lijkt erop dat je een wat competitieve houding hebt. Zo onderhand krijg je wel door wat echt belangrijk is in het leven. Je probeert dan ook deze houding los te laten, maar dat kan best eng zijn, zeker als je gevoel had dat je het nodig had je te moeten bewijzen. Je begint aan een nieuwe fase in je relatie, (of de familieverbanden worden beter) of misschien volgt er wel gezinsuitbreiding. Daarin ben je helemaal niet op jezelf gericht en het brengt je eigenlijk meer geluk dan het najagen van prestige. De mooiste dingen in het leven zijn wellicht gratis en bovendien is het associeren van materiele welvaart met geluk iets wat je zelf doet. In die zin kun je het belang van bezit zo groot of klein maken als je wilt en is het dus heel relatief. (tenzij het gaat om eerste levensbehoeften, natuurlijk. Sommige mensen schieten daarin door en willen voortdurend meer.)
Ik woon 6 jaar samen met mijn vriend, samen hebben we een dochtertje van 4 en een huis (dat we 3 jaar lang verbouwd hebben, we kunnen er bijna in). Tussen mijn vriend en mij botert het al even niet meer, en ik ben verliefd geworden op een vriend die ik ondertussen al meer dan 20 jaar ken. Ik sta op het punt om de stap te zetten naar die nieuwe vriend, en het oude te laten voor wat het is, want daar zit volgens mij geen toekomst in. Alleen heb ik enorm veel schrik voor die nieuwe relatie. Niet omwille van die vriend, maar gewoon, schrik dat het anders zal zijn dan dat het nu is. In het begin is het altijd leuk hé, dat was met mijn huidige vriend ook. Maar als ik nu de stap zet, wil ik dat het mijn laatste stap is. Ik heb geen zin meer in 'verandering', ik wil hierna blijven waar ik ben.

Omdat je weleens hard hebt moeten zijn, kun je een wat bittere houding hebben, soms.
Dat klopt zo erg, da's niet normaal. Het is inderdaad zo dat ik een bittere houding heb. Daar zal ik moeten aan werken.
pi_125249349
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:10 schreef katey001 het volgende:
:-O
Ok, effe kort mijn situatie schetsen (is misschien niet de bedoeling maar wil het nu wel effe doen, zodat je weet waarom ik je vroeg om kaarten te leggen):

In je (werk?)omgeving krijg je nog weleens te maken met geldingsdrang. Of misschien wil je je wel graag waarmaken vanwege een soort minderwaardigheidsgevoel. Daarom is de verleiding groot om herhaaldelijk dingen te doen die je eigenlijk niet wilt. Je komt dan ook voor een keuze te staan. Het lijkt belangrijk te zijn om wat minder te hechten aan bezit en aanzien en om wat minder naar anderen te kijken, wat dat betreft.

Ik werk bij mijn ouders, de bedoeling is dat ik samen met mijn broer (die er ook werkt) de zaak overneem, wat niet zo eenvoudig lijkt als het klinkt. Onze ouders hebben ons steeds het gevoel gegeven dat we 'minderwaardig' waren, omdat ze dachten dat we ons zo meer zouden inzetten. Ondertussen komen we (mijn broer en ik) daar tegen op, omdat we weten dat we lang niet minderwaardig zijn.

In je relatie (of in familieverband of je vriendenkring) kom je in een nieuwe fase. Je hebt je misschien vaak waar moeten maken (in je werk) of het gevoel gehad dat je hebt moeten overleven. Het lijkt erop dat je een wat competitieve houding hebt. Zo onderhand krijg je wel door wat echt belangrijk is in het leven. Je probeert dan ook deze houding los te laten, maar dat kan best eng zijn, zeker als je gevoel had dat je het nodig had je te moeten bewijzen. Je begint aan een nieuwe fase in je relatie, (of de familieverbanden worden beter) of misschien volgt er wel gezinsuitbreiding. Daarin ben je helemaal niet op jezelf gericht en het brengt je eigenlijk meer geluk dan het najagen van prestige. De mooiste dingen in het leven zijn wellicht gratis en bovendien is het associeren van materiele welvaart met geluk iets wat je zelf doet. In die zin kun je het belang van bezit zo groot of klein maken als je wilt en is het dus heel relatief. (tenzij het gaat om eerste levensbehoeften, natuurlijk. Sommige mensen schieten daarin door en willen voortdurend meer.)
Ik woon 6 jaar samen met mijn vriend, samen hebben we een dochtertje van 4 en een huis (dat we 3 jaar lang verbouwd hebben, we kunnen er bijna in). Tussen mijn vriend en mij botert het al even niet meer, en ik ben verliefd geworden op een vriend die ik ondertussen al meer dan 20 jaar ken. Ik sta op het punt om de stap te zetten naar die nieuwe vriend, en het oude te laten voor wat het is, want daar zit volgens mij geen toekomst in. Alleen heb ik enorm veel schrik voor die nieuwe relatie. Niet omwille van die vriend, maar gewoon, schrik dat het anders zal zijn dan dat het nu is. In het begin is het altijd leuk hé, dat was met mijn huidige vriend ook. Maar als ik nu de stap zet, wil ik dat het mijn laatste stap is. Ik heb geen zin meer in 'verandering', ik wil hierna blijven waar ik ben.

Omdat je weleens hard hebt moeten zijn, kun je een wat bittere houding hebben, soms.
Dat klopt zo erg, da's niet normaal. Het is inderdaad zo dat ik een bittere houding heb. Daar zal ik moeten aan werken.
Verbazend :o
pi_125259690
Echt hé! Ik zit enorm in de knoop, blijf ik waar ik ben (maar dat heeft toch geen toekomst) of ga ik voor de nieuwe relatie (waar ik ook schrik voor heb, voor het onbekende). Maar blijkbaar zeggen de kaarten om volledig voor de nieuwe relatie te gaan (klopt toch hé mijn interpretatie?).
pi_125259717
Oh! Mag ik ook?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_125260392
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:04 schreef katey001 het volgende:
Echt hé! Ik zit enorm in de knoop, blijf ik waar ik ben (maar dat heeft toch geen toekomst) of ga ik voor de nieuwe relatie (waar ik ook schrik voor heb, voor het onbekende). Maar blijkbaar zeggen de kaarten om volledig voor de nieuwe relatie te gaan (klopt toch hé mijn interpretatie?).
Ik zal zo nog even kijken...
pi_125262973
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:04 schreef katey001 het volgende:
De kaarten zeggen vooral dat je voor een 'duivels dilemma' staat.. Ze zeggen niet duidelijk wat het beste is. Alleen dat je blindelings een keuze zult moeten maken en dat ie veel huiselijk geluk kan opleveren, als je het juiste kiest.
Wat wijsheid is, moet je ook uiteindelijk zelf beslissen, natuurlijk. Die verantwoordelijkheid kan ik niet voor je nemen :P
pi_125275770
Mag ik je vragen om nog een legging te doen, maar deze keer met een specifieke vraag?
  zondag 14 april 2013 @ 21:05:20 #97
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_125283302
Ik ben me momenteel ook flink bezig om me in de tarot te verdiepen. Je leert steeds bij, echt interessant!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_125285066
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh! Mag ik ook?
Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de gang :)
pi_125285098
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de gang :)
Bedankt vast!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_125285118
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 18:26 schreef katey001 het volgende:
Mag ik je vragen om nog een legging te doen, maar deze keer met een specifieke vraag?
Ja hoor, ik heb van de week wel tijd om nog een legging voor je te doen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')