Mee eens, maar werkgevers en de maatschappij zien natuurlijk niet welke methode jij gebruikt hebt. Als veel studenten met zo'n CS door een studie heenfietsen is dat niet goed voor de waarde van een wo diploma.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Om hier op in te haken: het lijkt natuurlijk onrechtvaardig gezien de moeite die wij normale studenten er misschien voor doen, maar ik geloof oprecht dat je dat juist vaardigheden leert om je een goede jurist te maken. Op de lange termijn werkt CS niet, het is een beetje dat verhaal van die Afrikaanse visser.
In theorie heb je gelijk, maar is in de praktijk het aantal studenten dat die route volgt echt zo groot?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Mee eens, maar werkgevers en de maatschappij zien natuurlijk niet welke methode jij gebruikt hebt. Als veel studenten met zo'n CS door een studie heenfietsen is dat niet goed voor de waarde van een wo diploma.
Zo direct werkt de arbeidsmarkt ook weer niet. Ook mijn klasgenoten zijn goed terecht gekomen. Alleen veelal via een omweg. Als je weet dat je geld wil gaan verdienen met het exploiteren van kroegen (omdat horeca je passie is) moet je kritisch wat je te zoeken hebt op een gymnasium. Zeker als je 40.000 (of 15.000 enkel voor begeleiding) om bij te blijven met je klasgenoten. Ander soort mensen, ander soort cultuur, ander soort onderwijs.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:46 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar het lijkt me dat deze mensen op de arbeidsmarkt alsnog niet meekunnen?
Waarschijnlijk niet inderdaad.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
In theorie heb je gelijk, maar is in de praktijk het aantal studenten dat die route volgt echt zo groot?
Ja, elk regio kent wel een dergelijke school. Veelal te herkennen aan 'stedelijk gymnasium' of vernoemd naar een of andere historische Nederlander. Weinig tot geen allochtonen, eigen hockey team, veel bekende oud scholieren, relatief hoge ouderbijdrage en heel veel aandacht voor cultuur en extra circulaire activiteiten als debattoernooien en dergelijke. Dit omdat de leerlingen zo leergierig en breed geinteresseerd zijn. Oh, enige nadeel is wel dat je een dode taal erbij moet leren welke praktisch onmogelijk is en dat je in vwo5 eigenlijk al eindexamen moet kunnen doen qua tempo.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Luzac, dat is waar ook. Was de naam kwijt.
[..]
Ik heb dus op zo'n status-school gezeten, en het Luzac was echt het opvangnet voor sommige mensen. Soms zelfs sneller klaar door uit te vallen dan de normale leerlingen
Wat/waar ga je doen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:51 schreef Yreal het volgende:
Ik heb echt zin om te gaan starten met mijn stage
Assistent bij private banking. 3 kwart van de tijd voorbereiden werk voor nieuw klantcontact, de rest van de tijd mag ik meelopen met vermogensstructurering voor een klein onderzoekje.quote:
Hahaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, elk regio kent wel een dergelijke school. Veelal te herkennen aan 'stedelijk gymnasium' of vernoemd naar een of andere historische Nederlander.
Veel is wel herkenbaar ja, al heb ik het nooit negatief ervaren. Kleine school, veel persoonlijke aandacht, heel veel aandacht voor cultuur (wat ik absoluut niet slecht vind). Plus een fijne sfeer en een tempo dat op een enkel vak na perfect op mij aansloot. Ook al heb ik niets met hockey en hebben mijn ouders niet veel geldquote:Weinig tot geen allochtonen, eigen hockey team, veel bekende oud scholieren, relatief hoge ouderbijdrage en heel veel aandacht voor cultuur en extra circulaire activiteiten als debattoernooien en dergelijke. Dit omdat de leerlingen zo leergierig en breed geinteresseerd zijn. Oh, enige nadeel is wel dat je een dode taal erbij moet leren welke praktisch onmogelijk is en dat je in vwo5 eigenlijk al eindexamen moet kunnen doen qua tempo.
Voor mij was er geen betere school in de buurt, maar ik begrijp (en heb gezien) hoe het voor sommige mensen niet kan passen. En ik was er, moet ik zeggen, na vijf jaar ook wel goed zat van.quote:Voor sommige leerlingen een droom, voor anderen een zes jaar durende nachtmerrie.
Begrijp ik nou goed dat jij ook naar zo'n diplomainstituut ging?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha
[..]
Veel is wel herkenbaar ja, al heb ik het nooit negatief ervaren. Kleine school, veel persoonlijke aandacht, heel veel aandacht voor cultuur (wat ik absoluut niet slecht vind). Plus een fijne sfeer en een tempo dat op een enkel vak na perfect op mij aansloot. Ook al heb ik niets met hockey en hebben mijn ouders niet veel geld
[..]
Voor mij was er geen betere school in de buurt, maar ik begrijp (en heb gezien) hoe het voor sommige mensen niet kan passen. En ik was er, moet ik zeggen, na vijf jaar ook wel goed zat van.
Nee, dat begrijp je niet goedquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat jij ook naar zo'n diplomainstituut ging?
Om hier even op terug te komen, ik heb dit nog expliciet aan de werkgroep docent gevraagd, omdat je vorig jaar bij RGS1 ook elk arrest wat behandeld werd diende te kennen, en dat was toen deel van de tentamenstof. Maar dat was dit jaar dus niet het geval. Enkel de 2/3 casussen (meestal met Blasius en nog iemandquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:05 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar moet je dat arrest gebonden materiaal ook kennen? Heb je zegmaar info nodig die niet in het boek staat, maar die je enkel uit het werkboek kan halen?
Nee, niet iedereen heeft met een gymnasium diploma heeft deze gekocht. Voor veel leerlingen is het ook gewoon de perfecte school, maar niet voor iedereen. Als ouder moet je daar op een gegeven moment ook gewoon realistisch zijn en niet alleen maar blindstaren op de naam.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat jij ook naar zo'n diplomainstituut ging?
Overigens wilden mijn ouders me naar een andere school hebben hoor. Ik ben echt niet zo'n gemaakt prestatiekindje.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen heeft met een gymnasium diploma heeft deze gekocht. Voor veel leerlingen is het ook gewoon de perfecte school, maar niet voor iedereen. Als ouder moet je daar op een gegeven moment ook gewoon realistisch zijn en niet alleen maar blindstaren op de naam.
Ooooh, T ging naar een status school, ik las even scheefquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen heeft met een gymnasium diploma heeft deze gekocht. Voor veel leerlingen is het ook gewoon de perfecte school, maar niet voor iedereen. Als ouder moet je daar op een gegeven moment ook gewoon realistisch zijn en niet alleen maar blindstaren op de naam.
Tsja. Dat soort keuzes zijn vooraf zo moeilijk. Ik heb destijds Frans laten vallen voor Wiskunde, daar heb ik ook nog steeds spijt van.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:11 schreef omelette het volgende:
Ik ging heerlijk naar een normale havo/vwo school. Vind het achteraf wel jammer dat ik nooit Latijn heb gehad.
Ooh, ik wel. Dankzij mijn moeder. Nog steeds eeuwig dankbaar voor, daar niet van. Maar aangezien ik mij qua studie redelijk veel bezig heb gehouden met schoolkeuze (het bestuderen daarvan) is het erg merkwaardig om te zien hoe weinig invloed ik daar zelf toentertijd op heb gehad. Redelijk confronterend als je daardoor beseft hoe weinig je eigenlijk zelf in de hand hebt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Overigens wilden mijn ouders me naar een andere school hebben hoor. Ik ben echt niet zo'n gemaakt prestatiekindje.
Ik vind het persoonlijk bizar dat er mogelijkheden zijn/waren om zonder wiskunde een havo of vwo papiertje te halen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tsja. Dat soort keuzes zijn vooraf zo moeilijk. Ik heb destijds Frans laten vallen voor Wiskunde, daar heb ik ook nog steeds spijt van.
Als ik naar het gymnasium had gewild moest ik elke dag nog verder naar school reizen. Dat heeft ook wel een grote invloed gehadquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tsja. Dat soort keuzes zijn vooraf zo moeilijk. Ik heb destijds Frans laten vallen voor Wiskunde, daar heb ik ook nog steeds spijt van.
Die zijn er niet. Vwo in elk geval niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk bizar dat er mogelijkheden zijn/waren om zonder wiskunde een havo of vwo papiertje te halen.
Je zegt net zelf dat je wiskunde hebt laten vallen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die zijn er niet. Vwo in elk geval niet.
Nee, dat ik Frans liet vallen voor Wiskunde. Dus ik heb wél wiskunde gekozen. En dat was dan nog Wiskunde D (extra wiskunde, dus) ook, want wiskunde B (meer algebra) of A (meer meetkunde) is sowieso al verplicht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat je wiskunde hebt laten vallen?![]()
Op de havo kon het trouwens wel in mijn tijd. Had je mensen die in 4 havo nog een jaartje wat aan het optellen/aftrekken waren en daarna waren ze klaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |