Ah daarom had ik hem dus unlocked; wist niet waardoor. Maar eerste stad boven de 20.000 en inkomen halverwege was 9000 per uur, alleen toen moest ik ineens extra school enz.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:32 schreef Flitskikker het volgende:
Om de tornado te unlocken moet je een stuk of 6 windmolens bouwen. De rest is niet beschikbaar in de bèta.
Neu ligt denk ik aan m'n eigen verbinding. Tenzij iedereen dat heeft nuquote:
Simcity 4 had woonwerkverkeer per gebouw wat met NAM erbij op zich wel aardig werkt. De zwakte van het spel zat hem een beetje in dat het alles wat niet met werk te maken had weinig precies was. Het maakte bijvoorbeeld geen reet uit hoe en waar je je stadscentrum plaatste, als er maar genoeg toegang was en je het maar volpropte met wat dure parken en monorails enzo. Verder deden de sims niets anders dan naar hun werk gaan en had je bijvoorbeeld niet zoiets als een lokaal winkelcentrum in een woonwijk waar boodschappen gedaan moesten worden. Afgezien van de efficientie van woonwerkverkeer hoefde je niet echt na te denken over de precieze plaatsing van woonwijken en andere gebouwen, als je maar geen dirty industry naast een villawijk zette of zoiets.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:25 schreef mschol het volgende:
[..]
beide games pakken het vanuit een ander perspectief aan.. ergens daartussen zit de gulden middenweg denk ik.. (al neig ik persoonlijk meer de simcity 4 kant op)
Nouja, ik denk dat als je de huidige simcity op de schaal van simcity 4 flikkert, met ook snelwegen, terraforming, metro's, monorails dan kan er denk ik best wel iets heel moois uit komen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:35 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Simcity 4 had woonwerkverkeer per gebouw wat met NAM erbij op zich wel aardig werkt. De zwakte van het spel zat hem een beetje in dat het alles wat niet met werk te maken had weinig precies was. Het maakte bijvoorbeeld geen reet uit hoe en waar je je stadscentrum plaatste, als er maar genoeg toegang was en je het maar volpropte met wat dure parken en monorails enzo. Verder deden de sims niets anders dan naar hun werk gaan en had je bijvoorbeeld niet zoiets als een lokaal winkelcentrum in een woonwijk waar boodschappen gedaan moesten worden. Afgezien van de efficientie van woonwerkverkeer hoefde je niet echt na te denken over de precieze plaatsing van woonwijken en andere gebouwen, als je maar geen dirty industry naast een villawijk zette of zoiets.
Dus er zat wel een soort pathfinding in, maar al het andere was heel lomp gedaan met simpele actieradiussen van de ziekenhuizen, en luchtvervuiling. Het spel had vooral waarde als een aesthetisch programma, je kon er heel mooi iets mee vormgeven en een bepaalde sfeer creeeren. Ik denk dat als er iets meer functie mbt wat je inwoners doen en willen in had gezeten, en iets meer flexibiliteit wat betreft de vorm van de wegen en woonwijken (zodat je ook bijvoorbeeld zoiets als Amsterdam of Tokyo kan bouwen, in plaats van alleen Chicago-klonen), het spel perfect zou zijn geweest.
3D mogen ze van mij houden. 2.5D zoals in 4 was volgens mij perfect voor Simcity.
De schaal hoeft geen punt te zijn, als je maar wat concessies doet wat betreft real time simulatie. Een stad bouwen gaat immers om generalisaties en trends, niet om individuele burgers.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:50 schreef Boterbartje het volgende:
Dat is hongkong
Maar zo zou het spel er inderdaad een beetje uit moeten zien. Maar in feite ís dat ook simcity alleen dan op GROTE schaal
muahmuah. Ze zouden het moeten beperken tot groepen. 1 groep = huis 10 groepen = flatje. etc.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:00 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
De schaal hoeft geen punt te zijn, als je maar wat concessies doet wat betreft real time simulatie. Een stad bouwen gaat immers om generalisaties en trends, niet om individuele burgers.
Er zijn ook games waarbij dat er wel toe doet, en waarvoor deze engine wel geschikt kan zijn (een nieuwe simtower bijvoorbeeld), maar voor het bouwen van een stad werkt het gewoon niet.
Kom je straks misschien niet in de problemen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:27 schreef pirke het volgende:
Heb toch nog een manier gevonden om aan een key te komen: op amazon.com (niet UK/DE) de BOXED versie bestellen, dan krijg je binnen 5 minuten een key, die activeren, en dan de bestelling annuleren omdat hij ergens anders goedkoper is (is nog waar ook)....
Maar misschien als je de game koopt en je wilt de key gebruiken dan kan dat misschien niet, omdat je account al een key heeft gebruikt?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:29 schreef pirke het volgende:
Nee, ik mag legaal orders plaatsen en annuleren. En omdat je de boxed versie koopt, hoef je pas begin maart te betalen, of je moet hem vroegtijdig annuleren.
Deze key is alleen voor de beta.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:35 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Maar misschien als je de game koopt en je wilt de key gebruiken dan kan dat misschien niet, omdat je account al een key heeft gebruikt?
1. Installeer de laatste versie van Origin (www.origin.com/download).quote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:48 schreef blow... het volgende:
Hoe installeer ik de beta?
Ik heb geen idee hoe ik origin installeer
Dankjequote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
1. Installeer de laatste versie van Origin (www.origin.com/download).
2. Als Origin op de pc staat, moet er een account aangemaakt worden. Dat doe je door de aanwijzingen te volgen wanneer Origin opstart.
3. Zodra de account actief is moet de onderstaande code ingewisseld worden. Dat doe je door linksboven op het Origin logo te klikken en vervolgens op "Redeem code". Een wat uitgebreidere uitleg over hoe de code ingewisseld kan worden staat op de volgende site: https://help.ea.com/article/redeem-your-serial-code-in-origin
4. Startend vanaf 25 januari 18.00 uur, ga naar "Mijn Games" om de SimCity Beta te downloaden en te installeren.
5. Wanneer de installatie compleet is, druk op "Play" om met SimCity aan de slag te gaan. De beta eindigt 28 januari 9.01 uur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |