0,6% zelfs.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus ik zeg doe maar. Inmiddels is de langstudeerboete vervallen, en de nieuwe rente voor de komende 5 jaar vastgesteld op 0,65% (kan ook 0,68% zijn, weet ik niet zeker).
Yup, je hebt gelijk. Ik heb de brief er even bijgezocht en er staat:quote:
Ohoh, studie bubble!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup, je hebt gelijk. Ik heb de brief er even bijgezocht en er staat:
Percentage 0,60%
Geldig t/m 31-12-2017
zat bij mijn afstuderen op 4,19 geloof ikquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup, je hebt gelijk. Ik heb de brief er even bijgezocht en er staat:
Percentage 0,60%
Geldig t/m 31-12-2017
Zou fijn zijn als de rest van mijn hypotheek daar ook ondergebracht kan worden
http://www.nvm.nl/columns(...)mn_rudy_stroink.aspxquote:De woningmarkt is een politiek probleem
Het laatste kwartaal van 2012 is positief verlopen voor de woningmarkt. Er was een piek in de verkopen en elke verkoop is toch maar weer een verdienmomentje. Goed nieuws was eigenlijk ook dat de prijzen eindelijk structureel aan het dalen zijn. Als je van je huis af wilt, moet je nu gemiddeld 16% toegeven op de prijs van voor de crisis. Niet leuk natuurlijk, maar een prijsdaling helpt om de markt weer op gang te brengen. Eens moet het toch gebeuren en liever maar zo snel mogelijk. Acceptatie is een keerpunt in elk rouwproces.
Wat ik echter vrees is dat de opleving nog geeneens een magere zwaluw is en dat we een lange periode met een vastgevroren woningmarkt ingaan. De recente opleving heeft te maken met de nieuwe fiscale regels die van kracht zullen zijn na dit eerste kwartaal. Kopers willen nog even zaken doen. Die druk valt binnenkort dus weg. Mijn pessimisme komt omdat er steeds zuiniger geleend wordt door de banken. Ze kunnen ook niet anders, want de politiek is bezig om de speelruimte steeds kleiner te maken door een barrage van regels. Aan wie de banken mogen lenen, hoeveel, en tegen welke condities. Banken kunnen nu alleen nog maar leningen afsluiten die in 30 jaar worden afgelost, anders is er geen renteaftrek voor de huiseigenaar. Dat slaat helemaal nergens op, want met een aflossing naar 50% van de waarde van je huis zit je ook wel goed. Gevalletje van overreactie, het gaat helemaal niet zo slecht met de hypotheken. Er is bijna geen ander land met zo weinig gedwongen huizenverkopen.
quote:
Wat dacht je van de tulpenbollenbubble...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]![]()
Ik voel een topicreeks aankomen...
De huizenprijzen dalen met gemiddeld 7% per jaar, over een paar jaarquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De huizenprijzen zakken nog harder?
Of blijven ze stabiel omdat er niets meer verkocht wordt?
Huizenprijzen zijn niet in gemiddelden te pakken, wanneer er weinig verkocht wordt dan vertroebelt dat cijfer al erg snel.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De huizenprijzen dalen met gemiddeld 7% per jaar, over een paar jaar
kan je je droomhuis kopen.
Als er niks verkocht wordt neemt de voorraad woningen toe dus daalt automatischquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Of blijven ze stabiel omdat er niets meer verkocht wordt?
Zo werkt dat dus niet, huizen staan voor bepaalde prijs te koop, niemand koopt ze dus prijs blijft hetzelfde omdat er niet onderhandeld gaat worden, daarnaast kunnen veel verkopers niet veel zakken met hun prijs en blijven ze noodgedwongen maar zitten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als er niks verkocht wordt neemt de voorraad woningen toe dus daalt automatisch
de prijs, de prijzen blijven dan niet stabiel.
Die mensen bepalen ook de prijs, de rest van de woningen in die straat dalen mee. Plus de leencapaciteit daalt dus de oude prijzen kunnen niet meer betaald worden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Alleen de mensen die wel moeten verkopen moeten zakken omdat het anders openbare verkoop wordt.
De rest van de woningen in de straat weet niet voor welke prijs zo'n huis weggaat en de handelaar die het opkoopt gaat net onder de andere zitten in de buurt met een grotere marge om te onderhandelen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Die mensen bepalen ook de prijs, de rest van de woningen in die straat dalen mee. Plus de leencapaciteit daalt dus de oude prijzen kunnen niet meer betaald worden.
Ik val bijna van mijn kruk af...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zo werkt dat dus niet, huizen staan voor bepaalde prijs te koop, niemand koopt ze dus prijs blijft hetzelfde omdat er niet onderhandeld gaat worden, daarnaast kunnen veel verkopers niet veel zakken met hun prijs en blijven ze noodgedwongen maar zitten.
Alleen de mensen die wel moeten verkopen moeten zakken omdat het anders openbare verkoop wordt.
Wellicht juist wel, en ben ik daarom zo onder de indruk van je plotselinge realiteitsbesef.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je hebt waarschijnlijk mijn andere posts niet zo goed gelezen.
Dat heb ik nog uit begin jaren 80 meegekregen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wellicht juist wel, en ben ik daarom zo onder de indruk van je plotselinge realiteitsbesef.
toch kocht ik een appartement 30.000 onder de vraagprijs, deze weekquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zo werkt dat dus niet, huizen staan voor bepaalde prijs te koop, niemand koopt ze dus prijs blijft hetzelfde omdat er niet onderhandeld gaat worden, daarnaast kunnen veel verkopers niet veel zakken met hun prijs en blijven ze noodgedwongen maar zitten.
Appartementen huur je , die ga je toch niet kopen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch kocht ik een appartement 30.000 onder de vraagprijs, deze week
Hoe je eraan komt is van ondergeschikt belang,quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat heb ik nog uit begin jaren 80 meegekregen.
Appartementen in Frankrijk tellen niet mee....quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:52 schreef michaelmoore het volgende:
toch kocht ik een appartement 30.000 onder de vraagprijs, deze week
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |