De neato.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:55 schreef Bierie het volgende:
Zit nu zelf ook te overwegen om een Roomba en een scooba te nemen.
Ben het spuug beu om iedere dag opnieuw te moeten stofzuigen. We hebben 2 honden in huis en 3 kids en hoe vaak ik ook bezig ben. Voor mijn gevoel blijft het altijd stoffig in huis.
Mijn eerste keus was de roomba 780 ( http://www.bestekeus.nl/p(...)-ref-kieskeurig.html) , maar nu hoor ik van iedereen dat deze eigenlijk identiek is aan de goedkopere 650 maar dan zonder afstandsbediening (waar ik de toegevoegde waarde toch niet zo van zie). Zijn er nog andere noemenswaardige verschillen?
Ook overwegen we de scooba (http://www.bestekeus.nl/p(...)-ref-kieskeurig.html), maar zijn hier andere (betere) alternatieven voor?
En nu lees ik dit topic en kom ik de Neato (http://www.bestekeus.nl/p(...)-ref-kieskeurig.html) tegen. Maar maakt die net zo goed of beter schoon als de roomba 780, respectievelijk 650?
Ervaringen / tips zijn welkom![]()
Ah kijk dat zijn de nuttige adviezen waar ik op hoopte. Ik heb inderdaad een laminaat vloer. Wel typisch dat het product dan eigenlijk niet geschikt is voor een groot of eigenlijk grootste deel van de vloeren.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat voor vloer heb je? De Scooba gebruikt aardig wat water, en is daardoor ongeschikt voor laminaatvloeren en houten vloeren.
Ook hier weer, goed advies!quote:Op zondag 10 februari 2013 14:12 schreef klipper het volgende:
[..]
Overigens raad ik je de standaard versie aan ofwel de XV-15 en niet de XV-25.
Waarom, de XV-15 heeft een rubberen borstel waar geen haren aan blijven kleven en zodoende heb je hier geen omkijken naar, de XV-25 heeft een borstel met rubber en haren waar dus ook haren in kunnen blijven kleven, wat dus voor extra schoonmaakwerk zorgt, en we benne lui anders hadden we ook geen stofzuigrobot nodig gehad.
Het is inderdaad typisch, maar helaas is de Scooba door de hoeveelheid water niet geschikt voor een laminaatvloer. Je krijgt geheid opbolling van je vloer en dat wil je niet.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:16 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ah kijk dat zijn de nuttige adviezen waar ik op hoopte. Ik heb inderdaad een laminaat vloer. Wel typisch dat het product dan eigenlijk niet geschikt is voor een groot of eigenlijk grootste deel van de vloeren.
Dit kan voor allebei de versies. Bij de XV-25 wordt trouwens ook gewoon een rubberen borstel geleverd, die normaal in de XV-15 zit.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:16 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ook hier weer, goed advies!
Verder zijn ze identiek qua zuigkracht? En je kan voor de XV-15 ook de timer instellen dat hij 7 dagen per week om bv 02:00 zijn rondje doet?
Na een paar laadbeurten, en de software update doet de Neato mijn huiskamer, gang en keuken (75m2 ofzo), en is dan nog niet eens voor de helft leegt. Kamer is dan perfect schoon.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Aan de andere kant doet een Roomba langer met een accu, want hij hoeft al die ingewikkelde software niet aan te sturen.
Voor sommige mensen is de intelligentie een reden om voor de Neato te kiezen, maar zelf heb ik nog geen moment spijt gehad van m'n Roomba.
Als ze beiden net zo duur zijn dan moet je natuurlijk de XV-25 nemen, alleen zijn dit soort aanbiedingen sporadisch, en dan scheelt het toch ¤100quote:Op zondag 10 februari 2013 14:29 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dit kan voor allebei de versies. Bij de XV-25 wordt trouwens ook gewoon een rubberen borstel geleverd, die normaal in de XV-15 zit.
Heb zelf de 25, want die was toen net zo duur als de 15, en ben er zeer tevreden mee. Heb er de rubberen borstel in gedaan. Maakt wel wat meer herrie, maar maakt beter schoon.
[..]
Na een paar laadbeurten, en de software update doet de Neato mijn huiskamer, gang en keuken (75m2 ofzo), en is dan nog niet eens voor de helft leegt. Kamer is dan perfect schoon.
Weet niet hoeveel m2 de Roomba op 1 laadbeurt kan doen, maar volgens mij ontlopen ze elkaar niet veel meer.
Bij de neato kun je per dag instellen, dus gewoon verschillende tijden.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:34 schreef Bierie het volgende:
Okee ik neig nu toch wel naar de Neato als ik dat zo hoor allemaal.
Zijn er alternatieven voor de scooba?
Ik kwam bijvoorbeeld de dirt devil evo tegen: http://www.robocleaners.n(...)Devil%20EVO%20M-678/
Maar ik vind het een beetje belabberd dat ik die met de hand op pad moet sturen dmv een knopje. Ik wil gewoon eenmalig het programma instellen zodat die dagelijks zijn ding doet.
quote:Op zondag 10 februari 2013 14:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Bij de neato kun je per dag instellen, dus gewoon verschillende tijden.
Ook zoiets, ik denk dat ze elkaar dan niet zoveel ontlopen. Maar ik lees hier toch veel batterij-problemen voor de Neato, hopelijk is dat inmiddels een beetje opgelost dan.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:29 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dit kan voor allebei de versies. Bij de XV-25 wordt trouwens ook gewoon een rubberen borstel geleverd, die normaal in de XV-15 zit.
Heb zelf de 25, want die was toen net zo duur als de 15, en ben er zeer tevreden mee. Heb er de rubberen borstel in gedaan. Maakt wel wat meer herrie, maar maakt beter schoon.
[..]
Na een paar laadbeurten, en de software update doet de Neato mijn huiskamer, gang en keuken (75m2 ofzo), en is dan nog niet eens voor de helft leegt. Kamer is dan perfect schoon.
Weet niet hoeveel m2 de Roomba op 1 laadbeurt kan doen, maar volgens mij ontlopen ze elkaar niet veel meer.
Kan voor de Roomba ookquote:Op zondag 10 februari 2013 14:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Is geloof ik 1 keer een slechte batch batterijen geweest. Die kan je kosteloos laten vervangen (en als je winkel een beetje meewerkt hoef je je neato niet eens op te sturen), en daarna zijn al die problemen verholpen.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ook zoiets, ik denk dat ze elkaar dan niet zoveel ontlopen. Maar ik lees hier toch veel batterij-problemen voor de Neato, hopelijk is dat inmiddels een beetje opgelost dan.
Kan bij de Roomba ook.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Nergens last van, rijdt eigenlijk een stuk beter na de update.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:41 schreef tattyteddymel het volgende:
Heeft er nog iemand problemen met zijn neato na de update? de mijne piept regelmatig en dan staat er clear my path terwijl er niks in de weg staat, dan druk ik op okay dan draait hij een rondje en dan komt het er terug op ... Volgens mij ziet hij spoken.
Dat heeft de onze ook een paar keer gehad sinds de update.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:41 schreef tattyteddymel het volgende:
Heeft er nog iemand problemen met zijn neato na de update? de mijne piept regelmatig en dan staat er clear my path terwijl er niks in de weg staat, dan druk ik op okay dan draait hij een rondje en dan komt het er terug op ... Volgens mij ziet hij spoken.
Vanochtend vroeg heb ik hem even "begeleid" tijdens zijn ronde, maar hij blijft onder het bankstel proberen te komen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:45 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
We hebben ook nog eens een nieuw bankstel en 2 fauteuils waar hij gewoon net niet onderdoor kan op een centimeter na, maar hij blijft het proberen totdat hij de moed opgeeft en zegt Clear my path...![]()
Zet ik hem dan de andere kant op, draait ie zo om en begint weer te lopen stoten tegen de bank en geeft het na een paar minuten weer op.
Je kan ook de magneetstrip onder de bank leggen, dan gaat hij er ook niet onderquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:25 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Vanochtend vroeg heb ik hem even "begeleid" tijdens zijn ronde, maar hij blijft onder het bankstel proberen te komen.![]()
Hij blijft er met z'n blauwe "koepel" haken, dus dit is niks. Ik heb maar andere/hogere poten besteld voor onder de bank en fauteuils die net 1,5cm hoger zijn, net zo hoog als het oude meubilair.
Gadverdamme!quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:05 schreef Gieliovd het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)er_aanschaffen_.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |