abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122043335
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:01 schreef einschtein het volgende:

[..]

3,5uur? Nou, dan is de mijne kapot. :+
Je hebt hem toch net?
Heb je de accu wel goed 'ingeleerd'? Eerste paar keer volledig opladen en volledig ontladen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:02 schreef BlackLining het volgende:
Morgen weer sneeuw :r
Dat is al een tijdje bekend toch? :P
pi_122043569
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:02 schreef BlackLining het volgende:
Morgen weer sneeuw :r

Ik wil ook een camera op de motor trouwens, heb alleen geen zin in zo'n kast aan mijn helm. Even kijken hoe ik dat ga oplossen nog. Voorlopig toch nog geen geld voor. Zit wel te overwegen om op meerdere plaatsen op de motor (op de voorvork naar voren kijkend, vanuit de cockpit naar de rijder, en achterop net boven de brug) wat simpelere CMOS camera's te zetten en die gewoon bedraad aan te sluiten op een recorder die ik hier nog heb liggen. Lijkt me ook wel mooie shots opleveren.
Het heeft hier vanmiddag nog gesneeuwd. :'(

Meerdere camera's? Is an sich te doen. Maar zo'n "kast" valt eigenlijk best mee. Sure, het valt wel op. Mensen zien dat je een camera hebt (Wat soms geniale beelden op kan leveren, trust me ;) ), maar je hebt er in ieder geval geen last van qua wind e.d.

quote:
6s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:02 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Je hebt hem toch net?
Heb je de accu wel goed 'ingeleerd'? Eerste paar keer volledig opladen en volledig ontladen :)
:Y

Jup, expres gedaan. Of mijn tijdsbesef is bagger, kan ook. Zal er de volgende keer eens goed op letten.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:10:22 #103
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122043685
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:01 schreef einschtein het volgende:

[..]

3,5uur? Nou, dan is de mijne kapot. :+
Het staat er echt;

quote:
Opnameduur per accu: 3,5 uur
Hoe lang doe jij ermee dan ?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:12:54 #104
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122043831
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zie nergens staan hoe lang jouw cam kan filmen, wel dat er extra accu's voor te koop zijn die je extern kunt laden. De GoPro doet 3½ uur met een accu.

en overschrijft die van jou ook automatisch?
In de praktijk valt de levensduur altijd tegen t.o.v. wat er in het boekie staat, dus ik kijk simpelweg naar watvoor accu's erin gaan. GoPro's hebben 1050mAh accu's, de Ghost heb een 1700mAh accu standaard... en dat scheelt gewoon enorm. Ter vergelijking - m'n vorige Drift had een standaard 1100mAh accu waarmee'ie zo rond de 2 uur max kon opnemen. De grotere 1700mAh verdubbelde dit met alle gemak van de wereld.

Overschrijven ken de Ghost automatisch, al heb ik dat bij 32gig aan storage en een opnameresolutie van 720p (wat meer dan afdoende is) nog nooit nodig gehad.
pi_122043853
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het staat er echt;

[..]

Maar dat is de opgave van de fabrikant, of niet? Die overdrijven altijd, of het is getest bij ideale omstandigheden :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:12 schreef Dekatria het volgende:

[..]

In de praktijk valt de levensduur altijd tegen t.o.v. wat er in het boekie staat, dus ik kijk simpelweg naar watvoor accu's erin gaan. GoPro's hebben 1050mAh accu's, de Ghost heb een 1700mAh accu standaard... en dat scheelt gewoon enorm. Ter vergelijking - m'n vorige Drift had een standaard 1100mAh accu waarmee'ie zo rond de 2 uur max kon opnemen. De grotere 1700mAh verdubbelde dit met alle gemak van de wereld.

Overschrijven ken de Ghost automatisch, al heb ik dat bij 32gig aan storage en een opnameresolutie van 720p (wat meer dan afdoende is) nog nooit nodig gehad.
De mAh van de accu's kan je wel enigszins aanhouden inderdaad, maar ze hebben vast ook niet dezelfde videochip. De ene kan veel energiezuiniger zijn dan de andere :o
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:14:22 #106
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122043890
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:13 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Maar dat is de opgave van de fabrikant, of niet? Die overdrijven altijd, of het is getest bij ideale omstandigheden :')
Dus dit :Y 3.5 uur opnemen met zo'n klein accuutje zal je in de echte wereld nogal tegenvallen.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:17:23 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122044046
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:12 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Duidelijk ^O^

Daarom vroeg ik je een tijdje gelden ook al of het niet mogelijk is om gewoon doorlopend op te nemen door het ding aan 12 (of 5) volt te hangen, want dat opladen word je niet vrolijk van elke keer.. Ik zou zo;n ding gewoon aan een voeding willen kunnen hangen, wat met die van jou volgens mij wel kan, want daar zijn kabeltjes voor te koop zie ik..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_122044144
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:07 schreef einschtein het volgende:

[..]

Het heeft hier vanmiddag nog gesneeuwd. :'(

Meerdere camera's? Is an sich te doen. Maar zo'n "kast" valt eigenlijk best mee. Sure, het valt wel op. Mensen zien dat je een camera hebt (Wat soms geniale beelden op kan leveren, trust me ;) ), maar je hebt er in ieder geval geen last van qua wind e.d.

Yup, vooral CMOS dingen kun je gewoon opslaan via zo'n USB converter. Moet je alleen wel een computertje gaan draaien op de motor, maar dat is met een Raspberry Pi ofzo nog wel te doen. Lijkt me wel echt vet, want ik ben ook bezig met een lean angle meter, digitale snelheidsmeter, digitaal toeren uitlezen, etc.

Kun je een mooi interfaceje bakken waarbij je beeld van alledrie die camera's hebt en kunt kiezen welke je gebruikt. Mooi regiseurtje spelen. En dan als overlay de snelheid en eventueel lean angle.

Ik weet dat het kan, en ik zou het zelf ook wel kunnen maken want zoiets heb ik al eens eerder gedaan, maar het kan waarschijnlijk (helaas) nu al op de stapel van mods waar ik nooit meer aan toe kom :P

Edit: Maar eerst iets anders afmaken. Ben bezig met een soort derde teller op de motor. Maar dan zonder teller erin, er zit een 128x128 px OLED schermpje in. En dat kan dan brandstofniveau weergeven, muziek kiezen, navigatie weergeven, etc :) Die zal er waarschijnlijk wel gaan komen, want de behuizing daarvoor (chrome fietslamp, van origine) en de OLED zijn al onderweg deze kant op.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:24:49 #109
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122044463
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Duidelijk ^O^

Daarom vroeg ik je een tijdje gelden ook al of het niet mogelijk is om gewoon doorlopend op te nemen door het ding aan 12 (of 5) volt te hangen, want dat opladen word je niet vrolijk van elke keer.. Ik zou zo;n ding gewoon aan een voeding willen kunnen hangen, wat met die van jou volgens mij wel kan, want daar zijn kabeltjes voor te koop zie ik..
Ik hou niet zo van snoertjes aan m'n helm :+ waarschijnlijk neem ik straks gewoon zoals afgelopen jaar 2 reserveaccu's mee, dan kan ik makkelijk een aantal dagen zonder op te hoeven laden. Laden kan met mini-USB danwel een extra lader via 12V aansluiting, dus dat moet goedkomen :)
pi_122044740
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het staat er echt;

[..]

Ik doe er sowieso 2u mee, langer als dat kan ik me niet herinneren voor zover ik weet. Maar goed, mijn geheugen is mijn sterkste punt. Dus :P

Maar ik zit er over te denken om zo'n Accu BacPack te kopen. Maar goed.
pi_122044761
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Yup, vooral CMOS dingen kun je gewoon opslaan via zo'n USB converter. Moet je alleen wel een computertje gaan draaien op de motor, maar dat is met een Raspberry Pi ofzo nog wel te doen. Lijkt me wel echt vet, want ik ben ook bezig met een lean angle meter, digitale snelheidsmeter, digitaal toeren uitlezen, etc.

Kun je een mooi interfaceje bakken waarbij je beeld van alledrie die camera's hebt en kunt kiezen welke je gebruikt. Mooi regiseurtje spelen. En dan als overlay de snelheid en eventueel lean angle.

Ik weet dat het kan, en ik zou het zelf ook wel kunnen maken want zoiets heb ik al eens eerder gedaan, maar het kan waarschijnlijk (helaas) nu al op de stapel van mods waar ik nooit meer aan toe kom :P

Edit: Maar eerst iets anders afmaken. Ben bezig met een soort derde teller op de motor. Maar dan zonder teller erin, er zit een 128x128 px OLED schermpje in. En dat kan dan brandstofniveau weergeven, muziek kiezen, navigatie weergeven, etc :) Die zal er waarschijnlijk wel gaan komen, want de behuizing daarvoor (chrome fietslamp, van origine) en de OLED zijn al onderweg deze kant op.
Is inderdaad best gaaf, om dat allemaal te hebben. :)
pi_122045958
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zie nergens staan hoe lang jouw cam kan filmen, wel dat er extra accu's voor te koop zijn die je extern kunt laden. De GoPro doet 3½ uur met een accu.

en overschrijft die van jou ook automatisch?
gopro heeft 1100mah accu die drift 1700
pi_122045973
bij thuiskomst briefje in de bus van KNMV dat ze alsnog mijn lidmaatschap hebben beëindigd per 31-12-2012
pi_122046108
de gopro kan je trouwens wel opladen tijdens het filmen. moet je alleen ff de skeleton behuizing kopen dan kan je hem gewoon via je 12v plug oplaaie oh en hijs niemeer waterdicht dan :')
  vrijdag 25 januari 2013 @ 21:33:13 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122048086
Ik ben eruit; fuck die helmmeuck :{w

Ik wil deze _O_
pi_122048277
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben eruit; fuck die helmmeuck :{w

Ik wil deze _O_
_O_
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 21:47:02 #117
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122048850
Nu nog effe regelen dat hij je overal netjes volgt en zelf hoogspanningskabels en tunnels enzo spot, en we zijn klaar. :7
  vrijdag 25 januari 2013 @ 21:48:12 #118
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_122048934
Pff, verjaardag bij de schoonfamillie
pi_122048971
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:48 schreef lipjes het volgende:
Kringverjaardag?
pi_122049008
zalm op een toastje
pi_122049015
tucjes enz enz
pi_122049027
"wanneer beginnen jullie nou eens aan kinderen?"
pi_122049043
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:49 schreef Salatrel het volgende:
tucjes enz enz
Die oom die voor de 600e keer hetzelfde verhaal verteld ;(
pi_122049053
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:49 schreef Salatrel het volgende:
"wanneer beginnen jullie nou eens aan kinderen?"
"Hoe gaat het op school? Jij deed iets met computers toch" ;(
pi_122049064
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:48 schreef lipjes het volgende:
Stiekem keihard pompen op hun bed, en beetje zuipen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')