Je hebt hem toch net?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:01 schreef einschtein het volgende:
[..]
3,5uur? Nou, dan is de mijne kapot.
Dat is al een tijdje bekend toch?quote:
Het heeft hier vanmiddag nog gesneeuwd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:02 schreef BlackLining het volgende:
Morgen weer sneeuw
Ik wil ook een camera op de motor trouwens, heb alleen geen zin in zo'n kast aan mijn helm. Even kijken hoe ik dat ga oplossen nog. Voorlopig toch nog geen geld voor. Zit wel te overwegen om op meerdere plaatsen op de motor (op de voorvork naar voren kijkend, vanuit de cockpit naar de rijder, en achterop net boven de brug) wat simpelere CMOS camera's te zetten en die gewoon bedraad aan te sluiten op een recorder die ik hier nog heb liggen. Lijkt me ook wel mooie shots opleveren.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:02 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Je hebt hem toch net?
Heb je de accu wel goed 'ingeleerd'? Eerste paar keer volledig opladen en volledig ontladen
Het staat er echt;quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:01 schreef einschtein het volgende:
[..]
3,5uur? Nou, dan is de mijne kapot.
Hoe lang doe jij ermee dan ?quote:Opnameduur per accu: 3,5 uur
In de praktijk valt de levensduur altijd tegen t.o.v. wat er in het boekie staat, dus ik kijk simpelweg naar watvoor accu's erin gaan. GoPro's hebben 1050mAh accu's, de Ghost heb een 1700mAh accu standaard... en dat scheelt gewoon enorm. Ter vergelijking - m'n vorige Drift had een standaard 1100mAh accu waarmee'ie zo rond de 2 uur max kon opnemen. De grotere 1700mAh verdubbelde dit met alle gemak van de wereld.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan hoe lang jouw cam kan filmen, wel dat er extra accu's voor te koop zijn die je extern kunt laden. De GoPro doet 3½ uur met een accu.
en overschrijft die van jou ook automatisch?
Maar dat is de opgave van de fabrikant, of niet? Die overdrijven altijd, of het is getest bij ideale omstandighedenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het staat er echt;
[..]
Hoe lang doe jij ermee dan ?
De mAh van de accu's kan je wel enigszins aanhouden inderdaad, maar ze hebben vast ook niet dezelfde videochip. De ene kan veel energiezuiniger zijn dan de anderequote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
In de praktijk valt de levensduur altijd tegen t.o.v. wat er in het boekie staat, dus ik kijk simpelweg naar watvoor accu's erin gaan. GoPro's hebben 1050mAh accu's, de Ghost heb een 1700mAh accu standaard... en dat scheelt gewoon enorm. Ter vergelijking - m'n vorige Drift had een standaard 1100mAh accu waarmee'ie zo rond de 2 uur max kon opnemen. De grotere 1700mAh verdubbelde dit met alle gemak van de wereld.
Overschrijven ken de Ghost automatisch, al heb ik dat bij 32gig aan storage en een opnameresolutie van 720p (wat meer dan afdoende is) nog nooit nodig gehad.
Dus ditquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:13 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Maar dat is de opgave van de fabrikant, of niet? Die overdrijven altijd, of het is getest bij ideale omstandigheden
Duidelijkquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
In de praktijk valt de levensduur altijd tegen t.o.v. wat er in het boekie staat, dus ik kijk simpelweg naar watvoor accu's erin gaan. GoPro's hebben 1050mAh accu's, de Ghost heb een 1700mAh accu standaard... en dat scheelt gewoon enorm. Ter vergelijking - m'n vorige Drift had een standaard 1100mAh accu waarmee'ie zo rond de 2 uur max kon opnemen. De grotere 1700mAh verdubbelde dit met alle gemak van de wereld.
Overschrijven ken de Ghost automatisch, al heb ik dat bij 32gig aan storage en een opnameresolutie van 720p (wat meer dan afdoende is) nog nooit nodig gehad.
Yup, vooral CMOS dingen kun je gewoon opslaan via zo'n USB converter. Moet je alleen wel een computertje gaan draaien op de motor, maar dat is met een Raspberry Pi ofzo nog wel te doen. Lijkt me wel echt vet, want ik ben ook bezig met een lean angle meter, digitale snelheidsmeter, digitaal toeren uitlezen, etc.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:07 schreef einschtein het volgende:
[..]
Het heeft hier vanmiddag nog gesneeuwd.![]()
Meerdere camera's? Is an sich te doen. Maar zo'n "kast" valt eigenlijk best mee. Sure, het valt wel op. Mensen zien dat je een camera hebt (Wat soms geniale beelden op kan leveren, trust me), maar je hebt er in ieder geval geen last van qua wind e.d.
Ik hou niet zo van snoertjes aan m'n helmquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Duidelijk![]()
Daarom vroeg ik je een tijdje gelden ook al of het niet mogelijk is om gewoon doorlopend op te nemen door het ding aan 12 (of 5) volt te hangen, want dat opladen word je niet vrolijk van elke keer.. Ik zou zo;n ding gewoon aan een voeding willen kunnen hangen, wat met die van jou volgens mij wel kan, want daar zijn kabeltjes voor te koop zie ik..
Ik doe er sowieso 2u mee, langer als dat kan ik me niet herinneren voor zover ik weet. Maar goed, mijn geheugen is mijn sterkste punt. Dusquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het staat er echt;
[..]
Hoe lang doe jij ermee dan ?
Is inderdaad best gaaf, om dat allemaal te hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Yup, vooral CMOS dingen kun je gewoon opslaan via zo'n USB converter. Moet je alleen wel een computertje gaan draaien op de motor, maar dat is met een Raspberry Pi ofzo nog wel te doen. Lijkt me wel echt vet, want ik ben ook bezig met een lean angle meter, digitale snelheidsmeter, digitaal toeren uitlezen, etc.
Kun je een mooi interfaceje bakken waarbij je beeld van alledrie die camera's hebt en kunt kiezen welke je gebruikt. Mooi regiseurtje spelen. En dan als overlay de snelheid en eventueel lean angle.
Ik weet dat het kan, en ik zou het zelf ook wel kunnen maken want zoiets heb ik al eens eerder gedaan, maar het kan waarschijnlijk (helaas) nu al op de stapel van mods waar ik nooit meer aan toe kom
Edit: Maar eerst iets anders afmaken. Ben bezig met een soort derde teller op de motor. Maar dan zonder teller erin, er zit een 128x128 px OLED schermpje in. En dat kan dan brandstofniveau weergeven, muziek kiezen, navigatie weergeven, etcDie zal er waarschijnlijk wel gaan komen, want de behuizing daarvoor (chrome fietslamp, van origine) en de OLED zijn al onderweg deze kant op.
gopro heeft 1100mah accu die drift 1700quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan hoe lang jouw cam kan filmen, wel dat er extra accu's voor te koop zijn die je extern kunt laden. De GoPro doet 3½ uur met een accu.
en overschrijft die van jou ook automatisch?
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben eruit; fuck die helmmeuck![]()
Ik wil deze
Kringverjaardag?quote:
Die oom die voor de 600e keer hetzelfde verhaal verteldquote:
"Hoe gaat het op school? Jij deed iets met computers toch"quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:49 schreef Salatrel het volgende:
"wanneer beginnen jullie nou eens aan kinderen?"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |