abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:48:20 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122002299
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:49:12 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122002357
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:42 schreef Selestha het volgende:

[..]

Klinkt ook als een goede tip, dankje :) Met brood moet ik wel iets spaarzamer omgaan, dit 100% glutenvrije speltbrood is duur (al is glutenvrij algemeen brood nog duurder).
Het is maar een voorbeeld natuurlijk.
Helemaal in te vullen naar jou behoefte... probeer eens een standaardlijstje voor jezelf te verzinnen en te plaatsen.
Het geeft een heleboel minder gepieker en nadenken.
En standaard hoeft helemaal niet saai te zijn, je kan wisselen met fruit, broodsoorten, beleg, groente (veel lekkere salades te maken)

[ Bericht 9% gewijzigd door uniekhoorn op 24-01-2013 20:55:25 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122010133
Vandaag was een goede dag.

O: 2 boterhammen, 1 met light jam, 1 met philadelphia light
L: 2 boterhammen, beiden philadelphia
T: druiven, paar koppen thee
D: chili sin carne met veel groente, en een heerlijke salade erbij met oa avocado erin, en 3 eetlepels appelmoes
T: granaatappel

Chili is voor mij echt een ideale maaltijd, gezond, lekker vullend, goedkoop en makkelijk! En je kunt er lekker veel groente in kwijt!
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:09:13 #4
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_122010866
vandaag de les geleerd dat je beter voldoende eet; anders ga je snaaien. Het gelukkig beperkt tot een paar nootjes en een boterham.
pi_122018209
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:49 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Het is maar een voorbeeld natuurlijk.
Helemaal in te vullen naar jou behoefte... probeer eens een standaardlijstje voor jezelf te verzinnen en te plaatsen.
Het geeft een heleboel minder gepieker en nadenken.
En standaard hoeft helemaal niet saai te zijn, je kan wisselen met fruit, broodsoorten, beleg, groente (veel lekkere salades te maken)
Ja precies ik ga er eens mee goochelen :)
pi_122018398
Hoihoi,

Ik ben aan het kijken wat nou allemaal een goed ontbijt kan zijn. Valt Brinta daar onder?
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 25 januari 2013 @ 09:18:41 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122019778
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Waarom jezelf zo moeilijk maken?
Maak voor jezelf een basislijst.
Lijst wat je sowieso die dag gaat eten, standaard.

Die lijst bevat zo'n 800-1000 kcal (b.v: 3 fruit, 4 boterhammen, beleg, 200 gr rauwe groente, 250 gr melkprodukt)

En de rest zelf in te vullen

Kijk naar de lijstjes van Tink.. die zijn mooi O+
Helemaal eens met deze tips. Ik eet elke dag sowieso de volgende dingen:

6 volkoren boterhammen (verdeeld over O en L en soms T), een bakje yoghurt, meestal bij O, soms als avond-T, minimaal 1 stuk fruit, soms een extra appel uit de magnetron als avond-T, groente, minimaal 200 gram, iets groens bij m'n broodbeleg (soms sla, soms komkommer, soms worteltjes ofzo) en dan kom je al een heel eind.

Overigens vind ik je ontbijt magertjes, veel suiker (crispies, mango) en weinig eiwitten. Zelf brood bakken kan misschien de oplossing zijn, kijk eens op: http://www.coeliakieforum.nl/index.php?topic=1360.0 Best goed te doen, dat brood. Een keertje duur ivm aanschaffen ingredienten, maar daarna kun je zo veel of zo weinig bakken als je nodig hebt.

En vandaag werk ik een halve dag thuis en heb ik een halve dag vrij, dus niet helemaal een idee van m'n lijstje, maar ik kan een poging wagen.

O: 3 volkoren, 2 runderrookvlees, 1 pindakaas. 250 ml lv yoghurt met een lepel kersen op siroop (waar ik net een pit uit viste, heb er gelukkig net niet op gebeten).
T: Latere O dan anders, denk dat het een appel uit de magnetron wordt met twee granenbiscuitjes.
L: 3 volkoren, 30+kaas, komkommer.
S: Hopelijk op en neer naar de markt wandelen met een vriendinnetje.
T: Iets van de markt, zal wel een handje nootjes worden.
D: Spaghetti met rode saus en een beetje rundergehakt, italiaanse wokgroenten. Of iets heel anders, wil misschien vanavond ook wel even naar de Ikea...
T: Nog geen idee, hangt er ook vanaf of de appie (eindelijk weer) lv yoghurt heeft straks.

Succes!

ps. Zat vanochtend weer op m'n atl :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_122020021
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 07:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi,

Ik ben aan het kijken wat nou allemaal een goed ontbijt kan zijn. Valt Brinta daar onder?
Yup, maar dan wel zonder toegevoegde suiker.

(Ik eet het bijna elke ochtend, en dan zonder suiker/honing/zoetstof. Was even wennen, net als koffie gaan drinken zonder suiker.)
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_122020233
Gewoon een appeltje er doorheen doen voor de zoetigheid. :)
Ook lekker met havermout of, persoonlijke favoriet, 7 koren vlokken uit de biologische winkel. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122020995
Hoi, ik ga weer eens meedoen.
Morgen mij laten wegen, ik denk dat ik weer helemaal aan het begin van mijn dieet sta :')
Ik ben verhuist en moet nu zelf boodschappen doen, paar maand was het helemaal los, koekjes, chips.
Maar ik doe weer mee!

Vandaag ben ik begonnen met een kom cruesly, ik heb (verse) sapjes, fruit, de hele rambam.
Nu alleen nog mijzelf inbinden ivb met de snackbar :')

*O*
Twiddel
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:18:31 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122021298
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:07 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, ik ga weer eens meedoen.
Morgen mij laten wegen, ik denk dat ik weer helemaal aan het begin van mijn dieet sta :')
Ik ben verhuist en moet nu zelf boodschappen doen, paar maand was het helemaal los, koekjes, chips.
Maar ik doe weer mee!

Vandaag ben ik begonnen met een kom cruesly, ik heb (verse) sapjes, fruit, de hele rambam.
Nu alleen nog mijzelf inbinden ivb met de snackbar :')

*O*
Cruesli bevat vaak vooral suiker, lees je pak een keer goed, misschien valt het mee, maar er zijn gezondere alternatieven...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_122021355
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Cruesli bevat vaak vooral suiker, lees je pak een keer goed, misschien valt het mee, maar er zijn gezondere alternatieven...
Weet ik, ik heb vanalles geprobeerd, meusli, muesli vermengt met cruesli, boterham, yoghurt, fruit
Ik word zo'n beetje overal misselijk van in de ochtend.
Twiddel
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:32:49 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122021722
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:20 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Weet ik, ik heb vanalles geprobeerd, meusli, muesli vermengt met cruesli, boterham, yoghurt, fruit
Brinta? Crackers? Geroosterd brood? Havermout?
pi_122021755
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Brinta? Crackers? Geroosterd brood? Havermout?
Brinta en havermout word ik ook overdag al misselijk van, crackers en geroosterd brood is nog wel een idee :)
Twiddel
pi_122021758
gekookt/gebakken ei?
pi_122021768
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:34 schreef computergirl het volgende:
gekookt/gebakken ei?
Elke ochtend? :?
Twiddel
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:34:47 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122021780
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:34 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Elke ochtend? :?
Waarom niet? Smoothie ook nog een optie btw, vooral in de zomer...
pi_122021793
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:20 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat is wel vervelend ja... 1 klein dingetje, let wel op met vruchtensappen. Lijkt gezond maar de gezonde dingen van fruit zitten vaak in de schil (vezels, anti-oxidanten enzo :) ).

Gister bij de bakker volkorenbrood gehaald, omnomnomom :9 Blij dat ik gelijk 2 broden heb gekocht.

O: 2 volkoren met cottagecheese+komkommer, glaasje sojamelk
T: Rijstwafel
L: 4 volkoren (2 cottatagechees+komkommer, 1 kokosbrood, 1 appelstroop), paar cherrytomaatjes
T: gedroogde vijg + nog iets aan fruit.
D: Sla, aardappels, falafelburger.
T: Nog geen idee.

En nu tijd voor thee :s)
pi_122021802
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Waarom niet? Smoothie ook nog een optie btw, vooral in de zomer...
Heb ik *O*
Van de AH O+

Vraagje, ontbijtsappen waarin al je ontbijt zit, is dat goed?
Twiddel
pi_122021828
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:35 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat is wel vervelend ja... 1 klein dingetje, let wel op met vruchtensappen. Lijkt gezond maar de gezonde dingen van fruit zitten vaak in de schil (vezels, anti-oxidanten enzo :) ).

Ik heb met de dientiste overlegt, en die zei mij dat ik beter verse sappen kan drinken in de ochtend, wegens de suikers :)
Twiddel
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:36:58 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122021837
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Heb ik *O*
Van de AH O+

Vraagje, ontbijtsappen waarin al je ontbijt zit, is dat goed?
Van de AH? Waarom maak je die niet gewoon zelf... Wat doosjes diepvriesfruit of vers fruit en verder alles wat je lekker vindt in de blender gooien.

En die vind ik heel erg vies en bovendien zit er vaak ook zuivel in, dus mag ik sowieso niet
pi_122021853
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Van de AH? Waarom maak je die niet gewoon zelf... Wat doosjes diepvriesfruit of vers fruit en verder alles wat je lekker vindt in de blender gooien.

En die vind ik heel erg vies en bovendien zit er vaak ook zuivel in, dus mag ik sowieso niet
Ik heb geen blender hier, ook geen pureer ding oid :D
Twiddel
pi_122021886
15 euro bij de HEMA.
Ja doei.
pi_122021911
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
15 euro bij de HEMA.
http://www.hema.nl/winkel(...)a/blender-kunststof-(80007018)
Cool! Die ga ik kopen :D
Twiddel
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:39:55 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122021924
Nevermind, je had 'm al gevonden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')