Wielen eruit, fiets op de grond achter de voorstoelen zetten (stuur langs de passagierstoel steken). Of stuur eraf/dwars en de fiets op de achterbank zetten (wel met de gordels vast zetten). Wielen erbij zetten en klaar. Dan heb je de hele achterbak nog voor de rest van je spullen. Oh ja, wel even iets onder je trapas schuiven zodat de tandwielen niet in je bekleding stekenquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:03 schreef Crazy-M het volgende:
Aangezien mijn oude 26inch fietsje zonder voorband maar net in de polo paste zal mn 29inchje zeker niet passen. Dus ga ik er op de fiets heen, is denk ik half uurtje tot 3 kwartier fietsen, dan 4 uur cursus en weer terug fietsen, heb ik mn sport weer gehad voor een paar dagen
goed idee, niet op een fiets van 1600 euroquote:
Ik bedacht zojuist: Kan hem er ook helemaal inleggen met de banden, stuur naar buiten en dan gewoon met spinders de klep open houden. En natuurlijk een doek over de fiets.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:40 schreef FHR het volgende:
[..]
Wielen eruit, fiets op de grond achter de voorstoelen zetten (stuur langs de passagierstoel steken). Of stuur eraf/dwars en de fiets op de achterbank zetten (wel met de gordels vast zetten). Wielen erbij zetten en klaar. Dan heb je de hele achterbak nog voor de rest van je spullen. Oh ja, wel even iets onder je trapas schuiven zodat de tandwielen niet in je bekleding steken
Op die manier prop ik altijd twee MTB's op de achterbank (één ervoor op de grond, één op de bank, wielen er tussen). Dan gaan de koffers gewoon in de achterbak. Als je de bank plat doet, moet je je koffers op of onder je fiets doen, dat is onhandig en minder efficient qua ruimte. Oh ja en reservebanden, helmen, de pomp en de gereedschapskist gaan ook gewoon op de achterbank. De pomp en gereedschapskist gaan onder de fiets om de tandwielen uit de stoel te houden. Als ik eraan denk, zal ik er binnenkort 's een foto van maken.
Heb een 3-deurs, dus dat gaat helaas niet zo makkelijk bij mij.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:40 schreef FHR het volgende:
[..]
Wielen eruit, fiets op de grond achter de voorstoelen zetten (stuur langs de passagierstoel steken). Of stuur eraf/dwars en de fiets op de achterbank zetten (wel met de gordels vast zetten). Wielen erbij zetten en klaar. Dan heb je de hele achterbak nog voor de rest van je spullen. Oh ja, wel even iets onder je trapas schuiven zodat de tandwielen niet in je bekleding steken
Op die manier prop ik altijd twee MTB's op de achterbank (één ervoor op de grond, één op de bank, wielen er tussen). Dan gaan de koffers gewoon in de achterbak. Als je de bank plat doet, moet je je koffers op of onder je fiets doen, dat is onhandig en minder efficient qua ruimte. Oh ja en reservebanden, helmen, de pomp en de gereedschapskist gaan ook gewoon op de achterbank. De pomp en gereedschapskist gaan onder de fiets om de tandwielen uit de stoel te houden. Als ik eraan denk, zal ik er binnenkort 's een foto van maken.
Hier sneeuwt het mij nog te hard voor een rondje fietsen.. Rotweer.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:36 schreef FHR het volgende:
Net nog even in de sneeuw gefietst. Koude tenen .
ik ook bijna op mijn smoel gegaan, kreeg het voor elkaar om op een schone asfaltweg de bocht wat te ruim te nemen en net met het achterwiel in de berm dus sneeuw te krijgenquote:Op zondag 24 februari 2013 14:36 schreef FHR het volgende:
Net nog even in de sneeuw gefietst. Koude tenen .
mooi stukje bos zo.quote:Op zondag 24 februari 2013 16:48 schreef FHR het volgende:
Hierbij het videobewijs:
(met gratis Youtube-muziekje)
Helm: ik moet toch ergens m'n GoPro aan vast maken .quote:Op zondag 24 februari 2013 21:32 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
mooi stukje bos zo.
+10 voor de helm
Die Trans-Holland dingen zijn inderdaad wel grappig. Thuis 's in de groep gooien.quote:Op maandag 25 februari 2013 18:16 schreef Crazy-M het volgende:
Hmm zit toch over die 3daagse tourtocht te denken, alleen de prijs en vervoer houden me nog wat tegen
Lijkt mij inderdaad ook wel stoer, op de fiets van Breda naar Nijmegen met zoveel mogelijk offroad weggetjesquote:Op maandag 25 februari 2013 19:22 schreef FHR het volgende:
[..]
Die Trans-Holland dingen zijn inderdaad wel grappig. Thuis 's in de groep gooien.
als ik niet kan fietsen ben ik niet te teren qua humeur volgens vriendinliefquote:Op dinsdag 26 februari 2013 07:18 schreef Crazy-M het volgende:
Met sneeuw fiets ik liever niet op mn MTB.
Meer omdat het niet echt prettig is voor de ketting enzo met heel die pekel die ook op de weg ligt. Ketting roest onder je kont weg.
Olie lost alle ketting problemen opquote:Op dinsdag 26 februari 2013 07:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
als ik niet kan fietsen ben ik niet te teren qua humeur volgens vriendinlief
Dus neem ik de rotte ketting maar voor lief, elke keer ff schoonmaken en na het poetsen een likje olie, doen ook veel denk ik
Gebruik een wax op mijn ketting, werkt tijdens het biken stukken beter(Squirt Lube.)quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:33 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Olie lost alle ketting problemen op
Ik kon zo snel nergens de route vinden, heb je een linkje?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 05:12 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaad ook wel stoer, op de fiets van Breda naar Nijmegen met zoveel mogelijk offroad weggetjes
http://www.go-mtb.nl/14399/Go-MTB---Trans-Hollandquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:30 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik kon zo snel nergens de route vinden, heb je een linkje?
quote:De korte variant gaat van start in Breda en eindigt in Nijmegen na ongeveer 240 kilometer. Trans-Holland voert grotendeels over onverharde wegen en paden. Zo is een aantal vaste mountainbike routes gedeeltelijk opgenomen maar worden ook singletracks gereden die voor de meeste bikers onbekend zijn. De afstanden variëren van 50-110 kilometer per dag tijdens de lange variant en tussen de 65-110 kilometer per dag tijdens de korte variant. Grotendeels off-road!
ok ik heb alleen een spuitbus voor de rest geen wax ofzo.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:14 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gebruik een wax op mijn ketting, werkt tijdens het biken stukken beter(Squirt Lube.)
sinds ik daarop ben overgestapt haast nooit meer (schakel)problemen doordat de ketting vuil word.
dat klinkt als iets handigsquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:14 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gebruik een wax op mijn ketting, werkt tijdens het biken stukken beter(Squirt Lube.)
sinds ik daarop ben overgestapt haast nooit meer (schakel)problemen doordat de ketting vuil word.
is het ook, na het biken even de ketting met een doekje schoonmaken, en ik smeer hem alleen opnieuw in als de ketting erg smerig is/was. (wat eigenlijk nog te vaak schijnt!)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |