quote:Op maandag 11 februari 2013 22:14 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, dat schiet niet op; is 400 km omrijden ofzo...
Naar dat plaatsje valt qua afstand trouwens best mee, 1000 km vanaf Delfzijl naar Zwitserland.
			
			
			
			HTC Sensation XE en een Desire. (die laatste gebruik ik nu voor het tracken..)quote:Op maandag 11 februari 2013 22:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]Ja, dan gaat 't 'm niet worden. Anders telefoonfoto's. Welke telefoon heb je?
			
			
			
			Ja, mag wel!quote:Op maandag 11 februari 2013 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar ben ik geweest, zal ik ff de camping opzoeken waar ik toen stond? Was een goeie camping!
			
			
			
			Maja, fietsen doe je over het algemeen in het licht en beter een foto dan geen fotoquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:19 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ja, mag wel!
Voor foto's tijdens het biken of andere sporten heb ik een Panasonic FT1. Shockproof en waterdicht tot 3 meter. Dan hoef je in ieder geval niet voorzichtig te doen.
Qua fotokwaliteit is het verder niet heel goed, zeker niet in donkere situaties.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Yep, that's mequote:Op zondag 17 februari 2013 00:21 schreef Shispeed het volgende:
hee, ik lees hier dat meer mensen hier in regio Nijmegen biken, supervet! ik bike zelf daar ook vrij regelmatig. de bossen tussen Nijmegen en Groesbeek, het Reichswald, de Mookerhei en de maasduinen, de Hatertse vennen, Montferland etc.
			
			
			
			
			
			
			
			Breda, kun je het parcour nemen in de bossen van Dorst. Parcour ligt er schijnbaar zeer goed bij en wordt aangeprezen op het mtb forum. Is er wel vaak druk bij goed weer.quote:Op zondag 17 februari 2013 12:33 schreef x3ro het volgende:
Bijna 2 jaar terug mijn Nicolai Lambda verkocht, dit gezien ik destijds kampte met fikse rugklachten ten gevolge van een auto ongeluk. Nu 2 jaar verder begint het allemaal toch weer enorm te kriebelen om een downhill/freeride bak aan te schaffen. Echter woonde ik 2 jaar geleden in Maastricht(genoeg te doen in de omgeving qua biken), nu vraag ik mij dus af of met zo'n bike in de omgeving van Breda(iets met een verhuizing en samenwonen met je vriendin) iets te beleven valt?
			
			
			
			Vooral Montferland is opzich wel een aanrader, en als je uit de buurt van Nijmegen komt goed te bereiden. een uurtje asfaltjagen en je bent erquote:Op zondag 17 februari 2013 07:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Yep, that's meOp het Montferland en de Maasduinen na (al zie ik in/rond Plasmolen/Mook/Molenhoek wel borden hangen aan lantaarnpalen met Maasduinen).
			
			
			
			Als je Nijmegen woont, kan je ook gewoon lekker de route tussen Nijmegen en Groesbeek rijden. Hoef je geen asfalt te happenquote:Op zondag 17 februari 2013 17:30 schreef Shispeed het volgende:
[..]
Vooral Montferland is opzich wel een aanrader, en als je uit de buurt van Nijmegen komt goed te bereiden. een uurtje asfaltjagen en je bent er
			
			
			
			Jep.quote:
			
			
			
			quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor boutverbindingen die ook ooit weer eens los moeten kunnen (zadelklem, stuurklem, bladboutjes van je crankstel)
			
			
			
			quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:32 schreef Skwish het volgende:
[..]... Ik dacht eerst dat dit lagervet was en dit dus op wat kogellagers/draaiende onderdelen gesmeerd... gisteren wel de boel weer losgehaald en echt lagervet hierbij toegevoegd vandaar mijn vraag van vanochtend..
Kan dit kwaad?
			
			
			
			quote:Toepassingen
• Lagers
• Antifrictielagers
• Sneldraaiende lagers
• Traagdraaiende lagers
• Wiellagers
• Lagers transportbanden
• Chassispunten
• Electromotoren
• Lagers ventilatoren
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:47 schreef Gripper het volgende:
toch zag het er qua kleur en substantie uit als kopervet
			
			
			
			
			
			
			
			Of je moet hééééél hard trappen voortaan zodat je flink wat rpm's maaktquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:45 schreef Skwish het volgende:
Even een update: het blijkt LE 1250 vet te zijn van het merk Almasol (industrieel spul) bedoel voor kogellagers bij hele hoge termperaturen. Ik denk dat ik de boel grondig ga schoonmaken.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			En als je dan zowel voor als achterwiel eruit haalt?quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:03 schreef Crazy-M het volgende:
Vanavond na het eten even inschrijven voor de Fiets-Fit cursus
even gekeken hoe en wat en mailtje gestuurd met meer info mbt stallen fiets, bescherming, tijdsduur per keer.
Aangezien mijn oude 26inch fietsje zonder voorband maar net in de polo paste zal mn 29inchje zeker niet passen. Dus ga ik er op de fiets heen, is denk ik half uurtje tot 3 kwartier fietsen, dan 4 uur cursus en weer terug fietsen, heb ik mn sport weer gehad voor een paar dagen
			
			
			
			ja de 26 paste er net in, ook de achterbanken plat dat wel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En als je dan zowel voor als achterwiel eruit haalt?
Mijn 26er past met beide velgen los makkelijk achterin de Ibiza. (wel achterbank plat.) en aangezien de Ibiza op dezelfde basis staat als de Polo..
Zo vervoer ik mijn fiets altijd, nog nooit problemen gehad, bij vertrek is het even een minuutje extra werk om de wielen los te halen, en bij aankomst om ze weer vast te zetten.
			
			
			
			Mwah, die Fiets Fit training is wel pittig hoor.. Zeker in de pro groep: opwarmrondjes van 30 km/u over het gras e.d.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:14 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ja de 26 paste er net in, ook de achterbanken plat dat wel.
Maar heb toch het gevoel dat de Polo aan de binnenkant kleiner is dan de Ibiza. Heb hiervoor ook Ibiza gereden en vond die toch wat ruimer aan de binnenkant. achterwiel eruit moet het zeker lukken dat wel. Maar anders gewoon half uurtje ofzo fietsen, goede warming up
			
			
			
			Nieuwste model, reed hiervoor een Ibiza uit 2009 (nieuwe model)quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, die Fiets Fit training is wel pittig hoor.. Zeker in de pro groep: opwarmrondjes van 30 km/u over het gras e.d.
Welke Polo? Heb zelf een Ibiza uit 2003(6L)
			
			
			
			Ooow, daar kun je in blijven stapelen. (heb ik ook gehad namelijk)quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:10 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Nieuwste model, reed hiervoor een Ibiza uit 2009 (nieuwe model)
			
			
			
			maar opwarmrondjes van 30km/h? lijkt mij geen opwarming meerquote:Op donderdag 21 februari 2013 18:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, die Fiets Fit training is wel pittig hoor.. Zeker in de pro groep: opwarmrondjes van 30 km/u over het gras e.d.
Welke Polo? Heb zelf een Ibiza uit 2003(6L)
de polo of de ibiza?quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ooow, daar kun je in blijven stapelen. (heb ik ook gehad namelijk)
			
			
			
			Poloquote:Op vrijdag 22 februari 2013 05:08 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
maar opwarmrondjes van 30km/h? lijkt mij geen opwarming meerrijd zelf altijd zo rond de 20 - 25
[..]
de polo of de ibiza?
			
			
			
			mja die 26 gaat er goed inquote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
PoloDie van mij was soms ook een pakezel...
			
			
			
			Hophop, inschrijving is donequote:Je bent aangemeld voor Fiets-Fit!
Vanaf het weekend van 16 en 17 maart leer je basistechnieken en -vaardigheden van het mountainbiken.
Je Fiets-Fit aanmelding wordt zo snel mogelijk behandeld. Je ontvangt binnen enkele werkdagen een bevestigingsbrief met meer informatie over Fiets-Fit.
			
			
			
			
			
			
			
			Parcour in Dorst is ook een productiebos. Ligt een heel mooi parcour, maar wordt nu ook veel gekaptquote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:46 schreef Klonk het volgende:
Mijn lievelinsgbos ligt in Duitsland, niets mis mee behalve dat het een ook een productiebos is en rond deze tijd zijn ze veel aan het zagen en afvoeren en de nu bevroren sporen die die gasten achterlaten zijn kut op semi-slicks, blijf er de godganse tijd achter hangen, dan wil de achterkant een andere kant op dan de voorkant
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			en wat houdt je tegen ?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:03 schreef Klonk het volgende:
Moet toch maar eens kijken wat er mogelijk is qua banden, de mijne zijn nu behoorlijk op aan het raken, loop nog steeds met het idee wat ik hier kreeg om crossbanden te monteren
			
			
			
			
			
			
			
			ik zoek een uitgewogen mix tussen iets meer grip en een lage rolweerstand, en da's best lastig.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:09 schreef Crazy-M het volgende:
maar denk je veel voordeel te behalen hier in NL ?
			
			
			
			ik las net een stukje op mountainbike.nl over de wielenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:12 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik zoek een uitgewogen mix tussen iets meer grip en een lage rolweerstand, en da's best lastig.
Ik zit 80% van de tijd op asfalt of goed verhard maar voor die resterende 20% mis ik soms wat grip, dan wordt wat ik kan en wil en wat de fiets kan en wil beperkt door de banden. Zou ook kunnen dat ik het onmogelijke wil hoor
			
			
			
			
			
			
			
			spatborden zijn geen probleem tochquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:18 schreef Klonk het volgende:
Creatieve oplossing dat wel maar mijn lieve cube-je heeft spatborden en velgremmen
			
			
			
			mijn spatborden zijn wel een probleemquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:23 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
spatborden zijn geen probleem toch
snel eraf en erop. Ik heb wel schijfremmen.
Had nog gekeken naar de fietsfit locatie. 13 km fietsafstand, 3 kwartier volgens maps.google.
Een weg zonder stoplichten ... dus ik zeg dat is vol gas en toch wel in een half uur te doen dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |