abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 januari 2013 @ 12:02:03 #1
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_121979212

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_121979278
Seven Psychopaths (2012) - IMDb

Achja, zat leuk in elkaar, maar vond het niet zoals sommigen een 8,5 waard. Denk zelf meer aan een 7,5 zeker de moeite waard, maar niet meer en niet minder.
pi_121979384
End of Watch

quote:
Shot documentary-style, this film follows the daily grind of two young police officers in LA who are partners and friends, and what happens when they meet criminal forces greater than themselves.
Orgineel en sterk. Heeft mij geen seconde verveeld en de documentaire stijl gaf echt een extra dimensie.
Klein minpuntje voor het einde maar voor de rest zeker een 8 van mij.
  donderdag 24 januari 2013 @ 12:19:18 #4
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_121979831
Here Comes the Boom (2012) - IMDb

Flinterdun verhaallijn, af en toe een leuke grap. Vooral vervelend door de Nederlandse MMA fighter die fungeert als coach met een sterk aanwezig nederlands accent. Ook een aantal nederlanders in deze film. Geen aanrader.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_121980651
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:19 schreef mymoodfentje het volgende:

Flinterdun verhaallijn, af en toe een leuke grap. Vooral vervelend door de Nederlandse MMA fighter die fungeert als coach met een sterk aanwezig nederlands accent. Ook een aantal nederlanders in deze film. Geen aanrader.
Bas Rutten, opperbaas. Kan inderdaad geen fatsoenlijke Engelse zin.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 24 januari 2013 @ 15:20:38 #6
188728 Lyzio
why do we fall
pi_121986716
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:02 schreef RubenSosa het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
Waarom moest je lachen om de laatste alinea van Jurassic Park III?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  donderdag 24 januari 2013 @ 15:23:10 #7
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_121986809
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:20 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Waarom moest je lachen om de laatste alinea van Jurassic Park III?
Als jij dit soort dingen roept moet ik altijd om lachen.

quote:
And last but not least wil ik Sam Neill en William H. Macy bedanken voor enerzijds een geweldige terugkeer en anderzijds een mooie nieuwe additie aan de franchise.
Sam Neill en William H. Macy bedanken..kom op zeg...

Maar genoeg off topic :)
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  donderdag 24 januari 2013 @ 16:10:34 #8
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_121988908
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:19 schreef mymoodfentje het volgende:

Pijnlijke scenes met die vent ja. :r Vooral als hij ging hakken. :').
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_121989306
21 jump street

alhoewel ik channing tatum maar een matige acteur vind vond ik dit toch een erg coole film. leuke humor, fijn tempo, vond hem nergens vervelen, en positief verrassend dat penhall & hanson uit de originele serie uit '87 ook nog even opduiken.

imdb: 7.2
ik: 7.5
pi_121995644
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:23 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Als jij dit soort dingen roept moet ik altijd om lachen.

[..]

Sam Neill en William H. Macy bedanken..kom op zeg...

Maar genoeg off topic :)
hij is of heel jong of hij kijkt 3 films per jaar, laat m toch :P
Wie dit leest is hek.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 00:24:03 #11
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122014512
De afgelopen gezien:

Fear and Desire
Tot nu toe was Kubrick`s eerste speelfilm (al ziet ie dat zelf anders, hij wilde eigenlijk dat deze niet gezien zou worden door het publiek) bijna onkijkbaar: de beeldkwaliteit was erbamelijk en daardoor nooit uitgebracht. Tot de Library of Congress tot een volledige restauratie besloot die een release toch mogelijk maakt. En die release is er nu eindelijk. Na de Kino uitgave in Amerika is de film nu in de UK uitgebracht door het Masters Of Cinema label.

Het resultaat mag er zijn,zowel qua film als restauratie. De beeldkwaliteit op de blu-ray is prachtig. De film zelf is zeker het bekijken waard. Eerlijk gezegd snap ik dan ook niet dat Kubrick niet wilde dat ie gezien zou worden. Er zitten veel kenmerken in die we ook in zijn latere films terug zouden zien, zowel qua manier van filmen als qua verhaal. Hij duurt maar net iets meer dan een uur maar dat uur is wel mooi en meeslepend, tot aan het prachtige einde dat je doet verlangen naar meer.

Het is voor iedere film liefhebber een heerlijk gevoel om dit vroege werk van de meester eindelijk te kunnen zien.
Deze uitgave is dan ook een must.

IMDB Cijfer: 5,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Day of the Fight
Kort film van Kubrick die te vinden is als extra op de blu-ray van Fear and Desire.
Korte docu over een bokser die tijdens de dag van z`n gevecht wordt gevolgd door een film crew. Op zich niet heel spectaculair maar qua beelden heeft t af en toe wel een mooie filmische look.
Niet speciaal maar wel geinig om deze oude Kubrick eens gezien te hebben.

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 6,2/10

The Broken Circle Breakdown
Het is heel lang geleden dat een film zo hard insloeg als deze. Het was niet druk in de bioscoopzaal maar de mensen die er waren (inclusief mezelf en m`n vriendin) werden letterlijk tot tranen geroerd. Iedere scene was raak, de ene nog heftiger of beter dan de andere.

Het verhaal vertelt over een koppel (de beide fantastisch acterende Veerle Baetens en Johan Heldenbergh) en hun jonge dochtertje dat leidt aan een dodelijke ziekte, hoe zij met die situatie omgaan en welke impact het heeft op hun relatie.
Het verhaal wordt in non-chronologische volgorde verteld, iets dat hier een geen truc is maar de film sterker maakt. Je wordt van de ene in de andere emotie geslingerd, en weer terug.

Teveel er over vertellen kan eigenlijk alleen maar afbreuk doen aan de kijkervaring, het is het beste om er zonder teveel info "in te gaan".
Na 3 dagen spoken de beelden nog steeds door m`n hoofd, zo`n indruk heeft deze parel gemaakt (deels natuurlijk ook door het onderwerp en het feit dat ik zelf de nodige van deze situaties heb gemaakt. Dat maakt de impact extra hard.)
Eén van de beste films van het afgelopen jaar, zo niet van de afgelopen jaren.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

Django Unchained
Tarantino wilde altijd al een Spaghetti Western maken, en hier is ie dan eindelijk. Slaaf Django (Jamie Foxx) gaat samen met premie jager Dr. Schultz (een maniakale Christoph Waltz) op zoek naar de gevangen genomen vrouw van Django.
Tarantino`s droomproject is een heerlijke grove en bloederige ode aan de Western geworden en bevat verrassend veel humor.
Het is wel opvallend hoe in een film die gaat over Django het juist hij is die eigenlijk het minste van alle personages is. Jamie Foxx komt vaak niet geheel overtuigend uit de verf (hoewel hij wel z`n best doet) en wordt aan alle kanten voorbij gevlogen door Samuel L. Jackson, Leonardo DiCaprio en vooral Christoph Waltz die een heerlijke rol neerzet.
Op momenten kon er wel wat meer tempo in zitten en met z`n twee uur 45 minuten is ie eigenlijk wat te lang (hoewel dat niet enkel aan het einde is) maar over het algemeen is Django Unchained een film geworden die past in de beste Tarantino traditie.

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Lincoln
Een Method acteur pur sang die de grootste president van de Verenigde Staten ooit vertolkt: dat moet natuurlijk wel smullen worden.
En dat is het ook. Daniel Day-Lewis gaat helemaal op in zijn rol en is President Lincoln. Hij lijkt in alles op hem en is dan eigenlijk ook dé grote publiekstrekker van Steven Spielberg`s laatst werk.
Het is onmogelijk dat de Oscar hem ontgaat.

De film concertreert zich op de laatste 4 maanden van Lincoln`s leven en zijn strijd om het 13e amendement goed gekeurd te krijgen.
Hoewel het dus plaats vind tijdens de Civil War kom je van een koude kermis thuis als je veel actie en spektakel verwacht. Dat is er, behalve in de openingsscene, bar weinig.
Maar dat wordt meer dan goed gemaakt door een sterk script met geweldige dialogen waarin we ook de andere, familiaire kant van Lincoln leren kennen. Het is deze afwisseling waarin Day-Lewis een goede balans weet te vinden en van de President meer maakt dan de man achter de afschaffing van de slavernij.

Spielberg en scriptschrijver Tony Kushner vragen wel enige kennis van de materie, heel veel uitgelegd wordt er niet. Op dat gebied zul je je aandacht erbij moeten houden en moeten opletten want de namen en termen vliegen je af en toe om de oren. Niet alles wordt tot in de puntjes uitgelegd, en dat is wel zo fijn.
De film ziet er prachtig uit, het oog voor detail is immens. Visueel is, zoals was te verwachten, fantastisch. Spielberg`s vaste d.o.p. Janusz Kaminski levert een geweldig staaltje werk af, visueel een film om je vingers bij af te likken.

Het duurde een eeuwigheid voor Spielberg zijn film over Lincoln op het scherm wist te brengen. Nu hij eindelijk af is kun je niets anders dan concluderen dat het het wachten meer dan waard is geweest.
Met een geniale Day-Lewis is dit een sublieme ode aan één van de belangrijkste personene uit de geschiedenis.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,3/10
  vrijdag 25 januari 2013 @ 00:47:05 #12
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_122015400
Django Unchained (2012)

With the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.

Western/165min

Regie: Quentin Tarantino
Cast: Jamie Foxx, Christoph Waltz and Leonardo DiCaprio

Vast niet de eerste en al zeker niet de laatste die deze film in deze reeks post, maar het is wel de moeite om hem te noemen. Ga 'm kijken!

Waardering
IMDb: 8.7
ArtistA: 9
  vrijdag 25 januari 2013 @ 02:35:58 #13
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122017699
Yep, Django Unchained is sowieso een top 5 film van 2012!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 02:38:48 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122017734
En Django na Lincoln, hoe tegenstrijdig _O-
pi_122017923

Ik heb net Flight gekeken en ik moet zeggen dat ik vooraf geen goed gevoel over deze film had maar een recensie en de aanwezigheid van Denzel ( geweldige acteur ) hebben mij toch doen besluiten om deze film te kijken. Bijzondere film is het en zeker de moeite waard om te kijken!

8/10
pi_122018028
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 02:58 schreef kurk_droog het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb net Flight gekeken en ik moet zeggen dat ik vooraf geen goed gevoel over deze film had maar een recensie en de aanwezigheid van Denzel ( geweldige acteur ) hebben mij toch doen besluiten om deze film te kijken. Bijzondere film is het en zeker de moeite waard om te kijken!

8/10
Dat gevoel heb ik ook, maar ik ga em nu maar wel kijken. Dank voor je post!
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_122023895
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 00:47 schreef ArtistA het volgende:
Django Unchained (2012)

[ afbeelding ]

With the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.

Western/165min

Regie: Quentin Tarantino
Cast: Jamie Foxx, Christoph Waltz and Leonardo DiCaprio

Vast niet de eerste en al zeker niet de laatste die deze film in deze reeks post, maar het is wel de moeite om hem te noemen. Ga 'm kijken!

Waardering
IMDb: 8.7
ArtistA: 9
Meesterlijke film. Ben niet echt een QT fan maar soms kan ik wel een film van hem waarderen.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_122056358

THE COLLECTION

Ik vond deel ''1'' th collector een toffe horror film maar ivnd dit een zware tegenvaller, erg gemaakt verhaal.. slechht acteerwerk en de kills zien er een beetje goedkoopuit..
nee geen aanrader..
4
  Admin zaterdag 26 januari 2013 @ 02:52:41 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_122059803

Flight
Denzel Washington

Net gezien, wat een waardeloze, dodelijk saaie EO film.
Voorstukje gezien van de crash? Dat was de film.
De EO zal hem met liefde in 2015 uitzenden.

-5

[ Bericht 12% gewijzigd door Mike op 26-01-2013 09:44:34 ]
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zaterdag 26 januari 2013 @ 02:55:44 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_122059830
Zelfs het plaatje doet het niet :')
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_122060048
Ik heb hem op m'n laptop staan en wilde hem net gaan kijken..
Denzel vind ik anders wel een topacteur.
  Admin zaterdag 26 januari 2013 @ 03:39:00 #22
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_122060110
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 03:30 schreef Trebo het volgende:
Ik heb hem op m'n laptop staan en wilde hem net gaan kijken..
Denzel vind ik anders wel een topacteur.
Werkelijk ieder cliché is uit de kast gerukt en verwerkt. Wat een ellende.

pi_122060139
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 03:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oke.. toch ga ik hem bekijken :P
pi_122060697
Paradise Now

Deze film gaat over 2 Palestijnse vrienden (Said en Khaled) in Nablus die 'uitverkoren' zijn om een zelfmoordmissie uit te voeren in Tel-Aviv.

Maar het gaat al verkeerd aan de grens en de twee vrienden raken van elkaar gescheiden ; de een met de wil om het plan door te zetten, de ander begint te twijfelen of hij er wel goed aan doet.

Ik vind het een sterke film die je een goed inzicht geeft in de denk-en werkwijze van zelfmoordenaars (of, zoals ze zichzelf noemen 'martelaars') maar zonder deze laffe daden te vergoedelijken.

Voor iedereen die het niet gezien heeft een must-see.

imdb cijfer ; 7,5
mijn cijfer ; 8
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_122061502
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 02:52 schreef yvonne het volgende:
[ [url=
http://4.bp.blogspot.com/(...)gton.jpeg]afbeelding[/url] ]
Flight
Denzel Washington

-5
Dan zal de EO de eerste 5 minuten er wel uitknippen :-)

Overigens waren de eerste 20-25 minuten wel heel goed te pruimen....
pi_122061875
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 09:35 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

vooral die chick :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_122063044
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 02:52 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ]
Flight
Denzel Washington

-5
:')
  Admin zaterdag 26 januari 2013 @ 11:39:37 #28
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_122063737
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 09:35 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Ja, maar daarna duurde hij nog uuuuuuuuuuuren ;) Ieder cliché werd uit de kast getrokken, Dat ie een Oscar nominatie op zak heeft, verbaast me echt.
Is er geen aparte film over Flight?

pi_122064254
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 03:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat heb je met Zemeckis.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 12:44:58 #30
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_122065899
The Great Ziegfeld (1936) - IMDb
The Great Ziegfeld is een lange biopic die de Oscar voor beste film van 1936 won. Toentertijd best begrijpelijk omdat de film uitgebreide mooi geproduceerde musicalscenes bevat, maar deze film heeft ook veel onboeiende gedeeltes. Het rise and fall verhaal had best wat korter verteld kunnen worden. Dan had het nog best een prma film kunnen worden, want de levenswandel van revue-producer Ziegfeld is nog best interessant. Cijfer: 5

Brave (2012) - IMDb
Mêh, weer zo'n routineus deel uit de Pixar-stal. De hoofdpersoon is dit keer een rebellerende prinses, die haar moeder per ongeluk in een beer tovert. Uiteraard gaat dit rechtgezet worden, maar de manier waarop, boeide mij echt geen ruk. Ik vond het maar flauwig en nergens verrassend. Cijfer: 5

The Descendants (2011) - IMDb
Best fijne film, die verschillende lastige thema's (een vrouw kan niet uit een coma komen en Clooney ontdekt dat ze vreemd is gegaan is) netjes weet te behandelen. Soms kan door zoveel gecombineerde ellende een film uit de bocht vliegen, maar Alexander Payne weet dat euvel met wat luchtige momenten met gemak te omzeilen. De setting in Hawaii inclusief de inheemse Hawaiiaanse muziek vond ik trouwens leuk gekozen. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_122066234
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 12:44 schreef Falco het volgende:
The Great Ziegfeld (1936) - IMDb
The Great Ziegfeld is een lange biopic die de Oscar voor beste film van 1936 won. Toentertijd best begrijpelijk omdat de film uitgebreide mooi geproduceerde musicalscenes bevat, maar deze film heeft ook veel onboeiende gedeeltes. Het rise and fall verhaal had best wat korter verteld kunnen worden. Dan had het nog best een prma film kunnen worden, want de levenswandel van revue-producer Ziegfeld is nog best interessant. Cijfer: 5

ik vind deze echt tof, maar ik hou ook wel erg van die hele oude films..
pi_122066863
Cloud Atlas (2012) - IMDb
Ik heb het boek niet gelezen, en ik denk als ik het wel had gedaan, ik de film beter gesnapt had. Vond het nu een onsamenhangend verhaal, en ook vele dingen die ik echt totaal niet kon plaatsen.
De decors waren wel mooi.
6,5/10

Hotel Transylvania (2012) - IMDb
Een leuke animatie voor jong en oud. Verhaal is weinig verrassend maar de manier waarop is wel weer erg leuk gedaan.
7/10

Les Misérables (2012) - IMDb
Als je de sound of music al erg vond, moet je deze zeker overslaan. Er worden ongeveer 50 regels gesproken en de rest is alles gezongen. Het verhaal is al heel oud, en daarom ook wel bekend, maar de film was wel mooi met alle decors in elkaar gezet. Enige nadeel: de film duurt erg lang.
7/10

Life of Pi (2012) - IMDb
Het verhaal vind ik uniek, de beelden geweldig. En ook de special effect zijn geweldig.
8,5/10

Lo imposible (2012) - IMDb
Aparte film over de tsunami in 2004. Opzich wel mooi gemaakt, alleen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, en dat er zo weinig over de bevolking te zien is in de hele film.
6,5/10

[ Bericht 3% gewijzigd door Gorro op 26-01-2013 17:14:33 ]
pi_122067636
Lawless (2012)

De personages lijken rechtstreeks uit het boek "101 cliché personages voor de luie filmmaker" te komen en Tom Hardy werkt me op de zenuwen. Hij probeert uit te stralen alsof er niet met hem te sollen valt, maar slaagt daar niet in. De rest van de cast is ook niet heel bijzonder. Zelfs Guy Pierce, die normaal gesproken wel kan overtuigen, overtuigt me niet. Hij krijgt een eendimensionale slechterik als rol en kan daar amper wat mee.

Het plot is ook al zo spannend, vrij voorspelbaar meestal. Het einde was ook niet al te best met allerlei ongeloofwaardige handelingen van verschillende personages.

De sfeer van de tijdsperiode waarin het verhaal zich afspeelt, van zo ongeveer eind jaren 20 tot begin jaren 30, komt wel enigszins over. Voelt wel wat geforceerd, maar de film krijgt een paar pluspunten van mij voor kleine dingetjes als het in beeld brengen van veranderingen binnen de Amerikaanse auto-industrie rond die jaren (op een gegeven moment koopt iemand een nieuwe luxe slee als vervanging voor zijn rijtuig met motor dat bijna uit elkaar viel), de corruptie onder plaatselijke sheriffs en de kledingmode.

Maar al met al is deze film niet bijzonder en mis je er niets aan.

3/10
  zaterdag 26 januari 2013 @ 13:45:21 #34
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122068043
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:11 schreef nightfalls het volgende:

Aparte film over de tsunami in 2004. Opzich wel mooi gemaakt, alleen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een waargebeurd verhaal.
SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door Gorro op 26-01-2013 17:15:17 ]
pi_122068188
SPOILER
Ik bedoel dit kwam redelijk gemaakt over.

[ Bericht 33% gewijzigd door Gorro op 26-01-2013 17:16:27 ]
  zaterdag 26 januari 2013 @ 13:52:11 #36
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122068306
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:48 schreef nightfalls het volgende:
SPOILER
Ik bedoel dit kwam redelijk gemaakt over.
De betreffende familie en hun verhaal schijnen sinds de tsunami beroemd te zijn in Spanje en de regisseur is een Spanjaard, dus voor hem was dit hét verhaal, denk ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gorro op 26-01-2013 17:16:38 ]
pi_122069969
Dat moet je ook maar net weten. Ik als filmkijker verwacht een film die niet zo cliché overkomt als dat deze deed.
pi_122073887
Beetje vreemd bij een waargebeurd verhaal dat je denkt dat
SPOILER
Ik heb die film nog niet gezien trouwens, maar ken het verhaal en die vrouw wel enigszins. Zij is naast Spanje vooral in de VS ook erg bekend.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gorro op 26-01-2013 17:16:57 ]
pi_122074244
Ik snap best dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, maar als je er blind ingaat. Weet je niet waar het zal eindigen, en dat viel mij heel erg tegen. Omdat ik ook nog nooit het verhaal van die vrouw gehoord had.
pi_122074873
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:11 schreef nightfalls het volgende:
Aparte film over de tsunami in 2004. Opzich wel mooi gemaakt, alleen beetje cliché dat *********, en dat er zo weinig over de bevolking te zien is in de hele film.
6,5/10
Bedankt voor de heerlijke spoiler. Ook de reacties trouwens.
pi_122075577
the impossible was laatst onderwerp van gesprek bij pauw & witteman, daar zat toen ook een vrouw aan tafel die de tsunami overleefd heeft. en ze waren het er allemaal over eens dat het toch wel heel realistisch was, de beelden van de tsunami.

hier lees ik min of meer het tegengestelde? hmm. nouja.
pi_122075741
De beelden zijn zeker wel mooi, en realistisch gemaakt, je gelooft wel dat het zo gebeurt is. Daar heb ik ook niets op aan te merken.
pi_122077254
Catfish (2010)

14.gif

Interessante docu, met een ontroerende onderlaag die mij erg aansprak, en ik ook niet goed had geanticipeerd. Ik heb zelf geen twijfel over dat deze docu fake is, het is logisch dat de jonge filmmakers het wat smeuïger wilden maken, wat als gevolg heeft dat sommige dingen te geregisseerd overkwamen. Het komt de film ten goede in mijn optiek, en ook al zou het puur fictie zijn, dan nog sprak mij het verhaal erg aan.

De eerste helft vond ik niet zo interessant, maar naarmate de crew echt op pad gaat wordt hij een stuk beter, voor mij althans. Op sommige momenten ook best spannend!
pi_122077798
Mooi om te zien hoe de meningen over flight verschillen :P Zoals ik in t vorige topic al zei, vond ik hem tegenvallen... 1e 25 minuten waren mooi, daarna gaat de film langzaam dood, om aan het eind nog een beetje interessant te worden. Als Denzel er niet ingezeten had, had ik hem niet afgekeken denk ik.
Only the strong survive
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:41:49 #45
286575 Roces18
Chef de party
pi_122079653
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:46 schreef Robby87 het volgende:
Catfish (2010)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Interessante docu, met een ontroerende onderlaag die mij erg aansprak, en ik ook niet goed had geanticipeerd.
Echt saaie bagger van een paar art-studentjes die met hun budgetcamera niets beters te doen hebben. Die 7 op IMDB is echt pure onzin.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_122079703
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Echt saaie bagger van een paar art-studentjes die met hun budgetcamera niets beters te doen hebben. Die 7 op IMDB is echt pure onzin.
Dat vind jij :).
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:43:00 #47
286575 Roces18
Chef de party
pi_122079720
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:42 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Dat vind jij :).
Inderdaad :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_122081620
Life of Pi

Tja, wat valt er nog over te zeggen?
In ieder geval de beste film die ik in 2012 heb mogen zien! Overtuigende karakters, heeeeerlijke sfeer en een steengoed verhaal. Erg van genoten O+
3D vond ik overigens weinig toevoegen aan te film.

IMDB: 8.2
Ik: 9.5
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_122093909

THE SESSIONS

Het is jammer dat de film een beetje een ''twee-delig'' voelt.. dat is wat deze film nekt om een echte topper te worden...
Het 1e half uur is namelijk vrij saai, en zorgde er bijna voor dat ik de film na een half uur uitzette met de gedachte, gevoelloze saaie en trage film...
Maar wat ben ik blij dat ik heb doorgezet.. want het 2e deel van de film is precies het omgekeerde van het 1e deel...
Sterk acteerwerk, een goeie combo van drama en humor (heb een aantal keer echt hard moeten lachen) en erg sterk acteerwerk.. ook de naaktscenes zijn erg goed gemaakt (en sterk acteerwerk erin) zonder overdreven ''dingen''. De film raakt je echt als je er eenmaal inzit en ik bleef uiteindelijk met een erg indrukwekkend gevoel zitten..
T blijft alleen jammer van t eerste gedeelte, daarom een 7+! (anders wel dikke 8!)
pi_122096418
Beasts of the Southern Wild

Wow, wat kan ik hier eigenlijk over zeggen? Simpelweg geweldige film. Quvenzhané speelt geweldig met haar 9 jaar; gigantisch ontroerend. Je zit vanaf het begin aan het beeld geplakt.
Ik vind het ook mooi hoe er gebruikt werd gemaakt van ideeën zoals extreme armoede, alcoholisme en kinderverwaarlozing maar toch ook weer niet. De vader is agressief, maar ook extreem liefdevol. De mensen lijken gek, maar op hetzelfde moment leven ze volop, zonder de maatschappij die hun aan banden legt. Het is een hard leven, maar het is wel een écht leven.
Een prachtige film die heel erg aan het denken doet zetten, en ik hoop nu eigenlijk toch wel op de Oscar. Geen enkele film in het rijtje genomineerden heeft me zó geraakt.
9.5/10
  zondag 27 januari 2013 @ 00:59:17 #51
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_122098696
Django Unchained

Bam! Film van het jaar 2012, in elk geval van de films die ik heb gezien. Een mooie Tarantino weer die trots zij aan zij kan staan met Inglourious Basterds. DiCaprio schittert als een plantagehouder die onverwachts keihard kan schreeuwen, en ook Christoph Waltz, Samuel L. Jackson en Jamie Foxx doen het erg goed. Naast alle humor en spaghetti-western actie zijn de verschrikkingen van de slavernij treffend en respectvol in beeld gebracht zonder allerlei misplaatste grappen. En Jonah Hill was wel de laatste persoon die ik verwacht had in een bijrol.
Cijfer: 9/10
Helemaal super.
pi_122098911
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:59 schreef Kyubey het volgende:
Django Unchained
[ afbeelding ]
Bam! Film van het jaar 2012, in elk geval van de films die ik heb gezien. Een mooie Tarantino weer die trots zij aan zij kan staan met Inglourious Basterds. DiCaprio schittert als een plantagehouder die onverwachts keihard kan schreeuwen, en ook Christoph Waltz, Samuel L. Jackson en Jamie Foxx doen het erg goed. Naast alle humor en spaghetti-western actie zijn de verschrikkingen van de slavernij treffend en respectvol in beeld gebracht zonder allerlei misplaatste grappen. En Jonah Hill was wel de laatste persoon die ik verwacht had in een bijrol.
Cijfer: 9/10
Het moment dat ik Tarantino ineens zag als medewerker van de LeQuint Dickey Mining Co. _O_
pi_122101281
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 01:04 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Fijne spoiler ^O^
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  zondag 27 januari 2013 @ 03:16:48 #54
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122101626
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bedankt voor de heerlijke spoiler. Ook de reacties trouwens.
Excuses.
Ik dacht eerst ook: "shit, spoilert ie het gewoon even!", maar direct daarna "ach nee, dat worden we toch geacht vantevoren te weten..."
Dus toen heb ik er zelf ook niet moeilijk meer over gedaan.
pi_122101879
De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) - IMDb (in 3D)
Mijn cijfer: 6
Big Fish (2003) - IMDb
Mijn cijfer: 7
Flight (2012) - IMDb
Edward Scissorhands (1990) - IMDb
Mijn cijfer: 9

Recensies volgen wederom later.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_122102312
Count of Monte Christo

The Count of Monte Cristo (2002) - IMDb

Heb toch al heel wat films gezien, maar deze was me ontgaan. Gewoon een goeie film en zeker ook erg vermakelijk.

Misschien dat ik er wel bij moet zeggen dat ik m stoned heb gekeken :P

IMDB 7,6
Ik 8,0
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_122102480
Cabin in the woods

Ik gebruik geen drugs dus stoned heb ik em zeker niet gezien, maar ook al was ik stoned geweest dan betwijfel ik of deze film beter zou gaan vinden, kortweg gezegd wat een ontzettende kutfilm.
Mijn God, wat heb ik een schijthekel aan zombiefilms :r en eerlijk gezegd snapte ik ook geen reet van deze film.

De zoveelste horrorfilm die menig goede kritiek op fok! heeft gekregen maar vaak kom ik toch van een koude kermis thuis, naja een goede les voor de volgende keer denk ik dan maar zo.

imdb cijfer ; i dont give a flying fuck
mijn cijfer ; een 3, ik wil de minuten terug hebben van mijn leven die deze film geduurd heeft, bij voorbaat dank.

en nee, ik ga niet googlen voor een afbeelding van deze film

ps. oorspronkelijk was mijn cijfer een 2, maar ik heb wat tieten gezien in deze film dus dat maakt dit hele drama enigszins goed

[ Bericht 4% gewijzigd door TLC op 27-01-2013 08:35:27 ]
pi_122105723
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 08:21 schreef TLC het volgende:
Cabin in the woods

Ik gebruik geen drugs dus stoned heb ik em zeker niet gezien, maar ook al was ik stoned geweest dan betwijfel ik of deze film beter zou gaan vinden, kortweg gezegd wat een ontzettende kutfilm.
Mijn God, wat heb ik een schijthekel aan zombiefilms :r
Het was geen zombiefilm.
quote:
en eerlijk gezegd snapte ik ook geen reet van deze film.
Dat blijkt.
quote:
De zoveelste horrorfilm die menig goede kritiek op fok! heeft gekregen maar vaak kom ik toch van een koude kermis thuis, naja een goede les voor de volgende keer denk ik dan maar zo.

mijn cijfer ; een 3, ik wil de minuten terug hebben van mijn leven die deze film geduurd heeft, bij voorbaat dank.

en nee, ik ga niet googlen voor een afbeelding van deze film

ps. oorspronkelijk was mijn cijfer een 2, maar ik heb wat tieten gezien in deze film dus dat maakt dit hele drama enigszins goed
Tja, de rest is natuurlijk smaak. Maar het was helemaal geen typische horrorfilm, het neemt juist het hele horrorgenre op de hak. Maar als je al die andere horrors niet leuk vond zal dat je wellicht ook gewoon niet liggen :P.
pi_122105885
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:13 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Beasts of the Southern Wild

[ afbeelding ]

Wow, wat kan ik hier eigenlijk over zeggen? Simpelweg geweldige film. Quvenzhané speelt geweldig met haar 9 jaar; gigantisch ontroerend. Je zit vanaf het begin aan het beeld geplakt.
Ik vind het ook mooi hoe er gebruikt werd gemaakt van ideeën zoals extreme armoede, alcoholisme en kinderverwaarlozing maar toch ook weer niet. De vader is agressief, maar ook extreem liefdevol. De mensen lijken gek, maar op hetzelfde moment leven ze volop, zonder de maatschappij die hun aan banden legt. Het is een hard leven, maar het is wel een écht leven.
Een prachtige film die heel erg aan het denken doet zetten, en ik hoop nu eigenlijk toch wel op de Oscar. Geen enkele film in het rijtje genomineerden heeft me zó geraakt.
9.5/10
Volgens mij was ze zelfs pas zes toen ze in deze film speelde!
pi_122106859
quote:
2s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:01 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Wow! Dat wist ik niet. Qua acteren verdient ze de Oscar zeker, maar aangezien ze nog zo jong is weet ik niet of ze zou volledig zou beseffen wat het betekent dus dan heb ik liever dat Chastain of Lawrence ermee naar huis en dat ze binnen 10 jaar dat ding alsnog op kan halen.
pi_122107115
Troll 2

Kwaliteitsfilmpje... ahem... Culthit deze "horror"film uit 1990 over goblins die in het dorpje Nilbog wonen en graag mensen eten. Vol slecht acteerwerk, slechte special effects, slechte makeup, slecht plot en slechte dialogen. Kortom hilarisch en met recht in de top 100 slechtste films op IMDB.
IMDB 2,5, vind ik aan de hoge kant.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_122109706
quote:
2s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:01 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Quvenzhané Wallis and her mom admit that they fibbed about Quvenzhané's age, claiming she was at least six years old, as required to audition, when she was only five. According to director Benh Zeitlin, Nazie, as she is called, beat out almost 4,000 other area kids considered for the lead role.

Beasts of the Southern Wild (2012) - Trivia - IMDb
pi_122109719
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 02:58 schreef kurk_droog het volgende:
[ afbeelding ]

8/10
Heb ook Flight gezien en ben het wel met je eens. De intro (eerste 30 mins) waren echt spektakel en actie (supermooi gedaan btw), daarna een rustiger verhaal over de aftermath.. sommige dingen waren wel herkenbaar, als alcoholist (niet dat ik dat persé ben, maar ik drink wel veel). Goed verhaal en goed geacteerd van Denzel idd. 8/10
There are only 151 Pokémon.
pi_122109782
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 13:32 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Heb ook Flight gezien en ben het wel met je eens. De intro (eerste 30 mins) waren echt spektakel en actie (supermooi gedaan btw), daarna een rustiger verhaal over de aftermath.. sommige dingen waren wel herkenbaar, als alcoholist (niet dat ik dat persé ben, maar ik drink wel veel). Goed verhaal en goed geacteerd van Denzel idd. 8/10
Hoe die daar in die cockpit zit _O_
pi_122110962
Zero Dark Thirty 2012 - Kathryn Bigelow

De jacht op Osama Bin Laden.
Drie episodes in deze film, waarbij de eerste episode nogal omstreden is, vanwege de folteringen.
In episode twee realiseert men zich dat men achter de verkeerde man aan zat. Eenmaal de goeie man te pakken is de locatie van "UBL" vrij snel gevonden. Impliciete conclusie: de folteringen hebben dus niet geleid tot bruikbare intel. Episode drie gaat over de red tape in Washington en uiteindelijk de afrekening. Tussendoor maken de terroristen de nodige slachtoffers.
Overigens blijkbaar niemand in Washington heeft ooit overwogen om Osama gevangen te nemen en voor het gerecht te dagen... althans die overweging komt iig niet aan bod.
Opmerkelijk: hoofdrolspeelster Jessica Chastain is irl een veganiste, die daarover ooit heeft gezegd: I don't want to torture anything. It's about trying to live a life where I'm not contributing to the cruelty in the world. While I am on this planet, I want everyone I meet to know that I am grateful they are here." bron
Lange zit, ongeveer 2u30. Karakters blijven vlak, logisch dit is het vrij mechanisch vertelde relaas over een 12-jaar durende manhunt. De film probeert weliswaar thymotische gevoelens op te wekken, als motief voor de gebruikte foltermethoden, maar dat lukt wmb niet helemaal... Als je de boel achteraf op een rijtje zet, is het plot vrij dun. Niettemin is de sfeer van de film redelijk geslaagd.
Mijn cijfer 7 / Imdb 7,7.

Flight 2012
Deze film heb ik afgezet nadat een stomdronken Denzel Washington zijn fles whiskey omknalde... Dit is gewoon te slecht om je tijd eraan te verdoen, Denzel!.
Mijn cijfer 4 / Imdb 7,4.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 29-01-2013 11:10:55 ]
I´m back.
pi_122111418
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2013 03:50 schreef De_Nater het volgende:
De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) - IMDb (in 3D)
Mijn cijfer: 6
Big Fish (2003) - IMDb
Flight (2012) - IMDb
Edward Scissorhands (1990) - IMDb
Mijn cijfer: 9

Recensies volgen wederom later.
The Hobbit: An Unexpected Journey
Tegenvaller. Dat is in één woord hoe ik deze film zou willen beschrijven. Meer van hetzelfde, als ik het in 3 woorden moet doen. Met LOTR in je hoofd heb je hoge verwachtingen en sommige van deze verwachtingen komen ook uit: mooie landschappen, cryptische dialogen en een humoristische Gandalf. Maar, dat is ook al wat we in LOTR hadden gezien.

Op zich heb ik er wel bewondering voor hoe je 3 films kan gaan maken over een boek van 100 bladzijden, maar het kan ook een beetje overkill worden en dat is het ook. Te lang. Te langdradig. Te geforceerd. Als je de bioscoop uitloopt heb je ook het gevoel alsof je naar niets hebt zitten kijken. Ik denk ook niet dat Tolkien hier blij mee zou zijn geweest, want zoals de boodschap van LOTR nog wel overkwam, is dit gewoon een avonturenfilm met veel gevechten. Geen diepere laag, zoals bij LOTR.

Overigens, ik heb de film in 3D gezien en opzich is dat natuurlijk leuk, maar als ik kijk vraag ik me tegenwoordig af of het wel 3D is... Als ik dan vervolgens mijn brilletje afzet, dan merk ik eigenlijk geen verschil: gewoon 2D opnames dus. 3D was geen toevoeging dus, leuk voor die paar scenes, maar nee. Mijn advies: gewoon thuis kijken.

Big Fish
Een zoon wilt meer te weten komen over zijn vader, die zijn hele leven enkel sprookjes heeft verteld. Althans, dat is wat de zoon denkt. Deze film werd aangeschreven als feelgood movie en het is gelukt: ik voelde me goed. Verder niet echt bijzonder of uit het oog springend oid, gewoon, een goede film. Ik moest een beetje aan Princess Bride denken tijdens het kijken.

Flight
Mja, wat yvonne zegt: beetje cliché. Prima film om op televisie uit te zenden. Overigens had ik niet het idee naar de EO te kijken, maargoed. Het is een puur Amerikaanse film. Niet goed, niet slecht, prima. Oh, en ja: goed geacteerd door Denzel.

Edward Scissorhands
Een jongeman, die niet afgemaakt is, een absurde suburb vol met roddeltantes en een goede dosis romantiek. Dat zijn de ingrediënten van deze film. Ik ging een beetje skeptisch de film in, want de poster bracht mij niet echt een goed gevoel. Mijn skepsis was onterecht: wat een film! Natuurlijk, de Burton/Depp-combinatie is tegenwoordig een soort standaard, maar wat maakt het uit als het werkt? Ook de score is typisch voor de Burtonfilms: sprookjesachtig en toch duister. Bovendien, ik heb recentelijk nog Frankenweenie gekeken en dat verhaal behandelt natuurlijk een zelfde soort materie: een menselijk aandoend onmenselijke verschijning, die de gemoederen positief en negatief bezighoudt. Uiteraard op de wereld gezet door een uitvinder met een ideaal. Toch is het geen typische Burtonfilm.

Deze film is uitzonderlijk door de benadering van de materie. De suburb is vrij surrealistisch, met alle vrolijke kleuren en immens stereotype bewoners, maar uiteindelijk zijn de reacties van de mensen op deze verschijning vrij realistisch. Het surrealisme zorgt voor een lach op je gezicht, maar het realisme doet je diep nadenken over de wereld. Zoals gezegd gaat het namelijk over een niet-afgemaakte jongeman: derhalve krijgt de jongeman scharen in plaats van handen. Dit kan in je voordeel werken, maar werkt natuurlijk ook tegen je. Scharen zijn scherp, dus je kan niemand met je handen aanraken, je moet altijd voorzichtig zijn, maar je bent wel uniek. Het is de benadering van de samenleving, nurture dus en niet nature is hier duidelijk de oorzaak van zowel goed als slecht gedrag.

Meer woorden ga ik niet vuil maken aan deze film, want anders vertel ik misschien te veel. Het is zeker een aanrader.
  zondag 27 januari 2013 @ 14:36:38 #67
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_122113148
Häxan (1922) - IMDb

Häxan is een stokoude (1922!) Deense docu. Dit klinkt obscuur, maar de film heeft nog wel een relatief beruchte reputatie. In zeven akten wordt het onderwerp hekserij behandeld, een onderwerp dat regisseur Christensen erg aangesproken moet hebben. Meerdere malen richt hij zich door tussentitels tot de kijker om uitleg te geven over hoe heksen werden opgespoord of welke martelwerktuigen gebruikt werden. Bij sommige prenten uit de middeleeuwen komt er zelfs een aanwijsstok aan te pas om bijvoorbeeld bepaalde details van hoe de duivel opereert, aan te wijzen .

Het is een redelijk gruwelijke film geworden die soms ook nog ongemakkelijk aandoet. Zo wordt uitgebreid nagespeeld hoe een oude vrouw als heks wordt gezien en kan ze zich niet daartegen verweren. Ook volgen nog wat scenes waar iedereen aan massahysterie lijdt. Soms wordt het dan onbedoeld grappig, maar goed uiteindelijk vind ik deze docu en de behandeling van dit onderwerp erg geslaagd. Cijfer: 7,5

Django Unchained (2012) - IMDb
Ha, wederom weer een knaller van Tarantino en wat voor één! Heb echt met een big smile dit gezien. Vrijwel alles klopte gewoon: snedige, komische dialogen, brute actie, mooie cinematografie. Alleen de overvolle soundtrack klonk op sommige momenten wat misplaatst. Maar voor de rest echt een geniale film weer. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_122126436
The Hobbit viel me ook een beetje tegen eerlijk gezegd.. ik kon maar moeilijk wennen aan bilbo. aan de ene kant proberen ze hem het karakter uit het boek te geven (nette gentlemen etc) maar in de film had ie af en toe echt van die rare momentjes waardoor hij ongeloofwaardig werd. (reageren op een manier die totaal niet bij hem past.
Komt door die acteur die het personage niet lijkt te begrijpen. Echt jammer.
En ook de dwarfs waarvan maar 2-4 uitgediept werden, terwijl in het boek ze meer verschillend van elkaar waren (wel enigszins begrijpelijk omdat je moeilijk 14 personages kan uitdiepen, maar toch.

Viel me wel tegen ja, de hobbit.
  zondag 27 januari 2013 @ 21:13:16 #69
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_122134170
Django Unchained (2012) - IMDb

Gisteravond Django gezien. Ik ben een enorme liefhebber van westerns en als zo'n beroemde filmmaker dan zo'n film maakt, dan gaat je hart echt even sneller kloppen. Hele goeie film, maar dat verwacht je ook van Tarantino! Zijn films moet je echt vaker zien om alle details e.d. te zien, je ziet toch elke weer weer nieuwe dingen... Deze is een aanrader!
  zondag 27 januari 2013 @ 21:42:25 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122136669

Was gewaarschuwd dat dit een tear jerker was, dus ik zat te wachten tot de sluizen opengingen, maar toen ze eenmaal opengingen, gingen ze ook góed open. Sjonge, wat een film O+ :'(. Beetje jammer wel dat het zich weer zo nodig in Amerika moest afspelen, terwijl het echte verhaal gewoon in Japan speelde.

IMDB: 8,1/10
Ik: 8/10
Niet meer actief op Fok!
pi_122139038

Deze film gaat over een jongen die bij een verkeersongeval zijn vader heeft verloren en die een jaar later huisarrest krijgt vanwege het slaan van zijn leraar Spaans.
Omdat hij vanwege zijn enkelband het huis niet mag verlaten en verder niks anders te doen heeft houdt hij de buurt in de gaten, 1 buurman doet zo op het oog wel heel sinistere dingen........

Ik had gisteren dus Cabin in the Woods gezien, beetje tienerhorroren met Zombies, en deze film kun je ook wel scharen onder een tienerhorror denk ik, het verschil met de Cabin film is dat ik deze film wel aardig geslaagd vind _O_

Lekker spannend aan het einde !!

imdb cijfer ; 6,9
mijn cijfer ; doe maar n 7 :P

[ Bericht 7% gewijzigd door TLC op 27-01-2013 22:44:55 ]
  zondag 27 januari 2013 @ 22:31:42 #72
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122140560
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:11 schreef TLC het volgende:

Deze film gaat over een jongen die bij een verkeersongeval zijn vader heeft verloren en die een jaar later huisarrest krijgt vanwege het slaan van zijn leraar Spaans.
Omdat hij vanwege zijn enkelband het huis niet mag verlaten en verder niks anders te doen heeft houdt hij de buurt in de gaten, 1 buurman doet zo op het oog wel heel sinistere dingen........

Ik had gisteren dus Cabin in the Woods gezien, beetje tienerhorroren met Zombies, en deze film kun je ook wel scharen onder een tienerhorror denk ik, het verschil met de Cabin film is dat ik deze film wel aardig geslaagd vind _O_

Lekker spannend aan het einde !!

imdb cijfer ; 6,9
mijn cijfer ; doe maar n 7 :P
Welke film?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_122140909
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:31 schreef donroyco het volgende:

[..]

Welke film?
Aan de omschrijving te lezen Disturbia. Maar wel een plaatje-faal inderdaad ;)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_122141377
quote:
3s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:36 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Aan de omschrijving te lezen Disturbia. Maar wel een plaatje-faal inderdaad ;)
grrr google zit ook te kutten met de afbeeldingen, maar idd Disturbia

inmiddels aangepast bij de weg
pi_122141700
Men in Black 3

Derde deel uit de succesvolle serie. In dit deel maakt een ontsnapte ruimtecrimineel het nogal lastig voor het duo J en K. Met getijdreis, gedoe met diverse aliens en gevatte opmerkingen maken de heren er weer een hele show van. Het is, net als deel 2, teveel show en te weinig niveau. Het geheel haalt het niet bij eerste deel. Het is niet heel slecht ofzo maar doet allemaal wat plichtmatig aan. Maar popcorn genoeg voor een doorsnee zondagavond op de bank.
IMDB 6,9
Ik 6
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_122142329
Django Unchained.

Is al genoeg over gesproken, maar eerlijk gezegd kon het me echt niet interesseren. Die 'nigger' paste gewoon niet echt in de rol en die bounty hunter probeerde te hard om slim te zijn met teksten.. ja ik weet tarentino maar pulp fiction en resevoir dogs kon ik wel waarderen... maar dit?Verder hele lange saaie gesprekken die nergens op uitliepen en net zo goed niet in de film hadden kunnen zitten.
Nope. 3/10.
  zondag 27 januari 2013 @ 23:44:29 #77
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_122145434
Flight (2012) - IMDb

waow gewoon waow, ik ging er met een gevoel van hmm erin. en kwam er echt verrast weer uit.

mooie wat onrealistische film over een piloot met een serieus alcohol probleem, dat een vliegtuig ongeluk veroorzaakt.

ik zal proberen niet te veel spoileren, want dat is niet leuk voor de mensen die hem nog moeten zien!
zal het ook kort houden

op zijn weg naar de "trail" met de NTSB waar hij verhoord gaat worden, komen ze erachter dat hij voor dat hij ging vliegen ook al had gedronken. met een advocaat krijgt hij het voor mekaar om het toxicologisch rapport te vernietigen, met veel leugens bedrog en mensen die hem proberen te helpen, komt hij toch voor de trail te staan.

IMDB cijfer 7.4
mijn cijfer 9.0

een echte must see!
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zondag 27 januari 2013 @ 23:47:43 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_122145636
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 08:21 schreef TLC het volgende:
Cabin in the woods

quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:56 schreef Eenskijken het volgende:
Django Unchained.
Nope. 3/10.
De twee meest entertaining films van 2012. Dafuq.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 27 januari 2013 @ 23:53:47 #79
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_122145954
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:42 schreef Viking84 het volgende:
[Hachi]

Was gewaarschuwd dat dit een tear jerker was, dus ik zat te wachten tot de sluizen opengingen, maar toen ze eenmaal opengingen, gingen ze ook góed open. Sjonge, wat een film O+ :'(.
TIP: Kijk de film niet in een nachtbus vol mensen. Dat had ik vooraf tegen mijn vrouw moeten zeggen, maar helaas :P Anderhalf uur zitten grienen in de bus, wat een feest... Zelf hield ik het droog, maar puur alleen omdat ik niet wílde huilen in een bus :')

PS: Er is ook een originele Japanse versie :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_122147100

ARGO

spannende thriller, met een een hele goeie onderhuidse spanning..
je voelt gewoonde spanning en gaat er helemaal in mee op. Ook het acweerwerk is prima (hoewel ik alleen B. Affleck iets minder vind acteren)
Alleen het begin van de film vond ik een tikje warrig, het vloog van het ene beeld en moment naar het andere waardoor er niet helemaal duidelijk was wat er gebeurde.. waardoor het even duurde voordat je echt in de spanning en in de ilm zat.
Maar alsnog erg sterke thriller en daarom een 7.5 - aanrader
  maandag 28 januari 2013 @ 00:48:46 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122148430
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:47 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Eens.
pi_122151532
De rouille et d'os

quote:
Put in charge of his young son, Ali leaves Belgium for Antibes to live with his sister and her husband as a family. Ali's bond with Stephanie, a killer whale trainer, grows deeper after Stephanie suffers a horrible accident.

De omschrijving zegt het eigenlijk al helemaal. Een mooi semi liefdesverhaal met krachtige optredens van Matthias Schoenaerts en Marion Cotillard O+ . Nergens echt voorspelbaar en zeker niet verveeld.
  maandag 28 januari 2013 @ 08:46:28 #83
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_122151619
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:44 schreef cherrycoke het volgende:
Flight (2012) - IMDb

[ afbeelding ]

waow gewoon waow, ik ging er met een gevoel van hmm erin. en kwam er echt verrast weer uit.

mooie wat onrealistische film over een piloot met een serieus alcohol probleem, dat een vliegtuig ongeluk veroorzaakt.

ik zal proberen niet te veel spoileren, want dat is niet leuk voor de mensen die hem nog moeten zien!
zal het ook kort houden

op zijn weg naar de "trail" met de NTSB waar hij verhoord gaat worden, komen ze erachter dat hij voor dat hij ging vliegen ook al had gedronken. met een advocaat krijgt hij het voor mekaar om het toxicologisch rapport te vernietigen, met veel leugens bedrog en mensen die hem proberen te helpen, komt hij toch voor de trail te staan.

IMDB cijfer 7.4
mijn cijfer 9.0

een echte must see!
ik heb wel eens van trial gehoord maar trail
verder vond ik het niet echt een bijzondere film
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 28 januari 2013 @ 08:48:16 #84
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_122151642
The Thing (1982)

Een klassieker onder de sci-fi/horrorfilms. Maar mij kon het niet geweldig boeien. Het lag niet aan de gore, dat zag er (zelfs na dertig jaar) nog flink vies uit. Maar verder waren de karakters zo plat als een plank en zat er maar bar weinig verhaal in het geheel.
Het keek wel prima weg, maar spannend of intrigerend werd het helaas nooit.

IMDb: 8.2
Ik: 7.0
  maandag 28 januari 2013 @ 08:51:26 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122151681
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:53 schreef flipsen het volgende:

[..]

TIP: Kijk de film niet in een nachtbus vol mensen. Dat had ik vooraf tegen mijn vrouw moeten zeggen, maar helaas :P Anderhalf uur zitten grienen in de bus, wat een feest... Zelf hield ik het droog, maar puur alleen omdat ik niet wílde huilen in een bus :')

PS: Er is ook een originele Japanse versie :Y
Cool, zal eens kijken of ik die ook kan vinden :).

Ik ben sowieso wel een huilebalk bij films, maar dit sloeg echt alles :'). Moet er nu nog steeds aan denken :').
Niet meer actief op Fok!
pi_122153397
How to Die in Oregon (2011)

Deze documentaire was onlangs op TV, en staat nu nog op uitzending gemist (ook op hollanddoc).

Ik vond dit een mooie documentaire, en ook erg heftig. De film focust op de wet in Oregon die het mogelijk maakt om zelf een einde aan het ‘leven’ (zoals enkele patiënten dit benadrukken) te maken, de zogeheten Death with Dignity.

Hoewel de film enkele korte portretten schetst van tegenstanders van de wet, gaat het voornamelijk om de mensen die hiervoor strijden, en die weten wat het is om een geliefde te moeten verliezen die bijv. door kanker heftig hebben moeten lijden, en waarvoor de wet een humane manier is om het leven te eindigen.

De rode draad van de film is een vrouw genaamd Cody, die aanvankelijk nog erg gezond is, maar na haar ziekte (leverkanker) nooit meer terugwil naar die periode, en daarvoor gebruik wil maken van de wet. Dat is eigenlijk waar de film naartoe werkt, op een zeer intieme manier. Aanrader!

7,5
pi_122162870
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Als Cabin in the woods gezien wordt als een van de meest entertainende films van 2012 ben ik bang om andere films uit 2012 te kijken.
  maandag 28 januari 2013 @ 15:05:43 #88
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122163881
Cabin in The Woods en Django Unchained zijn beide odes aan een genre. Als je niet veel hebt met de betreffende genres, zullen de films misschien tegenvallen.
  maandag 28 januari 2013 @ 15:51:51 #89
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_122165663
36 (2012, Nawapol Thamrongrattanarit)

Bij een filmfestival draait het niet alleen om het bekijken van enigszins bekende films, of films waarvan je een bepaald verwachtingspatroon hebt. D kracht van het IFFR is bijvoorbeeld date er erg veel aandacht wordt besteed aan films zonde distributeur. Je hebt dan kans dat je een keer tegen de lamp loopt, zoals ik had bij Big Boy, maar je kunt ook een klein pareltje ontdekken. Zo'n pareltje is 36.

Het is moeilijk de vinger op de pols te leggen om aan te duiden wat deze film nu precies zo sterk maakt. Het begin voelt wat afstandelijk aan, maar langzaam kruipt er toch een oprecht gevoel van liefde naar buiten. Dit wordt erg mooi gesymboliseerd door een het verlies van een harde schijf met foto's. Buiten de foto's van het verkennen van geschikte filmlocaties, hebben deze foto's onbewust veel meer betekenis dan de hoofdpersoon zelf besefte. Het is in ieder geval een enorm oprechte en intieme film geworden. Dat het gaat om een locatiescout van een regisseur maakt het wellicht nog wat leuker. Zeer aangenaam.

De Ontmaagding van Eva van End (2012, Michiel ten Horn)

Iedereen in De Ontmaagding van Eva van End heeft zijn eigen problemen. Het grootste probleem daarvan is dat niemand naar elkaars sores omkijkt, het ook maar enigszins opmerkt, laat staan dat er wat mee gedaan wordt. Het in automatismen vervallen en elkaar volledig negerende gezien Van End zorgt op deze manier voor enkele erg grappige momenten, maar daarbij heeft vrijwel ieder momentje een meer meelijwekkende of sympathiserende achtergrond. Qua verhaalstructuur heeft het daarmee in de verte zelfs wel iets weg van Wes Andersons Rushmore.

Deze drama en humor zijn goed op elkaar afgestemd. Het eerste gedeelte van de film kenmerkt zicht door de humoristische momenten, maar voor wie goed oplet sijpelt de meelijwekkende boodschap al door dit masker van grappen. Naarmate de film vordert neemt dan ook het drama de overhand, zonder dat het allemaal heel zwaarmoedig wordt. Tegen het einde wordt alles misschien iets te nadrukkelijk uitgelicht en sommige ontwikkelingen zijn net iets te gemakkelijk geschreven, maar verder is dit een evenwichtige Nederlandse productie die een flinke lach en een klein stukje contemplatie over het elkaar al dan niet opmerken binnen een gezin met zich meebrengt.
  maandag 28 januari 2013 @ 15:53:23 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_122165731
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:05 schreef Lemans24 het volgende:
Cabin in The Woods en Django Unchained zijn beide odes aan een genre. Als je niet veel hebt met de betreffende genres, zullen de films misschien tegenvallen.
Nouja ik heb niet zoveel met horror en juist daarom vond ik CitW zo geslaagd, omdat hij het lekker op de hak nam (zonder meteen een parodie te worden). Django neemt het natuurlijk allemaal ook niet zo serieus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_122165837
Cabin in the woods :') leuk idee maar uiteindelijk was het maar een hele standaard film.
Wie dit leest is hek.
pi_122167236
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:22 schreef Robby87 het volgende:
How to Die in Oregon (2011)

[ afbeelding ]

Deze documentaire was onlangs op TV, en staat nu nog op uitzending gemist (ook op hollanddoc).

Ik vond dit een mooie documentaire, en ook erg heftig. De film focust op de wet in Oregon die het mogelijk maakt om zelf een einde aan het ‘leven’ (zoals enkele patiënten dit benadrukken) te maken, de zogeheten Death with Dignity.

Hoewel de film enkele korte portretten schetst van tegenstanders van de wet, gaat het voornamelijk om de mensen die hiervoor strijden, en die weten wat het is om een geliefde te moeten verliezen die bijv. door kanker heftig hebben moeten lijden, en waarvoor de wet een humane manier is om het leven te eindigen.

De rode draad van de film is een vrouw genaamd Cody, die aanvankelijk nog erg gezond is, maar na haar ziekte (leverkanker) nooit meer terugwil naar die periode, en daarvoor gebruik wil maken van de wet. Dat is eigenlijk waar de film naartoe werkt, op een zeer intieme manier. Aanrader!

7,5
Goede docu, thanks. :)
pi_122172960

THE IMPOSSIBLE

Gebaseerd op ware feiten. Er valt veel op en aan te merken als je puur kijkt naar de film van een technische kant alleen ga ik het daar niet over hebben. (mag een ander doen)
Dit is een film die je moet ondergaan, over je heen moet laten komen. Zo'n film die je laat beseffen hoe mensen in elkaar kunnen zitten, je na laat denken over jezelf. Over de rijkdom en soms armoede van de menselijke aard.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_122178070
Robot & Frank (2012)

Het verhaal speelt zich af in de toekomst en gaat over een ouder wordende vrek, Frank (Langella). Hij is een wat verwarde eenzaat met een passie voor boeken. Zijn enige vriend is de bibliothecaresse Jennifer (Sarandon), die hij regelmatig een bezoekje brengt. Buiten zijn bibliotheekuitstapjes en de wekelijkse bezoekjes van zijn zoon leidt Frank een rustig en teruggetrokken leven. Tot zijn volwassen kinderen (Tyler, Mardsen) besluiten om een robot te installeren die voor hun vader zal zorgen. Dit is het begin van een onwaarschijnlijke vriendschap.

Na lang wachten eindelijk kunnen zien! Leuke ietwat simpele film maar echt mijn stijl. Een 8 dus!

pi_122178616
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
subjectief. zo vind ook bijna iedereen inglorious bastards geniaal, ik heb hem na een kwartier afgezet, verschrikkelijk, die dialogen, buitensporig geweld, de stijl. smaken verschillen en ik heb zo'n vermoeden dat ook ik django unchained 10x niks ga vinden. denk ook niet dat ik hem snel ga zien eigenlijk. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door dawg op 28-01-2013 19:39:05 ]
pi_122178802
ontopic: geen film, maar een serie.

begonnen aan breaking bad, zit nu bij seizoen 3, en ik vind het een steengoede serie, verhalen zitten goed in elkaar, goede casting en een prettigtempo.

imdb: ?
ik: 9,7
pi_122179787
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:22 schreef dawg het volgende:

begonnen aan breaking bad, zit nu bij seizoen 3, en ik vind het een steengoede serie, verhalen zitten goed in elkaar, goede casting en een prettigtempo.

Na seizoen 1 mee genokt. Daar moest ik me al doorheen worstelen, want het was niet best. Snap de hype eromheen dan ook totaal niet. Bryan Cranston is bijv niet te pruimen, doet gewoon pijn aan je ogen... en de verhaallijnen vind ik zeer matig.
Maar ja, zoals je al eerder aangaf bij inglorious bastards is het allemaal subjectief. Smaken verschillen...

Ps. Excuses voor de sc...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_122180048
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:22 schreef dawg het volgende:

Seizoen 3 zakt wat in imo, maar laat je niet uit het veld slaan. 4 is weer geweldig.
pi_122183933
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:14 schreef davo1979 het volgende:
Robot & Frank (2012)

Het verhaal speelt zich af in de toekomst en gaat over een ouder wordende vrek, Frank (Langella). Hij is een wat verwarde eenzaat met een passie voor boeken. Zijn enige vriend is de bibliothecaresse Jennifer (Sarandon), die hij regelmatig een bezoekje brengt. Buiten zijn bibliotheekuitstapjes en de wekelijkse bezoekjes van zijn zoon leidt Frank een rustig en teruggetrokken leven. Tot zijn volwassen kinderen (Tyler, Mardsen) besluiten om een robot te installeren die voor hun vader zal zorgen. Dit is het begin van een onwaarschijnlijke vriendschap.

Na lang wachten eindelijk kunnen zien! Leuke ietwat simpele film maar echt mijn stijl. Een 8 dus!

klinkt leuk ook maaris zijen dan!!
  Redactie Games maandag 28 januari 2013 @ 20:39:35 #100
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_122184876
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 08:46 schreef Waaghals het volgende:

[..]

ik heb wel eens van trial gehoord maar trail
verder vond ik het niet echt een bijzondere film
Precies, alleen de tetten van Nadine Velazquez (My Name is Earl) waren de moeite waard. Daarna kon je de film wel uitzetten, erg voorspelbaar. Dat zelfdestructieve gedrag in films begint me de keel uit de hangen.. :r
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')