Voordat mobiele telefoons en internet er was. Dat waren nog eens tijdenquote:Op zondag 27 januari 2013 11:31 schreef oLexie het volgende:
Voordat de smartphones en Facebook er was. Het waren nog eens tijden.
quote:Op zondag 27 januari 2013 08:59 schreef Grouch het volgende:
Zal ik ook maar dan ?
Situatie: het sneeuwt weer eens en de treinen rijden met enorme vertraging. Op het perron van station Haarlem raak ik in gesprek met een Engels sprekende Italiaanse die hier vakantie vierde. Zij staat te rillen want haar kousen waren niet echt afgestemd op de sneeuw.. dus ik bied haar de trainingsbroek uit mijn sporttas aan. Die ze graag aantrekt, ook al is deze veel te groot. Echt charmant staat het niet, maar het is wel warmer. Wat grapjes over "getting in eachothers pants" volgen. Eenmaal in Amsterdam aangekomen nodigt ze mij als dank nog uit voor "een kopje warme koffie" op haar hotelkamer. Alwaar niet alleen de trainingsbroek uitging
Maar nee, haar nummer heb ik niet
Welkom in het digitale tijdperk.quote:Op zondag 27 januari 2013 13:27 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik bijna op 31 december. Leuk meisje tegenover de bus. Zat te straren, speels kijken, met haar handen in het haar. Wilde me nummer geven terwijl ik uitstapte, had geen papier
Dat is inmiddels al vele decennia terug?quote:Op zondag 27 januari 2013 13:41 schreef Karina het volgende:
Vroeger 1 keer meegemaakt. Elke morgen stond ik bij de bushalte en daar stond elke dag dezelfde jongen. Keer een praatje gemaakt en afgesproken in de stad. Toen bleek dat hij een vriendin had en hij een ongelofelijke player wasIk ben naar huis gegaan en heb hem bij die bushalte nooit meer terug gezien.
Tijdens die date was hij trouwens ook aardig aan het pillen poppen en blowen, waar ik ook al niet zo gecharmeerd van was. Ja dat was in de tijd dat je in clubs nog gewoon mocht roken
Dat was in de tachtiger jarenquote:Op zondag 27 januari 2013 14:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is inmiddels al vele decennia terug?
Toen afspreken nog een waarlijk avontuur was, zonder moderne media en communicatiemiddelen.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat was in de tachtiger jarenDus ja.
Precies, gewoon bij de bushalte, niks geen MSN of SMS of wat dan ook. Hooguit even bellen.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Toen afspreken nog een waarlijk avontuur was, zonder moderne media en communicatiemiddelen.
Vroeger had je nog de rookcoupe dus dan heb je al meteen iets gemeenschappelijks, en is roken iets wat veel mensen met praten associeren. Dan had je nog zo'n karretje met koffie wat langs kwam, en dus veel meer een idee van lekker ontspannen en gezellig, meer dan alleen vervoerd worden. Ik zat dan meestal 2 tot 3 uur in de trein en veel mensen op dat traject , krant mee (crypto), boek mee, en genoeg ruimte, meestal zat je met zijn 2-en in zo'n vierzits. Dus dan ontstaan er heel gemakkelijk gesprekken, in ieder geval contact (krant lenen, aansteker lenen, ruimte maken om de koffie neer te zetten etc., ) Als ik dan zo'n reis had gemaakt en geen leuk gesprek met iemand had gehad, was dat de uitzondering.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:23 schreef Grouch het volgende:
[..]
Iets soortgelijks hebben ze een tijdje gedaan - een coupe waarin het de bedoeling was dat je met je medereizigers ging praten. Werkten ook nog een aantal semi-bekende Nederlanders aan mee.
Maar helaas, die is niet meer
Ik had een leraar die ging trouwen met zijn treinliefde.quote:Op maandag 18 februari 2013 08:27 schreef Cue_ het volgende:
Zat in de trein, loopt een jongen langs, we kijken elkaar aan, hij loopt voorbij. Komt even later terug onder het mom van "hier is het gezelliger"
Gaat in de rij tegenover me zitten. Kijkt af en toe nog en probeert gesprek aan te knopen. Gaat tegenover me zitten en zocht ook wat fysiek contact (been aanraken enzo)
Tja ik vond het wel geinig voor een keer. Dus uiteindelijk hebben we zitten zoenen in de trein.![]()
In Amersfoort moesten we er beiden uit, hebben toen nog even gepraat en elk ons eigen weg op gegaan.
Werd vervolgens toegevoegd op hyves (ja dat bestond toen nog). Kreeg ik later bericht van zijn vriendin!
Wat ik wel niet van hem moest en dat ie een vriendin had en dat hij dergelijke zaken wel vaker geflikt had
.
Heb haar maar succes met hem gewenst
Vind het sowieso nogal onbeleefd om geen hallo tegen je "buren" te zeggen. Als in een vierzitje ga zitten waar al mensen zitten maak ik wel even oogcontact en zeg hallo of goed middag. (of een hoofdknikje als ik of zij een koptelefoon dragen) Wel zo beleefd toch?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:13 schreef shazaam het volgende:
[..]
De grap is dat het vaak ineens gezellig wordt als alles fout looptStaat de trein ineens stil in een weiland ofzo dan is het ijs ineens gebroken en gaat iedereen eerst klagen en dan gezellig kletsen.
Maar ik verbaas me er ook wel is over (doe er zelf net zo goed aan mee) dat iedereen altijd maar zo stoicijns voor zich uit zit te staren en vooral probeert elkaar niet recht in de ogen te kijken.
Wat volgens mij sowieso wel is is dat hoe langer je naast elkaar zit zonder iets te zeggen hoe groter de barriere wordt. Dus als je in de trein een gesprekje wilt hebben moet je gewoon gaan zitten en "hoi" zeggenHeeft vaak zat voor me gewerkt
Idem hier. Bij mensen die niet terug gedag zeggen (meestal jongeren) heb ik meteen iets van 'Ik weet genoegquote:Op maandag 18 februari 2013 22:58 schreef borbit het volgende:
[..]
Vind het sowieso nogal onbeleefd om geen hallo tegen je "buren" te zeggen. Als in een vierzitje ga zitten waar al mensen zitten maak ik wel even oogcontact en zeg hallo of goed middag. (of een hoofdknikje als ik of zij een koptelefoon dragen) Wel zo beleefd toch?
Ja inderdaad echt aso om mensen te negeren. Alleen als ik wou eten in de trein (niet bammetje maar een "maaltijd"die je op het station hebt gekocht. Maar dan ga ik op een solo plek zitten of een leeg 2 zitje.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:00 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Idem hier. Bij mensen die niet terug gedag zeggen (meestal jongeren) heb ik meteen iets van 'Ik weet genoeg![]()
"
Jij rijdt zwart? Sorry, maar dit vind ik dieptriest. Iedereen moet godverdomme al genoeg betalen voor die zooi.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:11 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja inderdaad echt aso om mensen te negeren. Alleen als ik wou eten in de trein (niet bammetje maar een "maaltijd"die je op het station hebt gekocht. Maar dan ga ik op een solo plek zitten of een leeg 2 zitje.
Voordeel van een beetje met de mensen om je heen praten is dat ze je dan ook meestal bijstaan als de conducteur langskomt en je doet alsof je je kaartje kwijt bent geraakt. Best wel vaak zo'n oud vrouwtje die dan doet alsof ze je moeder is ofzo__! Veel makkelijker dan de hele tijd weg lopen als de conducteur komt enzo.
Nee ik moest een beetje trollen, kan het niet tegen houden. Ik koop bijna altijd een kaartje alleen als ik echt geen geld heb rij ik zwart. Ik koop wel altijd met korting en dan vraag ik op het station aan iemand of ik met zijn/ haar (liever haar) kortingkaart mee kan liften.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:13 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Jij rijdt zwart? Sorry, maar dit vind ik dieptriest. Iedereen moet godverdomme al genoeg betalen voor die zooi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |