abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 januari 2013 @ 00:21:14 #127
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_121968988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat is de grap. Mensen walgen hier niet van. Mensen boeien mishandelingen helemaal geen reet. Alleen deze ene is leuk, omdat Geenstijl de daders publiekelijk lyncht.

Onzin. En een term als leuk is zeer ongepast. De anderen gevallen zijn net zo erg, zo niet nog erger. Risico van het 'vak' dat je in beeld wordt gebracht, gelukkig maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door SaulGoodman op 24-01-2013 00:27:58 ]
pi_121969007
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:21 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Eh, goed punt door mijn quote aan te passen? :?
pi_121969017
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:08 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Kan niet groot genoeg gemaakt worden. Keer op keer benoemen. Hoort niet in de samenleving thuis, dat het zovaak gebeurt, is voor mij geen reden om het in de doofpot te stoppen. Integendeel.
Het mag dan wel selectie verontwaardiging zijn, want 9 v/d 10 overige soortgelijke incidenten hoor je niks van. Maar dat wil niet zeggen dat de samenleving als geheel er geen mening over mag hebben/vormen n.a.v. notabene iets wat op film staat. En een rechter is professioneel genoeg om zich juist niet te laten afleiden door de snelheid waarmee anno 2013 vermeende daders met naam en toenaam gevonden worden via teh interwebz. Bezin eer gij begint en wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander niet. Zulk online lynch gedrag valt niet goed te praten, maar dergelijke daden die op film staan wel dan? Ze hebben het over zichzelf afgeroepen. Hadden ze die ene jongen maar niet moeten afrossen om een opmerking die ie maakte. Het is een tendens die al jaren gaande is. Begonnen met zinloos geweld in Friesland meen ik zelfs. Mensen kunnen het niet meer hebben wanneer andere mensen je ergens op aanspreekt en ontbranden dan meteen in woede. Like whut :{
mag het weten
pi_121969023
quote:
Kom op, dit soort video's spreken toch voor zichzelf? :{
pi_121969041
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:18 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Haha wie zei dat ook alweer, Opstelten dacht ik.
Tijdens ons hoorcollege Strafrecht 1, ongewenst binnendringen van iemands lichaam.
Mooi gastcollege was dat ja :D
mag het weten
  donderdag 24 januari 2013 @ 00:23:50 #132
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_121969097
quote:
Die hele NOS komt me ook de strot uit. De NOS is net zo selectief als de andere media, dat hoort erbij. Wat bekend is, komt in het nieuws. Geenstijl doet het op een eigen manier en de NOS net zo goed.
  donderdag 24 januari 2013 @ 00:23:51 #133
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121969098
Wil ook wel een gastcollege van Opstelten hebben, fix ik in de tussentijd maar eens zo een mooie VVD stropdas 8-) .
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121969159
En sterker nog.. in andere zaken als Benno L nam het de rechter de verdachte juist kwalijk iets gedaan te hebben wat het rechtsgevoel van de samenleving ernstig had geschokt. Nou, als ik de tam-tam op twitter/facebook en het nieuws goed heb gevolgd vandaag is daar met deze zaak toch ook zeker sprake van. Als je zoiets doet, dan doe.je.gewoon.niet.meer.mee.PUNT Waar is die jij-buis-link naar dat fragment van 'Dit was het nieuws' als je hem nodig hebt ;(
mag het weten
pi_121969182
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:26 schreef Joosie200 het volgende:
En sterker nog.. in andere zaken als Benno L nam het de rechter de verdachte juist kwalijk iets gedaan te hebben wat het rechtsgevoel van de samenleving ernstig had geschokt. Nou, als ik de tam-tam op twitter/facebook en het nieuws goed heb gevolgd vandaag is daar met deze zaak toch ook zeker sprake van. Als je zoiets doet, dan doe.je.gewoon.niet.meer.mee.PUNT Waar is die jij-buis-link naar dat fragment van 'Dit was het nieuws' als je hem nodig hebt ;(
In dit topic :')
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 23:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Doet mij hieraan denken

Mensen die iemand waarvan ze dachten die karst T was gingen bedreigen op hyves. Dan ben je echt, echt, echt heel dom.
pi_121969195
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

In dit topic :')

[..]

/faal, maar ik dacht al: ik had hem ergens voorbij zien komen. Die topics gaan hier veuls te hard :P
mag het weten
  donderdag 24 januari 2013 @ 00:27:30 #137
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121969200
Dus moeten al deze 8 gasten aan de hoogste boom hangen waar een ander er met een korte tijd zitten vanaf komt of met een strafbeschikking? Mooi trouwens, de discussies binnen het materiële recht.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121969243
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:27 schreef Keyos het volgende:
Dus moeten al deze 8 gasten aan de hoogste boom hangen waar een ander er met een korte tijd zitten vanaf komt of met een strafbeschikking? Mooi trouwens, de discussies binnen het materiële recht.
Zie daar waarom menig eerstejaars strafrecht zo'n tof vak vind dat met gemak 8 op de 10 wel als strafrechtadvocaat aan de bak wil. Allemaal doordat strafrechtzaken tot de verbeelding spreken, je rechtsgevoel doen spreken en wat dies niet meer zij.
mag het weten
pi_121969275
quote:
Ik vind van niet. Maar ja, als je dat zegt wordt het verwrongen en omgebogen tot er staat dat je medelijden hebt met de daders en het liefst zou zien dat ze met een bloemetje en een goede fles wijn naar huis worden gestuurd. :')
  donderdag 24 januari 2013 @ 00:29:59 #140
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121969291
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:28 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zie daar waarom menig eerstejaars strafrecht zo'n tof vak vind dat met gemak 8 op de 10 wel als strafrechtadvocaat aan de bak wil. Allemaal doordat strafrechtzaken tot de verbeelding spreken, je rechtsgevoel doen spreken en wat dies niet meer zij.
:') , ik vind strafrecht nog geenenens heel tof, ben veel meer van het staats-en bestuursrecht, maar ik heb wel mijn mening bijgesteld met mijn vergaarde informatie tot dusver.

Vind overigens materieel strafrecht tot dusver een stuk interessanter dan formeel.
  donderdag 24 januari 2013 @ 00:32:15 #141
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_121969365
quote:
Ze moeten allemaal hoog in de boom hangen. Je impliceert het verkeerd. Ik snap je punt wel enigszins, maar dan moet je dit soort daden maar niet plegen. Natuurlijk is het krom dat de een nooit bekend wordt in negatieve zin en de ander wel. Maar in elk van deze gevallen kan het fataal aflopen. Als je dan in de media komt, ben je losgeschoten wild. Part of the game.

[ Bericht 10% gewijzigd door SaulGoodman op 24-01-2013 00:39:51 ]
pi_121969367
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:29 schreef Keyos het volgende:

[..]

materieel strafrecht tot dusver een stuk interessanter dan formeel.
Dat is bij elk vak zo hoop ik voor je
  donderdag 24 januari 2013 @ 00:34:38 #143
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_121969440
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind van niet. Maar ja, als je dat zegt wordt het verwrongen en omgebogen tot er staat dat je medelijden hebt met de daders en het liefst zou zien dat ze met een bloemetje en een goede fles wijn naar huis worden gestuurd. :')
Kinderachtige reactie zeg. Als ik zeg dat ik geen medelijden heb, zeg ik nog niet dat jij dat wél hebt. Ik vind dit een beetje calimerogedrag
pi_121969469
Oh Ties, ik heb een tijd gezocht naar cijfers over zware mishandeling maar of ik kijk verkeerd of het CBS houdt ze niet bij. In elk geval waren er in 2011 3.421 gevallen van misdrijven tegen het leven gericht (dat wil zeggen moord, doodslag, kindermoord, euthanasie en de pogingen daartoe). Als ik de aanname mag doen dat er meer zware mishandelingen zijn dan pogingen tot moord of doodslag (volgens mij zit ik statistisch wel veilig) wil dat dus zeggen dat er minstens tien (!) gevallen per dag zijn. Oftewel: dat er minstens 200 gevallen zijn geweest sinds dit voorval in Eindhoven plaatsvond. En van geen enkele heb ik iets gelezen of gehoord op Pownews.

Dat noem ik selectieve verontwaardiging. En al die daders komen er (maatschappelijk) gewoon mee weg. Wat maakt deze acht uniek?
pi_121969479
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:34 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Kinderachtige reactie zeg. Als ik zeg dat ik geen medelijden heb, zeg ik nog niet dat jij dat wél hebt. Ik vind dit een beetje calimerogedrag
Dat was niet tegen jou gericht. Jij reageert namelijk niet zo op mij, easy as that. :P
pi_121969487
Iedereen heeft recht op een eerlijk proces. Dus ook deze acht. Maar ik kan moeilijk ontkennen niet de massale verontwaardiging en woede te begrijpen die op facebook/twitter/the likes is los gebarsten. Het is zoals altijd een mooie casus waarin het tussen theorie en praktijk lastig laveren is. En dan kun je wel juridisch-correct zeggen van: /foei, mag niet! Maar wees dan blij dat we de tijd achter ons gelaten hebben dat je met pek en veren de stad uit werd gejaagd door een kudde woeste inwoners met hooivorken :P Vroegah kwam je in het schavot/werd je aan de schandpaal genageld. Tegenwoordig doet men dat online. Met dank aan versnelde vormen van communicatie kan het ook meer bekendheid krijgen. En dan heb je het aan jezelf te danken dat je jouw eigen reputatie hebt lopen vernaggelen omdat je het niet kunt hebben dat iemand volkomen terecht je ergens op attendeert, wat allicht betweterig kan overkomen, maar dat volstrekt niet was. Wat is er mis met: eerst nadenken voordat je iets doet? Waarom altijd maar meteen: 'BAM, jonguh. Vol op zijn bek!' ala New kids. Daar kan ik nou geen begrip voor op brengen...
mag het weten
pi_121969506
Waarom is deze dan zo populair? Doordat er beelden zijn?
pi_121969526
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:36 schreef Paxcon het volgende:
Het heeft nogal iets weg van een internethype, vind ik. Het is niet de enige waar beelden van zijn.
pi_121969539
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:36 schreef Paxcon het volgende:
Jep
Zelfs bij opsporing verzocht zie je dit soort dingen niet heel vaak
pi_121969562
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het heeft nogal iets weg van een internethype, vind ik. Het is niet de enige waar beelden van zijn.
Er is geen beter vermaak dan leedvermaak me dunkt? Het volk wil nog steeds, ook anno 2013, brood en spelen. Brood krijgen ze nog maar moeilijk op de plank, dus zoekt men de spelen dan maar online.
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')