Onzin. En een term als leuk is zeer ongepast. De anderen gevallen zijn net zo erg, zo niet nog erger. Risico van het 'vak' dat je in beeld wordt gebracht, gelukkig maar.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat is de grap. Mensen walgen hier niet van. Mensen boeien mishandelingen helemaal geen reet. Alleen deze ene is leuk, omdat Geenstijl de daders publiekelijk lyncht.
Het mag dan wel selectie verontwaardiging zijn, want 9 v/d 10 overige soortgelijke incidenten hoor je niks van. Maar dat wil niet zeggen dat de samenleving als geheel er geen mening over mag hebben/vormen n.a.v. notabene iets wat op film staat. En een rechter is professioneel genoeg om zich juist niet te laten afleiden door de snelheid waarmee anno 2013 vermeende daders met naam en toenaam gevonden worden via teh interwebz. Bezin eer gij begint en wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander niet. Zulk online lynch gedrag valt niet goed te praten, maar dergelijke daden die op film staan wel dan? Ze hebben het over zichzelf afgeroepen. Hadden ze die ene jongen maar niet moeten afrossen om een opmerking die ie maakte. Het is een tendens die al jaren gaande is. Begonnen met zinloos geweld in Friesland meen ik zelfs. Mensen kunnen het niet meer hebben wanneer andere mensen je ergens op aanspreekt en ontbranden dan meteen in woede. Like whutquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:08 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Kan niet groot genoeg gemaakt worden. Keer op keer benoemen. Hoort niet in de samenleving thuis, dat het zovaak gebeurt, is voor mij geen reden om het in de doofpot te stoppen. Integendeel.
Kom op, dit soort video's spreken toch voor zichzelf?quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:20 schreef Ties02 het volgende:
http://nos.nl/op3/video/4(...)ege-zelfde-naam.html
Oh god
Mooi gastcollege was dat jaquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha wie zei dat ook alweer, Opstelten dacht ik.
Tijdens ons hoorcollege Strafrecht 1, ongewenst binnendringen van iemands lichaam.
Die hele NOS komt me ook de strot uit. De NOS is net zo selectief als de andere media, dat hoort erbij. Wat bekend is, komt in het nieuws. Geenstijl doet het op een eigen manier en de NOS net zo goed.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:20 schreef Ties02 het volgende:
http://nos.nl/op3/video/4(...)ege-zelfde-naam.html
Oh god
In dit topicquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:26 schreef Joosie200 het volgende:
En sterker nog.. in andere zaken als Benno L nam het de rechter de verdachte juist kwalijk iets gedaan te hebben wat het rechtsgevoel van de samenleving ernstig had geschokt. Nou, als ik de tam-tam op twitter/facebook en het nieuws goed heb gevolgd vandaag is daar met deze zaak toch ook zeker sprake van. Als je zoiets doet, dan doe.je.gewoon.niet.meer.mee.PUNT Waar is die jij-buis-link naar dat fragment van 'Dit was het nieuws' als je hem nodig hebt
quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Doet mij hieraan denken
Mensen die iemand waarvan ze dachten die karst T was gingen bedreigen op hyves. Dan ben je echt, echt, echt heel dom.
/faal, maar ik dacht al: ik had hem ergens voorbij zien komen. Die topics gaan hier veuls te hardquote:
Zie daar waarom menig eerstejaars strafrecht zo'n tof vak vind dat met gemak 8 op de 10 wel als strafrechtadvocaat aan de bak wil. Allemaal doordat strafrechtzaken tot de verbeelding spreken, je rechtsgevoel doen spreken en wat dies niet meer zij.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:27 schreef Keyos het volgende:
Dus moeten al deze 8 gasten aan de hoogste boom hangen waar een ander er met een korte tijd zitten vanaf komt of met een strafbeschikking? Mooi trouwens, de discussies binnen het materiële recht.
Ik vind van niet. Maar ja, als je dat zegt wordt het verwrongen en omgebogen tot er staat dat je medelijden hebt met de daders en het liefst zou zien dat ze met een bloemetje en een goede fles wijn naar huis worden gestuurd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:27 schreef Keyos het volgende:
Dus moeten al deze 8 gasten aan de hoogste boom hangen waar een ander er met een korte tijd zitten vanaf komt of met een strafbeschikking? Mooi trouwens, de discussies binnen het materiële recht.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:28 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zie daar waarom menig eerstejaars strafrecht zo'n tof vak vind dat met gemak 8 op de 10 wel als strafrechtadvocaat aan de bak wil. Allemaal doordat strafrechtzaken tot de verbeelding spreken, je rechtsgevoel doen spreken en wat dies niet meer zij.
Ze moeten allemaal hoog in de boom hangen. Je impliceert het verkeerd. Ik snap je punt wel enigszins, maar dan moet je dit soort daden maar niet plegen. Natuurlijk is het krom dat de een nooit bekend wordt in negatieve zin en de ander wel. Maar in elk van deze gevallen kan het fataal aflopen. Als je dan in de media komt, ben je losgeschoten wild. Part of the game.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:27 schreef Keyos het volgende:
Dat is bij elk vak zo hoop ik voor jequote:Op donderdag 24 januari 2013 00:29 schreef Keyos het volgende:
[..]
materieel strafrecht tot dusver een stuk interessanter dan formeel.
Kinderachtige reactie zeg. Als ik zeg dat ik geen medelijden heb, zeg ik nog niet dat jij dat wél hebt. Ik vind dit een beetje calimerogedragquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Maar ja, als je dat zegt wordt het verwrongen en omgebogen tot er staat dat je medelijden hebt met de daders en het liefst zou zien dat ze met een bloemetje en een goede fles wijn naar huis worden gestuurd.
Dat was niet tegen jou gericht. Jij reageert namelijk niet zo op mij, easy as that.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:34 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Kinderachtige reactie zeg. Als ik zeg dat ik geen medelijden heb, zeg ik nog niet dat jij dat wél hebt. Ik vind dit een beetje calimerogedrag
Het heeft nogal iets weg van een internethype, vind ik. Het is niet de enige waar beelden van zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:36 schreef Paxcon het volgende:
Waarom is deze dan zo populair? Doordat er beelden zijn?
Jepquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:36 schreef Paxcon het volgende:
Waarom is deze dan zo populair? Doordat er beelden zijn?
Er is geen beter vermaak dan leedvermaak me dunkt? Het volk wil nog steeds, ook anno 2013, brood en spelen. Brood krijgen ze nog maar moeilijk op de plank, dus zoekt men de spelen dan maar online.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het heeft nogal iets weg van een internethype, vind ik. Het is niet de enige waar beelden van zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |