Vind het alleen maar goed dat dit soort gruweldaden uitgebreid aan bod komen. Net als toen die mocro die even een juwelier, echtgenoot en vader vermoord. Logisch dat dit publiekelijk zo nadrukkelijk besproken wordt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Daarnaast is het van de gekke dat deze zaak nu ineens veel media aandacht krijgt (net als de Haagse juwelier) , terwijl dit dingen zijn die redelijk vaak gebeuren.
Die van de Haagse juwelier kan ik begrijpen (ik was zelf ook woedend toen ik de artikelen in de krant las), maar de zaak van die schoffies in Eindhoven is iets dat vrijwel elke dag gebeurd, omdat dit toevallig in de media komt hoeft niet te betekenen dat de gasten die medeplichtig zijn aan een net zo hoge boom in de media hangen als de gasten die daadwerkelijk op het hoofd hebben getrapt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:00 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Vind het alleen maar goed dat dit soort gruweldaden uitgebreid aan bod komen. Net als toen die mocro die even een juwelier, echtgenoot en vader vermoord. Logisch dat dit publiekelijk zo nadrukkelijk besproken wordt.
Oh, om mijn eigen punt nog kracht bij te zetten: dat hele gedoe met Kinneging? Hem thuis opzoeken, uitdagen tot hij boos wordt en Rutger op zijn plaats wijst. Vervolgens dat zo knippen en monteren dat onze dappere reporter er als een held opstaat en in iedere krant roepen dat je aangifte gaat doen en dat het niet kan, maar dan eerst al voor paal gezet te worden met de video die heel anders in elkaar bleek te steken en achteraf blijkt dat ze niet eens aangifte gedaan hebbenquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij boeit dat ze niets. Ik krijg met Powned steeds vaker het idee dat waar ze voor pretenderen te staan ze helemaal niets boeit. Het draait enkel op schofferen en uitlokken om zo pageviews en kijkcijfers te krijgen. Gewoon zeiken op de camera tot iemand door het lint gaat, daarover zo hard gaan janken als je kunt maar daarna er niet meer op terugkomen
Aangifte gedaan?quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:02 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik ben zelf met een groep vrienden ook wel eens mishandeld door een groep gasten zonder goede reden, dat kwam op een klein berichtje in een Brabantse krant na niet in de media, zo hoort dat ook.
Haha, ik zag het al ja. Die site is ook echt in- en intriest. Dit stuk ook weer trouwens: de NOS betichten van hypocriet en privacyschendend, en vervolgens een mobiel nummer van een redacteur posten? En iedereen maar roepen ja! Goedzo moetenwenietwillen! Aangepakt die hapquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:00 schreef Ties02 het volgende:
http://moetenwenietwillen(...)stig-voor-info-20332
so the plot thickens
Goede sitenaam he Tchock?
Op heterdaad, politie was er binnen een minuut waardoor het niets meer dan een paar bloedneuzen is geworden, als het goed is hebben ze wel een paar dagen in verzekering gezeten, daarna niets meer van gehoord (voor de duidelijkheid, ik werd met 3 andere vrienden aangevallen door een groep van 20 man).quote:
Inderdaad. Dit soort dingen gebeuren ieder weekend in iedere grote stad wel. Selectieve verontwaardigingquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:02 schreef Keyos het volgende:
[..]
Die van de Haagse juwelier kan ik begrijpen (ik was zelf ook woedend toen ik het artikelen in de krant las), maar de zaak van die schoffies in Eindhoven is iets dat vrijwel elke dag gebeurd, omdat dit toevallig in de media komt hoeft niet te betekenen dat de gasten die medeplichtig zijn aan een net zo hoge boom in de media hangen als de gasten die daadwerkelijk op het hoofd hebben getrapt.
Ik ben zelf met een groep vrienden ook wel eens mishandeld door een groep gasten zonder goede reden, dat kwam op een klein berichtje in een Brabantse krant na niet in de media, zo hoort dat ook.
Dus moeten we het zomaar voorbij laten gaan? Belachelijk Tchockquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit soort dingen gebeuren ieder weekend in iedere grote stad wel. Selectieve verontwaardiging
Kan niet groot genoeg gemaakt worden. Keer op keer benoemen. Hoort niet in de samenleving thuis, dat het zovaak gebeurt, is voor mij geen reden om het in de doofpot te stoppen. Integendeel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit soort dingen gebeuren ieder weekend in iedere grote stad wel. Selectieve verontwaardiging
Dit dusquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:08 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Kan niet groot genoeg gemaakt worden. Keer op keer benoemen. Hoort niet in de samenleving thuis, dat het zovaak gebeurt, is voor mij geen reden om het in de doofpot te stoppen. Integendeel.
Ik ben het met je eens. Ondanks dat je dit soort situaties niet moet accepteren is het ook oneerlijk als er straks 8 gasten geen toekomst meer hebben (een groot gedeelte heeft alleen maar toegekeken) terwijl een ander buiten de media blijft voor hetzelfde vergrijp. De strafmaat bepalen op basis van opsporingsmethoden/schade in de media is daarom niet meer dan terecht. Jammer dat alleen juristen dat kunnen zien, ik heb op Facebook een shitstorm over mij heen gekregen dat ik hier over begon, kon het niet uitstaan dat verschillende mensen een plaatje hadden 'gedeeld' met de mogelijke daders.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natúúrlijk moeten we het niet voorbij laten gaan. Dat zeg ik geen moment. Ik ben ook absoluut niet voor lage straffen. Deze jongens (de schoppende dan, niet de andere vier/vijf) mogen van mij gerust de maximumstraf voor (zware) mishandeling krijgen. Maar waarom zijn hier zeven topics over op FOK!? Staat het op de frontpage van GS? Gaat Powned langs? Worden de betrokkenen voor eeuwig op het internetschavot geplaatst? Sinds dit is gebeurd zijn er ook wel mishandelingen gepleegd, hoor. Waarom horen we daar niets van?quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dus moeten we het zomaar voorbij laten gaan?
Iemand meermaals op het hoofd trappen? Weet je wel wat voor gevolgen dat kan hebben..
Dit soort dingen staan niet vaak op beeld, toch alleen maar goed dat er achteraf nog daders kunnen worden gepakt
En dat is dus de grap. Al krijgen ze zes jaar cel, over dertig jaar staan ze nog steeds met naam en toenaam op het internet. Het zou me niets verbazen als nu gezegd wordt dat dat net goed is, maar ik vind een levenslange straf die de rechter niet opgelegd heeft onterecht. Zelfs voor zware mishandeling.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:11 schreef Ties02 het volgende:
Zie het als een internet opsporingsteam, over een maand of 2 is iedereen ze weer vergeten. Maar zijn ze wel gepakt.
Geweldige jurist die Bram, zo een deskundige raadsman moet natuurlijk miljoenen per jaar verdienenquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:13 schreef Ryon het volgende:
Mening van Bram over het incident in Eindhoven: 'Ja, een 1 op 1 gevecht, dat kan ik nog begrijpen. Maar hier heb ik ook een hekel aan.'
Laat zien dat het gros van de mensen, godzijdank, van dit soort verwerpelijke daden walgt. Ik kan hier absoluut geen grijntje respect voor opbrengen en heb dan ook geen medelijden met de daders. Die andere 'helden' hadden hun vrienden tegen moeten houden. Dat ze er mee omgaan zegt al genoeg. Het slachtoffer had net zo goed dood kunnen zijn. Dat is je hele leven aan de schandpaal hangen een greintje.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar waarom zijn hier zeven topics over op FOK!? Staat het op de frontpage van GS? Gaat Powned langs? Worden de betrokkenen voor eeuwig op het internetschavot geplaatst?
Nee, dat is de grap. Mensen walgen hier niet van. Mensen boeien mishandelingen helemaal geen reet. Alleen deze ene is leuk, omdat Geenstijl de daders publiekelijk lyncht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:15 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Laat zien dat het gros van de mensen, godzijdank, van dit soort verwerpelijke daden walgt. Ik kan hier absoluut geen grijntje respect voor opbrengen en heb dan ook geen medelijden met de daders. Die andere 'helden' hadden hun vrienden tegen moeten houden. Dat ze er mee omgaan zegt al genoeg.
Als ik jou een bitchslap geef is dat ook mishandeling toch, en ongewenst iemand tongen is toch ook aanranding/verkrachting?quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:14 schreef Tchock het volgende:
Om het even in perspectief te plaatsen met -oude, toegegeven- cijfers: in 2005 waren er 62.569 mishandelingen, 2928 aanrandingen en 1960 verkrachtingen. Moet ik nog uitrekenen hoeveel dat per dag is?
Jij denkt dat ongewenst iemand tongen verkrachting is?quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Als ik jou een bitchslap geef is dat ook mishandeling toch, en ongewenst iemand tongen is toch ook aanranding/verkrachting?
Plaats het even in perspectief. Ik vind dat er wel verschillende gradaties bestaan, zoiets als dit is abnormaal.
Haha wie zei dat ook alweer, Opstelten dacht ik.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij denkt dat ongewenst iemand tongen verkrachting is?
Oh, ik moet je mijn oprechte excuses aanbieden. Je hebt helemaal gelijk over die tongzoen (NJ 1998, 781, Tongzoen)quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha wie zei dat ook alweer, Opstelten dacht ik.
Tijdens ons hoorcollege
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |