abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121940676
hoi allemaal!

Ik ben van adel, en ik draag de titel graaf, nou woon ik niet in een kasteel mijn ouders werken allebei gewoon, en draag ik mijn titel niet. Ik heb heb bv. ook niet op me paspoort staan.

Maar wat ik graag wil weten is hoe mensen deze tijd denken over de adel van nu?
pi_121940856
anyone?
pi_121940929
Mensen van adel zijn over het algemeen erg ongeduldig.
dat dus.
pi_121940939
quote:
3s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:54 schreef QM84 het volgende:
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_121940968
pi_121941209
Stond je in de tussentijd ook met zo'n belletje te rinkelen? :P
pi_121941275
hahah van de mensen die het weten, krijg ik namelijk altijd dat soort reacties... maar ben gewoon benieuwd hoe, mensen die niet van adel zijn over adelllijke mensen denken
pi_121941378
Mijn beste vriend is van (Britse) adel en een goede vriendin van mij is van adel, opzich leuk dat je een titel hebt maar daar houdt het ook wel op. hoewel mensen toch bereid zijn een stapje harder te lopen als je een titel laat vallen
-XOXO-
pi_121941447
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:01 schreef jobschuiltje het volgende:
hahah van de mensen die het weten, krijg ik namelijk altijd dat soort reacties... maar ben gewoon benieuwd hoe, mensen die niet van adel zijn over adelllijke mensen denken
mwoah, ik denk dat het ook gewoon stereotype inkoppertjes zijn. Volgens mij staat dat los van hoe mensen er echt over denken. Als je iemand uit <insert land waarvan mensen als dom gezien worden> bent werd daar wel weer een grapje over gemaakt, zonder dat mensen denken dat je echt iets in je kop mankeert.
pi_121941525
nou idd! bij de gemeente, als ik een nieuw paspoort moet, zie je die mensen achter de balie altijd met een "verbaasd" gezicht kijken... en restaurant bespreek ik natuurlijk ook met mijn titel... en dat recensies op hun site zetten dat graaf M. v. N. bij hun gegeten heeft.. XD
  woensdag 23 januari 2013 @ 16:15:53 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_121941937
Het zal de meeste mensen een worst wezen, en het hoogstens als een gimmick zien; altijd interessant om eens te horen hoe je het zelf beleeft.

Natuurlijk staan er sommigen klaar om direct een lading vooroordelen te spuien.

Aan de andere kant, als je er nog een beetje leuke opleiding aan toevoegt, heb je zeker een streepje voor bepaalde functies bij met name de grotere bedrijven, met name als het gaat om contacten leggen in het buitenland.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_121941958
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:07 schreef jobschuiltje het volgende:
nou idd! bij de gemeente, als ik een nieuw paspoort moet, zie je die mensen achter de balie altijd met een "verbaasd" gezicht kijken... en restaurant bespreek ik natuurlijk ook met mijn titel... en dat recensies op hun site zetten dat graaf M. v. N. bij hun gegeten heeft.. XD
Als je het niet op je paspoort hebt staan hoe weten die mensen achter je het dan?
-XOXO-
pi_121942037
Maatje van me is baron. Maar die doet er ook niet veel mee (behalve wat extra stufi krijgen uit een of ander adelfonds). ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 23 januari 2013 @ 16:27:52 #14
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121942525
De titel alleen is tegenwoordig niet meer zo spannend, vanwege een wirwar aan allerlei huwelijke is deze doorgesijpeld door de hele samenleving heen. Sommige mensen hechten daar waarde aan, andere laten de titel inderdaad verwijderen van hun paspoort. Als ridder in een vinexwijk wonen is ook een beetje euh.. treurig.

Een groot deel van de adel is vanuit sociologisch oogpunt wel nog heel erg interessant en ik heb het rode boekje dan ook gewoon thuis liggen. Binnen bepaalde kringen wordt er zelfs heel veel waarde gehecht aan een titel, een veelal niet geheel onterecht.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:03:16 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121944093
Ik heb in principe niks tegen de persoon die zo'n titel heeft, maar de titel zelf en het concept 'adeldom' vind ik verwerpelijk anachronismes.
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:27:54 #16
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_121945095
Ik ken een kereltje die er nogal trots op was. Titel in z'n paspoort laten zien en zo.
pi_122015531
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:07 schreef jobschuiltje het volgende:
Van adel zijn, dit gebruiken, en dan niet weten wat de volgorde is mbt het gebruik van de titel?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_122016306
Lijkt mij wel leuk zo'n titel! Ook al zou die geerfd zijn is het toch een leuk stukje geschiedenis.
pi_122018113
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:18 schreef Skv het volgende:
Maatje van me is baron. Maar die doet er ook niet veel mee (behalve wat extra stufi krijgen uit een of ander adelfonds). ;)
Dat vind ik dan wel weer enorm belachelijk!

TS krijg je ook uitnodigingen voor adelijke feestjes?
  vrijdag 25 januari 2013 @ 05:12:57 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_122018136
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 08:02:12 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_122018667
't Heeft niet meer de toegevoegde waarde die het in eerdere tijden had.
Maar 't geeft wel vaak de mooiste achternamen :Y
Vind ik nog mooier dan die titel of dat predicaat.
(Un)masking for the greater good.
pi_122018779
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:27 schreef Ryon het volgende:
De titel alleen is tegenwoordig niet meer zo spannend, vanwege een wirwar aan allerlei huwelijke is deze doorgesijpeld door de hele samenleving heen. Sommige mensen hechten daar waarde aan, andere laten de titel inderdaad verwijderen van hun paspoort. Als ridder in een vinexwijk wonen is ook een beetje euh.. treurig.

Een groot deel van de adel is vanuit sociologisch oogpunt wel nog heel erg interessant en ik heb het rode boekje dan ook gewoon thuis liggen. Binnen bepaalde kringen wordt er zelfs heel veel waarde gehecht aan een titel, een veelal niet geheel onterecht.
Wat is dan de waarde van zo'n titel?
pi_122023635
Ik loop geen tandje harder voor iemand die toevallig graaf is.
En mocht diegeen het nodig vinden wat druk uit te oefenen "Omdat hij wel graaf/baron/weetikhetwatalnietmeer is" doe ik het zelfs nog wat rustiger aan.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_122024406
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 00:50 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Van adel zijn, dit gebruiken, en dan niet weten wat de volgorde is mbt het gebruik van de titel?
Dit trouwens, het viel mij pas op toen je het zei maar er klopt idd geen snars van
-XOXO-
pi_122039509
Het is maar een titel die je erft.
Ура для россии
pi_122063716
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:57 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dit trouwens, het viel mij pas op toen je het zei maar er klopt idd geen snars van
Daarnaast kloppen de initialen ook niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:02 schreef Natalie het volgende:
't Heeft niet meer de toegevoegde waarde die het in eerdere tijden had.
Maar 't geeft wel vaak de mooiste achternamen :Y
Vind ik nog mooier dan die titel of dat predicaat.
Verder hier mee eens. ^O^
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:30:57 #27
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_122074530
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 11:38 schreef wimjongil het volgende:

Prachtige namen zitten daartussen, zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nibb-it op 26-01-2013 16:46:32 ]
pi_122076419
En lange namen. :P
Ура для россии
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:37:21 #29
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_122076862
Die van mij is ook wel lang, maar dat heeft een andere reden ;)
(Un)masking for the greater good.
pi_122257375
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:37 schreef Natalie het volgende:
Die van mij is ook wel lang, maar dat heeft een andere reden ;)
Ik heb ook een hele lange, zien? ;)

edit: oh dit gaat over namen
pi_122257640
Leuk rudimentair overblijfsel van de geschiedenis, maar daar houdt het wel bij op. Enkel wetenschappelijke titels tellen echt in mijn kringen.
pi_122257743
quote:

[..]

Ik zat ook al te zoeken maar kwam ook nergens op uit :P
Beneath the gold, the bitter steel
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:08:47 #33
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_122258245
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:55 schreef netflanders het volgende:
Leuk rudimentair overblijfsel van de geschiedenis, maar daar houdt het wel bij op. Enkel wetenschappelijke titels tellen echt in mijn kringen.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_122323446
quote:

[..]

[..]

Verder hier mee eens. ^O^
Mijn opa is afkomstig uit Duitsland, de titel graaf mag niet meer ingevoerd worden in Nederlandn, in tegenstelling daarvan mag ik hem wel voeren.
  zondag 3 februari 2013 @ 16:52:01 #35
224960 highender
Travellin' Light
pi_122423262
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:49 schreef jobschuiltje het volgende:
hoi allemaal!

Ik ben van adel, en ik draag de titel graaf, nou woon ik niet in een kasteel mijn ouders werken allebei gewoon, en draag ik mijn titel niet. Ik heb heb bv. ook niet op me paspoort staan.

Het is voor jezelf leuk om de familiegeschiedenis te weten, gaat al snel tientallen generaties terug. En gezien de kijkcijfers die Jort Kelder met 'Hoe heurt het eigenlijk?' scoort is er wel interesse, maar de meeste zal het niet boeien, de maatschappij is nu eenmaal veel platter en rationeler geworden.
pi_122423704
Ergens in mijn familie is iemand van adel; aangetrouwd dat wel. Een Belgische mevrouw was het.

Naam moet hier ergens tussen staan:
http://nl.wikipedia.org/w(...)e_adellijke_families

maar ik heb zo 123 even geen idee meer hoe dat mens heet(te); ik weet niet eens of ze uberhaupt nog leeft of niet :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_122514192
Zou er best een willen hebben.
pi_122515447
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 04:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom belachelijk? Dat geld komt uit de familiepot en niet van de overheid hoor. Vind je het ook belachelijk als ouders een studie financieren omdat ze willen dat hun nageslacht zich ontwikkeld?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 5 februari 2013 @ 17:27:08 #39
224960 highender
Travellin' Light
pi_122515525
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:25 schreef ssebass het volgende:

[..]

Waarom belachelijk? Dat geld komt uit de familiepot en niet van de overheid hoor. Vind je het ook belachelijk als ouders een studie financieren omdat ze willen dat hun nageslacht zich ontwikkeld?
Precies, niets mis met een familiefonds.
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 17:38:26 #40
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_122515989
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:49 schreef jobschuiltje het volgende:
Vriend van me is baron. En hij is net als elk ander mens. Uniek dus. Het heeft weinig nut om daar verder iets generaliserends over te zeggen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_122516273
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 04:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Één keer in de week moet iedereen voor hem knielen maar voor de rest is het vrij normaal.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_122555958
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:25 schreef ssebass het volgende:

[..]

Wat een idiote vergelijking, mensen die zichzelf nog van adel vinden een beetje elkaar geld geven om zo dat in stand te houden, pure discriminatie zou ik het bijna willen noemen.
pi_122555979
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:46 schreef Kirov het volgende:

[..]

Één keer in de week moet iedereen voor hem knielen maar voor de rest is het vrij normaal.
;) ;) Ik denk dat ze weinig anders zouden willen stiekem.
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 17:27:25 #44
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122558105
Niet alle titels worden erkend door de Hoge van Adel. Men kan ook van adel zijn en titelloos in Nederland, maar wel ergens anders.
pi_122561338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat een idiote vergelijking, mensen die zichzelf nog van adel vinden een beetje elkaar geld geven om zo dat in stand te houden, pure discriminatie zou ik het bijna willen noemen.
Dat is gewoon een familiefonds hoor, dus helemaal geen rare vergelijking. Geld binnen de familie dus.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_122562895
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:51 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dat is gewoon een familiefonds hoor, dus helemaal geen rare vergelijking. Geld binnen de familie dus.
Uiteraard is het wel een rare vergelijking, waarom zou je het dan een adelfonds noemen, overigens.

Deze bron:
http://www.historici.nl/O(...)ereniging/3804999961
zegt toch wat anders.
pi_122677991
Tja Adel stamt uit de Middeleeuwen maar je hebt er nu niks meer aan
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 15:54:07 #48
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122678036
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:52 schreef Ceasarius het volgende:
Tja Adel stamt uit de Middeleeuwen maar je hebt er nu niks meer aan
De meeste adel hier dateert uit de tijd van Napoleon.
pi_122678125
Dat klopt maar het stamt uit de Middeleeuwen met Graaf van Holland enz.
pi_122678552
Slippertjes van de zus van Napoleon teruggevonden
Geschreven op 06 februari 2013 om 10:13 uur door Caroline Kraaijvanger
0

Meer dan 140 jaar lagen ze onopgemerkt in de enorme collectie van de universiteit van Aberdeen en nu zijn ze dan eindelijk teruggevonden: de slippers van prinses Pauline Borghese, de zus van Napoleon Bonaparte.

Louise Wilkie, assistent van de curator van de collectie van de universiteit, ontdekte de slippertjes toen ze de spullen van Robert Wilson (1787-1871) sorteerde en schoonmaakte. In een kist met kleren vond ze zeer kleine slippertjes (slechts 4 centimeter breed) terug. Pas echt interessant werd het toen ze op de zool van de slippertjes de woorden ‘Pauline Rome’ aantrof.

Wie was Pauline?
Pauline Borghese werd prinses Pauline toen ze in 1803 met prins Camillo Borghese trouwde. Hun huwelijk was niet zo goed: Pauline ging vaak vreemd. “Over de relatie tussen Wilson en prinses Pauline kunnen we alleen maar speculeren, hoewel de verslagen wel wijzen op een bepaalde aantrekkingskracht en verbondenheid. In zijn dagboek schrijft hij (Wilson, red.): “Ik heb samen met prinses Borgese twee weken in de buurt van Piza doorgebracht, in bijna totale afzondering en haar daarna vergezeld naar de baden van Lucca.”
Brieven
“Robert Wilson liet zijn collectie die hij tijdens zijn vele reizen samenstelde na zijn dood na aan het museum,” vertelt Wilkie. “In een lijst met alle spullen die Wilson doneerde is de beschrijving ‘Een paar slippers – Pauline, Rome, 20 januari 1824′ te lezen. Dezelfde inscriptie staat op de zool van de slippers. Ik begon toen de archieven van de universiteit te bekijken en ontdekte dat Wilson bevriend was met prinses Pauline Borghese, de zus van Napoleon Bonaparte. Brieven van hem aan Pauline laten zien dat ze een hechte vriendschap hadden en in zijn dagboek beschrijft hij hoe zij tijdens zijn reizen door Italië veel tijd met hem doorbracht en hem veel geschenken gaf, waaronder een ring die ook in de museumcollectie zit.”

Klein vrouwtje
De slippers vertellen ons niet alleen iets over Wilson en zijn vriendschap met Pauline, maar ook iets over de prinses zelf. De zeer kleine slippertjes passen prima bij het beeld dat we op basis van beschrijvingen van Pauline hebben: het zou een hele knappe, maar zeer kleine vrouw zijn geweest.

Dat de slippertjes zolang verborgen wisten te blijven, lijkt ongelofelijk, maar is zo gek niet, vertelt Neil Curtis namens de universiteit van Aberdeen. “De universiteit houdt er enorme collecties op na en veel van de objecten die we door de jaren gekregen hebben, bevatten geen complete beschrijvingen.” De slippertjes zijn op dit moment – net als de ring die Pauline aan Wilson schonk – in Aberdeen’s King’s Museum te bezichtigen.
pi_122678577
oh lol verkeerde topic
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:50:29 #52
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_122794054
Ik ben best jaloers op zo'n coole titel. Zou ook onmiddellijk tweed gaan dragen als ik een titel zou bemachtigen :)
Ik heb al een boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')