abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 januari 2013 @ 23:43:10 #201
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_122281800
Goedenavond!

Al weer beter E_O? :o

Vandaag kreeg ik te horen dat ik over twee weken weer een nieuwe baan kan gaan zoeken. Op mijn afdeling komt iemand terug die daar eerder werkte maar het op haar huidige afdeling niet leuk vindt.
En alle FTE'tjes moeten precies kloppen qua uren en geld zei de teamleider dus daarom moet ik weg...

Ik was vandaag echt ZWAAR uit m'n 'hum' daardoor...! :(
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_122286448
Mogge! Nee, ik ben eerder beroerder geworden..
Oh, ik vind het zo misselijk he, zoals er tegenwoordig met werknemers om wordt gesprongen. En waar blijft de vakbond? Die crisis komt bepaalde sujetten heel goed uit, dus laten we zorgen dat ie vooral niet snel overgaat, anders gaan die onderknuppels eisen stellen..
pi_122286799
quote:
11s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:43 schreef Atmosphere82 het volgende:
Goedenavond!

Al weer beter E_O? :o

Vandaag kreeg ik te horen dat ik over twee weken weer een nieuwe baan kan gaan zoeken. Op mijn afdeling komt iemand terug die daar eerder werkte maar het op haar huidige afdeling niet leuk vindt.
En alle FTE'tjes moeten precies kloppen qua uren en geld zei de teamleider dus daarom moet ik weg...

Ik was vandaag echt ZWAAR uit m'n 'hum' daardoor...! :(
Ze kunnen je er niet zomaar uitknikkeren.
En dit lijkt me ook de meest idiote reden ooit: iemand komt terug (was eerst vertrokken), en nu moet een van de huidige medewerkers dus maar wijken? :N
Wat voor contract heb je?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122287758
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 07:30 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ze kunnen je er niet zomaar uitknikkeren.
En dit lijkt me ook de meest idiote reden ooit: iemand komt terug (was eerst vertrokken), en nu moet een van de huidige medewerkers dus maar wijken? :N
Wat voor contract heb je?
Ik geloof dat Atmos voor KPN werkt. Dat is op zich wel een behoorlijk hufterige werkgever..
  donderdag 31 januari 2013 @ 09:20:32 #205
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_122288036
Heel veel grote bedrijven gaan slecht om met medewerkers. Je bent niks meer dan een nummer :(
Vooral ongeschoolde werknemers worden echt misbruikt en als oud vuil behandeld. Bah :(
Stelletje ********** !!!!

Goedemorgen!
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_122289604
Goedemorgen!!
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:07:57 #207
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_122292463
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 07:30 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ze kunnen je er niet zomaar uitknikkeren.
En dit lijkt me ook de meest idiote reden ooit: iemand komt terug (was eerst vertrokken), en nu moet een van de huidige medewerkers dus maar wijken? :N
Wat voor contract heb je?
Nou ja, ik had in principe een tijdelijk contract maar er was mij al min of meer een verlenging en vaste aanstelling 'beloofd'...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:08:35 #208
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_122292494
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik geloof dat Atmos voor KPN werkt. Dat is op zich wel een behoorlijk hufterige werkgever..
Nee, de Belastingdienst (nog net) en voor de bijverdiensten PostNL! ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:09:22 #209
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_122292525
Goedemiddag trouwens nog!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_122297176
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:08 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Nee, de Belastingdienst (nog net) en voor de bijverdiensten PostNL! ;)
oh dat verbaast me dan!
Ze hadden al veel eerder moeten zeggen dat je contract niet verlengd gaat worden, althans, voor zover ik weet.
Ik zou eens contact met de vakbond opnemen en goed je contract nalezen. Dit klinkt heel erg belachelijk.
pi_122297357
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:20 schreef MissVanity het volgende:
Heel veel grote bedrijven gaan slecht om met medewerkers. Je bent niks meer dan een nummer :(
Vooral ongeschoolde werknemers worden echt misbruikt en als oud vuil behandeld. Bah :(
Stelletje ********** !!!!

Goedemorgen!
Volgens mij is het pure strategie. Eerst de crisis verdiepen, zodat er een excuus is om rechten van arbeiders om zeep te helpen, om vervolgens zeker te maken dat ze nooit meer een vuist kunnen maken vanwege de arbeidsmigratie binnen de EU.
pi_122297950
quote:
13s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:07 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Nou ja, ik had in principe een tijdelijk contract maar er was mij al min of meer een verlenging en vaste aanstelling 'beloofd'...
Mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig.
Een tijdelijk contract loopt van rechtswege af na de einddatum. Dat hoeven ze niet aan te zeggen, maar ze kunnen je er niet zomaar uitmikken als ie nog loopt. Ontslag op staande voet kunnen ze niet hardmaken, lijkt me.
Ga in ieder geval niet akkoord.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122298275
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:20 schreef MissVanity het volgende:
Heel veel grote bedrijven gaan slecht om met medewerkers. Je bent niks meer dan een nummer :(
Vooral ongeschoolde werknemers worden echt misbruikt en als oud vuil behandeld. Bah :(
Stelletje ********** !!!!

Goedemorgen!
Sowieso is de maatschappij onpersoonlijk en egoistisch geworden in de afgelopen 10 a 20 jaar. Mensen zeggen elkaar geen gedag meer. Er wordt niet meer opgestaan voor ouderen/zwangeren/mensen op krukken in het OV. Iedereen 'speelt maar wat' met z'n mobiel en durft eigenlijk niet eens te kijken naar de persoon die naast of tegenover hem. (Stel je voor wat-ie wat zegt? The horror!)

Op de werkvloer ben je een nummer/werkbij. Het gaat puur om je prestaties, hoeveel je verwerkt & en snel je dat doet. En als je met verlof thuis zit, dan proberen ze je te ontslaan omdat ze 'niet willen betalen voor iemand die toch geen werk verricht'.

Ik kan nog wel even doorgaan :')
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122298371
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:39 schreef Natalie het volgende:

[..]

Mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig.
Een tijdelijk contract loopt van rechtswege af na de einddatum. Dat hoeven ze niet aan te zeggen, maar ze kunnen je er niet zomaar uitmikken als ie nog loopt. Ontslag op staande voet kunnen ze niet hardmaken, lijkt me.
Ga in ieder geval niet akkoord.
Voor een tijdelijk contract geldt een opzegtermijn, ik geloof van minimaal 4 weken. Geven ze niks aan, dan wordt deze verlengd.
Zo was het een aantal jaren geleden althans.
pi_122299027
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Voor een tijdelijk contract geldt een opzegtermijn, ik geloof van minimaal 4 weken. Geven ze niks aan, dan wordt deze verlengd.
Zo was het een aantal jaren geleden althans.
Als ze 't contact eerder willen stoppen moeten ze dat idd aanzeggen. Termijn staat wel in 't contract/CAO, en volgens mij is 't anders wettelijk vastgesteld.

Als in het contact een einddatum staat (en ze hem dan ook af willen laten lopen) dan hoeven ze niets te zeggen. Dan stopt je contact gewoon. Hierbij geldt geen aanzegtermijn.
't Is natuurlijk wel netjes als ze even zeggen: Hé, over een paar weken stopt je contact. We gaan je missen etc etc.

Mocht je jaarcontact/tijdelijke contact zijn afgelopen op dus bijv. die 31 januari, en vragen ze je bijv. op 3 februari weer te komen, dan is daarmee het contact met dezelfde periode verlengd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122299707
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:02 schreef Natalie het volgende:

Als in het contact een einddatum staat (en ze hem dan ook af willen laten lopen) dan hoeven ze niets te zeggen. Dan stopt je contact gewoon. Hierbij geldt geen aanzegtermijn.
't Is natuurlijk wel netjes als ze even zeggen: Hé, over een paar weken stopt je contact. We gaan je missen etc etc.

Weet je het zeker? Dan is dat nieuw, nl. Vroeger was een aanzegging verplicht. Ik zou sowieso naar de vakbond gaan, als ik Atmos was..
pi_122300091
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Dan is dat nieuw, nl. Vroeger was een aanzegging verplicht. Ik zou sowieso naar de vakbond gaan, als ik Atmos was..
Ja, dat weet ik wel zeker idd :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122301885
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:23 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel zeker idd :)
Slechte zaak, dit is ook al weer een ondermijing van de positie van de arbeider.. Waarom is dat ooit veranderd? :o
pi_122302159
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:23 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel zeker idd :)
Dat zou trouwens betekenen dat je tot op de laatste dag van je contract niet weet of je moet gaan solliciteren of niet..
pi_122303670
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Slechte zaak, dit is ook al weer een ondermijing van de positie van de arbeider.. Waarom is dat ooit veranderd? :o
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat zou trouwens betekenen dat je tot op de laatste dag van je contract niet weet of je moet gaan solliciteren of niet..
Een werknemer - met gezond verstand - die heeft 2 maanden voor de einddatum al geïnformeerd of het contact wordt verlengt of niet. Zeker in deze crisis. Je moet voor jezelf idd weten of je moet gaan solliciteren. Maar dat is je eigen verantwoordelijkheid om te informeren als in je contact een einddatum staat.

En eigenlijk vind ik dat terecht.
(mijn contact liep in maart af, en ik heb in januari al een gesprek gehad over evt. contactverlenging)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122304697
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

[..]

Een werknemer - met gezond verstand - die heeft 2 maanden voor de einddatum al geïnformeerd of het contact wordt verlengt of niet. Zeker in deze crisis. Je moet voor jezelf idd weten of je moet gaan solliciteren. Maar dat is je eigen verantwoordelijkheid om te informeren als in je contact een einddatum staat.

En eigenlijk vind ik dat terecht.
(mijn contact liep in maart af, en ik heb in januari al een gesprek gehad over evt. contactverlenging)
Maar als je daar geen rechten aan kan ontlenen, heb je ook niks aan een toezegging.
Een wergever kan je zomaar aan het lijntje houden. En wat als een werkgever geen uitspraak wil doen? Daarom was die regel ook gemaakt.
Ik vind het alleen maar logisch dat een werkgever ontslag moet aanzeggen, een bepaalde termijn voordat een tijdelijk contract afloopt.
Ik vind het een slechte zaak hoor, dat dat veranderd is, kennelijk. Je weet het echt zeker? Het zou nl. makkelijk tot heel kromme situaties kunnen leiden. Ik vraag me echt af of de vakbond zit te slapen, tegenwoordig..
  donderdag 31 januari 2013 @ 17:33:15 #222
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_122306123
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar als je daar geen rechten aan kan ontlenen, heb je ook niks aan een toezegging.
Een wergever kan je zomaar aan het lijntje houden. En wat als een werkgever geen uitspraak wil doen? Daarom was die regel ook gemaakt.
Ik vind het alleen maar logisch dat een werkgever ontslag moet aanzeggen, een bepaalde termijn voordat een tijdelijk contract afloopt.
Ik vind het een slechte zaak hoor, dat dat veranderd is, kennelijk. Je weet het echt zeker? Het zou nl. makkelijk tot heel kromme situaties kunnen leiden. Ik vraag me echt af of de vakbond zit te slapen, tegenwoordig..
Het is echt krom ja. Maar wel waar. Ze mogen op de dag zelf nog zeggen dat je contract niet wordt verlengd. Bij ontslag heb je wel een opzegtermijn.

Ik heb echt zin in sushi! Jemig!!
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_122306175
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:33 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Het is echt krom ja. Maar wel waar. Ze mogen op de dag zelf nog zeggen dat je contract niet wordt verlengd. Bij ontslag heb je wel een opzegtermijn.

Ik heb echt zin in sushi! Jemig!!
Absurd...

Hmm... Sushi!
  donderdag 31 januari 2013 @ 17:35:00 #224
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_122306206
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Absurd...

Hmm... Sushi!
Ja heerlijk O+ Ik wil! Ik wil!
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_122306236
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:35 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ja heerlijk O+ Ik wil! Ik wil!
Ik begin ook weer trek te krijgen. Dat is een goed teken :)
pi_122306332
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar als je daar geen rechten aan kan ontlenen, heb je ook niks aan een toezegging.
Mondeling is ook rechtsgeldig, als is 't wel moeilijker te bewijzen.
Plus dat je je kunt afvragen of je nog voor een werkgever wilt werken die iets belooft, maar het vervolgens niet nakomt.

quote:
Een wergever kan je zomaar aan het lijntje houden. En wat als een werkgever geen uitspraak wil doen? Daarom was die regel ook gemaakt.
Een beetje werkgever die regelt meteen het nieuwe contract.

quote:
Ik vind het alleen maar logisch dat een werkgever ontslag moet aanzeggen, een bepaalde termijn voordat een tijdelijk contract afloopt.
Zo werkt dat helaas niet meer. Einde contact = einde contact. Als er een einddatum in het contact staat en beide partijen hebben getekend, dan moet je als werknemer niet gaan huilen als 'ineens' je contact ophoudt: je wist dat-ie zou ophouden. Of tenminste, dan ga ik even vanuit dat iemand weet waarvoor ie getekend heeft.

quote:
Ik vind het een slechte zaak hoor, dat dat veranderd is, kennelijk. Je weet het echt zeker? Het zou nl. makkelijk tot heel kromme situaties kunnen leiden. Ik vraag me echt af of de vakbond zit te slapen, tegenwoordig..
Met een zus op de P&O afdeling bij een overheidsinstantie + afstuderend in Rechten: ja, als zij het zegt, dan geloof ik het wel idd. Plus dat ik zelf ook al een paar jaar ervaring heb met tijdelijke contacten ;) (Geloof me, nadat je een paar keer bent uitgegaan van de goedheid van een werkgever, weet je wel beter: dan wéét je waar je rechten liggen)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 31 januari 2013 @ 17:38:48 #227
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_122306384
Wat hebben al die rechten en wetten nog voor waarden als men ze toch niet nakomt en/of negeert.
Waar zijn de principes van mensen gebleven(denk aan b.v. tassencontrolles in de supermarkt door onbevoegt personeel wat door alleen hun baas als bevoegt bestempeld wordt)
Ik heb het allang gehad met die zogenaamde correctheid. -O-
There is only one religion
pi_122306531
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:38 schreef Dance99Vv het volgende:
Wat hebben al die rechten en wetten nog voor waarden als men ze toch niet nakomt en/of negeert.
Waar zijn de principes van mensen gebleven(denk aan b.v. tassencontrolles in de supermarkt door onbevoegt personeel wat door alleen hun baas als bevoegt bestempeld wordt)
Ik heb het allang gehad met die zogenaamde correctheid. -O-
Sja... menselijker is het er niet op geworden.
Maar ik begrijp deze regel prima, zéker als er gewoon een einddatum in het contact gaat. De menselijkheid zit het erin dat een werkgever - als-ie een hart heeft - de werknemer enige tijd van tevoren apart neemt om te bespreken hoe het ervoor staat. Of je mag blijven, of dat je contact inderdaad niet verlengd gaat worden. Die menselijkheid heeft helaas niet ieder bedrijf meer. Dus moet je als werknemer voor je eigen zaak opkomen.

In deze tijd is niemands baan meer veilig.... iemand ontslaan (zelf als heb je een contact voor onbepaalde tijd) gaat intussen ook een stuk makkelijker.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122307003
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:42 schreef Natalie het volgende:

[..]

Sja... menselijker is het er niet op geworden.
Maar ik begrijp deze regel prima, zéker als er gewoon een einddatum in het contact gaat. De menselijkheid zit het erin dat een werkgever - als-ie een hart heeft - de werknemer enige tijd van tevoren apart neemt om te bespreken hoe het ervoor staat. Of je mag blijven, of dat je contact inderdaad niet verlengd gaat worden. Die menselijkheid heeft helaas niet ieder bedrijf meer. Dus moet je als werknemer voor je eigen zaak opkomen.

In deze tijd is niemands baan meer veilig.... iemand ontslaan (zelf als heb je een contact voor onbepaalde tijd) gaat intussen ook een stuk makkelijker.
Vreselijk is dat. Ik geloof niet dat bedrijven vroeger onmenselijker waren.
Sorry, maar een werknemer in onzekerheid laten, het gaat immers om inkomen, blijft krom. Daarom is een verplichte aanzegging of toezegging heel logisch en het is onbegrijpelijk dat die veiligheid eruit is gehaald. We hebben het niet over een abonnementje, ofzo, immers.
Reken niet op het hart van een werkgever, dat is pure willekeur. Een bedrijf streeft naar winstmaximalisatie en dat haalt echt niet het beste in mensen naar boven.
Ik vind het onbegrijpelijk dat de vakbond dit toe kon staan. Net als die hele idioterie van de versoepeling van de ontslagregeling, trouwens.
De oude regels waren makkelijk genoeg voor werkgevers en ook toen konden ze mensen die ze niet moesten eruit werken, dus echt nodig was het niet.
Wat mensen ook niet beseffen is dat arbeidsrecht niet iets vanzelfsprekends is. Er is hard voor gevochten en het was het antwoord op allerlei wantoestanden. Dat moet niet worden afgebroken.
Dan maar geen arbeidsmigratie en gewoon de grenzen dicht.
Ik hoop serieus dat men binnenkort wakker wordt.
pi_122307803
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Vreselijk is dat. Ik geloof niet dat bedrijven vroeger onmenselijker waren.
Sorry, maar een werknemer in onzekerheid laten, het gaat immers om inkomen, blijft krom. Daarom is een verplichte aanzegging of toezegging heel logisch en het is onbegrijpelijk dat die veiligheid eruit is gehaald. We hebben het niet over een abonnementje, ofzo, immers.
Reken niet op het hart van een werkgever, dat is pure willekeur. Een bedrijf streeft naar winstmaximalisatie en dat haalt echt niet het beste in mensen naar boven.
Ik vind het onbegrijpelijk dat de vakbond dit toe kon staan. Net als die hele idioterie van de versoepeling van de ontslagregeling, trouwens.
De oude regels waren makkelijk genoeg voor werkgevers en ook toen konden ze mensen die ze niet moesten eruit werken, dus echt nodig was het niet.
Wat mensen ook niet beseffen is dat arbeidsrecht niet iets vanzelfsprekends is. Er is hard voor gevochten en het was het antwoord op allerlei wantoestanden. Dat moet niet worden afgebroken.
Dan maar geen arbeidsmigratie en gewoon de grenzen dicht.
Ik hoop serieus dat men binnenkort wakker wordt.
Het is de tijd van nu. We kunnen doen of we 't niet zien, 't negeren, maar het is de realiteit.
We moeten er het beste van maken voor onszelf.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122308177
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:19 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het is de tijd van nu. We kunnen doen of we 't niet zien, 't negeren, maar het is de realiteit.
We moeten er het beste van maken voor onszelf.
Foute houding. We moeten ons niet laten naaien, ons verenigen in een sterke bond en dit wandgedrag afstraffen. Het is in de jaren 30 ook gelukt. Het is nu weer nodig.
pi_122308332
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Foute houding. We moeten ons niet laten naaien, ons verenigen in een sterke bond en dit wandgedrag afstraffen. Het is in de jaren 30 ook gelukt. Het is nu weer nodig.
Voor mij is dit een prima houding :)
Heb lang genoeg gevochten. Nu de welverdiende rust voor mij eindelijk is aangebroken, ga ik daar van genieten zolang dat kan.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122308403
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

Mondeling is ook rechtsgeldig, als is 't wel moeilijker te bewijzen.
Plus dat je je kunt afvragen of je nog voor een werkgever wilt werken die iets belooft, maar het vervolgens niet nakomt.

Daarom dus. Mondeling is niet voldoende.
Daar heb je niet altijd een keuze in.
quote:
Een beetje werkgever die regelt meteen het nieuwe contract.

Je moet dit soort dingen niet aan het toeval overlaten. Wetten zijn er voor mensen die zich niet gedragen.
quote:
Zo werkt dat helaas niet meer. Einde contact = einde contact. Als er een einddatum in het contact staat en beide partijen hebben getekend, dan moet je als werknemer niet gaan huilen als 'ineens' je contact ophoudt: je wist dat-ie zou ophouden. Of tenminste, dan ga ik even vanuit dat iemand weet waarvoor ie getekend heeft.

Ik blijf erbij dat je zo niet met mensen kunt omgaan.
quote:
Met een zus op de P&O afdeling bij een overheidsinstantie + afstuderend in Rechten: ja, als zij het zegt, dan geloof ik het wel idd. Plus dat ik zelf ook al een paar jaar ervaring heb met tijdelijke contacten ;) (Geloof me, nadat je een paar keer bent uitgegaan van de goedheid van een werkgever, weet je wel beter: dan wéét je waar je rechten liggen)
Tja, dan is het zeker geloofwaardig. Maar je zegt zelf al dat je ten onrechte van de goedheid van een werkgeveer uit bent gegaan. Dat is nu juist de reden van mijn pleidooi voor een sterke postie van de arbeider. Wetten zijn er ook om de zwakkere partij te beschermen.
  donderdag 31 januari 2013 @ 18:41:17 #234
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_122308444
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik begin ook weer trek te krijgen. Dat is een goed teken :)
Zeker! Eetlust is altijd een goed teken.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_122308736
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

Voor mij is dit een prima houding :)
Heb lang genoeg gevochten. Nu de welverdiende rust voor mij eindelijk is aangebroken, ga ik daar van genieten zolang dat kan.
Tja, als je moegevochten bent. :P
pi_122308772
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:41 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Zeker! Eetlust is altijd een goed teken.
Yes :)
Mijn god zeg, ik heb zowat de hele dag geslapen. Ik vind er niks aan om niet fit te zijn. Ik hoop idd. dat ik snel weer fit ben.
pi_122308808
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Ik blijf erbij dat je zo niet met mensen kunt omgaan.
Het is ook niet menselijk. Het is onpersoonlijk, ongemanierd en cru.
Ik probeer maar op mijn manier (door zelf wél menselijk te zijn tegen mijn collega's, buren en kennissen) een beetje goede manieren door te geven. Op de enige manier waarop ik dat kan (en wil).

quote:
Tja, dan is het zeker geloofwaardig. Maar je zegt zelf al dat je ten onrechte van de goedheid van een werkgeveer uit bent gegaan. Dat is nu juist de reden van mijn pleidooi voor een sterke postie van de arbeider. Wetten zijn er ook om de zwakkere partij te beschermen.
Dat staat allemaal op losse schroeven als 't land (Europa, kuch) beslist dat er miljarden naar Griekenland moeten, ipv het te investeren in de eigen ecomonie en menselijkheid van de samenleving.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122309165
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:52 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het is ook niet menselijk. Het is onpersoonlijk, ongemanierd en cru.
Ik probeer maar op mijn manier (door zelf wél menselijk te zijn tegen mijn collega's, buren en kennissen) een beetje goede manieren door te geven. Op de enige manier waarop ik dat kan (en wil).

[..]

Dat staat allemaal op losse schroeven als 't land (Europa, kuch) beslist dat er miljarden naar Griekenland moeten, ipv het te investeren in de eigen ecomonie en menselijkheid van de samenleving.
Dat is ook zoiets.. Hier wordt een situatie gecreëerd lijkt het wel om rechten te ondergraven. Ik heb niet de illusie dat we die rechten vanzelf weer terugkrijgen als het beter gaat.
Opbouwen, zeker als het om eerlijke verdeling van de welvaart gaat, is een stuk lastiger dan afbreken.
We zijn ook nog eens verlakt met het geld voor Griekenland, ja. Dat moet gewoon terug.
Wat ik ook eng vindt is dat niks meer heilig lijkt te zijn, zelfs het drinkwater niet. Ik heb ook niet de illusie dat de verregaande privatisering in ruil voor hulp tot dat land beperkt blijft ze zijn immers van mening dat het 'privatiseren van nutsbedrijven, inclusief bedrijven tav. de drinkwatervoorziening, voordelen kan opleveren voor de gehele samenleving'.
pi_122309264
Da's nog een reden waarom ik twijfel aan gezinsuitbreiding... Weet niet of ik in deze wereld wel een kind groot wil brengen.
En let wel: dat zegt het verstand. Dat hart heeft nog niet duidelijk haar mening geven. Gelukkig heeft dat hart nog een paar jaartjes te tijd, zo begreep ik van een lieve mamma in spe :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122309398
Daarover gesproken...

Onlangs pleitte de overheid ervoor dat maar zoveel mogelijk vrouwen aan het werk moesten: hoe meer mensen aan 't werk zijn, hoe beter 't is voor de economie. Aan de andere kant: er is geen werk. En als er werk is, dan zijn werkgevers lang niet altijd bereid om de werktijden zo aan te passen dat het voor ouders goed uitkomt om hun kind naar school/creche/oppas te brengen en te halen.

Tegelijk wordt het gezegd dat kinderen tegenwoordig niet goed meer opgevoed worden: weinig normen, weinig waarden en 'het hangt maar op straat met verkeerde vrienden', komen in de criminaliteit terecht door te weinig sturing etc etc. Conclusie: moeders (ouders in 't algemeen eik) moeten meer thuis zijn om het kroost op te voeden tot sterke, rechtvaardige mensen met een goed besef van goed en fout etc.

Uhmm... en hoe moeten we dat doen als vrouwen a) allemaal aan de fulltime baan moeten & b) zoveel mogelijk thuis moeten zijn voor de opvoeding?
Volgens mij gaat dat niet lukken, hoor :')

En dan heb ik het nog niet over de cheche die intussen zo duur is, dat je je af kunt vragen of je niet beter gewoon meteen je loon in kunt leveren.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122309677
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:04 schreef Natalie het volgende:
Da's nog een reden waarom ik twijfel aan gezinsuitbreiding... Weet niet of ik in deze wereld wel een kind groot wil brengen.
En let wel: dat zegt het verstand. Dat hart heeft nog niet duidelijk haar mening geven. Gelukkig heeft dat hart nog een paar jaartjes te tijd, zo begreep ik van een lieve mamma in spe :)
Dat is inderdaad een goede vraag. Het is wel zo dat er in de loop van de geschiedenis betere - slechtere tijden zijn geweest voor zowel arbeiders als de mensen die beschikken over de productiemiddelen. Daarbij heeft iedere tijd wel zijn eigen problemen.
Ik heb er behoorlijke discussies over gehad met iemand die er helemaal van overtuigd was dat dat geen overweging moest zijn.
Immers: heel vroeger was de kans op kindersterfte groot. Er werden hele gemeenschappen uitgeroeid door ziektes en oorlog. toch vonden mensen het ook toen de moeite waard om te blijven leven en zich voort te planten. In vergelijkiing hebben we het nu veel beter. En de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.
Aan de andere kant: doordat we bezet zijn en ingelijfd bij een instituut dat het volk rechtenloos wil maken en omdat er globaal dingen aan de hand zijn die er nooit eerder in de geschiedenis waren, zoals overbevolking, industrie, roofbouw en kernwapens is het volgens mij toch een overweging waard.
pi_122309854
En plus dat als de huidige vruchtbare generatie (om het zo maar eens uit te drukken) nu géén baby's maakt, dan gaat ons hele sociale stelsel eraan.... Dat zie je nu al. We moeten nu al allemaal langer doorwerken om de kosten te kunnen opbrengen. Alle babyboomers gaan massaal met pensioen, als je kijkt naar het huidige aantal kinderen dat momenteel geboren wordt, dan gaan we 't niet redden om 't overeind te houden.
Een gezin zou (om 't allemaal te redden) zo'n 2,5 kind moeten krijgen. Mooie verdeling van 2 of 3 kinderen per gezin, dus. En dat is momenteel dus in zijn geheel het geval niet.

Lekker dilemma.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_122311125
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:20 schreef Natalie het volgende:
En plus dat als de huidige vruchtbare generatie (om het zo maar eens uit te drukken) nu géén baby's maakt, dan gaat ons hele sociale stelsel eraan.... Dat zie je nu al. We moeten nu al allemaal langer doorwerken om de kosten te kunnen opbrengen. Alle babyboomers gaan massaal met pensioen, als je kijkt naar het huidige aantal kinderen dat momenteel geboren wordt, dan gaan we 't niet redden om 't overeind te houden.
Een gezin zou (om 't allemaal te redden) zo'n 2,5 kind moeten krijgen. Mooie verdeling van 2 of 3 kinderen per gezin, dus. En dat is momenteel dus in zijn geheel het geval niet.

Lekker dilemma.
Het leven is complex.. Hoewel het vergrijzingsprobleem op zich tijdelijk is.
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 20:17:13 #244
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_122312878
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 04:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Mogge! Nee, ik ben eerder beroerder geworden..
[...]
Beterschap :*
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_122314164
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:17 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Beterschap :*
Dank je wel :) :*
pi_122329667
Mogge!
pi_122332912
Goedemorgen :)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:04:25 #248
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_122333914
Goeiemorgen! Net naar de verloskundige geweest. Baby is al een stukje ingedaald! :o
Het schiet nu echt op...
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_122337923
Vanavond schoolfeest :D
Heb er wel zin in..
pi_122338400
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:04 schreef MissVanity het volgende:
Goeiemorgen! Net naar de verloskundige geweest. Baby is al een stukje ingedaald! :o
Het schiet nu echt op...
Hij wil graag naar buiten. Het is een ondernemend mannetje :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')